abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 juli 2020 @ 20:18:16 #201
208890 June.
Seriously?
pi_194012064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het opslaan van de stamcellen voor eventueel later gebruik. Ik las dat de eigen stamcellen de beste remedie zijn voor bepaalde ziekten die je later kunt krijgen, zoals leukemie. Wat bedoel jij precies met die stamceltransplantatie?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

De kosten zijn fiks maar als het in de toekomst een ziekte van je kindje kan genezen vind ik het wel de moeite.

Ik zal het ook nog eens met de VK bespreken, eens kijken hoe zij er tegenover staat.

De behandeling van een leukemie is, in sommige gevallen, een stamceltransplantatie. Alleen daarvoor gebruiken ze eigenlijk nooit meer navelstrengbloed omdat daar teveel nadelen aankleven (relatief weinig stamcellen, meer kans op infecties en dus complicaties, het is niet mogelijk om een tweede keer te doneren en soms zijn stamcellen van iemand anders gewoonweg beter). Daarnaast kunnen ze tegenwoordig ook stamcellen van broers/zussen, vader/moeder, neven en nichten gebruiken.

Dus stel je kind heeft ze nodig ergens in het leven dan is de kans groot dat ze die cellen toch niet gebruiken. Zonde van het geld zou ik zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door June. op 09-07-2020 20:30:09 ]
Shine bright like a diamond.
pi_194012399
Bij mijn bevalling had ik alleen als eis dat ik geen pijnstilling wilde, behalve als ik erom vroeg. Wel begonnen aan een geboorteplan, maar nooit afgemaakt :')

Ik ben er blind in gegaan en dacht zolang de baby en ik blijven leven is alles goed. Ik ben een hartpatiënt en heb hoge bloeddruk, dus het was bij mij sowieso al spannend genoeg allemaal.

Ik moet zeggen dat ik positief terugkijk op de bevalling. Ondanks dat de navel direct werd afgeklemd (mijn navelstreng was blijkbaar heel erg kort, zo kort had de gynaecoloog nog nooit meegemaakt) en ondanks dat de baby direct werd meegenomen voor controle vanwege langdurig gebroken vliezen en een dysmature baby.

Bij een volgende bevalling wil ik er ook blanco in gaan. Alleen dan wel met laten uitkloppen indien mogelijk.
pi_194012402
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:05 schreef Aure het volgende:
Ja hoi, mijn test is eigenlijk nog maar net droog, maar ik heb toch zin om hier mee te schrijven, want leuk :+ :W
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

De kosten zijn fiks maar als het in de toekomst een ziekte van je kindje kan genezen vind ik het wel de moeite.

Ik zal het ook nog eens met de VK bespreken, eens kijken hoe zij er tegenover staat.

Qua geboorteplan vind ik het wel interessant om hier dingen te lezen. Ik ben nav de post van DUMAN ook eens op gouden uurtje gaan googlen en heb daar toch wat dingen uitgehaald die ik hiervoor niet had bedacht (gedimd licht, baby eerst laten kroelen en daarna pas wegen/meten etc., baby zelf naar de tepel laten zoeken). Maar ik ben ook wel realistisch en kan me voorstellen dat in de eventuele hectiek dingen ook anders gaan. De haptonoom zei ook dat het onmogelijk is om helemaal ontspannen erin te gaan, de natuur neemt het wat dat betreft gewoon over.
Mja, de verloskundige gaf hier aan dat het nagenoeg nooit gebruikt wordt. Ik had inderdaad zoiets van; zoiets achter de hand is meer dan top.. Maar na het gesprek met de verloskundige klonk het hier meer als geldklopperij. Blijft uiteraard je eigen keuze, maar zou er wel met de vk over praten, hoe of wat, die weten het waarschijnlijk beter dan ik. :9
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 20:34:37 #204
382129 crew  Donna
pi_194012421
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, en zes jaar geleden dito. Krijg ik vast over een paar maanden ook nog zo'n polyester zetje zebra knispertelefoon :9
Die telefoon was hier wel heel erg in trek!
pi_194012786
Heeft iemand een kraampakket van VGZ? Zit daar nog iets leuks in? :P
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:17:56 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194013341
Menzis kraampakket kreeg ik een rompertje bij.
Resistance is futile.
pi_194013406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:33 schreef CaVaBien het volgende:
Bij mijn bevalling had ik alleen als eis dat ik geen pijnstilling wilde, behalve als ik erom vroeg.
Komen ze anders zo snel met pijnstilling aan zetten dan? Ik dacht eigenlijk dat je daar altijd zelf om moest vragen?
pi_194013453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Komen ze anders zo snel met pijnstilling aan zetten dan? Ik dacht eigenlijk dat je daar altijd zelf om moest vragen?
Dat vroeg ik me ook af.
pi_194013458
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, en zes jaar geleden dito. Krijg ik vast over een paar maanden ook nog zo'n polyester zetje zebra knispertelefoon :9
En zwembandjes als ze 1 worden! :X
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:49:35 #210
208890 June.
Seriously?
pi_194014022
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:52 schreef Aure het volgende:
Heeft iemand een kraampakket van VGZ? Zit daar nog iets leuks in? :P
Ik had hem vorig jaar, zat een knisperknuffeltje in. Hij speelt er nu nog mee :D
Oh nee, edit, ik had CZ
Shine bright like a diamond.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 22:25:18 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194014714
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:22 schreef SQ het volgende:
thermometer zit er niet in trouwens ;)
Niet eens? -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:13 schreef Nolita het volgende:

[..]

Hmm, ik ga het eens navragen bij mijn vk morgen. ^O^

Hier wel een thermometer, maar niet van goud ;) (+ nog heel wat verzorgingsspulletjes zoals nagelschaartje etc.) in het kraampakket (Zilverenkruis). Voor de baby een knuffel, daar kan ik niets mee. Ik vind de gratis knuffels uit pakketten/dozen nooit leuk eigenlijk :@ , mogen ze er best uit laten. 3 jaar geleden bij cz hetzelfde als SQ nu in het pakket.
Ah dus toch misschien wel! Ik zit bij UMC met een belachelijk hoge premie, ik ben benieuwd naar het pakket. Verder vergoeden ze gelukkig ook veel, zoals de eigen bijdrage van kraamzorg en ook allemaal cursussen (baby EHBO), lactactiekundige, huur kolf etc. Dus ik haal de premie er dit jaar wel uit :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 22:26:15 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194014732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:18 schreef June. het volgende:

[..]

[..]

De behandeling van een leukemie is, in sommige gevallen, een stamceltransplantatie. Alleen daarvoor gebruiken ze eigenlijk nooit meer navelstrengbloed omdat daar teveel nadelen aankleven (relatief weinig stamcellen, meer kans op infecties en dus complicaties, het is niet mogelijk om een tweede keer te doneren en soms zijn stamcellen van iemand anders gewoonweg beter). Daarnaast kunnen ze tegenwoordig ook stamcellen van broers/zussen, vader/moeder, neven en nichten gebruiken.

Dus stel je kind heeft ze nodig ergens in het leven dan is de kans groot dat ze die cellen toch niet gebruiken. Zonde van het geld zou ik zeggen.
Hmmm als dat zo is dan vraag ik me inderdaad af waarom je het op zou slaan. Misschien toch maar eens heroverwegen. Als de baby meer heeft aan het navelstrengbloed bij de geboorte dan moeten we dat misschien toch maar doen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194014854
Hmm, bij ons mochten kaarsen niet in zkh ivm brandveiligheid.
Wws wel lekker om een persoonlijke musiek Playlist te hebben die, ongetimed... De klassiekers Tsunami en Oceaan speelden toen mn vliezen braken...
pi_194016312
Net bij de verloskundige geweest voor de glucose tolerantie test, krijg ik over 3-4 dagen de uitslag van. Vond het drankje opzich goed te drinken, maar werd na een halfuurtje wel super licht in mijn hoofd en het zweet brak me uit, gelukkig duurde dat niet lang :') . Opzich werd de baby er ook niet suuuuuper beweeglijk van ofzo bij mij.

Oh en we zijn erachter dat ik last heb van het white coat syndrome :'( ,hoewel ik dat al wel wist. Toen ik binnen kwam was mijn bloeddruk 152/91. Na een tweede keer opmeten alsnog te hoog. Dus de verloskundige zei al dat ze verdere tests wilde doen om te checken op eventueel pre-eclampsie, hoewel ik verder geen symptomen heb die hierbij horen. Voordat ik weg ging bloeddruk nog eens gemeten en toen was ie 118/80, dus de verloskundige zei laat die labs maar zitten :') .
Heb trouwens een verwijzing gekregen voor een Tdap vaccinatie (kinkhoest), hebben jullie die ook gehad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 09-07-2020 23:54:39 ]
pi_194017023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Komen ze anders zo snel met pijnstilling aan zetten dan? Ik dacht eigenlijk dat je daar altijd zelf om moest vragen?
Dat zal vast wel verschillen per ziekenhuis, maar ik begreep dat ze daar best snel mee komen/ aanbieden. En ik wilde het niet aangeboden krijgen. Als het nodig was zou ik er wel om schreeuwen :P
Heb er trouwens ook om geschreeuwd uiteindelijk, maar toen bleek ik al 10cm ontsluiting te hebben :P
pi_194018424
Ik kreeg een rompertje, inwikkel-bad-doek-ding (hoe heet het nou :')), baby "puzzel" en 2 knuffels bij het kraampakket :+ Helaas geen thermometer :P

Ons geboorteplan is nu geschreven door de doula, scheelt weer :7 :+
Ik was even in de war over baby goed vasthouden en korte navelstreng, maar mss komt dat omdat mijn placenta er heel snel achteraan kwam bij M. :P Ze hadden toen zonder overleg syntocinon in mijn infuus gedaan, vond ik niet zo fijn -O- Hadden ze wel even mogen vertellen wat ze aan het doen waren.

Ik heb de kinkhoest vaccinatie wel gehaald :Y Had nergens last van, was wat bezorgd dat ik er misschien een beetje flauw van zou worden ofzo maar niets van dat alles :P
pi_194018466
Mijn vk gaf als tip om al het nodige in het kraampakket te laten zitten. Ze heeft al wat thuis bevallingen gehad waarbij ze in huis op zoek moesten naar de inhoud van dat pakket.
pi_194018477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:44 schreef Miezziej het volgende:
inwikkel-bad-doek-ding (hoe heet het nou :'))
Badcape
pi_194018496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Badcape
Dank je _O-
De zwangerschapsdementie is sterk deze keer :+ ;(
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:55:32 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_194018527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn vk gaf als tip om al het nodige in het kraampakket te laten zitten. Ze heeft al wat thuis bevallingen gehad waarbij ze in huis op zoek moesten naar de inhoud van dat pakket.
haha ja, van die overijverige moeders die alles dan mooi in de commode gaan uitstallen _O-
Hier gaat de gehele doos ook zo hop naast het bed :P

Smartass, white coat syndrome, het duurde even voor het kwartje viel :')
Maar goed, wel heel fijn dat het dus niks fysieks is verder en je bloeddruk telkens weer braaf zakt ^O^

Ik vraag me trouwens af waarom zo veel vrouwen zoveel moeite hebben met dat shotje voor de placenta? Ik heb het beide keren gehad en kan nou niet echt zeggen dat ik er enige hinder van heb ondervonden (los van dat het in je infuus een heel stuk aangenamer is dan met een naald rechtstreeks in je war zone, maar oké :'))
disclaimer
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:57:06 #221
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194018538
Kiind heeft gister toevallig een artikel geupt dat mooi bij de discussie van gister past.

quote:
5 DINGEN DIE JE ALS ZWANGERE MAG WEIGEREN (EN JE WIST HET NIET)
door Nelleke Bos | 26 maart 2019

Als je zwanger bent, kun je veel hebben aan de adviezen van je verloskundige of gynaecoloog. Die is ervaren en heeft kennis die jij niet hebt. Maar let op: jij hebt de regie. Het gaat om jouw baby en, niet te vergeten, om jouw lijf. Er zijn procedures die wellicht gangbaar zijn, maar die jij helemaal niet wil. Voor jezelf, omdat je bepaalde handelingen aan je lichaam niet prettig vindt. Of voor je baby, omdat je een ander idee hebt over wat het beste is voor je kind.

JOUW RECHTEN ALS ZWANGERE
Tijdens je zwangerschap en je bevalling ben je gefocust op je baby. Tegelijk onderga jij zelf de grootste veranderingen, en doet het er ontzettend toe dat je op je eigen welzijn let. En dat begint bij de zorg voor jouw rechten. Rechten als goed geïnformeerd zijn, en toestemming geven voor medische handelingen. De zorgverlener moet op zoek gaan naar de manier om jou de zorg te bieden waar jij je prettig bij voelt. De zorgverlener is er om jou bij te staan, niet andersom.
Middenin een bevalling kan het een hele kunst zijn om nog aan je eigen rechten te denken. Je bent immers druk bezig met de komst van je baby. Zelfbewustzijn is hierin toch wezenlijk. Want zelfs nadat je bevallen bent van een prachtig gezonde baby, kan het zijn dat je ervaring over de bevalling negatief of zelfs traumatisch is. Dit zijn twee zaken die los van elkaar staan; je kunt én dolblij zijn met je baby en tóch met een knoop in je maag aan je bevalling terugdenken. Om goed te zorgen voor je eigen gezondheid, fysiek en emotioneel, maakt het veel verschil hoeveel jij in je bevalling hebt kunnen sturen.

MEER KEUZE DAN JE DENKT
Je hebt meer keuze dan je denkt. Je kunt dingen weigeren, hoe ‘normaal’ ze ook schijnen te zijn. Doula Annelies begeleidde veel bevallingen en ziet dat zwangeren veel baat hebben bij het kennen van de opties, om vervolgens te durven gaan staan voor de eigen wensen. Annelies: ‘Als je vooraf echt weet wat er mogelijk is, en welke dingen je absoluut niet verplicht bent, kun je veel beter aansturen op een bevalling die voor jou een prachtige waardevolle ervaring wordt. Veel van wat nu gangbaar is in de aangeboden zorg, kan het fysiologische proces van de bevalling in de weg staan. Veel vrouwen zijn niet op de hoogte van hoeveel je mág. Je regie vergroten is belangrijk voor je eigen ervaring die je de rest van je leven bij je houdt, en voor de start met je baby. De gezondheidsvoordelen van een goede geboorte-ervaring zijn gigantisch.’
Waar moet je aan denken, als het gaat om je opties? We zetten 5 dingen die je mag weigeren voor je op een rijtje.

1 (NIET) BIJ JE VERLOSKUNDIGE BLIJVEN
Je bent vrij om je eigen verloskundige te kiezen. Het standaard uitgangspunt is de dichtstbijzijnde praktijk, en natuurlijk is afstand een belangrijk criterium. Je verloskundige moet snel bij je kunnen zijn.
Maar je kunt zelf kiezen waar je naartoe gaat, en ook mag je tijdens je zwangerschap nog wisselen. Als je op welk moment dan ook niet verder wilt met de verloskundige of praktijk waar je bent, kun je met een ander verder gaan.
De laatste decennia is de geboortezorg flink veranderd. Was het van oudsher gewoon dat je één vertrouwd gezicht bij de bevalling had, iemand die kwam en blééf, nu is het bij grotere groepspraktijken niet ongewoon dat er zes verloskundigen werken en dat het maar de vraag is wie er bij jouw bevalling dienst heeft. Zo geef je als vrouw de ‘leiding’ aan iemand met wie je niet altijd een vertrouwensband hebt opgebouwd. Maar het gaat om jouw bevalling, en hoe jij die vol vertrouwen inricht.
Annelies: ‘Kiezen wie jou begeleidt is zo belangrijk! Je bevalling doet ertoe. Je kunt het maar één keer doen. It better be good. Echt zelfzorg begint bij het kiezen van een zorgverlener die bij jou past en die jouw wensen kan volgen. Veel zwangeren durven niet over te stappen omdat ze het bezwaarlijk vinden voor de verloskundige. Hier gaat het al om je ruimte in durven te nemen. Ik zie in de praktijk dat vrouwen enorm opgelucht zijn als ze het wel doen. Het doet er toe wie er aan je bed of bevalbad staat. Dus dit is het moment om voor jezelf en je gevoel en je baby te kiezen.’
Jezelf goed kennen is dus een nummer 1 prioriteit. Dan weet je ook wie er echt bij jou past en wie jou bij kan staan in je bevalling.

2 (NIET) INLEIDEN
Annelies geeft aan: ‘Je gaat een samenwerking aan met je verloskundige of gynaecoloog. Een inleiding kan de beste keuze zijn; het gaat om het weten wat het effect is en waarom je het doet – of waarom je het niet wil doen. Niet inleiden terwijl je een harde medische indicatie hebt kan onverstandig zijn, waarmee je risico’s neemt. Moeder natuur maakt ook fouten.
Ook met een inleiding kun je een fantastische bevalling hebben. Belangrijk is om voldoende tijd te krijgen, en niet een sneeuwbal-effect aan medische interventies ‘omdat we het altijd zo doen’. Je lichaam de ruimte geven en het over te laten nemen.
Als je in contact staat met je lijf en met je wensen, weet je wat je wil en wat je weigert. Het gaat erom dat je het fundament in jezelf zo ankert, dat je weet wat je wil, en dat je je eigen weg kan volgen vanuit je kracht, niet vanuit angst of boosheid.’
Annelies: ‘Tijd is alles. De bevalling staat of valt met tijd. We mogen onszelf die tijd gunnen. Een inleiding betekent dat je een systeem ingerold wordt. Terwijl je lichaam er vaak helemaal nog niet klaar voor is. Je baarmoeder heeft tijd nodig voor ze rijp is. Jezelf de tijd gunnen is essentieel. Je mag jezelf de regie laten houden. Ook hier is het belangrijk dat je je hebt voorbereid over het verloop van ontsluiting en de intensiteit van weeën in een natuurlijke situatie.’

3 (NIET) STRIPPEN
Er zijn voordelen en nadelen aan strippen, en het is weer: jouw keuze. Strippen kan andere ingrepen voorkomen, dus het is ook hier belangrijk om je eigen risico-afweging helder te hebben. Ben je om welke reden dan ook echt toe aan bevallen, dan zijn er wel meer manieren uit de natuur om je bevalling een zetje te geven.
Heel terecht stelt Milli Hill (the Positive Birth Movement, auteur van Positief over bevallen): wees een bevallingsmonster. Bereid je voor. Weet wat iets betekent, zodat je voor het zover is jouw pad kunt kiezen. Je ‘moet’ niet gestript worden, maar het kan wel zo zijn dat er een handeling nodig is om je bevalling op gang te brengen. Fijn als jij dan een idee hebt wat voor jou goed werkt.

4 (NIET) TOUCHEREN
Zorgverleners zien graag vordering in de ontsluiting. Heel lang gingen ze uit van één centimeter per uur als gemiddelde, onlangs stelde de wereldgezondheidsorganisatie WHO dat een normale bevalling ook best langer kan duren. Helaas is dat besef nog niet overal doorgedrongen en wordt er toch veel op de klok gekeken en willen ze regelmatig controleren hoe ‘ver’ je bent. (Er geldt een richtlijn die er vanuit gaat dat er een bepaalde vordering is in de ontsluiting. Die vordering wordt elke twee uur gecontroleerd.) Maar je kunt jezelf afvragen of bevallen op de klok jou dient, of dat je jouw lichaam meer tijd gunt.
We zijn enorm gewend geraakt aan actie, aan hándelen. Liever iets doen dan afwachten. Terwijl bevallen ook een oefening in geduld is. De tijd zijn werk laten doen. Wachten op hoe de natuur het in haar eigen tempo regelt.
Wil je wel graag weten hoe ver je ontsluiting is, dan is het goed om te weten dat toucheren niet de enige manier is. Toucheren is de meest gangbare methode geworden, terwijl het een behoorlijk invasieve manier is voor jou als vrouw. De verloskundige voelt met haar vingers in de baarmoedermond hoe groot de opening is. Maar bevallen gaat om ontspannen en vertrouwen, zodat je je kunt openen. Dat lukt niet vanzelfsprekend wanneer er iemand zo dichtbij je komt.
Wil je niet dat je verloskundige je toucheert, dan mag je dit aangeven. Er is geen risico voor je baby wanneer je niet getoucheerd wordt. Er zijn ook andere methoden om de ontsluiting te peilen, zoals letten op de paarse lijn (boven de bilspleet ontstaat vaak een lijn naarmate de ontsluiting vordert. Dit is meteen ook een argument voor verticaal bevallen, want liggend op de rug is deze lijn niet te zien), de barende zelf goed observeren, letten op geur (de lichaamsgeur verandert bij volledige ontsluiting).

5 (NIET) DE NAVELSTRENG DOORKNIPPEN
De navelstreng wordt tegenwoordig vaak doorgeknipt of met een koord afgenaveld nadat deze uitgeklopt is. Je hebt de keuze om dit uit te stellen of zelfs helemaal niet te doen, en de navelstreng intact te laten. Je kunt voor een zogeheten halve lotus of hele lotusgeboorte kiezen. Dat betekent dat je de placenta langer in contact laat met je baby, om de bloedtoevoer na de geboorte te verhogen. Over de voordelen lees je hier meer.

KEN JE KEUZES
Bewuste keuzes, daar gaat het om, het niet klakkeloos aannemen. Voorbereiding is in alle gevallen wel de sleutel. Het is niet per definitie zo dat ‘niet ingrijpen’ beter is. Evenmin zijn ingrepen per definitie beter. Het hangt af van jouw omstandigheden en zeker ook van jouw wensen.
Nieuwsgierig naar al je opties? Ga op onderzoek uit. Lees je in, vraag een doula als Annelies het hemd van het lijf, maak een geboorteplan, bespreek dit met je verloskundige en kom zeker ook naar het Geboortefestival waar kennis en ervaring ruim voorhanden is.
https://kiind.nl/5-dingen(...)en-je-wist-het-niet/
Protège moi de mes désirs.
pi_194018543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:

[..]

haha ja, van die overijverige moeders die alles dan mooi in de commode gaan uitstallen _O-
Hier gaat de gehele doos ook zo hop naast het bed :P

Smartass, white coat syndrome, het duurde even voor het kwartje viel :')
Maar goed, wel heel fijn dat het dus niks fysieks is verder en je bloeddruk telkens weer braaf zakt ^O^

Ik vraag me trouwens af waarom zo veel vrouwen zoveel moeite hebben met dat shotje voor de placenta? Ik heb het beide keren gehad en kan nou niet echt zeggen dat ik er enige hinder van heb ondervonden (los van dat het in je infuus een heel stuk aangenamer is dan met een naald rechtstreeks in je war zone, maar oké :'))
Ik had geen moeite met de prik zelf (okee, niet echt prik in mijn geval :+), maar met de ontbrekende communicatie.
pi_194018546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:

[..]

haha ja, van die overijverige moeders die alles dan mooi in de commode gaan uitstallen _O-
Hier gaat de gehele doos ook zo hop naast het bed :P

Smartass, white coat syndrome, het duurde even voor het kwartje viel :')
Maar goed, wel heel fijn dat het dus niks fysieks is verder en je bloeddruk telkens weer braaf zakt ^O^

Ik vraag me trouwens af waarom zo veel vrouwen zoveel moeite hebben met dat shotje voor de placenta? Ik heb het beide keren gehad en kan nou niet echt zeggen dat ik er enige hinder van heb ondervonden (los van dat het in je infuus een heel stuk aangenamer is dan met een naald rechtstreeks in je war zone, maar oké :'))
Ik heb de doos nog niet eens uitgepakt :+ Haal straks alleen het zeiltje eruit en de rest zie later wel. De doos staat prima zo naast de commode :)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:58:14 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194018551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:55 schreef SQ het volgende:

[..]

haha ja, van die overijverige moeders die alles dan mooi in de commode gaan uitstallen _O-
Hier gaat de gehele doos ook zo hop naast het bed :P

Smartass, white coat syndrome, het duurde even voor het kwartje viel :')
Maar goed, wel heel fijn dat het dus niks fysieks is verder en je bloeddruk telkens weer braaf zakt ^O^

Ik vraag me trouwens af waarom zo veel vrouwen zoveel moeite hebben met dat shotje voor de placenta? Ik heb het beide keren gehad en kan nou niet echt zeggen dat ik er enige hinder van heb ondervonden (los van dat het in je infuus een heel stuk aangenamer is dan met een naald rechtstreeks in je war zone, maar oké :'))
Heb je het over het toedienen van oxytocine?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:58:41 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_194018562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:57 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik had geen moeite met de prik zelf (okee, niet echt prik in mijn geval :+), maar met de ontbrekende communicatie.
oh, oke. Ja, het is een redelijk standaard handeling namelijk. Dus als je dat niét wil is het wel goed om het van te voren aan te geven, net als met andere standaard handelingen zoals afnavelen en toucheren en dergelijke :Y
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')