abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 14:01:36 #51
5428 crew  miss_sly
pi_194022731
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:D helemaal mee eens :P
Nog verder offtopic. Door dat spul heb ik hem "zover gekregen" om een relatie aan te gaan met mij O+ En had achteraf geen spijt. Dus leuk spul! Voor de jongeren: Het is gevaarlijk spul!!!
Die diepe verbinding O+

Ik was 36 toen ik het voor het eerst deed, dat scheelt misschien ook :D

En ik weet niet of het echt off topic is. Het gevoel dat alles oké is, daar gaat het in het topic om, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 juli 2020 @ 14:06:14 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194022804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die diepe verbinding O+

Ik was 36 toen ik het voor het eerst deed, dat scheelt misschien ook :D

En ik weet niet of het echt off topic is. Het gevoel dat alles oké is, daar gaat het in het topic om, toch?
Ja idd. Bij mij was 't twee jaar geleden voor 't eerst. En dan vorig jaar met m'n vriend voor 't eerst.

Zeker waar! Het is dan gewoon echt genieten van het moment en van elkaar. Die rust en dat gevoel krijg ik niet voor elkaar nuchter. Ben niet de persoon ernaar om te genieten "van kleine dingen". En als ik dat al wel doe, dan is 't niet bewust. En achteraf lukt 't me dan ook niet meer dat 't beseffen omdat ik het niet inzie dat ik dat eventueel deed. Zoiets
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 14:29:08 #53
5428 crew  miss_sly
pi_194023064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja idd. Bij mij was 't twee jaar geleden voor 't eerst. En dan vorig jaar met m'n vriend voor 't eerst.

Zeker waar! Het is dan gewoon echt genieten van het moment en van elkaar. Die rust en dat gevoel krijg ik niet voor elkaar nuchter. Ben niet de persoon ernaar om te genieten "van kleine dingen". En als ik dat al wel doe, dan is 't niet bewust. En achteraf lukt 't me dan ook niet meer dat 't beseffen omdat ik het niet inzie dat ik dat eventueel deed. Zoiets
Ik kan dat gevoel ook zeker wel nuchter bereiken, moet ik zeggen, maar wel een stuk gemakkelijker dan vroeger. Dat zal zeker niet alleen door de ervaring met xtc komen, maar ik denk dat het wel helpt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194023343
Altijd. Daar zou iedereen naar moeten streven, ook. De "samen" leving is er op gericht om je constant in stress te laten leven, overal wortels aan stokken. Prestatiedruk, angst, onzekerheid, allemaal gereedschappen om individuen klein te houden en te controleren.
pi_194023603
Wat ik bij mezelf waarneem, en wat ik denk hoe veel mensen bewustzijn, is dat we constant een filter gebruiken: vervelende dingen stoten we af, we klampen ons aan vast aan fijne dingen, en negeren de zaken die "saai" zijn. En in die constante achtbaan zoeken we vervolgens heel actief naar geluk. Een bijkomstigheid is dat we gebeurtenissen ook als "saai" of "uitgekauwd" gaan ervaren, en dat we in die zoektocht bovendien onszelf centraal stellen.

De momenten dat je geluk ervaart, zijn denk ik de momenten dat je bewust of onbewust die egocentrische filtermodus loslaat, waardoor geluk juist naar jou toekomt. We zijn eenvoudigweg niet gewend om met een dergelijke 'passieve' houding iets te bereiken; we hebben immers geleerd dat we ons moeten inspannen om iets voor elkaar te krijgen. Daarom puilen de boekenzaken en YouTube-kanalen ook uit van de zelfhulpboeken/video's.

En ja, meditatie is om een manier om daar aan te werken :P
-
pi_194023756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan dat gevoel ook zeker wel nuchter bereiken, moet ik zeggen, maar wel een stuk gemakkelijker dan vroeger. Dat zal zeker niet alleen door de ervaring met xtc komen, maar ik denk dat het wel helpt.
Zitten jullie nu gewoon openlijk xtc aan te prijzen? :D
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:34:49 #57
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194023871
Ja, na de drugsinname.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:35:27 #58
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194023875
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zitten jullie nu gewoon openlijk xtc aan te prijzen? :D
Alle tieners zeggen ja tegen mdma.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 08:29:51 #59
5428 crew  miss_sly
pi_194032907
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zitten jullie nu gewoon openlijk xtc aan te prijzen? :D
Vind je het daar op lijken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:36:43 #60
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_194032935
Herkenbaar, bijna altijd maar gejaagd voelen. Want je moet je hypotheek betalen, je kinderen eten geven en je moet steeds meer op het gebied van carrière etc.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:37:53 #61
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_194032942
Fijn topic dit, een feest der herkenning
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:39:19 #62
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_194032950
Ja en we kunnen wel kinderachtig doen over druks, maar is dit niet de main reason dat het te koop is?
pi_194033111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:19 schreef Haushofer het volgende:
Wat ik bij mezelf waarneem, en wat ik denk hoe veel mensen bewustzijn, is dat we constant een filter gebruiken: vervelende dingen stoten we af, we klampen ons aan vast aan fijne dingen, en negeren de zaken die "saai" zijn. En in die constante achtbaan zoeken we vervolgens heel actief naar geluk. Een bijkomstigheid is dat we gebeurtenissen ook als "saai" of "uitgekauwd" gaan ervaren, en dat we in die zoektocht bovendien onszelf centraal stellen.

De momenten dat je geluk ervaart, zijn denk ik de momenten dat je bewust of onbewust die egocentrische filtermodus loslaat, waardoor geluk juist naar jou toekomt. We zijn eenvoudigweg niet gewend om met een dergelijke 'passieve' houding iets te bereiken; we hebben immers geleerd dat we ons moeten inspannen om iets voor elkaar te krijgen. Daarom puilen de boekenzaken en YouTube-kanalen ook uit van de zelfhulpboeken/video's.

En ja, meditatie is om een manier om daar aan te werken :P
Jammer van dat laatste zinnetje. Daarmee bevestig je precies je voorgaande verhaal ;)
Somebody that I used to know
pi_194033138
Ik heb dat bijna dagelijks. Alhoewel er gradaties in zitten. De bijna tastbare opluchting als je je eindexamen gehaald hebt, of de deur bij een oude werkgever dichttrekt om na een vakantie elders te beginnen heb ik ook niet elke week.

Maar in het klein is dit elk weekend toch we het geval. Nu heb ik het geluk dat ik dingen goed kan relativeren en achter me laten. Ik heb zelden dat ik werk mee naar huis of mee naar bed neem. Dat gebeurt slechts zelden. Zelfs in coronatijd maar 1x gebeurd.

Het loslaten van dingen die je niet kunt beïnvloeden )in het geheel of op dat moment) heb ik mezelf actief aangeleerd. En het heeft me veel rust gebracht.
Whatever...
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:21:42 #65
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_194033651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:12 schreef kuolema het volgende:
Inb4 'ga mediteren bladiebla'.
Tja, maar buiten drugs om, is meditatie volgens mij toch echt de manier om meer van dit soort momenten vaker te ervaren.

Als kind voelde ik me een groot deel van de tijd zoals je beschrijft, maar rond het einde van mijn basisschool werden dit soort gevoelens steeds schaarser. In plaats daarvan kwam er een soort onrust tevoorschijn. Een onrust waar ik nog steeds dagelijks de neiging heb om van weg te rennen door me te focussen op de buitenwereld; werk, social media, netflix, materiele luxe en af en wat hulp van een glas wijn.

Toen ik dagelijks 2x 30 minuten mediteerde en me daarnaast veel bezig hield met dzogchen en advaita, ervaarde ik dit gevoel meerdere keren per dag; zowel tijdens meditatie als erbuiten. Helaas is die gewoonte er weer wat bij ingeschoten.

Als ik om me heen kijk, heb ik het vermoeden dat de meeste Nederlanders aan deze "aandoening" lijden. Komt het door de jachtige maatschappij en technologie waardoor ons fight-or-flight mechanisme nooit echt "uit" kan komen te staan ? Of hoort het vanwege de evolutie nou eenmaal bij een volwassen mens zijn om constant op je hoede te zijn?
pi_194033779
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:21 schreef DaneV het volgende:

[..]

Tja, maar buiten drugs om, is meditatie volgens mij toch echt de manier om meer van dit soort momenten vaker te ervaren.

Als kind voelde ik me een groot deel van de tijd zoals je beschrijft, maar rond het einde van mijn basisschool werden dit soort gevoelens steeds schaarser. In plaats daarvan kwam er een soort onrust tevoorschijn. Een onrust waar ik nog steeds dagelijks de neiging heb om van weg te rennen door me te focussen op de buitenwereld; werk, social media, netflix, materiele luxe en af en wat hulp van een glas wijn.

Toen ik dagelijks 2x 30 minuten mediteerde en me daarnaast veel bezig hield met dzogchen en advaita, ervaarde ik dit gevoel meerdere keren per dag; zowel tijdens meditatie als erbuiten. Helaas is die gewoonte er weer wat bij ingeschoten.

Als ik om me heen kijk, heb ik het vermoeden dat de meeste Nederlanders aan deze "aandoening" lijden. Komt het door de jachtige maatschappij en technologie waardoor ons fight-or-flight mechanisme nooit echt "uit" kan komen te staan ? Of hoort het vanwege de evolutie nou eenmaal bij een volwassen mens zijn om constant op je hoede te zijn?
Stress is de normale reactie om in beweging te blijven en te blijven werken aan je mini samenleving. Het heeft ons alle welvaart gebracht en we schieten weleens door.
Besef dat stress en angst normaal is en leer het periodiek uit te schakelen. Want continu is niet nodig. We leven niet in oorlog of honger.
Vakman pur sang
pi_194033782
De enige keren dat ik het gevoel heb dat het niet oké is zijn de keren dat ik liefdesverdriet heb en heel soms pijntje hier of daar en dat ik dan denk dat ik misschien ongeneeslijk ziek ben ofzo (wat later gewoon een pijntje blijkt)
Ik besef opeens dat ik misschien een van de mensen ben die bijna geen zorgen ken. Komt, denk ik, ook omdat ik relaxt omga met dingen, "whatever".
pi_194034343
Dit is net zoals veel topics een beetje een opscheptopic over "ja ik heb nooit zorgen maar dat komt allemaal door mijn eigen goede houding" aan het worden. Niet dat het daarin veel verschilt van andere topics. Of het nu gaat om succes, energie, humeur, relaties of bijna al het anderen, volgens de meeste mensen is al het goede altijd het resultaat van hun geweldige zelf.
En dat kan best zo zijn natuurlijk maar ik vind het lichtelijk irritant als dat telkens maar weer benadrukt moet worden. Vooral in combinatie met "heb geleerd om m'n ego opzij te zetten, nu jij nog!".
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194034435
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dit is net zoals veel topics een beetje een opscheptopic over "ja ik heb nooit zorgen maar dat komt allemaal door mijn eigen goede houding" aan het worden. Niet dat het daarin veel verschilt van andere topics. Of het nu gaat om succes, energie, humeur, relaties of bijna al het anderen, volgens de meeste mensen is al het goede altijd het resultaat van hun geweldige zelf.
En dat kan best zo zijn natuurlijk maar ik vind het lichtelijk irritant als dat telkens maar weer benadrukt moet worden. Vooral in combinatie met "heb geleerd om m'n ego opzij te zetten, nu jij nog!".
Het valt me wel op dat het de gem fokker ontzettend slecht gaat persoonlijk.
Ook enorm veel incels.
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:41:50 #70
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_194034536
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat het de gem fokker ontzettend slecht gaat persoonlijk.
Denk niet dat dit alleen voor fok geldt....
pi_194036569
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dit is net zoals veel topics een beetje een opscheptopic over "ja ik heb nooit zorgen maar dat komt allemaal door mijn eigen goede houding" aan het worden. Niet dat het daarin veel verschilt van andere topics. Of het nu gaat om succes, energie, humeur, relaties of bijna al het anderen, volgens de meeste mensen is al het goede altijd het resultaat van hun geweldige zelf.
En dat kan best zo zijn natuurlijk maar ik vind het lichtelijk irritant als dat telkens maar weer benadrukt moet worden. Vooral in combinatie met "heb geleerd om m'n ego opzij te zetten, nu jij nog!".
Echt? :o Ik vind dit nou eigenlijk juist een topic waarin ik dat niet tegenkom.
Somebody that I used to know
pi_194041779
Ik heb dat okee gevoel weleens als mijn tuintje weer is opgeruimd. :P Kan ik er weer lekker in zitten kijken. :)
  zondag 12 juli 2020 @ 09:16:30 #73
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_194048279
Voor mij helpt wandelen in het Bargerveen om dit gevoel te bereiken. Blijvend opletten voor de adders loopt je hoofd leeg. Heerlijk. Straks weer.
To BG or not to BG!
pi_194049192
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:16 schreef oppiedoppie het volgende:
Voor mij helpt wandelen in het Bargerveen om dit gevoel te bereiken. Blijvend opletten voor de adders loopt je hoofd leeg. Heerlijk. Straks weer.
Zitten ze daar nog? :) Moet er ook maar weer es heen.
pi_194049502
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:20 schreef Postbus100 het volgende:
Jammer van dat laatste zinnetje. Daarmee bevestig je precies je voorgaande verhaal ;)
In welke zin precies?

Veel mensen, waaronder ikzelf, hebben ook moeite met ontspannen. Bij natuurlijke reactie moet je vaak ook eerst energie toevoeren voordat er meer energie vrijkomt.

Dat is voor veel mensen ook paradoxaal aan meditatie. Je doet het met een bepaald doel, maar als je teveel vastklampt aan die doelen, schiet je voorbij de essentie. Deze "paradox" is voor mij ook een heel mooi voorbeeld van hoezeer we zwart-wit denken en we de werkelijkheid willen bevriezen in concepten. Uiteindelijk is meditatie volslagen doelloos; doelen bevinden zich in de toekomst, terwijl meditatie zich juist op het "nu" richt. Maar niemand begint aan iets zonder doel; we moeten doelen voor onszelf stellen om te activeren.

Onze geest is nu eenmaal onrustig geconditioneerd. Je moet moeite doen om die onrust te temmen, net zoals je conditie opbouwt.
-
pi_194049613
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

In welke zin precies?

Veel mensen, waaronder ikzelf, hebben ook moeite met ontspannen. Bij natuurlijke reactie moet je vaak ook eerst energie toevoeren voordat er meer energie vrijkomt.

Dat is voor veel mensen ook paradoxaal aan meditatie. Je doet het met een bepaald doel, maar als je teveel vastklampt aan die doelen, schiet je voorbij de essentie. Deze "paradox" is voor mij ook een heel mooi voorbeeld van hoezeer we zwart-wit denken en we de werkelijkheid willen bevriezen in concepten. Uiteindelijk is meditatie volslagen doelloos; doelen bevinden zich in de toekomst, terwijl meditatie zich juist op het "nu" richt. Maar niemand begint aan iets zonder doel; we moeten doelen voor onszelf stellen om te activeren.

Onze geest is nu eenmaal onrustig geconditioneerd. Je moet moeite doen om die onrust te temmen, net zoals je conditie opbouwt.
Goede post.
Ik geloof dat veel stress/onrust opgekropte energie is. Lichamelijke energie. Ga maar eens 3 uur, wandelen, fietsen, sporten. Daarna voel jeje een paar uur opgeluchter en relaxter.
Vakman pur sang
pi_194049666
Hard sporten helpt enorm in mijn geval. Liefst in de natuur. Maak je als vanzelf je hoofd leeg. Eigenlijk alle zaken die je volle focus nodig hebben kunnen je dat geven.

Sport, hobby, werk. Als je je er heel strak op kunt of moet focussen kan dat enorm helpen. Daarna ontspant je geest zich bijna als vanzelf. Tenminste hij mij.

Iets dat mij ook rust geeft is je alleen druk maken om zaken waar je ook echt invloed op kunt hebben. En dan is eigenlijk alleen actie van jouw kant de manier om je druk te maken, klagen of zorgen maken heeft weinig zin. En zaken waar jij geen invloed op hebt, tsja. Dat zijn nutteloze energieslurpers als je niet oppast. Dus ik weiger me druk te maken daaarover. Pech hebben kan altijd.
Whatever...
pi_194051838
Het gaat best lekker met me maar ik herken die onrust inderdaad wel. Ik heb altijd het idee dat alles perfect moet zijn om me gelukkig te kunnen voelen. In het moment leven valt nog niet zo mee.
  maandag 13 juli 2020 @ 06:49:36 #79
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_194064271
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:45 schreef 3MCB7 het volgende:

[..]

Zitten ze daar nog? :) Moet er ook maar weer es heen.
Ja er zitten genoeg. Was gister zelfs beetje druk van mensen en heb er geen gezien. Vroeger in het jaar is mooier als het er nog niet zo druk is.
To BG or not to BG!
pi_194065055
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja er zitten genoeg. Was gister zelfs beetje druk van mensen en heb er geen gezien. Vroeger in het jaar is mooier als het er nog niet zo druk is.
Okee, tof. Zet het in mijn agenda. :) Ga er zekers weer eens heen.
pi_194093551
Ik ervaar dat tijdens hardlopen .
Dat je een goed ritme hebt waardoor het nauwelijks energie kost, lekker zonnetje op m'n gezicht, leuke mensen om me heen. Dan :).
pi_194093569
In een eerder stadium heb ik dat vaak gehad terwijl dat gevoel met de kennis van nu misplaatst was. Daarom wantrouw ik dat gevoel tegenwoordig al snel wat direct ook dat gevoel doet ontkrachten.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194093618
Ik zal niet beweren dat ik dat volledig ononderbroken ervaar - verre van. Maar ik ken dat zeker. Het is mij toch wel duidelijk geworden dat dat onze natuurlijke staat is. Die natuurlijke staat wordt ook steeds meer natuurlijk voor me. :D


Meditatie is de manier om met die natuurlijke flow in contact te komen als je denkt dat je er out of touch mee bent.
Eens kijken
pi_194132577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:11 schreef kuolema het volgende:
Hebben jullie momenten waarop je echt ontspannen bent, in het moment leeft, opgaat in en geniet van wat je aan het doen bent, het gevoel hebt dat alles goed is (al is het maar eventjes)? Of iets vergelijkbaars.

Ik heb een paar herinneringen uit mijn jeugd waarin ik dat ervaarde. Daardoor weet ik dat het kan.
Maar het gebeurt nooit meer. Er is altijd dat gevoel dat er iets niet goed is. Nooit echt ontspanning, altijd angst, onrust, zorgen. Soms weet ik niet eens waarom ik gespannen ben.

Is die serene staat iets dat enkel voorbehouden is aan mensen die sowieso wat relaxter in het leven staan? Hoort het bij volwassen zijn dat je minder goed of helemaal niet meer kunt ontspannen? Heeft het zin om ernaar te streven dit gevoel weer te ervaren of moet ik me erbij neerleggen dat dingen gewoon nooit oké zijn of voelen en dat dat bij het leven hoort?
Ja ik heb vooral een ontspannen leven. Mijn vrienden ook. Gewoon werk, geld, wat plezier. Het lijkt hier net alsof wat jij ervaart standaard is maar dat is het volgens mij helemaal niet. Wat is er om je druk over te maken als je leven gewoon op orde is..?
pi_194132841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:56 schreef heyaletshelp het volgende:

[..]

Ja ik heb vooral een ontspannen leven. Mijn vrienden ook. Gewoon werk, geld, wat plezier. Het lijkt hier net alsof wat jij ervaart standaard is maar dat is het volgens mij helemaal niet. Wat is er om je druk over te maken als je leven gewoon op orde is..?
Ja precies dit.
Vakman pur sang
pi_194132952
Lekker ontspannen en relaxed leven vind ik wel nog altijd iets anders dan die totale kinderlijke onbezorgdheid herbeleven. Waar TS naar mijn idee aan refereert.
pi_194133455
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:28 schreef Chia het volgende:
Lekker ontspannen en relaxed leven vind ik wel nog altijd iets anders dan die totale kinderlijke onbezorgdheid herbeleven. Waar TS naar mijn idee aan refereert.
Ohja dat zou ook kunnen.
Ik merk het nu ik kinderen heb, ze spelen dan met zoveel fantasie en passie dat ze helemaal “van de wereld” zijn. Op die momenten herinner ik me met vlagen ook mijn jonge kindertijd en dat je soms helemaal de tijd kunt vergeten O+
Vakman pur sang
pi_194339657
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gewoon, eventjes compleet tevreden zijn. Verwondering over al het goede dat mij overkomt. Zit 'm in hele kleine dingetjes. Vogeltjes kijken in de tuin, lachen met m'n partner.
Wakker worden en zien hoe het licht langs je gordijnen naar binnen schijnt, en spelletjes speelt met kleine stofdeeltjes O+
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 03:00:52 #89
240618 Micson
The lonely stoner
pi_194348907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Wakker worden en zien hoe het licht langs je gordijnen naar binnen schijnt, en spelletjes speelt met kleine stofdeeltjes O+
Het licht speelt spelletjes met stofdeeltjes? Het belicht gewoon die deeltjes toch? Verder doen die deeltjes wat ze altijd doen.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:15:52 #90
441859 crew  Lenny77
pi_194351585
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 03:00 schreef Micson het volgende:

[..]

Het licht speelt spelletjes met stofdeeltjes? Het belicht gewoon die deeltjes toch? Verder doen die deeltjes wat ze altijd doen.
Hier mist duidelijk wat kinderlijke verwondering :D

Ik vond het net mooi geschreven O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194450534
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 03:00 schreef Micson het volgende:

[..]

Het licht speelt spelletjes met stofdeeltjes? Het belicht gewoon die deeltjes toch? Verder doen die deeltjes wat ze altijd doen.
Jij mist wat. Einstein verwonderde zich hier ook over en kwam achter de verklaring voor de "Brownse beweging" ;)

Alleen bekeek hij het minder poëtisch
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_194450640
On topic: ook al gaat mijn leven niet altijd geweldig, soms kan ik oprecht blij zijn met een moment.

Laatst nog, genoten van een zonsondergang en de aanwezigheid van mijn vriendin. Of ik ben blij dat ik op de racefiets zit en ga op in de omgeving. Of met mijn vrienden een gezellig moment deel. Ook al weet ik ook wel dat een lastig moment op werk er aan gaat komen, dat doet op dat ogenblik niet ter zake. Of dat mijn raamkozijnen nog wel een likje verf kunnen gebruiken. Later maar eens aandacht aan besteden.

Beetje zonde om alleen maar gestresst te zijn...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_194470141

Wakker worden...
pyama aan...
broodje smeren, kopje koffie
Buiten: 22 graden... een flink hete dag staat ons te wachten..

Inmiddels de parasol opgezet want de zon gluurt om het hoekje. Een pittig zonnetje; dat is nu al duidelijk.
Nog een kopje koffie gepakt.
Oops per ongeluk op 2 kopjes gedrukt.
Geeft niet...
Boekje erbij... vandaag is vandaag.
Vanavond ga ik wel weer nadenken over wat ik morgen nog moet doen.

pi_194470233
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Wakker worden...
pyama aan...
broodje smeren, kopje koffie
Buiten: 22 graden... een flink hete dag staat ons te wachten..

Inmiddels de parasol opgezet want de zon gluurt om het hoekje. Een pittig zonnetje; dat is nu al duidelijk.
Nog een kopje koffie gepakt.
Oops per ongeluk op 2 kopjes gedrukt.
Geeft niet...
Boekje erbij... vandaag is vandaag.
Vanavond ga ik wel weer nadenken over wat ik morgen nog moet doen.

[ afbeelding ]
Mooi uitzicht. Dat is lekker wakker worden. Geniet ervan 👍🙌
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_194470329
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Mooi uitzicht. Dat is lekker wakker worden. Geniet ervan 👍🙌
Goddelijk dit.

Zijn op zoek naar een huis..
en waren we nog niet veeleisend dan kwamen er nu nog wel wat extra eisen bij _O-

Gister achter het huis door het bos gewandeld..
jammer dat dat in de randstad nauwelijks te doen is.
pi_194470372
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Goddelijk dit.

Zijn op zoek naar een huis..
en waren we nog niet veeleisend dan kwamen er nu nog wel wat extra eisen bij _O-

Gister achter het huis door het bos gewandeld..
jammer dat dat in de randstad nauwelijks te doen is.
Succes nog met de zoektocht! Aanhouder wint 😜 beetje realisme erbij hopelijk kan je wel de meeste eisen afvinken.. echt een toegevoegde waarde wel uitzicht met wat grond en mooie omgeving
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_194470540
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:13 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Succes nog met de zoektocht! Aanhouder wint 😜 beetje realisme erbij hopelijk kan je wel de meeste eisen afvinken.. echt een toegevoegde waarde wel uitzicht met wat grond en mooie omgeving
Haha nouja.. we hebben geen haast.
Alleen beetje moe van het continu plannen van 2 huizen inclusief huisdieren.
Donderdag weer ergens een huis bekijken..
dat is de 2e in denk 4 maanden ofzo.
Prima. Geen haast :)

Oh en eentje die verkocht was voor we de makelaar te pakken hadden.. dat was jammer
  zondag 9 augustus 2020 @ 17:34:05 #98
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194477487
Dat heb ik al sinds mijn jeugd niet meer gehad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194483481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Het valt me wel op dat het de gem fokker ontzettend slecht gaat persoonlijk.
Ook enorm veel incels.
Ik versta daar zelf meer onder dan alleen maar geen seks kunnen krijgen, maar als je het met de meest gezegenden der aarde vergelijkt die al het theoretisch menselijke potentieel er wel uit hebben geperst heeft men het op fok gemiddeld behoorlijk slecht ja. Deze mening verandert geen reet aan andermans situatie verder.

quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:41 schreef Postbus100 het volgende:
Echt? :o Ik vind dit nou eigenlijk juist een topic waarin ik dat niet tegenkom.
Dan ontgaan de details van ongevraagde adviezen je waarschijnlijk, maar ik ben daar nou eenmaal meer op ingesteld.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Goddelijk dit.

Zijn op zoek naar een huis..
en waren we nog niet veeleisend dan kwamen er nu nog wel wat extra eisen bij _O-

Gister achter het huis door het bos gewandeld..
jammer dat dat in de randstad nauwelijks te doen is.
Is dit een vakantiehuisje of zo? Of zijn jullie op zoek naar een ander huis
Hoe dan ook uitzicht is mooi leuke foto
Huizenzoektocht met eisen is mij volkomen vreemd... ben opgelucht genoeg als ik een dak boven m’n hoofd heb
Maar ik kan begrijpen dat als je op de gezin-huisdier-carrieretrein bent gestapt het een noodzakelijk kwaad is. Goed dat je ondertussen geniet ipv stress voor jezelf creeert.

[ Bericht 21% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-08-2020 02:31:16 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194484116
@ geeninspiratie1235
Nachtje logeren in huis Van vrienden met grote tuin.

En het dak hebben we inmiddels... maar nu graag een gezamenlijk dak.
Liefst eentje waar we pas weer weg willen als we te oud zijn om de trap naar boven nog te nemen :)
En de wensen/eisenlijst heeft eigenlijk oa erg te maken met dat wel heel graag en veel thuis zijn.
En bovendien tegenwoordig ook allebei veel thuis werken.
Dus daar moet gewoon ruimte voor zijn... en ook voor de mini-puber natuurlijk want die woont er voorlopig ook gewoon.

En afgelopen weekend bevestigde vooral waar we al naar kijken.. we willen graag in buitengebied wonen. Want tja.. buiten.
Als je ouder wordt krijg je vanzelf andere wensen _O-
Zie overigens niet waarom willen verhuizen en Het Huis zoeken.. heel veel stress zou moeten veroorzaken. We leven niet op straat tenslotte.
Alleen beetje moe van tussen 2 huizen pendelen steeds. En als je dan toch een huis koopt... moet je wel wat leuks kopen anders is het ook zonde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')