abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:23:49 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193980590
Thuiswerken is de nieuwe kantoorbaan, op kantoor heb je vaak de beschikking over van alles en nogwat, koffie, thee, fruit vaak, lunch soms, een ergonomische werkomgeving, bureaus waar bij je staand kunt werken, of allebei of met zo'n circus kruk, mooie grote beeldschermen, een deftig verstelbare bureaustoel (liefst elk jaar een nieuwe)... allemaal opgelegd door de ARBO... heel goed allemaal... maar in de praktijk werken er nu dus duizenden mensen ineens thuis, en niet zelden met een laptop aan een tafel die is gemaakt om een uurtje of 2 max per dag aan te eten en/of de krant op te lezen, zitten op een keukenstoel, en ergonomisch is dat natuurlijk helemaal ruk.

Wie werkt er thuis, en kan daar iets zinnigs over zeggen? Krijg je nu ineens koffiegeld? wordt bijvoorbeeld je internet betaald door de baas? Kun je eisen dat ze je vergoedingen of materialen geven? PC met decente schermen? bureau? stoel? :?

Als je in de bouw werkt, krijg je ook je hamer en werkschoenen en PBMs van de baas, je kunt toch niet hele dagen met een laptop op een keukenstoel aan een eettafel werken? :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:25:47 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_193980622
Je mag hier de inboedel mee naar huis nemen. Stoel, verstelbare tafels, hardware. alles.

Maar dat is t
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_193980694
Stoel, tafel, scherm, eenmalige vergoeding voor extra gas/water/electriciteit (350¤ netto) en 40¤ p/m voor internet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193980711
Nu konden we spullen van kantoor mee naar huis nemen. Ze gaan regelen dat we in de toekomst een vergoeding voor spullen voor thuiswerken krijgen, maar ze moeten eerst uitzoeken hoeveel belasting ze kunnen aftrekken. |:)

Internetvergoeding kregen we al. Koffievergoeding lijkt me onzin.

Werkgever hier is altijd wel vrijgevig met dit soort dingen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:30:01 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193980713
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:25 schreef leeell het volgende:
Je mag hier de inboedel mee naar huis nemen. Stoel, verstelbare tafels, hardware. alles.

Maar dat is t
Ja, het lijkt me dat het daar niet gebruikt wordt, dus ik vind dat eigenlijk wel een goede oplossing.. een goede stoel doet vaak al wonderen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193980741
Bij m'n vorige baan kreeg ik (pre corona) de hardware die nodig was om te verbinden incl scherm, muis, toetsenbord etc. Die laatste drie lagen alle jaren ongeopend in de doos omdat het spul thuis kwalitief al beter was.

Verder 25 euro netto per maand internetvergoeding. De koffie was beter dan op kantoor maar die tikte ik dan wel weer zelf af :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_193980744
Koffie is een extra. Dat gaan ze niet vergoeden.
Internet betaal je al, tegenwoordig gewoon met ongelimiteerd gebruik dus dat hoeven ze niet te vergoeden.

Tot zover je flauwekul (afgezien van je gepraat over 2 uur per dag op de laptop zitten). De meeste mensen hebben wel gewoon een beetje normale voorzieningen thuis.

je kan niet eisen dat ze je dat geven tenzij het duidelijk in je contract vermeld staat. Arbo legt nou eenmaal niet zoveel zaken op, werkgevers regelen het vaak vrijwillig omdat het weinig kost en ze niet willen dat een werknemer met rugletsel thuis zit maanden.

Je hebt ook zelf een klein beetje verantwoordelijk voor een wat normale thuissituatie. En dat omvat ook gewoon dat je normaal kan thuiswerken. Anders ben je wel erg pauper
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:32:00 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193980749
Ik ga vaak paar uurtjes in de auto zitten met laptop op schoot, die stoelen zitten veel lekkerder dan aan de keukentafel en prima verstelbaar ook. Alleen met heet weer is het kut, ga de motor niet starten om airco draaiende te houden.
pindazakje
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:32:33 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193980763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:29 schreef KennyPowers het volgende:
Nu konden we spullen van kantoor mee naar huis nemen. Ze gaan regelen dat we in de toekomst een vergoeding voor spullen voor thuiswerken krijgen, maar ze moeten eerst uitzoeken hoeveel belasting ze kunnen aftrekken. |:)

Internetvergoeding kregen we al. Koffievergoeding lijkt me onzin.

Werkgever hier is altijd wel vrijgevig met dit soort dingen.
Bouwvakkers krijgen koffiegeld (no shit) als er op het werk geen koffie gratis verstrekt wordt of er een betaalautomaat staat. Gewoon CAO.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:33:36 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193980790
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ga vaak paar uurtjes in de auto zitten met laptop op schoot, die stoelen zitten veel lekkerder dan aan de keukentafel en prima verstelbaar ook.
_O- _O-

En prima audio, handsfree bellen, stoelverwarming, airco *O* *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:38:31 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193980894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:31 schreef phoenyx het volgende:
Koffie is een extra. Dat gaan ze niet vergoeden.
Internet betaal je al, tegenwoordig gewoon met ongelimiteerd gebruik dus dat hoeven ze niet te vergoeden.

Tot zover je flauwekul (afgezien van je gepraat over 2 uur per dag op de laptop zitten). De meeste mensen hebben wel gewoon een beetje normale voorzieningen thuis.

je kan niet eisen dat ze je dat geven tenzij het duidelijk in je contract vermeld staat. Arbo legt nou eenmaal niet zoveel zaken op, werkgevers regelen het vaak vrijwillig omdat het weinig kost en ze niet willen dat een werknemer met rugletsel thuis zit maanden.

Je hebt ook zelf een klein beetje verantwoordelijk voor een wat normale thuissituatie. En dat omvat ook gewoon dat je normaal kan thuiswerken. Anders ben je wel erg pauper
En als je nou een huis vol kids hebt en de zolder vol staat met kinderfietsen en whatnot? Niet iedereen heeft daar zomaar even ruimte voor? En sowieso; je spullen slijten sneller als je er ineens dagelijks op gaat 'wonen' misschien is het allemaal niet zo kwalitatief geweldig omdat het geen prio had?. Echt niet iederen heeft state of the art snelle spullen thuis hoor. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193980991
Voor incidenteel thuiswerken hoeft de baas niet veel te regelen, maar structureel wordt het wel anders.. Dan heeft de baas ook verplichtingen over een arbotechnisch goede werkplek.

Zelf kon ik mijn bureaustoel thuisbezorgd krijgen, werk met laptop, evt. extra scherm, headset, keyboard, muis etc.
Nu eenmalig 100 euro netto ontvangen voor de afgelopen maanden. Per september hopen we een thuiswerkregeling te hebben die meer regelt qua vergoeding en afspraken.

In de winter ga je natuurlijk meer verwarmen dan wanneer je op kantoor werkt. en bij een hittegolf gaat de airco aan.. Bovendien staat in mijn cao dat de baas gratis koffie, thee en melk verschaft. Dat ze dat op kantoor niet hoeven doen ontslaat ze niet van het verstrekken thuis :+ Dus daarvoor mag ook wel een kleine vergoeding berekend worden.
dag
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:47:56 #13
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193981056
Stoelen en beeldschermen zijn op kantoor op te halen.
Daarnaast krijgen we binnenkort een (kleine) extra bijdrage per thuiswerkdag.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_193981138
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En als je nou een huis vol kids hebt en de zolder vol staat met kinderfietsen en whatnot? Niet iedereen heeft daar zomaar even ruimte voor? En sowieso; je spullen slijten sneller als je er ineens dagelijks op gaat 'wonen' misschien is het allemaal niet zo kwalitatief geweldig omdat het geen prio had?. Echt niet iederen heeft state of the art snelle spullen thuis hoor. :)
Nee klopt maar op dit moment gaat het erom wat er afgesproken is. Je hebt dit niet afgesproken, is ook een rare situatie. De werkgever kan compenseren maar is dat helemaal niet verplicht op dit moment aangezien de wetgeving gewoon niet aangepast is (de noodverordeningen m.b.t. Corona zijn wat anders). Dus ja het kan zijn dat je PC sneller slijt omdat je die normaal gesproken niet 40 uur per week extra gebruikte maar dat is jammer voor jou in dit geval. Ze zijn niks verplicht wat dat betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2020 21:52:56 ]
pi_193981147
De baas zal alles vergoeden, niks aan het handje. Maar je moet wel je auto inleveren :P
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:53:53 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:44 schreef Peter het volgende:
Voor incidenteel thuiswerken hoeft de baas niet veel te regelen, maar structureel wordt het wel anders.. Dan heeft de baas ook verplichtingen over een arbotechnisch goede werkplek.

Zelf kon ik mijn bureaustoel thuisbezorgd krijgen, werk met laptop, evt. extra scherm, headset, keyboard, muis etc.
Nu eenmalig 100 euro netto ontvangen voor de afgelopen maanden. Per september hopen we een thuiswerkregeling te hebben die meer regelt qua vergoeding en afspraken.

In de winter ga je natuurlijk meer verwarmen dan wanneer je op kantoor werkt. en bij een hittegolf gaat de airco aan.. Bovendien staat in mijn cao dat de baas gratis koffie, thee en melk verschaft. Dat ze dat op kantoor niet hoeven doen ontslaat ze niet van het verstrekken thuis :+ Dus daarvoor mag ook wel een kleine vergoeding berekend worden.
Dat klinkt wel OK en realistisch ^O^

Verwarming is idd ook wel een aardige.. heb je zo rap niet door, maar je gaat in de winter idd wel hele dagen stoken ipv alleen de avonden en evt -nacht een beetje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193981220
Dat je een ergonomische werkplek nodig hebt staat buiten kijf natuurlijk, maar het argument dat je spullen sneller slijten is wel het meest gierige Hollandse wat ik de laatste tijd las.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193981226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De baas zal alles vergoeden, niks aan het handje. Maar je moet wel je auto inleveren :P
Nou ja kort gezegd is dit soms wel de kern inderdaad. Het is een bedrijf.
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat klinkt wel OK en realistisch ^O^

Verwarming is idd ook wel een aardige.. heb je zo rap niet door, maar je gaat in de winter idd wel hele dagen stoken ipv alleen de avonden en evt -nacht een beetje.
Is allemaal coulance, zijn tot weinig verplicht.Dus put niet teveel hoop uit zijn voorbeeld, als jij geen fijne werkgever hebt dan kan je het moeilijk krijgen als je dat soort zaken wil gaan eisen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2020 21:57:22 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:59:58 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nee klopt maar op dit moment gaat het erom wat er afgesproken is. Je hebt dit niet afgesproken, is ook een rare situatie. De werkgever kan compenseren maar is dat helemaal niet verplicht op dit moment aangezien de wetgeving gewoon niet aangepast is (de noodverordeningen m.b.t. Corona zijn wat anders). Dus ja het kan zijn dat je PC sneller slijt omdat je die normaal gesproken niet 40 uur per week extra gebruikte maar dat is jammer voor jou in dit geval. Ze zijn niks verplicht wat dat betreft.
Niet voor mij, ik vraag dit voor een vriend(in) natuurlijk, jeweettoch :P

TS werkt buiten :7

Ik snap dat er nog niets in de wet staat, maar ARBO is er wel, en die lijkt me toch een soort van verantwoording bij werkgevers te leggen in deze nieuwe situatie. Ik vraag me gewoon af hoe het bij mensen geregeld is, en of werkgevers mee gaan in die veranderingen en hoe dan. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193981367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:44 schreef Peter het volgende:
Bovendien staat in mijn cao dat de baas gratis koffie, thee en melk verschaft.
Jongens, we hebben de ambtenaar gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2020 22:02:35 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:02:46 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat je een ergonomische werkplek nodig hebt staat buiten kijf natuurlijk, maar het argument dat je spullen sneller slijten is wel het meest gierige Hollandse wat ik de laatste tijd las.
Hmm, je 75 euro bureaustoel van de Leen Bakker gaat net zo lang mee en is net zo lekker instelbaar als je Staedtler van 900 eur? spullen die je gebruikt slijten sneller, zo moeilijk is het toch niet? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193981396
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet voor mij, ik vraag dit voor een vriend(in) natuurlijk, jeweettoch :P

TS werkt buiten :7

Ik snap dat er nog niets in de wet staat, maar ARBO is er wel, en die lijkt me toch een soort van verantwoording bij werkgevers te leggen in deze nieuwe situatie. Ik vraag me gewoon af hoe het bij mensen geregeld is, en of werkgevers mee gaan in die veranderingen en hoe dan. :)
Mijn 'je' moet je ook wat globaal lezen. Ik zou niet teveel van de arbo verwachten. Bedoel, ik probeer dit positief te melden, maar het klinkt alsof je nog niet zoveel werkervaring hebt (terwijl je dat vast juist wel zal hebben). Bij mijn werk zijn de werkplekken goed geregeld. Maar sinds Corona wordt er niet gevraagd hoe dat thuis is. Daarvoor mag je zelf aan de bel trekken. Je kan dan bij de arbo aan de bel trekken maar dat is een beetje hetzelfde als officiële klachtenbehandelingen bij bedrijven. Er gebeurt niet zo heel snel iets. Zeker in deze tijd waarin de Arbo juist overuren draait, maar voor hen klappen we niet.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:04:28 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981414
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:02 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Jongens, we hebben de ambtenaar gevonden.
:D :D _O- _O-

Op de bouw zitten de hotemetoten ook aan een verstrekte lunch met alles erop en eraan hoor.. en op het kantoor van mijn vorige werkgever was het nog veel gekker, die hadden zelfs catering en alles. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 22:10:23 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_193981506
'Wij' mogen spullen van kantoor ophalen om thuis te gebruiken, laptop, bureaustoel e.d.
Ik heb zelf een hendig sjieke bureaustoel gekocht voor thuis, die heb ik niet gedeclareerd, had denk ik wel gekund, maar ik wilde toch al een nieuwe. Heb ook een webcam gekocht voor die matige online meetings, die heb ik wel gedeclareerd.

Op kantoor gebruik ik normaal een laptop, maar thuis werk ik gewoon op mijn PC met een groter scherm dan dat ik op het werk heb.

Vooralsnog krijgen we geen vergoeding voor internet of wat dan ook.

Ik had een OV jaarabonnement die heb ik opgezegd en bij mijn werkgever de reiskostenvergoeding stopgezet. Mocht ik sporadisch naar kantoor gaan/moeten binnenkort dan kan ik dat wel apart weer declareren. Maar als het 1 of 2 keer moet, laat ik dat maar zo, die paar euro.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_193981535
De vraag waar werkgevers al bang voor waren dat die ging komen.
De reden zelfs dat wij tijdens Corona verplicht op kantoor hebben gewerkt.
Vakman pur sang
pi_193981551
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, je 75 euro bureaustoel van de Leen Bakker gaat net zo lang mee en is net zo lekker instelbaar als je Staedtler van 900 eur? spullen die je gebruikt slijten sneller, zo moeilijk is het toch niet? :?
Dan koop je een nieuwe voor 75 euro bij Leen. Of je gaat wisselend een paar uur per dag op de bureaustoel zitten, op de eetkamerstoel, op de bank, vanuit je bed, weet ik het. Spreid je werkdag (indien mogelijk) en neem meer pauzes. Deze tijd vergt aanpassing van de baas, maar ook van de werknemer zelf. Dan kan ik me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die koffiegeld verwachten of over het slijten van een stoel vallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:13:37 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:03 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Mijn 'je' moet je ook wat globaal lezen. Ik zou niet teveel van de arbo verwachten. Bedoel, ik probeer dit positief te melden, maar het klinkt alsof je nog niet zoveel werkervaring hebt (terwijl je dat vast juist wel zal hebben). Bij mijn werk zijn de werkplekken goed geregeld. Maar sinds Corona wordt er niet gevraagd hoe dat thuis is. Daarvoor mag je zelf aan de bel trekken. Je kan dan bij de arbo aan de bel trekken maar dat is een beetje hetzelfde als officiële klachtenbehandelingen bij bedrijven. Er gebeurt niet zo heel snel iets. Zeker in deze tijd waarin de Arbo juist overuren draait, maar voor hen klappen we niet.
Hihi, ik ga hier niet posten wat mijn leeftijd is, maar laten we zeggen dat ik al ehm... 35 jaar loonbelasting betaal ofzo? :Y)

Werkgevers zullen nog een beetje om moeten schakelen, maar de werkplekkosten die ze hadden in het kantoor moeten nu dus naar de mensen thuis, en dat kan best goedkoper uitpakken, want een bureaustoel aan een keukentafel is goedkoper als een bureaustoel en een bureau (wat volgens mij eigenlijk ook verstelbaar moet zijn) .. printers, papier, elektriciteit computer met scherm en extra scherm lust ook wel wat 8 uur per dag.. er zijn zoveel dingen die je 'een beetje' geld kosten, dat het stiekem best wel eens een interessant bedrag kan worden.. paar kofiepadjes of cupjes of een zak bonen in de week, het is allemaal pocketchange, maar het is bij elkaar al snel tientjes in de week, honderd in de maand is niks, en en briefje van honderd, is bij mij gewoon geld. investeer je dan gewoon in je baan, eigenlijk salaris-kórting ipv vergóeding voor thuiswerken.

Niet OK toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193981644
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hihi, ik ga hier niet posten wat mijn leeftijd is, maar laten we zeggen dat ik al ehm... 35 jaar loonbelasting betaal ofzo? :Y)

Werkgevers zullen nog een beetje om moeten schakelen, maar de werkplekkosten die ze hadden in het kantoor moeten nu dus naar de mensen thuis, en dat kan best goedkoper uitpakken, want een bureaustoel aan een keukentafel is goedkoper als een bureaustoel en een bureau (wat volgens mij eigenlijk ook verstelbaar moet zijn) .. printers, papier, elektriciteit computer met scherm en extra scherm lust ook wel wat 8 uur per dag.. er zijn zoveel dingen die je 'een beetje' geld kosten, dat het stiekem best wel eens een interessant bedrag kan worden.. paar kofiepadjes of cupjes of een zak bonen in de week, het is allemaal pocketchange, maar het is bij elkaar al snel tientjes in de week, honderd in de maand is niks, en en briefje van honderd, is bij mij gewoon geld. investeer je dan gewoon in je baan, eigenlijk salaris-kórting ipv vergóeding voor thuiswerken.

Niet OK toch?
Ik werk nu 4 jaar en maak me al niet druk om dat soort zaken. Als ik over 31 jaar me wel druk zou maken om koffie etc. dan zou ik nogal aan mijzelf gaan twijfelen. Ja je PC slijt nu meer, ja je hebt geen gratis koffie meer.. is dit beetje geld wat je nu niet vergoed krijgt waarover je klaagt?
pi_193981761
De rest slaat voor mij ook nergens op. Een verstelbaar bureau. Wat heb je thuis dan? Blijkbaar niet dat. Maar je hebt toch ook een plek waarop je gewoon je PC gebruikt? En anders plaats je een boek onder je laptop en dan kijk je alsnog recht. Ik vind dit echt gewoon geneuzel, je hebt toch gewoon thuis ook iets normaal voor elkaar
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:26:36 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193981793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik werk nu 4 jaar en maak me al niet druk om dat soort zaken. Als ik over 31 jaar me wel druk zou maken om koffie etc. dan zou ik nogal aan mijzelf gaan twijfelen. Ja je PC slijt nu meer, ja je hebt geen gratis koffie meer.. is dit beetje geld wat je nu niet vergoed krijgt waarover je klaagt?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik werk om geld te verdienen, niet om te investeren in een baan, daar zijn investeerders voor. Je werkgever zijn/haar inkomsten gaan door, die van jou lopen terug.. en qua ergonomie ga je gewoon effe 20 jaar terug in de tijd, misschien zelfs met blessures op de koop toe.. ik zie voor geen enkele partij winst, en dat kan echt wel.. het gaat alleen aanpassing vergen, van beide partijen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193981799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:24 schreef phoenyx het volgende:
De rest slaat voor mij ook nergens op. Een verstelbaar bureau. Wat heb je thuis dan? Blijkbaar niet dat. Maar je hebt toch ook een plek waarop je gewoon je PC gebruikt? En anders plaats je een boek onder je laptop en dan kijk je alsnog recht. Ik vind dit echt gewoon geneuzel, je hebt toch gewoon thuis ook iets normaal voor elkaar
Hier ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Het stoel slijt argument is wat koddig, maar ergonomisch is het allemaal niet zo verantwoord natuurlijk. Je houding is nogal belangrijk als je acht uur per dag hetzelfde doet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193981824
Vanuit de arbowet is de werkgever aansprakelijk om een goede werkplek te voorzien.
Vakman pur sang
pi_193981852
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik werk om geld te verdienen, niet om te investeren in een baan, daar zijn investeerders voor. Je werkgever zijn/haar inkomsten gaan door, die van jou lopen terug.. en qua ergonomie ga je gewoon effe 20 jaar terug in de tijd, misschien zelfs met blessures op de koop toe.. ik zie voor geen enkele partij winst, en dat kan echt wel.. het gaat alleen aanpassing vergen, van beide partijen.
Als je op die leeftijd nog zit te mekkeren over koffieteruggaves zit je er niet om geld te verdienen. Dan verdien je weinig genoeg om je daar druk over te maken.
pi_193981865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als je op die leeftijd nog zit te mekkeren over koffieteruggaves zit je er niet om geld te verdienen. Dan verdien je weinig genoeg om je daar druk over te maken.
Of ben je knieperig genoeg.

Je mocht van mij zoveel koffiedrinken als je wou, maar met nog 1 maand op kosten van mij daarna op de staat.
Vakman pur sang
pi_193982037
Heb wat dingen opgehaald, extra scherm en goede bureaustoel, zit prima nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:55:02 #36
51385 baskick
Juist ja!
pi_193982338
Stoel, monitor, muis/toetsenbord mogen we lenen zolang we thuiswerken. Headset heb ik gekocht en gedeclareerd. Ik kan niet op de speaker bellen als er nog iemand aan het bellen is.

Natuurlijk heb ik thuis een bureau en een stoel, maar beide is niet ingericht op fulltime werken. Qua verstelbaarheid niet, qua fysieke ruimte ook niet. Ik denk dat de fysiotherapeuten erover mee kunnen praten, sinds die weer open zijn. Kosten in mijn geval: honderden euro's, rechtstreeks gevolg van de thuiswerkplek. Maar N=1.

Ruimte voor een geleend bureau is er niet echt, als dat al een optie zou zijn. Het kan in theorie, maar ideaal is anders. Koffie zal me een zorg zijn, maar een onkostenvergoeding zou wel op z'n plaats zijn. Denk aan stroom, een upgrade vanwege internetsnelheid, stoken van de winter (en bij anderen wellicht een airco in de zomer), de vaatwasser gaat opeens twee keer zo vaak aan, want meer maaltijden thuis, enz.

Bij elkaar gaat het zo om tientjes in de maand, fysio uitgezonderd. Ik vind dat daar wat tegenover mag staan. En dat is niet omdat ik te weinig verdien :+

De reiskostenvergoeding gestopt met als argument dat er niet meer gereisd wordt, maar er is geen vergoeding gekomen voor additionele kosten voor het thuiswerken. Terwijl de argumentatie daar ook kan zijn dat er nu eenmaal extra kosten gemaakt worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193982473
Laptop, werktelefoon, muis en dergelijke was al standaard uitrusting om thuis te werken.
Het enige wat anders is, is dat je bureaustoel mee naar huis mag. Ook mogen we 250 euro declareren om bijvoorbeeld een extra scherm te kopen. Maar de meeste collega's hebben dat standaard omdat thuiswerken al gewoon was.
Ik denk dat ik de 250 euro ga gebruiken voor een nieuw toetsenbord, muis en oortjes.

Voorlopig, sowieso tot eind december, werken we fulltime thuis.
Dus misschien zal er meer vergoed gaan worden?
pi_193982535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:55 schreef baskick het volgende:
Koffie zal me een zorg zijn, maar een onkostenvergoeding zou wel op z'n plaats zijn. Denk aan stroom, een upgrade vanwege internetsnelheid, stoken van de winter (en bij anderen wellicht een airco in de zomer), de vaatwasser gaat opeens twee keer zo vaak aan, want meer maaltijden thuis, enz.

Echt dit. :')
Vakman pur sang
pi_193982620
Ik kreeg sowieso al "koffie" vergoeding. Een X bedrag per maand voor koffie/lunches met klanten etc. Die laten ze doorlopen voor thuis koffie etc te kopen.

Ik kreeg ook al een 30 ish euro per maand voor fatsoenlijk internet.

Verder is de werkgever gewoon verplicht te zorgen voor een fatsoenlijke werkplek, ook als dit thuis is. Wij mochten dan ook zooi ophalen van kantoor. Maar ook hiervoor krijg ik standaard een 50 ish euro vergoeding voor per maand.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:11:04 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193982621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:24 schreef phoenyx het volgende:
De rest slaat voor mij ook nergens op. Een verstelbaar bureau. Wat heb je thuis dan? Blijkbaar niet dat. Maar je hebt toch ook een plek waarop je gewoon je PC gebruikt? En anders plaats je een boek onder je laptop en dan kijk je alsnog recht. Ik vind dit echt gewoon geneuzel, je hebt toch gewoon thuis ook iets normaal voor elkaar
Ja, dat typt geweldig natuurlijk, of leg je dan ook boeken onder je armen? :D *O*

Deed je dat op kantoor ook?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als je op die leeftijd nog zit te mekkeren over koffieteruggaves zit je er niet om geld te verdienen. Dan verdien je weinig genoeg om je daar druk over te maken.
Als jij straks ooit nog eens 'mijn leeftijd' bereikt, om je sneer effe hoog te houden, en je hebt inmiddels 20 jaar met dat boek onder je laptoppie gezeten en je rug en nek zijn vergroeid tot matig gevormd bonsai-bouwwerk, ga je vast nog eens aan je flauwe laatdunkende opmerkingen in dit topic terugdenken.

Toen ik nog een jonge god was, vond ik die ouwetjes ook altijd zeikerds, met hun 'dat ga ik niet optillen, veel te zwaar' , maar sommige wijsheid komt écht pas met de jaren.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:18:06 #41
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193982750
Ik heb een groot beeldscherm, bureaustoel, toetsenbord, muis en verlengkabel gekregen toen we halverwege corona zaten. Was echt een verademing.

Ik verwacht niet van ze dat ze m’n internet of koffie gaan betalen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:21:18 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193982786
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bouwvakkers krijgen koffiegeld (no shit) als er op het werk geen koffie gratis verstrekt wordt of er een betaalautomaat staat. Gewoon CAO.
Daar kunnen wij als ambtenaar ook gebruik van maken, leerde ik onlangs. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_193982792
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 23:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, dat typt geweldig natuurlijk, of leg je dan ook boeken onder je armen? :D *O*

Deed je dat op kantoor ook?
[..]

Als jij straks ooit nog eens 'mijn leeftijd' bereikt, om je sneer effe hoog te houden, en je hebt inmiddels 20 jaar met dat boek onder je laptoppie gezeten en je rug en nek zijn vergroeid tot matig gevormd bonsai-bouwwerk, ga je vast nog eens aan je flauwe laatdunkende opmerkingen in dit topic terugdenken.

Toen ik nog een jonge god was, vond ik die ouwetjes ook altijd zeikerds, met hun 'dat ga ik niet optillen, veel te zwaar' , maar sommige wijsheid komt écht pas met de jaren.. :)
Maar je werkt toch niet rechtstreeks op je laptop? Ik heb mijn laptop op een laptopstandaard zodat het scherm hoger staat. Ik heb namelijk geen zin in nekklachten. En ik typ op een apart toetsenbord. Sowieso is een laptopscherm te klein om echt op te werken, dus die koppel je aan een groter scherm. Dit zijn kleine aanpassingen om 'gezond' te werken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:42:32 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193982958
Helemaal niks hier. Straks krijgen we allemaal een laptop die je alleen kunt gebruiken voor werk.

Heb je natuurlijk ook geen ene reet aan. Laptops zijn totaal niet geschikt om thuis te werken, tenzij je alleen af en toe een mailtje moet typen of zo.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:44:11 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193982974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 23:21 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Maar je werkt toch niet rechtstreeks op je laptop? Ik heb mijn laptop op een laptopstandaard zodat het scherm hoger staat. Ik heb namelijk geen zin in nekklachten. En ik typ op een apart toetsenbord. Sowieso is een laptopscherm te klein om echt op te werken, dus die koppel je aan een groter scherm. Dit zijn kleine aanpassingen om 'gezond' te werken.
En wie betaalt die laptopstandaard, dat aparte toetsenbord en extra scherm dan?

Ik weiger al die zooi privé aan te schaffen voor een apparaat dat ik alleen voor het werk kan gebruiken en dat dan nóg totaal niet voldoet voor mijn werkzaamheden.
pi_193983098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 23:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

En wie betaalt die laptopstandaard, dat aparte toetsenbord en extra scherm dan?

Ik weiger al die zooi privé aan te schaffen voor een apparaat dat ik alleen voor het werk kan gebruiken en dat dan nóg totaal niet voldoet voor mijn werkzaamheden.
Ik denk dat de meeste mensen wel een toetsenbord hebben? Laptopstandaard kost ongeveer 8 euro? En anders je laptop op een paar boeken leggen? Gaat je in ieder geval fysiokosten besparen.

Maar ik snap je hoor. Ik ging er klakkeloos van uit dat mensen dat standaard al thuis hebben. Ik heb gewoon een werkkamer met desktop. Dus koppel mijn werklaptop gewoon aan mijn toetsenbord en grote scherm.
Wordt er dan niets geregeld door je werkgever?
  woensdag 8 juli 2020 @ 07:59:26 #47
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193984826
Bij ons kun je al die shit ophalen op kantoor als je dat wil (bureaustoel, extra beeldschermen, externe toetsenborden en weet ik het.). Ik heb dat niet gedaan want ik vind het al erg zat dat mijn woonkamer nu ook mijn werkplek is, ik hoef er niet ook nog een bureaustoel te hebben staan. Extra beeldscherm heb ik wel opgehaald want ik werk op een klein werklaptopje, dat is okee voor een paar dagen maar niet voor maanden achter elkaar.

Verder krijg ik nog reiskostenvergoeding hoewel ik al maanden niet meer op kantoor geweest ben. Toen ik er naar vroeg kreeg ik te horen dat dat ook bedoeld is nu om de extra kosten die je maakt te dekken. Okee dan, ik vind het prima.
pi_193984884
Thuis werken is hier het credo. Je kunt een bureau van kantoor krijgen idem voor de stoel. Ook mag je kiezen voor een geldelijke vergoeding.
Werkgever geeft aan verantwoordelijk te zijn voor de ARBO regels qua ergonomie etc. Ook thuis.

We krijgen nog reiskostenvergoeding (maar heb een leas-auto dus voor mij nvt), internetvergoeding en 1 per maand een dranken assortiment van koffie tot fris etc.
pi_193984912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:55 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja kort gezegd is dit soms wel de kern inderdaad. Het is een bedrijf.
[..]

Is allemaal coulance, zijn tot weinig verplicht.Dus put niet teveel hoop uit zijn voorbeeld, als jij geen fijne werkgever hebt dan kan je het moeilijk krijgen als je dat soort zaken wil gaan eisen.
Auto inleveren is natuurlijk onzin. Het is onderdeel van je vergoeding. Ik heb de auto ook niet voor het uitvoeren van mijn functie nodig want ik rij misschien 2k KM per jaar zakelijk.
pi_193984961
Ik kon hier een laptop, toetsenbord en muis van kantoor meenemen. Bureaustoel mocht ook, maar dat was te onhandig. Uiteindelijk zelf maar een stoel en bureau gekocht bij Ikea. Benieuwd of ik dit ooit mag declareren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')