abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:50:52 #1
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193927507
Hoi,

Ik heb een vrij grote le creuset pan van 24 cm. Okay, dat is wellicht niet zo groot... Maar sinds mijn ex haar knapzak om de schouder sloeg, ben ik toch maar in mijn eentje. Als ik een curry wil maken is een pan met 4 liter inhoud of meer gewoon te groot. Het zou fijn zijn als ik een kleiner pannetje had.

Nu dacht ik koop gewoon een le creuset in een kleinere maat, maar toen dacht ik... Ik wil juist meer stoofpotten, curry's en chili maken. Waarom koop ik niet een ketel? Zo'n kleiner keteltje is wat goedkoper en ik kan er misschien wat meer mee.

Toen zat ik te denken aan een Fissler uit Duitsland, die hebben roestvrijstalen braadpannen. Ik neem aan dat zoiets werkt? http://www.fissler.nl/pro(...)le-4.html?no_cache=1

Heeft iemand anders nog tips? Alvast bedankt!
Gelieve verwijderen
pi_193927873
Die gietijzeren pannen hebben een andere warmteverdeling als een gewone pan. En de creusets en de rip-offs hebben door het design van de deksel minder vochtverlies. Dit is fijn met de lange bereidingen die traditioneel in deze pannen gebeurd. De functie van deze pannen is simpelweg anders en ze kunnen elkaar in mijn ogen niet vervangen worden door een gewone pan.
pi_193928046
Ik volg Sylvia Witteman en lees haar (kook)boeken graag. En kook daar dan ook uit. :')

Zij zegt al jaren dat de braadpannen van IKEA even goed zijn als die van La Creuset. Ik heb zelf de laatstgenoemde al jaren, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben dan zou ik zeker geneigd zijn die Ikea pan te proberen. Witteman weet waar ze het over heeft, in mijn ogen, dus daar durf ik wel op te vertrouwen.

Wellicht heb je hier iets aan! Succes. :)
Is dat zo?
pi_193928197
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:28 schreef Smallish het volgende:
Ik volg Sylvia Witteman en lees haar (kook)boeken graag. En kook daar dan ook uit. :')

Zij zegt al jaren dat de braadpannen van IKEA even goed zijn als die van La Creuset. Ik heb zelf de laatstgenoemde al jaren, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben dan zou ik zeker geneigd zijn die Ikea pan te proberen. Witteman weet waar ze het over heeft, in mijn ogen, dus daar durf ik wel op te vertrouwen.

Wellicht heb je hier iets aan! Succes. :)
Behalve dat zij betaald wordt voor reclame. Ik zou m’n geld er niet aan uitgeven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:38:02 #5
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193928210
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:28 schreef Smallish het volgende:
Ik volg Sylvia Witteman en lees haar (kook)boeken graag. En kook daar dan ook uit. :')

Zij zegt al jaren dat de braadpannen van IKEA even goed zijn als die van La Creuset. Ik heb zelf de laatstgenoemde al jaren, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben dan zou ik zeker geneigd zijn die Ikea pan te proberen. Witteman weet waar ze het over heeft, in mijn ogen, dus daar durf ik wel op te vertrouwen.

Wellicht heb je hier iets aan! Succes. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:37 schreef Chinless het volgende:

[..]

Behalve dat zij betaald wordt voor reclame. Ik zou m’n geld er niet aan uitgeven.
Zijn ook alleen grote formaten. :') Ik zoek een klein pannetje.
Gelieve verwijderen
pi_193929639
Ik heb een kleine slowcooker hier van Crockpot, werkeloos.
.
pi_193936312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:50 schreef Fernweh het volgende:
Hoi,

Ik heb een vrij grote le creuset pan van 24 cm. Okay, dat is wellicht niet zo groot... Maar sinds mijn ex haar knapzak om de schouder sloeg, ben ik toch maar in mijn eentje. Als ik een curry wil maken is een pan met 4 liter inhoud of meer gewoon te groot. Het zou fijn zijn als ik een kleiner pannetje had.

Nu dacht ik koop gewoon een le creuset in een kleinere maat, maar toen dacht ik... Ik wil juist meer stoofpotten, curry's en chili maken. Waarom koop ik niet een ketel? Zo'n kleiner keteltje is wat goedkoper en ik kan er misschien wat meer mee.

Toen zat ik te denken aan een Fissler uit Duitsland, die hebben roestvrijstalen braadpannen. Ik neem aan dat zoiets werkt? http://www.fissler.nl/pro(...)le-4.html?no_cache=1

Heeft iemand anders nog tips? Alvast bedankt!
RVS kookt heel anders dan gietijzer. RVS is prima om redelijk vloeibare dingen te koken, een plakkerige curry gaat al snel aanbranden en aankoeken. Vervolgens is het schoonmaken zonder te krassen een ramp.

Voor curries of stoofpotten zou ik toch kijken naar zo'n gietijzeren braadpan in een kleiner formaat of eventueel een geemailleerde pan. Le creusset of een redelijk b-merk maakt naar mijn gevoel weinig uit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:37 schreef Chinless het volgende:

[..]

Behalve dat zij betaald wordt voor reclame. Ik zou m’n geld er niet aan uitgeven.
Ik denk niet dat Sylvia Witteman door de IKEA betaald wordt (google maar eens op Witteman+IKEA, je krijgt niet bepaald de meest ikea vriendeljke uitspraken). En dat gietijzeren pannen van IKEA of Hema net zo goed zijn als die van le Creuset is ook mijn ervaring. Ik heb hier 3 pannen van ze alle drie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_193938543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:38 schreef Fernweh het volgende:

[..]


[..]

Zijn ook alleen grote formaten. :') Ik zoek een klein pannetje.
Ik geloof niet dat Witteman betaald wordt. En tja, dat formaat dat is dan wel een dingetje..... Le Creuset is in ieder geval voor mij niet heilig. We hebben hier ook kleinere braadpannen in de kast staan. Merkloos. Doen het uitstekend.
Is dat zo?
  zondag 5 juli 2020 @ 13:39:49 #9
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193939894
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:52 schreef Smallish het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Witteman betaald wordt. En tja, dat formaat dat is dan wel een dingetje..... Le Creuset is in ieder geval voor mij niet heilig. We hebben hier ook kleinere braadpannen in de kast staan. Merkloos. Doen het uitstekend.
Nou mijn ma had een paar merkloze, en die gingen altijd lastig doen... Toen had ik zoiets van, daar heb ik geen zin in. Maar misschien zat ze wel te agressief in die pan te schrapen. Toen zei iemand tegen me je moet Le Creuset kopen die gaan een leven lang mee. Afijn heb ik dat maar gedaan.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

RVS kookt heel anders dan gietijzer. RVS is prima om redelijk vloeibare dingen te koken, een plakkerige curry gaat al snel aanbranden en aankoeken. Vervolgens is het schoonmaken zonder te krassen een ramp.

Voor curries of stoofpotten zou ik toch kijken naar zo'n gietijzeren braadpan in een kleiner formaat of eventueel een geemailleerde pan. Le creusset of een redelijk b-merk maakt naar mijn gevoel weinig uit.
[..]

Ik denk niet dat Sylvia Witteman door de IKEA betaald wordt (google maar eens op Witteman+IKEA, je krijgt niet bepaald de meest ikea vriendeljke uitspraken). En dat gietijzeren pannen van IKEA of Hema net zo goed zijn als die van le Creuset is ook mijn ervaring. Ik heb hier 3 pannen van ze alle drie.
Bedankt voor je advies! Helaas heeft de hema ook alleen een 24 centimer pan, die heb ik al... Ik ga wel eens kijken voor een braadpan B-merk of misschien een BK die zijn ook wat duurder, maar zullen kwalitatief wel goed zijn dan.
Gelieve verwijderen
pi_193940266
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:39 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Nou mijn ma had een paar merkloze, en die gingen altijd lastig doen... Toen had ik zoiets van, daar heb ik geen zin in. Maar misschien zat ze wel te agressief in die pan te schrapen. Toen zei iemand tegen me je moet Le Creuset kopen die gaan een leven lang mee. Afijn heb ik dat maar gedaan.
[..]

Bedankt voor je advies! Helaas heeft de hema ook alleen een 24 centimer pan, die heb ik al... Ik ga wel eens kijken voor een braadpan B-merk of misschien een BK die zijn ook wat duurder, maar zullen kwalitatief wel goed zijn dan.
kijk eens online bij Blokker. Die hebben erg veel keuze ook in de kleinere braadpannen.
pi_193940392
ik heb een bk pan van de blokker voldoet prima
En een diepe pan van de ikea

maar hier hebben ze goed spul
https://www.meesterslijpers.nl/braadpannen
pi_193940411
Neem je deze 15,95, koopje gaat een leven mee
https://www.meesterslijpers.nl/braadpan-gietijzer-17cm
  zondag 5 juli 2020 @ 17:33:43 #13
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193945155
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:16 schreef Karzai het volgende:
ik heb een bk pan van de blokker voldoet prima
En een diepe pan van de ikea

maar hier hebben ze goed spul
https://www.meesterslijpers.nl/braadpannen
BK had wat korting op hun site. Heb twee pannen gescoord, ik gebruik toch het liefste een braadpan, ook voor pasta en zo. :)
Gelieve verwijderen
  Tettenkoning maandag 6 juli 2020 @ 15:23:02 #14
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_193958971
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Voor curries of stoofpotten zou ik toch kijken naar zo'n gietijzeren braadpan in een kleiner formaat of eventueel een geemailleerde pan. Le creusset of een redelijk b-merk maakt naar mijn gevoel weinig uit.
Inderdaad. Gietijzer is gietijzer, daar verandert een merkje verder weinig aan.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  maandag 6 juli 2020 @ 15:25:50 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193959017
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:33 schreef Fernweh het volgende:

[..]

BK had wat korting op hun site. Heb twee pannen gescoord, ik gebruik toch het liefste een braadpan, ook voor pasta en zo. :)
Maar welke heb je nu gekocht, dan?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:33:10 #16
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193959137
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar welke heb je nu gekocht, dan?
https://www.bk.nl/bk-cuisson-dutch-oven-20-cm-red
Gelieve verwijderen
pi_193959288
quote:
Da’s een leuk pannetje.
Ik heb zowel Le creuset (geërfd) als al zo’n 20 jaar eentje van Ikea, beiden bevallen prima. Ik had ook een Hackman en dat was een waardeloos geval dat ging roesten (ik doe alles in de vaatwasser)
  maandag 6 juli 2020 @ 18:26:01 #18
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193961779
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Da’s een leuk pannetje.
Ik heb zowel Le creuset (geërfd) als al zo’n 20 jaar eentje van Ikea, beiden bevallen prima. Ik had ook een Hackman en dat was een waardeloos geval dat ging roesten (ik doe alles in de vaatwasser)
Ja ik heb deze er nog bij gedaan: https://www.bk.nl/bk-gourmand-braadpan-gietijzer-24-cm

Kreeg nog 5 euro korting om me te abboneren op de nieuwsbrief, twee goeie pannetjes voor 60 euro. Op zich had ik al eentje van 24 cm, maar ik vind braadpannen de meest veelzijdige pannen die er zijn, en nu waren ze lekker geprijst. :)
Gelieve verwijderen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')