abonnement Unibet Coolblue
pi_194107637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Als we dan toch op die toer gaan, bij wie ligt de bewijslast eigenlijk? Ik denk dat ik het wel weet.
En kom dan niet aanzetten met die halve 'in vitro' studies, maar met iets dat aantoont dat mondkapjes momenteel daadwerkelijk significant de besmettingsverspreiding zou gaan verminderen.
Ik heb even voor je geteld: 18 posts boven je staat een post met 17 papers in de al-ler-bes-te wetenschappelijke journals die ontegenzegbaar aantonen dat er over de effectiviteit van mondkapjes weinig twijfel bestaat.

En oh ja: in vitro studies over het effect van mondkapjes? Really?
Jesus saves but death prevails.
pi_194107691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:42 schreef Shivo het volgende:
En dit zijn allemaal niet de minste bronnen. Allemaal top onderzoek. Ik werk zelf in de medische wereld en onder mijn internationale collega-experts bestaat er geen enkele twijfel. Maar vertrouw maar liever op wat je buurvrouw op Facebook schrijft.
In de medische zorg in de keuken zul je bedoelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194107700
Ik denk dat er lang over in cirkels rond kunnen blijven draaien. De cijfers uit mijn land (NL) tonen gewoon heel duidelijk aan dat de meeste besmettingen (rond de 80%) voortkomen uit de privé sfeer.

Op dat moment kan je eigenlijk niet meer met blauwe ogen aan je volk komen vertellen dat je een mondkapje op moet tijdens een bezoek aan de retail/musea/etc. Sterker nog ik denk dat het de laatste doodsteek is voor het laatste stukje retail / musea / etc wat nu met alle riemen aan het roeien is om boven water te blijven.

Nee, laten we die kapjes aub maar nog even achter de hand houden voor een eventuele 2e golf, dan kan je ook met cijfers ook veel beter onderbouwen dat ze dan wel nodig zijn, net zo goed dat je nu eigenlijk met cijfers kan onderbouwen dat ze eigenlijk niet nodig in de retail.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 23:18:47 #154
236264 crew  capricia
pi_194107740
Maar ook de besmettingen in de privé sfeer zijn initieel ergens buiten opgelopen.
Definitely not CIA
pi_194108097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik heb even voor je geteld: 18 posts boven je staat een post met 17 papers in de al-ler-bes-te wetenschappelijke journals die ontegenzegbaar aantonen dat er over de effectiviteit van mondkapjes weinig twijfel bestaat.

En oh ja: in vitro studies over het effect van mondkapjes? Really?
'In vitro' tussen aanhalingstekens, in de zin van dat een aanzienlijk deel van de onderzoeken in een soort labopstelling natuurlijk allemaal prachtig laten zien dat virusdeeltjes worden tegengehouden, waar ik overigens ook niet aan twijfel.

Trouwens pakweg de 1e helft van die artikelen gaan niet eens over mondkapjes. Volgens mij heb je niet eens de moeite genomen om ernaar te kijken ofwel?
Hier nog eens de link (nu wel de goeie): https://www.cdc.gov/coron(...)-cover-guidance.html

En wat betreft de onderzoeken die er wel over gaan, veel verder dan "ja het is vast beter" komen ze ook niet. De vraag is uiteindelijk of het in de praktijk, gedragen op openbare plekken, zoden aan de dijk zet.

Het is gewoon dat geen enkele regering fatsoenlijke cijfers heeft over hoeveel besmettingen ze denken te voorkomen met hun mondkapjesbeleid. Ik heb ernstige twijfels bij mondkapjes in situaties waar maar luttele procenten van de besmettingen worden opgedaan. Laat ze dan de mensen het thuis of op het werk dragen ofzo...
I'll give you something to do
pi_194108133
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja alles kan, maar wij hebben in NL gekozen voor andere richtlijnen - iets meer afstand scheppen in winkels en horeca met name - en daar is alles de afgelopen maanden ook op ingericht. Werkt prima, cijfers zijn heel laag, en je kunt toch met veel vrijheid van alles doen.

If it ain't broke, don't fix it.
De cijfers zijn laag maar het aantal besmettingen neemt wel toe. Ze monitoren de haarden van de besmettingen en dan zou je best mondkapjes verplicht kunnen stellen waar dat het meest nodig is. In Rotterdam zijn er bijvoorbeeld relatief veel besmettingen..doe daar dan wat mee. Dan hoeft niet meteen het hele land met een lapje voor zijn kop te gaan lopen.
pi_194108161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:15 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat er lang over in cirkels rond kunnen blijven draaien. De cijfers uit mijn land (NL) tonen gewoon heel duidelijk aan dat de meeste besmettingen (rond de 80%) voortkomen uit de privé sfeer.

Op dat moment kan je eigenlijk niet meer met blauwe ogen aan je volk komen vertellen dat je een mondkapje op moet tijdens een bezoek aan de retail/musea/etc. Sterker nog ik denk dat het de laatste doodsteek is voor het laatste stukje retail / musea / etc wat nu met alle riemen aan het roeien is om boven water te blijven.

Nee, laten we die kapjes aub maar nog even achter de hand houden voor een eventuele 2e golf, dan kan je ook met cijfers ook veel beter onderbouwen dat ze dan wel nodig zijn, net zo goed dat je nu eigenlijk met cijfers kan onderbouwen dat ze eigenlijk niet nodig in de retail.
Ook wel tactisch om ze achter de hand te houden voor een 2e golf. Geeft de mensen dan toch weer een extra veiligheidsgevoel, ipv die troef nu al te verspelen.
I'll give you something to do
pi_194108200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Hier kun je zelf ook aan meehelpen. Loop het ergens op en transformeer jezelf tot superspreader.
maar dan vooral niet in het noorden des lands zijn dan. :6
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Public Relations / Redactie Film donderdag 16 juli 2020 @ 08:09:58 #159
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194109260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De cijfers zijn laag maar het aantal besmettingen neemt wel toe. Ze monitoren de haarden van de besmettingen en dan zou je best mondkapjes verplicht kunnen stellen waar dat het meest nodig is. In Rotterdam zijn er bijvoorbeeld relatief veel besmettingen..doe daar dan wat mee. Dan hoeft niet meteen het hele land met een lapje voor zijn kop te gaan lopen.
Het aantal besmettingen neemt niet per se toe. Er zijn ook meer getest. Het aantal positieve testen is al twee weken gelijk na een lange daling. Dat is geen stijging.
  donderdag 16 juli 2020 @ 21:00:21 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194119702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

Een echte bron, geen populaire media. Wetenschappelijk bewijs enzo.
Uiteraard wil jij niet toegeven dat er vanuit gezondheidsdiensten eigenlijk een hele andere kijk is op het gebruik van mondmaskers en dat het vooral een politieke keus is om de bevolking te laten zien dat men maatregelen neemt. In de gegeven bron zat een link.

https://www.fhi.no/global(...)d-19-report-2020.pdf

Juist met de wetenschap dat 40-60% geen symptomen krijgt, en ook het WHO inmiddels zegt dat de groep die nooit symptomen ontwikkelt ook niet besmettelijk is, en zoals het RIVM stelt dat 98% van het totaal aantal mensen geen of milde symptomen heeft is het dragen van een mondmasker een schijnveiligheid die niet veel zal toevoegen, want naast dat afstand houden het devies is, als al kleine aerosolen een rol spelen is dat als je lange tijd dicht op elkaar in korte ruimten zit, en dat is niet in een winkel of supermarkt, en belangrijker, het invoeren is makkelijk maar het niet meer verplichten zal weerstand geven aan de kleine groep die het graag wil invoeren omdat deze zo goed mogelijk beschermd wil worden.

Het is eigenlijk heel simpel, IK ben er niet om JOUW te beschermen, je zult moeten zorgen dat als je angst heb dat jij zorgt dat je voldoende beschermd bent of plekken dus mijden.
En nee dat is niet asociaal, uiteindelijk zal het welzijn van de grootste groep belangrijker zijn dan de minderheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:15:33 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_194120851
Wij gaan volgende week een week naar België.. al een tijdje geleden geboekt. Als ik dit had geweten, had ik in NL gebleven.
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:17:43 #162
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_194120892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef Aventura het volgende:
Wij gaan volgende week een week naar België.. al een tijdje geleden geboekt. Als ik dit had geweten, had ik in NL gebleven.
Annuleren?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_194121012
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:15 schreef Aventura het volgende:
Wij gaan volgende week een week naar België.. al een tijdje geleden geboekt. Als ik dit had geweten, had ik in NL gebleven.
Voor eventuele vakantie in of na de zomer zoek ik ook bewust een land uit waar geen mondkapjesplicht is in winkels etc.
I'll give you something to do
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:29:06 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_194121077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor eventuele vakantie in of na de zomer zoek ik ook bewust een land uit waar geen mondkapjesplicht is in winkels etc.
Snap ik, ik ook alleen deze maatregel kwam net na boeken. Annuleren kan denk ik niet, niet zonder dat het geld kost. Gevalletje jammer dan. Zal gerust wel leuk zijn verder.
pi_194121147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het aantal besmettingen neemt niet per se toe. Er zijn ook meer getest. Het aantal positieve testen is al twee weken gelijk na een lange daling. Dat is geen stijging.
Nope. De testen zijn even frequent als enkele weken geleden.
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:34:37 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194121152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor eventuele vakantie in of na de zomer zoek ik ook bewust een land uit waar geen mondkapjesplicht is in winkels etc.
In het najaar naar Duitsland, ik zit er ook niet op te wachten maar goed.. vooruit maar. Wil er toch nog wel ff uit dit jaar.
pi_194122479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uiteraard wil jij niet toegeven dat er vanuit gezondheidsdiensten eigenlijk een hele andere kijk is op het gebruik van mondmaskers en dat het vooral een politieke keus is om de bevolking te laten zien dat men maatregelen neemt. In de gegeven bron zat een link.

https://www.fhi.no/global(...)d-19-report-2020.pdf

Juist met de wetenschap dat 40-60% geen symptomen krijgt, en ook het WHO inmiddels zegt dat de groep die nooit symptomen ontwikkelt ook niet besmettelijk is, en zoals het RIVM stelt dat 98% van het totaal aantal mensen geen of milde symptomen heeft is het dragen van een mondmasker een schijnveiligheid die niet veel zal toevoegen, want naast dat afstand houden het devies is, als al kleine aerosolen een rol spelen is dat als je lange tijd dicht op elkaar in korte ruimten zit, en dat is niet in een winkel of supermarkt, en belangrijker, het invoeren is makkelijk maar het niet meer verplichten zal weerstand geven aan de kleine groep die het graag wil invoeren omdat deze zo goed mogelijk beschermd wil worden.

Het is eigenlijk heel simpel, IK ben er niet om JOUW te beschermen, je zult moeten zorgen dat als je angst heb dat jij zorgt dat je voldoende beschermd bent of plekken dus mijden.
En nee dat is niet asociaal, uiteindelijk zal het welzijn van de grootste groep belangrijker zijn dan de minderheid.
IK IK IK IK IK IK

Succes met de rest van je leven, knul.
Jesus saves but death prevails.
pi_194122662
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:53 schreef Shivo het volgende:

[..]

IK IK IK IK IK IK

Succes met de rest van je leven, knul.
Wat deug jij toch hard zeg.
I'll give you something to do
pi_194124057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 00:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat deug jij toch hard zeg.
En voel jij je nu een stoere jongen dat je mensen als deugers kan uitmaken? :')
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 17 juli 2020 @ 08:44:43 #170
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194124479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:34 schreef wodca het volgende:

[..]

Nope. De testen zijn even frequent als enkele weken geleden.
Ik had het over Nederland.
pi_194125049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is eigenlijk heel simpel, IK ben er niet om JOUW te beschermen, je zult moeten zorgen dat als je angst heb dat jij zorgt dat je voldoende beschermd bent of plekken dus mijden.
En nee dat is niet asociaal, uiteindelijk zal het welzijn van de grootste groep belangrijker zijn dan de minderheid.
Wie is volgens jou dan die grootste groep? Ik zie vooral een kleine groep nergens rekening mee houden.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 19:58:22 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194133410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:53 schreef Shivo het volgende:

[..]

IK IK IK IK IK IK

Succes met de rest van je leven, knul.
Eng he dat er mensen zijn die durven uit te spreken dat ze daadwerkelijk voor zichzelf kiezen in plaats van huichelachtig met de politieke correctheid meelullen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:02:50 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194133497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:46 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Wie is volgens jou dan die grootste groep? Ik zie vooral een kleine groep nergens rekening mee houden.
Ik begrijp dat naar jouw idee iedereen de maatregelen goed naleeft. En kan me best voorstellen dat in jouw bubbel dat zo is.
Tot zover jouw politieke correctheid, want je snapt zelf ook wel dat het niet houdbaar zal zijn om maar koste wat kost maatregelen door te voeren die bijna geen effect hebben maar wel grote impact op een hele grote groep in de samenleving, 98% krijgt namelijk geen of hele milde symptomen, daar kan je die groep niet VERPLICHTEN om maatregelen te nemen, vrijwillig mag uiteraard wel, als jij met een mondkap en face shield buiten in het duingebied wil lopen zoals ik sommigen zie doen, prima, heb ik geen last van, maar het opdringen van een dergelijk gebruik, nee, dan zal de groep die het meest vatbaar is, en in de cijfers is echt wel duidelijk welke groep dat is ZELF maatregelen moeten nemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194148592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik begrijp dat naar jouw idee iedereen de maatregelen goed naleeft. En kan me best voorstellen dat in jouw bubbel dat zo is.
Tot zover jouw politieke correctheid, want je snapt zelf ook wel dat het niet houdbaar zal zijn om maar koste wat kost maatregelen door te voeren die bijna geen effect hebben maar wel grote impact op een hele grote groep in de samenleving, 98% krijgt namelijk geen of hele milde symptomen, daar kan je die groep niet VERPLICHTEN om maatregelen te nemen, vrijwillig mag uiteraard wel, als jij met een mondkap en face shield buiten in het duingebied wil lopen zoals ik sommigen zie doen, prima, heb ik geen last van, maar het opdringen van een dergelijk gebruik, nee, dan zal de groep die het meest vatbaar is, en in de cijfers is echt wel duidelijk welke groep dat is ZELF maatregelen moeten nemen.
Helemaal mee eens. Iedereen mag zo bang zijn als ze zelf willen zijn. Maar op het moment dat je vanuit jouw eigen angst (waarvoor je hulp kan zoeken) wil ingrijpen in de vrijheid van anderen moet je met erg goede argumenten komen dat dat gerechtvaardigd is.
pi_194151056
Geen seconde te vroeg. En ik vrees ervoor dat vanaf september de cafés terug dicht moeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')