abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193946437
Hey allemaal! Ik heb 2 jaar een relatie, alleen kan ik soms nog steeds onzeker worden door mijn schoonouders. Of ja, door het gene wat zij doen. Het is niet dat ze verschrikkelijke dingen doen, maar het zijn meerdere verschillende kleine dingen. Misschien ligt het aan mijn eigen onzekerheid.. Daarom wil ik graag jullie mening weten bij het gene wat er bijv. vandaag gebeurd is:

Mijn vriend vroeg of ik vandaag om 17.00 mee uiteten ging met hem en zijn ouders. Ik gaf aan dat 17.00 mij niet gaat lukken, omdat ik moet werken tot 18.00. Mijn vriend gaf aan dat ik de volgende keer dan wel weer mee kan gaan. Ik denk hierbij al in mijzelf van dan verzet je het uiteten toch naar bijv. 18.30? Ze hadden toen nog niet eens gereserveerd. Ik werk in de stad, dus kan er zelfs om 18.10 al zijn, maar oké. Het kan zo zijn dat je perse rond een bepaald tijdstip wilt eten. Een paar uur later krijg ik te horen dat ik niet nodig ben op het werk vandaag, dus dat ik thuis mag blijven. Ik bel meteen mijn vriend op om te zeggen dat ik dus wel mee uiteten kan! Zegt mijn vriend dat zijn ouders al hebben gereserveerd, dus dat het niet meer kan.
??????????????? Error ??????????????
Je kan toch bellen naar het restaurant of het mogelijk is dat er nog 1 iemand aanschuift? Een nee heb je en een ja kan je kringen? Vinden jullie dit ook vreemd of ligt dit aan mij?


EDIT CoolGuy: opgelost of niet, OP toch terug.

[ Bericht 67% gewijzigd door CoolGuy op 06-07-2020 09:19:59 ]
pi_193946468
quote:
15s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:53 schreef toksi het volgende:

Je kan toch bellen naar het restaurant of het mogelijk is dat er nog 1 iemand aanschuift? Een nee heb je en een ja kan je kringen? Vinden jullie dit ook vreemd of ligt dit aan mij?
Vroeger was dat logisch tegenwoordig niet meer met al die regels
  zondag 5 juli 2020 @ 18:55:49 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193946484
quote:
15s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:53 schreef toksi het volgende:
Hey allemaal! Ik heb 2 jaar een relatie, alleen kan ik soms nog steeds onzeker worden door mijn schoonouders. Of ja, door het gene wat zij doen. Het is niet dat ze verschrikkelijke dingen doen, maar het zijn meerdere verschillende kleine dingen. Misschien ligt het aan mijn eigen onzekerheid.. Daarom wil ik graag jullie mening weten bij het gene wat er bijv. vandaag gebeurd is:

Mijn vriend vroeg of ik vandaag om 17.00 mee uiteten ging met hem en zijn ouders. Ik gaf aan dat 17.00 mij niet gaat lukken, omdat ik moet werken tot 18.00. Mijn vriend gaf aan dat ik de volgende keer dan wel weer mee kan gaan. Ik denk hierbij al in mijzelf van dan verzet je het uiteten toch naar bijv. 18.30? Ze hadden toen nog niet eens gereserveerd. Ik werk in de stad, dus kan er zelfs om 18.10 al zijn, maar oké. Het kan zo zijn dat je perse rond een bepaald tijdstip wilt eten. Een paar uur later krijg ik te horen dat ik niet nodig ben op het werk vandaag, dus dat ik thuis mag blijven. Ik bel meteen mijn vriend op om te zeggen dat ik dus wel mee uiteten kan! Zegt mijn vriend dat zijn ouders al hebben gereserveerd, dus dat het niet meer kan.
??????????????? Error ??????????????
Je kan toch bellen naar het restaurant of het mogelijk is dat er nog 1 iemand aanschuift? Een nee heb je en een ja kan je kringen? Vinden jullie dit ook vreemd of ligt dit aan mij?
Wat zei je vriend toen je dat zei?

Ik zou in de eerste plaats bij hem nagaan hoe en wat. En niet je schoonouders ergens van verdenken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193946525
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:55 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Vroeger was dat logisch tegenwoordig niet meer met al die regels
Ja dat kan misschien meespelen. Maar alsnog denk ik van een nee heb je en een ja kan je krijgen. Het was nog uuuren van te voren!
  zondag 5 juli 2020 @ 18:59:04 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193946533
Misschien schaamt je vriend zich voor jou bij z'n ouders. En komt hij daarom met een lulsmoes aanzetten, met een voorstel om te eten op een tijdstip waarop hij gewoon weet dat jij moet werken.
Dan heeft hij het toch aan je voorgesteld, maar hoeft hij het toch niet door te laten gaan.
Alleen dat je nu belt dat je niet hoeft te werken had hij niet verwacht :')
pindazakje
  zondag 5 juli 2020 @ 18:59:57 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193946547
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:55 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Vroeger was dat logisch tegenwoordig niet meer met al die regels
Want nergens kun je meer gaan eten met 4 personen zonder reservering?
pindazakje
pi_193946586
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien schaamt je vriend zich voor jou bij z'n ouders. En hij komt hij met een lulsmoes aanzetten, met een voorstel om te eten op een tijdstip waarop hij gewoon weet dat jij moet werken.
Dan heeft hij het toch aan je voorgesteld, maar hoeft hij het toch niet door te laten gaan.
Alleen dat je nu belt dat je niet hoeft te werken had hij niet verwacht :')
Lief dat je meedenkt, maar ik denk niet dat hij zich schaamt voor mij bij zijn ouders. Hij neemt mij vaak genoeg mee om op visite te gaan bij ze :) En hij wist oprecht niet dat ik moest werken tot 18.00, want mijn tijden zijn altijd verschillend, dus hij houdt dat nooit bij haha
pi_193946597
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Want nergens kun je meer gaan eten met 4 personen zonder reservering?
Klopt
pi_193946719
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat zei je vriend toen je dat zei?

Ik zou in de eerste plaats bij hem nagaan hoe en wat. En niet je schoonouders ergens van verdenken.
Ik heb niet gevraagd aan hem of ze kunnen bellen om te vragen of er nog een iemand kan aanschuiven. Dit, omdat ik dit al eens eerder heb gehad en toen had ik het wel gevraagd. Mijn vriend zei toen dat zijn ouders dit niet doen en dat zij zijn van ‘wat afgesproken is, is al afgesproken’. Toen hij zei dat het niet meer ging heb ik het kort gehouden, omdat ik de irritatie/onzekerheid al op voelde komen bij mijzelf. Heb alleen gezegd dat ik het erg jammer vond. Hij komt vanavond nog langs, dus ben nog wel van plan om het met hem te bespreken..
pi_193946720
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:01 schreef toksi het volgende:

[..]

Lief dat je meedenkt, maar ik denk niet dat hij zich schaamt voor mij bij zijn ouders. Hij neemt mij vaak genoeg mee om op visite te gaan bij ze :) En hij wist oprecht niet dat ik moest werken tot 18.00, want mijn tijden zijn altijd verschillend, dus hij houdt dat nooit bij haha
Heb je hem gevraagd waarom hij meteen zei dat een plekje bij reserveren niet kon?
Zo te lezen zonder het met schoonouders of restaurant te overleggen?

En had je je je eerdere irritatie, dat er blijkbaar niet om 18.30 uur uit gegeten kon worden, met hem besproken?

Ik denk dat je van hem duidelijkere antwoorden gaat krijgen dan van een forum.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193946746
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:07 schreef toksi het volgende:

[..]

Ik heb niet gevraagd aan hem of ze kunnen bellen om te vragen of er nog een iemand kan aanschuiven. Dit, omdat ik dit al eens eerder heb gehad en toen had ik het wel gevraagd. Mijn vriend zei toen dat zijn ouders dit niet doen en dat zij zijn van ‘wat afgesproken is, is al afgesproken’. Toen hij zei dat het niet meer ging heb ik het kort gehouden, omdat ik de irritatie/onzekerheid al op voelde komen bij mijzelf. Heb alleen gezegd dat ik het erg jammer vond. Hij komt vanavond nog langs, dus ben nog wel van plan om het met hem te bespreken..
We postten tegelijkertijd.

Als zijn ouders daadwerkelijk het ‘afgesproken is afgesproken’ hebben, neem je het dan niet te persoonlijk op? Want dan doen ze dat blijkbaar ook met afspraken met andere mensen.

Iets zegt me dat er meer achter je verhaal zit dan alleen dit voorbeeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193946787
Vind het meer als lamlendigheid van je vriend klinken. Vraag me af of hij überhaupt wel met zijn ouders heeft overlegd en of hij aangeboden heeft om zelf even naar het restaurant te bellen om te vragen of de reservering aangepast kon worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2020 19:11:51 ]
pi_193946997
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je hem gevraagd waarom hij meteen zei dat een plekje bij reserveren niet kon?
Zo te lezen zonder het met schoonouders of restaurant te overleggen?

En had je je je eerdere irritatie, dat er blijkbaar niet om 18.30 uur uit gegeten kon worden, met hem besproken?

Ik denk dat je van hem duidelijkere antwoorden gaat krijgen dan van een forum.
Hij zei niet dat dit niet mogelijk was. Het was meer van mijn ouders hebben al gereserveerd, dus je kan niet meer mee. Dit is al eens eerder gebeurd en toen vroeg ik nog wel of ze (of eventueel ikzelf) konden bellen of het nog mogelijk was. Toen gaf mijn vriend aan dat zijn ouders zulke dingen niet doen. Dat is ook de reden dat ik het vandaag niet had gevraagd. Mijn vriend had het inderdaad vandaag niet met zijn ouders overlegd, omdat hij al weet hoe ze gingen reageren.

Ja daar heb je gelijk in.. Ga vanavond het gesprek met hem aan. In ieder geval bedankt voor je reactie! :)
pi_193947080
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

We postten tegelijkertijd.

Als zijn ouders daadwerkelijk het ‘afgesproken is afgesproken’ hebben, neem je het dan niet te persoonlijk op? Want dan doen ze dat blijkbaar ook met afspraken met andere mensen.

Iets zegt me dat er meer achter je verhaal zit dan alleen dit voorbeeld.
Ja, misschien wel.. Ik probeer dat ook tegen mijzelf te zeggen in zulke situaties, maar alsnog komt het geďrriteerde en onzekere gevoel naar boven.

Ja dat klopt. Zo zijn er meer voorbeelden die ik vervelend vindt. Misschien moet ik gewoon accepteren dat ze totaal anders zijn dan mij (ik ben zelf bijv. heel flexibel en gastvrij), maar omdat elke keer dat vervelende gevoel naar boven komt lukt dit mij nog niet zo goed
pi_193947148
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:11 schreef Chia het volgende:
Vind het meer als lamlendigheid van je vriend klinken. Vraag me af of hij überhaupt wel met zijn ouders heeft overlegd en of hij aangeboden heeft om zelf even naar het restaurant te bellen om te vragen of de reservering aangepast kon worden.
Hij is meer zo van; je weet hoe mijn ouders zijn..
We hebben het al eens eerder geprobeerd, maar zijn ouders hebben het dan liever niet :s
  zondag 5 juli 2020 @ 19:29:37 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193947153
Waarom zeg je dat je schoonouders raar doen, en geef je vervolgens twee voorbeelden van je vriend die raar doet en niks van je schoonouders?
KuikenGuppy
pi_193947249
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:29 schreef toksi het volgende:

[..]

Hij is meer zo van; je weet hoe mijn ouders zijn..
We hebben het al eens eerder geprobeerd, maar zijn ouders hebben het dan liever niet :s
Zijn ouders hebben liever dat iemand die ze hebben uitgenodigd buiten de boot valt terwijl dat mogelijk met een kleine aanpassing kan worden opgelost? :?

Zeker toen de tijd niet eens meer verschoven hoefde te worden is dat nogal ongeloofwaardig. :') ja misschien hebben ze geen zin in extra geregel, maar als vriend aanbiedt zelf even met dat restaurant te bellen is dat ook van tafel.
pi_193947293
quote:
5s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:29 schreef Burdie het volgende:
Waarom zeg je dat je schoonouders raar doen, en geef je vervolgens twee voorbeelden van je vriend die raar doet en niks van je schoonouders?
Eens.

TS krijgt alleen info van haar vriend. Een direct gesprek met schoonouders is er niet geweest in deze situaties.
Hoe weet je dan of zij écht zo afstandelijk zijn, of dat het issue meer bij de tussenpersoon (vriend) ligt?

Daarover zou ik het vanavond ook hebben met je vriend TS. Maar ook nadenken over jouw aandeel hierin. Wat houdt je tegen met je schoonouders te bellen om te kijken of de reservering aangepast kan worden?ik lees veel over communicatie tussen jou en je vriend, maar niets over communicatie tussen jou en je schoonouders.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193947373
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:29 schreef toksi het volgende:

[..]

Hij is meer zo van; je weet hoe mijn ouders zijn..
We hebben het al eens eerder geprobeerd, maar zijn ouders hebben het dan liever niet :s
Dat heb jij toen zelf van zijn ouders gehoord of via je vriend?

En dat ze op een ander moment een afspraak liever niet verzetten betekent niet dat ze bij een etentje waarvoor ze jullie redelijk last-minute uitnodigen daar ook niet toe bereid zijn.
pi_193953831
@toksi krijgen we nog een update over de oplossing?

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2020 07:42:33 ]
pi_193954076
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 07:25 schreef Chia het volgende:
@:toksi krijgen we nog een update over de oplossing?
Nee, alleen een lege OP -O-

TR gezet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 juli 2020 @ 08:29:01 #22
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_193954143
Wat een struggles toch weer.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_193954156
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, alleen een lege OP -O-

TR gezet.
Ja en als editreden staat bij die OP: (Al opgelost) :P

Dus vandaar
pi_193954591
Dit is eigenlijk typisch zo'n geval waarbij het gebrek aan communicatie een groter probleem is dan het probleem zelf. Iedereen vult voor elkaar in hoe de ander waarschijnlijk gaat reageren, maar niemand gaat het gesprek aan. Je vriend vult in hoe zijn ouders gaan reageren en heeft waarschijnlijk niet eens de moeite gedaan om iets te regelen. Jij vult in dat je schoonouders heel moeilijk doen, terwijl ze waarschijnlijk niet eens weten dat je alsnog kunt.
  maandag 6 juli 2020 @ 09:45:19 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193954946
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, alleen een lege OP -O-

TR gezet.
Die zien we nooit meer terug...
KuikenGuppy
pi_193955219
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die zien we nooit meer terug...
Haar verlies zou ik zeggen. Dit is nou net een onderwerp waarvan ik denk dat je iets kan hebben aan de posts op een forum.

Ik denk dat iedereen weleens onbewust iets invult voor een ander (wat soms vrij logisch kan zijn op basis van eerdere ervaringen), maar ik denk dat het goed is om daar dan bewust van te zijn en niet daardoor ook passief te worden in je eigen handelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')