abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2020 @ 21:31:18 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193964869
:O :z
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:31:24 #202
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193964872
(En iets meer context; iemand had het over 'mensen die menstrueren' om iedereen binnen te sluiten en zij vond dat je ook gewoon vrouwen kon zeggen, waarmee ze dus - vooral in dit gesprek, ik denk dat heel veel mensen in de praktijk vrouwen zullen zeggen als ze een baarmoeder hebben/menstrueren, maar dit was niet zo'n gesprek :P - actief mensen buitensloot en heeft daar nog een paar van dit soort uitspraken overheen gegooid :{ )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:31:43 #203
2681 Dave
Aardig op drave
pi_193964877
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb het ook allemaal niet gevolgd hoor verder. Wat zei ze dan?
Nou ja, je wordt niet zomaar TERF genoemd.

Alleen vrouwen met eierstokken zijn echte vrouwen, support voor iemand die was ontslagen wegens transfobe opmerkingen, dat soort dingen.
:o)
pi_193964895
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:31 schreef Meke het volgende:
(En iets meer context; iemand had het over 'mensen die menstrueren' om iedereen binnen te sluiten en zij vond dat je ook gewoon vrouwen kon zeggen, waarmee ze dus - vooral in dit gesprek, ik denk dat heel veel mensen in de praktijk vrouwen zullen zeggen als ze een baarmoeder hebben/menstrueren, maar dit was niet zo'n gesprek :P - actief mensen buitensloot en heeft daar nog een paar van dit soort uitspraken overheen gegooid :{ )
Ook nog een heel essay er aan besteed .
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_193964899
Ik vind het tof dat jullie JK Rowling ook niet meer zo mogen :P

Ik luister nog wel gewoon naar Billy Corgan. Die heeft één keer transfobe opmerkingen gemaakt, dat is minder erg dan wanneer je het constant doet.
Daarnaast staat Billy Corgan toch al bekend als een enorme lul :P
  maandag 6 juli 2020 @ 21:33:08 #206
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193964903
Wat een domme opmerkingen van J.K.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 6 juli 2020 @ 21:34:00 #207
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193964913
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:31 schreef Meke het volgende:
(En iets meer context; iemand had het over 'mensen die menstrueren' om iedereen binnen te sluiten en zij vond dat je ook gewoon vrouwen kon zeggen, waarmee ze dus - vooral in dit gesprek, ik denk dat heel veel mensen in de praktijk vrouwen zullen zeggen als ze een baarmoeder hebben/menstrueren, maar dit was niet zo'n gesprek :P - actief mensen buitensloot en heeft daar nog een paar van dit soort uitspraken overheen gegooid :{ )
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:31 schreef Dave het volgende:

[..]

Nou ja, je wordt niet zomaar TERF genoemd.

Alleen vrouwen met eierstokken zijn echte vrouwen, support voor iemand die was ontslagen wegens transfobe opmerkingen, dat soort dingen.
Ah in die zin.

Ik was niet bekend met de term TERF.

In de sportwereld is dit natuurlijk nog wel een heel gedoe trouwens. Niet iedereen is het er over eens dat mensen die als man geboren zijn ook mee moeten kunnen doen bij de vrouwen na hun transitie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 6 juli 2020 @ 21:35:38 #208
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193964938
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_193964946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:31 schreef Meke het volgende:
(En iets meer context; iemand had het over 'mensen die menstrueren' om iedereen binnen te sluiten en zij vond dat je ook gewoon vrouwen kon zeggen, waarmee ze dus - vooral in dit gesprek, ik denk dat heel veel mensen in de praktijk vrouwen zullen zeggen als ze een baarmoeder hebben/menstrueren, maar dit was niet zo'n gesprek :P - actief mensen buitensloot en heeft daar nog een paar van dit soort uitspraken overheen gegooid :{ )
Ik wilde net een reactie typen op je vorige bericht met nuancering, maar eigenlijk zeg jij nu precies wat ik ook wilde zeggen _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 6 juli 2020 @ 21:36:16 #210
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193964947
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:35 schreef Arizona het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha mooi :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 6 juli 2020 @ 21:36:44 #211
478909 molloot200
alles muziek.
pi_193964956
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:34 schreef Strani het volgende:

[..]


[..]

Ah in die zin.

Ik was niet bekend met de term TERF.

In de sportwereld is dit natuurlijk nog wel een heel gedoe trouwens. Niet iedereen is het er over eens dat mensen die als man geboren zijn ook mee moeten kunnen doen bij de vrouwen na hun transitie.
Ja dat lijkt me dan weer wel een lastige kwestie. Je zit daar wel echt qua lijf verder van het geslacht van de geborenen van dat geslacht af wat het eventueel oneerlijk kan maken. Dat vind ik een lastige kwestie, en ik weet ook eerlijk gezegd niet in welk kamp ik wat dat betreft sta.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:36:52 #212
442280 Prisha
Moonshine!
pi_193964962
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:35 schreef Arizona het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die pootjes :D O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  maandag 6 juli 2020 @ 21:37:21 #213
2681 Dave
Aardig op drave
pi_193964969
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:35 schreef Arizona het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o)
  maandag 6 juli 2020 @ 21:37:46 #214
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193964979
quote:
11s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vind het tof dat jullie JK Rowling ook niet meer zo mogen :P

Ik luister nog wel gewoon naar Billy Corgan. Die heeft één keer transfobe opmerkingen gemaakt, dat is minder erg dan wanneer je het constant doet.
Daarnaast staat Billy Corgan toch al bekend als een enorme lul :P
Ik vind het vooral bizar dat JK Rowling ZO erg degene is in wiens fandom zoveel trans mensen hun plek vonden en eindelijk zichzelf konden zijn omdat ze eerst ZO openminded was en haar boeken ook. Dat dát dan degene is die zich nu zo uitlaat :X Ik snap dat echt niet :{

Ik kan ergens nog een beeeetje begrijpen dat mensen moeite hebben om trans mensen een plek in hun wereldbeeld te geven, maar die ontwijk ik gewoon :P En daar ligt vaak angst aan ten grondslag, maar ik snap ECHT NIET hoe dit in de rest van haar gedachtegoed past :? :?

Word ik echt boos van!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:38:08 #215
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193964985
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:36 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me dan weer wel een lastige kwestie. Je zit daar wel echt qua lijf verder van het geslacht van de geborenen van dat geslacht af wat het eventueel oneerlijk kan maken. Dat vind ik een lastige kwestie, en ik weet ook eerlijk gezegd niet in welk kamp ik wat dat betreft sta.
Nee inderdaad, dat is echt heel ingewikkeld. Je moet daar een keuze maken tussen inclusiviteit en eerlijkheid.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 6 juli 2020 @ 21:38:38 #216
2681 Dave
Aardig op drave
pi_193964995
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:36 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me dan weer wel een lastige kwestie. Je zit daar wel echt qua lijf verder van het geslacht van de geborenen van dat geslacht af wat het eventueel oneerlijk kan maken. Dat vind ik een lastige kwestie, en ik weet ook eerlijk gezegd niet in welk kamp ik wat dat betreft sta.
Was daar ook niet een hele discussie omtrent het controleren op medicatie rondom hormoon-blockers wat dan weer privacy zou schenden of zo?
:o)
pi_193964998
quote:
11s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vind het tof dat jullie JK Rowling ook niet meer zo mogen :P

Ik luister nog wel gewoon naar Billy Corgan. Die heeft één keer transfobe opmerkingen gemaakt, dat is minder erg dan wanneer je het constant doet.
Daarnaast staat Billy Corgan toch al bekend als een enorme lul :P
Ik ben echt de laatste die iemand meteen zou gaan afwijzen op een verkeerde uitspraak. Maar bij JK Rowling zijn dit soort uitspraken er inderdaad al heel lang. Ook transfobe tweets liken enzo.

Niet dat ze meteen een onmens is, want ze heeft ook genoeg goeds gedaan en niet een persoon is terug te brengen op 1 standpunt. Maar het is wel terecht dat ze hier zoveel kritiek en weerstand op krijgt.

Doet verder niets af aan mijn liefde voor Harry Potter (boeken, films, de hele wereld).
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193965001
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:34 schreef Strani het volgende:
In de sportwereld is dit natuurlijk nog wel een heel gedoe trouwens. Niet iedereen is het er over eens dat mensen die als man geboren zijn ook mee moeten kunnen doen bij de vrouwen na hun transitie.
Transvrouwen mogen twee of drie jaar lang niet meedoen aan wedstrijden, nadat ze aan HRT begonnen zijn. Na die tijd hebben ze dezelfde spieropbouw als wanneer ze als vrouw geboren zijn.

Toch begrijp ik het gedoe wel. Als jij maat 49 hebt en je gaat bij de vrouwen zwemmen, dan heb je veel voordeel van je flippers.

Transmannen mogen wel meteen meedoen bij de mannen. Bij gymnastiek en formule 1 zouden deze personen ook een voordeel hebben vanwege hun geringe lengte. Toch wordt daar dan nooit over gepraat.

@Arizona, lieve ijsjeskat :D
  maandag 6 juli 2020 @ 21:39:03 #219
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193965003
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:34 schreef Strani het volgende:

[..]

[..]

Ah in die zin.

Ik was niet bekend met de term TERF.

In de sportwereld is dit natuurlijk nog wel een heel gedoe trouwens. Niet iedereen is het er over eens dat mensen die als man geboren zijn ook mee moeten kunnen doen bij de vrouwen na hun transitie.
TERF betekent trans excluding radical feminist en dat is dus zo'n beetje contradicto in terminis wat mij betreft, het is toch raar dat je voor IEDEREEN (ik ga er in elk geval redelijk vanuit dat de meeste feministen tegenwoordig intersectionele feministen willen) behalve een klein groepje mensen :? :? ECHT heel dom
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:39:17 #220
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193965008
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:35 schreef Arizona het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:40:12 #221
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193965027
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:37 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat JK Rowling ZO erg degene is in wiens fandom zoveel trans mensen hun plek vonden en eindelijk zichzelf konden zijn omdat ze eerst ZO openminded was en haar boeken ook. Dat dát dan degene is die zich nu zo uitlaat :X Ik snap dat echt niet :{

Ik kan ergens nog een beeeetje begrijpen dat mensen moeite hebben om trans mensen een plek in hun wereldbeeld te geven, maar die ontwijk ik gewoon :P En daar ligt vaak angst aan ten grondslag, maar ik snap ECHT NIET hoe dit in de rest van haar gedachtegoed past :? :?

Word ik echt boos van!
Haar boeken staan dichter bij de rwaliteit dan zijzelf.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_193965030
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:38 schreef Dave het volgende:

[..]

Was daar ook niet een hele discussie omtrent het controleren op medicatie rondom hormoon-blockers wat dan weer privacy zou schenden of zo?
Daar weet ik niets van af, maar dat zou ik wel een onzindiscussie vinden. Als je een topsporter bent, dan worden je bloedwaardes ook vaak genoeg gecontroleerd. Als je een topsporter wil zijn, dan moet je helaas wat van je privacy opgeven.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:41:45 #223
2681 Dave
Aardig op drave
pi_193965054
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:40 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Daar weet ik niets van af, maar dat zou ik wel een onzindiscussie vinden. Als je een topsporter bent, dan worden je bloedwaardes ook vaak genoeg gecontroleerd. Als je een topsporter wil zijn, dan moet je helaas wat van je privacy opgeven.
Ja, ik dacht een paar jaar geleden omtrent een atlete die mee wilde doen aan de Olympische Spelen of zo.
:o)
  maandag 6 juli 2020 @ 21:42:31 #224
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193965067
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Transvrouwen mogen twee of drie jaar lang niet meedoen aan wedstrijden, nadat ze aan HRT begonnen zijn. Na die tijd hebben ze dezelfde spieropbouw als wanneer ze als vrouw geboren zijn.

Toch begrijp ik het gedoe wel. Als jij maat 49 hebt en je gaat bij de vrouwen zwemmen, dan heb je veel voordeel van je flippers.

Transmannen mogen wel meteen meedoen bij de mannen. Bij gymnastiek en formule 1 zouden deze personen ook een voordeel hebben vanwege hun geringe lengte. Toch wordt daar dan nooit over gepraat.

@:Arizona, lieve ijsjeskat :D
Goed punt wel wat het laatste betreft, maar dat zal ook zijn omdat het nog niet echt is voorgekomen denk ik.

Maar inderdaad, de voordelen die deze atleten kunnen hebben zijn lastig te ontkennen en gaan inderdaad verder dan alleen spiermassa.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 6 juli 2020 @ 21:42:47 #225
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193965071
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:34 schreef Strani het volgende:

[..]

[..]

Ah in die zin.

Ik was niet bekend met de term TERF.

In de sportwereld is dit natuurlijk nog wel een heel gedoe trouwens. Niet iedereen is het er over eens dat mensen die als man geboren zijn ook mee moeten kunnen doen bij de vrouwen na hun transitie.
Ja ik vind dat ook wel een lastige, maar vraag me echt af (wat volgens mij het meest gehoorde argument is) of mensen dan echt een transitie zouden ondergaan voor een medaille :?

Bovendien is een transitie zo heftig fysiek gezien dat ik me ook afvraag of je dezelfde capaciteiten zou behouden en of het überhaupt een ding zou zijn?

Dat van Caster Semenya vind ik OOK AL stom |:) Zo naar voor haar dat ze gewoon als fraudeur te boek staat ;( Bij bijvoorbeeld lange basketballers wordt er niet uitgesloten en mogen ze blij zijn met hun genetische uitzondering, maar bij haar wordt van een genetische uitzondering een misdaad gemaakt :r
(Mijn visie verandert wel als ze bewust testosteron nam, wat voor zover ik weet hier niet het geval is)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')