VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar VVD mag financiën dan niet, omdat die de MP hebben. En met Hoekstra hebben ze iig iemand die zich in Europa volgens de VVD lijn laat gelden.
Maar goed, nu eerst een verkiezingsstrijd (alle lijsttrekkers zijn bekend, denk ik?), dan verkiezingen en dan kijken welke coalitie er uit rolt en dan pas posities verdelen, denk ik.
bij 50 plus is het die blonde haajbaaj denk ikquote:Op woensdag 15 juli 2020 21:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.
En bij DENK en D66 lopen officieel de procedures nog
*Gniiffel*twitter:eddy_terstall twitterde op woensdag 15-07-2020 om 15:50:56Het gemiddelde CDA-lid is zo oud dat toen de uitslag 49-50 op het bord verscheen, een kwart van de zaal “bingo” riep. reageer retweet
We hebben het in principe over de periode 2021-2025, dan kan het niet anders dan dat het zonder limiet met geld strooien nu zijn weerslag zal krijgen in bezuinigingen, ook op de zorg overigens.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik betwijfel dat, iedereen heeft het over investeren. Niemand gaat hard durven snijden omdat vooral in de publieke sector moet en dat was nou net een hele rij cruciale beroepen
Ja, ik was 50plus vergeten. Hoop op Van Rooyen, dat was een goed kamerlid.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
VVD nog, maar daar kunnen gevoegelijk van Rutte uitgaan. En bij 50PLUS hebben ze nog een puinhoop waar iemand uit de hoge hoed moet komen.
En bij DENK en D66 lopen officieel de procedures nog
Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Omtzigt zal wat sneller zwichten voor pakweg de FvD.
Omtzigt noemde zichzelf links en heeft veel vaker met GroenLinks gewerkt dan met FvD, dus de aanname dat Omtzigt stemmers niet met GL willen samenwerken lijkt me nogal vergezocht. De enige die niet met GL wilde samenwerken en wel met FvD sneuvelde in ronde 1 met maar een paar stemmen, dus ik zou eerder de conclusie trekken dat ze bij het CDA sowieso niet met FvD willen samenwerken (is ook uitgesloten onder De Jonge) en samenwerken met links best zien zitten. Anders had de enige kandidaat die daar tegen was wel meer stemmen gekregen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.
Er wordt nu vooral met eenmalig geld gestrooid. Dat verhoogt alleen de staatsschuld (maar die was al mooi laag), niet het begrotingstekort. Niet voor niets dat ze wel eenmalige bonussen in de zorg willen uitdelen, maar geen structurele loonsverhoging. Het begrotingstekort lijkt nu nog mee te gaan vallen, hangt er wel vanaf hoe snel de economie weer opkrabbelt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We hebben het in principe over de periode 2021-2025, dan kan het niet anders dan dat het zonder limiet met geld strooien nu zijn weerslag zal krijgen in bezuinigingen, ook op de zorg overigens.
Gezien de nivellering van de middenpartijen zal het er binnen dit decennium echt nog wel een keer van komen. Tenzij het CDA zich natuurlijk weer tot extreemrechts wendt. Maar of dat nou zo goed beviel afgelopen keer...quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als dat het punt is, dan wel. Maar over links met Groenlinks (en volgens mij suggereert Jesse dat) lijkt me met deze uitslag politieke zelfmoord. In ieder geval de helft van het CDA zit niet op GL te wachten, en ik als de Jonge stemmer ook niet. Dus meneer Klaver neemt daar nogal een voorschot.
Echter de werkloosheid neemt flink toe en de belastingopbrengsten gaan straks tegenvallen (na jaren van forse meevallers). We ontkomen er echt niet aan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt nu vooral met eenmalig geld gestrooid. Dat verhoogt alleen de staatsschuld (maar die was al mooi laag), niet het begrotingstekort. Niet voor niets dat ze wel eenmalige bonussen in de zorg willen uitdelen, maar geen structurele loonsverhoging. Het begrotingstekort lijkt nu nog mee te gaan vallen, hangt er wel vanaf hoe snel de economie weer opkrabbelt.
Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Echter de werkloosheid neemt flink toe en de belastingopbrengsten gaan straks tegenvallen (na jaren van forse meevallers). We ontkomen er echt niet aan.
Ik denk dat ze een belangrijk deel van de tekorten ook gewoon wegprinten. Omdat de onderliggende economie verder gewoon deugt is dat ook niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).
Er kont hoe dan ook een klap. Voor Nederland wellicht beter behapbaar dan voor Spanje maar dit gaat doorwerken in flinke bezuinigingen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat hangt dus van de economie af. In de huidige modellen hebben we volgend jaar al weer een economische groei, dan valt het misschien mee (behalve in de evenementenbranche dan, daar zie ik het somber voor in).
Kamer verlaten en daar je stemmers in de steek laten om vervolgens in de Eerste Kamer hetzelfde te doen. Ik vind dat knap beroerd. Daarnaast lijkt het er niet op dat hij er zin heeftquote:Op woensdag 15 juli 2020 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik was 50plus vergeten. Hoop op Van Rooyen, dat was een goed kamerlid.
Geen probleem om de huidige regering voort te zetten. Eventueel de PvdA er bij zou niet slecht zijn, we zullen zien hoe sterk die lijstverbinding is. Als de PvdA dadelijk weer een beetje zetels haalt dan is mijn inschatting dat ze GL als een blok laten vallen. Zo werkt het dan ook wel weer in de politiek, en zeker bij de PvdA.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt noemde zichzelf links en heeft veel vaker met GroenLinks gewerkt dan met FvD, dus de aanname dat Omtzigt stemmers niet met GL willen samenwerken lijkt me nogal vergezocht. De enige die niet met GL wilde samenwerken en wel met FvD sneuvelde in ronde 1 met maar een paar stemmen, dus ik zou eerder de conclusie trekken dat ze bij het CDA sowieso niet met FvD willen samenwerken (is ook uitgesloten onder De Jonge) en samenwerken met links best zien zitten. Anders had de enige kandidaat die daar tegen was wel meer stemmen gekregen.
Sowieso: hoe zie jij een kabinet met CDA en dus zonder FvD en dan ook nog zonder GL voor je? Dat krijg je alleen bij een voortzetting van het huidige kabinet, zodra je PvdA vraagt krijg je gratis GL er bij, zo is besloten op zowel het PvdA als het GL congres. Die gaan elkaar niet loslaten.
Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gezien de nivellering van de middenpartijen zal het er binnen dit decennium echt nog wel een keer van komen. Tenzij het CDA zich natuurlijk weer tot extreemrechts wendt. Maar of dat nou zo goed beviel afgelopen keer...
Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.
Nou, SP is regelmatig toch best extreem links.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍
Maar die hebben nooit geregeerd. Sterker nog: linkser dan PvdA heeft nooit geregeerd en dat was altijd samen met cda of rechts. GL is nu echt wel toe aan regeerverantwoordelijkheid en gezien de samenwerking met het huidige kabinet willen de andere partijen dat ook wel. En GL is natuurlijk bepaald geen extreem-links.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zou er maar vanuit gaan, extreem links bevalt nog minder namelijk.
Je eigen definities verzinnen staat je natuurlijk geheel vrijquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen. Dan is GL extreem-links te noemen.
Mijn inziens verdiend geen van deze partijen deze kwalificatie dan ook, maar als je de grenzen van wat 'extreem' is dichter bij gaat plaatsen, dan valt ook GL er binnen.
De NVU of de NCPN, dat zou ik extreem-rechts en extreem-links noemen.
Ik noem ze dan ook altijd boosrechts, dat dekt de lading veel beter. Maar als je kijkt naar dat mooie internationale plaatje wat laatst hier op het forum stond, dan staat met name FvD wel extreem ver er aan de rechter kant en SP ver aan de linker kant.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen.
Extreem rechts ook niet sinds de NSB.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die sinds het einde van de CPN niet meer vertegenwoordigd in ons parlement 👍
Precies.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als mensen PVV of FvD extreem-rechts noemen. Dan is GL extreem-links te noemen.
Mijn inziens verdiend geen van deze partijen deze kwalificatie dan ook, maar als je de grenzen van wat 'extreem' is dichter bij gaat plaatsen, dan valt ook GL er binnen.
De NVU of de NCPN, dat zou ik extreem-rechts en extreem-links noemen.
Dat geldt blijkens ook voor jou.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je eigen definities verzinnen staat je natuurlijk geheel vrij.
had het maar gelukt in 2010quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, SP is regelmatig toch best extreem links.
[..]
Maar die hebben nooit geregeerd. Sterker nog: linkser dan PvdA heeft nooit geregeerd en dat was altijd samen met cda of rechts. GL is nu echt wel toe aan regeerverantwoordelijkheid en gezien de samenwerking met het huidige kabinet willen de andere partijen dat ook wel. En GL is natuurlijk bepaald geen extreem-links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |