abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2020 @ 06:35:14 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194001671
https://eenvandaag.avrotr(...)iten-van-drinkwater/

quote:
Geen druppel water meer uit de kraan: als gezinnen met kinderen de rekening niet kunnen betalen, wordt het water afgesloten. Dat is in strijd met de kinderrechten, zegt Defence for Children. Daarom dagen ze de Nederlandse staat voor de rechter.

"Je kan niet koken, niet douchen en niet eens je tanden poetsen", vertelt Manuela. Bij de alleenstaande moeder van drie kinderen werd het water plotseling afgesloten. "Mijn ene dochter was net ongesteld en de kleine was nog maar 6 maanden destijds. Dit zijn geen goede omstandigheden om in op te groeien."

500 gezinnen zonder water
En Manuela is niet de enige. Jaarlijks wordt de waterleiding van tussen de 500 en 750 gezinnen met kinderen afgesloten. Sommige gezinnen zitten maanden tot jaren zonder kraanwater.

Dat moet anders, vindt Defence for Children. 4 jaar geleden gingen de alarmbellen bij de organisatie écht af. "Hulpverleners en advocaten gaven de signalen aan ons door, daardoor besloten wij om een rechtszaak aan te spannen tegen specifieke waterbedrijven, maar ook tegen de Nederlandse staat in het algemeen," vertelt juridisch adviseur jeugdrecht Mariëlle Bahlmann.

Schaamte
Bahlmann zette zich de afgelopen jaren bij Defence for Children in voor deze zaak. Samen met het Nederlands Juristen comité voor de Mensenrechten starten ze een procedure tegen de staat. "Kinderen mogen niet gediscrimineerd worden op het betaalgedrag van hun ouders. Dat doet de overheid nu wel."

Manuela merkte dat een waterafsluiting heel snel kan gaan. "Het was de eerste keer dat ik problemen had met betalen en het ging om een heel klein bedrag. Ineens kwam ik thuis, deed ik de kraan open en kwam er geen water meer uit. Dat overviel me heel erg en dan schaam je je toch een beetje."

Kwetsbare huishoudens
Volgens de huidige wet mogen kwetsbare huishoudens niet worden afgesloten van het water. "Maar daar vallen kinderen dan weer niet onder," legt Bahlmann uit. Ook zou het waterbedrijf bij elke afsluiting een waterzak moeten aanbieden, om te voorzien in deze levensbehoefte.

"Manuela werd afgesloten toen ze niet thuis was, dus die waterzak liep ze mis, daarna moest ze het zelf maar uitzoeken. Daarnaast bevat zo'n zak maar 12 liter water, terwijl een mens volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) al 50 tot 100 liter water per dag nodig heeft", zegt Bahlmann.

Diarree en uitdroging
De gevolgen van minder of zelfs helemaal geen water kunnen groot zijn. Volgens de WHO ligt anders diarree en uitdroging op de loer, maar ook verschillende infectieziektes kunnen een gevolg zijn van te weinig water.

Defence for Children wil de overheid verantwoordelijk stellen, maar uiteindelijk moeten ouders wél gewoon zelf de rekening betalen. "Kinderen zijn kwetsbaar. Zij mogen dus niet gestraft worden omdat ouders niet kunnen betalen. En in dat kinderrecht zou de overheid moeten voorzien."

Betalingsverplichting blijft
Volgens de kinderrechtenorganisatie zou de betalingsverplichting gescheiden moeten worden van de levering van het water. "Dus de levering van water gaat door, maar de betaling blijft gewoon bestaan."

Manuela vindt het belangrijk dat dit in de toekomst nooit meer kan gebeuren. Ook niet bij andere gezinnen. "Waarom hoeven jonge kinderen geen zorgverzekering te betalen, maar wel de waterrekening?" De huidige regelingen kloppen niet volgens haar. "Het voelt op zo'n moment alsof iedereen op je neerkijkt. Ik hoop daarom dat deze zaak iets gaat veranderen."

De dagvaarding is nu in handen zijn van de gedaagde partijen. Die krijgen 3 tot 6 maanden om te reageren.
Een beetje suf. Als ik geen geld heb, ga ik ook niet bij de Mediamarkt staan om een gratis flatscreen te eisen.

Die ouders moeten eens werken i.p.v. op hun luie reet zitten de hele dag en beter met geld om gaan.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194001701
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:35 schreef Mikeytt het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)iten-van-drinkwater/
[..]

Een beetje suf. Als ik geen geld heb, ga ik ook niet bij de Mediamarkt staan om een gratis flatscreen te eisen.

Die ouders moeten eens werken i.p.v. op hun luie reet zitten de hele dag en beter met geld om gaan.
Het gaat om de kinderen, niet om de ouders simpele Henk.
  donderdag 9 juli 2020 @ 06:43:11 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194001706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat om de kinderen, niet om de ouders simpele Henk.
Die kinderen zijn een product van de ouders.
Het is niet zo dat die kinderen geen drinkwater meer hebben.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194001712
Krasse poging tot trollen in de OP

Ik geef het een 4 op 10
pi_194001732
Het zou me verbazen als water zomaar opeens wordt afgesloten, je krijgt natuurlijk eerst 3 aanmaningen, dan een betalingsregeling, vervolgens een incasso, daarna een brief dat ze je water gaan afsluiten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194001736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:59 schreef vipergts het volgende:
Het zou me verbazen als water zomaar opeens wordt afgesloten, je krijgt natuurlijk eerst 3 aanmaningen, dan een betalingsregeling, vervolgens een incasso, daarna een brief dat ze je water gaan afsluiten.
Precies dit, wat een slap gelul in de OP.
pi_194001745
Zo maar opeens. Sure.
  donderdag 9 juli 2020 @ 07:12:24 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194001751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:59 schreef vipergts het volgende:
Het zou me verbazen als water zomaar opeens wordt afgesloten, je krijgt natuurlijk eerst 3 aanmaningen, dan een betalingsregeling, vervolgens een incasso, daarna een brief dat ze je water gaan afsluiten.
Valt me altijd op dat dit soort extreemlinkse NGO’s hun verhaal zeer eenzijdig belichten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_194001761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Valt me altijd op dat dit soort extreemlinkse NGO’s hun verhaal zeer eenzijdig belichten.
Niemand luistert naar een genuanceerd verhaal.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  PR/Manusje van alles donderdag 9 juli 2020 @ 07:17:13 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_194001766
Je moet het wel heel erg ver laten komen als je nutsvoorzieningen worden afgesloten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 9 juli 2020 @ 07:32:21 #11
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_194001820
De echte kwestie hier is natuurlijk waarom mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen, kinderen mogen maken.
  Spellchecker donderdag 9 juli 2020 @ 07:34:09 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194001835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:32 schreef Heremeteit het volgende:
De echte kwestie hier is natuurlijk waarom mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen, kinderen mogen maken.
Ik denk dat ze eerst kinderen gemaakt hebben en er dan achter komen dat ze hun rekeningen niet kunnen betalen :')
  donderdag 9 juli 2020 @ 07:47:36 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194001928
Plotseling afgesloten :')
Uhuh, daar gaan maaaaaanden wanbetaling aan vooraf.
pi_194001954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je moet het wel heel erg ver laten komen als je nutsvoorzieningen worden afgesloten.
Dat. Hoe duur leef je dan? Ze krijgt voor 2 kinderen kindertoeslag, maar zorgen dat er water is voor je kinderen dekt dat niet? :')
-
pi_194001981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Valt me altijd op dat dit soort extreemlinkse NGO’s hun verhaal zeer eenzijdig belichten.
Moeder zegt dat, die werkt niet voor de NGO. Als moeder uberhaupt werkt.
pi_194001984
"Het water werd plotseling afgesloten"

Nee nee mevrouw Manuela, zo gaat dat
niet in Nederland.

"Dit zijn geen goede omstandigheden om in op te groeien."

Hier heeft ze ronduit een goed punt, maar ze bedoelt het waarschijnlijk anders dan er iemand mag meekijken naar hoe de dingen worden geprioriteerd

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2020 08:00:47 ]
pi_194001987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:32 schreef Heremeteit het volgende:
De echte kwestie hier is natuurlijk waarom mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen, kinderen mogen maken.
Wellicht zijn er goede redenen waarom moeder het nu financieel niet op orde heeft....
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:03:50 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194002039
Mensen zitten jarenlang zonder water, wut? Dan heb je toch al lang hulp gezocht als je er in je eentje niet uitkomt met je schulden? Helemaal als je kinderen hebt, zou ik hopen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:07:41 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002056
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wellicht zijn er goede redenen waarom moeder het nu financieel niet op orde heeft....
Ja en daar zijn voldoende vangnetten voor zoals WSNP, bijstand, beslagvrije voet, toeslagen, etc. Het hoeft echt niet zo ver te komen dat je je water niet meer kan betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002059
Defense For Children zegt dat dit niet kan, maar draagt geen oplossing aan.

Bedoelen ze nu dat met zulk financieel wanbeleid een kind beter uit huis kan?
Of dat moeders eerder in de WSNP had gemoeten, om het niet zo ver te laten komen?
pi_194002064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je moet het wel heel erg ver laten komen als je nutsvoorzieningen worden afgesloten.
Er heerst ook een fabeltje dat je water een basisbehoefte is en het niet afgesloten mag worden.

Ken iemand die in de schuldsanering terecht kwam, had ook een schuld bij het waterbedrijf. Schuldhulpverlening maakte een foutje en vergat de waterrekening. En dus werden ze afgesloten :+ Eén van de kinderen kwam maar bij ons thuis douchen. Duurde overigens maar een paar dagen en de extra kosten voor het opnieuw aansluiten heeft het bureau dat de schuldhulpverlening deed betaald.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194002067
Nooit meer je waterrekening hoeven betalen als je kinderen hebt _O_
pi_194002074
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:09 schreef ikwordra het volgende:
Nooit meer je waterrekening hoeven betalen als je kinderen hebt _O_
Ik heb kadden en mijn kadden zijn mijn babies... mag ik nu ook gratis stroom en water?
pi_194002086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat om de kinderen, niet om de ouders simpele Henk.
Ja en? betekend kinderen dan maar dat je alles gratis mag krijgen, doe eens normaal.

Je krijgt meerdere herinneringen, aanmaningen, incasso's en deurwaarders voordat je wordt afgesloten, in al die tijd heb je de kans om met ze te bellen en regelingen te treffen. Lukt je dat niet dan is er nog een schuldhulp vangnet.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:12:55 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:10 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik heb kadden en mijn kadden zijn mijn babies... mag ik nu ook gratis stroom en water?
Ja en je mag kadvoer jatten uit de supermarkt is basis behoefte heb gestaan op feesboek zij sherona
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:16:09 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194002115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Defense For Children zegt dat dit niet kan, maar draagt geen oplossing aan.

Bedoelen ze nu dat met zulk financieel wanbeleid een kind beter uit huis kan?
Of dat moeders eerder in de WSNP had gemoeten, om het niet zo ver te laten komen?
In hun ideale wereld blijft het waterbedrijf gratis en voor niets leveren. Ze geeft niet aan hoe de waterbedrijven dan hun personeel en het onderhoud van de infrastructuur moeten betalen.

Uithuisplaatsing van de kinderen lijkt me dan een betere optie. Als het ouders niet lukt om een paar tientjes per kwartaal te betalen dan zou je je moeten afvragen of ze wel geschikt zijn als ouders.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194002125
Lijkt mij meer een fout. Dat heel snel ineens afsluiten. Ik kende mensen die voor hetzelfde probleem stonden maar die schakelen dan wel hulp in. Dan zorgt men ervoor dat je niet direct afgesloten wordt en krijg je een betalingsdeal.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:21:23 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194002154
Maar goed, dit soort mensen zijn natuurlijk gewend om bij elke tegenslag "jA mAaR mE KiNdJeS dAn???" te roepen. Geen enkel verantwoordelijkheidsbesef en toch ouder. Die kinderen gaan vast een glanzende toekomst tegemoet.
pi_194002169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:09 schreef ikwordra het volgende:
Nooit meer je waterrekening hoeven betalen als je kinderen hebt _O_
Kan je doen en ondertussen lopen de rekeningen op.
Klinkt als een goed idee van jou
pi_194002179
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:21 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, dit soort mensen zijn natuurlijk gewend om bij elke tegenslag "jA mAaR mE KiNdJeS dAn???" te roepen. Geen enkel verantwoordelijkheidsbesef en toch ouder. Die kinderen gaan vast een glanzende toekomst tegemoet.
Water lijkt mij wel essentieel.
pi_194002185
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:21 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, dit soort mensen zijn natuurlijk gewend om bij elke tegenslag "jA mAaR mE KiNdJeS dAn???" te roepen. Geen enkel verantwoordelijkheidsbesef en toch ouder. Die kinderen gaan vast een glanzende toekomst tegemoet.
En ondertussen buitenstaanders die allerlei aannames verzinnen om ze daarmee uit te lachen _O-
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:26:56 #32
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194002189
Dan drink je toch bier? B:)B
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:27:02 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194002191
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Water lijkt mij wel essentieel.
Een fatsoenlijke moeder ook. Als ze een paar tientjes per maand voor zoals je zegt een eerste levensbehoefte niet op kan hoesten dan vraag ik me af wat die kinderen nog meer mislopen.
pi_194002215
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke moeder ook. Als ze een paar tientjes per maand voor zoals je zegt een eerste levensbehoefte niet op kan hoesten dan vraag ik me af wat die kinderen nog meer mislopen.
Heel veel. Zeker klopt.

En dat vindt de samenleving niet erg want de samenleving kan het wel geven alleen vertrouwen wij moeder niet dus krijgen de kinderen het niet
pi_194002226
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke moeder ook. Als ze een paar tientjes per maand voor zoals je zegt een eerste levensbehoefte niet op kan hoesten dan vraag ik me af wat die kinderen nog meer mislopen.
Het kan gebeuren. Ik las pas dat ca. 30% van de Nederlanders betalingsachterstanden heeft.
pi_194002243
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En ondertussen buitenstaanders die allerlei aannames verzinnen om ze daarmee uit te lachen _O-
Verder ken ik de omstandigheden niet inderdaad. Maar een alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan één van zes maanden, dat vind ik wel heel triest al. Wil niet zeggen dat je hevig in de shit zit als je water afgesloten wordt. Door te zeggen dat het ‘zomaar ineens gebeurde’ laat ze zien geen inzicht te hebben. En dat is extra triest.
pi_194002265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Verder ken ik de omstandigheden niet inderdaad. Maar een alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan één van zes maanden, dat vind ik wel heel triest al. Wil niet zeggen dat je hevig in de shit zit als je water afgesloten wordt. Door te zeggen dat het ‘zomaar ineens gebeurde’ laat ze zien geen inzicht te hebben. En dat is extra triest.
Precies.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:35:45 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002277
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het kan gebeuren. Ik las pas dat ca. 30% van de Nederlanders betalingsachterstanden heeft.
Ik begreep dat in die statistiek je een betalingsachterstand hebt als je ook maar 1 aanmaning vanwege vergeten betaling hebt gehad in het afgelopen jaar...

Dan valt het me nog mee :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002284
Behoudens een uitzonderlijke fout word je water niet opeens afgesloten. Daar gaat een periode van aanmaningen vooraf. Daarbij is de waterrekening nou wel een factuur waar je van zou kunnen denken, dat bedrag is niet zo groot, die rekening betaal ik nog wel een keer, of ze zullen voor zo'n bedrag toch geen rigoureuze maatregelen nemen??

Daarbij, als je water wordt afgesloten krijg je altijd van de gemeente per persoon nog water. Dat zal niet voldoende zijn voor badderen of douchen, maar wel voor de 1e levensbehoeften.

Maar vooral. waarom in de tussentijd geen hulp zoeken via de schuldhulpverlenende instanties? Zij zijn er juist voor om afsluitingen en uit huis zettingen te voorkomen.

Voor alle mensen met problematische schulden (en dat kan al bij een lage schuld van bv 150,- euro), zoek hulp!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194002286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Verder ken ik de omstandigheden niet inderdaad. Maar een alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan één van zes maanden, dat vind ik wel heel triest al. Wil niet zeggen dat je hevig in de shit zit als je water afgesloten wordt. Door te zeggen dat het ‘zomaar ineens gebeurde’ laat ze zien geen inzicht te hebben. En dat is extra triest.
Eens, en wellicht had ze alle aanmaningen wel gezien en doet ze nu alsof zij slachtoffer is. Het is in alle gevallen bijzonder triest

En haar kinderen gaan precies leren wat moeder doet en dus hebben we straks één of zelfs drie mensen erbij die geen grip hebben op hun eigen financiën, met alle kosten voor de samenleving erbij.
pi_194002290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik begreep dat in die statistiek je een betalingsachterstand hebt als je ook maar 1 aanmaning vanwege vergeten betaling hebt gehad in het afgelopen jaar...

Dan valt het me nog mee :D
Oh. Dan hoor ik daar ook bij. Wel erg dramatisch breed getrokken dan. Maar goed. Deze vrouw had wss eerder actie hebben moeten nemen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:38:05 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:36 schreef Montagui het volgende:
Behoudens een uitzonderlijke fout word je water niet opeens afgesloten. Daar gaat een periode van aanmaningen vooraf. Daarbij is de waterrekening nou wel een factuur waar je van zou kunnen denken, dat bedrag is niet zo groot, die rekening betaal ik nog wel een keer, of ze zullen voor zo'n bedrag toch geen rigoureuze maatregelen nemen??

Daarbij, als je water wordt afgesloten krijg je altijd van de gemeente per persoon nog water. Dat zal niet voldoende zijn voor badderen of douchen, maar wel voor de 1e levensbehoeften.

Maar vooral. waarom in de tussentijd geen hulp zoeken via de schuldhulpverlenende instanties? Zij zijn er juist voor om afsluitingen en uit huis zettingen te voorkomen.

Voor alle mensen met problematische schulden (en dat kan al bij een lage schuld van bv 150,- euro), zoek hulp!
Liever struisvogelen en de post niet meer openen terwijl je drie kinderen hebt.

Compleet onverantwoordelijk.
Je zou ze voor minder het ouderlijk gezag ontnemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002301
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eens, en wellicht had ze alle aanmaningen wel gezien en doet ze nu alsof zij slachtoffer is. Het is in alle gevallen bijzonder triest

En haar kinderen gaan precies leren wat moeder doet en dus hebben we straks één of zelfs drie mensen erbij die geen grip hebben op hun eigen financiën, met alle kosten voor de samenleving erbij.
Of de kinderen leren ervan. Ze zijn wel erg jong.....
pi_194002307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Liever struisvogelen en de post niet meer openen terwijl je drie kinderen hebt.

Compleet onverantwoordelijk.
Je zou ze voor minder het ouderlijk gezag ontnemen.
Het lijkt mij geen reden kinderen af te pakken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:41:22 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het lijkt mij geen reden kinderen af te pakken.
Moeder brengt ze wel in een situatie waarin het water afgesloten wordt. Klinkt niet alsof de prioriteiten helemaal goed liggen.


Maargoed, laten we hopen dat het gewoon een blunder van de beheerder is geweest.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:41:51 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194002329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:36 schreef Montagui het volgende:

Maar vooral. waarom in de tussentijd geen hulp zoeken via de schuldhulpverlenende instanties? Zij zijn er juist voor om afsluitingen en uit huis zettingen te voorkomen.

Sterker nog, de leverancier is bij wet verplicht ervoor te zorgen dat er een schuldhulpverlener betrokken wordt bij de zaak. Zie:

quote:
Artikel 4. Inspanning tot persoonlijk contact 1
De eigenaar van een drinkwaterbedrijf spant zich in om in persoonlijk contact te treden met de kleinverbruiker teneinde deze te wijzen op mogelijkheden om betalingsachterstanden te voorkomen en te beëindigen, en om uitsluitsel te krijgen over het al of niet geven van toestemming als bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel b.

Artikel 5. Verstrekken gegevens 1
Indien een kleinverbruiker niet heeft gereageerd op het in artikel 3, tweede lid, onderdeel b, bedoelde aanbod verstrekt het drinkwaterbedrijf de contactgegevens van de kleinverbruiker, diens klantnummer en informatie over de hoogte van diens schuld aan een instantie ten behoeve van schuldhulpverlening, tenzij de kleinverbruiker geen natuurlijk persoon is.
Als de hulpverlener in kwestie dus contact heeft proberen te leggen met deze mevrouw dan heeft ze dat ook genegeerd.
pi_194002337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Verder ken ik de omstandigheden niet inderdaad. Maar een alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan één van zes maanden, dat vind ik wel heel triest al. Wil niet zeggen dat je hevig in de shit zit als je water afgesloten wordt. Door te zeggen dat het ‘zomaar ineens gebeurde’ laat ze zien geen inzicht te hebben. En dat is extra triest.
De omstandigheden zullen vast naar zijn maar in dit land is veel hulpverlening voor kinderen en nutsbedrijven wijzen wanbetalers op de mogelijkheid om iets aan schulden te doen. Als de situatie van de alleenstaande moeder echt is dan zal er wel wat meer aan de hand zijn. Wanneer zij in beeld was geweest bij bijvoorbeeld maatschappelijk werk dan was zij niet afgesloten, of hadden ze haar geholpen om weer aangesloten te worden.
pi_194002338
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Moeder brengt ze wel in een situatie waarin het water afgesloten wordt. Klinkt niet alsof de prioriteiten helemaal goed liggen.

Maargoed, laten we hopen dat het gewoon een blunder van de beheerder is geweest.
Moeder had hulp moeten vragen. Wss los je dit al op met een telefoontje.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:43:08 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Moeder had hulp moeten vragen. Wss los je dit al op met een telefoontje.
Precies
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002360
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Sterker nog, de leverancier is bij wet verplicht ervoor te zorgen dat er een schuldhulpverlener betrokken wordt bij de zaak. Zie:
[..]

Als de hulpverlener in kwestie dus contact heeft proberen te leggen met deze mevrouw dan heeft ze dat ook genegeerd.
Precies ja. De in de war zijnde problematische moeder is het probleem, niet de Staat of het waterbedrijf.
pi_194002379
Maar goed. We weten niet hoeveel aanmaningen ze heeft gehad.
pi_194002380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Liever struisvogelen en de post niet meer openen terwijl je drie kinderen hebt.

Dat zie je vaak bij problematische schulden. Je zou bijna wensen dat er een overkoepelende schuldhulp verlenende instantie is waarbij een (overheids)instantie of een bedrijf kenbaar kan maken dat zij problemen hebben met het terugbetalen van betalingsachterstanden door een klant.

Dan kan zo'n schuldhulpverlenende instantie proberen contact te krijgen met een dergelijke klant. Hoe eerder in het schuldtraject hoe beter (ook voor de maatschappij).

Maar ja.....AVG.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:48:24 #53
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194002385
Men draait in het nieuwsbericht in de OP op bijzondere wijze om.

Kinderen moeten toegang hebben tot stromend water. Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.

Alles in het leven kost geld. Dus ook water uit de kraan. De ouders van de afgesloten kinderen kunnen of willen dat geld niet betalen. Dus sluit men het water af.

In de OP wordt moord en brand geschreeuwd over het afsluiten van de kinderen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is een grof schandaal dat er ouders zijn die hun kinderen niet eens van stromend water kunnen of willen voorzien. Dát is het probleem.

Als mensen hun kinderen niet eens van de meest basale basisbehoeftes kunnen voorzien, gewoon uit huis plaatsen. Die omstandigheden zijn namelijk bij de beesten af en als je het als ouder voor je kind zo ver laat komen ben je ongeschikt
Laffe huichelaar
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:49:25 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zie je vaak bij problematische schulden. Je zou bijna wensen dat er een overkoepelende schuldhulp verlenende instantie is waarbij een (overheids)instantie of een bedrijf kenbaar kan maken dat zij problemen hebben met het terugbetalen van betalingsachterstanden door een klant.

Dan kan zo'n schuldhulpverlenende instantie proberen contact te krijgen met een dergelijke klant. Hoe eerder in het schuldtraject hoe beter (ook voor de maatschappij).

Maar ja.....AVG.
Er zijn gemeentes die dat doen dacht ik... bepaalde instanties melden achterstanden bij een hulpinstantie die vrijblijvend aanbellen om te praten en zo nodig hulp te verlenen.
Zal zo even zoeken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:48 schreef timmmmm het volgende:
Men draait in het nieuwsbericht in de OP op bijzondere wijze om.

Kinderen moeten toegang hebben tot stromend water. Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.

Alles in het leven kost geld. Dus ook water uit de kraan. De ouders van de afgesloten kinderen kunnen of willen dat geld niet betalen. Dus sluit men het water af.

In de OP wordt moord en brand geschreeuwd over het afsluiten van de kinderen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is een grof schandaal dat er ouders zijn die hun kinderen niet eens van stromend water kunnen of willen voorzien. Dát is het probleem.

Als mensen hun kinderen niet eens van de meest basale basisbehoeftes kunnen voorzien, gewoon uit huis plaatsen. Die omstandigheden zijn namelijk bij de beesten af en als je het als ouder voor je kind zo ver laat komen ben je ongeschikt
Yep..dan ben je een gevalletje Jeugdzorg
pi_194002409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:48 schreef timmmmm het volgende:
Men draait in het nieuwsbericht in de OP op bijzondere wijze om.

Kinderen moeten toegang hebben tot stromend water. Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.

Alles in het leven kost geld. Dus ook water uit de kraan. De ouders van de afgesloten kinderen kunnen of willen dat geld niet betalen. Dus sluit men het water af.

In de OP wordt moord en brand geschreeuwd over het afsluiten van de kinderen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is een grof schandaal dat er ouders zijn die hun kinderen niet eens van stromend water kunnen of willen voorzien. Dát is het probleem.

Als mensen hun kinderen niet eens van de meest basale basisbehoeftes kunnen voorzien, gewoon uit huis plaatsen. Die omstandigheden zijn namelijk bij de beesten af en als je het als ouder voor je kind zo ver laat komen ben je ongeschikt
Kinderen uit huis plaatsen voor een achterstand betaling van een (volgens haar) relatief klein bedrag schiet veel te ver door.
pi_194002438
Ik heb bij mensen gezien hoe dit gaat. Ook met stroom. Je neemt contact op met een schuldhulp organisatie en via hen regel je de boel verder. Dan krijg je wss een hele coulante afbetalingsregeling. Maar die moet je wel nakomen. De mensen die ik kende deden dat niet maar hebben nog maandenlang stroom en water gekregen. Toen sloot men de boel pas af.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:56:01 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kinderen uit huis plaatsen voor een achterstand betaling van een (volgens haar) relatief klein bedrag schiet veel te ver door.
Ja hetgeen wel leidt tot afsluiten van basisbehoeften. Zeker voor een klein bedrag moet je als ouder verantwoordelijkheid nemen en in overleg gaan.
Als dat al teveel gevraagd is vanwege je trots of om welke andere reden dan ook moet er minstens toezicht komen of er niet nog meer mis gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:56:15 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194002444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kinderen uit huis plaatsen voor een achterstand betaling van een (volgens haar) relatief klein bedrag schiet veel te ver door.
Het gaat niet over één specifiek geval. Het gaat over een rechtzaak omdat men het water afsluit. Want dat is de schuld van de nutsbedrijven en de Staat.

Nee, het is de schuld van die ouders die het zo ver laten komen. Zeker voor een naar eigen zeggen relatief klein bedrag
Laffe huichelaar
pi_194002455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het gaat niet over één specifiek geval. Het gaat over een rechtzaak omdat men het water afsluit. Want dat is de schuld van de nutsbedrijven en de Staat.

Nee, het is de schuld van die ouders die het zo ver laten komen. Zeker voor een naar eigen zeggen relatief klein bedrag
Er zijn mensen die heel krap leven. Zeker als 1 ouder met kinderen.
pi_194002460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn gemeentes die dat doen dacht ik... bepaalde instanties melden achterstanden bij een hulpinstantie die vrijblijvend aanbellen om te praten en zo nodig hulp te verlenen.
Zal zo even zoeken.
Gebeurt vaak bij huurachterstanden. Water zou ik zo snel niet weten
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:59:00 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194002475
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gebeurt vaak bij huurachterstanden. Water zou ik zo snel niet weten
https://www.delftvoorelka(...)inder-achterstanden/ Heb dit gevonden. Geldt niet voor alle instanties idd.

Wel goed initiatief
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194002488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn mensen die heel krap leven. Zeker als 1 ouder met kinderen.
Iedereen heeft recht op tenminste bijstandsniveau..het bestaansminimum. Kom je daaronder of red je het niet dan zijn er genoeg mogelijkheden voor hulp. Maar als jij met je psychisch verwarde kop een struisvogelei gaat uitbroeden dan bestaat de kans dat je problemen niet worden opgelost.
pi_194002489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn gemeentes die dat doen dacht ik... bepaalde instanties melden achterstanden bij een hulpinstantie die vrijblijvend aanbellen om te praten en zo nodig hulp te verlenen.
Zal zo even zoeken.
Klopt. En dat is ook een optie. Ook beter dat zoiets lokaal aangepakt wordt. Wordt dan zaak om alles en iedereen daarvan op de hoogte te brengen, en niet na diverse aanmaningen de vordering in handen geven van een deurwaarder of incasso bureau, maar daarvoor eerst de gemeente (of de schuldhulpverlenende instantie van die gemeente) inlichten en die even de tijd geven om in contact te komen met de klant.

Maar goed, wie kent die contacten? Nagenoeg niemand. Heeft elke gemeente zoiets? En wie of wat is dat dan? Hoe kom ik daar mee in contact? En daarbij, het contact opnemen blijft vrijblijvend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:01:48 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194002498
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn mensen die heel krap leven. Zeker als 1 ouder met kinderen.
Zo krap dat je je kind niet van stromend water kan voorzien. Klinkt niet als een goede ouder
Laffe huichelaar
pi_194002521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zo krap dat je je kind niet van stromend water kan voorzien. Klinkt niet als een goede ouder
Er gaan ook mensen naar de voedselbank in dit land.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:05:15 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194002534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er gaan ook mensen naar de voedselbank in dit land.
Dus die mensen voorzien hun kinderen van eten, wat is daar mis mee?
Laffe huichelaar
pi_194002558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus die mensen voorzien hun kinderen van eten, wat is daar mis mee?
En gaan naar de voedselbank omdat men te weinig geld heeft. Zo kan er ook een achterstand ontstaan bij bijv. een waterleveringsbedrijf. Maar dan moet je wel actie ondernemen. In eerste instantie even met hen bellen en vragen of je gespreid mag betalen. Dat is meestal geen probleem.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:08:13 #69
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_194002573
Ik heb de afgelopen tijd 2 mensen gesproken die werkten als deurwaarder en die vertelden over hun werk.
Het is zo dat
1 Moeders met kinderen sowieso nooit uit hun huis worden gezet wegens betalingsachterstand. Soms is een intimiderende opstelling van de deurwaarder nodig als wake-up call, omdat deze mensen maandenlang alle aanmaningen etc. genegeerd hebben. Als moeders dan werkelijk geen kant meer op kan gaat ze mee naar het deurwaarderskantoor waar alle papieren klaarliggen voor schuldhulpverlening en alle instanties die nodig zijn om te zorgen dan moeder en kind verder kunnen gaan
2 Water wordt sowieso niet afgesloten. De brieven die de deurwaarder stuurt zijn alleen maar om te bluffen. In verreweg de meeste gevallen lukt dat wel en wordt er een betalingsregeling getroffen ,bijvoorbeeld via de Sociale Dienst. Lukt dat uiteindelijk niet, dan wordt de vordering als oninbaar afgeschreven.

Ik weet niet welke bronnen dit artikel heeft gebruikt, maar ik denk dat er bij de betreffende gezinnen veel meer aan de hand is dan dat per ongeluk de acceptgiro achter de bank was gevallen.
Non possumus non loqui
pi_194002580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:08 schreef Knip het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd 2 mensen gesproken die werkten als deurwaarder en die vertelden over hun werk.
Het is zo dat
1 Moeders met kinderen sowieso nooit uit hun huis worden gezet wegens betalingsachterstand. Soms is een intimiderende opstelling van de deurwaarder nodig als wake-up call, omdat deze mensen maandenlang alle aanmaningen etc. genegeerd hebben. Als moeders dan werkelijk geen kant meer op kan gaat ze mee naar het deurwaarderskantoor waar alle papieren klaarliggen voor schuldhulpverlening en alle instanties die nodig zijn om te zorgen dan moeder en kind verder kunnen gaan
2 Water wordt sowieso niet afgesloten. De brieven die de deurwaarder stuurt zijn alleen maar om te bluffen. In verreweg de meeste gevallen lukt dat wel en wordt er een betalingsregeling getroffen ,bijvoorbeeld via de Sociale Dienst. Lukt dat uiteindelijk niet, dan wordt de vordering als oninbaar afgeschreven.

Ik weet niet welke bronnen dit artikel heeft gebruikt, maar ik denk dat er bij de betreffende gezinnen veel meer aan de hand is dan dat per ongeluk de acceptgiro achter de bank was gevallen.
Wss heeft men gewoon niets ondernomen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:10:06 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194002587
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En gaan naar de voedselbank omdat men te weinig geld heeft. Zo kan er ook een achterstand ontstaan bij bijv. een waterleveringsbedrijf. Maar dan moet je wel actie ondernemen. In eerste instantie even met hen bellen en vragen of je gespreid mag betalen. Dat is meestal geen probleem.
Er zijn inderdaad tal van mogelijkheden om afsluiting te voorkomen
Laffe huichelaar
pi_194002617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of de kinderen leren ervan. Ze zijn wel erg jong.....
Als je ouders niet met geld kunnen omgaan, dan leren de kinderen het ook niet
Het is bijzonder lastig om het op latere leeftijd wel te leren.

Daarom zou het prettig zijn als die vrouw hulp krijgt, dat verdienen er vanzelf terug met die kinderen.
pi_194002678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:48 schreef timmmmm het volgende:
Men draait in het nieuwsbericht in de OP op bijzondere wijze om.

Kinderen moeten toegang hebben tot stromend water. Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.

Alles in het leven kost geld. Dus ook water uit de kraan. De ouders van de afgesloten kinderen kunnen of willen dat geld niet betalen. Dus sluit men het water af.

In de OP wordt moord en brand geschreeuwd over het afsluiten van de kinderen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is een grof schandaal dat er ouders zijn die hun kinderen niet eens van stromend water kunnen of willen voorzien. Dát is het probleem.

Als mensen hun kinderen niet eens van de meest basale basisbehoeftes kunnen voorzien, gewoon uit huis plaatsen. Die omstandigheden zijn namelijk bij de beesten af en als je het als ouder voor je kind zo ver laat komen ben je ongeschikt
Waarom de kinderen uit huis plaatsen? Waarom wil jij de ouder en kinderen zo zwaar straffen?

Een kind heeft één ding nodig en dat is liefde. Liefde van de ouder.

De ouder en kinderen van elkaar scheiden is alsof je iemand levenslang geeft vanwege het niet kunnen omgaan met geld. Belachelijk zware straf, ongelofelijk dat je zoiets uit je smoel krijgt
pi_194002692
Geen medelijden. Als je niet eens meer een tientje per maand aan je water betaald heb je het goed verziekt. En even de aannames spuien: Als ze een tattoo minder had genomen, niet had gerookt, niet 3 katten of/en een hond in huis genomen had en al die dingen die je elke keer weer ziet bij mensen die heel goed weten te klagen als wat een rotland we in leven terwijl ze alles gratis krijgen.
Ik ben er nog steeds voor dat als je een bijstandsuitkering hebt, de gemeente eerst alle vaste lasten in houdt en het restant dan overmaakt.
Daarnaast heb je in NL als alleenstaande moeder met 2 kinderen zó veel extra regelingen waar je aanspraak op kunt maken dat je het veel beter hebt dan die alleenstaande man die aan de lopende band werkt, maar dan ook veel.
Alles valt en staat met de wil iets te doen, bijvoorbeeld eens bij de gemeente gaan praten.

P.S.
En dan wil de EU dat we de watervoorziening gaan privatiseren....wat denk je, ben je er dan nog met 10-20 euro per maand? Ik denk dat dat vrij snel 50 is.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
pi_194002703
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:19 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Geen medelijden. Als je niet eens meer een tientje per maand aan je water betaald heb je het goed verziekt. En even de aannames spuien: Als ze een tattoo minder had genomen, niet had gerookt, niet 3 katten of/en een hond in huis genomen had en al die dingen die je elke keer weer ziet bij mensen die heel goed weten te klagen als wat een rotland we in leven terwijl ze alles gratis krijgen.
Ik ben er nog steeds voor dat als je een bijstandsuitkering hebt, de gemeente eerst alle vaste lasten in houdt en het restant dan overmaakt.
Daarnaast heb je in NL als alleenstaande moeder met 2 kinderen zó veel extra regelingen waar je aanspraak op kunt maken dat je het veel beter hebt dan die alleenstaande man die aan de lopende band werkt, maar dan ook veel.
Alles valt en staat met de wil iets te doen, bijvoorbeeld eens bij de gemeente gaan praten.
Aannames hebbenwe weinig aan. Misschien blowt ze elke dag voor 10 euro....... Dat staat ook nergens.
pi_194002710
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Aannames hebbenwe weinig aan. Misschien blowt ze elke dag voor 10 euro....... Dat staat ook nergens.
Ik draag daarentegen wèl oplossingen aan, in tegenstelling tot jou.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
pi_194002712
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:21 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Ik draag daarentegen wèl oplossingen aan, in tegenstelling tot jou.
Ik gaf al oplossingen aan.
pi_194002735
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:35 schreef Mikeytt het volgende:
Bij de alleenstaande moeder van drie kinderen werd het water plotseling afgesloten. "Mijn ene dochter was net ongesteld en de kleine was nog maar 6 maanden destijds. Dit zijn geen goede omstandigheden om in op te groeien."
Maar m'n bloedjes dan, m'n ene bloedje was zelfs zelf aan het bloeden! ;(

Opmerkelijk wel dat ze zelf in lijkt te zien dat de omstandigheden die zij voor haar nageslacht schept geen goede omstandigheden zijn om in op te groeien maar dat ze er dan toch nog een nieuw exemplaartje bij de op de wereld zet. ;(
pi_194002751
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar m'n bloedjes dan, m'n ene bloedje was zelfs zelf aan het bloeden! ;(

Opmerkelijk wel dat ze zelf in lijkt te zien dat de omstandigheden die zij voor haar nageslacht schept geen goede omstandigheden zijn om in op te groeien maar dat ze er dan toch nog een nieuw exemplaartje bij de op de wereld zet. ;(
Dat laatste lijkt mij ook niet erg slim.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:26:13 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002752
De TT is weer heel raar. Of moet het een regel worden dat mensen met kinderen hun waterrekening niet meer hoeven te betalen omdat de kinderen anders niks te drinken hebben?
Net zo'n stomme regel is dat mensen met kinderen altijd een verblijfsvergunning krijgen omdat het anders zielig is voor kinderen 'die er ook niks aan kunnen doen'
Stop toch eens met die emotionele chantage!
Wedden dat Manuela wel een smartphone heeft en een pakje Lucky Strike per dag rookt?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:26:59 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194002766
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom de kinderen uit huis plaatsen? Waarom wil jij de ouder en kinderen zo zwaar straffen?
Mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen moeten geen kinderen nemen. Maar daar is het al te laat voor.

Wat is de ergste straf voor die kinderen; een bijstandsmoeder die zoveel verkeerde keuzes maakt dat ze geen water hebben (en de schuld bij anderen legt), of bij een familie terecht komen die hun zaakjes wel voor elkaar hebben en een kind een degelijke toekomst kan bieden.

quote:
"Dit zijn geen goede omstandigheden om in op te groeien."
Dat klopt Manuela, maar ga niet naar anderen wijzen als jij geen verantwoordelijkheid neemt :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:27:14 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:19 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Geen medelijden. Als je niet eens meer een tientje per maand aan je water betaald heb je het goed verziekt. En even de aannames spuien: Als ze een tattoo minder had genomen, niet had gerookt, niet 3 katten of/en een hond in huis genomen had en al die dingen die je elke keer weer ziet bij mensen die heel goed weten te klagen als wat een rotland we in leven terwijl ze alles gratis krijgen.
Ik ben er nog steeds voor dat als je een bijstandsuitkering hebt, de gemeente eerst alle vaste lasten in houdt en het restant dan overmaakt.
Daarnaast heb je in NL als alleenstaande moeder met 2 kinderen zó veel extra regelingen waar je aanspraak op kunt maken dat je het veel beter hebt dan die alleenstaande man die aan de lopende band werkt, maar dan ook veel.
Alles valt en staat met de wil iets te doen, bijvoorbeeld eens bij de gemeente gaan praten.
Een alleenstaande moeder met 3 kinderen zit al snel op 2500 netto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194002775
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:26 schreef LXIV het volgende:
De TT is weer heel raar. Of moet het een regel worden dat mensen met kinderen hun waterrekening niet meer hoeven te betalen omdat de kinderen anders niks te drinken hebben?
Net zo'n stomme regel is dat mensen met kinderen altijd een verblijfsvergunning krijgen omdat het anders zielig is voor kinderen 'die er ook niks aan kunnen doen'
Stop toch eens met die emotionele chantage!
Wedden dat Manuela wel een smartphone heeft en een pakje Lucky Strike per dag rookt?
Dat laatste weet je niet.
pi_194002790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een alleenstaande moeder met 3 kinderen zit al snel op 2500 netto.
Graag een link naar zo'n berekening. Lijkt mij veel.
pi_194002835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een alleenstaande moeder met 3 kinderen zit al snel op 2500 netto.
Dat is ook niet veel en meen ik serieus.
Als ik al het extra wegschrap heb ik met 2 volwassenen en 2 kinderen met 200 aan hypotheeklast toch echt 2000 nodig. Minder kan niet. Auto/internet/mobiel zijn dan al weg en nienand rookt of drinkt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:31:19 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002840
quote:
Manuela vindt het belangrijk dat dit in de toekomst nooit meer kan gebeuren. Ook niet bij andere gezinnen. "Waarom hoeven jonge kinderen geen zorgverzekering te betalen, maar wel de waterrekening?"
En voedsel Manuela. Te gek dat in Nederland kinderen moeten betalen voor voedsel terwijl ze dood gaan als ze het niet krijgen. En gas, electriciteit, onderwijs, boeken, ICT. Eigenlijk zouden mensen met kinderen gewoon vrijgesteld moeten worden van alle betalingen die in het lage BTW-tarief vallen. Want met die 2500 euro die jij maandelijks kunt verteren valt niet rond te komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:31:56 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002849
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ook niet veel en meen ik serieus.
Wel genoeg om normaal en fatsoenlijk te leven. Geen honger, geen dorst, geen koude en ook nog af en toe iets leuks doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:32:39 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002863
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Graag een link naar zo'n berekening. Lijkt mij veel.
https://www.volkskrant.nl(...)-per-maand~beea17aa/
Dit was 2017, maar legio te vinden op het internet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194002874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een alleenstaande moeder met 3 kinderen zit al snel op 2500 netto.
Graag een berekening dan. Als je zou zeggen ¤1800 zou ik het direct geloven.
pi_194002887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)-per-maand~beea17aa/
Dit was 2017, maar legio te vinden op het internet.
Zit achter een betaalmuur. En ik ben geen Volkskrant lid.
pi_194002906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel genoeg om normaal en fatsoenlijk te leven. Geen honger, geen dorst, geen koude en ook nog af en toe iets leuks doen.
Klopt maar veel is het echt niet. Elke euro moet je dan 2x omdraaien.

Als je naar de kledingbank gaat met je kinderen dan heb je het wat ruimer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:35:15 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:33 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Graag een berekening dan. Als je zou zeggen ¤1800 zou ik het direct geloven.
https://www.geenstijl.nl/(...)edertjes_onderzoek_/
In 2014 was het 2300
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:35:34 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002921
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt maar veel is het echt niet. Elke euro moet je dan 2x omdraaien
Dat is ook de bedoeling denk ik
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:35:44 #94
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194002924
Ja lekker makkelijk je verantwoordelijkheden ontlopen omdat je kinderen hebt :')

Whats next? Geen electriciteit meer? Geen auto meer? Ja anders kunnen m'n kinderen niet meer naar school. Snel alles gratis!!!
pi_194002948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:35 schreef incel het volgende:
Ja lekker makkelijk je verantwoordelijkheden ontlopen omdat je kinderen hebt :')

Whats next? Geen electriciteit meer? Geen auto meer? Ja anders kunnen m'n kinderen niet meer naar school. Snel alles gratis!!!
Het gaat niet om alles gratis. Het gaat over een simpele betalingsachterstand water. Die zal ze moeten betalen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:37:01 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194002956
Het is natuurlijk niet alleen de bijstand, maar ook alle toeslagen en subsidies. Dan nog de vrijstellingen van gemeentelijke belastingen, de regelingen die er zijn voor een fiets, een PC, internet et cetera, het woongenot van een niet-marktconforme sociale huurwoning.

Zaken als de mogelijkheid om nog wat bij te verdienen en of naar de voedselbank te gaan en iets van ouders/vrienden te krijgen zijn dan nog buiten beschouwing gelaten. Berekend wordt enkel waar je recht op hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194002969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling denk ik
Snap ik. Maar er hoeft maar 1 ding mis te gaan en je bent de sjaak. Je hebt geen betalingsregeling ruimte.

Deze mensen hebben vaak vanuit het verleden schulden, zijn opgelicht of maken domme keuzes. Dat rechtzetten met bijstand plus extras is nagenoeg onmogelijk als je 3 kinderen hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194002982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:37 schreef LXIV het volgende:
en iets van ouders/vrienden te krijgen zijn dan nog buiten beschouwing gelaten.
_O-

En is 'bijverdienen' in de bijstand niet gewoon frauderen?
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:38:39 #99
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194002989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat om de kinderen, niet om de ouders simpele Henk.
Jaja lekker makklijke een beetje kind van bijstandouders worden en dan je rest van je leven je handje ophoud voor gratis geld en dan ook nog gratis flatscreens can de mediamarkt. En ondertussen heb ik een jonge jongen thuiszitten die krijgt niet eens werk terwijl de asielzoekers zo aan de slag kunnen. Dit is wat er mis is met dit land. Zodra het kan emmigreer ik met het hele gezin naar Noorwegen en zelfs dat is ons niet met behoud van uitkering gegund!!!!!! WEG MET RUTTE EN DIE HELE LINKSE KLIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
pi_194002992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar er hoeft maar 1 ding mis te gaan en je bent de sjaak. Je hebt geen betalingsregeling ruimte.
Dat gaat men bij o.a. schuldbeheer helemaal en gratis uitzoeken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:40:02 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003003
Waar ik echt een hekel aan heb is hoe dit thema 'gespinned' wordt net alsof de Nederlandse staat de kinderen van bijstandsmoeders het water uit de mond zou stoten en niet zou gunnen dat ze geen dorst hebben.
Terwijl het gewoon zo is dat er bijna nergens anders ter wereld zo ruimschoots voor bijstandsmensen gezorgd wordt en dat deze mensen hun prioriteiten overal hebben behalve bij voedsel en water voor hun eigen kinderen.
In ieder willekeurig land zou Manuela gewoon keihard uitgelachen worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194003009
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:38 schreef borbit het volgende:

[..]

Jaja lekker makklijke een beetje kind van bijstandouders worden en dan je rest van je leven je handje ophoud voor gratis geld en dan ook nog gratis flatscreens can de mediamarkt. En ondertussen heb ik een jonge jongen thuiszitten die krijgt niet eens werk terwijl de asielzoekers zo aan de slag kunnen. Dit is wat er mis is met dit land. Zodra het kan emmigreer ik met het hele gezin naar Noorwegen Denemarken en zelfs dat is ons niet met behoud van uitkering gegund!!!!!! WEG MET RUTTE EN DIE HELE LINKSE KLIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
_O_
pi_194003028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:40 schreef LXIV het volgende:
Waar ik echt een hekel aan heb is hoe dit thema 'gespinned' wordt net alsof de Nederlandse staat de kinderen van bijstandsmoeders het water uit de mond zou stoten en niet zou gunnen dat ze geen dorst hebben.
Terwijl het gewoon zo is dat er bijna nergens anders ter wereld zo ruimschoots voor bijstandsmensen gezorgd wordt en dat deze mensen hun prioriteiten overal hebben behalve bij voedsel en water voor hun eigen kinderen.
In ieder willekeurig land zou Manuela gewoon keihard uitgelachen worden.
In andere landen was de situatie al eerder uit de hand gelopen omdat ze minder werd geholpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:41:46 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003032
En dat afschuwelijke filmpje in de rapportage ook, waarin een kind dorstig een glaasje water drinkt. Wie zal een kind dat nu misgunnen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:43:03 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

_O-

En is 'bijverdienen' in de bijstand niet gewoon frauderen?
Nee, je mag legaal 200 euro per maand bijverdienen. Genoeg voor een glaasje water denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194003105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:33 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Graag een berekening dan. Als je zou zeggen ¤1800 zou ik het direct geloven.
Dan is dat nog steeds meer dan ik krijg voor 40 uur werken.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:47:10 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194003118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:46 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Dan is dat nog steeds meer dan ik krijg voor 40 uur werken.
Dit is ook het bedrag per maand, niet per week :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194003155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit is ook het bedrag per maand, niet per week :D
En bij mij idem, maandloon voor 40 uur werk per week. Je snapte het best maar vond het nodig om mij te kakken te zetten. Je bent een lul.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:50:03 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194003180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:48 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

En bij mij idem, maandloon voor 40 uur werk per week. Je snapte het best maar vond het nodig om mij te kakken te zetten. Je bent een lul.
Nou nou nou :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:56:03 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003241
Nou nou.

Maar goed. Een alleenverdiener hoeft ook geen drie kinderen te onderhouden. Dus die kan goed af met een heel klein huis, geen auto en hoeft ook minder te koken etc. Logisch dat een bijstandsmoeder dus veel meer krijgt dan een alleenverdiener.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:58:15 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194003268
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:35 schreef Mikeytt het volgende:
"Dus de levering van water gaat door, maar de betaling blijft gewoon bestaan."
Dat gaat echt werken hoor!!!!11!!
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:59:37 #112
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194003291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:41 schreef LXIV het volgende:
En dat afschuwelijke filmpje in de rapportage ook, waarin een kind dorstig een glaasje water drinkt. Wie zal een kind dat nu misgunnen?
NB: die kinderen 'lussen' helemaal geen water.
Ze willen aan AA-tje, of andere zoete meuk.
pi_194003321
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat gaat echt werken hoor!!!!11!!
Met een goede afbetalingsregeling wel.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:03:05 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194003330
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:59 schreef Kopiko het volgende:

[..]

NB: die kinderen 'lussen' helemaal geen water.
Ze willen aan AA-tje, of andere zoete meuk.
van sommige kinderen is het wel handig als je zo nu en dan even hun water af kan sluiten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194003339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:56 schreef LXIV het volgende:
Nou nou.

Maar goed. Een alleenverdiener hoeft ook geen drie kinderen te onderhouden. Dus die kan goed af met een heel klein huis, geen auto en hoeft ook minder te koken etc. Logisch dat een bijstandsmoeder dus veel meer krijgt dan een alleenverdiener.
Het gaat mij er om dat zo iemand nog het gore lef heeft om te klagen terwijl het enige dat ze "gepresteerd" heeft bestaat uit het uitpoepen van haar kinderen, terwijl ik voor minder geld me uit de naad mag werken met verder weinig zekerheden omdat werkgevers, juist in die loonklassen, willen werken met flexwerkers (moderne slaven die mogen komen als men ze nodig heeft).
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
pi_194003346
quote:
Onzinbericht. De meeste gemeente hebben de langdurigheidstoeslag al jaren geleden afgeschaft. Het benoemen van hagelslag- en poeptoeslag zegt al genoeg.. Geld voor een nieuwe wasmachine is gewoon een lening waarvan maandelijks geld voor wordt ingehouden op de uitkering.
Dus, zonder de kinderopvangtoeslag mee te rekenen, want die krijgen ze niet, en als ze die wel krijgen omdat ze in een traject zitten, kost het ze juist geld omdat ze zelf nog 6% van de maandelijkse factuur moeten betalen. Deze berichtgeving over de hoogte van de uitkeringen zijn erg populistisch geschreven.

Het ziet er over het algemeen zo uit:
Bijstand ¤ 999,70 (excl. 52 vak. geld)
Zorgtoeslag ¤104
Huurtoeslag ¤ 368 (maximaal, maar vaak lager)
KGB 2 Kids ¤448
Kinderbijslag ¤ 163 (Kids 3 en 7 Jr)
Totaal ¤ 2082,70 maar alleen bij Max huurtoeslag. Vaak krijgen ze minder. Vandaar dat ik uitga van die ¤1900. Dat zijn ook de bedragen die ik langs zie komen in mijn werk met deze doelgroep.

Overigens krijgt een werkende alleenstaande met kinderen deze toeslagen ook. Daarnaast krijgen werkende ook nog de IACK vanuit de Inkomstenbelasting. Dit kan wel tot 200 per maand bedragen. Dit is een stimuleringsmaatregelen om werk met zorg te combineren.
En.. Ook is niet werken korte termijn denken. Want de kinderbijslag en kgb, samen goed voor ¤611 euro van je maandelijkse netto inkomen valt weg zodra je Kids 18 zijn. Ook tellen je volwassen kinderen mee als kostendeler waardoor je gekort wordt op je uitkering. Daarnaast bouw je geen pensioen op. Oftewel, geen uitzicht op een comfortabel leven.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:05:35 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194003363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een alleenstaande moeder met 3 kinderen zit al snel op 2500 netto.
zo dat doet ze goed, verdiend ze dat staande dan ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:07:09 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:03 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat zo iemand nog het gore lef heeft om te klagen terwijl het enige dat ze "gepresteerd" heeft bestaat uit het uitpoepen van haar kinderen, terwijl ik voor minder geld me uit de naad mag werken met verder weinig zekerheden omdat werkgevers, juist in die loonklassen, willen werken met flexwerkers (moderne slaven die mogen komen als men ze nodig heeft).
Wat ook een probleem is dat juist die mensen die dus niet in staat zijn om in hun eigen levensonderhoud te voorzien vaak ook niet met geld kunnen omgaan of op lange termijn kunnen plannen. Dus dan komen er drie mokkababies, gaat de man er vandoor, krijgen ze eigenlijk best wel een hoog inkomen, maar voordat de waterrekening betaald is wordt er eerst een smartphone aan geschaft.

Daarom heb ik ook een hekel aan zo'n organisatie als 'defence for children' die emotionele chantage gebruikt om dit soort gedrag mogelijk te maken. Die vrouw praat alleen maar na wat haar is verteld, en gelooft oprecht dat het 'gemeen' is van Rutte om haar kinderen geen water te gunnen en ziet haar eigen verantwoordelijkheid totala niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:11:57 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003442
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:03 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Onzinbericht. De meeste gemeente hebben de langdurigheidstoeslag al jaren geleden afgeschaft. Het benoemen van hagelslag- en poeptoeslag zegt al genoeg.. Geld voor een nieuwe wasmachine is gewoon een lening waarvan maandelijks geld voor wordt ingehouden op de uitkering.
Dus, zonder de kinderopvangtoeslag mee te rekenen, want die krijgen ze niet, en als ze die wel krijgen omdat ze in een traject zitten, kost het ze juist geld omdat ze zelf nog 6% van de maandelijkse factuur moeten betalen. Deze berichtgeving over de hoogte van de uitkeringen zijn erg populistisch geschreven.

Het ziet er over het algemeen zo uit:
Bijstand ¤ 999,70 (excl. 52 vak. geld)
Zorgtoeslag ¤104
Huurtoeslag ¤ 368 (maximaal, maar vaak lager)
KGB 2 Kids ¤448
Kinderbijslag ¤ 163 (Kids 3 en 7 Jr)
Totaal ¤ 2082,70 maar alleen bij Max huurtoeslag. Vaak krijgen ze minder. Vandaar dat ik uitga van die ¤1900. Dat zijn ook de bedragen die ik langs zie komen in mijn werk met deze doelgroep.

Overigens krijgt een werkende alleenstaande met kinderen deze toeslagen ook. Daarnaast krijgen werkende ook nog de IACK vanuit de Inkomstenbelasting. Dit kan wel tot 200 per maand bedragen. Dit is een stimuleringsmaatregelen om werk met zorg te combineren.
En.. Ook is niet werken korte termijn denken. Want de kinderbijslag en kgb, samen goed voor ¤611 euro van je maandelijkse netto inkomen valt weg zodra je Kids 18 zijn. Ook tellen je volwassen kinderen mee als kostendeler waardoor je gekort wordt op je uitkering. Daarnaast bouw je geen pensioen op. Oftewel, geen uitzicht op een comfortabel leven.
Je vergeet vrijstellingen van gemeentelijke belastingen en allerlei 'regelingen' nog. De waarde daarvan kun je ook in geld uitdrukken. Of je vrijgesteld wordt van een belasting van 1200 euro of 1200 euro extra bijstand krijgt is onder de streep hetzelfde.

Ik denk dat deze mensen gewoon heel comfortabel kunnen leven in Nederland met voldoende en gezond eten, prima huisvesting in een eengezinswoning, gratis gezondheidszorg van een hoog niveau, goed onderwijs voor de kinderen, gas, licht, water, telecom van uitstekende kwaliteit en ook nog ruimte voor leuke dingen en een bescheiden vakantie.
Conform alle normen is dit gewoon een comfortabel leven.

Zelf denk ik dat wij als vergelijkbaar gezin (muv de hypotheekkosten) niet zoveel meer uitgeven per maand. En dan hebben we ook nog een auto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:13:03 #120
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194003455
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Moeder zegt dat, die werkt niet voor de NGO. Als moeder uberhaupt werkt.
Nou nee.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Boks-Chick donderdag 9 juli 2020 @ 10:22:55 #121
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_194003580
je bent echt minimaal 8 maanden, tig aanmaningen, huisbezoeken (eerst waterbedrijf zelf, later incasso), smsjes, brieven, pogingen tot betalingstermijnafspraken verder voordat een waterbedrijf er zelfs maar aan denkt om je af te sluiten. En dan nóg mag je op het allerlaatste moment nog steeds een regeling treffen als klant. Simpelweg omdat het waterbedrijf je wettelijk niet zo maar en makkelijk mág afsluiten, want water in Nederland is geoormerkt in de wet als levensbehoefte nummer één. Er is zelfs een hele wet voor, de waterwet.

Een heel lang en kostbaar (veelvoud) traject voor doorgaans 100-200 euro. Afbetalingsregelingen gaan regelmatig over 5 euro Wat in de OP staat aangegeven door de NGO en de betreffende huishoudens is dikke bull shit.

quote:
Manuela merkte dat een waterafsluiting heel snel kan gaan. "Het was de eerste keer dat ik problemen had met betalen en het ging om een heel klein bedrag. Ineens kwam ik thuis, deed ik de kraan open en kwam er geen water meer uit. Dat overviel me heel erg en dan schaam je je toch een beetje."
dit is gewoon lachwekkend bijna als het neit zo triest was, want gewoon niet waar.
lolwut
pi_194003682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je vergeet vrijstellingen van gemeentelijke belastingen en allerlei 'regelingen'
nog. De waarde daarvan kun je ook in geld uitdrukken. Of je vrijgesteld wordt van een belasting van 1200 euro of 1200 euro extra bijstand krijgt is onder de streep hetzelfde.

Ik denk dat deze mensen gewoon heel comfortabel kunnen leven in Nederland met voldoende en gezond eten, prima huisvesting in een eengezinswoning, gratis gezondheidszorg van een hoog niveau, goed onderwijs voor de kinderen, gas, licht, water, telecom van uitstekende kwaliteit en ook nog ruimte voor leuke dingen en een bescheiden vakantie.
Conform alle normen is dit gewoon een comfortabel leven.

Zelf denk ik dat wij als vergelijkbaar gezin (muv de hypotheekkosten) niet zoveel meer uitgeven per maand. En dan hebben we ook nog een auto.
Ik zou zeggen, doe de sneltest

https://gblt.nl/kwijtschelding-sneltest

Met een gewone bijstandsuitkering krijg je geen vrijstelling voor de gemeentelijke belastingen. Om in aanmerking te komen voor kwijtschelding moet je een inkomen hebben wat ligt onder het inkomen van een bijstandsuitkering.

Allerlei 'regeltjes' zijn wegbezuinigd of in de vorm van een lening aangeboden. Of een leenlaptop van school waar je een kleine vergoeding voor betaald , dus wordt geen eigendom.

Ik zou niet alles lezen of geloven wat onze media schrijft.
Ik zeg niet dat bijstandsmoeders het slecht hebben want van mij mag die prikkel om te gaan werken echt groter gemaakt worden, maar om te doen voorstellen dat ze het 'rijk' hebben in hun uitzichtloze toestand, met een enorme armoedeval zodra de Kids 18 zijn, gaat me ook te ver.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:42:22 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003861
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:29 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doe de sneltest

https://gblt.nl/kwijtschelding-sneltest

Met een gewone bijstandsuitkering krijg je geen vrijstelling voor de gemeentelijke belastingen. Om in aanmerking te komen voor kwijtschelding moet je een inkomen hebben wat ligt onder het inkomen van een bijstandsuitkering.

Allerlei 'regeltjes' zijn wegbezuinigd of in de vorm van een lening aangeboden. Of een leenlaptop van school waar je een kleine vergoeding voor betaald , dus wordt geen eigendom.

Ik zou niet alles lezen of geloven wat onze media schrijft.
Ik zeg niet dat bijstandsmoeders het slecht hebben want van mij mag die prikkel om te gaan werken echt groter gemaakt worden, maar om te doen voorstellen dat ze het 'rijk' hebben in hun uitzichtloze toestand, met een enorme armoedeval zodra de Kids 18 zijn, gaat me ook te ver.
Ik gun iedereen het beste, maar nergens heb je het als niet-werkende alleenstaande moeder beter dan in Nederland. Als het hier niet lukt om rond te komen moet je toch eerst naar jezelf kijken voordat je begint te janken dat de Nederlandse staat je kindjes geen glaasje water gunt, want dat is gewoon niet waar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:43:01 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194003871
Ik bedoel: genoeg mensen die 40 uur per week werken en effectief minder te besteden hebben..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:50:56 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194003968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik gun iedereen het beste, maar nergens heb je het als niet-werkende alleenstaande moeder beter dan in Nederland. Als het hier niet lukt om rond te komen moet je toch eerst naar jezelf kijken voordat je begint te janken dat de Nederlandse staat je kindjes geen glaasje water gunt, want dat is gewoon niet waar.
Absoluut. Maar dan moet je wel bereid zijn om je verantwoordelijkheid te nemen en de tering naar de nering te zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194003979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik gun iedereen het beste, maar nergens heb je het als niet-werkende alleenstaande moeder beter dan in Nederland. Als het hier niet lukt om rond te komen moet je toch eerst naar jezelf kijken voordat je begint te janken dat de Nederlandse staat je kindjes geen glaasje water gunt, want dat is gewoon niet waar.
Eens hoor. Ik weet hoe het werkt. Dit is precies de doelgroep die de overheid actief aan het benaderen is. Mensen waarbij het 'doen vermogen' bij ontbreekt (WWR rapport 'weten is nog geen doen') Mijn ervaring is vaak 'trekken aan een dood paard'.
Kinderen worden ingezet als chantagemiddel. Dus helemaal eens met die strekking.
Het ging mij vooral over dat stukje dat alleenstaande ouders met een uitkering ¤2500 zouden binnenharken.
Dat is pertinent onzin, een hardnekkig fabel door ooit Van Gaal de wereld ingeholpen.
Mensen die kennis hebben van financiën hebben wel vaker foutjes opgemerkt toen ze nog meedeed in dat programma waar mensen met schulden werden geholpen.
pi_194003995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Absoluut. Maar dan moet je wel bereid zijn om je verantwoordelijkheid te nemen en de tering naar de nering te zetten.
Zeker. En daar kan je hulp bij krijgen als het jezelf niet lukt. Maar die hulp moet je wel vragen.
pi_194004057
Het is de schuld van de ouders.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:09 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194004085
Ik ken ook mensen die slecht met geld kunnen omgaan (werken wel gewoon). Stonden we met ze op het station om een dagje Vlissingen te doen, kochten ze allebei een flesje water van 2,50. Terwijl ze een kwartier geleden nog thuis waren! Vijf euro lijkt niks, maar als je voortdurend dat soort dingen doet kom je aan het einde van de maand wel geld tekort terwijl je in principe genoeg verdiend.

Het beste zouden dit soort mensen onder curatele gesteld worden. Dus dat alle vaste lasten betaald worden door de staat en dat ze zelf een soort zakgeld ontvangen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194004112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:03 schreef LXIV het volgende:
Ik ken ook mensen die slecht met geld kunnen omgaan (werken wel gewoon). Stonden we met ze op het station om een dagje Vlissingen te doen, kochten ze allebei een flesje water van 2,50. Terwijl ze een kwartier geleden nog thuis waren! Vijf euro lijkt niks, maar als je voortdurend dat soort dingen doet kom je aan het einde van de maand wel geld tekort terwijl je in principe genoeg verdiend.

Het beste zouden dit soort mensen onder curatele gesteld worden. Dus dat alle vaste lasten betaald worden door de staat en dat ze zelf een soort zakgeld ontvangen.
Dat kan alleen in bijzondere gevallen of vrijwillig.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:26:32 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194004348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan alleen in bijzondere gevallen of vrijwillig.
Dan moet de wet veranderd worden. Wie betaald bepaald.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194004371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet de wet veranderd worden. Wie betaald bepaald.
Het is een te zwaar middel. Zeker bij een kleine achterstand als deze.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:28:26 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194004374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is een te zwaar middel. Zeker bij een kleine achterstand als deze.
Te zwaar middel. NEDERLANDSE KINDEREN KOMEN OM VAN DE DORST!!!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194004383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Te zwaar middel. NEDERLANDSE KINDEREN KOMEN OM VAN DE DORST!!!!
Daarom zijn er andere oplossingen dus. Maar daar heeft deze dame volgens mij geen gebruik van gemaakt. Het begint met actie van eigen kant. Hulporganisaties weten niet wie je bent totdat je je aanmeldt.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:32:18 #135
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194004414
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:38 schreef borbit het volgende:

[..]

Jaja lekker makklijke een beetje kind van bijstandouders worden en dan je rest van je leven je handje ophoud voor gratis geld en dan ook nog gratis flatscreens can de mediamarkt. En ondertussen heb ik een jonge jongen thuiszitten die krijgt niet eens werk terwijl de asielzoekers zo aan de slag kunnen. Dit is wat er mis is met dit land. Zodra het kan emmigreer ik met het hele gezin naar Noorwegen en zelfs dat is ons niet met behoud van uitkering gegund!!!!!! WEG MET RUTTE EN DIE HELE LINKSE KLIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Rutte is niet links he.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:56:40 #136
3542 Gia
User under construction
pi_194004707
Douchen doen ze dan maar bij familie. Zijn er nog wasserettes?

En voor te drinken/koken, kan ze flessen of pakken water kopen, i.p.v. peuken bijvoorbeeld.

Bahbah, zeuren over de rug van je kinderen. Regel je zaakjes.
pi_194004717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:56 schreef Gia het volgende:
Douchen doen ze dan maar bij familie. Zijn er nog wasserettes?

En voor te drinken/koken, kan ze flessen of pakken water kopen, i.p.v. peuken bijvoorbeeld.

Bahbah, zeuren over de rug van je kinderen. Regel je zaakjes.
Rookt zij?
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:09:25 #138
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194004914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Te zwaar middel. NEDERLANDSE KINDEREN KOMEN OM VAN DE DORST!!!!
Niemand gaat dood van de dorst hier. En die mensen onder curatele stellen kost meer dan dat het oplevert. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194005132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:56 schreef Gia het volgende:
Douchen doen ze dan maar bij familie. Zijn er nog wasserettes?

En voor te drinken/koken, kan ze flessen of pakken water kopen, i.p.v. peuken bijvoorbeeld.

Bahbah, zeuren over de rug van je kinderen. Regel je zaakjes.
Als je water is afgesloten kan je pakken 12 liter water krijgen per dag per persoon. Dat was gisteren op het nieuws.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:33:56 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194005173
Wat een vaag verhaal. Ze kwam op een dag thuis en opeens kwam er geen water meer uit de kraan omdat ze - naar eigen zeggen - een klein bedrag schuld had?
pi_194005282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een vaag verhaal. Ze kwam op een dag thuis en opeens kwam er geen water meer uit de kraan omdat ze - naar eigen zeggen - een klein bedrag schuld had?
Klopt het is voor iedereen elke dag weer spannend of er water uit de kraan komt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194005355
Ze kunnen de waterfactuur niet betalen

Maar ik weet zeker dat die dochter met een smartphone rondloopt ( die ongesteld is)
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:04:35 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194005544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niemand gaat dood van de dorst hier. En die mensen onder curatele stellen kost meer dan dat het oplevert. :')
Soms moet je niet alleen maar naar de financiele kosten kijken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194005595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Soms moet je niet alleen maar naar de financiele kosten kijken.
Idd. Maar onder curatele stellen is wel een erg zwaar middel voor een onbetaalde waterrekening.
pi_194005606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:50 schreef Belg het volgende:
Ze kunnen de waterfactuur niet betalen

Maar ik weet zeker dat die dochter met een smartphone rondloopt ( die ongesteld is)
Altijd vervelend als je smartphone ongesteld is. Bloed aan je handen enzo, brrr.
  Boks-Chick donderdag 9 juli 2020 @ 13:42:08 #146
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_194005938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Idd. Maar onder curatele stellen is wel een erg zwaar middel voor een onbetaalde waterrekening.
Meestal zijn er veel meer schulden dan die waterrekening.
lolwut
pi_194006094
quote:
19s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:42 schreef BrandX het volgende:

[..]

Meestal zijn er veel meer schulden dan die waterrekening.
Wss wel. Daarom is het altijd maar wat gokken bij zo'n artikel met weinig info over wat er werkelijk speelt.
pi_194006293
Journalisten zijn echt de domste beroepsbevolking van Nederland. Altijd maar dingen klakkeloos overnemen.
pi_194006612
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee.
De NGO beweert dat mevrouw geen herinneringen en aanmaningen heeft gehad?

Precies dacht ik al
pi_194006757
Water is een levensbehoefte lijkt mij, dat we er geld voor durven te vragen is al redelijk krankzinnig maar goed daar zullen de kapitalistische meningen ook wel weer over verschillen.
pi_194006869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Water is een levensbehoefte lijkt mij, dat we er geld voor durven te vragen is al redelijk krankzinnig maar goed daar zullen de kapitalistische meningen ook wel weer over verschillen.
Ja precies! Water enzo moet gratis zijn. Maar wie betaald het dan? De overheid? En hoe komt de overheid aan geld?🤔 Juist...
Maar goed, laten we het gratis maken en dan meer belasting betalen. Broekzak, vestzak verhaal.
pi_194006894
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:06 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ja precies! Water enzo moet gratis zijn. Maar wie betaald het dan? De overheid? En hoe komt de overheid aan geld?🤔 Juist...
Maar goed, laten we het gratis maken en dan meer belasting betalen. Broekzak, vestzak verhaal.
Ligt er aan wat duurder is dan hè.
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:09:38 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194006921
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:06 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ja precies! Water enzo moet gratis zijn. Maar wie betaald het dan? De overheid? En hoe komt de overheid aan geld?🤔 Juist...
Maar goed, laten we het gratis maken en dan meer belasting betalen. Broekzak, vestzak verhaal.
Dat is het nu ook want waar denk je dat het geld vandaan komt van die kansarmen?
Laffe huichelaar
pi_194007202
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is het nu ook want waar denk je dat het geld vandaan komt van die kansarmen?
Ja, dat begrijp ik. Maar het ging over het water. Maar begrijp ik goed dat je bedoelt dat de uitkeringsgerechtigde gratis water moet krijgen en de werkende niet?

Sowieso niet het water bij de overheid onderbrengen. De kwaliteit van water is zeer goed in Nederland. Dat hou ik graag zo zonder dat de kans bestaat dat de overheid er op kan bezuinigen.
pi_194007294
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Water is een levensbehoefte lijkt mij, dat we er geld voor durven te vragen is al redelijk krankzinnig maar goed daar zullen de kapitalistische meningen ook wel weer over verschillen.
Je betaalt ook voor de infrastructuur he..leidingen en zulks. Die moeten worden gelegd en onderhouden. En waterzuivering is ook niet gratis.
  donderdag 9 juli 2020 @ 17:01:41 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194008405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:33 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Maar het ging over het water. Maar begrijp ik goed dat je bedoelt dat de uitkeringsgerechtigde gratis water moet krijgen en de werkende niet?

Sowieso niet het water bij de overheid onderbrengen. De kwaliteit van water is zeer goed in Nederland. Dat hou ik graag zo zonder dat de kans bestaat dat de overheid er op kan bezuinigen.
Nee dat bedoel ik niet. Je argumentatie klopte alleen van geen kant omdat het nu ook al een vestzak-broekzakverhaal is
Laffe huichelaar
pi_194009205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet. Je argumentatie klopte alleen van geen kant omdat het nu ook al een vestzak-broekzakverhaal is
dat is niet helemaal waar. Als water gratis is dan kan je zoveel gebruiken wat je wilt en de kosten worden verdeeld over iedereen.
Het is hetzelfde als met een groep ergens eten, iedereen besteld wat anders met verschillende prijzen en het aantal drankjes verschilt per persoon, en na afloop wordt het totale bedrag gedeeld door het aantal aanwezigen. En dat deel moet iedere aanwezige betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 17:57:36 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194009269
500 gezinnen? Wat een onzin.

Toen mijn buurvrouw haar hypotheek en vaste lasten niet betaald vanwege haar psychoses, duurde het maanden voordat ze kwamen.

En zelfs toen zeiden ze van het waterbedrijf dat ze nooit overgingen tot daadwerkelijke afsluiting omdat dat de primaire levensbehoefte is.

Deze man haalt eerst allerlei hulp instanties erbij.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 9 juli 2020 @ 18:01:26 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194009356
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik begreep dat in die statistiek je een betalingsachterstand hebt als je ook maar 1 aanmaning vanwege vergeten betaling hebt gehad in het afgelopen jaar...

Dan valt het me nog mee :D
Dan heb ik dus ook een betalingsachterstand :') Ik betaal rekeningen altijd op de uiterste betaaldatum en soms vergeet ik dat hij er nog ligt :') Bij de eerste de beste herinnering betaal ik hem direct :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 9 juli 2020 @ 18:59:35 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194010364
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2020 18:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dan heb ik dus ook een betalingsachterstand :') Ik betaal rekeningen altijd op de uiterste betaaldatum en soms vergeet ik dat hij er nog ligt :') Bij de eerste de beste herinnering betaal ik hem direct :T
DAt vind ik niet slim

Ik betaal alles automatisch , volledig en onmiddellijk
betalen moet je toch , ook sta ik nooit rood

Dan kom je ook nooit in de problemen
alleen bij BOL.com betaal ik achteraf dat is bij eventueel retour toch wel makkelijker

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2020 19:05:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 juli 2020 @ 19:03:35 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194010418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:50 schreef Belg het volgende:
Ze kunnen de waterfactuur niet betalen

Maar ik weet zeker dat die dochter met een smartphone rondloopt ( die ongesteld is)
Dat weet je niet, ik zou me ook van zulke insinuaties niet inlaten

dat haalt je naar beneden

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Soms moet je niet alleen maar naar de financiele kosten kijken.
klopt

men kan een gehandicapt kind hebben of zelf een handicap of verslaving of een ex partner die er een zooi van gemaakt heeft

Ik ben zelf stokoud en kerngezond maar dat heeft niet iedereen
zoals ik me voel dan ga ik 120 worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194010820
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2020 18:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dan heb ik dus ook een betalingsachterstand :') Ik betaal rekeningen altijd op de uiterste betaaldatum en soms vergeet ik dat hij er nog ligt :') Bij de eerste de beste herinnering betaal ik hem direct :T
Wil jij van je kinderen af?
pi_194128499
Bestaat er een recht op dat er water uit je kraan komt? Je kiest toch zelf ervoor om wel of niet die paar tientjes hiervoor te betalen, dan ga je toch naar de AH voor water.

Als je geen water wil krijg je toch ook geen water...
pi_194128606
"Dat is in strijd met de kinderrechten, zegt Defence for Children"
En dan met stoere Engelse praat komen alsof het ineens de stichting veel meer kracht geeft, de namen ook van die kutverenigingen vertalen was netjes geweest. Oftewel wat is ons equivalent daarvan?
pi_194128676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:04 schreef Detoeschouwer het volgende:
"Dat is in strijd met de kinderrechten, zegt Defence for Children"
En dan met stoere Engelse praat komen alsof het ineens de stichting veel meer kracht geeft, de namen ook van die kutverenigingen vertalen was netjes geweest. Oftewel wat is ons equivalent daarvan?
Dit zie je in de gehele maatschappij terug. Nederlandse termen vervangen voor Engelse.

En dan steenkolenengels praten.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:26:29 #166
3542 Gia
User under construction
pi_194129605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:06 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ja precies! Water enzo moet gratis zijn. Maar wie betaald het dan? De overheid? En hoe komt de overheid aan geld?🤔 Juist...
Maar goed, laten we het gratis maken en dan meer belasting betalen. Broekzak, vestzak verhaal.
Water is op zich gratis. Het zuiveren en leidingnet niet.

Het staat ieder vrij om water in huis af te sluiten en gewoon uit het kanaal te tanken.
Of pakken kopen bij de AH.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:07:43 #167
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194130204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:59 schreef vipergts het volgende:
Het zou me verbazen als water zomaar opeens wordt afgesloten, je krijgt natuurlijk eerst 3 aanmaningen, dan een betalingsregeling, vervolgens een incasso, daarna een brief dat ze je water gaan afsluiten.
Dit idd. Als NL nutsbedrijven iets niet doen is het kordaat optreden tegen wanbetaling.
Sowieso moeten ze wettelijk al herinneringen en aanmaningen sturen voordat ze het afsluiten. Je krijgt echt tot ten treure brieven van Enexis voordat ze overgaan tot afsluiting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194130752
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Als NL nutsbedrijven iets niet doen is het kordaat optreden tegen wanbetaling.
Sowieso moeten ze wettelijk al herinneringen en aanmaningen sturen voordat ze het afsluiten. Je krijgt echt tot ten treure brieven van Enexis voordat ze overgaan tot afsluiting.
Daarom hoor je er weonig meer van maar die kindervrienden hebben weer gratis reclame over de rug van een simpele.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:09:52 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194131008
Ik betaal per maand geloof ik 17 euro voor water, en ik neem graag een lange douche. Hoe krijg je het voor elkaar om dat niet te kunnen betalen? Elektriciteit, gas, tv/internet, dat zijn pas fikse rekeningen, mede door het opjagen van de belastingen door de overheid.

De mevrouw in de OP heeft blijkbaar haar prioriteiten niet op orde. Bij dat soort mensen zie je vaak wel een pakje peuken op tafel liggen en een auto voor de deur. Als alleenstaande werkloze moeder doe je iets niet goed als je geld tekort komt, die worden aan alle kanten gematst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194131072
Ophef om niks. Je kan de rest van je leven zonder water.
pi_194131145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:32 schreef Heremeteit het volgende:
De echte kwestie hier is natuurlijk waarom mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen, kinderen mogen maken.
Hoe kom je anders aan kinderbijslag om uit te geven tot je in de schulden zit? :?
pi_194131318
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:14 schreef Faxie het volgende:
Ophef om niks. Je kan de rest van je leven zonder water.
Mits bier toch.

  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:43:56 #173
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194131440
Gewoon aankloppen bij mensen en vragen om een paar liter kraanwater.
pi_194132559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:10 schreef Sonnyvanjou het volgende:

[..]

Dit zie je in de gehele maatschappij terug. Nederlandse termen vervangen voor Engelse.

En dan steenkolenengels praten.
Hoog tijd voor een vereniging "diefens for dutsj tekssleefs"!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194132799
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoog tijd voor een vereniging "diefens for dutsj tekssleefs"!
Dutch Language Matter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194132955
Primaire levensbehoeften zouden inbegrepen moeten zijn in de belasting die we betalen. Alleen zo kunnen we voedsel, drinken en onderdak voor iedereen garanderen.
Dan kan de overheid ook eindelijk huizen erbij gaan bouwen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:37:47 #177
3542 Gia
User under construction
pi_194133961
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:28 schreef NgInE het volgende:
Primaire levensbehoeften zouden inbegrepen moeten zijn in de belasting die we betalen. Alleen zo kunnen we voedsel, drinken en onderdak voor iedereen garanderen.
Dan kan de overheid ook eindelijk huizen erbij gaan bouwen.
Nu heb ik een achtertuin van 380 m2 die bij droogte minimaal om de dag gesproeid moet worden.

Als water in de belasting inbegrepen zit, betaalt Jan met de Pet mee aan ons sproeiwater.
We kunnen dan zelfs elke dag sproeien! Kost ons niks extra.

Wil je dat echt?
pi_194133977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu heb ik een achtertuin van 380 m2 die bij droogte minimaal om de dag gesproeid moet worden.

Als water in de belasting inbegrepen zit, betaalt Jan met de Pet mee aan ons sproeiwater.
We kunnen dan zelfs elke dag sproeien! Kost ons niks extra.

Wil je dat echt?
Kijk deze grootgrondbezitter bijstandbloedjes eens hun drinkwater misgunnen.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:54:59 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194134288
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu heb ik een achtertuin van 380 m2 die bij droogte minimaal om de dag gesproeid moet worden.

Als water in de belasting inbegrepen zit, betaalt Jan met de Pet mee aan ons sproeiwater.
We kunnen dan zelfs elke dag sproeien! Kost ons niks extra.

Wil je dat echt?
Ik heb vorig jaar 60 kuub gesproeid. Dat was grondwater natuurlijk, maar als het leidingwater gratis wordt dan kan ik mijn grondwaterpomp mooi verkopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194139672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:32 schreef Heremeteit het volgende:
De echte kwestie hier is natuurlijk waarom mensen die hun rekeningen niet kunnen betalen, kinderen mogen maken.
Degene welke wel hun rekeningen probleemloos kunnen betalen, zijn wel degene welke zorgen voor heel veel vervuild water, en proberen om degene welke weinig tot geen financiële middelen hebben, goedkoop aan het zuiveren van dat vervuild water te krijgen. Bovendien maken die voornamelijk kinderen die niets snappen.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 08:04:01 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194139686
Gratis water is echt een slecht idee idd.

Als je dat al wilt doen dan moet je alleen de eerste zoveel kuub vrijstellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194139732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:04 schreef Drekkoning het volgende:
Gratis water is echt een slecht idee idd.

Als je dat al wilt doen dan moet je alleen de eerste zoveel kuub vrijstellen.
Dat is op zich geen gek idee. Een minimale behoefte voor drinken, koken, douchen, wassen, schoonmaken gratis en alles wat je daarboven verbruikt is gewoon een stuk duurder dan nu per kuub.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194139965
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is op zich geen gek idee. Een minimale behoefte voor drinken, koken, douchen, wassen, schoonmaken gratis en alles wat je daarboven verbruikt is gewoon een stuk duurder dan nu per kuub.
Wat is daar het voordeel van?
  zaterdag 18 juli 2020 @ 08:52:40 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194139973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is daar het voordeel van?
Verdere nivellering.
Ben er zelf ook geen fan van.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:31:31 #185
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_194140276
Toch blijft het wel een prestatie om in Nederland met al zijn toeslagen/vangnetten/voedselbank etc. om het zover te schoppen dat je geen water meer hebt.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:37:39 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194140331
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:31 schreef Kamover het volgende:
Toch blijft het wel een prestatie om in Nederland met al zijn toeslagen/vangnetten/voedselbank etc. om het zover te schoppen dat je geen water meer hebt.
Sommige mensen hebben een chronisch verkeerde prioriteitstelling. Combineer dat met een struisvogelmentaliteit qua post en je krijgt dit soort toestanden.

En dan ligt het uiteraard aan iedereen behalve henzelf :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194140334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:43 schreef Jellereppe het volgende:
Gewoon aankloppen bij mensen en vragen om een paar liter kraanwater.
Ja of naar het bos gaan en in een spreng wat flessen afvullen.
pi_194140343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja of naar het bos gaan en in een spreng wat flessen afvullen.
Ja. Daar run je ook een gezin mee.
pi_194140534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Die kinderen zijn een product van de ouders.
Het is niet zo dat die kinderen geen drinkwater meer hebben.
Dit is zo'n rant in de categotie onbekend maakt onbemind. Als iemand die je kent en waar je dik mee bent dit probleem had gehad, had je nu een andere mening want dan heb je een connectie ipv dat je het als kakkerlakken ziet.

Dat voorop.

Verder geen speld tussen te krijgen in de nieuwspost.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:56:15 #190
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194140544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:31 schreef Kamover het volgende:
Toch blijft het wel een prestatie om in Nederland met al zijn toeslagen/vangnetten/voedselbank etc. om het zover te schoppen dat je geen water meer hebt.
Tja tussen de 17 miljoen mensen zit wel een enkele randdebiel. Niet heel verwonderlijk
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194140550
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:04 schreef Drekkoning het volgende:
Gratis water is echt een slecht idee idd.

Als je dat al wilt doen dan moet je alleen de eerste zoveel kuub vrijstellen.
Het moet niet zo zijn dat mensen die het kunnen betalen ruim over hun tuin kunnen spuiten terwijl er kinderen aan de bodem van de samenleving niet kunnen douchen.

Ik spuit t overigens ook ruim over de tuin uit :)
pi_194140571
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tja tussen de 17 miljoen mensen zit wel een enkele randdebiel. Niet heel verwonderlijk
was t maar in deze verhouding..
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:58:54 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194140577
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het moet niet zo zijn dat mensen die het kunnen betalen ruim over hun tuin kunnen spuiten terwijl er kinderen aan de bodem van de samenleving niet kunnen douchen.

Ik spuit t overigens ook ruim over de tuin uit :)
tuinsproeien is dom , t
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:59:11 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194140579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het moet niet zo zijn dat mensen die het kunnen betalen ruim over hun tuin kunnen spuiten terwijl er kinderen aan de bodem van de samenleving niet kunnen douchen.
Die kinderen kunnen prima douchen in Nederland, ook aan de onderkant van de samenleving.

Dat je meer kan gebruiken van iets als je meer geld hebt lijkt me verder logisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194140594
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tuinsproeien is dom , t
precies, t
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:00:04 #196
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194140595
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit is zo'n rant in de categotie onbekend maakt onbemind. Als iemand die je kent en waar je dik mee bent dit probleem had gehad, had je nu een andere mening want dan heb je een connectie ipv dat je het als kakkerlakken ziet.

Dat voorop.

Verder geen speld tussen te krijgen in de nieuwspost.
Nee hoor. Ik zou dezelfde mening blijven behouden.

Je mening vormen uit emotie is het slechtste wat je kan doen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:00:12 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194140596
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:31 schreef Kamover het volgende:
Toch blijft het wel een prestatie om in Nederland met al zijn toeslagen/vangnetten/voedselbank etc. om het zover te schoppen dat je geen water meer hebt.
Als je moet kiezen tussen een lijntje cocaïne halen of de waterrekening?
nou nou ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194140598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu heb ik een achtertuin van 380 m2 die bij droogte minimaal om de dag gesproeid moet worden.

Als water in de belasting inbegrepen zit, betaalt Jan met de Pet mee aan ons sproeiwater.
We kunnen dan zelfs elke dag sproeien! Kost ons niks extra.

Wil je dat echt?
De een gebruikt meer, de andere minder. Je zult dus op een gemiddelde uitkomen.

Daarnaast betaal je toch wel. Want als samenleving zien wij niet graag mensen honger en dorst lijden. Dus mensen die in de problemen komen vangen we op, krijgen begeleiding ect. Kost ook klauwen met geld. Dat hoeft dan allemaal niet meer.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:01:27 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194140608
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

precies, t
Tuinsproeien is iets van vroeger. t

Mijn moeder deed dat iedere dag, behalve als het regende . t
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194140664
Mag mijn drinkwaterbedrijf de levering van water afsluiten als ik niet betaal?
Als u de waterrekening niet betaalt, mag uw drinkwaterbedrijf u niet zomaar afsluiten. Het bedrijf moet u eerst een betalingsherinnering sturen en proberen om u persoonlijk te benaderen. Betaalt u dan nog steeds niet, dan mag het bedrijf de levering van water stoppen.

Waarschuwing vóór afsluiting water
Als u de waterrekening niet betaalt, moet het drinkwaterbedrijf een vaste gang van zaken aanhouden om uw watervoorziening af te sluiten. Als eerste moet het bedrijf u een schriftelijke herinnering sturen. Op deze betalingsherinnering staat altijd:

dat u niet wordt afgesloten als dit zeer ernstige gezondheidsrisico’s voor u oplevert. U heeft dan wel een medische verklaring nodig;
de mogelijkheden voor hulp bij schulden;
een aanbod van het bedrijf om bepaalde gegevens door te geven aan de schuldhulpverlening. Dit gebeurt alleen met uw schriftelijke toestemming.
Tijdelijk drinkwater na afsluiting
U kunt bij het drinkwaterbedrijf containers met water aanvragen voor tenminste 4 dagen. Ieder persoon van uw huishouden moet minimaal 3 liter drinkwater per dag hebben. Voor 4 dagen is dit dan minimaal 12 liter per persoon.

In deze 4 dagen kunt u contact opnemen met de gemeente over de afsluiting van drinkwater en schuldhulpverlening. De gemeente kan dan met het drinkwaterbedrijf in gesprek gaan om de drinkwaterafsluiting ongedaan te maken.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)n-als-ik-niet-betaal
pi_194140698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik zou dezelfde mening blijven behouden.

Je mening vormen uit emotie is het slechtste wat je kan doen.
Het gaat over mensen en als je een samenleving en individuen niet met een mix van logica en emotie benaderd maar puur uit een perspectief van waar 't geld zit dan ben je ook niet erg geschikt.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:15:36 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194140721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:07 schreef Jaroon het volgende:
Mag mijn drinkwaterbedrijf de levering van water afsluiten als ik niet betaal?
Als u de waterrekening niet betaalt, mag uw drinkwaterbedrijf u niet zomaar afsluiten. Het bedrijf moet u eerst een betalingsherinnering sturen en proberen om u persoonlijk te benaderen. Betaalt u dan nog steeds niet, dan mag het bedrijf de levering van water stoppen.

Waarschuwing vóór afsluiting water
Als u de waterrekening niet betaalt, moet het drinkwaterbedrijf een vaste gang van zaken aanhouden om uw watervoorziening af te sluiten. Als eerste moet het bedrijf u een schriftelijke herinnering sturen. Op deze betalingsherinnering staat altijd:

dat u niet wordt afgesloten als dit zeer ernstige gezondheidsrisico’s voor u oplevert. U heeft dan wel een medische verklaring nodig;
de mogelijkheden voor hulp bij schulden;
een aanbod van het bedrijf om bepaalde gegevens door te geven aan de schuldhulpverlening. Dit gebeurt alleen met uw schriftelijke toestemming.
Tijdelijk drinkwater na afsluiting
U kunt bij het drinkwaterbedrijf containers met water aanvragen voor tenminste 4 dagen. Ieder persoon van uw huishouden moet minimaal 3 liter drinkwater per dag hebben. Voor 4 dagen is dit dan minimaal 12 liter per persoon.

In deze 4 dagen kunt u contact opnemen met de gemeente over de afsluiting van drinkwater en schuldhulpverlening. De gemeente kan dan met het drinkwaterbedrijf in gesprek gaan om de drinkwaterafsluiting ongedaan te maken.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)n-als-ik-niet-betaal
en regenwater dan, dat is toch goed te drinken ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194140737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en regenwater dan, dat is toch goed te drinken ??
Lijkt me niet echt gezond. Gewoon water is redelijk goedkoop.
pi_194141227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verdere nivellering.
Ben er zelf ook geen fan van.
Waarom is dat nivellering als in de basis behoefte gratis voorzien zou worden maar de luxe om tuinen met drinkwater te besproeien daardoor significant duurder wordt. Het is juist het omgekeerde van nivelering dat de armen niet meer voor de extra capaciteit van het waternetwerk voor de welgestelden hoeven bij te dragen. ;)
  zaterdag 18 juli 2020 @ 11:02:52 #205
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194141239
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom is dat nivellering als in de basis behoefte gratis voorzien zou worden maar de luxe om tuinen met drinkwater te besproeien daardoor significant duurder wordt. Het is juist het omgekeerde van nivelering dat de armen niet meer voor de extra capaciteit van het waternetwerk voor de welgestelden hoeven bij te dragen. ;)
Omdat er toch wel voor betaald moet worden en die last dus meer bij de netto belastingbetaler komt te liggen dan bij de ontvanger
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194141351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat er toch wel voor betaald moet worden en die last dus meer bij de netto belastingbetaler komt te liggen dan bij de ontvanger
Er zal toch een watermeter per huis/gebouw moeten zijn bij een verbruik boven de X kuub een rekening sturen is veel minder administratieve lasten als nu voor elke aansluiting meerder malen per jaar rekeningen maken.

Ik woon in een flat mijn water zit in mijn vve bijdrage dus 1 centrale watermeter voor 200 appartementen. Dan klagen mensen bij vve vergadering dat sommigen meer water verbruiken, vervolgens toont de vve hun PowerPoint over alleen al de kosten van individuele watermeters dat dit al ruimschoots duurder is als hun minimale waterverbruik.
pi_194141676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Degene welke wel hun rekeningen probleemloos kunnen betalen, zijn wel degene welke zorgen voor heel veel vervuild water, en proberen om degene welke weinig tot geen financiële middelen hebben, goedkoop aan het zuiveren van dat vervuild water te krijgen. Bovendien maken die voornamelijk kinderen die niets snappen.
Echt hoe je ze elke keer verzint ik neem mijn pet er voor af.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194141745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is daar het voordeel van?
Het voordeel is misschien dat mensen op hun verbruik gaan letten. De eerste 30 kuub per persson in een huishouden is vrij. Daar boven betaal je een 10 tje per kuub.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194141758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Daar run je ook een gezin mee.
Als ze in Afrika 15 kilometer voor water kunnen lopen kan het hier ook. Dat kweekt karakter.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194141761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:19 schreef Confetti het volgende:
Journalisten zijn echt de domste beroepsbevolking van Nederland. Altijd maar dingen klakkeloos overnemen.
Bewust de andere kant van het verhaal niet vertellen bedoel je. Dat is typisch de sensatiejournalistiek tegenwoordig. Alles voor de views!
dag
pi_194141769
Idee: Laat het CAK maar betalen en inhouden voor de wanbetalers. Net zoals bij de zorgverzekeringen. Klaar.
dag
  zaterdag 18 juli 2020 @ 11:55:33 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194141796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 07:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Degene welke wel hun rekeningen probleemloos kunnen betalen, zijn wel degene welke zorgen voor heel veel vervuild water, en proberen om degene welke weinig tot geen financiële middelen hebben, goedkoop aan het zuiveren van dat vervuild water te krijgen. Bovendien maken die voornamelijk kinderen die niets snappen.
Ik vind dit wel een van de beste, jij moet op het toneel of een boek met die onzin schrijven, ik moet ze altijd 3 keer lezen voor ik tot de conclusie kan komen dat het inderdaad onzin is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194141899
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een van de beste, jij moet op het toneel of een boek met die onzin schrijven, ik moet ze altijd 3 keer lezen voor ik tot de conclusie kan komen dat het inderdaad onzin is
Ah, je leest je eigen verhaaltjes nooit meer dan 2 keer dus ;) :+
dag
  zaterdag 18 juli 2020 @ 12:05:41 #214
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194141927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:04 schreef Drekkoning het volgende:
Gratis water is echt een slecht idee idd.

Als je dat al wilt doen dan moet je alleen de eerste zoveel kuub vrijstellen.
Zou perfect zijn. Genoeg water om van te leven en een gezin van te onderhouden qua basisbehoeften.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 12:21:45 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194142145
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zou perfect zijn. Genoeg water om van te leven en een gezin van te onderhouden qua basisbehoeften.
Kunnen we dat niet met alles doen? Dus de eerste paar broden gratis, simpele kleding eerste paar stuks gratis, elektriciteit, etc.

Wordt wel een hoop administratie enzo zeg als je het per product gaat regelen.

Kunnen we dan niet beter zorgen dat iedereen die bijvoorbeeld geen inkomen heeft wat gratis geld krijgt om die standaard behoeften zelf te betalen?

Hee wacht eens...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 18 juli 2020 @ 13:17:50 #216
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194142792
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kunnen we dat niet met alles doen? Dus de eerste paar broden gratis, simpele kleding eerste paar stuks gratis, elektriciteit, etc.

Wordt wel een hoop administratie enzo zeg als je het per product gaat regelen.

Kunnen we dan niet beter zorgen dat iedereen die bijvoorbeeld geen inkomen heeft wat gratis geld krijgt om die standaard behoeften zelf te betalen?

Hee wacht eens...
En dan kunnen de ouders niet met geld omgaan. Heb je kinderen die geen water hebben thuis. Lijkt me tamelijk kritisch. En alle mensen begeleiden die dat nodig hebben kost veel meer moneys.

Je glijdende schaal argument is achterhaald en niet echt overtuigend.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 13:22:21 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194142828
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En dan kunnen de ouders niet met geld omgaan. Heb je kinderen die geen water hebben thuis. Lijkt me tamelijk kritisch. En alle mensen begeleiden die dat nodig hebben kost veel meer moneys.

Je glijdende schaal argument is achterhaald en niet echt overtuigend.
Dan moet je die kinderen daar direct uit huis plaatsen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194143093
Ik heb de 'reportage' gekeken en concludeer dat mevrouw Nikes draagt
en tatoeages heeft én niet werkt omdat ze 3 kinderen heeft :')
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:04:18 #219
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194143844
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan moet je die kinderen daar direct uit huis plaatsen.
Dat allemaal omdat je een paar cent te gierig bent voor wat water. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:06:33 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194143874
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat allemaal omdat je een paar cent te gierig bent voor wat water. _O-
Als kinderen daardoor drinken of persoonlijke hygiëne te kort komen, tja. Dan ben je als ouder niet geschikt, sorry.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 18 juli 2020 @ 15:13:42 #221
3542 Gia
User under construction
pi_194143984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is op zich geen gek idee. Een minimale behoefte voor drinken, koken, douchen, wassen, schoonmaken gratis en alles wat je daarboven verbruikt is gewoon een stuk duurder dan nu per kuub.
Uitstekend idee.
En dan gebaseerd op de gezinssamenstelling.
pi_194145961
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en regenwater dan, dat is toch goed te drinken ??
regenwater is prima te drinken, alleen het vervuilt gauw bij het verzamelen met bv vogelstront.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 17:13:17 #223
3542 Gia
User under construction
pi_194146039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

regenwater is prima te drinken, alleen het vervuilt gauw bij het verzamelen met bv vogelstront.
Regenwater destilleren. Dan is het veilig genoeg om te drinken.
pi_194146051
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Regenwater destilleren. Dan is het veilig genoeg om te drinken.
Als je een goede manier hebt van verzamelen wat schoon is, dan kan je het direct drinken.
Anders even filteren en koken, dan is het prima drinkbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:01:55 #225
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194146723
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als kinderen daardoor drinken of persoonlijke hygiëne te kort komen, tja. Dan ben je als ouder niet geschikt, sorry.
Als je niet met geld om kan gaan ben je niet direct een slechte ouder/opvoeder voor je kinderen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:03:43 #226
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194146753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Uitstekend idee.
En dan gebaseerd op de gezinssamenstelling.
Lijkt me perfect ja. Water is zo’n belangrijke levensbehoefte. Het feit dat jouw ouders niet met geld om kunnen gaan zou niet in de weg moeten staan van het hebben van kritische basisbehoeften in Nederland.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:10:52 #227
3542 Gia
User under construction
pi_194146872
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lijkt me perfect ja. Water is zo’n belangrijke levensbehoefte. Het feit dat jouw ouders niet met geld om kunnen gaan zou niet in de weg moeten staan van het hebben van kritische basisbehoeften in Nederland.
En bedrijven die drinkwater nodig hebben voor het werk, schoonmaak, restaurant e.d. mogen dit dan aftrekken, deels, of doorberekenen in de prijs. Zal nu ook wel zo zijn, denk ik.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:12:00 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194146893
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als je niet met geld om kan gaan ben je niet direct een slechte ouder/opvoeder voor je kinderen.
Wel als je kinderen daardoor niet genoeg te drinken hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:13:12 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194146912
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wel als je kinderen daardoor niet genoeg te drinken hebben.
Dan kun je ze Bier leren drinken , mijn neefje heeft er geen probleem mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 18 juli 2020 @ 18:14:14 #230
3542 Gia
User under construction
pi_194146931
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:12 schreef Drekkoning het volgende:

Wel als je kinderen daardoor niet genoeg te drinken hebben.
Tja, die Nikes moeten ergens vandaan komen.
pi_194146988
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, die Nikes moeten ergens vandaan komen.
Nikes zijn tegenwoordig niet eens zo duur. Sterker nog in mijn geval kan ik enkel Reebok dragen ivm een medische conditie.
pi_194153690
Hoe weten jullie dat de Nikes zijn gekocht nadat Manuela in de schulden kwam?
  zondag 19 juli 2020 @ 00:42:41 #233
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194154014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

En bedrijven die drinkwater nodig hebben voor het werk, schoonmaak, restaurant e.d. mogen dit dan aftrekken, deels, of doorberekenen in de prijs. Zal nu ook wel zo zijn, denk ik.
Bedrijven betalen al een lager tarief voor water en energie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 19 juli 2020 @ 00:43:26 #234
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194154018
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 00:04 schreef Sonnyvanjou het volgende:
Hoe weten jullie dat de Nikes zijn gekocht nadat Manuela in de schulden kwam?
Niet. Maar dat past bij de narratief he.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 juli 2020 @ 00:48:04 #235
408813 crew  trein2000
pi_194154049
Altijd dubbel dit soort dingen. Aan de ene kant moeten kinderen nooit het slachtoffer worden van hun ouders.

Aan de andere kant moet je voorkomen dat kinderen een middel worden om je niet aan de wet te hoeven houden.

Praktisch gezien moet je je afvragen of de financiële situatie van mensen die de facturen voor het water niet meer betalen dusdanig is dat daar überhaupt een kind kan opgroeien. Ik kan me voorstellen dat er dan voor andere dingen ook geen geld is. En dan komt de optie van een pleeggezin toch in beeld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194154131
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Altijd dubbel dit soort dingen. Aan de ene kant moeten kinderen nooit het slachtoffer worden van hun ouders.

Aan de andere kant moet je voorkomen dat kinderen een middel worden om je niet aan de wet te hoeven houden.

Praktisch gezien moet je je afvragen of de financiële situatie van mensen die de facturen voor het water niet meer betalen dusdanig is dat daar überhaupt een kind kan opgroeien. Ik kan me voorstellen dat er dan voor andere dingen ook geen geld is. En dan komt de optie van een pleeggezin toch in beeld.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat voor een kind het beste is om bij de ouder(s) weggehaald te worden vanwege een tekort van een paar honderd euro per maand.

Groeit een kind beter op zonder zijn ouders? Wordt het kind op latere leeftijd stabieler en liefdevoller want zijn ouders zijn weggehaald? Is dit financieel ook nog eens de beste oplossing?

Gewoon direct starten lijkt me want ouders extra financiele middelen geven is uit den boze in onze fantastische maatschappij. Ouder(s) onder inkomen x, jammer joh. Kinderen naar pleegouders en opvoedingskampen met gediplomeerd personeel, niet aanstellen en gewoon strak organiseren
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 juli 2020 @ 01:05:24 #237
408813 crew  trein2000
pi_194154149
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 01:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat voor een kind het beste is om bij de ouder(s) weggehaald te worden vanwege een tekort van een paar honderd euro per maand.

Groeit een kind beter op zonder zijn ouders? Wordt het kind op latere leeftijd stabieler en liefdevoller want zijn ouders zijn weggehaald? Is dit financieel ook nog eens de beste oplossing?

Gewoon direct starten lijkt me want ouders extra financiele middelen geven is uit den boze in onze fantastische maatschappij. Ouder(s) onder inkomen x, jammer joh. Kinderen naar pleegouders en opvoedingskampen met gediplomeerd personeel, gewoon stak organiseren
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat een kind goed tot zn recht komt in een situatie waarin geen geld is. Nergens voor, want stoppen met het water betalen is echt niet wat mensen het eerste doen.

Niemand pleit hier er voor om een minimuminkomen voor ouders te introduceren oid. Maar je hoeft in Nederland niet dermate in de financiële problemen te komen dat je waterleiding wordt afgesloten. Daar zijn allerhande regelingen en loketten voor. Als je daar geen gebruik van maakt, tja dan blijft er weinig mogelijkheden over he?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 19 juli 2020 @ 01:33:52 #238
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194154322
Ik kijk naar dat filmpje en over die Manuela wordt al gezegd dat ze haar rekeningen niet betaalde. Echt, laat ze toch eens met ouderschapstests komen om te kijken of je wel geschikt bent voor het ouderschap. Een baby van 6 maanden hebben terwijl je diep in de schulden zit getuigt niet echt van goed kunnen nadenken over de toekomst van je kinderen. Dat geld van die derde had ze beter kunnen besteden aan het waterbedrijf of aan die andere twee kinderen. Om nog maar te zwijgen over de tattoo's die ik op dr arm gekliederd zie staan. Dat kost niks zeker?

Het meest trieste is dat kinderen nu worden ingezet als zielig, terwijl het probleem bij de ouders ligt.

Dat mens ook in dat filmpje. "er worden acties opgezet voor drinkwater in Afrika maar hier sluiten we mensen af". Really? Als de ouder niet de verantwoordelijkheid neemt een schuldregeling/WSNP te starten, dan is ze zelf verantwoordelijk dat dat water word afgesloten. Deze kwalitatief uitermate teleurstellende vrouw vergelijken met een continent waar ze werkelijk NIKS hebben, daar krijg je mij echt kwaad mee.
With love :*
  zondag 19 juli 2020 @ 02:05:45 #239
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194154492
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 01:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik kijk naar dat filmpje en over die Manuela wordt al gezegd dat ze haar rekeningen niet betaalde. Echt, laat ze toch eens met ouderschapstests komen om te kijken of je wel geschikt bent voor het ouderschap. Een baby van 6 maanden hebben terwijl je diep in de schulden zit getuigt niet echt van goed kunnen nadenken over de toekomst van je kinderen. Dat geld van die derde had ze beter kunnen besteden aan het waterbedrijf of aan die andere twee kinderen. Om nog maar te zwijgen over de tattoo's die ik op dr arm gekliederd zie staan. Dat kost niks zeker?

Het meest trieste is dat kinderen nu worden ingezet als zielig, terwijl het probleem bij de ouders ligt.

Dat mens ook in dat filmpje. "er worden acties opgezet voor drinkwater in Afrika maar hier sluiten we mensen af". Really? Als de ouder niet de verantwoordelijkheid neemt een schuldregeling/WSNP te starten, dan is ze zelf verantwoordelijk dat dat water word afgesloten. Deze kwalitatief uitermate teleurstellende vrouw vergelijken met een continent waar ze werkelijk NIKS hebben, daar krijg je mij echt kwaad mee.
Dus wat is dan de oplossing? Het hele gezin afsluiten wan een basisbehoefte omdat ze niet kunnen omgaan met geld? De kinderen uit huis plaatsen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 19 juli 2020 @ 02:09:13 #240
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194154504
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 02:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus wat is dan de oplossing? Het hele gezin afsluiten wan een basisbehoefte omdat ze niet kunnen omgaan met geld? De kinderen uit huis plaatsen?
Kinderen op zijn minst naar de vader overplaatsen. Die heb ik nog niet voorbij zien komen ;) Vind je dat zelf niet heel typisch? Manuela heeft nergens schuld aan maar wel ee baby van 6 maanden, vader uit beeld en diep in de schulden? Lijkt er niet op of zij oprecht aan haar kinderen denkt.
With love :*
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 juli 2020 @ 02:15:52 #241
408813 crew  trein2000
pi_194154527
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 02:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus wat is dan de oplossing? Het hele gezin afsluiten wan een basisbehoefte omdat ze niet kunnen omgaan met geld? De kinderen uit huis plaatsen?
Ja. Als je je eigen problemen al niet kunt oplossen. Hoe ga je dat dan doen als je kind een keer een probleem heeft? Je hoeft in Nederland niet afgesloten te worden. Dan weiger je hulp te accepteren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 19 juli 2020 @ 02:18:08 #242
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194154539
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 02:09 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kinderen op zijn minst naar de vader overplaatsen. Die heb ik nog niet voorbij zien komen ;) Vind je dat zelf niet heel typisch? Manuela heeft nergens schuld aan maar wel ee baby van 6 maanden, vader uit beeld en diep in de schulden? Lijkt er niet op of zij oprecht aan haar kinderen denkt.
Goed punt. Zou prima kunnen dat de kinderen bij de andere ouder terecht kunnen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 19 juli 2020 @ 02:18:48 #243
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194154544
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 02:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Als je je eigen problemen al niet kunt oplossen. Hoe ga je dat dan doen als je kind een keer een probleem heeft? Je hoeft in Nederland niet afgesloten te worden. Dan weiger je hulp te accepteren.
Dus dan zijn kinderen de dupe..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194154569
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 01:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik kijk naar dat filmpje en over die Manuela wordt al gezegd dat ze haar rekeningen niet betaalde. Echt, laat ze toch eens met ouderschapstests komen om te kijken of je wel geschikt bent voor het ouderschap. Een baby van 6 maanden hebben terwijl je diep in de schulden zit getuigt niet echt van goed kunnen nadenken over de toekomst van je kinderen. Dat geld van die derde had ze beter kunnen besteden aan het waterbedrijf of aan die andere twee kinderen. Om nog maar te zwijgen over de tattoo's die ik op dr arm gekliederd zie staan. Dat kost niks zeker?

Het meest trieste is dat kinderen nu worden ingezet als zielig, terwijl het probleem bij de ouders ligt.

Dat mens ook in dat filmpje. "er worden acties opgezet voor drinkwater in Afrika maar hier sluiten we mensen af". Really? Als de ouder niet de verantwoordelijkheid neemt een schuldregeling/WSNP te starten, dan is ze zelf verantwoordelijk dat dat water word afgesloten. Deze kwalitatief uitermate teleurstellende vrouw vergelijken met een continent waar ze werkelijk NIKS hebben, daar krijg je mij echt kwaad mee.
Is het niet zo dat haar bloedjes Manuela juist geld opleveren in plaats van kosten? En is het niet ook zo dat in goede doelen reclames afrikaanse kinderen ipv pa en (zwangere) moe opgevoerd worden als zielig?

Erg opmerkelijk trouwens dat je heel Afrika wegzet als een continent waar ze werkelijk niets hebben, alsof Afrika homogeen is, er daar nergens grote natuurlijke rijkdom is en er daar geen stinkend rijke bovenklasse rondloopt. (Vraag Clarice Gargard er maar eens naar. *O* )
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 juli 2020 @ 02:31:11 #245
408813 crew  trein2000
pi_194154584
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 02:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus dan zijn kinderen de dupe..
Waarom? Pleeggezinnen zijn de hel op aarde of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194155205
Water is een primaire behoefte, net als kleding en onderdak. Dit staat geloof ik in onze grondwet en elke Nederlander heeft hier recht op. Het verschil tussen een welvarend eerste wereld land en een straat arm derde wereld land zeg maar.
  zondag 19 juli 2020 @ 06:11:19 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194155264
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 05:03 schreef MakkieR het volgende:
Water is een primaire behoefte, net als kleding en onderdak. Dit staat geloof ik in onze grondwet en elke Nederlander heeft hier recht op. Het verschil tussen een welvarend eerste wereld land en een straat arm derde wereld land zeg maar.
Ja, maar je moet er wel voor betalen. Voorzieningen genoeg om je daarbij te helpen. Moet je daar wel gebruik van maken.

Of wil je zeggen dat een kledingwinkel een dief niet mag stoppen en een huisbaas iemand niet uit huis mag zetten als de huur niet betaald wordt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194155370
Sommigen hier doen net alsof een geval zoals dit elke dag voorkomt in Nederland. Het gaat om 1 vrouw waar óf iets fout is gegaan óf ze heeft gewoon aanmaningen laten liggen.
pi_194155518
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar je moet er wel voor betalen. Voorzieningen genoeg om je daarbij te helpen. Moet je daar wel gebruik van maken.

Dit is dan ook het probleem. Men moet er iets voor doen. Overleven is geen recht, het is iets wat verdient moet worden.

Wil je een uitkering? Spring maar eerst door deze hoepels heen.
Formulier niet goed ingevuld? Sancties! Want je bent fraudeur!

Wij behandelen elkaar in dit land op een buitengewoon a-sociale manier. En dat is dan ook beleid. De mens moet "zelf redzaam" zijn van de neo-liberaal.

Maar niemand kan altijd zelf redzaam zijn. Soms gebeuren er dingen die buiten onze macht zijn en hebben we gewoon pech. Mark Rutte vindt dat je dit dan aan jezelf te danken hebt en dat je het zelf maar moet uitzoeken.

Ik wil een land waarin overleven vanzelfsprekend is. Natuurlijk krijg jij die uitkering als je die nodig hebt. Schulden? Wij helpen je om die weg te tikken. Te veel voorbeelden waarin mensen in een bureaucratisch zwart gat vallen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194155536
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2020 08:22 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dit is dan ook het probleem. Men moet er iets voor doen. Overleven is geen recht, het is iets wat verdient moet worden.

Wil je een uitkering? Spring maar eerst door deze hoepels heen.
Formulier niet goed ingevuld? Sancties! Want je bent fraudeur!

Wij behandelen elkaar in dit land op een buitengewoon a-sociale manier. En dat is dan ook beleid. De mens moet "zelf redzaam" zijn van de neo-liberaal.

Maar niemand kan altijd zelf redzaam zijn. Soms gebeuren er dingen die buiten onze macht zijn en hebben we gewoon pech. Mark Rutte vindt dat je dit dan aan jezelf te danken hebt en dat je het zelf maar moet uitzoeken.

Ik wil een land waarin overleven vanzelfsprekend is. Natuurlijk krijg jij die uitkering als je die nodig hebt. Schulden? Wij helpen je om die weg te tikken. Te veel voorbeelden waarin mensen in een bureaucratisch zwart gat vallen.
Dat in een zwart gat vallen is meestal als men geen hulp zoekt. Ik heb even rondgekeken op internet en je vindt overal hulp als je betalingsachterstanden hebt.
pi_194155561
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 08:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat in een zwart gat vallen is meestal als men geen hulp zoekt. Ik heb even rondgekeken op internet en je vindt overal hulp als je betalingsachterstanden hebt.
Als je oprecht geïnteresseerd bent in dit onderwerp dan raad ik je dit artikel aan:

quote:
...Ooit zorgde de verzorgingsstaat voor bestaanszekerheid. Voor geld. Voor banen. Maar de overheid zorgt niet meer voor oplossingen, maar bestrijdt vooral nog symptomen. En onbedoeld brengt ze burgers daarmee juist in de problemen...
Bron: https://decorrespondent.n(...)86681066786-6ed9a00f

tldr: de Nederlandse verzorgingsstaat hangt met ductape aan elkaar vast.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 19 juli 2020 @ 08:32:37 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194155567
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 08:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat in een zwart gat vallen is meestal als men geen hulp zoekt. Ik heb even rondgekeken op internet en je vindt overal hulp als je betalingsachterstanden hebt.
Of je klopt bij de gemeente aan. Of je belt het waterbedrijf. Er is inderdaad genoeg schuldhulpverlening. En die helpen je ook met je uitkering als je dat niet snapt.

Wat wél fout gaat is als je met je vingers in je oren “nanana” gaat roepen en je post wegflikkert.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194155649
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2020 08:31 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als je oprecht geïnteresseerd bent in dit onderwerp dan raad ik je dit artikel aan:
[..]

Bron: https://decorrespondent.n(...)86681066786-6ed9a00f

tldr: de Nederlandse verzorgingsstaat hangt met ductape aan elkaar vast.
Er is een idd groep die buiten de boot valt.
pi_194155680
Hoe kom ik van mijn schulden af?
Heeft u financiële problemen en dreigt u schulden te maken? Neem dan contact op met uw gemeente voor hulp. Door uw financiële problemen in kaart te brengen, krijgt u overzicht van uw schulden. Lukt het niet om op snel uw schulden af te lossen? Dan kunt u een betalingsregeling voorstellen aan een schuldeiser. Voor advies en hulp gaat u naar uw gemeente.

Hulp bij schulden oplossen
Bekijk welke hulp er is als het lastig is de rekeningen te betalen. En wat de regels zijn rond betalingsproblemen of schulden. Vul de vragen in en maak een overzicht van wat u kunt doen bij schulden. Daarnaast heeft u misschien recht op toeslagen of subsidies die uw inkomen aanvullen.

Kwijtschelden van schulden
U kunt uw schuldeisers vragen uw schulden kwijt te schelden. Alleen uw schuldeisers kunnen hierover beslissen.

Schuldeisers een betalingsregeling voorstellen
Lukt het niet om uw schulden op korte termijn af te lossen? Dan kunt u een betalingsregeling voorstellen aan uw schuldeisers.

Schuldhulpverlening van uw gemeente
Voor gratis advies en hulp bij het oplossen van uw schulden gaat u naar uw gemeente. Elke gemeente heeft hiervoor een eigen regeling. U kunt ook naar het Juridisch Loket of het maatschappelijk werk. Zij kunnen u in contact brengen met een erkende schuldhulpverlener. Zo voorkomt u dat u bij ondeskundige of onbetrouwbare aanbieders terechtkomt.

Wettelijke schuldsanering (Wsnp-traject)
Kunt u niets aflossen of willen uw schuldeisers meer terug dan u aanbiedt? Dan is een minnelijk akkoord of minnelijke schuldregeling onmogelijk. U kunt dan schuldsanering aanvragen. Een schuldhulpverlener kan u hierbij helpen. De regels rondom schuldsanering staan in de Wet schuldsanering natuurlijke personen.

Wettelijke schuldsanering aanvragen
Als u schuldsanering wilt aanvragen, moet u een verzoek doen bij de rechtbank. De gemeentelijke schuldhulpverlener kan u hierbij helpen. Hij heeft bijvoorbeeld standaardteksten voor een verzoekschrift en weet bij welke rechtbank u moet zijn. Ook kan hij u vertellen welke documenten u moet meesturen met het verzoekschrift. Een van die documenten is de schuldsaneringsverklaring. Daarin geeft de gemeente aan waarom een minnelijk akkoord niet gelukt is.

Beoordeling verzoek toelating tot schuldsanering
De rechtbank onderzoekt zelf of een minnelijk akkoord echt onmogelijk is. En gaat na hoe uw schulden zijn ontstaan. De rechter kan uw verzoek voor schuldsanering afwijzen bij:

onverantwoord koopgedrag;
strafrechtelijke schulden (bijvoorbeeld bekeuringen);
fraude;
eerdere faillissementen.
Ook mag u de afgelopen 10 jaar niet eerder een Wsnp-traject hebben doorlopen.

De rechtbank bekijkt of u de afspraken uit de toekomstige schuldsanering kunt nakomen. Daarvoor moet u alle nodige informatie aan de rechtbank geven. Daarnaast moet u uw best doen om zo veel mogelijk geld voor aflossing te krijgen. U mag ook niet expres nog nieuwe schulden maken.

Saneringsplan bij schulden
Wordt u toegelaten tot de Wsnp? Dan stelt de rechtbank een saneringsplan op. Hierin staan de exacte duur en het aflossingsbedrag. Meestal gaat het om een periode van 3 jaar, maar de rechter kan een andere periode vaststellen. Deze is maximaal 5 jaar en minimaal 1 jaar bij ziekte of hoge leeftijd. Alle schuldeisers zijn verplicht om aan het saneringsplan mee te werken.

Bewindvoerder bij schuldsanering
De rechtbank benoemt een bewindvoerder die controleert of alles volgens afspraak verloopt. U moet de bewindvoerder alle informatie geven die belangrijk is voor de afhandeling van de wettelijke schuldsanering. Tijdens de regeling betaalt u meestal zelf uw rekeningen en vaste lasten, maar soms doet de bewindvoerder dat. U krijgt dan een vast bedrag voor levensonderhoud.

Klachten over bewindvoerder
De rechter-commissaris houdt toezicht op de bewindvoerder. Heeft u een klacht over de manier waarop de bewindvoerder zijn werk doet? Dan kunt u de rechter-commissaris daarover aanspreken. Hij is binnen de rechtbank de rechter die uw zaak behandelt.

Afwijzing verzoek toelating tot Wsnp
Wijst de rechtbank uw verzoek tot toelating tot de Wsnp af? Dan kunt u bij het gerechtshof beroep aantekenen. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. Misschien komt u in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Wijst het gerechtshof uw beroep af? Dan spreekt de rechter het faillissement uit.

Het Juridisch Loket kan u helpen als u beroep aantekent bij het gerechtshof. Ook als de rechter een faillissement uitspreekt, kunt u bij het Juridisch Loket advies krijgen.

Hulp en advies bij schulden
Als u schulden heeft, kunt u bij verschillende instanties hulp krijgen. Deze hulp en adviezen zijn persoonlijk en onafhankelijk. Om meer mensen met schulden te helpen wil het kabinet in 2019 spoedmaatregelen invoeren.

In veel gemeenten kunt u als inwoner terecht bij sociaal raadslieden. Hier krijgt u gratis informatie en adviezen over wetten. En hulp bij bijvoorbeeld het invullen van een formulier of het schrijven van een bezwaar.
Bij het Juridisch Loket kunt u juridisch advies krijgen als u weinig of geen inkomen of geen vermogen heeft.
Bij het maatschappelijk werk kunt u ook terecht voor hulp bij psychische problemen. Of als u problemen met bijvoorbeeld werk of studie heeft. Bron: https://www.rijksoverheid(...)van-mijn-schulden-af

Toch redelijk overzichtelijk.
pi_194155909
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:00 schreef Jaroon het volgende:
Hoe kom ik van mijn schulden af?
Heeft u financiële problemen en dreigt u schulden te maken? Neem dan contact op met uw gemeente voor hulp. Door uw financiële problemen in kaart te brengen, krijgt u overzicht van uw schulden. Lukt het niet om op snel uw schulden af te lossen? Dan kunt u een betalingsregeling voorstellen aan een schuldeiser. Voor advies en hulp gaat u naar uw gemeente.

Hulp bij schulden oplossen
Bekijk welke hulp er is als het lastig is de rekeningen te betalen. En wat de regels zijn rond betalingsproblemen of schulden. Vul de vragen in en maak een overzicht van wat u kunt doen bij schulden. Daarnaast heeft u misschien recht op toeslagen of subsidies die uw inkomen aanvullen.

Kwijtschelden van schulden
U kunt uw schuldeisers vragen uw schulden kwijt te schelden. Alleen uw schuldeisers kunnen hierover beslissen.

Schuldeisers een betalingsregeling voorstellen
Lukt het niet om uw schulden op korte termijn af te lossen? Dan kunt u een betalingsregeling voorstellen aan uw schuldeisers.

Schuldhulpverlening van uw gemeente
Voor gratis advies en hulp bij het oplossen van uw schulden gaat u naar uw gemeente. Elke gemeente heeft hiervoor een eigen regeling. U kunt ook naar het Juridisch Loket of het maatschappelijk werk. Zij kunnen u in contact brengen met een erkende schuldhulpverlener. Zo voorkomt u dat u bij ondeskundige of onbetrouwbare aanbieders terechtkomt.

Wettelijke schuldsanering (Wsnp-traject)
Kunt u niets aflossen of willen uw schuldeisers meer terug dan u aanbiedt? Dan is een minnelijk akkoord of minnelijke schuldregeling onmogelijk. U kunt dan schuldsanering aanvragen. Een schuldhulpverlener kan u hierbij helpen. De regels rondom schuldsanering staan in de Wet schuldsanering natuurlijke personen.

Wettelijke schuldsanering aanvragen
Als u schuldsanering wilt aanvragen, moet u een verzoek doen bij de rechtbank. De gemeentelijke schuldhulpverlener kan u hierbij helpen. Hij heeft bijvoorbeeld standaardteksten voor een verzoekschrift en weet bij welke rechtbank u moet zijn. Ook kan hij u vertellen welke documenten u moet meesturen met het verzoekschrift. Een van die documenten is de schuldsaneringsverklaring. Daarin geeft de gemeente aan waarom een minnelijk akkoord niet gelukt is.

Beoordeling verzoek toelating tot schuldsanering
De rechtbank onderzoekt zelf of een minnelijk akkoord echt onmogelijk is. En gaat na hoe uw schulden zijn ontstaan. De rechter kan uw verzoek voor schuldsanering afwijzen bij:

onverantwoord koopgedrag;
strafrechtelijke schulden (bijvoorbeeld bekeuringen);
fraude;
eerdere faillissementen.
Ook mag u de afgelopen 10 jaar niet eerder een Wsnp-traject hebben doorlopen.

De rechtbank bekijkt of u de afspraken uit de toekomstige schuldsanering kunt nakomen. Daarvoor moet u alle nodige informatie aan de rechtbank geven. Daarnaast moet u uw best doen om zo veel mogelijk geld voor aflossing te krijgen. U mag ook niet expres nog nieuwe schulden maken.

Saneringsplan bij schulden
Wordt u toegelaten tot de Wsnp? Dan stelt de rechtbank een saneringsplan op. Hierin staan de exacte duur en het aflossingsbedrag. Meestal gaat het om een periode van 3 jaar, maar de rechter kan een andere periode vaststellen. Deze is maximaal 5 jaar en minimaal 1 jaar bij ziekte of hoge leeftijd. Alle schuldeisers zijn verplicht om aan het saneringsplan mee te werken.

Bewindvoerder bij schuldsanering
De rechtbank benoemt een bewindvoerder die controleert of alles volgens afspraak verloopt. U moet de bewindvoerder alle informatie geven die belangrijk is voor de afhandeling van de wettelijke schuldsanering. Tijdens de regeling betaalt u meestal zelf uw rekeningen en vaste lasten, maar soms doet de bewindvoerder dat. U krijgt dan een vast bedrag voor levensonderhoud.

Klachten over bewindvoerder
De rechter-commissaris houdt toezicht op de bewindvoerder. Heeft u een klacht over de manier waarop de bewindvoerder zijn werk doet? Dan kunt u de rechter-commissaris daarover aanspreken. Hij is binnen de rechtbank de rechter die uw zaak behandelt.

Afwijzing verzoek toelating tot Wsnp
Wijst de rechtbank uw verzoek tot toelating tot de Wsnp af? Dan kunt u bij het gerechtshof beroep aantekenen. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. Misschien komt u in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Wijst het gerechtshof uw beroep af? Dan spreekt de rechter het faillissement uit.

Het Juridisch Loket kan u helpen als u beroep aantekent bij het gerechtshof. Ook als de rechter een faillissement uitspreekt, kunt u bij het Juridisch Loket advies krijgen.

Hulp en advies bij schulden
Als u schulden heeft, kunt u bij verschillende instanties hulp krijgen. Deze hulp en adviezen zijn persoonlijk en onafhankelijk. Om meer mensen met schulden te helpen wil het kabinet in 2019 spoedmaatregelen invoeren.

In veel gemeenten kunt u als inwoner terecht bij sociaal raadslieden. Hier krijgt u gratis informatie en adviezen over wetten. En hulp bij bijvoorbeeld het invullen van een formulier of het schrijven van een bezwaar.
Bij het Juridisch Loket kunt u juridisch advies krijgen als u weinig of geen inkomen of geen vermogen heeft.
Bij het maatschappelijk werk kunt u ook terecht voor hulp bij psychische problemen. Of als u problemen met bijvoorbeeld werk of studie heeft. Bron: https://www.rijksoverheid(...)van-mijn-schulden-af

Toch redelijk overzichtelijk.
Alleen werkt dit in de praktijk niet even goed. Het geeft vooral de illusie dat alles lekker makkelijk zelf te regelen is. Het is natuurlijk geen toeval dat er op dit moment een record aantal daklozen in Nederland zijn. Dat hebben die mensen echt niet allemaal aan zichzelf te danken.

Meer dan een miljoen Nederlanders zijn arm. Grote groepen mensen zijn afhankelijk van een voedselbank die niet zou bestaan zonder vrijwilligers. De regering doet er in ieder geval weinig aan en is vooral bezig sociale zekerheden af te breken.

Dus "het is allemaal wel best zo" en "je regelt het maar zelf" gaan er bij mij niet in.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194155937
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Alleen werkt dit in de praktijk niet even goed. Het geeft vooral de illusie dat alles lekker makkelijk zelf te regelen is. Het is natuurlijk geen toeval dat er op dit moment een record aantal daklozen in Nederland zijn. Dat hebben die mensen echt niet allemaal aan zichzelf te danken.

Meer dan een miljoen Nederlanders zijn arm. Grote groepen mensen zijn afhankelijk van een voedselbank die niet zou bestaan zonder vrijwilligers. De regering doet er in ieder geval weinig aan en is vooral bezig sociale zekerheden af te breken.

Dus "het is allemaal wel best zo" en "je regelt het maar zelf" gaan er bij mij niet in.

Ik zeg niet dat alles okay is. Wél dat je zelf IETS kan ondernemen. Ik ken wel mensen met schuldhulp en hoor nooit echt klachten behalve dat men het wat krap heeft. En dan heb je de groep met diverse problemen die moeilijk te helpen zijn.
pi_194155986
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alles okay is. Wél dat je zelf IETS kan ondernemen. Ik ken wel mensen met schuldhulp en hoor nooit echt klachten behalve dat men het wat krap heeft. En dan heb je de groep met diverse problemen die moeilijk te helpen zijn.
Iets van 5 procent van de Nederlandse bevolking is arm. Dat is best een grote groep vind ik.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194155989
Waterleiding bedrijven deden dit eerder nooit, (Vitens).
Tenminste niet als er kinderen in het huis woonden.
Ze zijn daar onlangs weer mee begonnen omdat dit het enige is wat werkt.
Vakman pur sang
pi_194155992
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Iets van 5 procent van de Nederlandse bevolking is arm. Dat is best een grote groep vind ik.
Dat is veel. Maar wat is arm precies? De mensen die ik ken hebben het met schuldhulp krap maar niet echt arm.
pi_194156000
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
eren in het hui
Dat kan. Maar men stuurt in elk geval een aanmaning......daarna deurwaarder.
pi_194156005
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is veel. Maar wat is arm precies? De mensen die ik ken hebben het met schuldhulp krap maar niet echt arm.
Tegelijkertijd zijn er tal van regelingen en potjes voor bedrijven. Gehele commerciële takken staan of vallen bij subsidie. Maar als je geen geld hebt om eten te kopen, dan ben je afhankelijk van de voedselbank.

Dat vind ik scheef en asociaal.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 19 juli 2020 @ 09:49:54 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194156015
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Iets van 5 procent van de Nederlandse bevolking is arm. Dat is best een grote groep vind ik.
Arm zijn betekent niet dat je je waterrekening niet kan betalen. Er zijn genoeg voorzieningen maar je moet wel zelf actie ondernemen en hulp zoeken bij een van de vele schuldhulpinstanties ipv struisvogelen.

Het is qua vangnetten juist hartstikke goed geregeld in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194156034
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Arm zijn betekent niet dat je je waterrekening niet kan betalen. Er zijn genoeg voorzieningen maar je moet wel zelf actie ondernemen en hulp zoeken bij een van de vele schuldhulpinstanties ipv struisvogelen.

Het is qua vangnetten juist hartstikke goed geregeld in Nederland.
Ik verwijs je graag naar dat artikel wat ik linkte in een van mijn eerdere posts.

De sociale vangnetten zijn zeker niet meer wat ze ooit geweest waren.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194156043
Vitens:

Uitroepteken
Uitstel nodig?
Kunt u een factuur even niet betalen? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren. U kunt daarom per factuur één keer uitstel van betaling aanvragen. Gewoon via Mijn facturen.

Vraag uitstel aan

Bron: https://www.vitens.nl/service/betalen
pi_194156062
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:52 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik verwijs je graag naar dat artikel wat ik linkte in een van mijn eerdere posts.

De sociale vangnetten zijn zeker niet meer wat ze ooit geweest waren.
Er valt een groepje buiten. Die zijn meestal ook moeilijk te traceren. Ik vond de vb van de Correspondent wel extreem trouwens.
pi_194156077
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zijn er tal van regelingen en potjes voor bedrijven. Gehele commerciële takken staan of vallen bij subsidie. Maar als je geen geld hebt om eten te kopen, dan ben je afhankelijk van de voedselbank.

Dat vind ik scheef en asociaal.
De voedselbank vind ik ook asociaal......dat het nodig is.
pi_194156080
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:52 schreef Jaroon het volgende:
Vitens:

Uitroepteken
Uitstel nodig?
Kunt u een factuur even niet betalen? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren. U kunt daarom per factuur één keer uitstel van betaling aanvragen. Gewoon via Mijn facturen.

Vraag uitstel aan

Bron: https://www.vitens.nl/service/betalen
En daarna komt de deurwaarde u huis in beslag nemen. Komt u niet in aanmerking voor een dakloze uitkering, want daar heeft u een postadres voor nodig. U zult van het kastje naar de muur worden gestuurd en uiteindelijk zult u afhankelijk zijn van uw sociale netwerk, als u deze al heeft, om eten en onderdak te kunnen genieten, want de dakloze opvang zit vol.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De voedselbank vind ik ook asociaal......dat het nodig is.
Ik schaam mij dan altijd best wel. Ik wil graag een euro belasting meer betalen per maand zodat iedereen gewoon te eten heeft.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194156090
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

En daarna komt de deurwaarde u huis in beslag nemen. Komt u niet in aanmerking voor een dakloze uitkering, want daar heeft u een postadres voor nodig. U zult van het kastje naar de muur worden gestuurd en uiteindelijk zult u afhankelijk zijn van uw sociale netwerk, als u deze al heeft, om eten en onderdak te kunnen genieten, want de dakloze opvang zit vol.
Dan heb je het al te ver uit de hand laten lopen. Die mensen ken ik ook.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:06:02 #269
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194156182
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:55 schreef NgInE het volgende:

[..]

En daarna komt de deurwaarde u huis in beslag nemen. Komt u niet in aanmerking voor een dakloze uitkering, want daar heeft u een postadres voor nodig. U zult van het kastje naar de muur worden gestuurd en uiteindelijk zult u afhankelijk zijn van uw sociale netwerk, als u deze al heeft, om eten en onderdak te kunnen genieten, want de dakloze opvang zit vol.
[..]

Mythe, ik snap niet waarom het zo'n hardnekkig misverstand is dat een dakloze geen uitkering aan kan vragen. Dan moeten ze alleen bij de gemeente een briefadres aanvragen

Alleen in zeldzame gevallen wordt dit afgewezen, wanneer een dakloze van plaats naar plaats zwerft. Dit zijn er maar heel weinig.
Laffe huichelaar
  zondag 19 juli 2020 @ 10:11:07 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194156249
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:52 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik verwijs je graag naar dat artikel wat ik linkte in een van mijn eerdere posts.

De sociale vangnetten zijn zeker niet meer wat ze ooit geweest waren.
Daar lees ik vooral verhalen van mensen die geestelijk in de problemen zitten of/en het al veel te ver hebben laten escaleren.

Dat is een GGZ-probleem, niet zozeer een probleem van het financiële vangnet.

Dat de GGZ hier een drama is ben ik helemaal eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194156699
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar lees ik vooral verhalen van mensen die geestelijk in de problemen zitten of/en het al veel te ver hebben laten escaleren.

Dat is een GGZ-probleem, niet zozeer een probleem van het financiële vangnet.

Dat de GGZ hier een drama is ben ik helemaal eens.
Eens :Y

De meeste daklozen zijn zorgmijders die -als ze zouden willen- prima opgevangen kunnen worden. Zij kunnen of willen zich echter vaak niet aan de daarvoor geldende afspraken houden.
Door de vele mindere bedden in de ggz is ook daar geen plekje meer voor deze mensen.
dag
pi_194158143
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar lees ik vooral verhalen van mensen die geestelijk in de problemen zitten of/en het al veel te ver hebben laten escaleren.

Dat is een GGZ-probleem, niet zozeer een probleem van het financiële vangnet.

Dat de GGZ hier een drama is ben ik helemaal eens.
Het probleem is juist dat veel losse problemen samen kunnen komen. En dan moet dat door allerlei verschillende instanties worden opgelost die elkaar soms ook direct tegenwerken.

Daarnaast is dit natuurlijk gewoon zoals het bedoeld is. Hulp ontvangen wordt ontmoedigd, want alles moet rendabel zijn en "de Markt" lost het wel op. Dus een instantie als de GGZ bestaat niet langer om mensen te helpen, maar om geld te verdienen. En geld verdienen gaat niet altijd samen met hulp bieden.

[ Bericht 8% gewijzigd door NgInE op 19-07-2020 12:51:41 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194158274
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar je moet er wel voor betalen. Voorzieningen genoeg om je daarbij te helpen. Moet je daar wel gebruik van maken.

Of wil je zeggen dat een kledingwinkel een dief niet mag stoppen en een huisbaas iemand niet uit huis mag zetten als de huur niet betaald wordt?
Je moet nu niet appels met peren gaan vergelijken, als ik het heb over water, kleding en onderdak dan heb ik het natuurlijk niet over spa rood, merk kleding en een dure villa, ik heb het over de basisbehoefte en dan wil... ik in een land leven waar dit goed is georganiseerd. De meeste van ons kan kraanwater betalen, maar als een enkeling het niet wil of kan betalen dan heb ik het er graag voor over deze rekening te betalen omdat ik trots ben om Nederlander te zijn, inwoner van een rijk land waar we op onze inwoners letten. In Nederland zou eigenlijk geen armoede mogen ontstaan, helaas is dit niet meer het geval gezien onze verzorgingsstaat waar ik ooit zo trots op was, behoorlijk is weg bezuinigd. Vergeet niet, armoede kan iedereen overkomen, ook jou. het is gewoon een kwestie van verkeerde keuzes maken.
  zondag 19 juli 2020 @ 12:59:16 #274
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194158326
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:55 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je moet nu niet appels met peren gaan vergelijken, als ik het heb over water, kleding en onderdak dan heb ik het natuurlijk niet over spa rood, merk kleding en een dure villa, ik heb het over de basisbehoefte en dan wil... ik in een land leven waar dit goed is georganiseerd. De meeste van ons kan kraanwater betalen, maar als een enkeling het niet wil of kan betalen dan heb ik het er graag voor over deze rekening te betalen omdat ik trots ben om Nederlander te zijn, inwoner van een rijk land waar we op onze inwoners letten. In Nederland zou eigenlijk geen armoede mogen ontstaan, helaas is dit niet meer het geval gezien onze verzorgingsstaat waar ik ooit zo trots op was, behoorlijk is weg bezuinigd. Vergeet niet, armoede kan iedereen overkomen, ook jou. het is gewoon een kwestie van verkeerde keuzes maken.
Dus jij wil een waterrekening betalen, zodat diegene na een dag tv kijken en/of wiet roken kan douchen?
Want dát soort keuzes moet je maken om afgesloten te raken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 juli 2020 @ 13:02:08 #275
74056 crew  ToT
pi_194158380
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:59 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dus jij wil een waterrekening betalen, zodat diegene na een dag tv kijken en/of wiet roken kan douchen?
Want dát soort keuzes moet je maken om afgesloten te raken.
In de kern vind ik dat elke Nederlander recht heeft op de primaire basisbehoeften dus ook water. Om wat voor soort Nederlander het ook gaat, daar ga ik niet over oordelen. Ieder huisje heeft zijn kruisje zeg maar.
  zondag 19 juli 2020 @ 13:06:23 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194158397
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:55 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je moet nu niet appels met peren gaan vergelijken, als ik het heb over water, kleding en onderdak dan heb ik het natuurlijk niet over spa rood, merk kleding en een dure villa, ik heb het over de basisbehoefte en dan wil... ik in een land leven waar dit goed is georganiseerd. De meeste van ons kan kraanwater betalen, maar als een enkeling het niet wil of kan betalen dan heb ik het er graag voor over deze rekening te betalen omdat ik trots ben om Nederlander te zijn, inwoner van een rijk land waar we op onze inwoners letten. In Nederland zou eigenlijk geen armoede mogen ontstaan, helaas is dit niet meer het geval gezien onze verzorgingsstaat waar ik ooit zo trots op was, behoorlijk is weg bezuinigd. Vergeet niet, armoede kan iedereen overkomen, ook jou. het is gewoon een kwestie van verkeerde keuzes maken.
En als ik in de armoede terecht kom dan stop ik niet mijn kop in het zand maar ga ik naar schuldhulpverlening als ik er zelf niet meer uitkom.

Bijstand / uitkering, zorg voor de vaste lasten zoals water. Eten bij de voedselbank en kleding bij de kringloop oid.

Er zijn genoeg regelingen in Nederland om ook als je helemaal alles kwijt bent genoeg binnen te krijgen om normaal rond te komen.

Je moet wél je verantwoordelijkheid nemen daarin en als je dat niet lukt of als je het overzicht kwijt bent dan is er schuldhulpverlening of bewindvoering die je kan helpen.

In armoede belanden kan iedereen en ook zeker mij gaan overkomen, helemaal in de huidige crisis.
Maar zaken als water niet meer kunnen betalen is daar helemaal geen gevolg van als je gewoon je verantwoordelijkheid neemt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 juli 2020 @ 13:22:34 #278
3542 Gia
User under construction
pi_194158596
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En als ik in de armoede terecht kom dan stop ik niet mijn kop in het zand maar ga ik naar schuldhulpverlening als ik er zelf niet meer uitkom.

Zulke mensen willen niet in de schuldhulpsanering, want dan hebben ze geen zeggenschap meer over hun geld.

Instanties nemen het over, betalen van jouw geld de rekeningen, stukje schuld en je krijgt een beetje om van te leven. Moeder met 3 kindjes, ik denk 90 euro p.w. of zo.

Dus de keuze maken voor een tattoo i.p.v. de waterrekening is er dan niet meer bij.

Ik ken iemand met flink wat schuld die dit gewoon toegeeft.
pi_194158654
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:02 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
nah
  zondag 19 juli 2020 @ 13:32:15 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194158718
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Zulke mensen willen niet in de schuldhulpsanering, want dan hebben ze geen zeggenschap meer over hun geld.

Instanties nemen het over, betalen van jouw geld de rekeningen, stukje schuld en je krijgt een beetje om van te leven. Moeder met 3 kindjes, ik denk 90 euro p.w. of zo.

Dus de keuze maken voor een tattoo i.p.v. de waterrekening is er dan niet meer bij.

Ik ken iemand met flink wat schuld die dit gewoon toegeeft.
Dat is precies mijn punt ja. Als mensen hun verantwoordelijk niet nemen en dat vervolgens afschuiven op “de verzorgingsstaat is verrot!” Of “water zou gratis moeten zijn” dan heb ik daar nul respect voor of medelijden mee.

En als kinderen de dupe worden van een dermate onverantwoordelijke houding van de ouders dan is het een legitieme vraag of ze niet elders beter af zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194159130
Hoogopgeleiden zitten vaker in de schulden dan laagopgeleiden.... Studieschuld, hypotheek, lening voor nieuwe auto etc.
  zondag 19 juli 2020 @ 14:14:41 #282
3542 Gia
User under construction
pi_194159328
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:00 schreef Sonnyvanjou het volgende:
Hoogopgeleiden zitten vaker in de schulden dan laagopgeleiden.... Studieschuld, hypotheek, lening voor nieuwe auto etc.
Niks mis met leningen, als je ze kunt aflossen en de rest van je rekeningen kunt betalen.

Maar met een lijf vol tattoos en nieuwe Nikes aan je voeten, lopen klagen dat je het water niet kunt betalen, dan heb je toch echt je prioriteiten niet op orde.

Zulke mensen zouden verplicht in de schuldhulpsanering moeten, of in elk geval een bewindvoerder hebben.
pi_194171752
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:00 schreef Sonnyvanjou het volgende:
Hoogopgeleiden zitten vaker in de schulden dan laagopgeleiden.... Studieschuld, hypotheek, lening voor nieuwe auto etc.
Dat is wat anders dan je rekeningen niet betalen.
pi_194175617
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:04 schreef MakkieR het volgende:

[..]

In de kern vind ik dat elke Nederlander recht heeft op de primaire basisbehoeften dus ook water. Om wat voor soort Nederlander het ook gaat, daar ga ik niet over oordelen. Ieder huisje heeft zijn kruisje zeg maar.
Dat is dan ook mooi dat mensen met een afgesloten wateraansluiting 12L per persoon mogen ophalen bij de gemeente per dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 juli 2020 @ 13:25:45 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194175628
stelletje zeurpieten
stelletje ouwe sjacherijnen

van mij mag iedereen hierheeen komen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194175711
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je een goede manier hebt van verzamelen wat schoon is, dan kan je het direct drinken.
Anders even filteren en koken, dan is het prima drinkbaar.
Als je het goed filtert, zelfs schoner dan kraanwater.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194175785
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is dan ook mooi dat mensen met een afgesloten wateraansluiting 12L per persoon mogen ophalen bij de gemeente per dag.
En volgens Eenvandaag is dat en te weinig en vraagt niet iedereen het aan.

Waarom zou je ook initiatief nemen!
pi_194176036
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:39 schreef Sonnyvanjou het volgende:

[..]

En volgens Eenvandaag is dat en te weinig en vraagt niet iedereen het aan.

Waarom zou je ook initiatief nemen!
douchen wordt lastig, maar het is in ieder geval voldoende voor drinken en koken.
WC doortrekken wordt ook lastig, maar dat kan met regenwater.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:48:12 #289
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_194190404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Verder ken ik de omstandigheden niet inderdaad. Maar een alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan één van zes maanden, dat vind ik wel heel triest al. Wil niet zeggen dat je hevig in de shit zit als je water afgesloten wordt. Door te zeggen dat het ‘zomaar ineens gebeurde’ laat ze zien geen inzicht te hebben. En dat is extra triest.
Mensen die zo in de shit zitten, zijn meestal te bang om de brieven te openen. Ik ken het... ik heb er zelf in gezeten... maar door ze wel te openen, kan je juist verbeteren en uit de shit komen...
Maar het zorgt altijd wel voor angstaanvallen en depressiviteit
My mind is leaving, my body follows...
pi_194190428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:48 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Mensen die zo in de shit zitten, zijn meestal te bang om de brieven te openen. Ik ken het... ik heb er zelf in gezeten... maar door ze wel te openen, kan je juist verbeteren en uit de shit komen...
Maar het zorgt altijd wel voor angstaanvallen en depressiviteit
Klopt. Maar ze geeft aan brief 1 wel te hebben gekregen en wss gelezen. .
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:13:00 #291
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_194190651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Klopt. Maar ze geeft aan brief 1 wel te hebben gekregen en wss gelezen. .
En zeer waarschijnlijk de rest niet, omdat ze er alleen maar meer problemen mee zag... i've been there
My mind is leaving, my body follows...
pi_194191502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:13 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

En zeer waarschijnlijk de rest niet, omdat ze er alleen maar meer problemen mee zag... i've been there
Ik heb het ook een beetje gehad toen ik slechter in orde was. Maar gelukkig was ik altijd net op tijd met betalen. Haar verhaal zal ook wel complexer zijn dan 1 brief van de watermaatschappij.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:33:06 #293
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194191646
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat om de kinderen, niet om de ouders simpele Henk.
Maar waar ligt de grens dan? Internet is ook een eerste levensbehoefte dus dat zou dan ook niet afgesloten mogen worden als de ouders niet betalen.... En wat te denken van levensmiddelen? Je mag een gezin dus geen boodschappen weigeren als ze geen geld hebben?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194191744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens dan? Internet is ook een eerste levensbehoefte dus dat zou dan ook niet afgesloten mogen worden als de ouders niet betalen.... En wat te denken van levensmiddelen? Je mag een gezin dus geen boodschappen weigeren als ze geen geld hebben?
Internet lijkt me geen eerste levensbehoefte. Voor de rest heeft men meestal een uitkering waar men de echte zaken van kan betalen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:42:36 #295
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194191792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Internet lijkt me geen eerste levensbehoefte. Voor de rest heeft men meestal een uitkering waar men de echte zaken van kan betalen.
Voor jou misschien niet, maar vanuit de jeugdzorg instellingen is dit wel als zodanig aangegeven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194191994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet, maar vanuit de jeugdzorg instellingen is dit wel als zodanig aangegeven.
Voor internet bestaan er regelingen via gemeentes.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:20:17 #297
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194192370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Voor internet bestaan er regelingen via gemeentes.
Voor water ook.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194192458
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor water ook.
Ja. Geen perfecte oplossing. Maar dat is hier al genoeg beschreven.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:03:47 #299
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194194405
Ik vind het toch knap dat je in een land als Nederland het voor elkaar krijgt dat je wordt afgesloten van het waternet.
Ik begrijp dat het soms moeilijk kan zijn om de eindjes aan elkaar te reigen aan het einde van de maand en dat armoede voor komt, maar als het zo ver komt ligt het in mijn optiek grotendeels aan de persoon zelf.

Overigens vind ik dat kinder jank argument ook nergens op slaan.
Datzelfde argument wordt gebruikt om hordes vreemdelingen hier naar toe te zeulen.
Kinderen lijken tegenwoordig wel een middel voor paria's om geciviliseerde landen onder druk te zetten.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194194589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik vind het toch knap dat je in een land als Nederland het voor elkaar krijgt dat je wordt afgesloten van het waternet.
Ik begrijp dat het soms moeilijk kan zijn om de eindjes aan elkaar te reigen aan het einde van de maand en dat armoede voor komt, maar als het zo ver komt ligt het in mijn optiek grotendeels aan de persoon zelf.

Overigens vind ik dat kinder jank argument ook nergens op slaan.
Datzelfde argument wordt gebruikt om hordes vreemdelingen hier naar toe te zeulen.
Kinderen lijken tegenwoordig wel een middel voor paria's om geciviliseerde landen onder druk te zetten.
Dit dus:
What about the Children!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194659
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 01:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik kijk naar dat filmpje en over die Manuela wordt al gezegd dat ze haar rekeningen niet betaalde. Echt, laat ze toch eens met ouderschapstests komen om te kijken of je wel geschikt bent voor het ouderschap. Een baby van 6 maanden hebben terwijl je diep in de schulden zit getuigt niet echt van goed kunnen nadenken over de toekomst van je kinderen. Dat geld van die derde had ze beter kunnen besteden aan het waterbedrijf of aan die andere twee kinderen. Om nog maar te zwijgen over de tattoo's die ik op dr arm gekliederd zie staan. Dat kost niks zeker?

Het meest trieste is dat kinderen nu worden ingezet als zielig, terwijl het probleem bij de ouders ligt.

Dat mens ook in dat filmpje. "er worden acties opgezet voor drinkwater in Afrika maar hier sluiten we mensen af". Really? Als de ouder niet de verantwoordelijkheid neemt een schuldregeling/WSNP te starten, dan is ze zelf verantwoordelijk dat dat water word afgesloten. Deze kwalitatief uitermate teleurstellende vrouw vergelijken met een continent waar ze werkelijk NIKS hebben, daar krijg je mij echt kwaad mee.
Helaas is de pil uit het basispakket. We moeten niet willen dat neuken alleen voor de rijken is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')