abonnement Unibet Coolblue
pi_193998845
Filmpje in de bron
https://nos.nl/artikel/23(...)elgische-knokke.html


quote:
In de Belgische kustplaats Knokke is er al een aantal dagen overlast van voornamelijk Nederlandse jongeren. De politie heeft vannacht hulp moeten inroepen van omliggende politiekorpsen om de uitgaansbuurt van Knokke te ontruimen, melden Vlaamse media.

Feestvierders weigerden om te vertrekken toen cafés al dicht waren. De politie is daarbij uitgescholden door de aanwezigen. Volgens een medewerkers van een restaurant ging het nog een stuk verder. "Ze sloegen de agenten en scholden hen uit. Ze zijn nog heel jong, amper 15, 16 jaar. Ik ben zelf nog maar 22, maar ik heb toch meer respect voor de politie", zegt restaurantmedewerker Sean Veillefon tegen de Vlaamse radiozender Radio 2. Op Facebook zijn beelden gedeeld van een plein in Knokke afgelopen nacht.

De politie heeft vijf mensen opgepakt. "Dat ging om mensen die als aanstichters werden gezien en de aanwezige groep bleven ophitsen", zegt korpschef Steve Desmet tegen de VRT. Volgens hem kan de overlast door de Nederlanders niet doorgaan. "We bekijken welke verdere maatregelen we kunnen nemen. Het kan niet de bedoeling zijn dat deze taferelen de hele zomer aanhouden", zegt hij.



Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven.
Leopold Lippens, burgemeester Knokke

Tegenover Het Nieuwsblad reageert Leopold Lippens, de burgemeester van Knokke: "Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven. Iedereen houdt zich hier min of meer correct aan de regels in de uitgaansbuurt, maar de Hollanders niet. Het is hier altijd zo geweest."

Niet alleen in Knokke is er overlast van feestvierende Nederlandse jongeren. In Albufeira in de Algarve hebben twintig jongeren een boete gekregen omdat ze op straat aan het drinken waren. Ook overtraden ze de coronaregels.

Deze week werden al cafés gesloten in de Portugese badplaats omdat jongeren in grote groepen aan het feesten waren alsof er geen coronapandemie heerst. De militaire politie kwam eraan te pas om de orde te herstellen. De jongeren kregen het bevel zich te verspreiden.
De reactie van de burgermeester kan toch niet? Ik vind het generaliserend
Geen sig.
pi_193998987
Waarom kan die reactie niet? Het is algemeen bekend dat Nederlandse jongeren in het buitenland nogal een zooitje ervan kunnen maken.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:50:25 #3
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193999004
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:43 schreef Knudde het volgende:
Filmpje in de bron
https://nos.nl/artikel/23(...)elgische-knokke.html
[..]

De reactie van de burgermeester kan toch niet? Ik vind het generaliserend
Mwah, als het jaar, in jaar uit gedonder is, kan ik me het sentiment wel voorstellen. Dat heeft ook vrij duidelijk betrekking op groepen adolescenten en niet op alle Nederlanders uit alle leeftijdsklassen.
pi_193999021
quote:
Tegenover Het Nieuwsblad reageert Leopold Lippens, de burgemeester van Knokke: "Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven. Iedereen houdt zich hier min of meer correct aan de regels in de uitgaansbuurt, maar de Hollanders niet. Het is hier altijd zo geweest."
Een beetje zoals die Belgen die in Nederland coronafeestjes kwamen vieren toen de Belgische horeca al in lockdown was dus...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193999039
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:43 schreef Knudde het volgende:
De reactie van de burgermeester kan toch niet? Ik vind het generaliserend
Dan zou de burgemeester een vent moeten zijn door Nederlanders te weigeren in zijn gemeente. Maar dat doet hij niet. Wat hij zegt is ongetwijfeld waar. Hoewel de gemeente Knokke historisch gezien kilo's boter op het hoofd heeft dus alles zal wel bij het oude blijven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_193999094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom kan die reactie niet? Het is algemeen bekend dat Nederlandse jongeren in het buitenland nogal een zooitje ervan kunnen maken.
Driekwart of meer van de Nederlandse bevolking bestaat dan ook uit André Hazes junior luisterende, volgetatoeëerde Wesley's en Priscilla's.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193999264
Wij leren dat deze jongeren komen uit de buurt van Amsterdam uit "welgestelde" families. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 23:03:27 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193999294
quote:
Het is altijd hetzelfde met Nederlanders. Als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze gewoon thuis in hun land blijven.

Leopold Lippens, burgemeester Knokke
Leopold en Belgie, altijd wat... :')
pi_193999325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Driekwart of meer van de Nederlandse bevolking bestaat dan ook uit André Hazes junior luisterende, volgetatoeëerde Wesley's en Priscilla's.
Dat valt ook wel mee, maar ze kunnen gewoon geen maat houden en laten zich opjutten door de rest. Van mij mogen ze daar lekker vast zitten tot de dag dat hun vakantie voorbij is.

Idioot gedrag.
pi_193999326
Een toeristische badplaats hebben waar jongeren graag naartoe komen. Laten we het Knokke noemen dat is leuk.

Alleen in België.
Don't follow me, I'm just a man.
  woensdag 8 juli 2020 @ 23:15:45 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194001197
Willen we meer of minder Nederlanders? *O*
  donderdag 9 juli 2020 @ 05:01:47 #14
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_194001316
Gewoon kapotslaan dat tuig.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_194001323
Beetje meer diversiteit in België is alleen maar goed toch.
pi_194001725
Nederlanders wordt over het algemeen weinig discipline en respect bijgebracht, en ze zijn vaak nogal verwend. Dat leidt tot dit soort uitingen.
pi_194001775
Tja...Nederland heeft inmiddels 64.000 wetten bedacht voor het volk. Als je dan zo opeens vanuit deze onderdrukkingsmethode in vrijheid terecht komt, dan moet eerst deze onderdrukking opgelost worden. Dus vrijheid is de nieuwe gewenning geworden.

NB. Er komen ieder jaar er nog eens 1000 wetten erbij...voor het volk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194001785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:56 schreef Hamzoef het volgende:
Nederlanders wordt over het algemeen weinig discipline en respect bijgebracht, en ze zijn vaak nogal verwend. Dat leidt tot dit soort uitingen.
Ik vind Nederlandse jongeren onderhand veel weg hebben van de Engelse jongeren op dit vlak. En dat kunnen echt beesten zijn.
  donderdag 9 juli 2020 @ 07:21:46 #19
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_194001786
Dat veel betere Belgische bier is natuurlijk een hele shock voor hun systeem. Ze drinken net zo hard als thuis in Nederland maar de klop komt veel eerder en harder aan.
pi_194002623
Waarom moet ik bij een Belgische Burgemeester altijd aan die dude van Samson & Gert denken..

Maar geloof best wel dat Nederlands kut kunnen zijn ja, als dat zijn ervaring is dan vind ik het een prima uitspraak. Is het in België veel veranderd? Toen wij vroeger gingen stappen over de grens dan durfde je weinig te doen hoor. In België waren ze niet zo flauw als hier in NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 09-07-2020 09:21:13 ]
pi_194002706
Een Belg die xenofobische uitspraken doet over Nederlanders, niet echt verrassend.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leopold en Belgie, altijd wat... :')
Leopold Graaf Lippens is al sinds 1979 burgemeester daar. Hij ziet Knokke als een soort feodaal bezit volgens mij. Zijn vader was daar ook al burgemeester.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:22:39 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194003576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 23:01 schreef rutger05 het volgende:
Flink met de lat erover.
Knokke!!!!
pi_194004164
Afknuppelen en ergens in september de grens weer over gooien.
  donderdag 9 juli 2020 @ 11:18:28 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194004234
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:43 schreef Knudde het volgende:
Filmpje in de bron
https://nos.nl/artikel/23(...)elgische-knokke.html
[..]

De reactie van de burgermeester kan toch niet? Ik vind het generaliserend
Waarom niet , als je problemen wil oplossen dan moet je ze ook benoemen
Ik ben inmiddels overleden
  Spellchecker vrijdag 10 juli 2020 @ 17:10:39 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')