abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2020 @ 11:10:30 #1
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193955899
We hebben het bericht gekregen dat we ons morgen op de normale werktijd weer moeten melden op kantoor. Ondertussen is de discussie onder collegae losgebroken, omdat er geen maatregelen zijn genomen om besmetting te voorkomen. Iedereen moet komen en op de werkplekken is niets veranderd. Veel moeten ook met de trein reizen.
De baas reageert ook, hij wuift alles weg. Dat het een grote onzin is, ja, inderdaad, een simpel verkoudheidje, het is volgens hem allemaal opgeklopt.
Nu wordt er nog thuisgewerkt, en dat gaat uitstekend, want het gehele werkproces is gedigitaliseerd, dus als je inlogt zit je in je oude vertrouwde werkomgeving. En de productie tijdens thuiswerken is hoog. Dus daar ligt het probleem niet.

Mijn vraag is dus: kan ik weigeren om te komen en kan hij dan dreigen met gevolgen?
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:12:16 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193955934
Ja, dat staat in je contract als het goed is. Iets van 'De werkzaamheden worden verricht op het adres Blablabla, maar kunnen ook elders plaatsvinden als dit door de werkgever wenselijk geacht wordt.'
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193955975
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Scheepskok het volgende:
Mijn vraag is dus: kan ik weigeren om te komen
Tuurlijk kan je weigeren, maar dat zal je baas waarschijnlijk opvatten als werkweigering. Daar gaat ie niet blij mee zijn.

Ergo: weigeren te komen kan je je baan kosten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:16:33 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193956002
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, dat staat in je contract als het goed is. Iets van 'De werkzaamheden worden verricht op het adres Blablabla, maar kunnen ook elders plaatsvinden als dit door de werkgever wenselijk geacht wordt.'
Ja, dat klopt, dat staat er in.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193956014
Volgens mij ligt dat aan de werkomgeving.
Als je werkgever een veilige omgeving creeërt (1,5m afstand etc) mag je niet zomaar weigeren.
Als ze dat niet doen volgens mij wel.
pi_193956093
Voor een scheepskok toch wel een bijzondere vraag
  maandag 6 juli 2020 @ 11:23:08 #7
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193956130
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:17 schreef Hannnnn het volgende:
Volgens mij ligt dat aan de werkomgeving.
Als je werkgever een veilige omgeving creeërt (1,5m afstand etc) mag je niet zomaar weigeren.
Als ze dat niet doen volgens mij wel.
Daar heeftie niets over gezegd. En dat is het niet alleen, ook de luchtstroom in gesloten kantoren moet goed geregeld zijn. Een collega die wel graag komt, die zei: dan doen we gewoon een raam open. Sorry dat ik het zeg, maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:23:46 #8
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193956141
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:21 schreef JaapKroket het volgende:
Voor een scheepskok toch wel een bijzondere vraag
:)
Dat is meer in de hobbysfeer. :Y)
Praat over de hel en je komt er.
pi_193956164
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:23 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Daar heeftie niets over gezegd. En dat is het niet alleen, ook de luchtstroom in gesloten kantoren moet goed geregeld zijn. Een collega die wel graag komt, die zei: dan doen we gewoon een raam open. Sorry dat ik het zeg, maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
In zo'n geval zou ik de werkgever aangeven dat ze zich niet aan de regels houden en dat je daarom graag verder werkt vanuit huis en als ze je wel dwingen dat je dan genoodzaakt bent om ze te melden bij de inspectie.

https://www.arbo-online.n(...)corona-meld-10120676
pi_193956169
Ja je mag weigeren.
Waarsçhijnlijk is dat werkweigering en zal je ontslágn worden. Dit kan je dan aanvechten bij de rechter, om zo je gelijk of ongelijk te krijgen. Maar wat de rechter ook zegt je zult dan ander werk moeten zoeken in verband met een verziekte arbeidsrelatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:26:55 #11
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193956199
Ik geloof dat ik die man maar even ga bellen. Want dit gaat verkeerd aflopen, vrees ik. En als je dan met een chagrijnig hoofd op je werk zit, krijg je daar weer opmerkingen over.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193956206
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:23 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Daar heeftie niets over gezegd. En dat is het niet alleen, ook de luchtstroom in gesloten kantoren moet goed geregeld zijn. Een collega die wel graag komt, die zei: dan doen we gewoon een raam open. Sorry dat ik het zeg, maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Ik dacht dat ik dit zag op tv bij de monitor dat een raam open goed helpt bij ventilatie en dus ook tegen de verspreiding van covid19.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193956290
Bij ons wel. Ik werk 3 dagen in de week op kantoor 2 thuis. Ik blijf het onzin vinden want risicogroep en kan het werk net zo goed thuis doen.

Waar het in feite op neer komt is dat directie denkt dat thuiswerkers geen fuck uitvoeren en management zich belangrijk wil voelen en kan controleren. Al noemen zij het zelf sturing geven.

Ik vind het wel prettiger werken dan 5 dagen thuis maar voel me er niet veilig onder. Vooral omdat sommige collega's met lichte klachten of partners die getest worden gewoon komen.
Luchtcirculatie, geen ramen open. Ik vermijd liften en ook de wc zo veel mogelijk.

De redenering vanuit bedrijf was dat kinderen weer naar school gaan, veel weer kan dus kan je ook net zo goed weer paar dagen naar kantoor komen.
pi_193956335
Iets meer informatie zou wel nuttig zijn.

Je zegt dat je werkgever niets doet aan maatregelen. Helemaal niets?

Geen anderhalf meter?
Geen looproutes aangebracht?
Geen extra schoonmaak van koffieautomaat, printer, deurknoppen e.d.?
Geen vaste werkplek (is nu weer in om besmetting tegen te gaan; terwijl laatste tijd juist flexplekken populair waren)?
Geen maatregelen voor in de lift of trappenhuis?

Je mag niet zomaar weigeren om te komen, maar je werkgever dient wel degelijk te zorgen voor een veilige, gezonde werkplek. Lees anders maar eens wat door over de ARBO-wetgeving en verplichtingen.
Wat nu verstaan wordt onder een "veilige werkomgeving" is voer voor discussie en interpretatie, zeker nu in dit Corona-tijdperk; maar goed, dat is jouw probleem niet, dat dient je werkgever uit te zoeken en op te lossen.

Neem dus contact op met je werkgever. Eerst via je eigen manager, als dat niet helpt eventueel via de werknemersraad, HR of Arbo-contactpersoon.

Edit: zie ook wat @Hannnnn al meldt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:36:21 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193956374
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij ons wel. Ik werk 3 dagen in de week op kantoor 2 thuis. Ik blijf het onzin vinden want risicogroep en kan het werk net zo goed thuis doen.

Waar het in feite op neer komt is dat directie denkt dat thuiswerkers geen fuck uitvoeren en management zich belangrijk wil voelen en kan controleren. Al noemen zij het zelf sturing geven.

Ik vind het wel prettiger werken dan 5 dagen thuis maar voel me er niet veilig onder. Vooral omdat sommige collega's met lichte klachten of partners die getest worden gewoon komen.
Luchtcirculatie, geen ramen open. Ik vermijd liften en ook de wc zo veel mogelijk.

De redenering vanuit bedrijf was dat kinderen weer naar school gaan, veel weer kan dus kan je ook net zo goed weer paar dagen naar kantoor komen.
Jij schijt tussen de planten? Of in de afvalbak bij de koffieautomaat?
pi_193956375
Is jurisprudentie over. Zolang de werkgever maatregelen heeft genomen om de 1.5 meter te waarborgen en te kunnen desinfecteren kun je niet zomaar weigeren om niet op kantoor te werken. Thuiswerken is nog steeds geen recht.
pi_193956511
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jij schijt tussen de planten? Of in de afvalbak bij de koffieautomaat?
Gewoon thuis, plassen alleen als het echt niet anders kan. Denk 2x per dag
pi_193956574
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:36 schreef Jaeger85 het volgende:
Is jurisprudentie over. Zolang de werkgever maatregelen heeft genomen om de 1.5 meter te waarborgen en te kunnen desinfecteren kun je niet zomaar weigeren om niet op kantoor te werken. Thuiswerken is nog steeds geen recht.
Ik vind het aerosole deel onderbelicht hierin. Veel bedrijven denken dat ze er zijn met 1,5 meter en wat handgel.

Goede ventilatie, filters, thuiswerken waar mogelijk, bij klachten thuisblijven zou de norm moeten zijn.
Los daarvan vind ik persoonlijk dat mensen boven de 60 en mensen die in een risicogroep vallen verplicht moeten thuiswerken waar nodig.

Voor grotere bedrijven zou je misschien ook nog een mondkapjesplicht kunnen hebben in algemene ruimtes of liften?
pi_193956609
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Gewoon thuis, plassen alleen als het echt niet anders kan. Denk 2x per dag
Je gaat dus tijdens werktijd naar huis als je nodig moet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193956651
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je gaat dus tijdens werktijd naar huis als je nodig moet?
Tot op heden nog niet voorgekomen.
pi_193956789
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind het aerosole deel onderbelicht hierin. Veel bedrijven denken dat ze er zijn met 1,5 meter en wat handgel.

Goede ventilatie, filters, thuiswerken waar mogelijk, bij klachten thuisblijven zou de norm moeten zijn.
Los daarvan vind ik persoonlijk dat mensen boven de 60 en mensen die in een risicogroep vallen verplicht moeten thuiswerken waar nodig.

Voor grotere bedrijven zou je misschien ook nog een mondkapjesplicht kunnen hebben in algemene ruimtes of liften?
Komt omdat het RIVM de rol van aerosolen nog steeds niet erkent. De maatregelen moeten in overeenstemming zijn met de adviezen van het RIVM.
pi_193957009
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Komt omdat het RIVM de rol van aerosolen nog steeds niet erkent. De maatregelen moeten in overeenstemming zijn met de adviezen van het RIVM.
Maar waarom dan niet? RIVM is vanaf het begin heel stellig geweest met sommige standpunten en houdt hier bv eborm aan vast. Net als dat kinderen geen rol spelen of mondkapjes niet werken.
Daar wordt een hoop woorden bijgevoegd als hoogstwaarschijnlijk, vermoedelijk etc. Om zich in te dekken maar waarom niet flexibeler zijn en dingen aanpassen als al vanaf februari duidelijk is dat aerosolen wel een rol spelen?
pi_193957029
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar waarom dan niet? RIVM is vanaf het begin heel stellig geweest met sommige standpunten en houdt hier bv eborm aan vast. Net als dat kinderen geen rol spelen of mondkapjes niet werken.
Daar wordt een hoop woorden bijgevoegd als hoogstwaarschijnlijk, vermoedelijk etc. Om zich in te dekken maar waarom niet flexibeler zijn en dingen aanpassen als al vanaf februari duidelijk is dat aerosolen wel een rol spelen?
Geen idee. Ook de WHO weigert het te onderkennen. Dat zal wel een reden zijn dat ook RIVM haar standpunt niet wijzigt.

Over dat kinderen een mindere rol in de verspreiding spelen lijken ze trouwens gelijk te krijgen.

Zie https://aaqr.org/articles/aaqr-20-06-covid-0304
pi_193957083
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Geen idee. Ook de WHO weigert het te onderkennen. Dat zal wel een reden zijn dat ook RIVM haar standpunt niet wijzigt.

Over dat kinderen een mindere rol in de verspreiding spelen lijken ze trouwens gelijk te krijgen.

Zie https://aaqr.org/articles/aaqr-20-06-covid-0304
https://www.theguardian.c(...)id-19-say-scientists

Ik snap dat underplayen ook niet. Wat schaadt het als dit erkent wordt?

Wat betreft kinderen, kunnen ze nu weer naar opa en oma toe dan als hun kans op overdragen zo insignificant is?
  maandag 6 juli 2020 @ 13:51:31 #25
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193957873
Heb gebeld. De situatie is onveranderd als voor de crisis. Want hij vindt het pure flauwekul. Hij zei dat het een groot toneelspel is, want een gewone griep veroorzaakt ook doden "en dan komen jullie toch ook werken?"
Praat over de hel en je komt er.
pi_193957938
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:51 schreef Scheepskok het volgende:
ie is onveranderd als voor de crisis. Want hij vindt het pure flauwekul. Hij zei dat het een groot toneelspel is, want een gewone griep veroorzaakt ook doden "en dan komen jullie toch ook
Heb je gezegd dat je hem kan aangeven bij de inspectie?
pi_193957969
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar waarom dan niet? RIVM is vanaf het begin heel stellig geweest met sommige standpunten en houdt hier bv eborm aan vast. Net als dat kinderen geen rol spelen of mondkapjes niet werken.
:')

Maanden verder en nog steeds lees je hier deze onzin.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 juli 2020 @ 14:25:12 #28
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193958263
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Heb je gezegd dat je hem kan aangeven bij de inspectie?
Nee, dat ga ik niet doen. Ik kan uitstekend met hem opschieten en dat wil ik graag zo houden. Maar het heeft nog een staartje, want er zijn een paar collega's behoorlijk moeilijk aan het doen over de mail, dus ik wacht even de reacties af.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193958622
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:')

Maanden verder en nog steeds lees je hier deze onzin.
Oja, geen kritisch woord op het heilige rivm als het aan jou ligt toch?
Dan wordt er gezegd," Ja maar ze zeiden er hoogstwaarschijnlijk of extreem beperkt bij, dus hebben ze het niet gezegd" lekker makkelijk zo.
pi_193960795
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oja, geen kritisch woord op het heilige rivm als het aan jou ligt toch?
Dan wordt er gezegd," Ja maar ze zeiden er hoogstwaarschijnlijk of extreem beperkt bij, dus hebben ze het niet gezegd" lekker makkelijk zo.
Nuance is lastig blijkt maar weer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193960911
Heerlijk, werknemers zijn gewend(verwend) geraakt aan het thuiswerken en nu uber stroef doen op het moment dat je weer terug verwacht wordt.
pi_193961706
Ik zou direct (anoniem) de arbeidsinspectie bellen. Ook kun je de gemeentelijke handhaving vragen om langs te komen.
pi_193962052
Zo gaat het hier al vanaf uitbreken van de crisis. Overvolle kantoortuin, enige maatregel die ze genomen hebben is pamfletten ophangen dat we afstand moeten houden (wat in de praktijk vaak niet mogelijk is) en er staan wat flesjes handgel. :’)

Tot nu toe geen zieken trouwens, dus misschien valt het toch wel mee.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2020 18:44:34 ]
  maandag 6 juli 2020 @ 19:06:14 #34
338319 ZarB
Piña colada
pi_193962341
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:27 schreef lighted het volgende:
Heerlijk, werknemers zijn gewend(verwend) geraakt aan het thuiswerken en nu uber stroef doen op het moment dat je weer terug verwacht wordt.
Ik heb ook het idee dat veel werknemers nu alles gooien op corona om maar niet terug te hoeven. "Oei, ik kan maar 1,49 m afstand houden, dus dan kom ik echt niet hoor!!!"

En ondertussen dagelijks naar de supermarkt en het terras.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 6 juli 2020 @ 19:07:50 #35
338319 ZarB
Piña colada
pi_193962351
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:44 schreef Hamzoef het volgende:
Zo gaat het hier al vanaf uitbreken van de crisis. Overvolle kantoortuin, enige maatregel die ze genomen hebben is pamfletten ophangen dat we afstand moeten houden (wat in de praktijk vaak niet mogelijk is) en er staan wat flesjes handgel. :’)

Tot nu toe geen zieken trouwens, dus misschien valt het toch wel mee.
Hier idem. Al vanaf het begin dagelijks minimaal 40 man op een kluitje (wisselende samenstellingen). Nog geen zieken. Maar goed, dat zegt te weinig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193962370
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:07 schreef ZarB het volgende:

[..]

Hier idem. Al vanaf het begin dagelijks minimaal 40 man op een kluitje (wisselende samenstellingen). Nog geen zieken. Maar goed, dat zegt te weinig.
Misschien werk we wel bij elkaar. :)
  maandag 6 juli 2020 @ 19:11:07 #37
338319 ZarB
Piña colada
pi_193962388
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Misschien werk we wel bij elkaar. :)
Ik werk niet op kantoor ;)
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193962432
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:11 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik werk niet op kantoor ;)
Ow. Waar zit je dan met zoveel man opeen ?
pi_193962445
Contractueel vastgelegd Jatog menselijkheid kun je wegcijferen door met een papier te zwaaien.
Don't follow me, I'm just a man.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:16:27 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_193962458
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ow. Waar zit je dan met zoveel man opeen ?
In de zorg.. (dat is patienten + personeel). Klein gebouwtje
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 6 juli 2020 @ 19:17:23 #41
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193962474
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je gaat dus tijdens werktijd naar huis als je nodig moet?
Ik ga dagelijks even het personeel in de loods controleren. In de praktijk rij ik er 1 keer per week voor werk even langs bespreek het nodige (zo gebeurd). Op die manier kunnen zei dagelijks een half uurtje eerder naar huis en heb ik midden op de dag een uur om even thuis te schijten en een eitje te bakken.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:18:52 #42
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193962497
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Heb je gezegd dat je hem kan aangeven bij de inspectie?
Als je zin hebt in een slechte beoordeling of zelfs je ontslag (als je een tijdelijk contract hebt) moet je vooral dat soort dreigementen doen naar je baas.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 6 juli 2020 @ 19:27:21 #43
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193962610
Als je een kuchje hebt moet je thuisblijven
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193962840
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:27 schreef lighted het volgende:
Heerlijk, werknemers zijn gewend(verwend) geraakt aan het thuiswerken en nu uber stroef doen op het moment dat je weer terug verwacht wordt.
Gezonde werkrelatie heb je, als je blijkbaar politieagent moet spelen als manager.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 19:56:12 #45
408813 crew  trein2000
pi_193963032
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:51 schreef Scheepskok het volgende:
Heb gebeld. De situatie is onveranderd als voor de crisis. Want hij vindt het pure flauwekul. Hij zei dat het een groot toneelspel is, want een gewone griep veroorzaakt ook doden "en dan komen jullie toch ook werken?"
Ik zou even een belletje richting de inspectie SZW doen. En de vakbond inseinen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193963385
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:10 schreef Scheepskok het volgende:
We hebben het bericht gekregen dat we ons morgen op de normale werktijd weer moeten melden op kantoor. Ondertussen is de discussie onder collegae losgebroken, omdat er geen maatregelen zijn genomen om besmetting te voorkomen. Iedereen moet komen en op de werkplekken is niets veranderd. Veel moeten ook met de trein reizen.
De baas reageert ook, hij wuift alles weg. Dat het een grote onzin is, ja, inderdaad, een simpel verkoudheidje, het is volgens hem allemaal opgeklopt.
Nu wordt er nog thuisgewerkt, en dat gaat uitstekend, want het gehele werkproces is gedigitaliseerd, dus als je inlogt zit je in je oude vertrouwde werkomgeving. En de productie tijdens thuiswerken is hoog. Dus daar ligt het probleem niet.

Mijn vraag is dus: kan ik weigeren om te komen en kan hij dan dreigen met gevolgen?
Nou, je baas heeft wel gelijk. Het is ook een opgeklopt griepje waar we allemaal veel te panish over doen. 1.5 meter heeft geen zin.

Gewoon thuisblijven als je klachten hebt, dat is nog je uitweg misschien.

Echter wilt hij je weer gewoon op kantoor. Dit kan je niet weigeren nee. Gewoon gaan dus, hop hop. Anders maar een nieuwe baan zoeken ;)
Love is in the air!
pi_193963397
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:21 schreef JanGroen het volgende:
Ik zou direct (anoniem) de arbeidsinspectie bellen. Ook kun je de gemeentelijke handhaving vragen om langs te komen.
NSB-praktijken. Komop man. Je kan toch gewoon gaan, en geen handen schudden met collega's etc.
Love is in the air!
pi_193963518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:06 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat veel werknemers nu alles gooien op corona om maar niet terug te hoeven. "Oei, ik kan maar 1,49 m afstand houden, dus dan kom ik echt niet hoor!!!"

En ondertussen dagelijks naar de supermarkt en het terras.
Dit idee is er veel. Dat werknemers niks doen thuis behalve netflixen en chillen.

Ik heb het oprecht best druk gehad, ook met kinderen erom heen natuurlijk.

Vanuit de werkgever nooit eens een hoe gaat het, 0,0 begrip voor stress om corona en dan ook de insinuatie dat je thuis geen klap uitvoert tov op kantoor is demotiverend.

Op werk zijn mensen non stop slap aan het lullen met elkaar maar als je 10 min de was doet bv moet het niet kunnen.
Slaat nergens op.
  maandag 6 juli 2020 @ 20:24:38 #49
451005 Grems
Clown World
pi_193963579
Magistraal om te zien hoe men vakkundig zeer significante delen van de bevolking gereduceerd heeft tot hysterische, angstige kinderen.
pi_193963936
Wij moeten nu weer minimaal 1 dag naar kantoor geloof ik. Ik pak er twee mee omdat het voor mijn werk beter is om op kantoor te werken. Maar voor banen waar het niet uitmaakt zouden werkgevers thuiswerken best mogen blijven stimuleren. Scheelt ook weer drukte in OV en in de spits. Managertjes die werknemers pushen om weer naar kantoor te komen zijn controlfreaks die voornamelijk bezorgd zijn voor hun eigen baantje.
  maandag 6 juli 2020 @ 20:58:54 #51
338319 ZarB
Piña colada
pi_193964230
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Wij moeten nu weer minimaal 1 dag naar kantoor geloof ik. Ik pak er twee mee omdat het voor mijn werk beter is om op kantoor te werken. Maar voor banen waar het niet uitmaakt zouden werkgevers thuiswerken best mogen blijven stimuleren. Scheelt ook weer drukte in OV en in de spits. Managertjes die werknemers pushen om weer naar kantoor te komen zijn controlfreaks die voornamelijk bezorgd zijn voor hun eigen baantje.
Dat laatste vooral idd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193964873
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:27 schreef lighted het volgende:
Heerlijk, werknemers zijn gewend(verwend) geraakt aan het thuiswerken en nu uber stroef doen op het moment dat je weer terug verwacht wordt.
Micromanagers die het personeel terug op kantoor willen zodat ze iedereen in de gaten te kunnen houden :')
  maandag 6 juli 2020 @ 21:40:59 #53
46794 Berkery
Fat bastard
pi_193965043
Ik mag geeneens op kantoor komen zonder goede reden.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_193965103
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:51 schreef Scheepskok het volgende:
Heb gebeld. De situatie is onveranderd als voor de crisis. Want hij vindt het pure flauwekul. Hij zei dat het een groot toneelspel is, want een gewone griep veroorzaakt ook doden "en dan komen jullie toch ook werken?"
:')

Zijn persoonlijke mening doet er niet toe, hij is gewoon verplicht een werkplek aan te bieden die voldoet aan de richtlijnen van het RIVM als hij wil dat men weer op kantoor komt werken.
pi_193965563
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

NSB-praktijken. Komop man. Je kan toch gewoon gaan, en geen handen schudden met collega's etc.
Geen handen schudden en afstand houden is helemaal prima, maar als je vervolgens in een ongeventileerde ruimte gaat zitten werken met een groep dan doe je alle voorzorgsmaatregelen weer teniet. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
pi_193965594
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:06 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Geen handen schudden en afstand houden is helemaal prima, maar als je vervolgens in een ongeventileerde ruimte gaat zitten werken met een groep dan doe je alle voorzorgsmaatregelen weer teniet. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Beetje offtoppa enzo hoor maar jangroen klinkt echt een beetje als jeroen, je weet wel zo één met een boomgaard.
Don't follow me, I'm just a man.
  maandag 6 juli 2020 @ 22:22:37 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193965864
Wat ben ik blij dat ik van dit soort idioten als 'managers' af ben. Nutteloos volk.

Lekker thuiswerken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193965927
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jij schijt tussen de planten? Of in de afvalbak bij de koffieautomaat?
Schijt buiten bij de bomen hoe honden het ook doen uiteraard, of doet een inco luier om.
pi_193965973
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nou, je baas heeft wel gelijk. Het is ook een opgeklopt griepje waar we allemaal veel te panish over doen. 1.5 meter heeft geen zin.
Het is inderdaad bijna vergelijkbaar met de griep, ook qua aantal doden (in ons land). Maar met het belangrijkste verschil dat er een percentage mensen is die besmet zijn met Corona die vele malen zieker worden dan bij de griep. En ze hebben daarbij zeer langdurig (meerdere weken) zeer gespecialiseerde medische zorg / verzorging (IC) nodig. En daarbij kwam ons land aan haar maximale capaciteit op de IC.

Zeggen dat 1,5 meter afstand houden niet helpt vind ik een beetje dommig klinken. Ik kan als leek zeggen “baadt het niet dan schaadt het niet”. Het heeft er (samen met handen wassen, thuiswerken, niet samenkomen met mensen die niet tot je huishouden behoren, enz.) in ieder geval voor gezorgd dat de piek snel afnam.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 6 juli 2020 @ 22:30:20 #60
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193965988
Alsof de maatregelen op kantoor ook maar iets toevoegen :') een pompje desinfectiemiddel en paar looplijnen waar niemand zich aan houdt

Je zoekt gewoon een reden om niet te hoeven werken voor je cheld
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_193966200
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:30 schreef Mortaxx het volgende:
Alsof de maatregelen op kantoor ook maar iets toevoegen :') een pompje desinfectiemiddel en paar looplijnen waar niemand zich aan houdt

Je zoekt gewoon een reden om niet te hoeven werken voor je cheld
Dat is precies wat de topicstarter bedoelt. Het is niet veilig genoeg.
  maandag 6 juli 2020 @ 22:45:55 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966218
Je leidinggevende is best wel een flapdrol, al zeg ik het zelf. De meeste mensen zijn best bereid om naar kantoor te komen maar als je direct begint met schetteren dat COVID-19 slechs een verkapt griepje is, dan geeft dat geen enkel vertrouwen.

Wat mijn collega van Legal heeft aangeraden: maak hard dat je een zwaarwegend bedrijfsbelang hebt, en toon aan welke maatregelen je genomen hebt. Dan toon je als werkgever dat je een redelijk verzoek doet, en pas dan kun je over werkweigering spreken als iemand het vertikt om aan het werk te gaan.

In ons geval ging het om chauffeurs naar Milaan sturen in maart. In jullie geval verwacht ik eerder dat het zwaarwegend bedrijfsbelang een uitdaging wordt om aan te tonen (proces is gedigitaliseerd en de productiviteit ligt hoog, maar misschien is je leidinggevende het daar niet mee eens).
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 22:48:03 #63
408813 crew  trein2000
pi_193966250
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:45 schreef Seven. het volgende:
Je leidinggevende is best wel een flapdrol, al zeg ik het zelf. De meeste mensen zijn best bereid om naar kantoor te komen maar als je direct begint met schetteren dat COVID-19 en verkapt griepje is, dan geeft dat geen enkel vertrouwen.

Wat mijn collega van Legal heeft aangeraden: maak hard dat je een zwaarwegend bedrijfsbelang hebt, en toon aan welke maatregelen je genomen hebt. Dan toon je als werkgever dat je een redelijk verzoek doet, en pas dan kun je over werkweigering spreken als iemand het vertikt om aan het werk te gaan.

In ons geval ging het om chauffeurs naar Milaan sturen in maart. In jullie geval verwacht ik eerder dat het zwaarwegend bedrijfsbelang een uitdaging wordt om aan te tonen (proces is gedigitaliseerd en de productiviteit ligt hoog, maar misschien is je leidinggevende het daar niet mee eens).
En nu ben ik benieuwd wat er gebeurt was als je het met die chauffeur had laten escaleren tot bij de kantonrechter. En of het verschil had gemaakt wanneer de corona als een nachtkaars was uitgegaan. We zullen het nooit weten, maar ik heb wel een vermoeden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 22:49:44 #64
408813 crew  trein2000
pi_193966273
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:30 schreef Mortaxx het volgende:
Alsof de maatregelen op kantoor ook maar iets toevoegen :') een pompje desinfectiemiddel en paar looplijnen waar niemand zich aan houdt

Je zoekt gewoon een reden om niet te hoeven werken voor je cheld
Weet je, ik ben ook niet van de rigide veiligheidsmaatregelen. Ik ben jong, heb verder niks. Ik geloof het allemaal wel.
Maar als dat voor mensen anders ligt dan vind ik dat je daar als werkgever gewoon rekening mee moet houden.

Dat vind ik niet alleen, dat vind het recht ook. Je moet als werkgever zorgen voor een veilige werkplek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 6 juli 2020 @ 22:51:23 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:44 schreef Chia het volgende:

[..]

:')

Zijn persoonlijke mening doet er niet toe, hij is gewoon verplicht een werkplek aan te bieden die voldoet aan de richtlijnen van het RIVM als hij wil dat men weer op kantoor komt werken.
Ik weet niet in welke mate de werkgever echt verplicht is om aam de richtlijnen van RIVM te voldoen. Tenslotte is de richtlijn nog steeds om zoveel mogelijk thuis te werken.

Maar evengoed is het gewoon oerdom om geen maatregelen te treffen, en de arbeidsinspectie kan natuurlijk wel een bindend oordeel geven dat de werkvloer niet veilig genoeg is. De vraag is dan welke richtlijnen ze hanteren.
Resistance is futile.
  maandag 6 juli 2020 @ 22:53:23 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966325
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En nu ben ik benieuwd wat er gebeurt was als je het met die chauffeur had laten escaleren tot bij de kantonrechter. En of het verschil had gemaakt wanneer de corona als een nachtkaars was uitgegaan. We zullen het nooit weten, maar ik heb wel een vermoeden.
Wat is jouw vermoeden?
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 22:56:33 #67
408813 crew  trein2000
pi_193966385
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is jouw vermoeden?
Dat wanneer corona als een nachtkaars was uitgegaan die chauffeur een stuk groter probleem had dan zoals de situatie zich nu ontwikkeld heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 6 juli 2020 @ 22:59:04 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966425
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat wanneer corona als een nachtkaars was uitgegaan die chauffeur een stuk groter probleem had dan zoals de situatie zich nu ontwikkeld heeft.
Ik snap oprecht niet wat je probeert te zeggen. Als het voor de rechter zou komen, dan was er reden voor ontslag of dan had de werkgever een boete gekregen of...?

Of een chauffeur had corona opgelopen en dan had de werkgever een juridisch probleem, zoiets?
Resistance is futile.
pi_193966451
We weten niet wat de topicstarter voor achterliggende motivering heeft om (extra) kritisch te zijn.

Als je bijvoorbeeld mantelzorger bent van je vader of moeder of je eigen partner behoort tot de risicogroep en je houdt je daardoor zelf strikt aan alle maatregelen, dan is het heel "zuur" als je weer op je werk verwacht wordt waar ze van alle adviezen en maatregelen nog niet gehoord lijken te hebben.
pi_193966472
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:45 schreef Seven. het volgende:
Je leidinggevende is best wel een flapdrol, al zeg ik het zelf. De meeste mensen zijn best bereid om naar kantoor te komen maar als je direct begint met schetteren dat COVID-19 slechs een verkapt griepje is, dan geeft dat geen enkel vertrouwen.

Wat mijn collega van Legal heeft aangeraden: maak hard dat je een zwaarwegend bedrijfsbelang hebt, en toon aan welke maatregelen je genomen hebt. Dan toon je als werkgever dat je een redelijk verzoek doet, en pas dan kun je over werkweigering spreken als iemand het vertikt om aan het werk te gaan.
Mooi geformuleerd. Helemaal mee eens.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 23:01:59 #71
408813 crew  trein2000
pi_193966473
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet wat je probeert te zeggen. Als het voor de rechter zou komen, dan was er reden voor ontslag of dan had de werkgever een boete gekregen of...?
Wat ik probeer te zeggen is dat als de situatie zo was gebleven zoals in maart en corona zich niet verder had ontwikkelt tot de crisis zoals we hem nu kennen de kans dat ze chauffeur de zaak had gewonnen een stuk kleiner is.

Dat het 'ja maar zie hoe erg dat corona wel niet is we zitten al maanden in een wereldwijde lockdown, die chauffeur had groot gelijk' toch meespeelt. Terwijl dat natuurlijk eigenlijk helemaal niet relevant is. Je moet kijken wat je op dat moment in maart wist.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 23:03:02 #72
408813 crew  trein2000
pi_193966487
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:59 schreef Seven. het volgende:
Of een chauffeur had corona opgelopen en dan had de werkgever een juridisch probleem, zoiets?
Op dit punt heb ik me laten adviseren, want ik zat met een vergelijkbaar issue. Maar dan is het verhaal dat het causale verband nooit aangetoond kan worden. Je weet nooit zeker waar je het opliep.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193966527
Het lijkt me vrij logisch dat je werk je kan dingen naar kantoor te komen - dat is toch altijd al zo geweest? Zie niet waarom het nu ineens anders zou zijn, de wet is niet veranderd ofzo.
  maandag 6 juli 2020 @ 23:07:28 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966555
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:00 schreef JanGroen het volgende:
We weten niet wat de topicstarter voor achterliggende motivering heeft om (extra) kritisch te zijn.

Als je bijvoorbeeld mantelzorger bent van je vader of moeder of je eigen partner behoort tot de risicogroep en je houdt je daardoor zelf strikt aan alle maatregelen, dan is het heel "zuur" als je weer op je werk verwacht wordt waar ze van alle adviezen en maatregelen nog niet gehoord lijken te hebben.
Zeker zuur, maar je kan in zo'n geval van je werkgever alleen maar hopen dat er meegedacht wordt. Uiteindelijk kan je werkgever er niets aan doen dat je mantelzorger bent.
Resistance is futile.
  maandag 6 juli 2020 @ 23:11:35 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193966637
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:05 schreef illusions het volgende:
Het lijkt me vrij logisch dat je werk je kan dingen naar kantoor te komen - dat is toch altijd al zo geweest? Zie niet waarom het nu ineens anders zou zijn, de wet is niet veranderd ofzo.
De wet niet, maar de omstandigheden wel.

Als jij geen maatregelen treft en de arbeidsinspectie oordeelt daardoor dat de werkplekken niet veilig genoeg zijn, dan kun je nog zo hameren op de wet, maar wettelijk gezien kun je dan gewoon de toko sluiten tot je de beslissing succesvol aanvecht of je houden aan de voorwaarden die arbeidsinspectie aan heropening.
Resistance is futile.
pi_193966655
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:05 schreef illusions het volgende:
Het lijkt me vrij logisch dat je werk je kan dingen naar kantoor te komen - dat is toch altijd al zo geweest? Zie niet waarom het nu ineens anders zou zijn, de wet is niet veranderd ofzo.
Het is geen wet, maar een regel die nog steeds van kracht is.

Bericht uit het AD van 6 mei jl.

"Tot 1 september blijft thuiswerken de regel
UPDATE Het kabinet versoepelt een flink aantal coronamaatregelen, maar houdt wel het advies overeind om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat blijft van kracht tot en met 1 september, zo bleek vandaag tijdens de persconferentie.

‘Tot nadere mededelingen’ wil het kabinet dat mensen zoveel mogelijk thuis blijven werken. Daar komt op een gegeven moment verandering in, want ‘je kunt ook als er nog geen vaccin is, niet iedereen eindeloos lang thuis laten’, zei premier Mark Rutte. Maar dat moment is volgens hem nog niet aangebroken"
Leipe shit ouwe
pi_193966712
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

De wet niet, maar de omstandigheden wel.

Als jij geen maatregelen treft en de arbeidsinspectie oordeelt daardoor dat de werkplekken niet veilig genoeg zijn, dan kun je nog zo hameren op de wet, maar wettelijk gezien kun je dan gewoon de toko sluiten tot je de beslissing succesvol aanvecht of je houden aan de voorwaarden die arbeidsinspectie aan heropening.
Aha, ok. Ik neem aan dat werkgevers op de hoogte zijn van de maatregelen wanneer ze hun personeel opdragen terug te komen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Het is geen wet, maar een regel die nog steeds van kracht is.

Bericht uit het AD van 6 mei jl.

"Tot 1 september blijft thuiswerken de regel
UPDATE Het kabinet versoepelt een flink aantal coronamaatregelen, maar houdt wel het advies overeind om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat blijft van kracht tot en met 1 september, zo bleek vandaag tijdens de persconferentie.

‘Tot nadere mededelingen’ wil het kabinet dat mensen zoveel mogelijk thuis blijven werken. Daar komt op een gegeven moment verandering in, want ‘je kunt ook als er nog geen vaccin is, niet iedereen eindeloos lang thuis laten’, zei premier Mark Rutte. Maar dat moment is volgens hem nog niet aangebroken"
In de koptekst staat "regel", daarna staat er "advies." Niet erg eenduidig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 23:19:21 #78
408813 crew  trein2000
pi_193966752
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:17 schreef illusions het volgende:

[..]

Aha, ok. Ik neem aan dat werkgevers op de hoogte zijn van de maatregelen wanneer ze hun personeel opdragen terug te komen.
[..]

In de koptekst staat "regel", daarna staat er "advies." Niet erg eenduidig.
Er zijn maar weinig echt harde corona-regels in Nederland. Het kabinet bedient zich nogal eens van 'krachtig' taalgebruik, zonder dat ze een juridische stok hebben om mee te slaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193966757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:17 schreef illusions het volgende:

[..]

Aha, ok. Ik neem aan dat werkgevers op de hoogte zijn van de maatregelen wanneer ze hun personeel opdragen terug te komen.
[..]
Daar gaan we een beetje te veel van uit als je het mij vraagt. Bedrijven die dicht geweest zijn, moeten nu ineens heel kritisch naar zichzelf gaan kijken en zelf controleren of alle regels wel nageleefd worden. Klinkt als de slager die zijn eigen vlees gaat keuren.
pi_193966763
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Het is geen wet, maar een regel die nog steeds van kracht is.

Bericht uit het AD van 6 mei jl.

"Tot 1 september blijft thuiswerken de regel
UPDATE Het kabinet versoepelt een flink aantal coronamaatregelen, maar houdt wel het advies overeind om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat blijft van kracht tot en met 1 september, zo bleek vandaag tijdens de persconferentie.

‘Tot nadere mededelingen’ wil het kabinet dat mensen zoveel mogelijk thuis blijven werken. Daar komt op een gegeven moment verandering in, want ‘je kunt ook als er nog geen vaccin is, niet iedereen eindeloos lang thuis laten’, zei premier Mark Rutte. Maar dat moment is volgens hem nog niet aangebroken"
Zolang je dat niet oplegt leggen bedrijven het naast zich neer.

Men zorgt voor 1,5 afstand en handen wassen en de bezetting kan weer omhoog comform de richtlijnen van het rivm.
Ongeacht je situatie. Bedrijven willen uiteindelijk alsbog gewoon geld verdienenven geloven in zijn algemewn niet dat thuiswerkers even productief zijn.
pi_193966780
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig echt harde corona-regels in Nederland. Het kabinet bedient zich nogal eens van 'krachtig' taalgebruik, zonder dat ze een juridische stok hebben om mee te slaan.
Dat bedoel ik ook, er is helemaal geen corona-wetgeving.

En zolang je gewoon met z'n allen in de auto mag zitten, en contactsporten ook beoefend mogen worden, zie ik het extra probleem wat op kantoor zitten met zich meebrengt niet echt.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juli 2020 @ 23:21:32 #82
408813 crew  trein2000
pi_193966788
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang je dat niet oplegt leggen bedrijven het naast zich neer.

Men zorgt voor 1,5 afstand en handen wassen en de bezetting kan weer omhoog comform de richtlijnen van het rivm.
Ongeacht je situatie. Bedrijven willen uiteindelijk alsbog gewoon geld verdienenven geloven in zijn algemewn niet dat thuiswerkers even productief zijn.
Ooit van open normen gehoord? Ik heb zo geen artikel paraat. Maar ik kan je nu al vertellen dat er ergens in de arbowet gaat staan dat de werkgever moet zorgen voor een veilige werkplek. Daar valt dit gewoon onder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193966822
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ooit van open normen gehoord? Ik heb zo geen artikel paraat. Maar ik kan je nu al vertellen dat er ergens in de arbowet gaat staan dat de werkgever moet zorgen voor een veilige werkplek. Daar valt dit gewoon onder.
Ja dus probleem opgelost toch? Op die manier omzeil je dat zoveel mogelijk thuiswerken.
pi_193968446
Ik zou sowieso ontslag nemen trouwens. Voor zo'n gekkie wil je toch überhaupt niet werken?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:22:42 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193969031
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 02:39 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou sowieso ontslag nemen trouwens. Voor zo'n gekkie wil je toch überhaupt niet werken?
Ik krijg niet de indruk dat TS erg ontevreden is. Als dit het enige is, dan lijkt me dat niet genoeg aanleiding om bijvoorbeeld een vast contract op te zeggen.
Resistance is futile.
pi_193969314
ja man, gewoon ontslag nemen. Kun je daarna gewoon in de buitenlucht gaan leven omdat je geen geld hebt maar de verspreiding is buiten minimaal dus dikke win!
Go hard or go home
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:23:25 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193969359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Wij moeten nu weer minimaal 1 dag naar kantoor geloof ik. Ik pak er twee mee omdat het voor mijn werk beter is om op kantoor te werken. Maar voor banen waar het niet uitmaakt zouden werkgevers thuiswerken best mogen blijven stimuleren. Scheelt ook weer drukte in OV en in de spits. Managertjes die werknemers pushen om weer naar kantoor te komen zijn controlfreaks die voornamelijk bezorgd zijn voor hun eigen baantje.
Exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193970081
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als je zin hebt in een slechte beoordeling of zelfs je ontslag (als je een tijdelijk contract hebt) moet je vooral dat soort dreigementen doen naar je baas.
Het hoeft niet direct een dreigement te zijn, misschien weet de baas echt niet dat er op dit moment regels zijn vanuit de Arbo. Je kan het ook gewoon informatief aangeven en zelfs zeggen dat je het zelf niet van plan bent maar dat alle werknemers dat zouden kunnen doen.
Laat hem er gewoon even over nadenken in plaats van maar te roepen dat het onzin is.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:25:00 #89
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193970113
Ben op het werk nu. Het valt op zich mee. Kwart is niet op komen dagen. Het is wel heel vervelend, de koffiehoek is klein waar de automaat staat. Had een thermos mee moeten nemen. Iedereen neemt wel afstand. Dus dat scheelt.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193970347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:25 schreef Scheepskok het volgende:
Ben op het werk nu. Het valt op zich mee. Kwart is niet op komen dagen. Het is wel heel vervelend, de koffiehoek is klein waar de automaat staat. Had een thermos mee moeten nemen. Iedereen neemt wel afstand. Dus dat scheelt.
Je kan toch omstebeurt lopen?
Zou me meer zorgen maken om de wc/lift/ventilatie
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:00:08 #91
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193970571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch omstebeurt lopen?
Zou me meer zorgen maken om de wc/lift/ventilatie
Drie hoog, gewoon de trap.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193971970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:25 schreef Scheepskok het volgende:
Ben op het werk nu. Het valt op zich mee. Kwart is niet op komen dagen. Het is wel heel vervelend, de koffiehoek is klein waar de automaat staat. Had een thermos mee moeten nemen. Iedereen neemt wel afstand. Dus dat scheelt.
Die koffiehoek is wel het kleinste probleem. Je kan zien dat er iemand staat en dus besluiten om even te wachten en elkaar die 1,5 meter te geven.

Een groter probleem is wat je niet kunt zien: slechte ventilatie. Hoe is dat geregeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door JanGroen op 07-07-2020 15:44:52 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:28:22 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193972908
Hier tot 1 september in elk geval nog vanuit huis werken.
pi_193975097
Toch heerlijk dat we in Nederland zoveel van die topwerkgevers en -managers hebben die het allemaal beter weten. Beetje Trump/Bolsonaro-achtige avonturiers en cowboys, daar zit ons land echt om te schreeuwen. VOC-mentaliteit.

Allemaal heel duidelijke richtlijnen met hele duidelijke redenen, maar meneertje weet het beter, meneertje heeft ook ergens iets op de Feesboek gelezen dat het wel meevalt met de Kerona of zo. Regels doet hij niet aan, behalve als het gaat om het afdwingen dat je naar kantoor komt, dan is hij ineens de formaliteit zelve. Niet komen = werkweigering terwijl er een prima alternatief ligt, namelijk thuiswerken, waarvan de overheid heel duidelijk zegt dat dat tot 1 september de norm is.

Niks ten nadele van TS en zijn collega's, maar je zou haast hopen dat zo'n werkgever een uitbraakje krijgt. Dat hij met naam en toenaam in beeld moet verschijnen bij de NOS en RTL om uit te leggen waarom zijn kantoortje nu Ground Zero is voor een nieuwe uitbraak in zijn regio.

Kijk van mij mag je thuiswerkers die niks doen ook aanpakken. Maar voor de rest is het thuis laten werken van kantoorpersoneel één van de maatregelen met een aanzienlijk positief effect tegenover een lage economische impact. Dit in tegenstelling tot het sluiten van hele bedrijfstakken zoals sportscholen en horeca.

De technische middelen liggen er gewoon, maar er wordt tot de laatste snik verzet geleverd door de oerconservatieve Nederlandse managerswereld. Kwestie van controledrang of gewoon stuitend egoïsme. Voor elke kantoormedewerker die thuis gewoon z'n ding kan doen, wordt het makkelijker voor werknemers in sectoren die niet thuis kunnen werken. Hoe moeilijk is dat te vatten?
pi_193978729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:18 schreef Vasilevski het volgende:
Toch heerlijk dat we in Nederland zoveel van die topwerkgevers en -managers hebben die het allemaal beter weten. Beetje Trump/Bolsonaro-achtige avonturiers en cowboys, daar zit ons land echt om te schreeuwen. VOC-mentaliteit.

Allemaal heel duidelijke richtlijnen met hele duidelijke redenen, maar meneertje weet het beter, meneertje heeft ook ergens iets op de Feesboek gelezen dat het wel meevalt met de Kerona of zo. Regels doet hij niet aan, behalve als het gaat om het afdwingen dat je naar kantoor komt, dan is hij ineens de formaliteit zelve. Niet komen = werkweigering terwijl er een prima alternatief ligt, namelijk thuiswerken, waarvan de overheid heel duidelijk zegt dat dat tot 1 september de norm is.

Niks ten nadele van TS en zijn collega's, maar je zou haast hopen dat zo'n werkgever een uitbraakje krijgt. Dat hij met naam en toenaam in beeld moet verschijnen bij de NOS en RTL om uit te leggen waarom zijn kantoortje nu Ground Zero is voor een nieuwe uitbraak in zijn regio.

Kijk van mij mag je thuiswerkers die niks doen ook aanpakken. Maar voor de rest is het thuis laten werken van kantoorpersoneel één van de maatregelen met een aanzienlijk positief effect tegenover een lage economische impact. Dit in tegenstelling tot het sluiten van hele bedrijfstakken zoals sportscholen en horeca.

De technische middelen liggen er gewoon, maar er wordt tot de laatste snik verzet geleverd door de oerconservatieve Nederlandse managerswereld. Kwestie van controledrang of gewoon stuitend egoïsme. Voor elke kantoormedewerker die thuis gewoon z'n ding kan doen, wordt het makkelijker voor werknemers in sectoren die niet thuis kunnen werken. Hoe moeilijk is dat te vatten?
Nogal belichting vanuit werknemers perspectief

Er zijn ook zat werknemers die heerlijk misbruik maken van deze ontstane situatie. De basisregels zijn voor een ieder duidelijk, maar ik lees hier al comments over bijvoorbeeld de luchtcirculatie. MOET een werkgever allerlei bewijzen aanvoeren waarom een werknemer op een gegeven moment weer op kantoor verwacht mag worden? Begrijp uberhaupt niet eens waarom je als werknemer niet eens langs gaat om de situatie te beoordelen dan wel face to face zorgen te uiten. Nee allemaal achter een beeldscherm op zoek naar een nieuwe maas om je thuiswerk situatie te behouden.. het excuses kinderen is namelijk voorbij.
Ik begrijp heel goed je reactie gezien de situatie van TS, maar ik erger mij ook dood aan de werknemer die misbruik maakt.
pi_193982639
Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de werkgever op papier moet aantonen dat alles in orde is. De werkgever verplicht je weer om op je werk te komen, dan moet hij ook aan kunnen tonen dat alles in orde is.

Als ik ergens wantrouwig van word, dan is het wel dat in dit geval de werkgever al direct roept "dat alles in orde is". Als je zo snel en stellig kan roepen dat alles klopt, dan moet je dat al lang zwart op wit hebben en dus aan kunnen tonen.

Wat is er gecontroleerd en door wie? Heeft de koffiejuffrouw naar de ventilatie gekeken of een bedrijf dat deze installaties onderhoud? Is er alleen gekeken of de ventilatie aan en uit gaat, of is er ook berekend wat de capaciteit hoort te zijn en of deze nog gehaald wordt?
pi_193983845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:30 schreef lighted het volgende:

[..]

Nogal belichting vanuit werknemers perspectief

Er zijn ook zat werknemers die heerlijk misbruik maken van deze ontstane situatie. De basisregels zijn voor een ieder duidelijk, maar ik lees hier al comments over bijvoorbeeld de luchtcirculatie. MOET een werkgever allerlei bewijzen aanvoeren waarom een werknemer op een gegeven moment weer op kantoor verwacht mag worden? Begrijp uberhaupt niet eens waarom je als werknemer niet eens langs gaat om de situatie te beoordelen dan wel face to face zorgen te uiten. Nee allemaal achter een beeldscherm op zoek naar een nieuwe maas om je thuiswerk situatie te behouden.. het excuses kinderen is namelijk voorbij.
Ik begrijp heel goed je reactie gezien de situatie van TS, maar ik erger mij ook dood aan de werknemer die misbruik maakt.
De werknemers die nu misbruik maken van de situatie, deden dat zeer waarschijnlijk op het werk ook al op een andere manier. Dus veel bij het koffieautomaat hangen, veel roken, surfen of appen onder het werk, wat langer op de wc hangen om social media bij te werken etc.

Tuurlijk zal bij de ene de productiviteit wel iets gedaald zijn door de vele afleidingen in de werkomgeving, maar door Corona zijn er echt niet ineens meer niet hardwerkende mensen gekomen of is het arbeidsethos ineens heel sterk gewijzigd. Ik denk daarbij dat juist de ambitieuze en verantwoordelijke werknemers thuis nog meer een tandje bijzetten. Waar zij op kantoor al als eerste verschenen en als laatste weggingen, staan ze nu dagelijks de hele dag aan.

Dat laatste is overigens wel interessant, want als thuiswerken de norm is (en blijft) dan zal ook gekeken moeten worden naar een (fysiek en mentaal) gezonde thuiswerkomgeving en dat kan een behoorlijk omslachtig proces worden.
pi_193984610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 03:25 schreef FYazz het volgende:

[..]

De werknemers die nu misbruik maken van de situatie, deden dat zeer waarschijnlijk op het werk ook al op een andere manier. Dus veel bij het koffieautomaat hangen, veel roken, surfen of appen onder het werk, wat langer op de wc hangen om social media bij te werken etc.

Tuurlijk zal bij de ene de productiviteit wel iets gedaald zijn door de vele afleidingen in de werkomgeving, maar door Corona zijn er echt niet ineens meer niet hardwerkende mensen gekomen of is het arbeidsethos ineens heel sterk gewijzigd. Ik denk daarbij dat juist de ambitieuze en verantwoordelijke werknemers thuis nog meer een tandje bijzetten. Waar zij op kantoor al als eerste verschenen en als laatste weggingen, staan ze nu dagelijks de hele dag aan.

Dat laatste is overigens wel interessant, want als thuiswerken de norm is (en blijft) dan zal ook gekeken moeten worden naar een (fysiek en mentaal) gezonde thuiswerkomgeving en dat kan een behoorlijk omslachtig proces worden.
goed punt!
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:44:16 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193991228
https://www.nu.nl/economi(...)miljard-euro-op.html

quote:
PwC gaat er daarbij vanuit dat de helft van de ongeveer negen miljoen werkende Nederlanders vanuit huis kan werken. Als die mensen dat één dag per week extra doen ten opzichte van de situatie van voor de coronacrisis, kan dat werkgevers tot 1,681 miljard euro besparen.

De kostenbesparing zit hem vooral in lagere huurkosten voor kantoorruimten, minder energielasten en lagere kosten voor catering.

Werknemers kunnen op hun beurt in totaal ongeveer 1,120 miljard euro per jaar besparen. Ze krijgen weliswaar thuis te maken met hogere energielasten, maar geven ook veel minder geld uit aan woon-werkverkeer
Dus het levert de werkgever nog meer op dan de werknemer zelf.
Nog meer gecalculeerd bewijs dat die nutteloze 'team' managers met hun 'sturing' alleen maar geld kosten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194016322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier tot 1 september in elk geval nog vanuit huis werken.
Mijn glazen bol zegt dat rond die tijd de tweede golf begint. Ik verwacht dit jaar niet meer naar kantoor te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2020 23:38:32 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 juli 2020 @ 23:41:03 #101
22592 crew  Ole
pi_194016371
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Het is geen wet, maar een regel die nog steeds van kracht is.

Bericht uit het AD van 6 mei jl.

"Tot 1 september blijft thuiswerken de regel
UPDATE Het kabinet versoepelt een flink aantal coronamaatregelen, maar houdt wel het advies overeind om zoveel mogelijk thuis te werken. Dat blijft van kracht tot en met 1 september, zo bleek vandaag tijdens de persconferentie.

‘Tot nadere mededelingen’ wil het kabinet dat mensen zoveel mogelijk thuis blijven werken. Daar komt op een gegeven moment verandering in, want ‘je kunt ook als er nog geen vaccin is, niet iedereen eindeloos lang thuis laten’, zei premier Mark Rutte. Maar dat moment is volgens hem nog niet aangebroken"
dat
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 juli 2020 @ 23:42:59 #102
22592 crew  Ole
pi_194016396
Vandaag online afspraak gehad met iemand met heel milde klachten. Richtlijn bijft idd tot 1 september ziveel mogelijk thuiswerken
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 10 juli 2020 @ 01:39:39 #103
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194017232
Wij hebben een paar weken geleden het vriendelijke doch dringende verzoek gekregen minimaal 50% van de werktijd weer op de zaak te verschijnen.

Aangezien we grote kamers hebben, vond ik het een billijk verzoek. Als je een beetje oplet kun je prima de anderhalve meter afstand handhaven. Met alleen thuis werken vallen toch bepaalde zaken tussen wal en schip.
pi_194017692
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:39 schreef Van_Poppel het volgende:
Wij hebben een paar weken geleden het vriendelijke doch dringende verzoek gekregen minimaal 50% van de werktijd weer op de zaak te verschijnen.

Aangezien we grote kamers hebben, vond ik het een billijk verzoek. Als je een beetje oplet kun je prima de anderhalve meter afstand handhaven. Met alleen thuis werken vallen toch bepaalde zaken tussen wal en schip.
Dat is echt top hoor.

Hier zegt men letterlijk dat ‘het’ voorbij is. 100% bezetting in volgepakte kantoortuin.
Gisteren nog een mail vanuit manager: “ten tijden van Corona deden we...”. In zijn beleving is het dus echt voorbij want zitten we nu niet niet meer in tijden van Corona.
pi_194017853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 06:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is echt top hoor.

Hier zegt men letterlijk dat ‘het’ voorbij is. 100% bezetting in volgepakte kantoortuin.
Gisteren nog een mail vanuit manager: “ten tijden van Corona deden we...”. In zijn beleving is het dus echt voorbij want zitten we nu niet niet meer in tijden van Corona.
Het is maar hoe je er naar kijkt, het is nu duidelijk anders in NL dan een aantal maanden geleden.
Iedereen begrijpt dat het nog lang niet over is, maar het is typisch hoe er geen weerstand is bij de consument over horeca verruiming maar bij kantoor zoeken er velen naar argumenten
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 10 juli 2020 @ 07:15:41 #106
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194017883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Het is maar hoe je er naar kijkt, het is nu duidelijk anders in NL dan een aantal maanden geleden.
Iedereen begrijpt dat het nog lang niet over is, maar het is typisch hoe er geen weerstand is bij de consument over horeca verruiming maar bij kantoor zoeken er velen naar argumenten
Als je net gewend bent geraakt aan parttime werken zijn volle dagen op kantoor afzien
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_194017897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Het is maar hoe je er naar kijkt, het is nu duidelijk anders in NL dan een aantal maanden geleden.
Iedereen begrijpt dat het nog lang niet over is, maar het is typisch hoe er geen weerstand is bij de consument over horeca verruiming maar bij kantoor zoeken er velen naar argumenten
Misschien is de groep die nu weer gebruik maakt van de horeca een andere groep dan die zorgen heeft over of het op kantoor goed geregeld is.
pi_194017911
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:22 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien is de groep die nu weer gebruik maakt van de horeca een andere groep dan die zorgen heeft over of het op kantoor goed geregeld is.
pi_194018224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Het is maar hoe je er naar kijkt, het is nu duidelijk anders in NL dan een aantal maanden geleden.
Iedereen begrijpt dat het nog lang niet over is, maar het is typisch hoe er geen weerstand is bij de consument over horeca verruiming maar bij kantoor zoeken er velen naar argumenten
Omdat het in veel gevallen net zo makkelijk thuis kan.
Waarom dan onnodig risico nemen door langere tijd op elkaar in een gesloten ruimte zitten en met het ov erheen?

Jammer dat veel werkgevers niet open staan voor verandering/vooruitgang maar toch de kantoortuinen weer vol willen hebben.
pi_194019566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 06:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is echt top hoor.

Hier zegt men letterlijk dat ‘het’ voorbij is. 100% bezetting in volgepakte kantoortuin.
Gisteren nog een mail vanuit manager: “ten tijden van Corona deden we...”. In zijn beleving is het dus echt voorbij want zitten we nu niet niet meer in tijden van Corona.
Dat belooft niet veel goeds voor jullie bij een eventuele nieuwe opleving.
pi_194019853
Bedrijven die lekker gretig gebruik hebben gemaakt van de noodmaatregel en overheidstegemoetkoming. En nu weer lekker onverantwoord alle werknemers opsluiten op kantoor. Eten van 2 walletjes noem ik dat.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:59:27 #112
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194252666
We mogen weer helemaal thuis werken. Er werd teveel gemopperd en mensen bleven thuis. In de wandelgangen gonsde de roddel dat iemand tegen de directie heeft gezegd dat er gebeld kon worden, want er waren geen maatregelen genomen voor 1,5 meter afstand en ventilatie. Toen kregen we het bericht dat het iedereen het maar zelf mocht weten. Het naar kantoor moeten komen schijnt begonnen te zijn toen collega's begonnen te klagen dat ze gek werden van thuis werken en niet goed konden communiceren met andere collega's.

Opgelost dus.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194253238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:30 schreef lighted het volgende:

[..]

Nogal belichting vanuit werknemers perspectief

Er zijn ook zat werknemers die heerlijk misbruik maken van deze ontstane situatie. De basisregels zijn voor een ieder duidelijk, maar ik lees hier al comments over bijvoorbeeld de luchtcirculatie. MOET een werkgever allerlei bewijzen aanvoeren waarom een werknemer op een gegeven moment weer op kantoor verwacht mag worden? Begrijp uberhaupt niet eens waarom je als werknemer niet eens langs gaat om de situatie te beoordelen dan wel face to face zorgen te uiten. Nee allemaal achter een beeldscherm op zoek naar een nieuwe maas om je thuiswerk situatie te behouden.. het excuses kinderen is namelijk voorbij.
Ik begrijp heel goed je reactie gezien de situatie van TS, maar ik erger mij ook dood aan de werknemer die misbruik maakt.
Sorry, oude post, maar: ik vind ook dat je mensen die misbruik van de situatie maken moet aanpakken. De meeste werkgevers zullen linksom of rechtsom de productiviteit kunnen monitoren. Als je de werknemer niet direct in de gaten kunt/mag houden, kun je wel zien hoe het gaat met de taken van die werknemer. Als daar vanaf halverwege maart ineens een dikke achterstand in zit...

Afijn, de situatie met het virus zal deze kwestie wel oplossen. Op een gegeven moment kun je het als overheid niet meer verkopen dat 987 besmettingen op één week leidt tot paniek voor een tweede golf en dat straks niemand meer zonder masker de deur uit mag, maar dat iedereen per 01-09 wel naar kantoor moet. Mensen halsoverkop terughalen uit Kroatië en in quarantaine omdat daar wat lokale besmettinkjes zijn, maar wel allemaal het ov en kantoor in.

Vriend Boris Johnson probeert dit nu wel in Engeland trouwens. Loopt te oreren dat iedereen weer naar kantoor moet om de broodjeszaak bij het metrostation van faillissement te redden. Intussen gaat het parlement lekker 6 weken met reces en daarvoor waren de zittingen deels fysiek en deels digitaal. Dus zeggen de grote banken en andere werkgevers: bekijk het Boris, wij laten ons personeel lekker thuisblijven en steken de bespaarde kosten in onze eigen pocket. Lullig, maar dat krijg je wel met gebrekkig en arbitrair leiderschap.

Zelf net bedongen dat ik 100% kan blijven thuiswerken, ondanks dat er wat klusjes op kantoor zijn. Je zit daar met zulke stringente eisen qua afstand dat je niet eens bij je collega's kunt zitten, dus het sociale element valt al weg. Straks is het land weer in rep en roer en staan al die kantoren met looplijnen en afgeplakte werkplekken weer leeg. Of je moet inderdaad zeggen: we gooien alle regels overboord en laten de oude kantoortuin weer terugkomen maar dan met mondkapjes voor iedereen. Lekker voor het werkplezier.
pi_194253268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 06:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is echt top hoor.

Hier zegt men letterlijk dat ‘het’ voorbij is. 100% bezetting in volgepakte kantoortuin.
Gisteren nog een mail vanuit manager: “ten tijden van Corona deden we...”. In zijn beleving is het dus echt voorbij want zitten we nu niet niet meer in tijden van Corona.
Lol wat een mafklappers joh. Daar wil je toch niet voor werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2020 13:50:14 ]
pi_194253365
Ik snap dat soort micro managing niet helemaal. Ten eerste haal je misschien 1 of 2 rotte appels eruit die misbruik maken over je hele organisatie waar dan IEDEREEN last van heeft. Chapeau, door er zo op te zitten kost het je bedrijf dus meer productie dan dat het daadwerkelijk iets oplevert.

Waar ik werk mogen we het zelf weten en is al unaniem besloten dat we het zo houden. Thuiswerken prima, je hoeft eigenlijk alleen je gezicht te laten zien als het echt nodig is. In mijn geval dus wanneer ik een servertje moet omprikken of wat nieuwe systemen moet opspoelen oid. De rest kan ik gewoon remote regelen, vind het prima zo :)

Het enige wat ik een beetje mis is de omgang met collega's.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 14:09:53 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194253444
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:01 schreef Donderkonijn het volgende:

Waar ik werk mogen we het zelf weten en is al unaniem besloten dat we het zo houden. Thuiswerken prima, je hoeft eigenlijk alleen je gezicht te laten zien als het echt nodig is. In mijn geval dus wanneer ik een servertje moet omprikken of wat nieuwe systemen moet opspoelen oid. De rest kan ik gewoon remote regelen, vind het prima zo :)

Het enige wat ik een beetje mis is de omgang met collega's.
Same here, behalve dat in mijn team een paar collega's zitten (héél toevallig ook beide 50 plussers) die al weken moord en brand schreeuwen dat ze "zooooo graag weer naar kantoor willen en thuis gek worden en de omgang met collega's zooo erg missen".

Tevens toevallig dat het ook juist deze twee collega's waren die elke dag 15X op een dag koffie gingen halen en dan een soort sociale werkplaats bij de koffieautomaat hielden.
En ook bijv bij mij 10X op een dag aan m'n bureau kwamen staan om me nutteloze kutvragen te stellen over shit die ze zelf gewoon zouden moeten kunnen oplossen.

Jah, ik kan écht niet wachten om weer naar kantoor te moeten gaan en met deze lui te moeten dealen :') :N
  zondag 26 juli 2020 @ 12:49:10 #117
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_194265948
Ik werk via een detacheringsbureau en werkte de afgelopen maanden bij een opdrachtgever alwaar thuiswerken hoog in het vaandel staat, en pas vanaf mei kon je op afspraak op kantoorlocatie werken. Ik vond het werkelijk waar fantastisch! Eén dag per week naar werklocatie voor de collegiale contacten en rest van de week thuiswerken met 0,0 reistijd. Ideaal!

Komende tijd echter helaas een opdrachtgever waarbij wél steeds op locatie gewerkt moet worden vanwege het wegwerken van papieren archieven. In mijn geval zal het daadwerkelijk verplicht zijn op werklocatie te komen en dit weigeren zou gezien worden als werkweigering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')