abonnement Unibet Coolblue
pi_193974212
Gemeente houdt vast aan bindingsregels sociale huurwoningen

De regering heeft begin jaren zestig speciale wijken gebouwd voor Molukse beroepsmilitairen en hun gezinnen. Zo ook een wijk in Breukelen. Sociale woningen die in betreffende wijken vrij komen, worden met voorrang toegewezen aan Molukse inwoners.


Onlangs kwam er op woningnet een woning in de Molukse wijk in Breukelen beschikbaar. Mensen die deel uitmaken van de Molukse gemeenschap hebben voorrang op overige woningzoekenden. De kandidaten werden op volgorde van de selectielijst benadert met het verzoek om aan te tonen dat minimaal 1 persoon van het huishouden deel uitmaakte van de Molukse gemeenschap.

Om te zorgen dat het aanbod van sociale huurwoningen zo goed mogelijk past bij de woonwensen van woningzoekenden zijn er voorrangsregels voor de verhuur van deze huurwoningen. Die staan in de huisvestingsverordening. Bijvoorbeeld een woningzoekende die van een grotere woning verhuist naar een kleinere woning heeft voorrang op andere woningzoekenden. Dat geldt ook voor een jongere wanneer deze inschrijft op een jongerewoning of voor iemand die minder valide is: hij of zij heeft voorrang voor een woning voor minder validen. Uiteraard mogen deze woningzoekenden ook een andere sociale huurwoning zoeken alleen geldt dan niet de voorrangsregel.

Daarnaast zijn er in de prestatieafspraken met de Woningstichting Vecht & Omstreken zogenoemde ‘bindingsregels’ afgesproken. Dat zijn voorrangsregels voor woningzoekenden die zich verbonden voelen met een bepaalde wijk of kern in onze gemeente. Denk bijvoorbeeld aan woningzoekenden die in hun dorp willen blijven wonen omdat zij daar zijn opgegroeid, woningzoekenden uit de gemeenschap van woonwagenkampbewoners of uit de Molukse gemeenschap. De bindingsregels zijn ingesteld in overleg met de Woningstichting Vecht & Omstreken. Dit omdat deze specifieke groepen woningzoekenden hecht aan een eigen leefgemeenschap, veelal vanuit een historische achtergrond.

Wethouder Volkshuisvesting Hetty Veneklaas: “Met de voorrangsregels willen we zorgen dat alle woningzoekenden zich zoveel mogelijk thuis voelen in hun nieuwe buurt. En dat de woning zo goed mogelijk past bij de woonwensen van de nieuwe bewoners, de omvang van hun huishouden en hun inkomen. Dat het soms lastig is om vraag en aanbod van huurwoningen op elkaar af te stemmen, herken ik. Het is natuurlijk niet leuk als een woning die je zelf wel zou willen hebben, naar iemand anders gaat omdat die voorrang heeft, bijvoorbeeld vanwege zijn leeftijd, de woning die hij achterlaat of zijn herkomst. Deze situatie laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is dat er uitbreiding komt van het aantal huurwoningen in Stichtse Vecht.”

https://rtvstichtsevecht.(...)sociale-huurwoningen
West-Melanesia
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:05:03 #2
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193974261
Molukkers zijn i.t.t andere migranten wél genaaid door de staat. :Y


Echter blijft het Nederland, zeker voor Nederlanders.
pi_193974264
Dit is geen NWS. Of hebben ze weer een paar ramen ingekegeld?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193974354
Molukse wijken _O_
Lekker rengdeng koken _O_
Nieuwe riolering elke 5 jaar _O_
U MAD?
pi_193974415
Vuile racisten. Zum kotzen :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193974476
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:00 schreef Oceanier het volgende:
Dit omdat deze specifieke groepen woningzoekenden hecht aan een eigen leefgemeenschap, veelal vanuit een historische achtergrond.

De historische achtergrond van Nederland was blank. Durf maar eens te zeggen dat je geen zwarte in je wijk wilt omdat je hecht aan de blanke historische achtergrond van je wijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:20:15 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193974492
Dit is volgens mij toch gewoon wat ze beloofd hebben gekregen destijds? Ik weet dat er bij mij in de buurt ook zo'n Molukse wijk is die eens in de zoveel tijd in het nieuws komt vanwege dit soort gedoe.
pi_193974599
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:15 schreef vosss het volgende:
Vuile racisten. Zum kotzen :r
Je lijkt wel zo’n aansteller blm-er, maar dan de blanke versie, wlm-er? Extreemlinks, antifa, overal racisme in zien :)
West-Melanesia
pi_193974611
In mijn stad is ook een Molukse wijk. Niet-Molukkers mogen daar niet wonen om "het karakter van de wijk te behouden". Als blanken dat zeggen is dat institutioneel racisme. Blijkt alweer dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.
pi_193974618
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je lijkt wel zo’n aansteller blm-er, maar dan de blanke versie, wlm-er? Extreemlinks, antifa, overal racisme in zien :)
:')
pi_193974642
Komen er ook blanke wijken? Waar we weer gewoon de fiets niet op slot hoeven te doen en het touwtje weer door de brievenbus kan ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_193974792
Gewoon leven met het feit dat NL heeft toegezegd niet te bemoeien, Indonesië zich er niet aan mee doet. Alles nu de fout is van NL.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:48:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193974807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:32 schreef Geerd het volgende:
Komen er ook blanke wijken? Waar we weer gewoon de fiets niet op slot hoeven te doen en het touwtje weer door de brievenbus kan ?
Ik ben bang dat wat dit aangaat het niet zoveel meer uitmaakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:48:43 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193974813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:32 schreef Geerd het volgende:
Komen er ook blanke wijken? Waar we weer gewoon de fiets niet op slot hoeven te doen en het touwtje weer door de brievenbus kan ?
Dat is racistisch.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193974825
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:18 schreef vosss het volgende:

[..]

De historische achtergrond van Nederland was blank. Durf maar eens te zeggen dat je geen zwarte in je wijk wilt omdat je hecht aan de blanke historische achtergrond van je wijk.
Niks mis mee. Men dient het recht te hebben alleen met blanke mensen in een wijk te wonen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193974881
Vroeger was dit puur een discussie over tuig volk.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:03:31 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193974945
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is racistisch.
Waarom nu weer :? :? :?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:08:06 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193975001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:29 schreef Avinus het volgende:
In mijn stad is ook een Molukse wijk. Niet-Molukkers mogen daar niet wonen om "het karakter van de wijk te behouden". Als blanken dat zeggen is dat institutioneel racisme. Blijkt alweer dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.
Op zich kan je zo denken en daar heb ik best begrip voor. Maar in dit geval is de informatie niet helemaal juist. En draait vermoedelijk de gemeente er een beetje omheen om toch een deur open te houden. Want dit is die mensen gewoon beloofd. En een Nederlands spreek woord zegt belofte maakt schuld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193975008
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
Molukkers zijn i.t.t andere migranten wél genaaid door de staat. :Y

Echter blijft het Nederland, zeker voor Nederlanders.
Nee hoor. De verenigde staten van Indonesië zijn in 1949 onafhankelijk geworden. Waarbij de Molukken onderdeel waren van de deelstaat Oost Indonesië met een eigen regering. Dat de Javaanse republiek Indonesië in 1950 deze deelstaat heeft geannexeerd is vervelend maar niet ons probleem.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:05 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193975021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:50 schreef RTR het volgende:

[..]

Niks mis mee. Men dient het recht te hebben alleen met blanke mensen in een wijk te wonen.
Lijkt me wel lastig en ook zeer saai. Op bijvoorbeeld winkel en culinair gebied.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:55 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193975028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:32 schreef Geerd het volgende:
Komen er ook blanke wijken? Waar we weer gewoon de fiets niet op slot hoeven te doen en het touwtje weer door de brievenbus kan ?
Het is wachten op de eerste bewaakte gated communities voor de vermogende blanke idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193975087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste bewaakte gated communities voor de vermogende blanke idd.
Makkelijk zelf te regelen natuurlijk...met een aantal een hele wijk kopen..beveiligers inhuren..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:20:40 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193975119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Makkelijk zelf te regelen natuurlijk...met een aantal een hele wijk kopen..beveiligers inhuren..
Zeker, ik denk niet dat je veel van de overheid hoeft te verwachten idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193975121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Nee hoor. De verenigde staten van Indonesië zijn in 1949 onafhankelijk geworden. Waarbij de Molukken onderdeel waren van de deelstaat Oost Indonesië met een eigen regering. Dat de Javaanse republiek Indonesië in 1950 deze deelstaat heeft geannexeerd is vervelend maar niet ons probleem.
Maar hij heeft het over Nederland, niet Java.
West-Melanesia
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:23:10 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193975144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Makkelijk zelf te regelen natuurlijk...met een aantal een hele wijk kopen..beveiligers inhuren..
Als dit zo makkelijk is? Waarom zijn zulke compounds met hekken er omheen er dan niet in Nederland?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193975162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als dit zo makkelijk is? Waarom zijn zulke compounds met hekken er omheen er dan niet in Nederland?
Omdat we (nog) geen bananenrepubliek zijn.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193975243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als dit zo makkelijk is? Waarom zijn zulke compounds met hekken er omheen er dan niet in Nederland?
Naja niemand aan gedacht nog misschien..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:46:36 #29
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193975364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Nee hoor. De verenigde staten van Indonesië zijn in 1949 onafhankelijk geworden. Waarbij de Molukken onderdeel waren van de deelstaat Oost Indonesië met een eigen regering. Dat de Javaanse republiek Indonesië in 1950 deze deelstaat heeft geannexeerd is vervelend maar niet ons probleem.
Waar lees je dat ik zeg dat het ons probleem is dan?

Ik stel dat ze genaaid zijn, en dat zijn ze. Zeker omdat ze onze belangen tot het einde hebben verdedigd.
pi_193975505
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:29 schreef Avinus het volgende:
In mijn stad is ook een Molukse wijk. Niet-Molukkers mogen daar niet wonen om "het karakter van de wijk te behouden". Als blanken dat zeggen is dat institutioneel racisme. Blijkt alweer dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.
Het is een eigening van iets waar de Molukkers van de huidige generatie niks aan hebben toegevoegd. Ze houden ze er zich wel heel erg aan vast. Het zou voor die gemeenschap goed zijn om daar vanaf te stappen en mee te draaien in de Nederlandse samen en in de huidige tijd (net als iedereen) een steentje bij te dragen.

Ik kom toevallig uit een stad waar veel Molukkers wonen. Je ziet dat de werkeloosheid hoog is en ze helaas niet verder komen dan laaggeschooldheid. :) Dat zie je bv. bij Turken wel veranderen die steeds hoger worden opgeleid. :)
pi_193975586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:57 schreef Duiveltja het volgende:
Dat zie je bv. bij Turken wel veranderen die steeds hoger worden opgeleid.
Hoera.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:04:04 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193975605
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Het is een eigening van iets waar de Molukkers van de huidige generatie niks aan hebben toegevoegd. Ze houden ze er zich wel heel erg aan vast. Het zou voor die gemeenschap goed zijn om daar vanaf te stappen en mee te draaien in de Nederlandse samen en in de huidige tijd (net als iedereen) een steentje bij te dragen.

Ik kom toevallig uit een stad waar veel Molukkers wonen. Je ziet dat de werkeloosheid hoog is en ze helaas niet verder komen dan laaggeschooldheid. :) Dat zie je bv. bij Turken wel veranderen die steeds hoger worden opgeleid. :)
Heb je voor die bewering over de Turken een bron? Ik zelf merk juist op straat dat ze juist vasthouden aan de Turkse normen en waarden. En met name valt dat op tijdens bijvoorbeeld voetbal wetsstrijden en dergelijke als de Turken met de Turkse vlaggen door de straten rijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193975606
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoera.
[ afbeelding ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_193975607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Het is een eigening van iets waar de Molukkers van de huidige generatie niks aan hebben toegevoegd. Ze houden ze er zich wel heel erg aan vast. Het zou voor die gemeenschap goed zijn om daar vanaf te stappen en mee te draaien in de Nederlandse samen en in de huidige tijd (net als iedereen) een steentje bij te dragen.

Ik kom toevallig uit een stad waar veel Molukkers wonen. Je ziet dat de werkeloosheid hoog is en ze helaas niet verder komen dan laaggeschooldheid. :) Dat zie je bv. bij Turken wel veranderen die steeds hoger worden opgeleid. :)
quote:
De Molukse wijken die eruit voortkwamen, druisen compleet tegen de Nederlandse multiculti-gedachte in. Het Nederlandse idee van opgelegde diversiteit zie je terug in een wijk als IJburg in Amsterdam, waar verschillende culturen door elkaar moeten leven doordat er huur- tegenover koopwoningen zijn gezet. Daar gaat het niet altijd goed.

Molukse wijken kennen deze problemen niet. Binnen de muren van de wijk werkt de homogeniteit, waarbij de drang naar de identiteit en cultuur megasterk is. Op het oog zijn de Molukkers volmaakt geïntegreerd in de Nederlandse samenleving omdat ze perfect Nederlands spreken.

Zouden dit soort op zichzelf staande wijken toch een functie hebben om beter te kunnen integreren? Een beetje zoals je in New York een Poolse of een Italiaanse wijk hebt? De Turk, de Nederlander – die bestaan niet. Maar de Molukker wel.

Yesim Candan

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntegreren-integratie
Molukkers en Molukse wijken dragen prima een steentje bij aan de maatschappij.
West-Melanesia
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:06:33 #35
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193975649
Slegs vir Maluku
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193975651
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[..]

Molukkers en Molukse wijken dragen prima een steentje bij aan de maatschappij.
quote:
Het Nederlandse idee van opgelegde diversiteit zie je terug in een wijk als IJburg in Amsterdam, waar verschillende culturen door elkaar moeten leven doordat er huur- tegenover koopwoningen zijn gezet. Daar gaat het niet altijd goed.
Opgelegde diversiteit? Culturen door elkaar moeten leven doordat er huur- tegenover koopwoningen zijn gezet?

Wat een raar schrijfsel en dat komt dan van rtlnieuws? _O-
pi_193975678
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


[..]

Opgelegde diversiteit? Culturen door elkaar moeten leven doordat er huur- tegenover koopwoningen zijn gezet?

Wat een raar schrijfsel en dat komt dan van rtlnieuws? _O-
Lol racisme?
West-Melanesia
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:17:03 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193975778
ik vind Molukse wijk in dit geval wel een groot woord, het is eerder een blok
pi_193975818
Positieve discriminatie moet kunnen toch? *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:23:01 #40
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193975843
Als het ok is voor Molukkers om een Molukse wijk te hebben, dan zou het ook ok zijn voor andere groepen zoals blanke Nederlanders om een blanke Nederlandse wijk te hebben.

Beide zijn even slecht. Racisme is slecht.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:24:25 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193975863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:20 schreef HSG het volgende:
Positieve discriminatie moet kunnen toch? *O*
is toch niks mis mee dat iemand van Molukse afkomst prioriteit krijgt, ik zie het probleem niet.
pi_193975885
Komt ts weer met z'n paradepaardje.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:26:02 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:26:17 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_193975899
Gaan we nou alweer deze eindeloze discussie voeren? Vorig jaar liep hier ook een topic over die uiteindelijk een meerdelig draadje werd met voornamelijk bijdragen van Oceanier wat gewoon neerkwam op oeverloos gezwets en welles nietes spelletjes. Verveelde je je een beetje of zo, dat je hetzelfde gezwam nog maar eens een keer loopt aan te zwengelen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193976047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:26 schreef Hathor het volgende:
Gaan we nou alweer deze eindeloze discussie voeren? Vorig jaar liep hier ook een topic over die uiteindelijk een meerdelig draadje werd met voornamelijk bijdragen van Oceanier wat gewoon neerkwam op oeverloos gezwets en welles nietes spelletjes. Verveelde je je een beetje of zo, dat je hetzelfde gezwam nog maar eens een keer loopt aan te zwengelen?
In onwetend Nederland is een refreshment “Molukse wijken” op z’n tijd schijnbaar noodzakelijk. Dit keer geen vandalisme, eens kijken wat voor meningen de revue nu passeren...
West-Melanesia
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:43:54 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193976424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is wachten op de eerste bewaakte gated communities voor de vermogende blanke idd.
Het zou mij niets verbazen als dat ook komt overwaaien vanuit de VS.
pi_193976461
Brooklyn strugglez
Don't follow me, I'm just a man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')