abonnement Unibet Coolblue
pi_193977961
Hallo,

Ik ben geïnteresseerd geraakt in investeren en beleggen. Hebben jullie tips voor mij? Ik ben opzicht best goed in patronen zien op de beurs. Heb daar zelfs mee geoefend in gedachten (wat ik op welk moment zou doen en dan een bepaalde periode later bekijken of mijn verwachting inderdaad is uitgekomen).

Ik wil investeren via de app Plus500, is dit een goede keuze? En zijn er nog tips w.b.t interessante boeken, artikelen om kennis op te doen over allerlei termen/ patronen die worden gebruikt bij het beleggen?

Alvast bedankt!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:46:36 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193978005
Plus500 is meer gokken. Je bezit de effecten ook niet echt, alles gaat via Plus500. Dat heeft weinig met beleggen te maken.
Met beleggen kan ik je wel helpen, met korte-termijngokjes niet.
pi_193978082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:46 schreef BasEnAad het volgende:
Plus500 is meer gokken. Je bezit de effecten ook niet echt, alles gaat via Plus500. Dat heeft weinig met beleggen te maken.
Met beleggen kan ik je wel helpen, met korte-termijngokjes niet.
“Kortetermijngokjes is toch in principe ook ‘beleggen’ maar dan op de korte termijn?

En lange termijn is toch in principe ook een soort van gokken?

En dank, sta er graag open voor :) Wil veel kennis op doen, om de beste beslissing te nemen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:00:10 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193978210
Koop bitcoin
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:02:18 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193978255
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

“Kortetermijngokjes is toch in principe ook ‘beleggen’ maar dan op de korte termijn?

En lange termijn is toch in principe ook een soort van gokken?

En dank, sta er graag open voor :) Wil veel kennis op doen, om de beste beslissing te nemen.
Ja beleggen is eigenlijk heel saai. Je koopt een flinke partij en laat die gewoon met rust. Daarna blijf ik bijkopen. Bij dipjes koop ik extra.
Ik beleg vooral voor het dividend en kies vaak aandelen uit die een geschiedenis hebben van meer dan 25 jaar het dividend verhogen. Je krijgt dan een sneeuwbaleffect van dividendinkomsten na een aantal jaren.
Welke aandelen dat zijn? In de basis vooral voeding en farmacie. Andere sectoren doe ik ook wel eens, maar minder en daar neem ik wel meer risico mee. Ik doe het ook een beetje voor de lol.

Stap 1 is dan dus een rekening openen bij een echte broker zoals Degiro of Binck bijvoorbeeld.

Heel kortetermijn gokken doe ik ook wel eens, maar uiteindelijk is het een hoop werk en levert het onder de streep niks op. Met beleggen heb ik er nauwelijks werk aan en het rendeert vanzelf. Ik weet niet of het wat voor jou is.
pi_193978534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja beleggen is eigenlijk heel saai. Je koopt een flinke partij en laat die gewoon met rust. Daarna blijf ik bijkopen. Bij dipjes koop ik extra.
Ik beleg vooral voor het dividend en kies vaak aandelen uit die een geschiedenis hebben van meer dan 25 jaar het dividend verhogen. Je krijgt dan een sneeuwbaleffect van dividendinkomsten na een aantal jaren.
Welke aandelen dat zijn? In de basis vooral voeding en farmacie. Andere sectoren doe ik ook wel eens, maar minder en daar neem ik wel meer risico mee. Ik doe het ook een beetje voor de lol.

Stap 1 is dan dus een rekening openen bij een echte broker zoals Degiro of Binck bijvoorbeeld.

Heel kortetermijn gokken doe ik ook wel eens, maar uiteindelijk is het een hoop werk en levert het onder de streep niks op. Met beleggen heb ik er nauwelijks werk aan en het rendeert vanzelf. Ik weet niet of het wat voor jou is.
Klinkt interessant en komt wel in de buurt van wat ik zelf wil doen :) Korte termijn beleggen leek mij ook meer leuk zodat ik even snel iets naar binnen kan halen en om meer kennis en ervaring op te doen met kleinere bedragen en om van mijn fouten/ inschattingen te leren.

Zijn jouw aandelen inmiddels veel meer waard? En hoeveel gezeik heb je met de belastingdienst?
pi_193978565
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:00 schreef fathank het volgende:
Koop bitcoin
Explain
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:26:55 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193978659
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:18 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Klinkt interessant en komt wel in de buurt van wat ik zelf wil doen :) Korte termijn beleggen leek mij ook meer leuk zodat ik even snel iets naar binnen kan halen en om meer kennis en ervaring op te doen met kleinere bedragen en om van mijn fouten/ inschattingen te leren.

Zijn jouw aandelen inmiddels veel meer waard? En hoeveel gezeik heb je met de belastingdienst?
Hou er wel rekening mee dat je transactiekosten betaalt bij iedere aankoop en verkoop. Dus je kunt wel met kleinere bedragen oefenen, maar je verliest al gelijk veel rendement door die kosten. Het is mogelijk om op bepaalde websites, misschien ook wel bij brokers een nep-portefeuille te maken en oefenen met nep-aankopen.

Ja het is wel aardig gegroeid de laatste jaren, maar het kan ook ooit zo weer 30% instorten binnen een paar dagen, maar dat maakt niet uit, ik heb ze voor de lange termijn, meer dan 30 jaar.

De belastingdienst weet precies welke aandelen ik heb en hoeveel vermogen. Dus daar betaal ik gewoon belasting over. Liever niet natuurlijk, maar gezeik heb ik er niet mee. :D
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 19:30:22 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_194132983
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:00 schreef fathank het volgende:
Koop bitcoin
Ik beleg nu via bots met Bitcoin, maar zie het alleen maar omlaag gaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_194340867
Ik lees even mee.

Heb een klein bedragje bij Blox (BTCDIRECT) gezet en wat cryptocurrency aangeschaft.

Als straks de echte klappen in de economie komen dan hoop ik dat digitale valuta een aanvaardbaarder alternatief is voor veel mensen dan aandelen of andere financiële producten.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_194535493
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:29 schreef Koral het volgende:
Ik lees even mee.

Heb een klein bedragje bij Blox (BTCDIRECT) gezet en wat cryptocurrency aangeschaft.

Als straks de echte klappen in de economie komen dan hoop ik dat digitale valuta een aanvaardbaarder alternatief is voor veel mensen dan aandelen of andere financiële producten.
Ja precies. Als de echte economie klapt gaan de mensen met het geld wat ze niet meer hebben in discutabele shitcoins zitten.
Kijk eens naar goud vs bitcoin en concludeer wat als safe haven wordt gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')