abonnement Unibet Coolblue
pi_193987594
Nieuwsuur een paar dagen terug:


Interessant, maar is dit het volledige verhaal of enkel deels de waarheid? Jaarlijks pakweg 100.000 immigranten verwelkomen zal sowieso voor meer druk op de woningmarkt zorgen, dat kan niet anders. Maar volgens Nieuwsuur ligt het probleem omtrent woningen dus voornamelijk aan de vergrijzing. Ik vind het wat dat betreft vrij merkwaardig om het probleem dus grotendeels bij ouderen te leggen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ben daarom wel benieuwd naar de reacties van mensen hier :).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2020 12:06:58 ]
pi_193987635
Het was vanochtend (en nu nog steeds) erg grijs buiten, maar ik kon mijn huis toch goed vinden toen ik terug kwam met de hond :Y
Niks geen belemmering *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193987706
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:07 schreef StateOfMind het volgende:
Het was vanochtend (en nu nog steeds) erg grijs buiten, maar ik kon mijn huis toch goed vinden toen ik terug kwam met de hond :Y
Niks geen belemmering *O*
LOL 🤣🤣🤣_!!!
pindazakje
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:14:07 #4
141482 Q.
JurassiQ
pi_193987738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:06 schreef Dejannn het volgende:
Nieuwsuur een paar dagen terug:


Interessant, maar is dit het volledige verhaal of enkel deels de waarheid? Jaarlijks pakweg 100.000 immigranten verwelkomen zal sowieso voor meer druk op de woningmarkt zorgen, dat kan niet anders. Maar volgens Nieuwsuur ligt het probleem omtrent woningen dus voornamelijk aan de vergrijzing. Ik vind het wat dat betreft vrij merkwaardig om het probleem dus grotendeels bij ouderen te leggen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ben daarom wel benieuwd naar de reacties van mensen hier :).
Dus eigenlijk is dit gewoon een allochtonen-bash-topic?
For great justice!
pi_193987879
Ik val in theorie zelf in die categorie, dus nee ;). Ik vind het ook knap en opmerkelijk dat je het zo weet te interpreteren.
pi_193987935
Het is een combinatie van veel factoren. En inderdaad de vergrijzing en het langer zelfstandig wonen van ouderen speelt daarbij ook een rol.

Maar zoals in de andere draad is vastgesteld schijnt meer bouwen vanwege belangen niet mogelijk te zijn.

Maar om bejaardentehuizen(geen verzorgingstehuizen dus) in ere te herstellen waardoor meer woningaan vrij kunnen komen is schijnbaar niet rendabel. Maar een goed onderzoek heeft nog niet plaats gevonden.
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:32:25 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193987981
100.000 mensen per jaar naar binnen. Zo snel bouwen we niet bij. Dus ja, het grootste probleem zijn de parasi- ik bedoel immigranten.
pi_193988088
Het beleid was en is nog steeds (ondergronds) de vluchteling asielzoeker eerst een huis aan te bieden, dan pas de Nederlander.

Nederland heeft al een achterstand van plm 350.000 woningen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:41:08 #9
3542 Gia
User under construction
pi_193988089
Als ze de leegstaande kantoorgebouwen (door thuiswerken, wat wrs een blijvertje wordt) gaan ombouwen tot bejaardenhuizen, waar je ook als gezonde 70-jarige terecht kan, dan komen er veel seniorenwoningen vrij.
Dan kunnen de 55-plussers, die hun gezinswoning te groot vinden, doorschuiven naar een seniorenwoning, waar ze nu tot hun dood wonen. (Mits de gezondheid dat toestaat)

Let wel: Ik heb het niet over moeten, maar over de mogelijkheid hebben.

De regering is er jaren geleden vanuit gegaan dat (alle) ouderen liever zo lang mogelijk zelfstandig willen wonen. Dit is pertinent niet waar. Want ze zitten te verpieteren in hun seniorenhuisje, kunnen zelf hun tuin niet bijhouden, de zorg moet van huis naar huis, om dan weer hier iemand te douchen en daar steunkousen aantrekken. Allemaal zo onlogisch als de pest.

Waar veel, ik zeg niet alle, oudere mensen behoefte aan hebben is een praatje maken met leeftijdsgenoten. Waar kan dat beter dan in een gezamenlijke tuin bij een bejaardenhuis of in de gezamenlijke huiskamer. Even Corona buiten beschouwing latende.

Nee, bejaardenhuizen terug, naast de verpleegtehuizen voor intensievere zorg.
pi_193988121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:41 schreef Gia het volgende:
Als ze de leegstaande kantoorgebouwen (door thuiswerken, wat wrs een blijvertje wordt) gaan ombouwen tot bejaardenhuizen, waar je ook als gezonde 70-jarige terecht kan, dan komen er veel seniorenwoningen vrij.
Dan kunnen de 55-plussers, die hun gezinswoning te groot vinden, doorschuiven naar een seniorenwoning, waar ze nu tot hun dood wonen. (Mits de gezondheid dat toestaat)

Let wel: Ik heb het niet over moeten, maar over de mogelijkheid hebben.

De regering is er jaren geleden vanuit gegaan dat (alle) ouderen liever zo lang mogelijk zelfstandig willen wonen. Dit is pertinent niet waar. Want ze zitten te verpieteren in hun seniorenhuisje, kunnen zelf hun tuin niet bijhouden, de zorg moet van huis naar huis, om dan weer hier iemand te douchen en daar steunkousen aantrekken. Allemaal zo onlogisch als de pest.

Waar veel, ik zeg niet alle, oudere mensen behoefte aan hebben is een praatje maken met leeftijdsgenoten. Waar kan dat beter dan in een gezamenlijke tuin bij een bejaardenhuis of in de gezamenlijke huiskamer. Even Corona buiten beschouwing latende.

Nee, bejaardenhuizen terug, naast de verpleegtehuizen voor intensievere zorg.
Hier ben ik het mee eens.
pi_193988124
Ts neemt iets nog serieus wat ze op tv vertelde.😅🤣
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:25:35 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193988839
Die ouderen wonen in een huis zoals ze altijd al gedaan hebben. Ik zie niet in hoe zij de zoektocht op de woningmarkt belemmeren. Ik zie wel in dat een migrant die een half jaar na binnenkomst een woning toegewezen krijgt dat doet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193989151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:25 schreef LXIV het volgende:
Die ouderen wonen in een huis zoals ze altijd al gedaan hebben. Ik zie niet in hoe zij de zoektocht op de woningmarkt belemmeren. Ik zie wel in dat een migrant die een half jaar na binnenkomst een woning toegewezen krijgt dat doet.
De bejaardenhuizen hebben maar kort bestaan eigenlijk, maar toch lijkt er behoefte aan te bestaan. Maar dan wel voor zo min mogelijk geld natuurlijk, want ze wonen nu nog voor 300 euro per maand in hun flatje, dus voor een bejaardenwoning gaan ze echt niet meer betalen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:44:26 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193989220
In het Eigen Huis blad werden laatst de babyboomers beschuldigd van de woningperikelen. De editie daarna stond vol met verontwaardigde babyboomers, want zij moesten wel 5% rente betalen nadat ze een jaar hadden gespaard.

Boomers zijn helemaal van deze wereld :D
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:48:26 #15
3542 Gia
User under construction
pi_193989291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De bejaardenhuizen hebben maar kort bestaan eigenlijk, maar toch lijkt er behoefte aan te bestaan. Maar dan wel voor zo min mogelijk geld natuurlijk, want ze wonen nu nog voor 300 euro per maand in hun flatje, dus voor een bejaardenwoning gaan ze echt niet meer betalen.
Een kamer in een bejaardenwoning kan op hetzelfde principe als in een verpleeghuis.
Een aanleunwoning is dan weer een zelfstandige woning, met mogelijkheid om hulp te vragen indien nodig. Voor die mogelijkheid mag ook wel wat betaald worden, uiteraard.
pi_193989409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kamer in een bejaardenwoning kan op hetzelfde principe als in een verpleeghuis.
Een aanleunwoning is dan weer een zelfstandige woning, met mogelijkheid om hulp te vragen indien nodig. Voor die mogelijkheid mag ook wel wat betaald worden, uiteraard.
Ik denk niet dat vrij gezonde mensen de eigen bijdrage willen betalen als ze nog geen of weinig zorg nodig hebben.

Ik denk dat veel ouderen het een fantastisch plan vinden, tot ze zien wat voor prijskaartje eraan zou hangen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:07:54 #17
3542 Gia
User under construction
pi_193989672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik denk niet dat vrij gezonde mensen de eigen bijdrage willen betalen als ze nog geen of weinig zorg nodig hebben.

Ik denk dat veel ouderen het een fantastisch plan vinden, tot ze zien wat voor prijskaartje eraan zou hangen.
Mijn moeder betaalt nu huur, gas, water en licht, eten en drinken voor haar seniorenwoning, ze is 80 en moet het doen van alleen een AOW'tje.

Heb net uitgerekend wat haar eigen bijdrage zou zijn, als ze in een verzorgingshuis terecht zou komen. Dat is ¤ 775,57. Daar zit dus alles in, behalve kleding.
De rest 1200 - 775 = 425 euro, heeft ze dan vrij te besteden. Dat houdt ze nu niet over.
Akkoord, daar gaat nog de zorgpremie vanaf, dus laten we zeggen 300. Oh, en de zorgtoeslag komt er nog bij. Geen idee hoeveel dat is.
Wil ze niet de kost geven die zelfstandig wonen en dit niet maandelijks te besteden hebben.

Komt nog bij dat het geen verplichting is, om daar te gaan wonen, maar het zou mogelijk moeten zijn, voor wie dat wil.
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:26 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193989777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:32 schreef RickoKun het volgende:
100.000 mensen per jaar naar binnen. Zo snel bouwen we niet bij. Dus ja, het grootste probleem zijn de parasi- ik bedoel immigranten.
In de stad waar ik woon zit de huizenmarkt/verhuur muur vast. Dat heeft weinig met migratie te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193989805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik denk niet dat vrij gezonde mensen de eigen bijdrage willen betalen als ze nog geen of weinig zorg nodig hebben.

Ik denk dat veel ouderen het een fantastisch plan vinden, tot ze zien wat voor prijskaartje eraan zou hangen.
Wat is het verschil in kosten mbt centralisatie(Maw alles onder een dak) dan decentralisatie waarbij 1 oudere een gezinswoning bezet waarbij dagelijks zware zorg moet aanrukken. En dat verspreid over de gehele wijk. Want alvorens je een plaatsje krijgt in een verzorgingstehuis moet je zowaar terminaal zijn en vrijwel niets meer kunnen.

Mijn partner ziet schijnende gevallen die de deur niet meer uit kunnen in volksbuurten. Die dus compleet vereenzamen maar wel zware zorg nodig hebben. Er worden dus complete eensgezinswoningen bezet door 1 oudere waar makkelijk een gezin met 4 personen kan wonen. En dan heb ik het niet eens over trapliften die speciaal aangelegd worden en dan alsnog op een later tijdstip niet meer gebruikt worden omdat de persoon niet verder komt dan de benedenverdieping.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')