Weinig, mag dat mag m.i. dus best.quote:
Als niemand zijn mond open had getrokken had Ferrari ook dit jaar weer met een illegale motor gereden. Natuurlijk vinden ze dat niet leuk, maar dat is het risico van vals spelen.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als ik Max was dan zou ik alleen intern kritiek uiten en niet 'Alonso style' bedrijven openlijk door het slijk halen, bruggen verbranden en heel bijdehand gaan lopen doen op de boordradio. Alonso is een soort internetheld vanwege zijn 'stoere' gedrag maar tegelijkertijd zit geen van de topteams op zijn aanwezigheid te wachten. Zelfs zijn Indy 500 plannen ondervinden hinder van het feit dat er nog oud zeer zit bij Honda en is hij genoodzaakt om voor Chevrolet teams te rijden. Daar heb je allemaal niks aan.
Ik hoop dat Max daar slim genoeg voor is. Ik had als ik hem was bijvoorbeeld nooit bijdehand gedaan over Ferrari omdat je daarmee (op korte termijn) een deur voor jezelf sluit en je onderhandelingspositie met RBR en/of Mercedes zwakker wordt. Wat heb je eraan om te willen scoren in een interviewtje met fucking Jack Plooij? Je moet slim zijn.
Je bedoelt Brackley, daar worden geen motoren ontwikkeld.quote:
Huidige auto is daar wel gezamenlijk met Brickworth ontwikkeld.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je bedoelt Brackley, daar worden geen motoren ontwikkeld.
De auto wordt ontwikkeld in Brackley, de motor in Brixworth.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huidige auto is daar wel gezamenlijk met Brickworth ontwikkeld.
Marko vergeet altijd dat dit 2 kanten op werkt. Gebeurt het volgende keer andersom, wil ie dan ook een DSQ voor zijn eigen coureurs?quote:Op maandag 6 juli 2020 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Marko vindt tijdstraf Hamilton te licht: 'We moeten het systeem heroverwegen'
Ik zeg toch dat het volledige pakket gezamenlijk in beide locaties ontwikkeld is?quote:Op maandag 6 juli 2020 09:50 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De auto wordt ontwikkeld in Brackley, de motor in Brixworth.
Maar goed wanneer een motorsport fan Ilmor en Illien hoort of ziet, zou die genoeg moeten weten.
Dat is echt typisch RBR... Wat een huilbende is dat zeg. En komt dus ook echt vanuit de top.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heerlijk, dat preken voor eigen parochie. Ik hoop ook dat Mercedes van zijn voetstuk valt en ben blij dat Hamilton geen 2e is geworden. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit gewoon een race incident was. Sterker nog: Max liet hem vorig jaar méér naar buiten lopen dan Hamilton gisteren. Alleen zat er toen geen grint naast maar asfalt. Als je de stuurbeweging van Lewis ook ziet dan stuurt hij vol in. Max liet hem echt naar buiten lopen. Ik vind dat beiden niet bestraft hadden moeten worden. Marko huilt nu krokodillentranen. Als Albon iets meer geduld had gehad en had gewacht op DRS dan had hij gewoon gewonnen.
Je kan het hopenquote:Op maandag 6 juli 2020 10:21 schreef Starflyer het volgende:
De stewards maakten zaterdag dus de beslissing zonder de onboard beelden van Hamilton te hebben gezien (die waren er niet). Nadat ze de 360° video zagen die door F1 gedeeld was en door RBR aan de stewards gegeven besloten ze hem alsnog te straffen.
https://www.racefans.net/(...)d-penalty-explained/
Hamilton heeft dit weekend 4 strafpunten gekregen op zijn licentie. Hiermee komt hij op7 strafpunten. Bij 12 strafpunten wordt je voor een race geschorst.
Boven een bepaalde leeftijd vallen sommige uitspraken toe te wijzen aan seniel gedrag. Marko zegt wel vaker dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij zet.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja het is gewoon onzin dat er überhaupt een straf uitgedeeld is. Schoolvoorbeeld van een racing incident zonder echte schuldige. We willen toch allemaal racen zien? Ik dacht dat vorig jaar was afgesproken om de teugels te laten vieren. Ik snap Marko zijn frustratie wel maar een man op zijn leeftijd mag wel iets volwassener reageren.
Max zat er naast bij het inhalen, hij deed dat daar omdat hij wist dat er ruimte was en Leclerc was gewoon gezien, hier was Hamilton gewoon al voorbij gereden en deed dit 100% bewust. Hamilton heeft dit soort dingen vaker laten zien.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Marko vindt tijdstraf Hamilton te licht: 'We moeten het systeem heroverwegen'
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Helmut Marko kan er niet over uit dat Lewis Hamilton zondag 'slechts' een tijdstraf van vijf seconden kreeg voor zijn botsing met Alexander Albon in de Grand Prix van Oostenrijk. De topman van Red Bull Racing vindt dat het systeem heroverwogen moet worden.
Albon reed in de slotfase van de race op nieuwere en zachtere banden dan Hamilton en probeerde hem buitenom in te halen, maar werd daarbij aangetikt door de zesvoudig wereldkampioen van Mercedes. De Red Bull-coureur zag daardoor een zeker lijkende podiumplek in rook opgaan.
"Als iemand zo duidelijk schuldig is, maar slechts een tijdstraf van vijf seconden krijgt en daardoor in de punten blijft, dan is dat gewoon niet eerlijk", zei een boze Marko zondag na de race tegen het Oostenrijkse ORF.
Hamilton liep geen schade op aan zijn auto en kwam achter teamgenoot Valtteri Bottas als tweede over de streep in Spielberg. Door de tijdstraf van vijf seconden voor zijn botsing met Albon, zakte de Brit uiteindelijk terug naar de vierde plaats, achter Charles Leclerc (tweede) en Lando Norris (derde).
'Hij heeft onze race geruïneerd'
Als het aan de 77-jarige Marko had gelegen, was Hamilton zwaarder gestraft voor zijn actie. "Door deze tijdstraf werd hij uiteindelijk niet tweede maar vierde, wat is het grote verschil? Hij heeft ondertussen wel onze race geruïneerd", baalde de Red Bull-adviseur, die direct terugdacht aan de Grand Prix van Brazilië in 2019.
"Dat was toen een vergelijkbare situatie. Hamilton gaf Alex toen ook een flinke tik, waardoor hij een podiumplek misliep. Ik denk dat het tijd is om dit hele systeem te heroverwegen."
Enkele rondes na zijn botsing met Hamilton viel Albon uit in Oostenrijk, waardoor Red Bull de eerste race van het Formule 1-seizoen zonder punten eindigde. Max Verstappen moest de strijd op de Red Bull Ring namelijk al in de beginfase staken door een elektronisch probleem.
Nu.nl
Heerlijk, dat preken voor eigen parochie. Ik hoop ook dat Mercedes van zijn voetstuk valt en ben blij dat Hamilton geen 2e is geworden. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit gewoon een race incident was. Sterker nog: Max liet hem vorig jaar méér naar buiten lopen dan Hamilton gisteren. Alleen zat er toen geen grint naast maar asfalt. Als je de stuurbeweging van Lewis ook ziet dan stuurt hij vol in. Max liet hem echt naar buiten lopen. Ik vind dat beiden niet bestraft hadden moeten worden. Marko huilt nu krokodillentranen. Als Albon iets meer geduld had gehad en had gewacht op DRS dan had hij gewoon gewonnen.
Hamilton stuurt op een lijn die het gat voor Albon doet vedwijnen, op zich niet zoveel mis mee. Alleen heeft Albon zoveel snelheid dat hij er al naast zit. Op dat moment moet Hamilton weten dat hij geklopt is en liften, want als hij langzamer gaat dan kan Albon gewoon voorlangs zonder contact. Op het moment dat Albon er al driekwart voorbij is, is het te laat want dan zit Hamilton al veel te ver naar de buitenkant van de bocht.quote:Op zondag 5 juli 2020 19:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit iemand een auto die driekwart voor ligt af zien knijpen? Dat werkt toch niet? De voorste auto zal nooit van zijn gas af gaan. Toen Lewis Rosberg iedere ronde van de baan drukte in Bahrain lag Lewis altijd voor of op gelijke hoogte, anders werkt het niet.
Hoe kom je daar nou bij, ze gingen op gelijke hoogte de bocht in. Vervolgens komen ze elkaar tegen omdat Albon betere banden heeft dan Lewis.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:24 schreef mikieu het volgende:
[..]
Max zat er naast bij het inhalen, hij deed dat daar omdat hij wist dat er ruimte was en Leclerc was gewoon gezien, hier was Hamilton gewoon al voorbij gereden en deed dit 100% bewust. Hamilton heeft dit soort dingen vaker laten zien.
Tuurlijk waren die beelden er wel. Die zijn toch niet achteraf nog opgenomen?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:21 schreef Starflyer het volgende:
De stewards maakten zaterdag dus de beslissing zonder de onboard beelden van Hamilton te hebben gezien (die waren er niet).
Bron dat ze dezelfde motor niet kunnen gebruiken komend weekend?quote:Op maandag 6 juli 2020 10:34 schreef Newone82 het volgende:
De hoop is dat ze met de oude motor uit 2019 kunnen rijden komend weekend maar dat betekent weer een paar tienden inleveren.
Ze waren nog niet beschikbaar op het moment dat de stewards hun beslissing maakten. Die 360° beelden worden niet live gestreamd maar achteraf gedownload van de wagens.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk waren die beelden er wel. Die zijn toch niet achteraf nog opgenomen?
Dat ze ze niet gezien hadden wil niet zeggen dat ze er niet waren
Ferrari zou willen dat ze met de 2019 motor mogen rijdenquote:Op maandag 6 juli 2020 10:34 schreef Newone82 het volgende:
Honda heeft verklaard dat beide uitvalbeurten in relatie staan tot elektronica van de motor.
De hoop is dat ze met de oude motor uit 2019 kunnen rijden komend weekend maar dat betekent weer een paar tienden inleveren.
Het is een grote rukzooi bij RB momenteel en Marko moet zijn aandacht en energie naar binnen richten ipv zeuren op Lewis die niet echt iets fout deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |