abonnement Unibet Coolblue
pi_193979682
Dus: om te luisteren via een koptelefoon naar je autoradio. Hoor je die irritante motor van de auto er minder doorheen. En kunnen de kinderen op de achterbank ongestoord, video kijken en muziek luisteren, zonder door de radio van de bestuurder lastig te worden gevallen.
pi_193979830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:27 schreef adinas het volgende:
Dus: om te luisteren via een koptelefoon naar je autoradio. Hoor je die irritante motor van de auto er minder doorheen. En kunnen de kinderen op de achterbank ongestoord, video kijken en muziek luisteren, zonder door de radio van de bestuurder lastig te worden gevallen.
Heb je al eens aan het verkeer om je heen gedacht?
pi_193979958
Lekker handig. Qua gehoor totaal afgezonderd zijn van de situatie om je heen :')
pi_193980036
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:27 schreef adinas het volgende:
Dus: om te luisteren via een koptelefoon naar je autoradio. Hoor je die irritante motor van de auto er minder doorheen. En kunnen de kinderen op de achterbank ongestoord, video kijken en muziek luisteren, zonder door de radio van de bestuurder lastig te worden gevallen.
Zou je het niet omdraaien en je kinderen een koptelefoon op laten zetten?

Dat je dit überhaupt overweegt.... ;(
  Donald Duck held dinsdag 7 juli 2020 @ 21:01:30 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_193980218
Als je last hebt van motorgeluid is het nog het makkelijkste om gewoon een Tesla te kopen.
En de kinderen geef je allemaal een iPad Pro met Airpods
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:18:28 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193980513
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:38 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb je al eens aan het verkeer om je heen gedacht?
Dit.

Geldt trouwens ook op de fiets.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 21:36:05 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193980842
Ik hoop dat ze niet bestaan.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_193980904
In sommige landen zelfs verboden om met een koptelefoon op te rijden. Frankrijk bijvoorbeeld.
In Nederland mag het alleen als je de omgeving nog kan horen. Gaat voor jou dus ook niet werken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:05:38 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193981439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:45 schreef Saekerhett het volgende:
Lekker handig. Qua gehoor totaal afgezonderd zijn van de situatie om je heen :')
Ik rij dagelijks héén en wéér met 2 jankende baby's en 3 schreeuwende pubers. Dan is een groot blik bier en een goede koptelefoon méér dan welkom. Dat je dan af en toe botst met een voetganger/fietser/brandweerauto of ambulance neem ik voor lief.
pi_193981511
Ze bestaan, zoeken naar een radio met een ARC AUX poort (Audio Return Channel)
pi_193981584
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:50 schreef Gutz het volgende:

[..]

Zou je het niet omdraaien en je kinderen een koptelefoon op laten zetten?

Dat je dit überhaupt overweegt.... ;(
Dat bedoelde ik ook, maar dan horen ze nog steeds mijn radio. Of ken jij die zo goed dempen dat ze dit niet meer horen?
pi_193981631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:10 schreef henkkeumus het volgende:
ARC AUX
Dat is van HDMI/TV geloof ik. Bestaat echt niet bij een autoradio hoor!
pi_193981673
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:39 schreef devlinmr het volgende:
In sommige landen zelfs verboden om met een koptelefoon op te rijden. Frankrijk bijvoorbeeld.
In Nederland mag het alleen als je de omgeving nog kan horen. Gaat voor jou dus ook niet werken
Volgens mij mond dat op de fiets vooral uit op heel veel pubers die muziek draaien via de speaker van hun mobiele telefoon of een ander (soort van) mobiele ghetoblaster, of zelf gaan zingen, fluiten of neurien, vooral om deze reden ben ik dus tegen.

Er zijn trouwens ook heel goed isolerende koptelefoons (bv. helikopter koptelefoons), die het omgevingsgeluid via een microfoon, in je koptelefoon kan laten horen.
Gaat lastig worden dan voor meneer/mevrouw agent aan te tonen dat je het omgevingsgeluid inderdaad niet kon horen.
pi_193981756
Ik dacht even dat ik een topic in [ONZ] aan het lezen was. Koptelefoon in de auto :N
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_193981797
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik dacht even dat ik een topic in [ONZ] aan het lezen was. Koptelefoon in de auto :N
Koptelefoon in de auto = :) :) Vooral 3M earmuff radio :) of Ultraphones!! :) Geweldig!!
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:20:27 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_193986215
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:38 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb je al eens aan het verkeer om je heen gedacht?
Dove mensen mogen toch ook autorijden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_193986263
is het niet efficiënter om dan dat motorgeluid te gaan dempen? als het geluid niet door een defect komt.
betere auto's hebben al voldoende geluiddempend materiaal. waarschijnlijk heeft jouw auto dat niet. dan kun je het zelf aanbrengen. het gaat slechts om de onderkant van de motorkap en het schutbord.

https://www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen/motorkap-isoleren
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:23:03 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193987865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:27 schreef adinas het volgende:
Dus: om te luisteren via een koptelefoon naar je autoradio. Hoor je die irritante motor van de auto er minder doorheen. En kunnen de kinderen op de achterbank ongestoord, video kijken en muziek luisteren, zonder door de radio van de bestuurder lastig te worden gevallen.
Kan je die kinderen niet beter thuislaten dan?

Blijkbaar boeien ze je dermate weinig dat je:
- ze geen aandacht wil geven (jij hoort liever de radio en ze moeten maar een filmpje kijken)
- een mogelijke roep om aandacht niet wil horen (je hoort liever de radio)
- ze in potentieel onveilige situaties wil brengen (jij hoort liever de radio dan een eventuele storing aan de motor)
So we just called him Fred
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:19:58 #19
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193988739
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:20 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Dove mensen mogen toch ook autorijden.
Zie deze bron.

quote:
Slechthorend autorijden? Ja, dat mag. U let ten slotte met uw ogen op het verkeer. Maar als u sinds kort doof of slechthorend bent, dan zult u wel eerst moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Bent u plotseling aan 1 of beide oren doof of slechthorend? Bijvoorbeeld na een infectie, ongeval of een enorm harde knal? Dan mag u tijdens een aanpassingsperiode van minimaal 3 maanden niet meer rijden. Want u kunt niet meer communiceren op de manier waarop u gewend was. U zult eraan moeten wennen om puur op visuele waarneming aan het verkeer deel te nemen.
En koptelefoon opzetten is niet te vergelijken met langdurige doofheid, maar met plotselinge doofheid.
pi_193992932
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Kan je die kinderen niet beter thuislaten dan?

Blijkbaar boeien ze je dermate weinig dat je:
- ze geen aandacht wil geven (jij hoort liever de radio en ze moeten maar een filmpje kijken)
- een mogelijke roep om aandacht niet wil horen (je hoort liever de radio)
- ze in potentieel onveilige situaties wil brengen (jij hoort liever de radio dan een eventuele storing aan de motor)
1. Nee ze moeten zich maar vervelen op de achterbank, maar goed ik kan ook helemaal zonder muziek of radio rijden inderdaad. Bedoel je dat?
Maar ik bedoelde eigenlijk meer algemeen, als je een medepassagier hebt die jouw muzieksmaak niet waardeerd, dan kan een koptelefoon van pas komen.
Een open koptelefoon belemmerd de verkeersveiligheid niet meer dan een radio, zolang die niet te hard staat.
  woensdag 8 juli 2020 @ 20:02:19 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193995756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:22 schreef adinas het volgende:
1. Nee ze moeten zich maar vervelen op de achterbank, maar goed ik kan ook helemaal zonder muziek of radio rijden inderdaad. Bedoel je dat?
Geef die kinderen een koptelefoon voor hun filmpje en zet voor jezelf de muziek op de achtergrond aan. Dat heb je toch wel over voor de veiligheid van je kinderen?
quote:
Maar ik bedoelde eigenlijk meer algemeen, als je een medepassagier hebt die jouw muzieksmaak niet waardeerd, dan kan een koptelefoon van pas komen.
medepassagiers zijn alleen je medepassagiers als je zelf niet de bestuurder bent.
Als bestuurder draag je verantwoordelijk voor de veiligheid van alle passagiers.
quote:
Een open koptelefoon belemmerd de verkeersveiligheid niet meer dan een radio, zolang die niet te hard staat.
Vandaar dat de Fransen er een boete van 135 euro op hebben gezet.

"Niet te hard" is bij jou trouwens helemaal niet van toepassing, je wil hem immers zo hard kunnen zetten dat je én de motor niet meer hoort én de DVD van de kinderen niet meer hoort..
So we just called him Fred
pi_194000726
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:02 schreef Fred het volgende:

[..]

Geef die kinderen een koptelefoon voor hun filmpje en zet voor jezelf de muziek op de achtergrond aan. Dat heb je toch wel over voor de veiligheid van je kinderen?
[..]

medepassagiers zijn alleen je medepassagiers als je zelf niet de bestuurder bent.
Als bestuurder draag je verantwoordelijk voor de veiligheid van alle passagiers.
[..]

Vandaar dat de Fransen er een boete van 135 euro op hebben gezet.

"Niet te hard" is bij jou trouwens helemaal niet van toepassing, je wil hem immers zo hard kunnen zetten dat je én de motor niet meer hoort én de DVD van de kinderen niet meer hoort..
GEEN muziek dan, dat is het meest veilig.

En die boete draagt alleen maar bij aan mensen die met boomcars rondrijden en pubers met mobiele ghettoblasters op de fiets. Ik hoop niet dat dit in NL verboden wordt, een beetje muziek op de fiets moet toch kunnen? Anders SAAI!

Dan staat die DVD van de kinderen anders ook wel erg hard, aangezien die sowiezo een koptelefoon gebruiken.
pi_194001406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:27 schreef adinas het volgende:
Dus: om te luisteren via een koptelefoon naar je autoradio. Hoor je die irritante motor van de auto er minder doorheen. En kunnen de kinderen op de achterbank ongestoord, video kijken en muziek luisteren, zonder door de radio van de bestuurder lastig te worden gevallen.
Ja dat kan.

Koop een autoradio met pre out.
Daar zet je een koptelefoon versterker op.
Dan een plug naar de voorkant toe .
Zodat je een koptelefoon kan opsluiten.

Simpel .

En dat voor iemand met een mbo2 opleiding .

Moet ik soms ook even de onderdelen op zoeken ?

Ze noemen dit buiten de box denken.
  donderdag 9 juli 2020 @ 10:30:59 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194003704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 01:32 schreef adinas het volgende:
En die boete draagt alleen maar bij aan mensen die met boomcars rondrijden en pubers met mobiele ghettoblasters op de fiets. Ik hoop niet dat dit in NL verboden wordt, een beetje muziek op de fiets moet toch kunnen? Anders SAAI!
Tja, wat jij wil jongen.
Niet klagen als je straks op de fiets met een kind achterop wordt geschept door een auto en je a) het kind moet begraven en b) het andere kind jou met een rietje moet voeren.
So we just called him Fred
pi_194008739
Ik had vroeger hoogsteunen met tv erin en draadloze koptelefoons. En als je de radio op normaal volume zet, hoor ik ook niks meer van buiten.
.
pi_194999747
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:39 schreef devlinmr het volgende:
In sommige landen zelfs verboden om met een koptelefoon op te rijden. Frankrijk bijvoorbeeld.
In Nederland mag het alleen als je de omgeving nog kan horen. Gaat voor jou dus ook niet werken
Geld ook op de fiets daar, en in de pauze mogen scholieren daar ook GEEN smart-phone aanhebben. Blij dat ik daar niet woon, kut Frankrijk!

En mogen die scholieren daar uberhoud muziek luisteren in de pauze? Al zou ik niet zo goed weten hoe dat dan zou moeten. MP3, CD, Cassette bandje? Spotify kun je vergeten daar in ieder geval.

Zou trouwens erg zijn als ze dit alleen via een tape Walkman mogen, welcome back to the 80s!
pi_195001960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef adinas het volgende:

[..]

Geld ook op de fiets daar, en in de pauze mogen scholieren daar ook GEEN smart-phone aanhebben. Blij dat ik daar niet woon, kut Frankrijk!

En mogen die scholieren daar uberhoud muziek luisteren in de pauze? Al zou ik niet zo goed weten hoe dat dan zou moeten. MP3, CD, Cassette bandje? Spotify kun je vergeten daar in ieder geval.

Zou trouwens erg zijn als ze dit alleen via een tape Walkman mogen, welcome back to the 80s!
Jeetje... Wat een ramp. Moet je sociale contacten gaan hebben. Op school nog wel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195004025
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jeetje... Wat een ramp. Moet je sociale contacten gaan hebben. Op school nog wel
Ja of je dood vervelen, want op zo'n middelbare school is in de pauze verder echt geen zak te doen.

Of hebben ze daar soms wel een voetbal veltje? Op de basisschool had je dan tenminste nog een speelplaats.
pi_195004924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef adinas het volgende:

[..]

Ja of je dood vervelen, want op zo'n middelbare school is in de pauze verder echt geen zak te doen.

Of hebben ze daar soms wel een voetbal veltje? Op de basisschool had je dan tenminste nog een speelplaats.
Jeetje, hoe zou men dat vroeger toch gedaan hebben
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195005162
Muziek luisteren met een tape Walkman.

En mischien hadden middelbare scholen toen wel een speelplaats?, geen idee.
pi_195005215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:27 schreef adinas het volgende:
Muziek luisteren met een tape Walkman.

En mischien hadden middelbare scholen toen wel een speelplaats?, geen idee.
We hadden gesprekken... Interpersoonlijk contact irl.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195005243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef adinas het volgende:

[..]

Ja of je dood vervelen, want op zo'n middelbare school is in de pauze verder echt geen zak te doen.

Of hebben ze daar soms wel een voetbal veltje? Op de basisschool had je dan tenminste nog een speelplaats.
Ik heb me destijds nooit verveelt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195005253
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

We hadden gesprekken... Interpersoonlijk contact irl.
Maar ik ben autist, en die voeren geen gesprekken en hebben geen vrienden, en willen zich graag van de omgeving afsluiten/in een eigen wereld leven, met jawel een koptelefoon.
Kut Frankrijk! Niks voor mij in ieder geval. Saai! Overigens wordt het nu wel erg offtopic...
pi_195016381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:31 schreef adinas het volgende:
Maar ik ben autist, en die voeren geen gesprekken en hebben geen vrienden, en willen zich graag van de omgeving afsluiten/in een eigen wereld leven, met jawel een koptelefoon.
Misschien is het dan maar beter om géén auto te besturen?
Als je écht zo de behoefte hebt om je af te sluiten, ben je op de weg een gevaar voor het overige verkeer, jezelf én je kinderen.
So we just called him Fred too
pi_195016870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:36 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Misschien is het dan maar beter om géén auto te besturen?
Als je écht zo de behoefte hebt om je af te sluiten, ben je op de weg een gevaar voor het overige verkeer, jezelf én je kinderen.
Ik heb geen kinderen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:47:27 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195017334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:14 schreef adinas het volgende:

Dat bedoelde ik ook, maar dan horen ze nog steeds mijn radio.
Dan geef je je kids een koptelefoon om aan te sluiten aan hun foon/tablet/nintendo/etc.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195017529
Ik weet niet of jij ze kent maar ik ken geen koptelefoon die zo goed dempt dat je die autoradio helemaal niet meer kan horen, tenzij die zo zacht staat dat je het ook als bestuurder amper meer kan horen.

Daar komt bij dat de oren van kinderen nog beter horen dan die van volwassenen.
pi_195017552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:16 schreef adinas het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen.
De mensen die jij laat verongelukken omdat je zonodig een koptelefoon op moet in de auto misschien wel

En over welke kinderen heb je het dan in je eerste post
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195017593
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:16 schreef adinas het volgende:
Ik heb geen kinderen.
Waarom breng je ze dan überhaupt ter sprake?
So we just called him Fred too
pi_195017629
Algemeen bedoelt, of als ik kinderen zou hebben.

Wat als vraag....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')