abonnement Unibet Coolblue
pi_193943382
Twee decennia geleden begon het grote sluiten van de postkantoren, mede door de digitalisering van het bankwezen en de afname van de verzending van briefpost (ook digitalisering).

Echter vraag ik mij af of postkantoren, in gewijzigde vorm, misschien toch weer bestaansrecht hebben.

Begin deze week bestelde ik twee artikelen op Bol, een scheerapparaat en bijbehorende reiniger. Die werden met dhl en postnl verzonden. Mijn intercom blijkt weer eens defect en die pakketten zijn naar afhaalpunten verstuurd.

In mijn straat zijn al meer dan 5 afhaalpunten! Laat staan in de omgeving. Misschien vertekend omdat ik in Rotterdam centrum woon, maar dat lijkt mij efficiënter kunnen. Zowel qua logistiek, qua ruimte en milieubelasting. Ook is het veel klantvriendelijker als je gewoon weet waar je je pakket kan vinden, in plaats van te gaan spoorzoeken. Ook retourneren kun je stroomlijnen. Introduceer 1 lokaal postkantoor ter vervanging van de losse punten.

Heb geen idee wat een ondernemer eraan overhoudt bij zo’n pakketpunt, maar met de groei van pakketpost van de afgelopen maanden, lijkt de kaap nog niet bereikt. Zou het werken? Gooi ook wat deftige pinautomaten in de locatie, want die zijn bijna allemaal dichtgetimmerd of verdwenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koewam op 05-07-2020 16:31:22 ]
pi_193943454
quote:
3s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:24 schreef Koewam het volgende:
In mijn straat zijn al meer dan 5 afhaalpunten!
En je wilt er nog één openen?

Moest hier aan denken:
  zondag 5 juli 2020 @ 16:30:05 #3
488883 P2P-er
Korte tekst
pi_193943499
quote:
3s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:24 schreef Koewam het volgende:
Heb geen idee wat een ondernemer eraan overhoudt bij zo’n pakketpunt
Nagenoeg niets, centenwerk per pakket, ze moeten het hebben van de klanten die over de vloer komen en ook iets anders kopen.
pi_193943728
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:30 schreef P2P-er het volgende:

[..]

Nagenoeg niets, centenwerk per pakket, ze moeten het hebben van de klanten die over de vloer komen en ook iets anders kopen.
Met kerst staat een dierenwinkel in de buurt bijna helemaal vol met pakketjes! De kans dat mensen daar nog wat anders kopen is lang niet bij iedere klant aanwezig. Toch doet die winkel dat.

En er zijn ook van die aggenebisj buurtwinkels waarvan ik liever de keuze had het elders op te halen :+
pi_193944990
Sprak zo’n winkelier weleens, het is meer iets wat je erbij neemt, omdat je toch al open bent als winkel. Levert dan paar 100 op, tegen hopelijk niet teveel extra werk. Als je iemand ervoor moet aannemen loont het al niet meer.
.
pi_193944994
quote:
3s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:24 schreef Koewam het volgende:
Introduceer 1 lokaal postkantoor ter vervanging van de losse punten.
Hoe wil je de bestaande bezorgdiensten dwingen te stoppen met de bestaande punten?
De huidige situatie is kennelijk zo omdat dit voor de bezorgdiensten voordelig is, anders zouden ze al een postkantoor hebben opgericht.

Verder bestaat wat je opnoemt eigenlijk al wel.
Genoeg supermarkten waar een pakketpunt en een binnen-pinautomaat zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193945061
Huur, personeel, en alles wat daar omheen komt kijken. Het kost teveel ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 juli 2020 @ 17:33:31 #8
408813 crew  trein2000
pi_193945152
Supermarkt heet zoiets toch? Pinautomaat, pakketpunt en alles.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193945646
quote:
3s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:24 schreef Koewam het volgende:
... Ook is het veel klantvriendelijker als je gewoon weet waar je je pakket kan vinden, in plaats van te gaan spoorzoeken.
Dit deel van je verhaal snap ik niet. Hoe kun je wel weten dat je je pakketje bij een afhaalpunt moet afhalen, maar niet bij welk afhaalpunt?

Heb jij serieus meerdere afhaalpunten van dezelfde vervoerder in de straat?
  zondag 5 juli 2020 @ 18:13:04 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193945849
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dit deel van je verhaal snap ik niet. Hoe kun je wel weten dat je je pakketje bij een afhaalpunt moet afhalen, maar niet bij welk afhaalpunt?

Heb jij serieus meerdere afhaalpunten van dezelfde vervoerder in de straat?
Soms doet de verzender geheimzinnig over welke vervoerder het pakket brengt en soms haalt de bezorger een grapje uit door niet het dichtstbijzijnde afhaalpunt te kiezen.
pi_193946183
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dit deel van je verhaal snap ik niet. Hoe kun je wel weten dat je je pakketje bij een afhaalpunt moet afhalen, maar niet bij welk afhaalpunt?

Heb jij serieus meerdere afhaalpunten van dezelfde vervoerder in de straat?
Nouja als je een herkenbaar postkantoor hebt in de buurt, dan weet je gewoon waar die is, en dan moet je niet gaan zoeken in de buurt waar-ie in godsnaam is. Ik heb hier een aantal pakketkluizen, belwinkels, supermarkten, tabakszaken die allemaal pakketjes aannemen. Dat voorkom je dan.
pi_193946195
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:25 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe wil je de bestaande bezorgdiensten dwingen te stoppen met de bestaande punten?
De huidige situatie is kennelijk zo omdat dit voor de bezorgdiensten voordelig is, anders zouden ze al een postkantoor hebben opgericht.

Verder bestaat wat je opnoemt eigenlijk al wel.
Genoeg supermarkten waar een pakketpunt en een binnen-pinautomaat zijn.
Ja, je hebt het over de huidige situatie, ik heb het over vooruitdenken, de toekomstige situatie. De wereld is veranderlijk. Waar liggen je kansen als ondernemer of postbedrijf?
  zondag 5 juli 2020 @ 18:36:30 #13
51385 baskick
Juist ja!
pi_193946203
Ik heb zomaar het idee dat de verschillende vervoerders exclusiviteit vragen. Met andere woorden: een postkantoor kan hoogstens pakketpunt voor 1 vervoerder worden. Welk probleem los je dan op?

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 05-07-2020 18:38:40 (typo) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193946228
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:36 schreef baskick het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat de verschillende vervoerder exclusiviteit vragen. Met andere woorden: een postkantoor kan hoogstens pakketpunt voor 1 vervoerder worden. Welk probleem los je dan op?
Klopt, je mag als winkelier niet meer dan 1 aanbieder in je toko hebben...
dag
pi_193946233
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:36 schreef baskick het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat de verschillende vervoerder exclusiviteit vragen. Met andere woorden: een postkantoor kan hoogstens pakketpunt voor 1 vervoerder worden. Welk probleem los je dan op?
Dat is een aanname, bij pinautomaten zie je nu ook samenwerking.
Welke problemen het oplost heb ik in de OP genoemd.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:39:19 #16
51385 baskick
Juist ja!
pi_193946241
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:38 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat is een aanname, bij pinautomaten zie je nu ook samenwerking.
Welke problemen het oplost heb ik in de OP genoemd.
Dat is een besparing voor de banken, niet voordelig voor de klant, zoals jouw idee. Het los niets op, want:

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:28 schreef XanderH het volgende:

[..]

En je wilt er nog één openen?

Moest hier aan denken:
[ afbeelding ]
Ze gaan het elkaar niet makkelijk(er) maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193946284
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:39 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is een besparing voor de banken, niet voordelig voor de klant, zoals jouw idee.
Ja maar nu sla je 1 specifiek voorbeeld neer, dat niet per sé doortrekbaar is naar deze business case.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:39 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is een besparing voor de banken, niet voordelig voor de klant, zoals jouw idee. Het los niets op, want:
[..]

Ze gaan het elkaar niet makkelijk(er) maken.
Wederom een aanname, hoe weet je dat zo stellig?

En nieuwe Postkantoor BV, kan net zo goed geopend worden door de vervoerders of gegund worden aan een derde, om maar even een gek voorbeeld te noemen, te voldoen aan duurzaamheidseisen of eisen van de klant.
pi_193946300
Maar ik dacht wat meer ondernemende ideeën te krijgen, maar toch bedankt voor de kritische vragen :)
pi_193946396
Post neemt af, pakketten nemen toe.

Maar het is altijd al ordinaire bezuinigingen geweest eenmaal post geprivatiseerd.
Net zoals alles word rondgebracht door zzp’ers die net iets meer dan niets overhouden per geleverd pakket.

Die worden nu nog harder genaaid doordat ze nog maar 1x mogen proberen het te leveren en daarna afhaalpunt.
Voordeel is hoogstens dat ze iets minder druk hebben qua quota’s, maar nadeel de winkelier/afhaalpunt snoept dan weer die paar cent weg per niet geleverd pakket.

Het sluiten van postkantoren is op zich begrijpelijk maar die complete verzadiging wat je nu ziet is ook niet bepaald het betere alternatief.
pi_193947600
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het sluiten van postkantoren is op zich begrijpelijk maar die complete verzadiging wat je nu ziet is ook niet bepaald het betere alternatief.
Hebben de vervoerder er niet juist baat bij dat er veel punten zijn?
Dan hebben ze gegarandeerd dekking, kun je punten die onvoldoende presteren er gemakkelijk uit zetten en blijft de prijs laag.
(net zoals bij de bezorgers)
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:42 schreef Koewam het volgende:
Maar ik dacht wat meer ondernemende ideeën te krijgen, maar toch bedankt voor de kritische vragen :)
Als de vervoerders baat hebben bij een ouderwets postkantoor dan hadden ze het al wel opgericht.
Ik denk dat als je de huidige situatie wil veranderen dat je dan zou moeten beginnen bij 'de' consument. Als je die er van kunt overtuigen dat jouw idee beter is en hij gaat er naar handelen dan is er kans dat dingen gaan veranderen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193947858
Het ouderwetse postkantoor bewaarde ook geen pakketjes voor TNT (notabene zelfde bedrijfsgroep), DHL, DPD, GLS, Selectvracht en wie nog meer..
dag
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 juli 2020 @ 20:22:47 #22
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193948068
Die winkels doen dit er bij als extraatje. Als je hier een aparte winkel voor wilt neerzetten ga je nooit uit de kosten komen

Vraag me ook af hoe je geld wilt verdienen met "deftige pinautomaten"
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_193949481
Wat de oorspronkelijke vraag betreft: Gewoon een professioneel afhaalpunt met ruime en betrouwbare openingstijden en beschaafd personeel zou wel fijn zijn, zeker als ze daar meerdere vervoerders zouden kunnen verwerken. Hier is het altijd maar afwachten waar je pakket gedropt wordt, het ene afhaalpunt is prima, het andere afhaalpunt is alleen op random tijden geopend of je moet je eerst een weg langs de waterpijpen banen.

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Heb jij serieus meerdere afhaalpunten van dezelfde vervoerder in de straat?
Hier (Utrecht) ook. En het is ook al eens gebeurt dat ik 2 pakketjes van DPD op het zelfde moment zou krijgen en vervolgens het ene pakketje bij het afhaalpunt bij de fietsenmaker komt te liggen en het andere pakketje 200 m verderop bij de fotozaak.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_193954400
1 centraal afhaalpunt is geen goed idee, kijk alleen al naar wat voor verkeer chaos er dan bij dat ene punt gaat ontstaan. Las laatst ergens iets over een soort kluisjes systeem. Dat zou misschien ook wel een goede zijn op stations bv.
Alleen is dat dan weer veel meer werk voor de bezorger
  maandag 6 juli 2020 @ 10:33:08 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193955486
Bij ons in de stad/dorp heeft iemand een particulier postkantoor geopend.

[edit]

ze doen het al 4 jaar:

quote:
Business Post Oosterhout aan de Fazantstraat is voor de tweede keer uitgeroepen tot PostNL Retailer van de Maand. Eerder gebeurde dat ook in in oktober 2018.

Retailer van de Maand april
Het gaat goed met Business Post Oosterhout (BPO), hét postkantoor voor zowel zakelijke als particulier klanten. Dat is ook bij PostNL opgevallen, want BPO is uitgeroepen tot Retailer van de Maand april 2020. Het team van BPO zet ook in deze heel drukke coronatijd dat stapje extra voor haar klanten, is innovatief bezig met de bedrijfsvoering en werkt met man en macht om de wachttijden zo klein mogelijk te houden. En dus kregen zij een beker en een taart van PostNL. BPO won deze prestigieuze award ook al in oktober 2018.

Van 6 naar 40 containers per dag
Noud Struijk, eigenaar van Business Post Oosterhout is op 2 augustus 2016 begonnen met zijn bedrijf, met hulp van zijn vrouw Gerry Oomen. Het team werd al heel snel uitgebreid en op dit moment zijn er diverse parttimers werkzaam. Met een afvoer van 6 containers
pakketjes per dag in 2017, is het nu geen uitzondering meer en vooral in deze tijd niet, als er 40 of meer containers worden afgevoerd. Alle post gaat gegarandeerd iedere dag na sluiting om 18.30 uur weg. Ook staan er op de Fazantstraat ongeveer 400 postbussen die zowel door bedrijven als particulieren aangevraagd kunnen worden.

Uitgebreide service
Business Post Oosterhout is een postkantoor waar service nog bestaat en waar altijd dat extra stapje wordt gezet, zelfs wanneer de klant daar niet om vraagt. Noud Struijk van BPO: "Naast het afhalen en brengen van pakketjes kun je ook terecht voor aangetekende poststukken, verzenddozen, en inpakmateriaal. Naast het verzenden en ontvangen van pakketjes kun je bij Business Post Oosterhout natuurlijk ook gewoon een leuke wenskaart of een velletje postzegels halen." Kortom, een bezoekje meer dan waard!

Bron: https://oosterhout.nieuws(...)tailer-van-de-maand/

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193955634
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:28 schreef XanderH het volgende:

[..]

En je wilt er nog één openen?

Moest hier aan denken:
[ afbeelding ]
Spijker op de kop.

Men zegt dat bijvoorbeeld usb laders voor mobieltjes gestandaardiseerd zijn...

Nou dus niet ik was bij mijn pa laatsts toen mijn mobiel bijna leeg was vier verschillende usb laders geprobeerd en geen 1 pastte!!!

Er komen alleen extra standaards bij ipv dat het er minder worden.

(kip ei verhaal en volgorde ja ja, wat al gemaakt is kan niet ongemaakt worden..)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193955647
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:03 schreef 111210 het volgende:
1 centraal afhaalpunt is geen goed idee, kijk alleen al naar wat voor verkeer chaos er dan bij dat ene punt gaat ontstaan. Las laatst ergens iets over een soort kluisjes systeem. Dat zou misschien ook wel een goede zijn op stations bv.
Alleen is dat dan weer veel meer werk voor de bezorger
In China zie je dat veel bij die grote flatgebouwen naast de brievenbussen een X aantal kluisjes die je met je mobiel kunt reserveren voor als je een bezorging krijgt.

Werkt perfect!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193955761
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:48 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Spijker op de kop.

Men zegt dat bijvoorbeeld usb laders voor mobieltjes gestandaardiseerd zijn...

Nou dus niet ik was bij mijn pa laatsts toen mijn mobiel bijna leeg was vier verschillende usb laders geprobeerd en geen 1 pastte!!!

Er komen alleen extra standaards bij ipv dat het er minder worden.
Hetzelfde probleem krijg je natuurlijk met "één standaard postkantoor voor alle zendingen".

Dat gaat alleen werken als TS alle vervoerders daar in mee zou krijgen en als alle andere afhaalpunten er mee stoppen.

Gaat nooit gebeuren...
pi_193955807
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:35 schreef Koewam het volgende:

[..]

Nouja als je een herkenbaar postkantoor hebt in de buurt, dan weet je gewoon waar die is, en dan moet je niet gaan zoeken in de buurt waar-ie in godsnaam is. Ik heb hier een aantal pakketkluizen, belwinkels, supermarkten, tabakszaken die allemaal pakketjes aannemen. Dat voorkom je dan.
Nou herhaal je alleen waar je dit topic ook mee begon maar beantwoord je nog niet mijn vraag: Hoe kun je wel weten dat je je pakketje bij een afhaalpunt moet afhalen, maar niet bij welk afhaalpunt?
pi_193955864
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nou herhaal je alleen waar je dit topic ook mee begon maar beantwoord je nog niet mijn vraag: Hoe kun je wel weten dat je je pakketje bij een afhaalpunt moet afhalen, maar niet bij welk afhaalpunt?
Via een app bijvoorbeeld QR code inscannen en dan zie je waar je je pakje op kunt halen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193957145
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:38 schreef Peter het volgende:

[..]

Klopt, je mag als winkelier niet meer dan 1 aanbieder in je toko hebben...
Van wie? De bloemenwinkel bij ons in het dorp is voor zowel DPD als DHL afhaalpunt.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:15:26 #32
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193958168
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:48 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Spijker op de kop.

Men zegt dat bijvoorbeeld usb laders voor mobieltjes gestandaardiseerd zijn...
Zijn ze ook
quote:
Nou dus niet ik was bij mijn pa laatsts toen mijn mobiel bijna leeg was vier verschillende usb laders geprobeerd en geen 1 pastte!!!
Je haalt standaarden en universeel door elkaar.
quote:
Er komen alleen extra standaards bij ipv dat het er minder worden.
Vanwege vernieuwing.
quote:
(kip ei verhaal en volgorde ja ja, wat al gemaakt is kan niet ongemaakt worden..)
pi_193958184
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zijn ze ook
[..]

Je haalt standaarden en universeel door elkaar.
[..]

Vanwege vernieuwing.
[..]

Moeilijkzoeker :6
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 6 juli 2020 @ 14:21:47 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193958222
quote:
16s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Moeilijkzoeker :6
usb opladers passen dan ook nooit in een telefoon die zijn gemaakt met Europlug
pi_193958227
Ik wil geen mensen zien, ik wil om 21:40 als ik thuiskom langs een pakketautomaat aan het begin van mijn wijk. Waar alle vervoerders hun pakketen in afleveren (met voor mij desnoods een paar stappen naar links of naar rechts voor de diverse vervoerders)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:23:42 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193958245
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:22 schreef Resistor het volgende:
Ik wil geen mensen zien, ik wil om 21:40 als ik thuiskom langs een pakketautomaat aan het begin van mijn wijk. Waar alle vervoerders hun pakketen in afleveren (met voor mij desnoods een paar stappen naar links of naar rechts voor de diverse vervoerders)
Postbus?
  maandag 6 juli 2020 @ 14:36:00 #37
51385 baskick
Juist ja!
pi_193958386
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:22 schreef Resistor het volgende:
Ik wil geen mensen zien, ik wil om 21:40 als ik thuiskom langs een pakketautomaat aan het begin van mijn wijk. Waar alle vervoerders hun pakketen in afleveren (met voor mij desnoods een paar stappen naar links of naar rechts voor de diverse vervoerders)
Dit klinkt ideaal. Een soort pakketkluis. Universeel, voor alle bezorgers.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193958478
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit klinkt ideaal. Een soort pakketkluis. Universeel, voor alle bezorgers.
Maar hoe wil je dat financieren en hoe krijg je alle bezorgers zover dat ze die gaan gebruiken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:13:57 #39
51385 baskick
Juist ja!
pi_193959728
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat financieren en hoe krijg je alle bezorgers zover dat ze die gaan gebruiken?
Dat rendabel maken lijkt me dan weer niet te doen :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193962460
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat financieren en hoe krijg je alle bezorgers zover dat ze die gaan gebruiken?
https://www.deburen.nl/ ? dat idee?
dag
pi_193962648
Als er iets is wat ik niet mis tegenwoordig zijn het wel postkantoren, wanneer ik vroeger er naartoe ging stond ik altijd minimaal een half uur in de rij. Tegenwoordig woon ik in Duitsland en ben ik weer 20 jaar terug in de tijd gegaan, als een pakketje komt mag ik weer als vanouds in de rij bij het postkantoor aansluiten. Hetzelfde geldt wanneer ik postzegels o.i.d. wil kopen wanneer ik op vakantie ben, altijd maar die eindeloze rijen. De pakketpunten in Nederland zijn wat mij betreft echt een zegen.
pi_193962663
Goed idee, maar uitbreiden van de mogelijkheden zou wenselijk zijn. Maak er een verkapte afdeling burgerzaken van.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193963796
Ik vind de pakketautomaten nog fijner (want 24/7 open en geen wachtrij).

Je hebt daar ook een bedrijf in, https://www.deburen.nl die doen het voor PostNL en DHL. Zit hier niet in de buurt, wel een normale PostNL automaat (althans, andere kant van het dorp, maar dat is oke).

Automaat zit hier bij een tankstation, ook wel makkelijk met zware pakketjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')