abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 5 juli 2020 @ 09:56:57 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193936959
De laatste tijd is racisme nog meer in het nieuws dan het coronavirus. En ik bedacht me dat er eigenlijk best wel veel zogenaamde acties, meningen en gevoeligheden tegen racisme zijn. Het leek me een idee om ze even op een rij te zetten in een topic en misschien kan de lijst nog groeien. Mag wat mij betreft zowel nationaal als internationaal zijn. Degenen op wie ik doel, duid ik maar even aan als 'BLM'.

Hierbij, op willekeurige volgorde, twintig voorbeelden:
1) Blanke mensen worden gezien als racistisch.
2) Standbeelden van diverse blanke mannen uit het verleden worden beklad of neergehaald: Jan Pieterszoon Coen, Columbus, Abraham Lincoln, Winston Churchill.
3) Het standbeeld van de Kleine Zeemeermin in Kopenhagen is beklad omdat het racistisch zou zijn. De reden daarvoor is dat Halle Bailey - als donkere actrice - de Kleine Zeemeermin heeft gespeeld terwijl die blank zou moeten zijn.
4) Uncle Ben's rijst mag niet meer, want er staat een donkere man op de verpakking en de term 'Uncle' zou op slaven slaan.
5) Aunt Jemima-siroop zou eveneens racistisch zijn.
6) Mrs. Butterworth’s-siroop en -pannenkoekenmix.
7) de NFL’s Washington Redskins. Omdat het verwijst naar indianen (weet niet hoe je die moet noemen).
8) Land O’Lakes-boter. Want er staat een indianenmeisje op.
9) De politie moet geen geld meer krijgen, want ze zijn racistisch.
10) Blanke mensen mogen geen foto's maken van donkere mensen (zag ik ergens staan; heb er geen bron voor).
11) De New York Times schrijft voortaan 'Zwarte' met een hoofdletter maar 'blanke' niet.
12) Ook de Amerikaanse vlag moet het tegenwoordig ontgelden, vermoedelijk omdat het een symbool is van racisme.
13) Er moeten excuses komen voor het verleden.
14) Er moet schadevergoeding komen. Gister las ik dat Akwasi kennelijk een Amsterdams grachtenpand cadeau wil krijgen (is iets uit 2015 geloof ik, maar het kwam gisteren in het nieuws).
15) Kritische kanttekeningen over vermeend racisme zijn al snel racistisch.
16) Er komt een zwart Amerikaans volkslied.
17) Zwarte Piet moet worden afgeschaft. Ik neem aan Sinterklaas zelf ook, als blanke man.
18) Straatnamen die verwijzen naar blanke mannen moeten in groten getale worden hernoemd.
19) Namen van organisaties die indirect kunnen verwijzen naar racisme moeten worden verboden.
20) Blanke mensen moeten 'wit' worden genoemd.

Prima wat mij betreft als mensen binnen de grenzen van de wet ageren tegen dingen waar ze moeite mee hebben. Bijvoorbeeld door te demonstreren of petities in te dienen of op andere legale manier de politiek proberen te beïnvloeden. Daar kun je het mee eens zijn of mee oneens zijn, maar dat recht is er.

Wat me wel opvalt, is dat alle acties tegenstellingen versterken. Ik heb nog niemand horen roepen dat we verschillen moeten overbruggen en een eenheid moeten proberen te worden.

Maar wat ik mis in al die acties, meningen en gevoeligheden is ook maar één oproep om de slavernij die momenteel nog bestaat op de wereld - ongeveer dertig miljoen slaven - af te schaffen. Waarom wordt er geen druk uitgeoefend op de politiek om de slavernij in Afrika, India, het Midden-Oosten etc. af te schaffen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 05-07-2020 10:16:34 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937102
Ze kunnen ook gaan werken, dan hebben ze geen tijd voor deze onzin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 5 juli 2020 @ 10:09:59 #3
65846 Bocaj
Vámonos!
  zondag 5 juli 2020 @ 10:12:37 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193937136
Leg nr. 3 nog’s uit svp...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193937147
Betreffend je derde punt: het is nog niet duidelijk waarom het 'De kleine zeemeermin'-beeld is beklad dus de conclusie in je openingspost is pure speculatie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 5 juli 2020 @ 10:16:19 #6
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937182
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:09 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen ook gaan werken, dan hebben ze geen tijd voor deze onzin.
Ja, zit wat in.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:12 schreef Tyr80 het volgende:
Leg nr. 3 nog’s uit svp...
De Kleine Zeemeermin is een sprookje van Hans Christian Andersen. Die zeemeermin heet Ariël. Ze is blank, heeft rood haar en blauwe ogen. In een verfilming wordt ze echter gespeeld door Hally Bailey. Die is donker. En dat wordt racistisch geacht. Ik snap het zelf ook niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937190
Wat betreft je laatste alinea: ik denk dat het een te ver van je bed show is voor iedereen. Sommige mensen kunnen zich hier in Nederland spiegelen aan wat er in de VS gebeurt en gaan ervoor de straat op (ik denk dat er in NL minder aan de hand is, anderen voelen dat misschien anders), maar wat er in het midden oosten gebeurt is een ver van hun bed show.
Ik geef je nog meer kans dat er meer aandacht gaat komen voor de illegalen die in Zuid Europa werken in de groente en fruit teelt. Die situatie lijkt ook meer op de VS, waar staten ook op illegalen leven voor dit soort arbeid.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:17:01 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193937198
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:09 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen ook gaan werken, dan hebben ze geen tijd voor deze onzin.
Ja dat is dus het probleem, je mag ze niet aansporen om te gaan werken.
Ook dat is racisme ivm hun slavernij verleden.
pindazakje
  zondag 5 juli 2020 @ 10:17:34 #9
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937208
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:13 schreef Eufonie het volgende:
Betreffend je derde punt: het is nog niet duidelijk waarom het 'De kleine zeemeermin'-beeld is beklad dus de conclusie in je openingspost is pure speculatie.
Zie dit artikel en vooral ook de foto erbij. Dat het racistisch wordt geacht lijkt me duidelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 10:18:44 #10
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937226
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat betreft je laatste alinea: ik denk dat het een te ver van je bed show is voor iedereen. Sommige mensen kunnen zich hier in Nederland spiegelen aan wat er in de VS gebeurt en gaan ervoor de straat op (ik denk dat er in NL minder aan de hand is, anderen voelen dat misschien anders), maar wat er in het midden oosten gebeurt is een ver van hun bed show.
[...]
Ik denk niet dat dat het is. Want je zou zeggen dat 500 jaar geleden ook ver van hun bed is, maar dat is kennelijk geen probleem. Volgens mij zeggen ze er niets over omdat de slavenhouders niet blank zijn, dus dat past niet in hun verhaal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937231
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zie dit artikel en vooral ook de foto erbij. Dat het racistisch wordt geacht lijkt me duidelijk.
Het lijkt mij duidelijk dat iemand een probleem met het standbeeld heeft. Het gaat echter om jouw conclusie betreffende de reden welke pure speculatie is. Er wordt louter een opmerking gemaakt over een eerdere discussie; in hoeverre dat verband houdt met het bekladden is, nogmaals, louter speculatie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 5 juli 2020 @ 10:20:15 #12
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937252
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:19 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Het lijkt mij duidelijk dat iemand een probleem met het standbeeld heeft. Het gaat echter om jouw conclusie betreffende de reden welke pure speculatie is.
Geen pure speculatie. Zie deze alinea uit het artikel (en uit diverse andere artikelen erover als je googelt op 'kleine zeermeermin racistisch'):

quote:
Wel was er vorig jaar discussie omtrent de casting van de rol van de kleine zeemeermin in een Disney-film. Disney kreeg toen kritiek omdat het de zwarte Amerikaanse actrice Halle Bailey had gekozen voor de rol van Ariël in de speelfilmversie van de bekende animatiefilm uit 1989. Een deel van de fans vond dat de makers zo dicht mogelijk bij het origineel hadden moeten blijven: een onderwaterprinses met rood haar, een witte huid en blauwe ogen.
Het is een soort omgekeerde cultural appropriation Je mag als blank kind in de VS ook niet in een indianenpakje naar een verkleedpartijtje toe.

Wat zou jouw verklaring zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937294
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Geen pure speculatie. Zie deze alinea uit het artikel:
[..]

Wat zou jouw verklaring zijn?
Ben je nu serieus? Speculatie betekent dat we kunnen discussiëren over de reden van de gebeurtenis, maar dat dit een gok, onzekerheid enzovoorts is. Dat is iets anders dan kunnen concluderen dat een specifieke reden met zekerheid de oorzaak was. Het verschil tussen speculeren over de reden van een moord versus de zekerheid na onderzoek wat het feitelijke motief was.

In het artikel is nergens een conclusie, geen afgerond onderzoek of bewijslast betreffende de reden voor het bekladden. Wel benoemd men een oude(re) discussie welke plaatsvond rondom een nieuwe versie van de Disney film. Dat is hooguit speculatie, de vraag of dit verband houdt is een pure gok, ofwel complete onzekerheid. Geen conclusie dus.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193937302
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Geen pure speculatie. Zie deze alinea uit het artikel (en uit diverse andere artikelen erover als je googelt op 'kleine zeermeermin racistisch'):
[..]

Het is een soort omgekeerde cultural appropriation Je mag als blank kind in de VS ook niet in een indianenpakje naar een verkleedpartijtje toe.

Wat zou jouw verklaring zijn?
Dus jij denkt dat BLM een standbeeld gaat bekladden omdat Disney géén roomblanke vrouw cast als Ariël?

Oke.

Verder fijn dat we nog een dertien-in-een-dozijn 'BLM stom negers moeten niet janken'-topic hebben, daar was behoefte aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:25:23 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937319
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:23 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ben je nu serieus? Speculatie betekent dat we kunnen discussiëren over de reden van de gebeurtenis, maar dat dit een gok, onzekerheid enzovoorts is. Dat is iets anders dan kunnen concluderen dat een specifieke reden met zekerheid de oorzaak was. Het verschil tussen speculeren over de reden voor een moord versus de zekerheid na onderzoek wat het feitelijke motief was.

In het artikel is nergens een conclusie, geen afgerond onderzoek of bewijslast betreffende de reden voor het bekladden. Wel benoemd men een oude(re) discussie welke plaatsvond rondom een nieuwe versie van de Disney film. Dat is hooguit speculatie, de vraag of dit verband is een pure gok, ofwel onzekerheid. Geen conclusie dus.
Prima om het daarop te houden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 10:26:46 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937335
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat BLM een standbeeld gaat bekladden omdat Disney géén roomblanke vrouw cast als Ariël?

Oke.
Ja. Jij vindt ze heel samenhangend in wat ze vinden? Ze pleiten ook voor segregatie, dus dit verbaast me ook niet echt.
quote:
Verder fijn dat we nog een dertien-in-een-dozijn 'BLM stom negers moeten niet janken'-topic hebben, daar was behoefte aan.
Dank je wel. Het leek me een idee om gewoon een soort overzichtstopic te maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937339
Het is een kwestie van tijd dat de verkleedpartijen tijdens carnaval worden ontdekt als doelwit.
Tot nu toe heeft de deugpolitie zich er nog niet echt aan gewaagd de grote rivieren over te steken.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:27:54 #18
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193937350
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:27 schreef Jemoederniet het volgende:
Het is een kwestie van tijd dat de verkleedpartijen tijdens carnaval worden ontdekt als doelwit.
Tot nu toe heeft de deugpolitie zich er nog niet echt aan gewaagd de grote rivieren over te steken.
Ja, inderdaad. Daar zit ook genoeg 'culturele toe-eigening' tussen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193937358
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:27 schreef Jemoederniet het volgende:
Het is een kwestie van tijd dat de verkleedpartijen tijdens carnaval worden ontdekt als doelwit.
Tot nu toe heeft de deugpolitie zich er nog niet echt aan gewaagd de grote rivieren over te steken.
Gelukkig maar. Hou die deugpolitie maar lekker in Carnavalsland.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193937549
Het begon allemaal met de negerzoen.

pi_193937713
Ik kon het niet geloven. Maar zie toch op de site van nyt

quote:
We will retain lowercase treatment for “white.” While there is an obvious question of parallelism, there has been no comparable movement toward widespread adoption of a new style for “white,” and there is less of a sense that “white” describes a shared culture and history. Moreover, hate groups and white supremacists have long favored the uppercase style, which in itself is reason to avoid it.
Neem zelf ook kennis van de bizarre argumenten.

https://www.nytco.com/press/uppercasing-black/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2020 10:57:14 ]
pi_193937745
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat het is. Want je zou zeggen dat 500 jaar geleden ook ver van hun bed is, maar dat is kennelijk geen probleem. Volgens mij zeggen ze er niets over omdat de slavenhouders niet blank zijn, dus dat past niet in hun verhaal.
Het is dan wel 500 jaar geleden, maar het heeft wel voor een groot deel gemaakt dat ze nu zijn waar ze zijn. Plus: mensen ervaren het als hun identiteit, dat anderen dat niet kunnen invoelen doet daar niet veel aan af.
  zondag 5 juli 2020 @ 11:01:40 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193937771
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, zit wat in.
[..]

De Kleine Zeemeermin is een sprookje van Hans Christian Andersen. Die zeemeermin heet Ariël. Ze is blank, heeft rood haar en blauwe ogen. In een verfilming wordt ze echter gespeeld door Hally Bailey. Die is donker. En dat wordt racistisch geacht. Ik snap het zelf ook niet.
Ja maar....

Dan casten ze een zwarte vrouw voor 007....voor de koningin van Engeland....voor weet ik wat voor klassiek blank volk...en dan is het juist een stap in de goede richting...en dan casten ze een zwarte vrouw voor een zeemeermin en dan is het racisme...

Dit is niet te doen joh...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 5 juli 2020 @ 11:06:10 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193937845
quote:
13s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:01 schreef Tyr80 het volgende:

[..]Dit is niet te doen joh...
Het is ook niet meer te doen.
  zondag 5 juli 2020 @ 11:08:42 #25
65846 Bocaj
Vámonos!
  zondag 5 juli 2020 @ 11:59:10 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193938624
Mijn eikel is ook een beetje gevoelig, ben ik hier dan in het goede topic? Je weet, gewoon zo’n zeikerig gevoel..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 5 juli 2020 @ 13:12:33 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193939555
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is dan wel 500 jaar geleden, maar het heeft wel voor een groot deel gemaakt dat ze nu zijn waar ze zijn. Plus: mensen ervaren het als hun identiteit, dat anderen dat niet kunnen invoelen doet daar niet veel aan af.
Maar waarom maken ze zich daar dan drukken om dan om de slavernij die vandaag de dag nog op grote schaal bestaat?

En ook: waarom zijn de nazaten van blanke slaven er eigenlijk niet mee bezig?
quote:
13s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:01 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja maar....

Dan casten ze een zwarte vrouw voor 007....voor de koningin van Engeland....voor weet ik wat voor klassiek blank volk...en dan is het juist een stap in de goede richting...en dan casten ze een zwarte vrouw voor een zeemeermin en dan is het racisme...

Dit is niet te doen joh...
Nee, klopt. Want als ze Uncle Ben verwijderen van de rijstverpakking is het straks ook weer racistisch.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Beste debater 2022 zondag 5 juli 2020 @ 13:14:40 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193939571
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is dan wel 500 jaar geleden, maar het heeft wel voor een groot deel gemaakt dat ze nu zijn waar ze zijn. Plus: mensen ervaren het als hun identiteit, dat anderen dat niet kunnen invoelen doet daar niet veel aan af.
Dat heb ik als Brabander met mijn katholiciteit. En Brabanders, Limburgers en Achterhoekers zijn hier meer en langer.

Wanneer komen herstelbetalingen en feestdagen voor ons?

Ofwel: onhoudbaar argument. Wanneer is iedereen uitgekwetst en uitbeledigd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 juli 2020 @ 13:21:43 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193939665
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat heb ik als Brabander met mijn katholiciteit. En Brabanders, Limburgers en Achterhoekers zijn hier meer en langer.

Wanneer komen herstelbetalingen en feestdagen voor ons?

Ofwel: onhoudbaar argument. Wanneer is iedereen uitgekwetst en uitbeledigd?
Zeg zeg, jullie eerst voor de inquisitie etc!

The sheer catholicity *stab*stab* :p
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Beste debater 2022 zondag 5 juli 2020 @ 13:22:08 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193939668
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:21 schreef nixxx het volgende:

[..]

Zeg zeg, jullie eerst voor de inquisitie etc!
Dat zeg ik, gebed zonder end dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 juli 2020 @ 13:35:09 #31
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193939835
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, gebed zonder end dit.
Misschien kunnen we ergens een moment uitkiezen dat iedereen op de wereld zijn of haar excuses aanbiedt aan alle andere mensen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193939848
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat heb ik als Brabander met mijn katholiciteit. En Brabanders, Limburgers en Achterhoekers zijn hier meer en langer.

Wanneer komen herstelbetalingen en feestdagen voor ons?

Ofwel: onhoudbaar argument. Wanneer is iedereen uitgekwetst en uitbeledigd?
Rationeel heb je waarschijnlijk gelijk. Emotioneel werkt het blijkbaar niet zo en dat is weg te rationaliseren, maar het gevoel dat ze hebben valt niet te ontkennen.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:48:18 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193940024
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Rationeel heb je waarschijnlijk gelijk. Emotioneel werkt het blijkbaar niet zo en dat is weg te rationaliseren, maar het gevoel dat ze hebben valt niet te ontkennen.
Ik hoop niet dat dat gevoel een basis wordt voor allerlei schadevergoedingen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 13:51:24 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193940086
quote:
99s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:44 schreef Mr.Ping het volgende:
Het begon allemaal met de negerzoen.

[ afbeelding ]
Hebben ze die serieus overwogen? _O- :o
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 13:52:29 #35
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193940107
quote:
13s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:01 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja maar....

Dan casten ze een zwarte vrouw voor 007....[...]
En dan maken ze er straks weer van dat het racistisch is omdat ze die zwarte vrouw het gevaarlijke werk laten doen. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 13:55:22 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193940150
quote:
Maar ik snap het niet. Dit lijkt spottend bedoeld maar het is de NPO. :?

Hé, ik heb vier posts op rij, mensen. :D *) _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 17:26:59 #37
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193945032
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar ik snap het niet. Dit lijkt spottend bedoeld maar het is de NPO. :?

Hé, ik heb vier posts op rij, mensen. :D *) _O_
Satire...Net als de Luizenmoeder!
  zondag 5 juli 2020 @ 18:55:33 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193946477
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Satire...Net als de Luizenmoeder!
Ja, alleen het verbaast me dat ze dat op de publieke omroep uitzenden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 19:51:26 #39
3542 Gia
User under construction
pi_193947556
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Daar zit ook genoeg 'culturele toe-eigening' tussen.
Alleen maar, eigenlijk. Dat is het idee achter verkleden; je wordt iemand anders, voor de grap.
Indiaan, Zwitser, arabier, Ruud Gullit (pruik), Kannibaal met pruik en bot door het haar, en noem maar op.

  zondag 5 juli 2020 @ 21:06:13 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193948712
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen maar, eigenlijk. Dat is het idee achter verkleden; je wordt iemand anders, voor de grap.
Indiaan, Zwitser, arabier, Ruud Gullit (pruik), Kannibaal met pruik en bot door het haar, en noem maar op.

[ afbeelding ]
Ja. En vroeger maakte iedereen gewoon grappen over iedereen. Als mensen grappen maken over autochtone Nederlanders, prima. Maar mensen zitten niet lekker in hun vel kennelijk en maken zich om alles boos.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 juli 2020 @ 21:15:35 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948866
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

De Kleine Zeemeermin is een sprookje van Hans Christian Andersen. Die zeemeermin heet Ariël. Ze is blank, heeft rood haar en blauwe ogen. In een verfilming wordt ze echter gespeeld door Hally Bailey. Die is donker. En dat wordt racistisch geacht. Ik snap het zelf ook niet.
Hoezo heet die zeemeermin Ariel in het sprookje van HC Andersen?
Volgens mij heeft ze in het sprookje helemaal geen naam en is die naam een Disneyverzinsel.

https://www.andersenstori(...)er/den_lille_havfrue
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2020 @ 21:21:22 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193948943
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo heet die zeemeermin Ariel in het sprookje van HC Andersen?
Volgens mij heeft ze in het sprookje helemaal geen naam en is die naam een Disneyverzinsel.

https://www.andersenstori(...)er/den_lille_havfrue
Dat dacht ik. Ik heb er geen studie van gemaakt. Dan klopt dat niet, maar niettemin vindt iemand het kennelijk racistisch.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193949598
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:56 schreef Federer-fan het volgende:

Maar wat ik mis in al die acties, meningen en gevoeligheden is ook maar één oproep om de slavernij die momenteel nog bestaat op de wereld - ongeveer dertig miljoen slaven - af te schaffen. Waarom wordt er geen druk uitgeoefend op de politiek om de slavernij in Afrika, India, het Midden-Oosten etc. af te schaffen?
Is deze opmerking een oproep van je ? Of is het meer een politiekcorrect voorwendsel om het discriminatiedebat af te wijzen. Discriminatie niet willen bespreken
Doe zelf die oproep ... zonder het als een middel te zien het discriminatiedebat als ongeldig te verklaren.
De protesten tegen amerikaans politieoptreden zijn uitgegroeid tot een protest tegen discriminatie op grond van ras en afkomst in het algemeen. Er is ook een vertakking naar foute figuren die slavernij bedreven en al heel lang met standbeelden een eerbetoon krijgen.
Die beweging gaat in beginsel niet om afschaffing van hedendaagse slavernij,
De anderhalvemeter -beweging, evenmin... Het gaat om de eigen vrijheden die men verdedigt.
Niet om de vrijheid van mensen heel ver weg, in slaafachtige situaties

[ Bericht 26% gewijzigd door Bluesdude op 05-07-2020 22:14:16 ]
  zondag 5 juli 2020 @ 22:17:45 #44
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193949764
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja. En vroeger maakte iedereen gewoon grappen over iedereen. Als mensen grappen maken over autochtone Nederlanders, prima. Maar mensen zitten niet lekker in hun vel kennelijk en maken zich om alles boos.
Ik blijf wachten op een pijnlijke grap richting blanken / Nederlanders, maar ze komen maar niet. Ooit een Belg tegengekomen die er 1 had: waarom begraven ze Nederlanders op hun buik? Fietsenrek.

Meer zat er niet in...

Ach waarschijnlijk heb ik gewoon te weinig struggles gehad in m'n leven...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 6 juli 2020 @ 08:12:50 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193954052
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 22:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is deze opmerking een oproep van je ? Of is het meer een politiekcorrect voorwendsel om het discriminatiedebat af te wijzen. Discriminatie niet willen bespreken
Doe zelf die oproep ... zonder het als een middel te zien het discriminatiedebat als ongeldig te verklaren.
De protesten tegen amerikaans politieoptreden zijn uitgegroeid tot een protest tegen discriminatie op grond van ras en afkomst in het algemeen. Er is ook een vertakking naar foute figuren die slavernij bedreven en al heel lang met standbeelden een eerbetoon krijgen.
Die beweging gaat in beginsel niet om afschaffing van hedendaagse slavernij,
De anderhalvemeter -beweging, evenmin... Het gaat om de eigen vrijheden die men verdedigt.
Niet om de vrijheid van mensen heel ver weg, in slaafachtige situaties
Het is gewoon een vraag: waarom gaan de anti-racismeprotesten van vandaag de dag over racisme uit het verre verleden en niet uit het heden?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 6 juli 2020 @ 08:19:13 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193954078
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:12 schreef Federer-fan het volgende:
Het is gewoon een vraag: waarom gaan de anti-racismeprotesten van vandaag de dag over racisme uit het verre verleden en niet uit het heden?
:')_!
Heb je wel opgelet? :D Ik denk het niet, want anders had je niet zo'n enorm domme vraag gesteld. _O- :*

Topic is klaar. Slotje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:26:29 #47
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193954126
quote:
15s.gif Op zondag 5 juli 2020 22:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ik blijf wachten op een pijnlijke grap richting blanken / Nederlanders, maar ze komen maar niet. Ooit een Belg tegengekomen die er 1 had: waarom begraven ze Nederlanders op hun buik? Fietsenrek.

Meer zat er niet in...

[...]
Hoe zou dat komen, denk je?
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')_!
Heb je wel opgelet? :D Ik denk het niet, want anders had je niet zo'n enorm domme vraag gesteld. _O- :*

Topic is klaar. Slotje.
Kennelijk niet. Mijn verklaring is dat ze het daar niet over hebben omdat de slavenhouders uit het heden niet blank zijn en dat dat dus niet in het verhaal past.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 6 juli 2020 @ 08:32:47 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193954170
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:26 schreef Federer-fan het volgende:
Kennelijk niet. Mijn verklaring is dat ze het daar niet over hebben omdat de slavenhouders uit het heden niet blank zijn en dat dat dus niet in het verhaal past.
Sorry hoor, maar a) het gaat wel degelijk om vandaag de dag, dus je aanname is al compleet ridicuul en b) je conclusie is nog veel ridiculer. Je geeft niet eens antwoord op je eigen vraag, maar gaat over op iets heel anders verder. :')

Vraag: Waarom gaan anti-racisme protesten niet over racisme van vandaag? (Wat het wél gaat.)
Antwoord: Omdat de slavenhouders van nu, niet blank zijn. :? :')
Da's geen antwoord hè. :D
Buiten het feit dat je wel erg kort door bocht gaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 6 juli 2020 @ 09:11:16 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193954498
quote:
13s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar a) het gaat wel degelijk om vandaag de dag, dus je aanname is al compleet ridicuul en b) je conclusie is nog veel ridiculer. Je geeft niet eens antwoord op je eigen vraag, maar gaat over op iets heel anders verder. :')

Vraag: Waarom gaan anti-racisme protesten niet over racisme van vandaag? (Wat het wél gaat.)
Antwoord: Omdat de slavenhouders van nu, niet blank zijn. :? :')
Da's geen antwoord hè. :D
Buiten het feit dat je wel erg kort door bocht gaat.
Je hebt gelijk. Het is te kort door de bocht. Wat ik bedoel is: Waarom gaan de anti-racismeprotesten van vandaag de dag wanneer het gaat over slavernij over slavernij uit het verre verleden en niet uit het heden?

Als er inderdaad ook wordt gesproken over slavernij in het heden in Afrika, India en dergelijke heb ik niet goed opgelet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 6 juli 2020 @ 09:18:32 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193954585
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:11 schreef Federer-fan het volgende:
Je hebt gelijk. Het is te kort door de bocht. Wat ik bedoel is: Waarom gaan de anti-racismeprotesten van vandaag de dag wanneer het gaat over slavernij over slavernij uit het verre verleden en niet uit het heden?
Op zich is dat ook niet heel gek. Je demonstreert over dingen die je raken. Die je aangaan.
quote:
Als er inderdaad ook wordt gesproken over slavernij in het heden in Afrika, India en dergelijke heb ik niet goed opgelet.
Waarom zou je je beperken tot Afrika, of India. Waarom niet de hele wereld. Kinderarbeid in Bangladesh, mensenhandel en gedwongen prostitutie in ... overal ter wereld. Etc. Etc.

Je kunt problemen ook zo groot maken, dat je er niks meer aan kunt doen. Dat is handig, want dan hoef je niks meer te doen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')