abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193957450
Hi,

Ik heb sinds gisteren katten en vroeg me af, gezien ik op de eerste verdieping woon, of ze naar beneden zouden kunnen springen en ontsnappen.

Zijn zijn anderhalf jaar en heb ze gisteren geadopteerd. :)

Even een impressie:

Zouden ze het wagen om hier vanaf te springen? Gisteren zat ze bij het raam en ik zag aan haar lichaamshouding dat ze in de houding stond.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2020 13:02:41 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 juli 2020 @ 13:04:14 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_193957467
Mijn kat sprong altijd van de eerste verdieping, :). Verder hadden we op den duur een kattentrapje zodat ze naar beneden kon lopen.

Schattige foto trouwens!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 6 juli 2020 @ 13:14:44 #3
491729 I_Need_Coffee
Koffielikeur mag ook :-D
pi_193957555
Grote kans dat ie daar omlaag springt, die beestjes denken soms dat ze kunnen vliegen en toch wel op hun pootjes terecht komen ;) Kun je er niet iets van kippengaas voor hangen misschien? Misschien heb je hier iets aan: https://www.startpagina.n(...)lkon-katproof-klimt/
pi_193957585
Ligt aan de kat, maar op enig moment kan het gebeuren en hoe komt hij dan weer binnen?. Beter binnenhouden of van dat bamboe ophangen.

Al lijkt het me deels sterk als ik nog eens goed naar de foto kijk daar past hij niet tussendoor.

Qua hoogte is het in elk geval geen enkel probleem.
blablablabla
pi_193957608
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
Ligt aan de kat, maar op enig moment kan het gebeuren en hoe komt hij dan weer binnen?. Beter binnenhouden of van dat bamboe ophangen.

Al lijkt het me deels sterk als ik nog eens goed naar de foto kijk daar past hij niet tussendoor.

Ik denk dat het prima past.
  Spellchecker maandag 6 juli 2020 @ 13:47:58 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193957842
quote:

Die kan daar makkelijk tussen-/onderdoor :D
Dus TS; kippengaas of zoiets ervoor hangen.
En veel plezier met je katten!
pi_193957887
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:22 schreef babylon het volgende:

[..]

Dat einde _O-
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_193957928
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:47 schreef maily het volgende:

[..]

Ja makkelijk maar ik twijfel of ze er door gaan en dan springen.
blablablabla
  Spellchecker maandag 6 juli 2020 @ 13:56:55 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193957941
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Sja, als daar een lekker vogeltje zit ... of een andere kat ...
Ben jij zelf weleens daar beneden buiten?
pi_193957983
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef maily het volgende:

[..]

Bij TS onder het balkon? :D Neuh :P
Mijn ervaring is dat ze sprongen zeker op hoogte altijd behoorlijk wel overwogen maken,vaak weloverwogen en na wikken en wegen springen ze pas. Dus tussen de balustrade door wurmen en dan op hoop van zegen springen past niet in het concept van een kat die altijd op zijn pootjes terecht komt.
blablablabla
pi_193957985
quote:
17s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Mijn kat sprong altijd van de eerste verdieping, :). Verder hadden we op den duur een kattentrapje zodat ze naar beneden kon lopen.

Schattige foto trouwens!
Dank je O+
quote:
17s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:04 schreef ChipsZak. het volgende:

Schattige foto trouwens!
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:14 schreef I_Need_Coffee het volgende:
Grote kans dat ie daar omlaag springt, die beestjes denken soms dat ze kunnen vliegen en toch wel op hun pootjes terecht komen ;) Kun je er niet iets van kippengaas voor hangen misschien? Misschien heb je hier iets aan: https://www.startpagina.n(...)lkon-katproof-klimt/
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:22 schreef babylon het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:47 schreef maily het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:52 schreef engine het volgende:

[..]

Dat einde _O-
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:55 schreef Elan het volgende:

[..]

quote:

[..]

Tnx voor de reacties :P

Ik denk inderdaad dat het niet helemaal kat-proof is ;) Ze kunnen vaanf de railing misschien naar beneden springen en ik heb katten weleens gekkere dingen zien doen.

Voorlopig dus de deur even dicht en wat gaas regelen :)
pi_193958004
quote:

[..]

De onderbuurvrouw heeft ook een kat (+hond) en het stikt van de vogels hier :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2020 14:02:56 ]
pi_193958018
Gisteravond was ik ook verbaasd want ik heb aan de andere kant van het huis ook een raam. Ook daar zaten ze te kijken en te miauwen maar voor de zekerheid toch maar alles dicht gedaan.
pi_193959332
Gefeliciteerd met jouw nieuwe huisgenoten!

Antwoord op jouw vraag, Ze kunnen er af springen, ja.
Kat van een vriendin is ‘s nachts via een mini- openstaande raam boven de balkondeur naar buiten, op het balkon geklauterd en van 6 hoog naar beneden gesprongen. De balkons hangen boven elkaar, dus ze kon niet van balkon naar balkon zijn gesprongen.
Wonder boven wonder vond ze haar de ochtend aan de voorzijde van de flat en mankeerde ze niets.
Maar dat is echt een uitzondering.
Toen ik in een flat woonde heb ik de kat van de bovenbuurvrouw uit de lucht geplukt. Hij mocht aan een riem loslopen op het balkon. De riem was lekker ruim zodat de kater op de rand kon lopen. Alleen is hij gaan springen?/ gevallen? en bungelde halverwege onze woningen.

Zelf heb ik speciale rekjes voor katten aangebracht. Mocht ik ooit mijn raam op kiepstand durven te zetten dan komen ze niet klem te zitten tussen raam en raamstijl.
Dit, kiepstand, is een groot gevaar voor katten. Ze zitten op de bovenkant van het raam, willen springen en glijden dan naar het smalste stuk van de kiepstand. Met alle gevolgen van dien. Ikzelf heb een hor voor mijn raam, dus kunnen zij zich ook nooit bevrijden, eenmaal uitgegleden.
Mijn grootste doemscenario en angst.

Naast een hekje bij boven en zijkant van raam heb ik een zachte ligplaat ervoor liggen welke je aan de vensterbank kan schroeven. Mijn raam kan nu een stukje open, zo’n stukje dat de smalste kat er niet door kan.
Voor het balkon raad ik echt kippengaas, steviger variant, aan. Van houten latten kan je een frame maken en gaas tussen doen en met haken/ schroeven oid aan het balkon vastmaken. Eventueel met een frame die he ingeval van evacuatie makkelijker los kan maken.
Voordeel met steviger gaas is dat je er, katvriendelijke 😎, planten aan kan hangen en/ of lichtjes.

Oh, als je de hekjes langs en op jouw raam wil monteren maar niet mag boren dan werkt dubbelzijdige montagetape goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')