Ik heb hem uiteraard mee naar huis genomen, die katers van mij snuffelen heel de tijd aan de kont van die andere kater. En als die gevonden kater hun aan kijkt, gaan mijn eigen katers blazen. Vechten of aanhalen doen ze niet. Die gevonden kater die besteed geen aandacht aan mijn eigen katers.
Denk je dat dit goed gaat komen??? Kan ik deze gevonden kat nog zindelijk maken? Zal hij naar de kattenbak gaan? Ik wil hem graag binnen houden bij mijn andere 2 katten, maar ik ben bang dat hij de boel onder gaat zeiken en poepen.
Dus ik wil graag advies van jullie!
Overde kattebak dan. Het eten......apart? Binnenhouden!
Please help me!
Hopelijk komt het dan goed.
Ik vraag me meer af, over die kattebak en of ik hem binnen kan houden
Het is trouwens een hele lieve kater, die nu heerlijk op mijn logeerbed ligt te slapen...de andere katten kijken toe
Wat erg zeker zo buiten gezet
quote:Ik weet niet zeker, of hij 6 maanden is......zo moeilijk in te schatten.
Op zaterdag 18 januari 2003 19:34 schreef Zworld het volgende:
Nog maar 6 maanden oudWat erg zeker zo buiten gezet
quote:Allereerst
Op zaterdag 18 januari 2003 19:32 schreef charmed_angel het volgende:
Ok is goed bedank.Het is trouwens een hele lieve kater, die nu heerlijk op mijn logeerbed ligt te slapen...de andere katten kijken toe
Ik heb nml een erg magere kat maar moet er niet aan denken dat ze bij andere mensen in huis gehaald word omdat ze mager is, dus zielig.
Hij had wormen, vlooien, was redelijk verkouden (nee, geen niesziekte gelukkig) en was ook ontzettend mager. Hij at zelfs brood wat voor de vogeltjes was bedoeld.
Ik heb hem toen mee naar huis genomen en ondertussen heb ik hem 2 keer naar een dierenarts gebracht, hij heeft pillen tegen eventuele niesziekte gehad, anti-wormenpasta, injecties en druppeltjes om hem van de verkoudheid af te helpen en z'n weerstand te verhogen. Ook heb ik bij de dierenwinkel druppeltjes tegen vlooien gehaald (Vectocyt, werkt heel goed). Ik weet niet of hij al zindelijk was, maar ik heb m gewoon op de bak gezet en met z'n pootjes in het grit gegraven. Hij snapte iig wel dat hij daar z'n behoefte moest doen daar (op een keer of 5 na ).
Ik raad je iig aan om je zwerfkatje ook naar de dierenarts te brengen, die zal hem wel helemaal onderzoeken en eventueel ook medicijnen meegeven. Hou hem dan de komende tijd nog even binnen.
Succes, hoop dat je hier wat aan hebt.
quote:ja inderdaad, vooral ook omdat je al 2 katten hebt en de kans op besmetting dus bestaat mocht het katje iets onder de leden hebben (ik weet niet wanneer je katten voor het laatst geent zijn?). Maar katten-aids is iets wat zich momenteel ook erg snel verspreid onder katten en ze worden er meestal niet voor ingeent
Op zaterdag 18 januari 2003 23:01 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik raad je iig aan om je zwerfkatje ook naar de dierenarts te brengen, die zal hem wel helemaal onderzoeken en eventueel ook medicijnen meegeven.
En ik zou toch maar even aangeven bij de Amivedi dat je die kat in huis neemt. Ja hij was verwaarloost en een zwervertje, maar wat als hij nou weggelopen is toen hij 4 maanden was ofzo? Dan zwerft hij al een tijdje op straat en kan hij er dus slecht uitzien, maar ergens anders zijn er misschien mensen die zich afvragen waar hun kat op dit moment is.
Ik zou uit ervaring je "oude" katten snachts even apart houden en de nieuwe in je huiskamer laten rond snuffelen om bekend te worden met de omgeving.
Zeker de eerste dagen dan in de gaten houden met de andere katers er bij want die gaan de nieuwe uitproberen.
Rang bepalen, laten weten dat de nieuwe hun territorium binnen is gekomen.
Dit kan door middel van urineren, maar ook door een paar rake klappen uit te delen. Dat laatste doen ze zoiezo altijd wel.. of ze nou wachten tot jij niet kijkt of dat ze het gewoon doen waar je bij bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |