abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:29:44 #1
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193969062
quote:
De Nederlandse bevolking ziet er halverwege deze eeuw heel anders uit. De grootste verandering is te zien bij de beroepsbevolking. Het demografisch instituut NIDI voorspelt dat in 2050 42 procent van de mensen tussen de 20 en 65 geen Nederlandse achtergrond heeft. Dat blijkt uit een bevolkingsprognose die het NIDI vandaag publiceert.

Met een aantal slagen om de arm worden verschillende scenario's uitgewerkt. Dat gebeurt op basis van de nu nog ongewisse ontwikkeling van de leeftijdsverwachting van mensen, migratie en geboortes.

Op dit moment heeft 26 procent van de beroepsbevolking een niet-Nederlandse achtergrond. Het gaat om migranten van de eerste generatie (in het buitenland geboren) en de tweede generatie. Bij die tweede generatie is in ieder geval één ouder in het buitenland geboren.

Maatschappelijke gevolgen

Op verzoek van de Tweede Kamer zette het NIDI op een rij hoe de Nederlandse samenleving er in 2050 uitziet. De Kamer wil een beeld hebben van de maatschappelijke gevolgen van veranderingen in de omvang en samenstelling van de bevolking halverwege deze eeuw.

Aanleiding waren recente prognoses die aangaven dat de bevolking tot die tijd sterk zou groeien. Dit rapport gaat over de veranderingen in de samenstelling van de bevolking naar leeftijd (vergrijzing) en naar migratieachtergrond.

20 miljoen mensen

Volgens de meest recente CBS-bevolkingsprognose, van eind 2019, groeit de bevolking van 17,4 miljoen (2020) naar 19,3 miljoen (2050). Maar volgens het NIDI kan dat net zo goed 20 miljoen worden als migratie, kindertal en levensverwachting alle drie hoger uitvallen dan het CBS nu verwacht. Als dat allemaal juist minder wordt, dan zal de bevolking zelfs krimpen, zegt het NIDI.

Hoe Nederland er over 30 jaar uit gaat zien, is dus niet met zekerheid te zeggen. Zo weet niemand hoeveel migranten naar Nederland komen en hier ook blijven. Bovendien blijkt uit het verleden dat 80 procent van de migranten na een aantal jaren weer vertrekt, zegt het NIDI. Ook is niet te voorspellen hoeveel kinderen er worden geboren en of de levensverwachting verder stijgt.

Advies van het NIDI over het wel of niet sluiten van de grenzen voor migranten komt er niet, legt hoofdonderzoeker Joop de Beer uit. "Uiteindelijk gaat het om de politieke vraag naar welke samenleving we toe willen."

Het instituut wijst er wel op dat "een lage migratie leidt tot een krimpende potentiële beroepsbevolking en een hoge demografische druk". Die demografische druk zegt iets over de mate waarin de werkenden moeten voorzien in het onderhoud van de niet-werkenden. Als er veel migranten naar Nederland komen blijft die druk laag.

Klassieke migratielanden

De diversiteit van de bevolking met een migratieachtergrond neemt de komende decennia toe. Nu komt 40 procent van de mensen met een migratieachtergrond uit de 'klassieke' migratielanden: Indonesië, Suriname, de voormalige Nederlandse Antillen, Turkije en Marokko.

Over dertig jaar komen meer migranten (30 procent) dan nu uit EU- landen en minder uit de klassieke migratielanden (25 procent). Het aandeel mensen uit asiellanden stijgt naar verwachting van ongeveer 15 naar 20 procent.

Dubbele vergrijzing

Het CBS liet eind 2019 weten te verwachten dat het aantal 65-plussers toeneemt. Dat waren er vorig jaar 3,4 miljoen, in 2050 zijn het er mogelijk 4,8 miljoen. Het NIDI zegt daarover dat de groei vooral zit bij de oudste leeftijdsgroep, de 80-plussers. Ze noemen dat in hun rapport de 'dubbele vergrijzing'.

De komende 30 jaar verdubbelt het aantal 80-plussers bij een matige stijging van de levensverwachting. Het zijn er nu 800.000. In 2050 zullen er 1,5 miljoen 80-plussers zijn, maar dat kunnen er ook 2,5 miljoen zijn als de levensverwachting nog verder stijgt.

Volgend jaar komt het NIDI nog met een rapport waarin de gevolgen van de demografische ontwikkelingen voor wonen, onderwijs, arbeidsaanbod en zorg worden onderzocht.

https://nos.nl/artikel/23(...)30-jaar-migrant.html

We zijn in 2050 een land bomvol met migranten en bejaarden. Wie ziet dit nog goed gaan?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:40:12 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193969114
In ieder geval niet aan kinderen beginnen dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:40:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193969117
De verwachting mbt bevolkingsgroei en migratie van het cbs waren iedere keer klager dan het uiteindelijk werd, dus dit kan best zo zijn.
Als men denkt geen cohesie en saamhorigheidsgevoel nodig te hebben om succesvol een maatschappij te kunnen draaien wens ik ze veel succes.
Als het economisch zeer goed gaat zal het wel lukken. Komt er een crisis slaat iedereen elkaar de kop in.
Nog los dat het Nederlandse volk zijn thuisland verliest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:41:27 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193969119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
In ieder geval niet aan kinderen beginnen dus.
Juist wel. Deze mentaliteit gaat ons de kop kosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193969161
"Hoeveel migranten er blijven"

Daar kunnen we zelf iets aan doen ein elk geval.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:52:24 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193969164
De denkfout is dat dit niet te stoppen is en we dit dus allemaal maar moeten accepteren.

Ja, stoppen zal niet makkelijk zijn, maar is niet onmogelijk.

Dit land wordt alleen maar drukker, maar om de een of andere reden weigeren deugers als GL en D66 in te zien dat een goed (leef)klimaat en meer immigratie niet samengaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193969228
Gaan ze opeens allemaal werken dan?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193969234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:02 schreef vipergts het volgende:
Gaan ze opeens allemaal werken dan?
Dat staat er niet.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:13:58 #9
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
In ieder geval niet aan kinderen beginnen dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juist wel. Deze mentaliteit gaat ons de kop kosten.
Meer kaaskoppen! :Y
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:17:23 #10
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969322
quote:
Hoe Nederland er over 30 jaar uit gaat zien, is dus niet met zekerheid te zeggen.
Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
pi_193969370
Dus iedereen gaat vanzelfsprekend pvv stemmen?
pi_193969387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:25 schreef hoechst het volgende:
Dus iedereen gaat vanzelfsprekend pvv stemmen?
Zeker niet. Wat wel dat weet ik nog niet.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:29:57 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193969398
Paar jaar terug was er nog krimp voorspeld.
Dat was beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193969404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:25 schreef hoechst het volgende:
Dus iedereen gaat vanzelfsprekend pvv stemmen?
Was het maar waar. Of nog beter, FvD.

We leren het toch nooit. We zijn als volk te geindoctrineerd met ons schuldgevoel en het gelul van 'de wereld is van iedereen'. Daarnaast worden partijen die tegen immigratie zijn altijd zwart gemaakt of ze doen domme dingen waardoor ze zichzelf in een kwaad daglicht stellen. Daarbij zijn anti-immigratiepartijen en rechtse media niet 'samenwerkend' genoeg. Ze vormen geen front zoals linke media en partijen dat wel doen.

Het is nog niet te laat, maar wel bijna. We hebben dus al 4 miljoen 'allochtonen' in Nederland. Denk maar niet dat (veel) allochtonen voor een anti-immigratiepartij stemmen. Don't bite the hand that feeds you.

Hoe meer allochtonen, hoe kleiner de kans dat anti-immigratiepartijen nog ooit aan de macht komen. Allochtonen stemmen namelijk massaal links. Uiteraard. Gratisch geld, meer rechten en nog meer immigratie zodat zij zich niet meer in de minderheid voelen. Wat ze niet snappen is dat dat wanneer Nederland grotendeels uit allochtonen zal bestaan, de geldkraan ook dicht gaat. En het hier steeds minder vrij en gezellig zal worden. Teveel polarisatie is niet verstandig.

Enfin, verder heeft discussieren hier gewoon geen zin. We kunnen elkaar hoogstens oproepen om:

- Op FvD te stemmen
- Een eigen partij op te richten
- Zich aan te sluiten bij FvD

PVV is een alternatief maar vind ik persoonlijk geen 'fatsoenlijke' partij meer. En bij FvD, wat eigenlijk qua standpunten heel goed is, zou het wellicht beter zijn als Baudet een stapje terug zou nemen en er meer andere verstandige personen als 'gezicht' van de partij optreden.

Feit blijft dat er op dit moment niet meer opties zijn dan dat. Ja, of accepteren dat Nederland over een jaar of 20-30 zal zijn zoals Rotterdam, Utrecht, Cappelle, Almere, Den Haag, etc dat nu al zijn. Gezellig.
pi_193969412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
Stemmen op GL, Denk, Bij1, Pvda, D'66 (en Nida?) is dan ook letterlijk stemmen op jezelf opheffen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193969423
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zeker niet. Wat wel dat weet ik nog niet.
Omdat ?
pi_193969435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Was het maar waar. Of nog beter, FvD.

We leren het toch nooit. We zijn als volk te geindoctrineerd met ons schuldgevoel en het gelul van 'de wereld is van iedereen'. Daarnaast worden partijen die tegen immigratie zijn altijd zwart gemaakt of ze doen domme dingen waardoor ze zichzelf in een kwaad daglicht stellen. Daarbij zijn anti-immigratiepartijen en rechtse media niet 'samenwerkend' genoeg. Ze vormen geen front zoals linke media en partijen dat wel doen.

Het is nog niet te laat, maar wel bijna. We hebben dus al 4 miljoen 'allochtonen' in Nederland. Denk maar niet dat (veel) allochtonen voor een anti-immigratiepartij stemmen. Don't bite the hand that feeds you.

Hoe meer allochtonen, hoe kleiner de kans dat anti-immigratiepartijen nog ooit aan de macht komen. Allochtonen stemmen namelijk massaal links. Uiteraard. Gratisch geld, meer rechten en nog meer immigratie zodat zij zich niet meer in de minderheid voelen. Wat ze niet snappen is dat dat wanneer Nederland grotendeels uit allochtonen zal bestaan, de geldkraan ook dicht gaat. En het hier steeds minder vrij en gezellig zal worden. Teveel polarisatie is niet verstandig.

Enfin, verder heeft discussieren hier gewoon geen zin. We kunnen elkaar hoogstens oproepen om:

- Op FvD te stemmen
- Een eigen partij op te richten
- Zich aan te sluiten bij FvD

PVV is een alternatief maar vind ik persoonlijk geen 'fatsoenlijke' partij meer. En bij FvD, wat eigenlijk qua standpunten heel goed is, zou het wellicht beter zijn als Baudet een stapje terug zou nemen en er meer andere verstandige personen als 'gezicht' van de partij optreden.

Feit blijft dat er op dit moment niet meer opties zijn dan dat. Ja, of accepteren dat Nederland over een jaar of 20-30 zal zijn zoals Rotterdam, Utrecht, Cappelle, Almere, Den Haag, etc dat nu al zijn. Gezellig.
Dan weet nu dus heelFok wat ze wel moeten gaan stemmen!
Bedankt.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:37:25 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
In ieder geval niet aan kinderen beginnen dus.
waarom niet

dat zie ik niet , kinderen zijn fun , je hele leven

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juist wel. Deze mentaliteit gaat ons de kop kosten.
juist

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:29 schreef Red_85 het volgende:
Paar jaar terug was er nog krimp voorspeld.
Dat was beter.
nee joh, nou niet door mij

We zitten in de EU en het noorden is de banenmotor
mensen zullen zolang we in de EU zitten naar het werk blijven gaan

werk is Nederland en Duitsland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:37:52 #19
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:30 schreef matigeuser het volgende:
Hoe meer allochtonen, hoe kleiner de kans dat anti-immigratiepartijen nog ooit aan de macht komen. Allochtonen stemmen namelijk massaal links.
Dat zie je al in de VS, ze stemmen allemaal 'democrats'... Vooral de west- en east coast!
Ook daar de grootste problemen met democraten aan de macht. (Burgemeesters, lokale gemeenteraden)
Seattle is één van de voorbeelden ervan waar het goed fout gaat!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:40:02 #20
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom niet

dat zie ik niet , kinderen zijn fun , je hele leven
[..]

juist
Zeker, maar je moet het kunnen en aandurven en een stabiel (financieel) leven hebben...
Kinderen opvoeden in armoede is werkelijk niks!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:41:58 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_193969505
Het lijkt me ongewenst dat we nog jarenlang kansarmen importeren. Maar ik heb er niet zo'n moeite mee als mensen hun partner uit Duitsland of Spanje halen. Wat dat betreft is de demografische verandering dat het percentage dat uit de EU komt toeneemt wel goed te noemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:42:21 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:41 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me ongewenst dat we nog jarenlang kansarmen importeren. Maar ik heb er niet zo'n moeite mee als mensen hun partner uit Duitsland of Spanje halen. Wat dat betreft is de demografische verandering dat het percentage dat uit de EU komt toeneemt wel goed te noemen.
De meeste Immigranten zijn ABSOLUUT niet kansarm
veel expats komen binnen met de baan en woning al op zak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193969510
we moeten ze wel onderhouden hé
U MAD?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:43:12 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:42 schreef de_boswachter het volgende:
we moeten ze wel onderhouden hé
klets niet joh , meneer Wilders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:44:20 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:51 schreef Jaroon het volgende:
"Hoeveel migranten er blijven"

Daar kunnen we zelf iets aan doen ein elk geval.
Nederland is het Singapore van de EU , of je dat nu wilt of niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:44:20 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_193969529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:37 schreef michaelmoore het volgende:
We zitten in de EU en het noorden is de banenmotor
mensen zullen zolang we in de EU zitten naar het werk blijven gaan

werk is Nederland en Duitsland

Yep, dit is de werkelijke reden. Vroeger moesten we ze uit het rifgebergte halen omdat niemand anders het wilde doen. Nu krijgen we vooral import uit Spanje en Italië. Het is best een luxepositie om te hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:45:53 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep, dit is de werkelijke reden. Vroeger moesten we ze uit het rifgebergte halen omdat niemand anders het wilde doen. Nu krijgen we vooral import uit Spanje en Italië. Het is best een luxepositie om te hebben.
Oost en Zuid Europa loopt leeg, het is de taak nvan de EU om hie riets aan te doen

wat bemoedigend is dat Bulgarije en Roemenie de Landbouw factor al gaan overnemen van Nederland, dus we maken alvast ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193969549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:29 schreef Red_85 het volgende:
Paar jaar terug was er nog krimp voorspeld.
Dat was beter.
Je snapt toch wel dat ze daarmee alleen de Nederlanders bedoelen?
pi_193969562
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederland is het Singapore van de EU , of je dat nu wilt of niet
Je kan mensen tijdelijk toelaten voor werk. Daarnaast beter kijken naar wie evt. terug kan in de toekomst naar eigen land (asielzoekers) en niet direct een permanente verblijfsvergunning geven. Sowieso moet je het moeilijker maken de Nederlandse nationaliteit te krijgen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:48:31 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan mensen tijdelijk toelaten voor werk. Daarnaast beter kijken naar wie evt. terug kan in de toekomst naar eigen land (asielzoekers) en niet direct een permanente verblijfsvergunning geven. Sowieso moet je het moeilijker maken de Nederlandse nationaliteit te krijgen.
Nederlandse nationaliteit is geen beletsel of noodzaak voor vestiging van of door Europeanen
Net zoals een persoon uit Drenthe ook in Noord Holland mag werken en wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193969582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nederlandse nationaliteit is geen beletsel voor vestiging van Europeanen
Europeanen kun je weinig tegen doen.
pi_193969587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klets niet joh , meneer Wilders
mad
U MAD?
pi_193969605
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze heel aso hier gaan neuken zodat hun toekomstig dochtertje hun excuus is om te blijven
Ja. Doet men nu ook. De procedure moet sneller dan gronden kinderen hier ook niet.
pi_193969613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Onzin natuurlijk. De VVD is de grote aanjager van de massa-immigratie en het CDA doet vrolijk mee.

quote:
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
Hugo de Jonge zei het gisteren zelf "We moeten groeien.". Dit is hun (CDA,VVD,D66) economische groei, het BNP, ook in de tijd voor corona dat het zogenaamd hartstikke goed ging was de helft van 1.5% groei BNP gewoon kunstmatige bevolkingstoename, ook wel foutief bevolkingsgroei genoemd.

Daarmee gaat het dus niet om groei voor de Nederlanders, maar dient de groei iemand anders. Meer mensen die harder werken en meer uitgeven aan de dingen waar ze niet zonder kunnen of mogen als een woning, zorg en zorgverzekering.Stijgende kosten vergroten ook het BNP. De arbeidsproductiviteit daalt dan ook en dat zal niet minder worden nu de laaggeletterdheid de norm wordt, mede onder immigratiedruk, in zelfs het hoger onderwijs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:51:55 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_193969621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De meeste Immigranten zijn ABSOLUUT niet kansarm
veel expats komen binnen met de baan en woning al op zak
Dat bedoelde ik niet te zeggen, ik werk op een universiteit, dus behoor tot een van de hoofdredenen waarom de gemiddelde fokker jankend in een hoekje de haren uit ligt te trekken wanneer zo'n nieuwsbericht weer eens langskomt. Ik bedoel dat we een geschiedenis hadden van het importeren van kansarmen voor zware industrie, en dat de toegenomen mobiliteit en het vermoeden dat sommige landen actief een diaspora nastreven, de asielregels heeft verouderd. Dat kan niet nog dertig jaar doorgaan. Maar het nieuwsbericht gaat er vooral over dat de expats toenemen, en dat lijkt me verder niet zo'n heel groot probleem (alleen voor de huizenprijzen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:52:15 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Doet men nu ook. De procedure moet sneller dan gronden kinderen hier ook niet.
kinderen die gronden sowieso niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193969640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kinderen die gronden sowieso niet
Aarden dan.
pi_193969641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat zie je al in de VS, ze stemmen allemaal 'democrats'... Vooral de west- en east coast!
Ook daar de grootste problemen met democraten aan de macht. (Burgemeesters, lokale gemeenteraden)
Seattle is één van de voorbeelden ervan waar het goed fout gaat!
En dat is behoorlijk ironisch gezien de democraten altijd pro-slavernij zijn geweest bij elke motie tegen.
pi_193969655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juist wel. Deze mentaliteit gaat ons de kop kosten.
Ik ben echt heel hard klaar met dat immigratie "diversity issssssssss" deug verhaal non stop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:54:23 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193969658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Aarden dan.
Kinderen zijn geen planten he, Je bedoelt geraniums zeker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193969667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen planten he, Je bedoelt geraniums zeker
Juist......
pi_193969683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:52 schreef thedeedster het volgende:
De denkfout is dat dit niet te stoppen is en we dit dus allemaal maar moeten accepteren.

Ja, stoppen zal niet makkelijk zijn, maar is niet onmogelijk.

Dit land wordt alleen maar drukker, maar om de een of andere reden weigeren deugers als GL en D66 in te zien dat een goed (leef)klimaat en meer immigratie niet samengaan.
Nou sterker, kinderen krijgen is slecht, we zijn met teveel, maar immigratie is prima.

Die gasten weten zelf niet wat ze willen joh. Nederland moet vooral andermans problemen oplossen i.p.v. zorg dragen voor zijn eigen lapje grond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193969702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De meeste Immigranten zijn ABSOLUUT niet kansarm
veel expats komen binnen met de baan en woning al op zak
Uhuh, miljoenen hooggeschoolde arbeiders uit Turkije en Marokkko, net als vroeger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:02:36 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193969766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De VVD is de grote aanjager van de massa-immigratie en het CDA doet vrolijk mee.
[..]

Hugo de Jonge zei het gisteren zelf "We moeten groeien.". Dit is hun (CDA,VVD,D66) economische groei, het BNP, ook in de tijd voor corona dat het zogenaamd hartstikke goed ging was de helft van 1.5% groei BNP gewoon kunstmatige bevolkingstoename, ook wel foutief bevolkingsgroei genoemd.

Daarmee gaat het dus niet om groei voor de Nederlanders, maar dient de groei iemand anders. Meer mensen die harder werken en meer uitgeven aan de dingen waar ze niet zonder kunnen of mogen als een woning, zorg en zorgverzekering.Stijgende kosten vergroten ook het BNP. De arbeidsproductiviteit daalt dan ook en dat zal niet minder worden nu de laaggeletterdheid de norm wordt, mede onder immigratiedruk, in zelfs het hoger onderwijs.
Juist. De meeste mensen begrijpen weinig van economie en met name de journalistiek en de media bakken er weinig van.

BNP is een ronduit beperkt referentiepunt. Bevolkingsgroei alleen al heeft een positief effect op het BNP. Een eerlijker plaatje is het BNP per hoofd van de bevolking, maar dat is gewoon een veel minder mooi plaatje. (Maar ja, wat verkoopt beter?)

Het BNP vertelt daarnaast nooit hoe het is gestegen, het kunnen ook forse Overheidsuitgaven zijn. En niet al die Overheidsuitgaven worden door iedereen gewaardeerd.

Zolang het groeimantra blijft voortwoekeren zal de bevolkingsgroei eerder gepromoot, dan getemperd worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:04:17 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193969796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou sterker, kinderen krijgen is slecht, we zijn met teveel, maar immigratie is prima.

Die gasten weten zelf niet wat ze willen joh. Nederland moet vooral andermans problemen oplossen i.p.v. zorg dragen voor zijn eigen lapje grond.
Het is echt krankjorum. Tja, dat krijg je wanneer je dogma’s conflicteren; een enorme mind fuck.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193969818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.

Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden. We weten allemaal welk soort mensen 'de regio' dan zullen overspoelen.

Video: https://twitter.com/HendrikWakker/status/1280155772039692289

Wie biedt meer??
pi_193969876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is echt krankjorum. Tja, dat krijg je wanneer je dogma’s conflicteren; een enorme mind fuck.
Ja als ik die dogma's hoor, waar die partijen zich achter scharen, dan zie ik een grote conflicterende kut zooi.

Maar mensen stemmen er massaal op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193969895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.

Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden. We weten allemaal welk soort mensen 'de regio' dan zullen overspoelen.

Video: https://twitter.com/HendrikWakker/status/1280155772039692289

Wie biedt meer??
THiddema twitterde op maandag 06-07-2020 om 23:54:28 @tomjanmeeus Goh! da’s nog eens vergaand hè Tom-Jan. Alle CDA lijsttrekkers van de laatste jaren hebben in verkiezingstijd het idee “ontdekt” van grenscontroles.Nooit opgevallen? reageer retweet
geertwilderspvv twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 07:06:53 We worden vreemden in eigen land. Dat mag nooit gebeuren.

Stem daarom #PVV!

#GrenzenDicht
#Wilders #PVV2021 https://t.co/qILxmmg394 reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193969901
quote:
In 2050 40% beroepsbevolking migrant, bevolking groeit naar 20 milj.
Topic niet gelezen, maar het zit hem dus in het woordje "beroepsbevolking". Tegen die tijd gaan het veel heel veel meer buitenlanders zijn, want het gros werkt niet en gaat niet werken.

Ik gok op minstens 50%

Happy happy joy. Wat een verrijking. Man man man, hoe we ons kleine kikkerlandje op tijd van nog geen 100 jaar finaal te grabbel gegooid en naar de tering geholpen hebben :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193969914
Jajoh ik ben er helemaal klaar mee, ik overweeg stemmen op PVV.

Grote nadeel is alleen dat PVV nooit zal regeren als ze niet samen met FvD een meerderheid vormen.

Alleen FvD wordt ook alweer uitgekotst door alle partijen dus of daar nog hoop ligt... Waarschijnlijk ook niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:23 #51
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:05 schreef Nober het volgende:
Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.
Ja, maar hij wil toch een 'jaarlijks debat' over het aantal wat we aankunnen?
Of dat debat er überhaupt gaat komen is ook maar de vraag natuurlijk... (met of zonder cda)
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:15:56 #52
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193969992
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:10 schreef ludovico het volgende:
Grote nadeel is alleen dat PVV nooit zal regeren als ze niet samen met FvD een meerderheid vormen.
De PVV kan wel mooi meestemmen met wetten en dat is ook al winst! :Y
pi_193970023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De PVV kan wel mooi meestemmen met wetten en dat is ook al winst! :Y
De grote pijn is gewoon dat hele klimaatgedram waar IEDEREEN aan mee doet vanaf VVD naar links. Behalve misschien de SP.

En ze zijn ook allemaal Europa geil.

Naar mijn inziens werkt dit alleen maar zo omdat mensen nogal mak in de uitgezette lijn van de "elite" geloofd maar okay. Diversity IS the future.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:32:36 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

. Bevolkingsgroei alleen al heeft een positief effect op het BNP.
Een eerlijker plaatje is het BNP per hoofd van de bevolking, maar dat is gewoon een veel minder mooi plaatje. (Maar ja, wat verkoopt beter?)

Het BNP vertelt daarnaast nooit hoe het is gestegen, het kunnen ook forse Overheidsuitgaven zijn. En niet al die
Overheidsuitgaven worden door iedereen gewaardeerd.

Zolang het groeimantra blijft voortwoekeren zal de bevolkingsgroei eerder gepromoot, dan getemperd worden.
Juist, maar we kunnen er NIETS aan doen, want Nederland is een groei land binnen de EU

een groeikern net als de Randstad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:35:21 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.

Dat denk ik ook ja

ook de bevolkingstoename blijft toenemen

Dat zie je aan de laatste jaren vorig jaar 120.000 inwoners erbij
we kunnen het welaan met een goede regering gaan we ruimte maken, koeien weg en bouwen
Wegen fiets snel wegen Tunnels en Metro en snelle spoorlijnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:39:30 #56
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193970285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja

ook de bevolkingstoename blijft toenemen

Dat zie je aan de laatste jaren vorig jaar 120.000 inwoners erbij
we kunnen het welaan met een goede regering gaan we ruimte maken, koeien weg en bouwen
Wegen fiets snel wegen Tunnels en Metro en snelle spoorlijnen
Tuurlijk joh en wat doe je als de weilanden vol zijn gebouwd. Ik neem aan dat jij dan wat mensen in je huis neemt?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:41:04 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:39 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Tuurlijk joh en wat doe je als de weilanden vol zijn gebouwd. Ik neem aan dat jij dan wat mensen in je huis neemt?
Dat kan niet

het areaal weilanden in Nederland is 500.000 HA waarvan 188.500 in hte groenen hart
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193970312
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:10 schreef ludovico het volgende:

Alleen FvD wordt ook alweer uitgekotst door alle partijen dus of daar nog hoop ligt... Waarschijnlijk ook niet.
Dat is dan ook het gevolg van een langdurige en zorgvuldige mediacampagne. Kom aan de massa-immigratie en de EU-federalisering en het momentum moet en zal gesmoord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:42:23 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193970317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist, maar we kunnen er NIETS aan doen, want Nederland is een groei land binnen de EU

een groeikern net als de Randstad
Of we er wel of niets aan doen, dát moet de discussie worden. Niets is onmogelijk.

Is Brussel er voor ons, of zijn wij er voor Brussel? Ik neig naar het laatste.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:42:43 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193970322
Een migrant is iemand die buiten Nederland geboren is. Hier zijn abusievelijk 6e generatie Indonezen, Surinamers en Marokkanen in dat migrantenpercentage meegeteld.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:45:03 #61
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193970343
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan niet

het areaal weilanden in Nederland is 500.000 HA waarvan 188.500 in hte groenen hart
Wat kan niet. Alles volbouwen? Waarom zou dat niet kunnen.
pi_193970359
Oeh diversiteit op de werkvloer. Wat erg.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:48:57 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970398
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Of we er wel of niets aan doen, dát moet de discussie worden. Niets is onmogelijk.

Is Brussel er voor ons, of zijn wij er voor Brussel? Ik neig naar het laatste.
nee vrij verkeer van goederen en personen en transacties staat in de overeenkomst van Maastricht

Dit kan gebeuren dan men naar de regio trekt waar werk is

Het is een taak van de EU om oudere Nederlanders naar het zuiden te krijgen , dan krijgen we ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:50:28 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:42 schreef -XOR- het volgende:
Een migrant is iemand die buiten Nederland geboren is. Hier zijn abusievelijk 6e generatie Indonezen, Surinamers en Marokkanen in dat migrantenpercentage meegeteld.
Ik neig meer naar de benaming dat een immigrant iemand is die buiten de EU is geboren ,de overigen zijn verhuizers

Net als van Drenthe Naar Noord Holland of Zeeland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:51:04 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193970441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het noorden van Europa niet
Zweden wil ook in de toekomst de bevolking verdrievoudigen door middel van immigratie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:51:27 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970449
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:45 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Wat kan niet. Alles volbouwen? Waarom zou dat niet kunnen.
Als je heel nederland volbouwd dan kan er wel 200 miljoen mensen in nederland wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:53:20 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zweden wil ook in de toekomst de bevolking verdrievoudigen door middel van immigratie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zweden wil ook in de toekomst de bevolking verdrievoudigen door middel van immigratie.
https://commonsensetv.nl/(...)eden-door-migranten/

Dat lukt ook aardig
Had je plannen ??


quote:
Migranten zorgen voor 73% v/d bevolkingsgroei in Zweden

Danny
28/02/2020
09:53
2 Comments
De officiële cijfers van de Zweedse regering laten zien dat de groei van de bevolkingsgroei van 100.000 in het jaar 2019 voor 73% gedreven wordt door de komst van migranten.

Inheemse Zweden blijven het land verlaten.
Deze cijfers komen van Statistics Sweden, een orgaan van de overheid die de officiële cijfers van Zweden dient te openbaren.

De Zweedse bevolking is fors gegroeid afgelopen decennia.

Met een groei van ruim een miljoen heeft Zweden, volgens de laatste telling, nu 10,327,589 inwoners. (bron)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:54:34 #68
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193970500
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als je heel nederland volbouwd dan kan er wel 200 miljoen mensen in nederland wonen
lol echt niet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:46 schreef rosalinde93 het volgende:
Oeh diversiteit op de werkvloer. Wat erg.
Alsof deze mensen gaan werken :')
pi_193970509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
Maar Hugo weet wel hoe het op te lossen
HendrikWakker twitterde op maandag 06-07-2020 om 17:04:54 Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen. Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden. We weten allemaal welk soort mensen 'de regio' dan zullen overspelen. https://t.co/Up0F2Lw83L reageer retweet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:55:22 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:54 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

lol echt niet.
[..]

Alsof deze mensen gaan werken :')
dat lijkt me wel, daar voor komen ze hierheen


quote:
Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.

Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden.
Een randstadprovincie is noodzaak

Een herindeling van Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193970540
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:10 schreef ludovico het volgende:
Jajoh ik ben er helemaal klaar mee, ik overweeg stemmen op PVV.

Grote nadeel is alleen dat PVV nooit zal regeren als ze niet samen met FvD een meerderheid vormen.

Alleen FvD wordt ook alweer uitgekotst door alle partijen dus of daar nog hoop ligt... Waarschijnlijk ook niet.
Dan moeten we er voor zorgen dat die 2 partijen 76 zetels halen ^O^ Als land zijn we toch al verneukt dus wat maakt het uit
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:58:07 #72
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193970547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan moeten we er voor zorgen dat die 2 partijen 76 zetels halen ^O^ Als land zijn we toch al verneukt dus wat maakt het uit
Ik mag jou instelling wel! :Y
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:59:25 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970560
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan moeten we er voor zorgen dat die 2 partijen 76 zetels halen ^O^ Als land zijn we toch al verneukt dus wat maakt het uit
nou nou nou

alle noordelijke landen krijgen met immigratie te maken het zuiden en oosten loopt leeg, dus de EU moet aan de slag

Zeker als Albanië er ook bij komt
https://commonsensetv.nl/(...)eden-door-migranten/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193970597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou nou nou

alle noordelijke landen krijgen met immigratie te maken het zuiden en oosten loopt leeg, dus de EU moet aan de slag

Zeker als Albanië er ook bij komt
https://commonsensetv.nl/(...)eden-door-migranten/
En Nederland moet eens voet bij stuk houden dat het vol is! Maar mensen met ruggengraat heb ik niet gezien in de politiek
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:05:50 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is wijsheid. Daar gaat het om. En dan moet je ook kijken naar het verleden.
Het doet zich binnen de hele EU voor , niet alleen Nederland
https://commonsensetv.nl/(...)eden-door-migranten/
quote:
Migranten zorgen voor 73% v/d bevolkingsgroei in Zweden

Danny
28/02/2020
09:53
2 Comments
De officiële cijfers van de Zweedse regering laten zien dat de groei van de bevolkingsgroei van 100.000 in het jaar 2019 voor 73% gedreven wordt door de komst van migranten.

Inheemse Zweden blijven het land verlaten. Deze cijfers komen van Statistics Sweden, een orgaan van de overheid die de officiële cijfers van Zweden dient te openbaren.

De Zweedse bevolking is fors gegroeid afgelopen decennia. Met een groei van ruim een miljoen heeft Zweden, volgens de laatste telling, nu 10,327,589 inwoners. (bron)

“De bevolking in Zweden stijgt gedeeltelijk omdat er meer mensen worden geboren dan dat er dood gaan maar vooral omdat het immigratie-getal hoger ligt dan het emigratie-getal. 73% van de groei is toe te schrijven aan immigratie.” aldus de regeringsinstantie verantwoordelijk voor de cijfers (bron)

In 2019 zijn er 16.028 Zweden vertrokken uit hun land. Dit is het grootste aantal ooit in een jaar van de Zweedse moderne geschiedenis.

Terwijl duizenden immigranten Zweden binnendringen om op grote schaal (bron zelfde rapport) gebruik te maken van de sociale en financiële voordelen hiervan, vertrekken duizenden Zweden uit het land dat ze ooit “thuis” noemden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193970631
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:10 schreef ludovico het volgende:
Jajoh ik ben er helemaal klaar mee, ik overweeg stemmen op PVV.

Grote nadeel is alleen dat PVV nooit zal regeren als ze niet samen met FvD een meerderheid vormen.

Alleen FvD wordt ook alweer uitgekotst door alle partijen dus of daar nog hoop ligt... Waarschijnlijk ook niet.
PVV wordt net zo hard uitgekotst ;). Als je één van die partijen gaat stemmen zou ik nog het FvD kiezen, daar zitten in elk geval mensen die nog enige kennis van zaken hebben.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:06:52 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

PVV wordt net zo hard uitgekotst ;). Als je één van die partijen gaat stemmen zou ik nog het FvD kiezen, daar zitten in elk geval mensen die nog enige kennis van zaken hebben.
och jammer , och verdriet, Nederland maakt deel uit van de EU, net als Zweden en Duitsland

en anders dan ga je in een ander EU land wonen, Italie of Spanje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:07:06 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193970639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is wijsheid. Daar gaat het om. En dan moet je ook kijken naar het verleden.
Dit betreft voornamelijk migratie binnen de EU-grenzen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:08:36 #79
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193970661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

PVV wordt net zo hard uitgekotst ;). Als je één van die partijen gaat stemmen zou ik nog het FvD kiezen, daar zitten in elk geval mensen die nog enige kennis van zaken hebben.
Welke mensen dan precies? Want de leider is daar zeker weten niet 1 van.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193970715
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die bange boosmeneertjes in dit topic _O-
Het is vooral intellectuele lafheid om niet te willen nadenken over sociale cohesie, burgerrechten en het sociaal contract en je een radicale verandering van de samenleving en het concept land maar te laten overkomen alsof het een natuurkracht/natuurramp is.

Feitelijk is het dat zogenaamde redelijke gematigde midden van de degelijke (ahum) bestuurspartij dat op een radicale koers zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193970731
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke mensen dan precies? Want de leider is daar zeker weten niet 1 van.
Er zitten daar redelijk wat mensen in de partij met een degelijke academische achtergrond. En daaronder valt ook Baudet, kun je het nog enorm met hem oneens zijn (ben ik ook geregeld) maar ik schat FvD een stuk hoger in dan de PVV. De laatstgenoemde partij kan enkel schreeuwen dat de Islam slecht is maar hoe ze überhaupt bepaalde dingen willen gaan wijzigen in Nederland weten ze zelf niet eens.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:14:02 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

PVV wordt net zo hard uitgekotst ;). Als je één van die partijen gaat stemmen zou ik nog het FvD kiezen, daar zitten in elk geval mensen die nog enige kennis van zaken hebben.

O deze sukkel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:15:40 #83
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193970778
Jeetje niet verwacht dit.
VVD gaat natuurlijk tijdens hun campagne har schreeuwen dat ze een migratiestop willen , maar zodra ze weer aan de macht zijn , blijven de grenzen weer wagenwijd open
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:15:41 #84
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193970779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zitten daar redelijk wat mensen in de partij met een degelijke academische achtergrond. En daaronder valt ook Baudet, kun je het nog enorm met hem oneens zijn (ben ik ook geregeld) maar ik schat FvD een stuk hoger in dan de PVV. De laatstgenoemde partij kan enkel schreeuwen dat de Islam slecht is maar hoe ze überhaupt bepaalde dingen willen gaan wijzigen in Nederland weten ze zelf niet eens.
Ik zie het verschil niet. De FvD is net zo schreeuwerig over een vermeend partijkartel en dat ze allemaal zo zielig zijn omdat hun fringepartij niet wordt geaccepteerd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:17:03 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:15 schreef Enchanter het volgende:
Jeetje niet verwacht dit.
VVD gaat natuurlijk tijdens hun campagne har schreeuwen dat ze een migratiestop willen , maar zodra ze weer aan de macht zijn , blijven de grenzen weer wagenwijd open
Ja ze kunnen niet anders, iedereen schreeuwt en denkt is niet anders

DE hele EU heeft met verplaatsingen te maken , van hot naar her en van her naar hot
Landen moeten zich aanpassen, woningen slopen in Bulgarije en bouwen in Nederland of ouderen verplichten na hun pensioen elders te gaan wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:18:19 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193970810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is vooral intellectuele lafheid om niet te willen nadenken over sociale cohesie, burgerrechten en het sociaal contract en je een radicale verandering van de samenleving en het concept land maar te laten overkomen alsof het een natuurkracht/natuurramp is.

Feitelijk is het dat zogenaamde redelijke gematigde midden van de degelijke (ahum) bestuurspartij dat op een radicale koers zit.
Daar wordt wel over nagedacht alleen laat het politieke midden de angst niet regeren. De nuchtere Hollander kan nog rustig tegen dingen aankijken echter is er een minderheid die hysterisch wordt en bang is voor verandering en onbekende zaken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:19:37 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193970833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:15 schreef Enchanter het volgende:
Jeetje niet verwacht dit.
VVD gaat natuurlijk tijdens hun campagne har schreeuwen dat ze een migratiestop willen , maar zodra ze weer aan de macht zijn , blijven de grenzen weer wagenwijd open
Onderhandelingstactiek. Hugo de Jonge - de beoogde lijsttrekker van het CDA - is geen groot tacticus. Door al direct te stellen dat hij niet wil regeren met een FvD, zet hij de deur wagenwijd open voor Links en is zijn onderhandelingspositie ronduit zwak, want hij heeft geen alternatief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193970834
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
pi_193970835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:15 schreef Enchanter het volgende:
Jeetje niet verwacht dit.
VVD gaat natuurlijk tijdens hun campagne har schreeuwen dat ze een migratiestop willen , maar zodra ze weer aan de macht zijn , blijven de grenzen weer wagenwijd open
Of ze huren weer een paar Turken in ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:21:33 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193970856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
Ja dat denk ik ook , dan steken we de dijken door, trekken we de kurk eruit en laten de boel zinken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:22:17 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193970872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Onderhandelingstactiek. Hugo de Jonge - de beoogde lijsttrekker van het CDA - is geen groot tacticus. Door al direct te stellen dat hij niet wil regeren met een FvD, zet hij de deur wagenwijd open voor Links en is zijn onderhandelingspositie ronduit zwak, want hij heeft geen alternatief.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het Hugo de Jonge gaat worden.
Maar als hij echt niet wil samenwerken en ze moeten zo meteen een regering vormen met 7 , 8 of 9 partijen , zal hij er wel op terug komen
Ik ben inmiddels overleden
pi_193970914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
Jij denkt dat een rechtse regering nu nog bepaalde processen kan stoppen? Daar is het al veel te laat voor. Daarnaast zie ik het ook niet gebeuren dat heel Nederland ineens rechts gaat stemmen. Veel te veel mensen die nog altijd denken dat een multiculturele samenleving fantastisch is :).
pi_193970924
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Daar wordt wel over nagedacht alleen laat het politieke midden de angst niet regeren. De nuchtere Hollander kan nog rustig tegen dingen aankijken echter is er een minderheid die hysterisch wordt en bang is voor verandering en onbekende zaken.
Ik denk dat ze vooral bang zijn van de inmiddels bekende zaken, en dat is niet onterecht. Er zijn twee soorten verandering, goede en dat noemen we vooruitgang, en slechte en dat noemen we achteruitgang. De veranderingen door massa-immigratie zijn doorgaans achteruitgang. Van rondtrekkende mannelijke dagloners in armetierige pensionnetjes of barakken, tot religieuze ondedrukking, misogynie, laaggeletterdheid en algehele Middeleeuwsheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193970926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jij denkt dat een rechtse regering nu nog bepaalde processen kan stoppen?
Het is nooit te laat.
pi_193970967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
Rechts is heel luid aanwezig op bepaalde plekken van dit forum maar als het er op aan komt is Nederland nog heel links.

Ik stem sowieso links, dus die stem hebben ze alvast.
pi_193971011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
De regering is hartstikke rechts hoor. Mensen moeten eens een keer snappen dat massa-immigratie inclusief diversiteitsgelul, islamisering en slavenschepen op de Middellandse zee van rechts komt. Het is wat het internationale grootbedrijf en dus Rutte wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:32:13 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193971030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De regering is hartstikke rechts hoor. Mensen moeten eens een keer snappen dat massa-immigratie inclusief diversiteitsgelul, islamisering en slavenschepen op de Middellandse zee van rechts komt. Het is wat het internationale grootbedrijf en dus Rutte wil.
Het is een onzalig huwelijk van rechts en links. Links kan er zich lekker mee deugprofileren, (neoliberaal) rechts levert goedkope arbeidskrachten en consumenten voor de multinationals.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193971044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
Rechts is juist het probleem van dit alles.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_193971053
De argumenten voor meer immigratie (vergrijzing, tekorten in de zorg) zijn onderdeel geworden van een overtuiging dat dit onomkeerbaar is. Het kan niet anders: "wie gaat jou wassen als je bejaard bent". De Nederlanders zijn echt gehersenspoelt wat dat betreft. Er zijn echt wel andere oplossingen te vinden dan groeien, meer, groter, sneller. Als je die redenering zou volgen dan zitten we in 2080 met 25 miljoen inwoners. waarvan nog 10 miljoen oorspronkelijke bewoners.

Ik pleit voor de weg terug naar meer kleinschaligheid, minder inwoners, minder globalisme en meer homogeniteit van de bevolking.
pi_193971077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rechts is juist het probleem van dit alles.
Ga toch weg man.
pi_193971086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De regering is hartstikke rechts hoor. Mensen moeten eens een keer snappen dat massa-immigratie inclusief diversiteitsgelul, islamisering en slavenschepen op de Middellandse zee van rechts komt. Het is wat het internationale grootbedrijf en dus Rutte wil.
Oh oke. Hartstikke rechts nog wel _O-
pi_193971119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Rechts is juist het probleem van dit alles.
Rechts en links zijn holle frasen geworden. De tegenstelling is Globalisme vs Nationalisme. Nationalisme zie je bij Klassiek Links (SP, PvdD) en bij Rechts ( FvD, PVV) en Globalisme zie je eigenlijk bij de rest ( D66, PvdA, GL, VVD, CDA)
pi_193971120
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is een onzalig huwelijk van rechts en links. Links kan er zich lekker mee deugprofileren, (neoliberaal) rechts levert goedkope arbeidskrachten en consumenten voor de multinationals.
Een huwelijk suggereert een soort gelijkwaardige verhouding, Terwijl het toch echt de linkse ezel is die achter de door rechts voorgehouden wortel aanhobbelt en zo de kar van rechts trekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193971156
Wat aanvullende informatie in deze discussie:



  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:41:16 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193971197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een huwelijk suggereert een soort gelijkwaardige verhouding, Terwijl het toch echt de linkse ezel is die achter de door rechts voorgehouden wortel aanhobbelt en zo de kar van rechts trekt.
Ik zie eerder een partijkartel waarbij (om voor mij sinistere redenen) Nederland in een multiraciale deelstaat van een federale EU wordt omgevormd zonder dat de oorspronkelijke bevolking daar ooit over geraadpleegd is.
Allemaal van hetzelfde laken een pak, want als er ergens iemand opstaat die dit aankaart staan alle partijen plus de kartelmedia en de halve ambtenarij op als 1 blok om dit in de strengste bewoordingen te veroordelen zodat de ‘dader’ en de mensen die naar hem geluisterd hebben terugkruipen in hun schulp.
In Belgie zie je dat nog veel sterker. Daar is Vlaams Blok / Vlaams belang al lang de grootste partij en lijkt het enige doel dat de andere partijen hebben nog het de wind uit de zeilen houden van VB.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193971227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:36 schreef zoost het volgende:

[..]

Rechts en links zijn holle frasen geworden. De tegenstelling is Globalisme vs Nationalisme. Nationalisme zie je bij Klassiek Links (SP, PvdD) en bij Rechts ( FvD, PVV) en Globalisme zie je eigenlijk bij de rest ( D66, PvdA, GL, VVD, CDA)
Om daar nog even aan toe te voegen. Het feit dat het groot kapitaal geen enkele binding heeft met het vestigingsland en alleen maar op zoek is naar goedkope arbeid of lage belastingen is een groot deel van het probleem.

Wat het ook zo pijnlijk maakt is dat dit argument (Blut und Boden) zo besmet is geraakt en dat Nationalisme een verboden stroming is. Kijk maar eens hoe de EU hier op neerkijkt.

Toch denk ik dat het de enige weg voorwaarts is.
pi_193971230
En de lobbyisten niet vergeten, die zijn ook machtig
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193971390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie eerder een partijkartel waarbij (om voor mij sinistere redenen) Nederland in een multiraciale deelstaat van een federale EU wordt omgevormd zonder dat de oorspronkelijke bevolking daar ooit over geraadpleegd is.
Maar dat is een rechts plan aangezwengeld door lobbies van het internationale grootbedrijf. Links vind dat een goed idee omdat ze niet snappen waarvoor ze gebruikt worden. Ze hebben geen visie en weigeren na te denken uit intellectuele lafheid. Het zijn trekpoppen van goedkoop sentiment geworden, althans, goedkoop sentiment met een hoge rekening. .

quote:
Allemaal van hetzelfde laken een pak, want als er ergens iemand opstaat die dit aankaart staan alle partijen plus de kartelmedia en de halve ambtenarij op als 1 blok om dit in de strengste bewoordingen te veroordelen zodat de ‘dader’ en de mensen die naar hem geluisterd hebben terugkruipen in hun schulp.
Klopt.

quote:
In Belgie zie je dat nog veel sterker. Daar is Vlaams Blok / Vlaams belang al lang de grootste partij en lijkt het enige doel dat de andere partijen hebben nog het de wind uit de zeilen houden van VB.
De NVA zit daar nog tussen maar die maakt ook niks klaar, want in Belgie kan de politiek helemaal niks klaarmaken. De Belgische democratie is verlamd en daardoor gaan de ingezette processen gewoon door. Belgie is dan ook erg pro EU omdat als de rol van de EU groter wordt het probleem van de machteloze nationale pollitiek en het gebrek aan nationale identiteit kleiner wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:59:30 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193971439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, maar hij wil toch een 'jaarlijks debat' over het aantal wat we aankunnen?
Of dat debat er überhaupt gaat komen is ook maar de vraag natuurlijk... (met of zonder cda)
Zal wel net zoiets worden als het “racismedebat”. Heb er weinig fiducie in.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193971468
Als de politieke wil er is (en die is er bij de meeste partijen niet), kan er van alles gedaan worden om kansarme migratie tot een minimum te beperken.

Er kan bijvoorbeeld gestopt worden met het opnemen van mensen van heinde en verre omdat ze uit een onveilig land komen. Voor de mensen die hier aankloppen is het geheel begrijpelijk, want wie wil zijn kinderen nu geen beter leven geven? Maar het is voor ons een prijzige zaak, die gezien de problemen op de wereld eindeloos door kan blijven gaan.

Mensen die eenmaal in Nederland aangekomen zijn, laten vaak familie overkomen of trouwen weer iemand uit hun eigen land. Dit belemmert de integratie. Terwijl het best moeilijker gemaakt kan worden om mensen naar hier te halen en inburgering strenger en minder vrijblijvend kan worden.

En dan heb je ook mensen die hier komen werken in sectoren waar ze niet nodig zijn. Je zou kunnen denken aan een vergunningensysteem, waarbij een werkgever een tijdelijke vergunning koopt. Zo wordt het ook aantrekkelijker om Nederlanders aan te nemen.

Je ziet trouwens ook dat ons onderwijs steeds internationaler wordt. En dan krijg je dus op een opleiding als psychologie grote aantallen buitenlandse studenten. Dit omdat de opleiding in het Engels is en voor veel studenten de opleiding hier goedkoper is dan in hun herkomstland. Er zou op veel opleidingen best een (gedeeltelijke) stop kunnen komen op buitenlandse studenten.
pi_193971559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:43 schreef zoost het volgende:

[..]

Om daar nog even aan toe te voegen. Het feit dat het groot kapitaal geen enkele binding heeft met het vestigingsland en alleen maar op zoek is naar goedkope arbeid of lage belastingen is een groot deel van het probleem.

Wat het ook zo pijnlijk maakt is dat dit argument (Blut und Boden) zo besmet is geraakt en dat Nationalisme een verboden stroming is. Kijk maar eens hoe de EU hier op neerkijkt.
De politiek moet gewoon bekijken hoe Nederland zo prettig mogelijk blijft om in te leven.

Punt is dat de internationals een grote vinger in de melk te brokkelen hebben, en zij directere invloed hebben dan de man in de straat.
pi_193971696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, maar hij wil toch een 'jaarlijks debat' over het aantal wat we aankunnen?
Of dat debat er überhaupt gaat komen is ook maar de vraag natuurlijk... (met of zonder cda)
Het is ook de verkeerde vraag natuurlijk. De vraag moet zijn hoeveel je er nodig hebt om Nederland een fijner land voor de Nederlanders te maken.

De taak van de regering is immers niet om Nederland het beste wingewest voor het internationale grootbedrijf te maken, maar een zo prettig mogelijk land voor zijn inwoners. Dat lijkt helemaal uit beeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:24:59 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193971783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:33 schreef zoost het volgende:
De argumenten voor meer immigratie (vergrijzing, tekorten in de zorg) zijn onderdeel geworden van een overtuiging dat dit onomkeerbaar is. Het kan niet anders: "wie gaat jou wassen als je bejaard bent". De Nederlanders zijn echt gehersenspoelt wat dat betreft. Er zijn echt wel andere oplossingen te vinden dan groeien, meer, groter, sneller. Als je die redenering zou volgen dan zitten we in 2080 met 25 miljoen inwoners. waarvan nog 10 miljoen oorspronkelijke bewoners.

Ik pleit voor de weg terug naar meer kleinschaligheid, minder inwoners, minder globalisme en meer homogeniteit van de bevolking.
Ik ook. Het is druk zat zo. Groeien naar 18,5mln en dan langzaam aan weer krimpen.
Ook beter voor de wereld zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193971788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Punt is dat de internationals een grote vinger in de melk te brokkelen hebben, en zij directere invloed hebben dan de man in de straat.
Helaas is dit waar, en de loonslaven komen niet in opstand, anders rest er onzekerheid en armoede, zo wordt ons voorgehouden.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:13:57 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193972665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook de verkeerde vraag natuurlijk.

De vraag moet zijn hoeveel je er nodig hebt om Nederland een fijner land voor de Nederlanders Europeanen te maken.

klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:31:56 #116
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193972962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rechts is heel luid aanwezig op bepaalde plekken van dit forum maar als het er op aan komt is Nederland nog heel links.

Ik stem sowieso links, dus die stem hebben ze alvast.
Dat gevoel heb ik niet bepaald, maar het zal maar net zijn waar je woont (in mijn geval op het Oost-Brabantse platteland). De omgeving is overwegend conservatief te noemen; voor een groot deel iig meer dan dat ik zelf ben. Op m'n middelbare school zaten nog best wat andere, maar die zijn daarna grotendeels naar 'de stad' getrokken.

De ouderwetse aanduiding 'buitenlanders', om de getinte medemens mee te benoemen, valt iig nog erg vaak. :P
pi_193973054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt
Nee, zo niet. Het lidmaatschap van de EU en de 'Europese' integratie zou er voor ons de Nederlanders moeten zijn. Dat is de basis van de natiestaat en democratie. De Nederlandse staat en daarmee de Nederlandse regering is er niet voor anderen, dat is heel erg fundamenteel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:40:09 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193973084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, zo niet. Het lidmaatschap van de EU en de 'Europese' integratie zou er voor ons de Nederlanders moeten zijn. Dat is de basis van de natiestaat en democratie. De Nederlandse staat en daarmee de Nederlandse regering is er niet voor anderen, dat is heel erg fundamenteel.
zou moeten zijn

Ik zou miljonair moeten zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193973244
Dit land is goddeloos en verloren. Alles draait om het BBP. Elke migrant is in dat opzicht een plus want levert BBP-punten op. Dan stijgen de huizenprijzen, en dat is ook weer een 'goed teken'.

Zolang politici niet door de straten worden gesleurd zullen ze hun lesje niet leren.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:50:46 #120
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193973274
Grote volksverhuizingen binnen europa hebben gelukkig nooit gelijd tot bloedvergieten...


Wir haben es nicht gewüst :Y
pi_193973325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rechts is juist het probleem van dit alles.
Wat een uitstekende onderbouwing.

Nee, hier kan niemand tegenop.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193973431
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat een uitstekende onderbouwing.

Nee, hier kan niemand tegenop.
Dat zou inmiddels wel duidelijk moeten zijn, dat behoeft geen onderbouwing meer. Het probleem ligt bij de mensen die het woord rechts zo lekker vinden klinken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193973566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan ook het gevolg van een langdurige en zorgvuldige mediacampagne. Kom aan de massa-immigratie en de EU-federalisering en het momentum moet en zal gesmoord.
Ik heb nogal eens de indruk dat deze propaganda direct vanuit de EU komt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan moeten we er voor zorgen dat die 2 partijen 76 zetels halen ^O^ Als land zijn we toch al verneukt dus wat maakt het uit
Das inderdaad het plan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

PVV wordt net zo hard uitgekotst ;). Als je één van die partijen gaat stemmen zou ik nog het FvD kiezen, daar zitten in elk geval mensen die nog enige kennis van zaken hebben.
Martin Bosma en Greet Wilders zijn dik prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:19:05 #126
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193973640
Het is als moeten kiezen of ik liever aids of kanker wil. Maar ja, met een pistool tegen het hoofd dan toch de PVV. De aanpak is net wat meer recht-door-zee.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:24:51 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193973774
Hier kan geen milieu of klimaat maatregel tegenop !
GL en D'66 moeten zich over deze overbevolking maar eens druk maken....maar nee, ze hebben de oplossing al : Randstad volbouwen en probleem opgelost !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:38:45 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:41:46 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193973976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Daar wordt wel over nagedacht alleen laat het politieke midden de angst niet regeren. De nuchtere Hollander kan nog rustig tegen dingen aankijken echter is er een minderheid die hysterisch wordt en bang is voor verandering en onbekende zaken.
[..]


Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen.

Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden. We weten allemaal welk soort mensen 'de regio' dan zullen overspoelen.

Video: https://twitter.com/HendrikWakker/status/1280155772039692289

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nog altijd zijn vrijwel alle lidstaten tegen een wijziging van het recht op vrij vestiging (sowieso is daar een verdragswijziging dus unanimiteit voor nodig, wat het allemaal nog even extra moeilijk maakt).

In de praktijk zal dus alleen het uittreden uit de EU en een veel restrictiever handelsverdrag aangaan het mogelijk maken om migratie vanuit andere EU-lidstaten aan banden te leggen.

Wat natuurlijk ook veel negatieve consequenties heeft, niet op zijn minst voor de half miljoen Nederlanders die in een ander EU-land wonen.

Uiteraard een wijziging in het bestaande verdrag van Maastricht is godsonmogelijk , omdat alle landen voor moeten stemmen

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2020 13:50:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193974392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet te zeggen, ik werk op een universiteit, dus behoor tot een van de hoofdredenen waarom de gemiddelde fokker jankend in een hoekje de haren uit ligt te trekken wanneer zo'n nieuwsbericht weer eens langskomt. Ik bedoel dat we een geschiedenis hadden van het importeren van kansarmen voor zware industrie, en dat de toegenomen mobiliteit en het vermoeden dat sommige landen actief een diaspora nastreven, de asielregels heeft verouderd. Dat kan niet nog dertig jaar doorgaan. Maar het nieuwsbericht gaat er vooral over dat de expats toenemen, en dat lijkt me verder niet zo'n heel groot probleem (alleen voor de huizenprijzen).
Hahaha! “Ik werk op een universiteit”, als slc zeker! Denken dat dat een argument is. En de redenatie daarna is helemaal tenenkrommend, op ieder vlak..
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:24:40 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193974558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is vooral intellectuele lafheid om niet te willen nadenken over sociale cohesie, burgerrechten en het sociaal contract en je een radicale verandering van de samenleving en het concept land maar te laten overkomen alsof het een natuurkracht/natuurramp is.

Feitelijk is het dat zogenaamde redelijke gematigde midden van de degelijke (ahum) bestuurspartij dat op een radicale koers zit.
Wat ook intellectueel nogal wat acrobatiek vereist, is dan vervolgens pleiten voor een libertaire partij als FvD die 'sociale cohesie' wel zou herstellen.

Om over zaken als werknemersrecht en sociale zekerheid maar te zwijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:26:04 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193974569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rechts is heel luid aanwezig op bepaalde plekken van dit forum maar als het er op aan komt is Nederland nog heel links.

Ik stem sowieso links, dus die stem hebben ze alvast.
Ik ook; sowieso is het nogal dom om rechts te stemmen als je niet zeer vermogend bent en ook vermogend denkt te blijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:27:18 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193974584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als we volgend jaar geen rechtse (veel meer dan nu) regering krijgen, beschouw ik Nederland als verloren.
Wat versta jij onder 'rechts'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:28:54 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193974606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:25 schreef zoost het volgende:

[..]

Helaas is dit waar, en de loonslaven komen niet in opstand, anders rest er onzekerheid en armoede, zo wordt ons voorgehouden.
Dan moet je inderdaad vooral rechts stemmen, als je het grootbedrijf tegen wil gaan.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 14:31:17 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193974626
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat een uitstekende onderbouwing.

Nee, hier kan niemand tegenop.
Heel simpel:

Economie als heilig beginsel; mensen als producten, landen als obstakels en grenzen als barrières die het vrij verkeer van mens en goed belemmeren. Binding aan huis en haard, de eigen omgeving, is taboe, flexibiliteit en dynamiek de schaamlappen die de werkelijke ontheemding van mensen moet verbloemen. De Mammon als staatsgod; de economie als staatsgodsdienst. En rechts zag dat het goed was.

Maar dat wil er maar niet in hier. We moeten zelfs NOG rechtser worden, anders zijn we verloren.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:36:30 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193974698
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Rechts is juist het probleem van dit alles.
ja er gaat niets boven het aloude communisme



When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:49:19 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_193974820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:13 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Hahaha! “Ik werk op een universiteit”, als slc zeker! Denken dat dat een argument is. En de redenatie daarna is helemaal tenenkrommend, op ieder vlak..
Eh
Dat was noch een argument, noch een redenatie.

(overigens ook geen idee wat een slc is, maar dat terzijde)

edit: ik zie dat het iets voor hbo's is, okay dan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:57:20 #139
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193974886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:13 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Hahaha! “Ik werk op een universiteit”, als slc zeker! Denken dat dat een argument is. En de redenatie daarna is helemaal tenenkrommend, op ieder vlak..
Lees je wel wat hij zegt? Hij bekritiseert juist het huidige beleid.
pi_193974924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan moet je inderdaad vooral rechts stemmen, als je het grootbedrijf tegen wil gaan.

:')
Wat ik eerder zei. Links en Rechts zijn geen goede manier om de huidige politiek te beschrijven. Het is meer Globalisme (EU) vs Nationalisme dan een klassieke klassenstrijd. Ik heb niets tegen het grootbedrijf als ze een binding hebben met het land waar ze zijn groot geworden. Het grootbedrijf binnen het Rijnlandse model kan prima functioneren. Ik ben niet zo dol op het Angelsaksische model.

[ Bericht 12% gewijzigd door zoost op 07-07-2020 15:15:58 ]
pi_193975286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heel simpel:

Economie als heilig beginsel; mensen als producten, landen als obstakels en grenzen als barrières die het vrij verkeer van mens en goed belemmeren. Binding aan huis en haard, de eigen omgeving, is taboe, flexibiliteit en dynamiek de schaamlappen die de werkelijke ontheemding van mensen moet verbloemen. De Mammon als staatsgod; de economie als staatsgodsdienst. En rechts zag dat het goed was.

Maar dat wil er maar niet in hier. We moeten zelfs NOG rechtser worden, anders zijn we verloren.

:')
Ik heb nou niet het idee dat dat gaat veranderen als er een geheel links kabinet komt. Linkse partijen stemmen doorgaans gretig mee met rechtse voorstellen of komen zelf met rechtse voorstellen. Alleen de SP sputtert af en toe nog een beetje tegen. Van flexwerken tot het eigen risico in de zorg, van het leenstelsel tot de participatiewet. Inmiddels is ook op links de economie een heilig beginsel.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:44:48 #142
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193975349
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heel simpel:

Economie als heilig beginsel; mensen als producten, landen als obstakels en grenzen als barrières die het vrij verkeer van mens en goed belemmeren. Binding aan huis en haard, de eigen omgeving, is taboe, flexibiliteit en dynamiek de schaamlappen die de werkelijke ontheemding van mensen moet verbloemen. De Mammon als staatsgod; de economie als staatsgodsdienst. En rechts zag dat het goed was.

Maar dat wil er maar niet in hier. We moeten zelfs NOG rechtser worden, anders zijn we verloren.

:')
Zo zie ik het ook ongeveer, maar dat is niet iets waar alleen rechtse partijen zich schuldig aan maken. "Eigen huis en haard", beperking van het internationale verkeer en een sterke focus op de eigen landsgrenzen zijn eerder traditioneel-conservatieve dan linkse waarden. Helaas voor mij heeft geen enkele bestaande partij wat dat betreft een juiste combinatie van standpunten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:47:15 #143
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193975374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:44 schreef Iblardi het volgende:

Helaas voor mij heeft geen enkele bestaande partij wat dat betreft een juiste combinatie van standpunten.
Of ze hebben prima kernwaarden en de nodige standpunten waar ik achter sta, maar er valt te betwijfelen of de partij in de praktijk z'n werk wel goed doet (en/of ze hebben een lijsttrekker die argwaan oproept).
pi_193975576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heel simpel:

Economie als heilig beginsel; mensen als producten, landen als obstakels en grenzen als barrières die het vrij verkeer van mens en goed belemmeren. Binding aan huis en haard, de eigen omgeving, is taboe, flexibiliteit en dynamiek de schaamlappen die de werkelijke ontheemding van mensen moet verbloemen. De Mammon als staatsgod; de economie als staatsgodsdienst. En rechts zag dat het goed was.

Maar dat wil er maar niet in hier. We moeten zelfs NOG rechtser worden, anders zijn we verloren.

:')
Alsjeblieft zeg. Niemand die nog denkt in ouderwets links/rechts.

Dit hele link/rechts geneuzel vandaag de dag is onbeduidende gezever van de bovenste plank.

Men doelt hier vooral op een strenger beleid van alles gerelateerd met immigratie, en dat dit ook echt gehandhaafd word. Wat dus niet gebeurt.

Verder ben ik wel klaar met deze nutteloze discussie en erger ik mij vooral aan de one line trollenz zoals Tomatenboer hier probeert, vandaar mijn reactie op hem. :r
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:05:22 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193975622
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Niemand die nog denkt in ouderwets links/rechts.

Dit hele link/rechts geneuzel vandaag de dag is onbeduidende gezever van de bovenste plank.

Men doelt hier vooral op een strenger beleid van alles gerelateerd met immigratie, en dat dit ook echt gehandhaafd word. Wat dus niet gebeurt.

Verder ben ik wel klaar met deze nutteloze discussie en erger ik mij vooral aan de one line trollenz zoals Tomatenboer hier probeert, vandaar mijn reactie op hem. :r
Ik ben er voor om de Boa 's aan de grens te positioneren zodat die de instroom kunnen reguleren , als ik dan langs hen ben gegaan met mij voiture, zeg als ik terug kom van de wintersport, of dergelijke, dan kunnen zij die immigranten tegenhouden en controleren op de nodige visa
Hoe is dat als een idee voor de regering als afgezanten van het volk
Je kunt mij niet verwijten last te hebben van een oikofobie

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2020 17:07:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193975676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben er voor om de Boa 's aan de grens te positioneren zodat die de instroom kunnen reguleren , als ik dan langs hen ben gegaan met mij voiture als ik dan terug kom van de wintersport, of dergelijke, dan kunnen zij de immigranten tegenhouden en controleren op de nodige visa

Ho eis dat als een idee voor de regering afgezanten van het volk

:Z
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:11:11 #147
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193975709
De Nederlandse bevolking ziet er halverwege deze eeuw heel anders uit. De grootste verandering is te zien bij de beroepsbevolking. Het demografisch instituut NIDI voorspelt dat in 2050 42 procent van de mensen tussen de 20 en 65 geen Nederlandse achtergrond heeft.

Zal de het werkloosheidspercentage hierdoor ook oplopen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193975726
De Nederlander bestaat niet, zijn feesten mogen niet meer gevierd worden en zijn geschiedenis dient onder het tapijt te worden geveegd. Welkom, welkom, welkom.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:14:11 #149
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193975745
Dit soort voorspellingen kun je gewoon niet serieus nemen. Niemand weet hoe de wereld er over 30 jaar uitziet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193975829
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:14 schreef devlinmr het volgende:
Dit soort voorspellingen kun je gewoon niet serieus nemen. Niemand weet hoe de wereld er over 30 jaar uitziet
Ik ben lichtelijk teleurgesteld dat we nog geen vliegende auto's hebben.

Ach, misschien kan je zo'n voorspelling niet helemaal serieus nemen, maar dat Nederland steeds voller wordt is een feit. Dus... waar laat je al die mensen? En wanneer wordt het immigratiebeleid strenger? Lastige vragen, zeker voor politici die zich liever met non-problemen als racisme bezighouden.
pi_193975861
Meer meer meer. *O*
Fuck het milieu en tekort aan ruimte voor flora en fauna. *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:24:51 #152
36038 Shaman
retro-progressief
pi_193975871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de verkiezing van volgend jaar de goede kant op gaat... (Vooral geen D66, GL)
Zelfs Hugo zei gisteren dat elk jaar weer een stad als Amersfoort erbij teveel van het goede is... (Dus er is ook hoop uit het 'midden' van de politiek!)
De International Organization for Migration verwacht dat er in 2050 wereldwijd tussen de 25 miljoen en 1,5 miljard klimaatvluchtelingen zijn. Vooral wél GroenLinks stemmen dus als je wat tegen immigratie wilt doen :-)

https://www.vice.com/nl/a(...)iemand-weet-waarheen
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:26:32 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193975903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:24 schreef HSG het volgende:
Meer meer meer. *O*
Fuck het milieu en tekort aan ruimte voor flora en fauna. *O*
zorg goed voor de kwetsbare weilanden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193975926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zorg goed voor de kwetsbare weilanden
Liever een migrantenwijk dan een weiland zien. :') Liever door een migrantenwijk dan langs een weiland wandelen/fietsen/rolschaatsen. :')
pi_193975987
In zijn boek The Strange Death of Europe uit 2017 beweert de neoconservatieve politieke analist Douglas Murray dat het eigenlijk al te laat is voor Europa en dat de massa-immigratie gaat zorgen voor het verval en uiteindelijk de ondergang van onze beschaving. Dat is wat pessimistisch, maar het past een beetje bij de sombere voorspellingen voor Nederland
pi_193975999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
In zijn boek The Strange Death of Europe uit 2017 beweert de neoconservatieve politieke analist Douglas Murray dat het eigenlijk al te laat is voor Europa en dat de massa-immigratie gaat zorgen voor het verval en uiteindelijk de ondergang van onze beschaving. Dat is wat pessimistisch, maar het past een beetje bij de sombere voorspellingen voor Nederland
Die auteur en zijn boeken houden je wel bezig he? _O-
pi_193976036
I
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die auteur en zijn boeken houden je wel bezig he? _O-
Ik vind hem goed ja. Beetje van de categorie Jordan Peterson denk ik. Gewoon een slimme gast die vast niet altijd gelijk heeft maar dat heeft niemand.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:09:30 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193976601
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
In zijn boek The Strange Death of Europe uit 2017 beweert de neoconservatieve politieke analist Douglas Murray dat het eigenlijk al te laat is voor Europa en dat de massa-immigratie gaat zorgen voor het verval en uiteindelijk de ondergang van onze beschaving. Dat is wat pessimistisch, maar het past een beetje bij de sombere voorspellingen voor Nederland
Ik denk wel dat Hotel Europa op zijn laatste beentjes loopt

Ja dat geloof ik wel

Het rare creatuur dat de EU heet is het begin van het einde , zodat ook sterke landen als Nederland en Duitsland mee de put in gaan door de miljarden afdrachten aan de maffia landen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:10:42 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_193976627
edit: nvm is een brit
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193976774
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die auteur en zijn boeken houden je wel bezig he? _O-
En begrijpelijk :). Prima auteur. Als je dan ziet dat in de VS boeken zoals "White Fragility" van Robin DiAngelo en "How to Be an Antiracist" van Ibram Kendi de meest verkochte boeken zijn momenteel weet je dat zo'n land niet meer te redden is. Dan kun je veel beter Douglas Murray lezen, naast The Strange Death of Europe is The Madness of Crowds ook echt een aanrader ^O^
pi_193976828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En begrijpelijk :). Prima auteur. Als je dan ziet dat in de VS boeken zoals "White Fragility" van Robin DiAngelo en "How to Be an Antiracist" van Ibram Kendi de meest verkochte boeken zijn momenteel weet je dat zo'n land niet meer te redden is. Dan kun je veel beter Douglas Murray lezen, naast The Strange Death of Europe is The Madness of Crowds ook echt een aanrader ^O^
Tja, leken mij altijd open deuren. Wel knap dat je er een boek mee kunt vullen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:27:22 #162
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193976909
Alle deugers op fok kregen spontaan een erectionele ejaculaat in hun broek na het lezen van dit bericht. Dat neem ik in ieder geval aan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:29:59 #163
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193976945
Zet er gewoon een rem op. Totaal geen reden om naar 20 miljoen door te groeien. Het is niet dat we dan zomaar ineens een leuker of beter land krijgen of zo. Dus mensen niet zo makkelijk meer toelaten en zeker geen stemrecht weggeven. Daar maak ik me nog steeds het meest druk om. Dat een door Chinezen opgejaagde Oeigoer die hier asiel aanvraagt hier zomaar even kan meestemmen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:31:07 #164
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193976971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:27 schreef Orion_in_space het volgende:
Alle deugers op fok kregen spontaan een erectionele ejaculaat in hun broek na het lezen van dit bericht. Dat neem ik in ieder geval aan.
En waarom vraag je je dan ook af he. Waarom? Zijn andere culturen zoveel leuker dan onze eigen cultuur?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:32:38 #165
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193976994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:31 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

En waarom vraag je je dan ook af he. Waarom? Zijn andere culturen zoveel leuker dan onze eigen cultuur?
Daar is moeilijk achter te komen, de deugmens laat niet graag het achterste van zijn tong zien. Het lijkt wel of men een omerta moet ondertekenen voordat men mag toetreden tot de deugclub.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:30:35 #166
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193977836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:32 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Daar is moeilijk achter te komen, de deugmens laat niet graag het achterste van zijn tong zien. Het lijkt wel of men een omerta moet ondertekenen voordat men mag toetreden tot de deugclub.
Dat komt omdat ze die zelf niet eens kennen. Het is allemaal emotie, maar een beetje doordenken over consequenties op langere termijn, is gewoon te moeilijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 18:33:18 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193977864
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Niemand die nog denkt in ouderwets links/rechts.

Dit hele link/rechts geneuzel vandaag de dag is onbeduidende gezever van de bovenste plank.

Men doelt hier vooral op een strenger beleid van alles gerelateerd met immigratie, en dat dit ook echt gehandhaafd word. Wat dus niet gebeurt.

Verder ben ik wel klaar met deze nutteloze discussie en erger ik mij vooral aan de one line trollenz zoals Tomatenboer hier probeert, vandaar mijn reactie op hem. :r
Je hebt weinig aan een streng immigratiebeleid als je als Jan Modaal alsnog de speelbal van het bedrijfsleven blijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193977868
Tijd voor blanke zelforganisatie: eigen bedrijvigheid en organisaties om nefaste invloeden in onze samenleving te weren. We moeten echte authentieke Nederlandse wijken stichten die een no-gozone zijn voor buitenlanders.

Politiek gezien is het nu een kwestie van FvD, PVV, NVU, IDNL, PvdD, SP stemmen of akkoord gaan met verdere toename van het weg-met-onsdenken. Met name VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks-stemmers hebben wat uit te leggen.

Een ommekeer in denken en doen is nodig, anders krijg je hier een bonte mix van Joegoslavische, Braziliaanse en pan-Afrikaanse toestanden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193977896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je hebt weinig aan een streng immigratiebeleid als je als Jan Modaal alsnog de speelbal van het bedrijfsleven blijft.
Het is je afdoende uitgelegd dat de dichotomie links/rechts zinloos is. Het gaat om nationalisme-traditionalisme versus globalisme-abnormalisme.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:39:41 #170
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193977929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:33 schreef Oostwoud het volgende:
Tijd voor blanke zelforganisatie: eigen bedrijvigheid en organisaties om nefaste invloeden in onze samenleving te weren. We moeten echte authentieke Nederlandse wijken stichten die een no-gozone zijn voor buitenlanders.

Politiek gezien is het nu een kwestie van FvD, PVV, NVU, IDNL, PvdD, SP stemmen of akkoord gaan met het weg-met-onsdenken. Met name VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks-stemmers hebben wat uit te leggen.

Een ommekeer in denken en doen is nodig, anders krijg je hier een bonte mix van Joegoslavische, Braziliaanse en pan-Afrikaanse toestanden.
De volgende wereldoorlog zal worden gestreden om water. De snelstgroeiende landen in de wereld zijn ook nog eens de landen die het eerst last krijgen van klimaatverandering, zoals Tsjaad, Niger, Mali, Mauritanie, Egypte, beide Sudans, Somalie (ultra- paupers), Senegal, Gambia.

De stations en bepaalde wijken in Italie (en mindere mate Spanje) worden al gekoloniseerd door mannen uit deze gebieden. Nu de Italianen flink aan het vergrijzen zijn en de jongere hun heil zoeken in het al overbevolkte West- Europa, zal het land Italie binnen no- time ten ondergaan.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 18:40:29 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193977934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:33 schreef Oostwoud het volgende:
Tijd voor blanke zelforganisatie: eigen bedrijvigheid en organisaties om nefaste invloeden in onze samenleving te weren. We moeten echte authentieke Nederlandse wijken stichten die een no-gozone zijn voor buitenlanders.

Politiek gezien is het nu een kwestie van FvD, PVV, NVU, IDNL, PvdD, SP stemmen of akkoord gaan met verdere toename van het weg-met-onsdenken. Met name VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks-stemmers hebben wat uit te leggen.

Een ommekeer in denken en doen is nodig, anders krijg je hier een bonte mix van Joegoslavische, Braziliaanse en pan-Afrikaanse toestanden.
Ik wil jou niet eens als buur hebben in zo'n etno-wijk. :')

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 08-07-2020 08:37:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193977940
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Verder ben ik wel klaar met deze nutteloze discussie en erger ik mij vooral aan de one line trollenz zoals Tomatenboer hier probeert, vandaar mijn reactie op hem. :r
Waarom?

Dat hele "open grenzen" geneuzel hebben we uiteindelijk aan 30 jaar rechts beleid te danken hoor. Evenals de problematiek die vandaag de dag bestaat met vooral Marokkaanse probleemjongeren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 18:53:16 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik ben geen lid van een politieke partij. Dat is het probleem met 'discussiëren' met jou: Je werpt een frame op en kunt niet ingaan op wat een andersdenkende werkelijk plaatst.

Het gaat overigens wel hard: van NVU, naar SGP, nu sleep je FvD en PVV erbij. Toegegeven, ik heb ze alle 4 genoemd. Het is mij om het even wie de macht van het globalistische-abnormalisme breekt.
Nogmaals, ik ga gewoon op je eigen woorden af. En die waren helder: mensen beoordelen op basis puur van hun huidskleur is wenselijk, en dienen op die basis ook geweerd te worden uit scholen, banen en het land als zodanig.

Dat heet racisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193978127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook dit: "die hebben wat uit te leggen"... en "hoogverraad".... Glibber je al van je stoel bij het tikken van dit soort fantasieën, terwijl de Turner Diaries naast je liggen?
Je gaat vrolijk door met je eigen fantasieën.

Als iemand keer op keer (politieke) keuzes maakt die aantoonbaar leiden tot meer criminaliteit, meer armoede, minder leefbaarheid, minder eigenheid dan mag je die persoon daarvoor ter verantwoording roepen. Zulke mensen hebben dan iets uit te leggen ja.

Nogmaals, kennelijk sta jij er anders in: Zolang jij je geliefde verzorgingsstaat maar kunt behouden laat je je land verbruinen en verislamiseren. Wie e.e.a. gaat betalen? Geen idee, dat is voor later zorg.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 18:58:10 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:54 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je gaat vrolijk door met je eigen fantasieën.

Als iemand keer op keer (politieke) keuzes maakt die aantoonbaar leiden tot meer criminaliteit, meer armoede, minder leefbaarheid, minder eigenheid dan mag je die persoon daarvoor ter verantwoording roepen. Zulke mensen hebben dan iets uit te leggen ja.

Nogmaals, kennelijk sta jij er anders in: Zolang jij je geliefde verzorgingsstaat maar kunt behouden laat je je land verbruinen en verislamiseren. Wie e.e.a. gaat betalen? Geen idee, dat is voor later zorg.
Ik acht het inderdaad nogal onwenselijk om in dit land mensen te gaan beoordelen op basis van wat (identiteit) ze zijn, in plaats van wie (gedrag) ze zijn.

Hoe dat verder pro-immigratie, laat staan pro-islam is, is vooral de afleidingsmanoeuvre van racisten als jij. "Je moet wel in blank vs. zwart geloven, anders ben je een groenlinkse deuger!!!!" (die wat uit te leggen heeft aan een skinhead als jij).

Want zeg eens: het gaat natuurlijk niet enkel om de immigranten nu. Het liefst zie je allerlei soort volk dat hier al decennia is vertrekken. En een specifiek volk ook nog. Gebaseerd op wat? Hun gedrag? Hun ideeën? Hun culturele identiteit? Hun bijdrage dan wel gebrek daaraan? Welnee: puur de kleur van de huid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193978209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik acht het inderdaad nogal onwenselijk om in dit land mensen te gaan beoordelen op basis van wat (identiteit) ze zijn, in plaats van wie (gedrag) ze zijn.

Hoe dat verder pro-immigratie, laat staan pro-islam is, is vooral de afleidingsmanoeuvre van racisten als jij.

Want zeg eens: het gaat natuurlijk niet enkel om de immigranten nu. Het liefst zie je allerlei soort volk dat hier al decennia is vertrekken. En een specifiek volk ook nog. Gebaseerd op wat? Hun gedrag? Hun ideeën? Hun culturele identiteit? Hun bijdrage dan wel gebrek daaraan? Welnee: puur de kleur van de huid.
Fundamenteel onjuist. Het is nu eenmaal zo dat bepaalde afkomsten een bepaalde huidskleur, gedrag, ideeën en culturele identiteit hebben, gepaard met neiging om te nemen i.p.v. bij te dragen. Dit gaat samen.

Ik heb overigens gewoon haar, dank je.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:00:34 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Fundamenteel onjuist. Het is nu eenmaal zo dat bepaalde afkomsten een bepaalde huidskleur, gedrag, ideeën, culturele identiteit en neiging om te nemen i.p.v. bij te dragen samengaan.
Noem die bepaalde afkomsten eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:12:44 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193978442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
De horror, wonen in een etno-wijk met types als Oostwoud, Scarface88 en De_Onnoembare...
Mocht dat gaan gebeuren dan zitten jullie elke avond bier zuipend te bbq'en... En ik sluit ook gewoon aan.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:15:21 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mocht dat gaan gebeuren dan zitten jullie elke avond bier zuipend te bbq'en... En ik sluit ook gewoon aan.
Ik wil nog niet dood gevonden worden met dat soort types.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193978489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
De horror, wonen in een etno-wijk met types als Oostwoud, Scarface88 en De_Onnoembare...
Ga lekker in Molenbeek of de Transvaal wijk wonen dan. :W

Dat zijn de wijken die "de toekomst hebben".

Om Brigitte Macron te citeren "Molenbeek is de toekomst"
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:17:57 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978526
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ga lekker in Molenbeek of de Transvaal wijk wonen dan. :W

Dat zijn de wijken die "de toekomst hebben".

Om Brigitte Macron te citeren "Molenbeek is de toekomst"
Ja, want geen neonazi zijn betekent dat je pro-immigratie en pro-islam bent.

Zoals ik al aangaf, jullie zijn zo voorspelbaar... en oppervlakkig.

En dan zelf eerst beginnen over valse dichotomieën betr. rechts en links... je bent zelf net zo simpel bezig man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:18:26 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193978531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik wil nog niet dood gevonden worden met dat soort types.
Wedden? In de dienstplichttijd zeiden ze dat ook altijd. Na 12 maanden stonden ze met tranen in de ogen afscheid te nemen.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:05 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wedden? In de dienstplichttijd zeiden ze dat ook altijd. Na 12 maanden stonden ze met tranen in de ogen afscheid te nemen.
Wedden, ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:24:41 #184
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193978619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De VVD is de grote aanjager van de massa-immigratie en het CDA doet vrolijk mee.
[..]

Hugo de Jonge zei het gisteren zelf "We moeten groeien.". Dit is hun (CDA,VVD,D66) economische groei, het BNP, ook in de tijd voor corona dat het zogenaamd hartstikke goed ging was de helft van 1.5% groei BNP gewoon kunstmatige bevolkingstoename, ook wel foutief bevolkingsgroei genoemd.

Daarmee gaat het dus niet om groei voor de Nederlanders, maar dient de groei iemand anders. Meer mensen die harder werken en meer uitgeven aan de dingen waar ze niet zonder kunnen of mogen als een woning, zorg en zorgverzekering.Stijgende kosten vergroten ook het BNP. De arbeidsproductiviteit daalt dan ook en dat zal niet minder worden nu de laaggeletterdheid de norm wordt, mede onder immigratiedruk, in zelfs het hoger onderwijs.
Bevolkingsgroei is helemaal niet noodzakelijk voor economische groei. Dit is zo'n giga denkfout die extreme consequenties heeft voor dit land.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:35:12 #185
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193978820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Was het maar waar. Of nog beter, FvD.

We leren het toch nooit. We zijn als volk te geindoctrineerd met ons schuldgevoel en het gelul van 'de wereld is van iedereen'. Daarnaast worden partijen die tegen immigratie zijn altijd zwart gemaakt of ze doen domme dingen waardoor ze zichzelf in een kwaad daglicht stellen. Daarbij zijn anti-immigratiepartijen en rechtse media niet 'samenwerkend' genoeg. Ze vormen geen front zoals linke media en partijen dat wel doen.

Het is nog niet te laat, maar wel bijna. We hebben dus al 4 miljoen 'allochtonen' in Nederland. Denk maar niet dat (veel) allochtonen voor een anti-immigratiepartij stemmen. Don't bite the hand that feeds you.

Hoe meer allochtonen, hoe kleiner de kans dat anti-immigratiepartijen nog ooit aan de macht komen. Allochtonen stemmen namelijk massaal links. Uiteraard. Gratisch geld, meer rechten en nog meer immigratie zodat zij zich niet meer in de minderheid voelen. Wat ze niet snappen is dat dat wanneer Nederland grotendeels uit allochtonen zal bestaan, de geldkraan ook dicht gaat. En het hier steeds minder vrij en gezellig zal worden. Teveel polarisatie is niet verstandig.

Enfin, verder heeft discussieren hier gewoon geen zin. We kunnen elkaar hoogstens oproepen om:

- Op FvD te stemmen
- Een eigen partij op te richten
- Zich aan te sluiten bij FvD

PVV is een alternatief maar vind ik persoonlijk geen 'fatsoenlijke' partij meer. En bij FvD, wat eigenlijk qua standpunten heel goed is, zou het wellicht beter zijn als Baudet een stapje terug zou nemen en er meer andere verstandige personen als 'gezicht' van de partij optreden.

Feit blijft dat er op dit moment niet meer opties zijn dan dat. Ja, of accepteren dat Nederland over een jaar of 20-30 zal zijn zoals Rotterdam, Utrecht, Cappelle, Almere, Den Haag, etc dat nu al zijn. Gezellig.
Daarom dus nooit zomaar het stemrecht van je land weggeven aan exoten. Wil nog wel een stap verder gaan. Met terugwerkende kracht het weggeven stemrecht aan Mehmet en Yousouf terugvorderen.
pi_193978837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zie eerder een partijkartel waarbij (om voor mij sinistere redenen) Nederland in een multiraciale deelstaat van een federale EU wordt omgevormd zonder dat de oorspronkelijke bevolking daar ooit over geraadpleegd is.
Allemaal van hetzelfde laken een pak, want als er ergens iemand opstaat die dit aankaart staan alle partijen plus de kartelmedia en de halve ambtenarij op als 1 blok om dit in de strengste bewoordingen te veroordelen zodat de ‘dader’ en de mensen die naar hem geluisterd hebben terugkruipen in hun schulp.
In Belgie zie je dat nog veel sterker. Daar is Vlaams Blok / Vlaams belang al lang de grootste partij en lijkt het enige doel dat de andere partijen hebben nog het de wind uit de zeilen houden van VB.
Is toch raar he. De oorspronkelijke bewoners is niets gevraagd over een ingrijpend thema als dit. Ook staat er een media apparaat klaar om de racisme kaart te trekken bij elke vorm van kritiek zodat elke diepere discussie wordt afgeketst.

Wat zou daar achter zitten. Ga je denken aan een ge-orchestreerd complot. Het positieve is dat men bewust wordt, maar de tijd van actie is er nog niet.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:41:36 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:35 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Is toch raar he. De oorspronkelijke bewoners is niets gevraagd over een ingrijpend thema als dit. Ook staat er een media apparaat klaar om de racisme kaart te trekken bij elke vorm van kritiek zodat elke diepere discussie wordt afgeketst.

Wat zou daar achter zitten. Ga je denken aan een ge-orchestreerd complot. Het positieve is dat men bewust wordt, maar de tijd van actie is er nog niet.
Nee hoor. Kritiek genoeg op immigratie en islam, nog nooit racist genoemd.

Komt misschien omdat ik geen ras en IQ-geneuzel, antisemitische complotten en Bloed en Bodem gezeik nodig heb.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193978956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En begrijpelijk :). Prima auteur. Als je dan ziet dat in de VS boeken zoals "White Fragility" van Robin DiAngelo en "How to Be an Antiracist" van Ibram Kendi de meest verkochte boeken zijn momenteel weet je dat zo'n land niet meer te redden is. Dan kun je veel beter Douglas Murray lezen, naast The Strange Death of Europe is The Madness of Crowds ook echt een aanrader ^O^
Precies..Madness of Crowds is geweldig. Het gekke is dat hij voornamelijk observeert, onderzoekt en analyseert en helemaal geen extreme mening heeft. Maar toch wordt zo iemand al snel weggezet als Alt Right, van de reviews in linkse kranten ging er niet een echt in op de inhoud.
pi_193978990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zie mijn land, volk en cultuur niet in simpele termen als zwart of blank
Heel gek voor iemand die wel te pas en te onpas over/met die termen begint en anderen maar wat graag als racistisch wegzet om een discussie dood te slaan. _O-
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:45:30 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193978994
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Heel gek voor iemand die wel te pas en te onpas over/met die termen begint en anderen maar wat graag als racistisch wegzet om een discussie dood te slaan. _O-
Geef eens een voorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld.
Verklaar me voor gek maar ik houd geen dossier bij van mijn aanvaringen met jou en je manier van 'discussieren'.
pi_193979011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juist wel. Deze mentaliteit gaat ons de kop kosten.
Dat tijd is al lang niet meer te keren. Deze cijfers gaan uit van situatie waarbij een van beide ouders buiten NL geboren is.

Dat betekent dat straks bij het gedeelte wat straks dan zogenaamd geen migratie-achtergrond heeft, heel veel mensen zitten die nu wel als allochtoon gezien worden. De witte Nederlander zal een absolute minderheid zijn volgens deze gegevens.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:47:12 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979020
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verklaar me voor gek maar ik houd geen dossier bij van mijn aanvaringen met jou en je manier van 'discussieren'.
Vreemd.

Noem eens iemand die ik racist heb genoemd, die het ook niet is.

Doe je best.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vreemd.

Noem eens iemand die ik racist heb genoemd, die het ook niet is.

Doe je best.
w/ :W
pi_193979026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is je afdoende uitgelegd dat de dichotomie links/rechts zinloos is. Het gaat om nationalisme-traditionalisme versus globalisme-abnormalisme.
Mij gaat het eigenlijk om rationalisme. Gewoon pragmatisch..wat is rationeel gezien het beste voor dit land. Nou dat is in ieder geval niet identiteitspolitiek en massa-immigratie.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:48:29 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979036
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

w/ :W
Zeg dan niets.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:48:43 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mij gaat het eigenlijk om rationalisme. Gewoon pragmatisch..wat is rationeel gezien het beste voor dit land. Nou dat is in ieder geval niet identiteitspolitiek en massa-immigratie.
Precies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50:32 #198
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193979066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies.
Nee onzin. Stel migratie zou goed zijn. Dan zou nog steeds een keuze moeten zijn dat we er niet aan willen beginnen.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:50:57 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:50 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Nee onzin. Stel migratie zou goed zijn. Dan zou nog steeds een keuze moeten zijn dat we er niet aan willen beginnen.
Omdat...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:33 schreef Oostwoud het volgende:
Tijd voor blanke zelforganisatie: eigen bedrijvigheid en organisaties om nefaste invloeden in onze samenleving te weren. We moeten echte authentieke Nederlandse wijken stichten die een no-gozone zijn voor buitenlanders.

Politiek gezien is het nu een kwestie van FvD, PVV, NVU, IDNL, PvdD, SP stemmen of akkoord gaan met verdere toename van het weg-met-onsdenken. Met name VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks-stemmers hebben wat uit te leggen.

Een ommekeer in denken en doen is nodig, anders krijg je hier een bonte mix van Joegoslavische, Braziliaanse en pan-Afrikaanse toestanden.
Waarom heb je de illusie dat dit nog niet te laat is? 20 jaar geleden had je misschien een punt gehad, maar nu kom je echt met je eieren na Pasen hoor.
pi_193979082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies.
Oh en wie mag dan bepalen wat rationeel gezien het beste is voor dit land, waaraan dat afgemeten wordt en hoe dat vervolgens getoetst moet gaan worden? En hoe gaan we democratie daartoe buiten werking stellen?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:52:00 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193979089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:50 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Nee onzin. Stel migratie zou goed zijn. Dan zou nog steeds een keuze moeten zijn dat we er niet aan willen beginnen.
we kunnen ze toch opsluiten >??
iedereen die Nederland binnenkomt opsluiten paspoort afpakken en achter de tralies en dan hun moeder bellen

Het si zo eenvoudiig he
misschien kunnen we de Boa s daarvoor gebruiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:52:48 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979102
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh en wie mag dan bepalen wat rationeel gezien het beste is voor dit land, waaraan dat afgemeten wordt en hoe dat vervolgens getoetst moet gaan worden? En hoe gaan we democratie daartoe buiten werking stellen?
Misschien heel gek...

Zaken als: hoeveelheid ruimte in een land? Hoeveelheid banen? Draagkracht sociale voorzieningen?

Of is dat heel gek?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:53:34 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom heb je de illusie dat dit nog niet te laat is? 20 jaar geleden had je misschien een punt gehad, maar nu kom je echt met je eieren na Pasen hoor.
Alsof ik met een Oostwoud in een 'gated community' wil zitten... :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'rechts'?
VVD en alles wat rechtser dan de VVD is.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:03 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193979123
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien heel gek...

Zaken als: hoeveelheid ruimte in een land? Hoeveelheid banen? Draagkracht sociale voorzieningen?

Of is dat heel gek?
We halen alleen diegenen binnen die koeien kunnen melken dan kunnen ze de boeren helpen, trekkers wassen en stront uitrijden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:54:08 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

VVD en alles wat rechtser dan de VVD is.
Ja, wat is dan rechtser dan de VVD?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:55:01 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193979137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, wat is dan rechtser dan de VVD?
Real politik

Das ist doch ja klar nicht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 19:55:37 #209
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193979147
#nietmijnnederland
pi_193979148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien heel gek...

Zaken als: hoeveelheid ruimte in een land? Hoeveelheid banen? Draagkracht sociale voorzieningen?

Of is dat heel gek?
Dat zijn inderdaad vooral wat loze kreten en in die zin een redelijk gek antwoord.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:56:16 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979158
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad vooral wat loze kreten en in die zin een redelijk gek antwoord.
Wat is daar loos aan?

En wat versta jij dan onder 'pragmatisch'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is daar loos aan?

En wat versta jij dan onder 'pragmatisch'?
Niets, dat is ook nogal loos. Het suggereert valselijk een soort objectiviteit waar er altijd sprake is van verschillende, botsende belangen, idealen, visies, prioriteiten.

Is het idee van democratie niet dat het volk daarin zelf een persoonlijke keuze maakt?
pi_193979200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, wat is dan rechtser dan de VVD?
Dat weet je toch wel? FVD bijvoorbeeld. Verder niet veel eigenlijk. Jammer.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 19:59:58 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979220
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Niets, dat is ook nogal loos. Het suggereert valselijk een soort objectiviteit waar er altijd sprake is van verschillende, botsende belangen, idealen, visies, prioriteiten.

Is het idee van democratie niet dat het volk daarin zelf een persoonlijke keuze maakt?
Is het in jouw brein uberhaupt denkbaar dat iemand tegen massa-immigratie en islam is zonder allerhande volk buiten te willen trappen? Of is dat gewoon een brug te ver?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:00:28 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat weet je toch wel? FVD bijvoorbeeld. Verder niet veel eigenlijk. Jammer.
Ja, maar wat doet rechts dan. Waar staat rechts voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alsof ik met een Oostwoud in een 'gated community' wil zitten... :r
Hij lijkt mij wel een redelijk persoon.
Ik denk dat ik liever naast hem woon, dan een totaal a-geassimileerd Roma gezin dat vers uit Bulgarije overgekomen is.
pi_193979262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is het in jouw brein uberhaupt denkbaar dat iemand tegen massa-immigratie en islam is zonder allerhande volk buiten te willen trappen? Of is dat gewoon een brug te ver?
Je bent weer lekker aan het ijlen zie ik, als jij een gekke persoonlijke rechtvaardiging nodig hebt om te zeggen "niet meer" dan zij dat maar zo maar doe niet alsof dat noodgedwongen of rationeel is, nee jij wil, om jou moverende redenen en die zijn net zo vuil en net zo persoonlijk als die van een nvu stemmer.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:02:34 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hij lijkt mij wel een redelijk persoon.
Ik denk dat ik liever naast hem woon, dan een totaal a-geassimileerd Roma gezin dat vers uit Bulgarije overgekomen is.
Redelijk?

Je snapt dat jij niet onder die blanke zelforganisatie van hem valt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hij lijkt mij wel een redelijk persoon.
Ik denk dat ik liever naast hem woon, dan een totaal a-geassimileerd Roma gezin dat vers uit Bulgarije overgekomen is.
En een etnisch turks gezin vers uit Bulgarije?
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:03:00 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979278
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je bent weer lekker aan het ijlen zie ik, als jij een gekke persoonlijke rechtvaardiging nodig hebt om te zeggen "niet meer" dan zij dat maar zo maar doe niet alsof dat noodgedwongen of rationeel is, nee jij wil, om jou moverende redenen en die zijn net zo vuil en net zo persoonlijk als die van een nvu stemmer.
Misschien de drank even laten staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979283
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh en wie mag dan bepalen wat rationeel gezien het beste is voor dit land, waaraan dat afgemeten wordt en hoe dat vervolgens getoetst moet gaan worden? En hoe gaan we democratie daartoe buiten werking stellen?
Rationalisme in de politiek is helaas een illusie. Teveel zaken die voor ruis zorgen, zoals ideologie en botsende belangen, plus politici die ook een eigen agenda hebben.. tsja. Ik wou dat het bestond..rationalisme zonder politieke kleur.
pi_193979285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien de drank even laten staan.
Zwaktebod, maar perfect in lijn met de verwachting. Begin anders nog even over je katholieke achtergrond.
pi_193979293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is het in jouw brein uberhaupt denkbaar dat iemand tegen massa-immigratie en islam?
Waarom ben jij eigenlijk zo tegen de islam?
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:04:19 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979300
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zwaktebod, maar perfect in lijn met de verwachting. Begin anders nog even over je katholieke achtergrond.
Proost.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom ben jij eigenlijk zo tegen de islam?
Zou dat misschien zo kunnen zijn omdat de islam zaken als lijfstraffen en een juridisch ondergeschikte positie van de vrouw voorstaat en dergelijke opvattingen niet te rijmen vallen met westerse waarden en dare I say beschaving?
pi_193979315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Proost.
Bloed van Christus.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:06:03 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom ben jij eigenlijk zo tegen de islam?
Het conservatisme, het fanatisme, de eschatologie, het beeldverbod, de spijswetten etc.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979335
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
het fanatisme,
Iets met potten, ketels en verwijten..
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:07:04 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979341
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Iets met potten, ketels en verwijten..
Santé
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Santé
In je hoofd zal het vast heel gevat zijn geweest.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:10:07 #231
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193979389


[ Bericht 51% gewijzigd door Eightyone op 09-07-2020 04:01:10 (Misplaatst) ]
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:10:08 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979390
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

In je hoofd zal het vast heel gevat zijn geweest.
B:)B
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het conservatisme

Denk je niet dat het gebrek aan conservatisme jouw rk in Brabant de das omgedaan heeft?
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:11:20 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Denk je niet dat het gebrek aan conservatisme jouw rk in Brabant de das omgedaan heeft?
eerder het te lang daar aan vasthouden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

eerder het te lang daar aan vasthouden
Lol, hoe dan?
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:15:08 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lol, hoe dan?
Door na WO II gewoon door te gaan alsof er niets veranderd was. En te laat ingrijpen in het sociale vraagstuk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom ben jij eigenlijk zo tegen de islam?
Ik ben niet tegen Islam..heb zelfs een islamitische vriendin gehad. Zij had mij graag moslim zien worden, maar dat is toch echt een brug te ver..godsonmogelijk. Los daarvan vind ik de Islam niet verenigbaar met onze cultuur qua normen en waarden. Iedereen moet lekker geloven waarin hij of zij wil geloven, ik vind het allemaal flauwekul. Maar op lange termijn denk ik dat Europa dankzij de Islam net zo'n shithole gaat worden als het Midden-Oosten. Ach het zal mijn tijd wel duren.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:16:44 #238
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193979493
Ik heb nu de Nederlandse Propaganda Omroep opstaan met het Staatsjournaal. En wat zeggen ze?

Immigranten steeds belangrijker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193979582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Door na WO II gewoon door te gaan alsof er niets veranderd was. En te laat ingrijpen in het sociale vraagstuk.
Welk sociaal vraagstuk? En wat hebben al die nieuwerwetse fratsen de rk nu onderaan de streep opgeleverd voor de rk in Brabant?
pi_193979588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:16 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb nu de Nederlandse Propaganda Omroep opstaan met het Staatsjournaal. En wat zeggen ze?

Immigranten steeds belangrijker.
"om de beroepsbevolking op peil te houden"

Ik vond het weer een tamelijk kritiekloos item. De bevolkingsgroei is hoegenaamd een gegeven, je doet een interviewtje met wat keurige modelmigranten, klaar is de journalist.
pi_193979618
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:15 schreef Pleun2011 het volgende:

Zij had mij graag moslim zien worden, maar dat is toch echt een brug te ver..godsonmogelijk.
Dat is het zeker niet. Allah swt leidt wie hij wil leiden.
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:23:48 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Welk sociaal vraagstuk? En wat hebben al die nieuwerwetse fratsen de rk nu onderaan de streep opgeleverd voor de rk in Brabant?
Werknemersrechten, bijvoorbeeld, macht van de grote industrieën. Rerum Novarum gaf de aanzet maar daar is veel te weinig mee gedaan.

Over welke nieuwe fratsen heb je het?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 20:24:12 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193979630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet. Allah swt leidt wie hij wil leiden.
En predestinatieleer, nog zo'n ding wat ik in zowel calvinisme als islam verafschuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193979655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet. Allah swt leidt wie hij wil leiden.
Dus dat Pleun geen moslim is geworden heeft Allah zo gewild.
pi_193979709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet. Allah swt leidt wie hij wil leiden.
Ik ben christelijk opgevoed en heb mijn buik vol van religie, maar goed..daar gaat dit topic niet over. Ik heb wel over Islam gelezen uit interesse, maar dat is puur intellectuele belangstelling.
pi_193979748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom?

Dat hele "open grenzen" geneuzel hebben we uiteindelijk aan 30 jaar rechts beleid te danken hoor. Evenals de problematiek die vandaag de dag bestaat met vooral Marokkaanse probleemjongeren.
Vreemd. Als ik de rechtse partij punten er op na sla, strookt dit geenszins met de realiteit.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193979758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

Over welke nieuwe fratsen heb je het?
Pastors die niet in de bijbel geloven.
Vrijzinnig geloven. :’)
Pastors die afstand nemen van bepaalde geloofsfundamenten.

Initiatiesacramenten die afgenomen worden bij kinderen van ongehuwde ouders waarbij het kind zich echt 0,0 in het geloof verdiept heeft. Maar hè, wel ff snel de communie doen zodat de cadeautjes/erfenis van overgrootmoeder veiliggesteld kunnen worden.

Etc.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:53:44 #248
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193980092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat...
Je wilt het er doorrammen begrijp ik?
pi_193980334
Het zijn in het verleden en op dit moment in Noord en Midden Europa de hoogopgeleide mensen die vertrekken. Ik zie niet in hoe of dit zou gaan veranderen. Die markt is vrij stabiel.

De aantrekkende economieën en vergrijzing creëren grote arbeidstekorten in Europa, die toenemend worden opgevuld met Nederlandse arbeidskrachten, gewild vanwege hun hoge opleiding, talenkennis, flexibiliteit en ondernemingszin. Dit blijkt uit onderzoek van de EmigratieBeurs, waarvan de 22e editie op 10 en 11 februari plaatsvindt in Expo Houten (Utrecht).
https://www.emigratiebeur(...)en-gewild-in-europa/

Record numbers of Swedes are quitting their homeland, according to figures from the country's number crunching agency Statistics Sweden.
https://www.thelocal.se/2(...)er-are-moving-abroad

Swedes are on the move. Problems in many municipalities are prompting Swedes to leave for other areas with fewer socioeconomic problems. The issue has recently gained the attention of the Swedish mainstream media.
https://www.gatestoneinstitute.org/14894/swedes-are-fleeing
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193981413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies..Madness of Crowds is geweldig. Het gekke is dat hij voornamelijk observeert, onderzoekt en analyseert en helemaal geen extreme mening heeft. Maar toch wordt zo iemand al snel weggezet als Alt Right, van de reviews in linkse kranten ging er niet een echt in op de inhoud.
Het politieke centrum is flink naar links verschoven dus als je daar rechts van valt wordt je vaak direct weggezet als (extreem/alt/radicaal/far) rechts. Dit is voornamelijk zodat iemand meteen in een negatief daglicht kan worden geplaatst, immers is een visie zoals die van Murray, niet wat het gros van de mainstream media graag wil zien. En dan natuurlijk helemaal niet van een homo, immers zijn die onderdeel van de LGBT community en dus moet je dan zeer progressief links zijn, staan schreeuwen dat je onderdrukt wordt door de heteronormatieve structureren in de maatschappij en een "ally" zijn voor andere zogenaamd onderdrukte minderheden :s).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2020 22:05:47 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:30:55 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193981874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:08 schreef cempexo het volgende:
Het zijn in het verleden en op dit moment in Noord en Midden Europa de hoogopgeleide mensen die vertrekken. Ik zie niet in hoe of dit zou gaan veranderen. Die markt is vrij stabiel.

De aantrekkende economieën en vergrijzing creëren grote arbeidstekorten in Europa, die toenemend worden opgevuld met Nederlandse arbeidskrachten, gewild vanwege hun hoge opleiding, talenkennis, flexibiliteit en ondernemingszin. Dit blijkt uit onderzoek van de EmigratieBeurs, waarvan de 22e editie op 10 en 11 februari plaatsvindt in Expo Houten (Utrecht).
https://www.emigratiebeur(...)en-gewild-in-europa/

Record numbers of Swedes are quitting their homeland, according to figures from the country's number crunching agency Statistics Sweden.
https://www.thelocal.se/2(...)er-are-moving-abroad

Swedes are on the move. Problems in many municipalities are prompting Swedes to leave for other areas with fewer socioeconomic problems. The issue has recently gained the attention of the Swedish mainstream media.
https://www.gatestoneinstitute.org/14894/swedes-are-fleeing
Het is dus een trek van noord naar zuid en van zuid weer naar noord
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:32:06 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193981893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:08 schreef cempexo het volgende:
Swedes are on the move. Problems in many municipalities are prompting Swedes to leave for other areas with fewer socioeconomic problems. The issue has recently gained the attention of the Swedish mainstream media.
Dat is daar ook een gevolg van doorgeslagen feminisme.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:41:10 #253
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193982947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:25 schreef hoechst het volgende:
Dus iedereen gaat vanzelfsprekend pvv stemmen?
Geert Wilders is in 2050 87. Vermoedelijk zal hij dan geen beveiliging meer nodig hebben.
pi_194004699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En predestinatieleer, nog zo'n ding wat ik in zowel calvinisme als islam verafschuw.
Blijken we naast een voorliefde voor o.a. Parijs en Frankrijk ook nog beiden een afkeer van het calvinisme te hebben. Want dat is natuurlijk een boertjesreligie die Europa in de oorlog heeft gestort, het is losgezongen van de apostolische traditie, ontdaan van de typisch Katholieke mystiek en gezuiverd van pre-christelijke Griekse en Romeinse invloeden. Er blijft weinig over wat de moeite waard is. De wonderen zijn de wereld nog niet uit Etto!

Wanneer krijgen we van jou te lezen dat je de NVU best een gave partij vindt omdat ze zo'n geweldig sociaal programma hebben, socialer dan PvdA, SP en GroenLinks bij elkaar? Weliswaar enkel voor autochtone Nederlanders, maar dat is een bewuste keuze. De NVU is een sociale, 'linkse' partij, met een sausje afkerigheid van buitenlanders eroverheen gegoten. Kusters schijnt nog op zoek te zijn naar een vicefractievoorzitter voor zijn lijst. Kan ik erop rekenen dat ik op je kan stemmen? :Y
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194005083
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 11:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Blijken we naast een voorliefde voor o.a. Parijs en Frankrijk ook nog beiden een afkeer van het calvinisme te hebben. Want dat is natuurlijk een boertjesreligie die Europa in de oorlog heeft gestort, het is losgezongen van de apostolische traditie, ontdaan van de typisch Katholieke mystiek en gezuiverd van pre-christelijke Griekse en Romeinse invloeden. Er blijft weinig over wat de moeite waard is. De wonderen zijn de wereld nog niet uit Etto!

Wanneer krijgen we van jou te lezen dat je de NVU best een gave partij vindt omdat ze zo'n geweldig sociaal programma hebben, socialer dan PvdA, SP en GroenLinks bij elkaar? Weliswaar enkel voor autochtone Nederlanders, maar dat is een bewuste keuze. De NVU is een sociale, 'linkse' partij, met een sausje afkerigheid van buitenlanders eroverheen gegoten. Kusters schijnt nog op zoek te zijn naar een vicefractievoorzitter voor zijn lijst. Kan ik erop rekenen dat ik op je kan stemmen? :Y
Ik zit zo eens het partijprogramma door te lezen.

quote:
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Betekent dus ook dat ze geen premies voor uitkeringen hoeven te betalen, ze hebben er immers toch geen recht op. Dat geeft ze daarnaast een voordeel op de arbeidsmarkt omdat ze goedkoper zijn voor de werkgever. Bouwen ze wel 2% AOW per jaar op?

quote:
Geen export van uitkeringen en kinderbijslag buiten de EU
Dus als je hier 40 jaar AOW hebt opgebouwd en je verhuist naar de USA dan zou je geen recht meer hebben op AOW en opgebouwd pensioen?

quote:
Afnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminele vergrijpen van vreemdelingen
Een vreemdeling heeft sowieso niet de Nederlandse nationaliteit, dus vreemd opgesteld.

quote:
Gas, water en elektriciteitsbedrijven blijven in handen van de staat
Er staat nog een puntje uit 2004 in het verkiezingsprogramma, wat slordig.

quote:
Verplicht zingen van het Nederlands volkslied op alle scholen
_O-

Ik zie niets links en sociaals aan de NVU.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-07-2020 12:34:47 ]
pi_194013389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zit zo eens het partijprogramma door te lezen.
[..]

Betekent dus ook dat ze geen premies voor uitkeringen hoeven te betalen, ze hebben er immers toch geen recht op. Dat geeft ze daarnaast een voordeel op de arbeidsmarkt omdat ze goedkoper zijn voor de werkgever. Bouwen ze wel 2% AOW per jaar op?
[..]

Dus als je hier 40 jaar AOW hebt opgebouwd en je verhuist naar de USA dan zou je geen recht meer hebben op AOW en opgebouwd pensioen?
[..]

Een vreemdeling heeft sowieso niet de Nederlandse nationaliteit, dus vreemd opgesteld.
[..]

Er staat nog een puntje uit 2004 in het verkiezingsprogramma, wat slordig.
[..]

_O-

Ik zie niets links en sociaals aan de NVU.
Ga je nu serieus hun “programma” ontleden? :’) Volgens mij nemen ze dat zelf amper serieus, anders hadden ze e.e.a. wel wat zorgvuldiger opgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2020 21:42:18 ]
pi_194013793
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja nu serieus hun “programma” ontleden? :’) Volgens mij nemen ze dat zelf amper serieus, anders hadden ze e.e.a. wel wat zorgvuldiger opgesteld.
Er staan serieus enkele tegenstrijdigheden in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')