abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193991958
MediaMarkt baalt flink: klanten kochten peperdure Apple iMac voor 2,19 euro

quote:
Door een prijsfout bij MediaMarkt kochten afgelopen week verschillende mensen een Apple iMac-computer voor 2,19 euro in plaats van 2190 euro: een ontzettend goede deal voor een computer van normaal ruim 2000 euro. MediaMarkt is niet blij en wil dat klanten de computers terugsturen of het prijsverschil alsnog betalen. Ook verschillende Brabantse klanten kochten de spotgoedkope computer online.

Daar zullen ze nog een hele kluif aan hebben, denken ze bij juridisch adviesbureau Aliter Melius. Medewerkers hiervan behandelden enkele jaren geleden ook de zaak rondom het goedkope bed van Leen Bakker dat door achthonderd mensen gekocht werd.

“Maar een belangrijk verschil is dat de computers in dit geval ook echt geleverd zijn. Om hoeveel computers het precies gaat, weten we nog niet. Maar een stuk of tien mensen hebben zich nu al bij ons gemeld”, laat een van de juristen weten. Volgens hem loopt het aantal klanten dat zich bij het adviesbureau meldt steeds verder op.

Drie iMacs tegelijk
Een van de kopers kocht zelfs drie iMacs tegelijk. MediaMarkt wil dat hij alsnog meer dan 6500 euro betalen, maar hij weigert dat omdat de bestelling door MediaMarkt niet is geannuleerd en omdat de computers al geleverd zijn.

“Al deze klanten hebben vorige week de computer bij MediaMarkt gekocht en kregen deze één of twee dagen later ook geleverd. Daarna heeft MediaMarkt de klanten aangeschreven dat ze de computer op eigen kosten moeten terugsturen of een restbedrag moeten overmaken.” In sommige gevallen heeft het warenhuis inmiddels een incassoprocedure in gang gezet, blijkt uit correspondentie in handen van Omroep Brabant.

Aantal 'op twee handen te tellen'
MediaMarkt laat in een reactie weten dat het aantal iMacs dat met de foute prijs is verkocht 'op twee handen te tellen is'. "Zodra we erachter kwamen dat de prijs niet klopte, hebben we contact gezocht met de kopers. Met bijna iedereen konden we tot een oplossing komen want ook de klanten begrepen dat dit te mooi was om waar te zijn", zegt een woordvoerder van de winkelketen.

https://www.omroepbrabant(...)e-imac-voor-219-euro
Mag de consument toeslaan als een bedrijf een fout maakt?

En waarom is deze aanbieding niet op FOK! verschenen!? :(
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 16:28:58 #2
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193992008
Die gast van die drie imacs :') man man man wat een pauper.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_193992061
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die gast van die drie imacs :') man man man wat een pauper.
Ja mooi, en dan ook nog met zo'n zelfingenomen arrogante kop op de foto en beweren dat "je dacht dat het een aanbieding was". Nee dat reclamebedrijf van hem gaat groot worden hoor.

https://www.ad.nl/tech/ne(...)rechtszaak~afe196d0/

Link er maar even bij
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_193992069
Er is wel eens een rechtszaak geweest, de consument verloor die uiteindelijk.

https://www.ad.nl/economi(...)ps://www.google.com/
pi_193992091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:32 schreef renwan het volgende:

[..]

Ja mooi, en dan ook nog met zo'n zelfingenomen arrogante kop op de foto en beweren dat "je dacht dat het een aanbieding was". Nee dat reclamebedrijf van hem gaat groot worden hoor.

https://www.ad.nl/tech/ne(...)rechtszaak~afe196d0/

Link er maar even bij
hij kijkt wel strengman.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:35:27 #6
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193992129
De medewerker die dit op zijn geweten heeft moet op het matje komen.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193992131
Mediamarkt maakt een fout en verlangt vervolgens van de consument dat die het product op eigen kosten terugstuurt. Omgekeerde wereld
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:38:34 #8
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_193992176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Er is wel eens een rechtszaak geweest, de consument verloor die uiteindelijk.

https://www.ad.nl/economi(...)ps://www.google.com/
het grote en zeer belangrijke verschil is dat Leenbakker die dingen nog niet geleverd had, Mediamarkt wel.
pi_193992291
quote:
MediaMarkt heeft wel vaker bizarre aanbiedingen, dus ik dacht dat het hier om een legitieme actie ging
Bizarre acties :') een paar laptops voor een paar euro’s hou toch op.

Altijd van die sukkels die een rechtszaak beginnen met dit soort “aanbiedingen”
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:47:41 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193992341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:35 schreef Daario het volgende:
Mediamarkt maakt een fout en verlangt vervolgens van de consument dat die het product op eigen kosten terugstuurt. Omgekeerde wereld
Dit ja, laat ze het dan iig gratis terugsturen :')
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:49:24 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193992367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:38 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

het grote en zeer belangrijke verschil is dat Leenbakker die dingen nog niet geleverd had, Mediamarkt wel.
Is toch wel vaker zo, dat als het overduidelijk is dat de winkel een duidelijke fout heeft gemaakt dat de consumenten daar rekening mee hadden moeten houden en de spullen niet mogen houden. Zou het hier echt anders zijn?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:44 #12
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193992417
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:44 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Bizarre acties :') een paar laptops voor een paar euro’s hou toch op.

Altijd van die sukkels die een rechtszaak beginnen met dit soort “aanbiedingen”
Past in het rijtje van die gast van Miljoenenjacht. Beetje de stoere bink uithangen.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193992462
Voor dat geld laat je het niet liggen "Ik ben toch niet gek?"
Kopen, kopen, kopen!
pi_193992463
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die gast van die drie imacs :') man man man wat een pauper.
Tegelijkertijd laat Mediemarkt zichzelf ook behoorlijk kennen
quote:
Daarna heeft MediaMarkt de klanten aangeschreven dat ze de computer op eigen kosten moeten terugsturen
Hun maken een fout en daarom moet de klant maar dokken :') Over paupers gesproken.
Dat ze hem terug moeten sturen, soit. Maar die kosten horen toch echt bij MM.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 16:57:18 #15
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193992492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:56 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Tegelijkertijd laat Mediemarkt zichzelf ook behoorlijk kennen
[..]

Hun maken een fout en daarom moet de klant maar dokken :') Over paupers gesproken.
Dat ze hem terug moeten sturen, soit. Maar die kosten horen toch echt bij MM.
Eens.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_193992521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Is toch wel vaker zo, dat als het overduidelijk is dat de winkel een duidelijke fout heeft gemaakt dat de consumenten daar rekening mee hadden moeten houden en de spullen niet mogen houden. Zou het hier echt anders zijn?
Als ik bij een kassa cash zou afbreken bij een persoon die totaal geen gevoel voor prijzen heeft zou men mij toch nooit kunnen traceren.

Dat MM faalt in hun website en beprijzing daarvan en dan alsnog uitleveren voor dit onrealistische bedrag dan vraag ik me af of de mm nog een poot heeft om op te staan.

Ik ben benieuwd of er een rechtzaak gaat komen en wat de uitspraak gaat worden.
pi_193992574
Mediamarkt :') :') :') :') :')
Pauperwinkel trekt paupers aan he verwacht het niet _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:02:16 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193992581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:56 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Tegelijkertijd laat Mediemarkt zichzelf ook behoorlijk kennen
[..]

Hun maken een fout en daarom moet de klant maar dokken :') Over paupers gesproken.
Dat ze hem terug moeten sturen, soit. Maar die kosten horen toch echt bij MM.
Ja dit is wel echt triest inderdaad. Na zo'n mededeling heeft niemand meer zin om zijn apparaat terug te sturen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:03:13 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193992594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik bij een kassa cash zou afbreken bij een persoon die totaal geen gevoel voor prijzen heeft zou men mij toch nooit kunnen traceren.

Dat MM faalt in hun website en beprijzing daarvan en dan alsnog uitleveren voor dit onrealistische bedrag dan vraag ik me af of de mm nog een poot heeft om op te staan.

Ik ben benieuwd of er een rechtzaak gaat komen en wat de uitspraak gaat worden.
Prima punt inderdaad van dat cash geld. Dan gaat het zeer lastig worden. Ben ook echt benieuwd wat hier uit gaat komen. Hoop ook dat diegene die die fout heeft gemaakt er een beetje goed mee weg komt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193992772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik bij een kassa cash zou afbreken bij een persoon die totaal geen gevoel voor prijzen heeft zou men mij toch nooit kunnen traceren.

Dat MM faalt in hun website en beprijzing daarvan en dan alsnog uitleveren voor dit onrealistische bedrag dan vraag ik me af of de mm nog een poot heeft om op te staan.

Ik ben benieuwd of er een rechtzaak gaat komen en wat de uitspraak gaat worden.
Echt hè, dat zo'n scholier gewoon alles op de band scant, het bedrag opdreunt, afrekent en niet beseft dat het wel een héél laag totaalbedrag is voor een koop met onder andere een laptop.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193992799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:56 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Tegelijkertijd laat Mediemarkt zichzelf ook behoorlijk kennen
[..]

Hun maken een fout en daarom moet de klant maar dokken :') Over paupers gesproken.
Dat ze hem terug moeten sturen, soit. Maar die kosten horen toch echt bij MM.
Het is niet zo dat MM die laptops per ongeluk naar willekeurige mensen heeft opgestuurd.
De koper heeft deze bewust besteld.

De koper had echter kunnen weten dat MM die laptop echt niet voor die prijs had willen verkopen.
En dat de koop uiteindelijk geen stand zal houden bij de rechter is ook te verwachten.

MM dan dubbele verzendkosten aansmeren lijkt me dan niet rechtmatig.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193992883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:44 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Bizarre acties :') een paar laptops voor een paar euro’s hou toch op.

Altijd van die sukkels die een rechtszaak beginnen met dit soort “aanbiedingen”
die mensen starten niet een rechtzaak. Nergens voor nodig want ze hebben het product en hebben er voor betaald.
MM die moet de rechtzaak starten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193993434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:38 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

het grote en zeer belangrijke verschil is dat Leenbakker die dingen nog niet geleverd had, Mediamarkt wel.
Dat is helemaal niet belangrijk. De eisen voor een geldige overeenkomst zijn wil en verklaring. Levering is daarvan strict gescheiden.
Play hard, go pro.
pi_193993562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het is niet zo dat MM die laptops per ongeluk naar willekeurige mensen heeft opgestuurd.
De koper heeft deze bewust besteld.

De koper had echter kunnen weten dat MM die laptop echt niet voor die prijs had willen verkopen.
En dat de koop uiteindelijk geen stand zal houden bij de rechter is ook te verwachten.

MM dan dubbele verzendkosten aansmeren lijkt me dan niet rechtmatig.
De prijsfout is door hen gemaakt. Waarom zou de consument de verzendkosten voor een retour moeten betalen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193993718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:58 schreef baskick het volgende:

[..]

De prijsfout is door hen gemaakt. Waarom zou de consument de verzendkosten voor een retour moeten betalen?
Omdat de directe oorzaak van die retourkosten niet de prijsfout van MM is maar het bestellen door de koper.
En de koper had kunnen weten dat de prijs fout was en dat MM dit later zou willen herstellen.
Desondanks hebben ze toch de bestelling geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen25 op 08-07-2020 18:19:33 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193993849
Het had de MM gesierd als ze een flinke mea culpa hadden gedaan en de retourkosten voor hun rekening nemen. Wellicht nog een soort van grappige gadget om het luchtig te houden. Het was toch op twee handen te tellen? Dus waar zouden we het dan over hebben aan kosten voor MM. 200 euro?
Hadden ze positieve publiciteit gekregen voor bijna nop.

Maar nee hoor, ze kiezen precies die aanpak die hen onklantvriendelijk en dom doet overkomen en straks naar de rechter moeten. Dom...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_193993895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Omdat de directe oorzaak van die retourkosten niet de prijsfout is maar het bestellen door de koper.
En de koper had kunnen weten dat de prijs fout was en dat MM dit later zou willen herstellen.
Desondanks hebben ze toch de bestelling geplaatst.
Leke draai maar het begint toch echt bij het verkeerd geprijsde artikel.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2020 @ 18:20:35 #28
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193993903
Naja, wat MM had kunnen doen was de retourkosten slikken.

Dit past natuurlijk prima bij een bedrijf dat jaarlijks 'btw-vrij' acties houdt maar dan wel eerst de prijzen verhoogt voordat er 'btw teruggave' wordt verrekend. Naaiers eerste klas, zonder scrupules.

Maar goed, de consument had kunnen weten dat dit een fout was. Als het nu 30% goedkoper was geweest, maar dit is 99% goedkoper. Dan weet je gewoon dat het niet klopt. Ik denk dat MM uiteindelijk aan het langste eind trekt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193993927
Nemo heten is minstens zo erg :D
pi_193993950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:19 schreef Daario het volgende:

[..]

Leke draai maar het begint toch echt bij het verkeerd geprijsde artikel.
Maar het verkeerd prijzen is niet doorslaggevend.
Als de kopers niet hadden besteld dan hoeft er ook niets te worden teruggestuurd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:31:42 #31
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193994055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:16 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het is niet zo dat MM die laptops per ongeluk naar willekeurige mensen heeft opgestuurd.
De koper heeft deze bewust besteld.

De koper had echter kunnen weten dat MM die laptop echt niet voor die prijs had willen verkopen.
En dat de koop uiteindelijk geen stand zal houden bij de rechter is ook te verwachten.

MM dan dubbele verzendkosten aansmeren lijkt me dan niet rechtmatig.
Andersom zou je ook kunnen stellen.
ALS het een prijsfout betrof, waarom lever je het product dan alsnog voor die prijs?
Daarmee ga je alsnog akkoord met de transactie.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:33:16 #32
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193994078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar het verkeerd prijzen is niet doorslaggevend.
Als de kopers niet hadden besteld dan hoeft er ook niets te worden teruggestuurd.
Haha ja zo lus ik er nog wel een paar :D :'(
Als MM vervolgens niet alsnog had uitgeleverd hadden ze nu ook geen probleem
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193994139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Andersom zou je ook kunnen stellen.
ALS het een prijsfout betrof, waarom lever je het product dan alsnog voor die prijs?
Daarmee ga je alsnog akkoord met de transactie.
Omdat je de fout pas kunt herstellen wanneer je er achter bent gekomen.
En ik neem aan dat de verwerking van de order geautomatiseerd is. Dan is de kans kleiner dat iemand vroegtijdig merkt dat er iets niet klopt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:41:40 #34
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193994202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Omdat je de fout pas kunt herstellen wanneer je er achter bent gekomen.
En ik neem aan dat de verwerking van de order geautomatiseerd is. Dan is de kans kleiner dat iemand vroegtijdig merkt dat er iets niet klopt.
Dat ze de boel weg automatiseren zonder controle is toch echt het probleem van Mediamarkt zelf in dit geval.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193994263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Omdat de directe oorzaak van die retourkosten niet de prijsfout van MM is maar het bestellen door de koper.
En de koper had kunnen weten dat de prijs fout was en dat MM dit later zou willen herstellen.
Desondanks hebben ze toch de bestelling geplaatst.
Als het goed geprijsd was, hoefde er überhaupt niets retour.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193994324
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:41 schreef Lariekoek het volgende:
Dat ze de boel weg automatiseren zonder controle is toch echt het probleem van Mediamarkt zelf in dit geval.
Zo kun je ook stellen dat het bestellen van iets waarvan je vooraf weet dat je het niet zal mogen houden het probleem is van die kopers.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193994349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:31 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Andersom zou je ook kunnen stellen.
ALS het een prijsfout betrof, waarom lever je het product dan alsnog voor die prijs?
Daarmee ga je alsnog akkoord met de transactie.
Aanbod en aanvaarding ervan leidt in beginsel tot een overeenkomst. Maar wil en wilsverklaring moeten ook in overeenstemming zijn. Dit houdt geen stand. Hoef je alleen gezond verstand voor te hebben en geen jurist te zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193994351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Als het goed geprijsd was, hoefde er überhaupt niets retour.
De kopers zijn niet gedwongen om die bestelling te plaatsen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193994368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:48 schreef baskick het volgende:

[..]

Aanbod en aanvaarding ervan leidt in beginsel tot een overeenkomst. Maar wil en wilsverklaring moeten ook in overeenstemming zijn. Dit houdt geen stand. Hoef je alleen gezond verstand voor te hebben en geen jurist te zijn.
Als je een laptop voor een duizendste van de prijs krijgt aangeboden dan mag je verwachten dat er een fout is gemaakt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:57:45 #40
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193994499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:48 schreef baskick het volgende:

[..]

Aanbod en aanvaarding ervan leidt in beginsel tot een overeenkomst. Maar wil en wilsverklaring moeten ook in overeenstemming zijn. Dit houdt geen stand. Hoef je alleen gezond verstand voor te hebben en geen jurist te zijn.
Dat zal dan ook de enige manier voor MM zijn om hun gelijk te krijgen inderdaad.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De kopers zijn niet gedwongen om die bestelling te plaatsen.
En de MM niet om te leveren voor die prijs.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193994509
Haha dit gaan de kopers sowieso verliezen.

"U had beter kunnen weten meneer."
pi_193994979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als je een laptop voor een duizendste van de prijs krijgt aangeboden dan mag je verwachten dat er een fout is gemaakt.
Dat is toch exact wat ik suggereerde in de post die je quote?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193995163
Op Pepper of Vakantiepiraten zie je vaak aanbiedingen staan waar voor de volledigheid ook wordt vermeld dat het om prijsfouten gaat. Toch proberen mensen dan massaal te bestellen of te boeken. In zekere zin is dat natuurlijk diefstal.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193995172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als je een laptop voor een duizendste van de prijs krijgt aangeboden dan mag je verwachten dat er een fout is gemaakt.
Maar ik vraag me af waar de grens is. Oke, genoeg rechtszaken gezien over prijsfouten en die bedrijven hoefde allemaal niet te leveren. In dit geval heeft de MM gewoon geleverd. Is de kous daarmee niet af? En als ze dus nu in hun recht staan om alsnog dat geld te claimen (of klant moet retour sturen) hoe had het dan gewerkt als ze hier pas een half jaar later achter kwamen?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
Op Pepper of Vakantiepiraten zie je vaak aanbiedingen staan waar voor de volledigheid ook wordt vermeld dat het om prijsfouten gaat. Toch proberen mensen dan massaal te bestellen of te boeken. In zekere zin is dat natuurlijk diefstal.
Natuurlijk is dat geen diefstal. Het bedrijf heeft een verkeerde prijs neer gezet. Als ik een winkel binnen loop en ik zie in de showroom een broek voor ¤2 dan denk ik toch ook mooi koopje. Als de eigenaar het dan aanslaat op de kassa en hij ziet het dan zal hij waarschijnlijk zeggen sorry dat klopt niet het moet ¤200 zijn. En dan zeg de klant LAAT MAAR. Maar als de de eigenaar achter de kassa dat ding gewoon verkoopt voor ¤2, wat is er dan diefstal aan? En waarom zou het het recht hebben om dat weer terug te eisen?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:36:23 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193995222
Dat ze het annuleren voordat het verzonden wordt, sure. Het is een hele hobby op Pepper om prijsfouten te bestellen en dan afwachten of het geleverd wordt.

Nu heeft MediaMarkt de koop afgerond en het artikel geleverd. Dat vind ik wel een andere situatie in het 'kennelijke fout' verhaal.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193995371
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat ze het annuleren voordat het verzonden wordt, sure. Het is een hele hobby op Pepper om prijsfouten te bestellen en dan afwachten of het geleverd wordt.

Nu heeft MediaMarkt de koop afgerond en het artikel geleverd. Dat vind ik wel een andere situatie in het 'kennelijke fout' verhaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk is dat geen diefstal. Het bedrijf heeft een verkeerde prijs neer gezet. Als ik een winkel binnen loop en ik zie in de showroom een broek voor ¤2 dan denk ik toch ook mooi koopje. Als de eigenaar het dan aanslaat op de kassa en hij ziet het dan zal hij waarschijnlijk zeggen sorry dat klopt niet het moet ¤200 zijn. En dan zeg de klant LAAT MAAR. Maar als de de eigenaar achter de kassa dat ding gewoon verkoopt voor ¤2, wat is er dan diefstal aan? En waarom zou het het recht hebben om dat weer terug te eisen?
Gokje: MM gaat de overeenkomst vernietigen op grond van een wilsgebrek.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:45:43 #47
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193995418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:43 schreef baskick het volgende:

[..]


[..]

Gokje: MM gaat de overeenkomst vernietigen op grond van een wilsgebrek.
Wat wil dat zeggen? Sinds wanneer is een transactie meer dan geld geven en product krijgen?

Als ik dit lees voldoet deze situatie hier niet aan.


quote:
Een rechtshandeling is vernietigbaar wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen.

Bedreiging is aanwezig, wanneer iemand tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling wordt bewogen door onrechtmatig te dreigen met enig nadeel als de rechtshandeling niet wordt verricht. De bedreiging moet zodanig zijn, dat een redelijk oordelend mens daardoor kan worden beïnvloed.
Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling wordt bewogen door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op.
Misbruik van omstandigheden is aanwezig, wanneer iemand die weet of moet begrijpen dat een ander door bijzondere omstandigheden, zoals noodtoestand, afhankelijkheid, lichtzinnigheid, abnormale geestestoestand of onervarenheid, bewogen wordt tot het verrichten van een rechtshandeling, het tot stand komen van die rechtshandeling bevordert, ofschoon hetgeen hij weet of moet begrijpen hem daarvan zou behoren te weerhouden.


The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:49:12 #48
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193995481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
Op Pepper of Vakantiepiraten zie je vaak aanbiedingen staan waar voor de volledigheid ook wordt vermeld dat het om prijsfouten gaat. Toch proberen mensen dan massaal te bestellen of te boeken. In zekere zin is dat natuurlijk diefstal.
Misschien moet je even de definitie van diefstal opzoeken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193995511
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:49 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Misschien moet je even de definitie van diefstal opzoeken.
Oh, jij bent er ook zo een. :D
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:50:27 #50
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193995513
Pauper vs. pauperketen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')