abonnement Unibet Coolblue
pi_193987079
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je wel juichen, maar dat is dus 50% wél op de IC ;(
Die ene wil het ziekenhuis niet zeggen of IC of niet. Dus 0 tot 50% :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193987141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klinkt altijd leuk ' 239 onderzoekers tekenen iets', maar de vraag bij dat soort zaken is allereerst altijd waar tekenen ze precies voor? Vervolgens de vraag, wie tekent het dan? Het schijnt dat het hier hoofdzakelijk mensen die niet zozeer een achtergrond in de virologie of epidemiologie hadden, maar meer in wat meer technische vakgebieden en zich meer richten op het feit dat vanuit kennis over aerodynamica kleine deeltjes zich in theorie (en praktijk) via aerosolen kunnen verspreiden. Zinvolle kennis en discussie natuurlijk, maar slechts een deel van het verhaal.

Kijk wat je vaak krijgt wanneer je allerhande proleten op internet over dit soort dingen laat discussiëren is dat de nuances volledig wegvallen en dat het niveautje 'aerosolen wellus / nietus' en 'hullie hebben gelijk, zullie vertrouw ik niet!' wordt, maar in werkelijkheid is het allemaal wel wat complexer dan dat.
Dit ja, het wordt altijd dan zo'n welles nietus terwijl het in de werkelijkheid een combinatie van alle factoren zal zijn.
pi_193987144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klinkt altijd leuk ' 239 onderzoekers tekenen iets', maar de vraag bij dat soort zaken is allereerst altijd waar tekenen ze precies voor? Vervolgens de vraag, wie tekent het dan? Het schijnt dat het hier hoofdzakelijk mensen die niet zozeer een achtergrond in de virologie of epidemiologie hadden, maar meer in wat meer technische vakgebieden en zich meer richten op het feit dat vanuit kennis over aerodynamica kleine deeltjes zich in theorie (en praktijk) via aerosolen kunnen verspreiden. Zinvolle kennis en discussie natuurlijk, maar slechts een deel van het verhaal.

Kijk wat je vaak krijgt wanneer je allerhande proleten op internet over dit soort dingen laat discussiëren is dat de nuances volledig wegvallen en dat het niveautje 'aerosolen wellus / nietus' en 'hullie hebben gelijk, zullie vertrouw ik niet!' wordt, maar in werkelijkheid is het allemaal wel wat complexer dan dat.
het was al vanaf het begin ( eind januari ) duidelijk dat earosolen een grote rol spelen.
later onderbouwd door vele onderzoeken en feiten.
en daarom zullen we ook nog niet zo snel van dit virus af zijn, vooral niet als iedereen in de herfst weer op kantoor zit, in de sportschool, binnen in restaurants, grotere evenementen toegestaan.
en daarom zie je nu ook weer nieuwe brandhaartjes ontstaan.

Het gaat op dit moment prima in Nederland ( eindelijk ) maar dat betekend niet dat het uitgedoofd is, een goed voorbeeld is Victoria die meer dan 2 maanden onder de 15 cases per dag zaten met erg veel testen, grenzen dicht en een verplichte quarantine en deze week opeens naar 200 cases per dag schoot.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 11:47:46 #104
5428 crew  miss_sly
pi_193987293
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Die ene wil het ziekenhuis niet zeggen of IC of niet. Dus 0 tot 50% :+
Het kan dus zelfs nog 100% zijn? :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193987307
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het kan dus zelfs nog 100% zijn? :o
100% niet op de IC ja.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 11:49:57 #106
5428 crew  miss_sly
pi_193987326
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:48 schreef vosss het volgende:

[..]

100% niet op de IC ja.
*O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193987565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het was al vanaf het begin ( eind januari ) duidelijk dat earosolen een grote rol spelen.
later onderbouwd door vele onderzoeken en feiten.
en daarom zullen we ook nog niet zo snel van dit virus af zijn, vooral niet als iedereen in de herfst weer op kantoor zit, in de sportschool, binnen in restaurants, grotere evenementen toegestaan.
en daarom zie je nu ook weer nieuwe brandhaartjes ontstaan.

Het gaat op dit moment prima in Nederland ( eindelijk ) maar dat betekend niet dat het uitgedoofd is, een goed voorbeeld is Victoria die meer dan 2 maanden onder de 15 cases per dag zaten met erg veel testen, grenzen dicht en een verplichte quarantine en deze week opeens naar 200 cases per dag schoot.
Knap dat je iedere mogelijkheid weer aanpakt om je riedeltje af te draaien, respect. En nu niet meteen als iemand je daar op wijst in de TR modus schieten.

Bijzonder hoe je het RIVM van een berg fouten beticht maar klakkeloos achter zo'n bericht aan loopt. Gevaarlijk is dat.

Hoi modjes, laten we deze reactie gewoon even staan? Niets mis mee en je hoeft niet iedere TR als een slaafje op te volgen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193987572
Dit vind ik wel verontrustend trouwens. In Zambia (heb ik gewoond, dus volg ik iets nauwkeuriger):
https://www.zambianobserv(...)id-19-and-18-deaths/

Niet zozeer dat er meer gevallen zijn, en zelfs niet zozeer dat er ook doden zijn in vrij afgelegen steden (Mongu), maar dat 14 van de 18 doden dood binnen zijn gebracht (Brought In Dead - BID). Mensen sterven voordat ze uberhaupt naar een kliniek gaan. Ook wordt er aangegeven dat van januari tot mei het aantal BID cases het dubbele was van vorig jaar, en Covid heeft Zambia pas bereikt eind maart ongeveer. Ze zijn heel strikt geweest met quarantaine, iedereen die met het vliegtuig binnenkwam werd 2 weken op een hotelkamer opgesloten. Maar veel gevallen zijn binnengekomen met vrachtwagen chauffeurs uit omringende landen.
Ik denk dat er heel slecht zicht zal zijn op de verspreiding van het virus in Afrika totdat het grote aantal doden overduidelijk wordt.
De overheid in Tanzania zwijgt het dood sinds begin mei, maar sowiesi zijn de meeste landen heel slecht uitgerust voor zoiets, veel landen hebben minder dan enkele tientallen IC units, en vaak zijn alleen priveklinieken goed uitgerust. Je kunt ervan uitgaan dat 90% van de mensen die aan de beademing zou moeten in die landen dood gaat.
pi_193987664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het was al vanaf het begin ( eind januari ) duidelijk dat earosolen een grote rol spelen.
later onderbouwd door vele onderzoeken en feiten.
en daarom zullen we ook nog niet zo snel van dit virus af zijn, vooral niet als iedereen in de herfst weer op kantoor zit, in de sportschool, binnen in restaurants, grotere evenementen toegestaan.
en daarom zie je nu ook weer nieuwe brandhaartjes ontstaan.

Het gaat op dit moment prima in Nederland ( eindelijk ) maar dat betekend niet dat het uitgedoofd is, een goed voorbeeld is Victoria die meer dan 2 maanden onder de 15 cases per dag zaten met erg veel testen, grenzen dicht en een verplichte quarantine en deze week opeens naar 200 cases per dag schoot.
Wat je vaak ziet is dat er vanuit de onderzoekshoek wat aanknopingspunten zijn waarvoor geldt 'more research is needed' (goed flauw, dat kan feitelijk in elke discussie / conclusie gezet worden). Daarnaast zijn er gebeurtenissen waar mensen eigen invullingen aan gaan geven. De feiten zijn dan bijvoorbeeld dat er ergens heel veel besmettingen zijn ontstaan zoals bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd. Het feit is de constatering dat er omtrent die voetbalwedstrijd veel besmettingen zijn ontstaan. Verder is er maar heel weinig feitelijk en ontstaat er vervolgens allerhande speculatie en hand-waving. "Zie je wel dat het dus in de buitenlucht kan verspreiden!", "Nietus, dit gebeurde in bussen en café's!", "Het ging via aerosolen!", "Ze hebben op elkaar gehoest / in elkaars gezicht geschreeuwd / aan elkaar gezeten!".
Er is niet bekend hoeveel mensen er op voorhand al besmet waren, er is niet bekend in welke mate er sprake was van 'supershedding' er is geen analyse gemaakt van wie zich waar bevond afgezet tegen wie er wel niet besmet was (bij mijn weten) en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193987732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat je vaak ziet is dat er vanuit de onderzoekshoek wat aanknopingspunten zijn waarvoor geldt 'more research is needed' (goed flauw, dat kan feitelijk in elke discussie / conclusie gezet worden).
De WHO heeft na het onderzoek van de beroemde sars vlucht 112 ook nogal rare conclusies getrokken qau besmettelijkheid en airborn gedrag van dat virus.

Zie dit uitgebreid artikel van eind april.
https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html
pi_193987946
quote:
8s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij gewoon een enorme superspreader, gebruik je wel condooms?
Nee ik wil Ghengis Khan overtreffen!
pi_193987979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Knap dat je iedere mogelijkheid weer aanpakt om je riedeltje af te draaien, respect. En nu niet meteen als iemand je daar op wijst in de TR modus schieten.

Bijzonder hoe je het RIVM van een berg fouten beticht maar klakkeloos achter zo'n bericht aan loopt. Gevaarlijk is dat.

Hoi modjes, laten we deze reactie gewoon even staan? Niets mis mee en je hoeft niet iedere TR als een slaafje op te volgen.
Ik heb niet eens een TR gedaan dus ik weet echt niet waar je het over hebt :D
mijn reactie op jou is daarna ook gewoon verwijderd trouwens.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193987985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De grote zalen met apparaten rij aan rij lijken me nu ook niet echt goed geventileerd. Of laat men maar een beperkte hoeveelheid bezoekers in zo'n zaal toe?
Verschilt per sportschool. Ik heb de mijne een keer bezocht vorige week en het was ondanks een reserveringssysteem stampvol. De helft maakte hun apparatuur niet schoon en het personeel zal veilig in hun hok achter plexiglas te kletsen. Ben huiswaarts gekeerd en heb mijn abonnement opgezegd.
pi_193988023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Verschilt per sportschool. Ik heb de mijne een keer bezocht vorige week en het was ondanks een reserveringssysteem stampvol. De helft maakte hun apparatuur niet schoon en het personeel zal veilig in hun hok achter plexiglas te kletsen. Ben huiswaarts gekeerd en heb mijn abonnement opgezegd.
en daarom heb ik mijn abbo ook opgezegd, ik vond de hele communicatie en denkwijze van de sportschool vrij apart....of 1.5m heilig is en dat ze ASAP open wilde en dat ze boos waren.

:W :W
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193988025
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

die zijn bij ons buiten
Hoe gaat het als het weer straks minder wordt?
pi_193988033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe gaat het als het weer straks minder wordt?
alles gaar naar binnen in de herfst natuurlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:37:43 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193988044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe gaat het als het weer straks minder wordt?
geen idee, ik denk dat ze hopen dat de maatregelen versoepeld worden
pi_193988052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe gaat het als het weer straks minder wordt?
*kijkt naar buiten*
Go hard or go home
pi_193988296
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:38 schreef Noek het volgende:

[..]

*kijkt naar buiten*
NOG minder :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193989905
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:16 schreef Pumpalov het volgende:

Had zo een fresco uit de renaissance kunnen zijn.
Moest ik ook aan denken, waanzinnig mooie foto. Wie heeft die gemaakt? BVD
pi_193990054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Avondklok ingesteld in Belgrado na toename besmettingen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-president~a5f7a668/

Kritieke situatie
Volgens Vucic heeft Servië vandaag de moeilijkste dag sinds het begin van de pandemie achter de rug. Er vielen dertien doden en meer dan 120 mensen moesten aan de beademing in het ziekenhuis. Belgrado bevindt zich in een kritieke situatie.

,,Met deze snelheid hebben we straks helemaal geen plek meer in onze ziekenhuizen”, stelt de president. ,,Ik vraag mensen om voor onze ouderen te zorgen, en dan met name voor de ouderen met overgewicht. Laten we voor onze ouders zorgen. Laten we binnen blijven en met discipline en wilskracht vechten voor ons gezondheidssysteem.”

Servië vreest in november ‘de zwaarste coronagolf’. ,,Daarom hebben we eenheid nodig en moeten we sterk, dapper en rationeel zijn”, aldus Vucic.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 00:07 schreef Momo het volgende:
AsbaiBadr twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 23:59:10 Rellen in Belgrado na nieuwe lockdown, betogers dringen parlement binnen. Wij voorspelden 3 maanden geleden al dat er meerdere lockdowns zouden komen. Het pingpongbeleid waarmee de regeringsleiders hun volk willen terroriseren. Wij gaan door met t verzet!
https://t.co/hmmHFqXPcT reageer retweet
Servië is ook onrustig
Gaat lekker daar inderdaad. Er was eerder al het bericht dat het dodental in Servië in werkelijkheid 2x zo hoog zou liggen als wat er door de overheid gemeld is. Ze zijn wel doorgegaan met parlementaire verkiezingen die de naam van verkiezingen nauwelijks verdienen. Daar zouden ook weer besmettingen achter weg zijn gekomen. Toppie.
pi_193990070
Madrid (CNN)Spain's large-scale study on the coronavirus indicates just 5% of its population has developed antibodies, strengthening evidence that a so-called herd immunity to Covid-19 is "unachievable," the medical journal the Lancet reported on Monday.

https://edition.cnn.com/2(...)ncet-intl/index.html
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:41:58 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990146
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Oeh R>1.... lockdown? We hebben nu dus een signaal waarde, wat is het signaal?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193990233
Status 08-07

Positief getest 50.746, toename: 52
Ziekenhuisopnames 11.889 (23,4% van positief getest), toename: 3
IC-opnames 2.923 (5,8% van positief getest)
Overleden 6.135 (12,1% van positief getest), toename: 3

bron https://bddataplan.nl/corona/
pi_193990246
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Oeh R>1.... lockdown? We hebben nu dus een signaal waarde, wat is het signaal?
Nee, het is al meerdere keren aangegeven door oa. RIVM dat er veel onzekerheden in het reproductiegetal kunnen zitten, door bepaalde aannames die gedaan worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:49:04 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, het is al meerdere keren aangegeven door oa. RIVM dat er veel onzekerheden in het reproductiegetal kunnen zitten, door bepaalde aannames die gedaan worden.
Waarom zit er dan een signaal waarde aan vast?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193990900
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zit er dan een signaal waarde aan vast?
Volgens mij is er altijd gezegd dat als er één variabele boven de signaalwaarde komt dat niet zo erg is: gewoon in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Als die variabele blijft stijgen en/of er komen meerdere variabelen in de gele of rode zone dan gaan de alarmbellen wel af.

Dus: zolang alles op groen is hoef je er helemaal niet naar om te kijken, als er één of twee op geel staan moet je die even in de gaten houden. Als er meerdere richting de rood gaan dan moet er actie worden ondenomen.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 15:24:20 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:19 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Volgens mij is er altijd gezegd dat als er één variabele boven de signaalwaarde komt dat niet zo erg is: gewoon in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Als die variabele blijft stijgen en/of er komen meerdere variabelen in de gele of rode zone dan gaan de alarmbellen wel af.

Dus: zolang alles op groen is hoef je er helemaal niet naar om te kijken, als er één of twee op geel staan moet je die even in de gaten houden. Als er meerdere richting de rood gaan dan moet er actie worden ondenomen.
Duidelijk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193990986
Bovendien ga je ook vrij snel zien dat het aantal ziekenhuisopnames richting de signaalwaarde gaat indien de R structureel boven de 1 zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193991036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
Bovendien ga je ook vrij snel zien dat het aantal ziekenhuisopnames richting de signaalwaarde gaat indien de R structureel boven de 1 zit.
Precies, en in zo'n geval zal er dan inderdaad wel actie ondernomen worden.
Maar het zou zonde zijn als alle alarmbellen af gaan en de R volgende week dan ineens weer ruim onder de 1 zit. Is er voor niks paniek geweest.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:32:45 #131
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193991074
hoeveel mensen mag je nu thuis op bezoek hebben?
pi_193991306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:29 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Precies, en in zo'n geval zal er dan inderdaad wel actie ondernomen worden.
Maar het zou zonde zijn als alle alarmbellen af gaan en de R volgende week dan ineens weer ruim onder de 1 zit. Is er voor niks paniek geweest.
Je zit nu zodanig laag in het aantal gevallen dat de R an sich niet direct heel veel zegt. Hoe kleiner het aantal patiënten, des te groter de invloed van marginale fluctuaties op die R-waarde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193991416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:32 schreef THEFXR het volgende:
hoeveel mensen mag je nu thuis op bezoek hebben?
Voor samenkomsten in woningen geldt geen maximumaantal personen, maar wel het dringende advies er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen bewaren en ook de hygiënemaatregelen kunnen naleven. Als een samenkomst leidt tot overlast of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
pi_193992050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zit nu zodanig laag in het aantal gevallen dat de R an sich niet direct heel veel zegt. Hoe kleiner het aantal patiënten, des te groter de invloed van marginale fluctuaties op die R-waarde.
Ze meten sinds vorige week obv besmettingen, niet meer opnames.
Dus dat maakt het wel iets betrouwbaarder. Als je naar de grafiek kijkt is de bandbreedte ook een stuk kleiner geworden.
pi_193992377
Het aantal coronapatiënten dat nog in een ziekenhuis wordt behandeld is gedaald van 103 naar 94. Van hen liggen er 20 op de intensive care (4 minder dan gisteren) en 74 op gewone verpleegafdelingen (5 minder dan gisteren).

Bron: NOS Liveblog
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193992564
Benieuwd of en wanneer wij onze eerste regionale lockdowns gaan krijgen.
blablablabla
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:22:47 #137
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193992929
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
Benieuwd of en wanneer wij onze eerste regionale lockdowns gaan krijgen.
Op 9 of 10 maart was er toch een "intelligente" lockdown in brabant?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:31:24 #138
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193993099
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
Benieuwd of en wanneer wij onze eerste regionale lockdowns gaan krijgen.
Is daar aanleiding toe dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:50:33 #139
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193993400
Hoe bang men maar blijft voor dit virus, besmet is niet automatisch ziek ugh.
Ik ga vooral uit van wat er op deze site staat en laat mainstream media en rivm zoveel mogelijk links liggen https://swprs.org/feiten-over-covid19/
Die proberen mensen gewoon bang te houden zodat men vaccins/apps etc er straks doorheen kunnen drukken.
pi_193993459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:50 schreef laracroftonline het volgende:
Hoe bang men maar blijft voor dit virus, besmet is niet automatisch ziek ugh.
Ik ga vooral uit van wat er op deze site staat en laat mainstream media en rivm zoveel mogelijk links liggen https://swprs.org/feiten-over-covid19/
Die proberen mensen gewoon bang te houden zodat men vaccins/apps etc er straks doorheen kunnen drukken.
Volgens de laatste immunologische en serologische studies is de letaliteit van Covid-19 (IFR) in totaal ongeveer 0,1% en ligt dus in de orde van grootte van een hevige griepgolf (influenza)

De eerste claim op die site is meteen al onjuist. Genoeg onderzoeken wijzen op een 0.4 - 1.4% IFR.
pi_193993578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens de laatste immunologische en serologische studies is de letaliteit van Covid-19 (IFR) in totaal ongeveer 0,1% en ligt dus in de orde van grootte van een hevige griepgolf (influenza)

De eerste claim op die site is meteen al onjuist. Genoeg onderzoeken wijzen op een 0.4 - 1.4% IFR.
Het in het ziekenhuis belanden en chronisch longpatient worden is het probleem.
Ik snap dat gehamer op het sterftepercentage niet zo.

Hoeveel % beland in het ziekenhuis en per risicogroep/leeftijd?
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 18:05:56 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193993700


Ook een tweede golf/opleving in Roemenië.
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:10:06 #143
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193993761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:32 schreef THEFXR het volgende:
hoeveel mensen mag je nu thuis op bezoek hebben?
Zoveel als je er kwijt kan op zo'n manier dat iedereen anderhalve meter afstand van elkaar kan houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:12:08 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193993790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zoveel als je er kwijt kan op zo'n manier dat iedereen anderhalve meter afstand van elkaar kan houden.
Moet je ook een heel ruime kamer voor hebben om paar mensen samen met zijn allen anderhalve meter van elkaar afstand kan houden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193994130
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zoveel als je er kwijt kan op zo'n manier dat iedereen anderhalve meter afstand van elkaar kan houden.
Dit is advies en geen dwingende regel
  woensdag 8 juli 2020 @ 18:37:28 #146
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193994143
More people have died in Africa from coronavirus than during worst Ebola outbreak
From CNN's Amanda Watts

In Africa, more people have now died in the coronavirus pandemic than during the Ebola outbreak that lasted from 2014 until 2016, the World Health Organization said on Wednesday.

“In less than five months, [Covid-19] has claimed 11,959 lives, overtaking the 11,308 lives lost in the world’s worst Ebola outbreak in West Africa, between 2014 and 2016,” WHO said.
Coronavirus infections across Africa have topped 500,000 according to WHO.

“With more than a third of countries in Africa doubling their cases over the past month, the threat of Covid-19 overwhelming fragile health systems on the continent is escalating,” Dr. Matshidiso Moeti, WHO Director for Africa, said.

WHO said some countries are seeing a “sharp rise in cases,” while others are showing “some signs of progress,” as a handful of areas are seeing a downward trend over the last month.


https://edition.cnn.com/
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:02:35 #147
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193994577
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zit er dan een signaal waarde aan vast?
Die signaalwaarde is anders dan de andere signaalwaardes. Die R is vooral een gevolg van de andere indicatoren. Die R is ook een reconstructie van de situatie van bijna 3 weken geleden.

Ik vind het vreemd dat ze plotseling overschakelen naar een andere manier om R te berekenen, waarbij nu dus het aantal besmettingen de basis vormt. Op zich logisch gezien het geringe aantal ziekenhuisopnames, maar de situatie is daarmee lastiger te vergelijken met de periode hiervoor.

Ook is de onzekerheidsmarge ook (onterecht?) gelijk heel klein daarmee. Waarom worden beide gegevens (besmettingen en ziekenhuisopnamen) gebruikt als basis?

Overigens gaat R weer dalen de komende week. Je ziet dat R redelijk midden in de onzekerheidsmarge zit en die marges hebben een dalende trend tussen 19 juni en 26 juni volgens het Dashboard.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193994586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ook een tweede golf/opleving in Roemenië.
Vlak Bulgarije niet uit, daar gaat het ook helemaal mis.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 19:13:15 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193994769

Gaat Tilburg na de push bij carneval het aantal besmettingen weer een push geven met de kermis?
pi_193994840
Nah is buiten, kan prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')