abonnement Unibet Coolblue
pi_193970363
Door Corona is Curaçao in een diepe recessie beland. Ze hebben Nederland om financiële hulp gevraagd. De hulp komt er mits er hervormingen komen. Er zijn strenge voorwaarden aan gebonden. Curaçao vindt de voorwaarden te ver gaan.

Wat vinden jullie?

https://nos.nl/liveblog/2(...)s-weken-op-slot.html

quote:
Curaçao: voorwaarden Nederland zijn onredelijk
Curaçao is niet te spreken over de voorwaarden die Nederland stelt aan financiële steun. De regering-Rhuggenaath schrijft in een persbericht dat het voorstel van Nederland "onredelijk" is en indruist tegen de afspraken over samenwerking tussen de landen. Ook vindt Curaçao dat het te weinig tijd krijgt om een besluit te nemen over de steun. Nederland heeft het Caribisch eiland daar tot vrijdag voor gegeven.

Het eiland ageert onder meer tegen de voorwaarde van Nederland om akkoord te gaan met de oprichting van een instituut in Nederland. Daarin nemen Nederlandse experts de komende zeven jaar besluiten over onder meer de verdeling van het geld, en volgens Curaçao daarmee ook over ingrijpen in de samenlevingen van Curaçao, Aruba en Sint-Maarten.

Nederland stelt voorwaarden aan de leningen, zodat hervormingen worden doorgevoerd die volgens staatssecretaris Knops (Koninkrijksrelaties) "broodnodig zijn". Curaçao vreest dat met de huidige voorwaarden aan het pakket "het welzijn en de stabiliteit" van het land aangetast worden. Later vandaag komt de regering-Rhuggenaath nog met een persconferentie.
pi_193970384
Ze uit het koninkrijk trappen en niet meer naar omkijken. Alleen maar ellende daar. Beetje als Wallonië.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:48:57 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193970397
Dat is toch juist goed?
Door geld in een put te gooien is nog nooit iemand beter geworden.

Curacao maakt er al jaren een puinhoop van, dan is het tijd om in te grijpen.
En als ze dat niet willen dan weigeren ze het geld toch gewoon?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193970438
Wel geld vragen maar niet mee willen werken, goh waar kennen we dat van
U MAD?
pi_193970451
Curaçao is kleiner dan twee Friese gemeenten. Daar kan niet eeuwig geld naar toe
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:54:58 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193970508
Beggars can't be choosers.

Niks mis met voorwaarden stellen. Het is aan de andere partij om daar in mee te gaan, en anders op een alternatieve wijze proberen om aan geld te komen.

quote:
Balkenendenorm
Nu blijkt dat de eisen onder meer gaan over de salarissen van politici, ambtenaren en bestuurders van overheidsbedrijven. Nederland wil dat ministers en Statenleden op de drie eilanden een kwart van hun pakket aan arbeidsvoorwaarden inleveren. Van ambtenaren en bestuurders van overheidsbedrijven wordt 12,5 procent verlangd.

Topfunctionarissen binnen het ambtenarenapparaat mogen maximaal 130 procent verdienen van het salaris van de minister-president. Dat geldt ook voor consultants die ingehuurd worden. Deze Caribische variant van de balkenendenorm moet nog worden vastgesteld per eiland en geldt dan voor alle bestaande en nieuwe arbeidscontracten.

"De salarissen zijn hier relatief hoog, in ieder geval te hoog voor de begrotingen van de eilanden", zegt correspondent Dick Drayer. "Dat heeft veel oorzaken, zo worden er heel weinig belastingen geïnd en is het ambtenarenapparaat eigenlijk te groot. Dus daar valt winst te halen en Nederland gaat ervan uit dat als je hulp wilt krijgen, je zelf ook iets moet doen."
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-coronasteun.html
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193970549
Vervelend voor curacao.
Hopelijk leren ze ervan dat ze nooit meer in deze situatie terecht gaan komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193970645
Logisch

Geld met voorwaarden om structurele problemen op te lossen is van alle opties het beste.
pi_193970653
Laat ze een referendum uitschrijven. Onafhankelijk en nooit meer een cent krijgen en geen recht op immigratie naar Nederland. Of volwaardig onderdeel van Nederland zonder extra autonomie.

Als zij in onafhankelijkheid besluiten om bij Nederland te horen is het ook geen kolonisatie. Ik ben wel voor, net als in het geval Suriname. Het probleem met de voormalige overzeese gebiedsdelen is de Afrikanisering van de bestuurscultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:12:58 #10
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193970730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is toch juist goed?
Door geld in een put te gooien is nog nooit iemand beter geworden.

Curacao maakt er al jaren een puinhoop van, dan is het tijd om in te grijpen.
En als ze dat niet willen dan weigeren ze het geld toch gewoon?
Ja, volgens mij worden ze er alleen maar beter van!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:13:05 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193970733
Er zitten daar genoeg Nederlandse ondernemers , die daar zitten vanwege het belastingklimaat , laat die maar wat geld storten.
Ik ben inmiddels overleden
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 10:14:24 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193970759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:07 schreef Beathoven het volgende:
Logisch

Geld met voorwaarden om structurele problemen op te lossen is van alle opties het beste.
Dit ja.

Dit doen we ook met bijv Italië. Als ze hun problemen niet willen oplossen, dan krijgen ze niets.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193970918
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja.

Dit doen we ook met bijv Italië. Als ze hun problemen niet willen oplossen, dan krijgen ze niets.
Italie is weer iets complexer gezien het de unie betreft.

Mensen met schulden help je met geld. Maar als er geen voorwaarden aan dat geld worden gesteld geef je geen motivatie mee.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:26:56 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193970942
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:46 schreef polderturk het volgende:
Door Corona is Curaçao in een diepe recessie beland. Ze hebben Nederland om financiële hulp gevraagd. De hulp komt er mits er hervormingen komen. Er zijn strenge voorwaarden aan gebonden. Curaçao vindt de voorwaarden te ver gaan.

Wat vinden jullie?

https://nos.nl/liveblog/2(...)s-weken-op-slot.html
[..]

Er zijn daar mensen die 3 keer de balkenendenorm opstrijken. Voor een eiland van 150.000 personen.
Amtenaren schrijven gemiddeld 30 overuren per week
De werkelijke aanwezigheid van mensen op de werkplek is 8 uur. Per week!

En dan janken als wij eisen dat er -een beetje- tegen dit soort wantoestanden wordt opgetreden als ze van ons gratis geld willen!

Heel normaal denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 10:34:00 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193971065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Italie is weer iets complexer gezien het de unie betreft.

Mensen met schulden help je met geld. Maar als er geen voorwaarden aan dat geld worden gesteld geef je geen motivatie mee.
De situatie in Italië is inderdaad complexer. Maar dat zegt niet dat er geen voorwaardes worden gesteld aan de steun.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:36:12 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193971116
Misschien kunnen we dat eiland alsnog aan Venezuela schenken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:40:46 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193971188
Ik vind dat het geen onredelijke eisen zijn van Nederland, maar ik snap ook dat een autonoom land graag autonoom zou willen blijven.

Ik ken de details van de afspraken over de samenwerking niet, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat de Nederlandse (huidige) politiek een stapje verder gaat in de maatregelen dan men eerder voor ogen had.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193971247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat ze een referendum uitschrijven. Onafhankelijk en nooit meer een cent krijgen en geen recht op immigratie naar Nederland. Of volwaardig onderdeel van Nederland zonder extra autonomie.

Als zij in onafhankelijkheid besluiten om bij Nederland te horen is het ook geen kolonisatie. Ik ben wel voor, net als in het geval Suriname. Het probleem met de voormalige overzeese gebiedsdelen is de Afrikanisering van de bestuurscultuur.
Laat ons zelf gewoon de beslissing maken en de handen van Curacao aftrekken. Volgens mij brengen de Antillen ons helemaal niks goeds.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:45:18 #19
37887 Dauthi
Progressive
pi_193971255
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:47 schreef bijdehand het volgende:
Ze uit het koninkrijk trappen en niet meer naar omkijken. Alleen maar ellende daar. Beetje als Wallonië.
Lol. Wallonië is gelukkig een stuk beter af dan die over het paard getilde rechtsextremisten in Vlaanderen, die iedere centimeter vrije grond hebben laten volbouwen met vrijstaande huizen en nu geen grond meer hebben om uit te breiden _O-
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:48:32 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193971312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:45 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Lol. Wallonië is gelukkig een stuk beter af dan die over het paard getilde rechtsextremisten in Vlaanderen, die iedere centimeter vrije grond hebben laten volbouwen met vrijstaande huizen en nu geen grond meer hebben om uit te breiden _O-
Zullen we anders gewoon zeggen dat heel België kut is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Laat ons zelf gewoon de beslissing maken en de handen van Curacao aftrekken. Volgens mij brengen de Antillen ons helemaal niks goeds.
jA mAaR dE sLaVeRnIj
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')