abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:09:32 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee.

Echter is het wetenschappelijk gezien sowieso al tricky om correlaties causaal te noemen, in principe kan dat niet echt.

Wat ik voornamelijk zeg is dat wat er gepretendeerd wordt, gestoeld is op totale onzin.
... en waarom gebeurt dat dan toch?

Omdat het academisch te onderbouwen is, of omdat er een spelletje wordt gespeeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en waarom gebeurt dat dan toch?

Omdat het academisch te onderbouwen is, of omdat er een spelletje wordt gespeeld?
Men mag er prima gigantisch van overtuigd zijn hoor, daar is niks mis mee.
Ik heb het niet over de wetenschap van die papers die een mening vormen.

Ik heb het over de onwetenschap om over die aantallen conclusies te gaan trekken en dan te doen dat het wetenschap is. Teveel haken en ogen, waarvan de grootste: 2/3e van die papers heeft helemaal geen mening gegeven! Wat nou 97% consensus?

Als je dan nog durft te zeggen dat er 97% consensus is, ja dan betwijfel ik aan je integriteit! Dat is geen wetenschap!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:11:27 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Men mag er prima gigantisch van overtuigd zijn hoor, daar is niks mis mee.
Ik heb het niet over de wetenschap van die papers die een mening vormen.

Ik heb het over de onwetenschap om over die aantallen conclusies te gaan trekken en dan te doen dat het wetenschap is.
Ofwel, volgens jou is er helemaal geen breedgedragen wetenschappelijke consensus hier?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ofwel, volgens jou is er helemaal geen breedgedragen wetenschappelijke consensus hier?
Wie weet, maar ik verwacht geen 97%.
Tenminste, op de vraag: "Ik ben zeker dat de mens de grootste factor is in climate change"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:12:24 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998165
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wie weet, maar ik verwacht geen 97%.
Waarom niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat dit stuk wetenschap al zo politiek gemaakt is dat een andere mening hebben dan "it is man caused!" al glad ijs wordt, en nog steeds, 2/3e van de wetenschappers gewoon zegt: Zo een absolute stelling kunnen wij niet voldoende onderbouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:14:08 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998197
Weer even de ratio erbij betrekkende...

Pas sinds medio 19e eeuw is de mens op grootschalige wijze bepaalde stoffen gaan toepassen in diens industrie, agricultuur, verkeer en overige zaken. Stoffen waarvan we nu weten wat ze voor effect hebben.

Hoe groot zou de kans zijn dat dit NIET van invloed is op een planeet van onze omvang en met onze bevolking?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weer even de ratio erbij betrekkende...

Pas sinds medio 19e eeuw is de mens op grootschalige wijze bepaalde stoffen gaan toepassen in diens industrie, agricultuur, verkeer en overige zaken. Stoffen waarvan we weten wat ze voor effect hebben.

Hoe groot zou de kans zijn dat dit NIET van invloed is op een planeet van onze omvang en met onze bevolking?
Hoeveel % in de lucht is CO2?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:15:10 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel % in de lucht is CO2?
Politiek gemaakt... door wie? Met welk doel?

Edit: https://earthsky.org/earth/atmospheric-co2-record-high-may-2019
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weer even de ratio erbij betrekkende...

Pas sinds medio 19e eeuw is de mens op grootschalige wijze bepaalde stoffen gaan toepassen in diens industrie, agricultuur, verkeer en overige zaken. Stoffen waarvan we nu weten wat ze voor effect hebben.

Hoe groot zou de kans zijn dat dit NIET van invloed is op een planeet van onze omvang en met onze bevolking?
quote:
Sinds de industriële revolutie is de concentratie koolstofdioxide in de atmosfeer toegenomen van ongeveer 0,03 vol.-% naar inmiddels meer dan 0,04 vol.-% (ongeveer 401 ppmv).
Zal best invloed hebben, alleen hoeveel? Misschien wel erg weinig... En als het wel wat effect heeft, is dat dan erg?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:18:05 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Ja, en nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:19:04 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Zal best invloed hebben, alleen hoeveel? Misschien wel erg weinig... En als het wel wat effect heeft, is dat dan erg?
97% zegt van niet.

https://skepticalscience.(...)ntific-consensus.htm
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:20:38 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Zal best invloed hebben, alleen hoeveel? Misschien wel erg weinig... En als het wel wat effect heeft, is dat dan erg?
Aangezien dit tot nu toe de enige leefbare plek in het universum is zou ik zeggen: ja, dat is erg.

Is het hele niet willen horen dat de mens hier een enorme rol in speelt niet vooral gebaseerd op gemakzucht en de angst 'dingen te moeten inleveren'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu?
quote:
Blijven allemaal cook like papers....

Je moet een enquete doen en een goede random sample hebben en goede vragen, om antwoord te geven op of er consensus is of niet.

Don't care dat x van de papers die een mening vormt, dat zegt. Dat is geen wetenschap.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aangezien dit tot nu toe de enige leefbare plek in het universum is zou ik zeggen: ja, dat is erg.

Is het hele niet willen horen dat de mens hier een enorme rol in speelt niet vooral gebaseerd op gemakzucht en de angst 'dingen te moeten inleveren'?
Ach kom, de berekening die er nu ligt gaat uit van 2 graden warmer, de aarde heeft veel extremere temperaturen gekend dan dit.

Denk dat het gemakzucht is om als een schaap mee te gaan in wat de norm is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:23:32 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Blijven allemaal cook like papers....
Die link geeft precies aan waarom dat niet het geval is...

De ratio zou dan moeten bepalen dat er kennelijk iets gaande is wat de aandacht vereist. Irrationeel zou zijn, te veronderstellen dat een paar duistere lieden besloten hebben de media, academia, NASA et al dermate te beïnvloeden (hetzij via grote geldsommen, hetzij via bedreiging) dat we tot die conclusie en consensus komen.

Want waar baseer je precies op dat honderdduizenden mensen zich één op één schikken naar de wensen van een verder niet heldere supermacht met een sinister plan?

Leg de ratio daarachter eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:24:18 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach kom, de berekening die er nu ligt gaat uit van 2 graden warmer, de aarde heeft veel extremere temperaturen gekend dan dit.

Denk dat het gemakzucht is om als een schaap mee te gaan in wat de norm is.
Ja, alleen zijn we nu met bijna 7 miljard mensen alhier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:26:25 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998452
Oh en dit:

https://www.scientias.nl/(...)ver-de-415-ppm-heen/

Stellen dat we van 0,03 naar 0,04 zijn gegaan en dat het allemaal wel meevalt, dat is pas goochelen met cijfers om een punt te maken...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die link geeft precies aan waarom dat niet het geval is...

De ratio zou dan moeten bepalen dat er kennelijk iets gaande is wat de aandacht vereist. Irrationeel zou zijn, te veronderstellen dat een paar duistere lieden besloten hebben de media, academia, NASA et al dermate te beïnvloeden (hetzij via grote geldsommen, hetzij via bedreiging) dat we tot die conclusie en consensus komen.

Want waar baseer je precies op dat honderdduizenden mensen zich één op één schikken naar de wensen van een verder niet heldere supermacht met een sinister plan?

Leg de ratio daarachter eens uit.
Misschien je eigen confirmation bias onder de loep nemen, er zijn wel wat meer, natuurlijke, redenen te verzinnen waarom we staan waar we staan.

En "geluk" of 'wanorde" "kans" spelen een grote rol.

Zie het als de aandelenmarkt... Random walk. Maar het huidige punt is altijd voor een groot deel afhankelijk van waar we gisteren stonden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:27:49 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien je eigen confirmation bias onder de loep nemen, er zijn wel wat meer, natuurlijke, redenen te verzinnen waarom we staan waar we staan.

En "geluk" of 'wanorde" "kans" spelen een grote rol.

Zie het als de aandelenmarkt... Random walk.
Confirmation bias zou veronderstellen dat ik ben begonnen met de aanname dat de consensus sowieso moest kloppen.

Zo werkt dat niet in de wetenschap...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en dit:

https://www.scientias.nl/(...)ver-de-415-ppm-heen/

Stellen dat we van 0,03 naar 0,04 zijn gegaan en dat het allemaal wel meevalt, dat is pas goochelen met cijfers om een punt te maken...
Want CO2 is inherent slecht? Ofzo?
Planten groeiden normaliter tering lekker op zo een hoge CO2 concentratie verwacht ik, dat we dat "normale evenwicht" heftig verstoren ontken ik niet.

Daar allerlei conclusies aan verbinden echter en waardeoordeel op plakken....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:28:56 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want CO2 is inherent slecht? Ofzo?
Planten groeiden normaliter tering lekker op zo een hoge CO2 concentratie verwacht ik, dat we dat "normale evenwicht" heftig verstoren ontken ik niet.

Daar allerlei conclusies aan verbinden echter en waardeoordeel op plakken....
... wat moeten we dan doen? Lekker zo doorgaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Confirmation bias zou veronderstellen dat ik ben begonnen met de aanname dat de consensus sowieso moest kloppen.

Zo werkt dat niet in de wetenschap...
Niemand zegt dat jij wetenschappelijk bent.

Ik had het over de verklaringen die jij invult voor mij waarom de wereld nu zo is zoals die is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... wat moeten we dan doen? Lekker zo doorgaan?
Ik ben wel benieuwd naar de consensus, maar niet die 97% op basis van die gepubliceerde papers met een eenduidige mening omtrent man caused.

Noch over of het dan wel zo erg is allemaal.
Daarnaast zijn dat allemaal meningen, hoort meer in de politiek thuis maar okay, je mag feiten interpreteren zoals je zelf wilt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:30:44 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niemand zegt dat jij wetenschappelijk bent.

Ik had het over de verklaringen die jij invult voor mij waarom de wereld nu zo is zoals die is.
Uhm... en andersom gebeurt dat niet?

Verschil is alleen dat een positie is gebaseerd op waarneembare feiten, conform de wetenschappelijke methode vergaard en de ander op een paranoïde wereldbeeld vol schimmige entiteiten.

Academia 101: zomaar dingen 'aannemen' zonder onderzoek te doen is een doodzonde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm... en andersom gebeurt dat niet?

Verschil is alleen dat een positie is gebaseerd op waarneembare feiten, conform de wetenschappelijke methode vergaard en de ander op een paranoïde wereldbeeld vol schimmige entiteiten.
Jij vult dat paranoïde wereldbeeld verhaal compleet zelf in. Dat bedoelde ik met je confirmation bias.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

Academia 101: zomaar dingen 'aannemen' zonder onderzoek te doen is een doodzonde.
Lees je dan in in die 97% en LEES eens goed wat ik daarover zeg.

Want je lijkt net zo een geïndoctrineerde die ik al veel te veel zie de laatste tijd.

Je mag je mening hebben over klimaatverandering alleen die 97% is dikke poep, die conclusie moet je echt zelf kunnen trekken als je rationeel kunt nadenken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, er zijn echter genoeg dingen te verzinnen die een enorme bias veroorzaken om dit soort conclusies te gaan trekken. Deze conclusie trekken op basis van deze informatie is überhaupt niet wetenschappelijk te noemen.

Je zou het hebben over 97% van de gepubliceerde papers waarin een mening wordt gevormd over of "climate change man caused" is. Stellen dat het man caused is.

Dan heb je het nog niet over consensus onder wetenschappers.
Ik vind dit een goed punt.
Vakman pur sang
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:33:14 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vult dat paranoïde wereldbeeld verhaal compleet zelf in. Dat bedoelde ik met je confirmation bias.
Hoe dient men anders je vorige posts omtrent 'entiteiten' te verstaan? Laat staan het wantrouwen in bepaalde organisaties?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe dient men anders je vorige posts omtrent 'entiteiten' te verstaan? Laat staan het wantrouwen in bepaalde organisaties?
Kga ff aan belangrijkere zaken, maar kvind je wel lief. :*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 22:34:51 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193998624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees je dan in in die 97% en LEES eens goed wat ik daarover zeg.

Want je lijkt net zo een geïndoctrineerde die ik al veel te veel zie de laatste tijd.

Je mag je mening hebben over klimaatverandering alleen die 97% is dikke poep, die conclusie moet je echt zelf kunnen trekken als je rationeel kunt nadenken.
Hoe rationeel, precies, is het denkbeeld dat zowel academia als media als EU en wat dies meer zij in tandem met elkaar en enkele geldschieters bezig zijn een groot complot te smeden voor wie weet wat voor, maar ontegenzeggelijk nefaste, doeleinden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193998644
We leven wel in een vreemde tijd, het gaat aan de ene kant TE goed en we willen Teveel beschermd zijn.
En aan de andere kant zijn mensen ongezonder en gestresster dan ooit.
Er is geen intrinsieke levensmissie meer, geen geloof, geen walhalla, geen vertrouwen in expansie, geen honger.
Ik hoor alleen nog mensen over hoe slecht andere mensen zijn.
Vakman pur sang
pi_193998673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe rationeel, precies, is het denkbeeld dat zowel academia als media als EU en wat dies meer zij in tandem met elkaar en enkele geldschieters bezig zijn een groot complot te smeden voor wie weet wat voor, maar ontegenzeggelijk nefaste, doeleinden?
Ik heb het niet over die klimaatonderzoeken gehad alsin dat daarin gestuurd wordt... atleast, niet bewust.

Dat de EU en de Media machtstructuren hebben die erg kortlijnig zijn moge duidelijk zijn.
Maar nu ben ik echt weg, xx
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:39:36 #84
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193998747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach kom, de berekening die er nu ligt gaat uit van 2 graden warmer, de aarde heeft veel extremere temperaturen gekend dan dit.
Maar dan zonder ons. Denk je niet dat het rommelen aan de klimatologische configuratie waarbinnen de moderne beschaving zich heeft ontwikkeld en waarop ze min of meer is afgestemd een negatieve impact gaat hebben op ons collectieve welzijn?
pi_193999984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:

Rushdie kreeg kritiek op zijn boek The Satanic Verses, dat de profeet Mohammed volgens critici verkeerd zou hebben neergezet.

Dat is een stevige understatement, bij Rusdie wilden nogal wat moslims hem zelf cancellen.

https://harpers.org/a-letter-on-justice-and-open-debate/

De brief van de schrijvers is stukken beter dan het stukje op nu.nl.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tanatos op 09-07-2020 00:01:54 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_194000170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dan zonder ons. Denk je niet dat het rommelen aan de klimatologische configuratie waarbinnen de moderne beschaving zich heeft ontwikkeld en waarop ze min of meer is afgestemd een negatieve impact gaat hebben op ons collectieve welzijn?
Romeinse tijd was wel wat warmer dan dit. Niet heel lang geleden.

Nee denk dat het allemaal meevalt eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194019423
Zie dat velen het statement van Rowling als hypocriet beschouwen. Ik zou zeggen, juist niet. Waar Rowling en andere schrijvers in het verleden tegen ageerde was het feit dat bepaalde politieke figuren minderheden tot zondebok bestempelden in het vluchtelingendebat of het in het algemeen belachelijk maken van bepaalde groepen uit de samenleving. Voor inclusiviteit en gelijkheid zijn, houdt niet in dat men bepaalde issues binnen deze groepen niet mag bespreken of er zelfs kritiek op hebben. Dat moet in een vrije samenleving gewoon kunnen. Dat is dan ook het hele punt van Rowling en consorten. Deze schrijvers en wetenschappers zijn tegen de ontmenselijking van minderheden, maar vinden het vrije woord, zolang dat binnen fatsoensnormen plaatsvindt, net zo belangrijk. Niemand is namelijk voorstander van een monddode samenleving. Ik snap dan ook niet wat hier zo onduidelijk is aan deze boodschap.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:27:31 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194019591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jep, of het erg is, en in welk tempo, en de rol van de mens daarin alleen niet.
In 97 van de 100 scenario's is de mens verantwoordelijk hiervoor.
Wetenschappelijke consensus he, niet uit mn duim gezogen.

En noem nu niet dat het allemaal een winstmodel is want juist de industrien die voor de klimaatverandering verantwoordelijk zijn hebben juist een financieel motief om met de huidige manier door te gaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194020114
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

In 97 van de 100 scenario's is de mens verantwoordelijk hiervoor.
Wetenschappelijke consensus he, niet uit mn duim gezogen.

En noem nu niet dat het allemaal een winstmodel is want juist de industrien die voor de klimaatverandering verantwoordelijk zijn hebben juist een financieel motief om met de huidige manier door te gaan.
Dat wetenschappelijke consensus gaat nergens over.

Als wetenschapper je uitspreken en een correlatie causaal verband doen "doe je niet" laat staan dat je je in je onderzoek nadrukkelijk uitspreekt tegen climate change.

Dat gebeurt niet en dat moet normaliter niet gebeuren. Je moet niet doen alsof 97% van de stellingnemende papers komen uit op... Ook maar iets zegt over consensus onder wetenschappers. Het is totale kolder, zoek het zelf op en denk zelf na.

Ach dat consensus verhaal van jou gaat er over hoe je brood kan verdienen aan papers schrijven maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')