abonnement Unibet Coolblue
pi_193921604
Speedgebruik op Goeree-Overflakkee groter dan in Barcelona en Parijs

Het speedgebruik op Goeree-Overflakkee is schrikbarend hoog. Zelfs Europese steden als Amsterdam, Barcelona en Parijs blijven achter bij het Zuid-Hollandse eiland.

Dat blijkt uit rioolwateronderzoek dat op vijf plekken op Goeree-Overflakkee is uitgevoerd. Burgemeester Ada Grootenboer is geschokt en vindt de uitkomst ontluisterend.

De gemeente wil op zoek naar de oorzaken van het grote gebruik van speed. Er is zowel gemeten in een week in juni als in een week in september vorig jaar. In beide perioden waren er veel toeristen op het eiland. In die maanden verdubbelt het ‘inwonertal’ naar 100.000 mensen. Het is mogelijk dat de uitkomsten daardoor vertekend zijn. Maar met zekerheid is dat niet te zeggen, zegt Grootenboer.

Vooral ook omdat het verbruik op de kop van het eiland, waar veruit de meeste toeristen verblijven, niet veel afwijkt van die op de andere delen, vult wateronderzoeker Thomas ter Laak van water onderzoeksinstituut KWR aan. Zijn organisatie voerde het onderzoek uit in opdracht van de gemeente.


Het onderzoek geeft geen uitsluitsel over de oorzaken. De gemeente gaat zich nu richten op zowel de jeugd als volwassenen, omdat drugsgebruik niet te relateren is aan één bepaalde leeftijdsgroep.

In andere vormen van drugsgebruik, zoals crystal meth, xtc, cocaïne en cannabis, wijkt Goeree-Overflakkee niet af van andere kleinere gemeenten en blijkt het gebruik aanzienlijk lager te zijn dan in de grotere gemeenten in Nederland en Europa.

Burgemeester Grootenboer zegt dat ze nu ‘een eerlijk beeld’ hebben van het drugsgebruik op het eiland. ,,Vaak als mensen lijsten invullen, is de vraag of ze echt vertellen wat ze gebruiken.’’ Wateronderzoeksinstituut KWR benadrukt dat je om deze uitslagen niet heen kan, ‘want drugsgebruik komt terug in de urine en ontlasting’. ,,Dat is te meten in het rioolwater. We noemen rioolwater dan ook wel de spiegel van de samenleving’’, aldus Thomas ter Laak.

Het onderzoek wordt over vier jaar herhaald, maar dan in een andere periode van het jaar. Dan wordt waarschijnlijk een periode gekozen waarin er minder toeristen op het eiland verblijven. Hoewel dat niet mee zal vallen. Want, zo geeft Grootenboer aan: ,,Toeristen zijn jaarrond aanwezig op ons eiland.’’

Als samenle­ving hebben we de verantwoor­de­lijk­heid om hier de strijd tegen aan te gaan


De gemeente is nu aan zet. In samenwerking met talrijke organisaties en instanties op en buiten het eiland, wil zij de problematiek verder onderzoeken en nog intensiever te lijf gaan. Hoewel alleen het speedgebruik afwijkt, zal die aanpak gericht zijn op alle vormen van drugsgebruik, ook die niet schrikbarend afwijken. ,,Een verslaving is een ernstig probleem dat levens ontwricht, niet alleen van de gebruikers, maar ook van de omgeving. Dat moeten we niet bagatelliseren’’, zegt wethouder Berend Jan Bruggeman.


Overigens blijkt uit een vergelijk tussen de meetpunten op Goeree-Overflakkee dat de zuivering van Goedereede meer sporen van crystal meth, xtc, cocaïne en cannabis laat zien dan de zuiveringen van Oude-Tonge en Middelharnis.

Onderzoeker Ter Laak ziet maar weinig gemeenten die net als Goeree-Overflakkee de stap durven te zetten om een onderzoek als dit uit te laten voeren. ,,Omdat het een confronterend inzicht in de omvang van het drugsgebruik geeft.’’ Hij vindt dat Goeree-Overflakkee wat dit betreft ‘lef toont’. ,,En belangrijk voordeel is dat het onderzoek de mogelijkheid geeft om na verloop van tijd de impact van genomen maatregelen te meten.’’


https://www.ad.nl/voorne-(...)-en-parijs~a17aae7c/


https://nos.nl/artikel/23(...)ls-in-amsterdam.html

Ik ben zelf wel een beetje bekend met het eiland en deze uitkomst verbaasd me niet. Het valt me wel op dat er bij zwartekousengebieden drugsgebruik hoger lijkt te zijn dan bij minder gelovige gebieden. Zou er een link zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-07-2020 12:31:15 ]
pi_193921621
En wat is daar precies mis mee? Oh wacht, iedereen moet binnen ze lijntjes kleuren wat door een paar studiebollen als normaal wordt ervaren. Want alles wat afwijkt is slecht en abnormaal :')
U MAD?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:17:53 #3
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193921624
Nog nooit van die gemeente gehoord.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:18:51 #4
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_193921638
Een eiland, dus dat betekent dat er regelmatig speedboten langs varen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_193921641
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:17 schreef Grishenko_ het volgende:
Nog nooit van die gemeente gehoord.
Het is meer een eiland met verschillende dorpjes.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:19:51 #6
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193921655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is meer een eiland met verschillende dorpjes.
Waar ligt dat eiland dan? Is dat een van die eilanden zoals Texel en Schiermonnikoog?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_193921667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:19 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Waar ligt dat eiland dan? Is dat een van die eilanden zoals Texel en Schiermonnikoog?
Nee. Één van de eilanden boven Zeeland.
pi_193921677
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben zelf wel een beetje bekend met het eiland en deze uitkomst verbaasd me niet. Het valt me wel op dat er bij zwartekousengebieden drugsgebruik hoger lijkt te zijn dan bij minder gelovige gebieden. Zou er een link zijn?
Gelovigen verbieden van alles, alles wat je verbied is extra leuk om te doen.
Maar zolang je zondag in kerk zit, zaterdag in de sjoel of vrijdag in de moskee is er niks aan de hand.
So we just called him Fred too
pi_193921693
Of ligt daar nu een lab die een drug staan produceren..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Spellchecker zaterdag 4 juli 2020 @ 12:22:56 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193921704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:18 schreef XDo het volgende:
Een eiland, dus dat betekent dat er regelmatig speedboten langs varen.
:D
pi_193921746
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:21 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Gelovigen verbieden van alles, alles wat je verbied is extra leuk om te doen.
Maar zolang je zondag in kerk zit, zaterdag in de sjoel of vrijdag in de moskee is er niks aan de hand.
Precies. We hebben daar vrienden wonen en mijn vriend opperde toen of het wonen daar niks voor ons zou zijn. Wil er nog niet dood gevonden worden.
pi_193921751
Lekker aan de pep met z'n allen _O_
pi_193921756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:18 schreef XDo het volgende:
Een eiland, dus dat betekent dat er regelmatig speedboten langs varen.
_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:26:24 #14
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193921773
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee. Één van de eilanden boven Zeeland.
Wist niet eens dat Zeeland eilanden had.

Voor de rest vind ik het redelijk apart dat gereformeerde dorpen het vaakst speed gebruiken, terwijl dat juist de grootste troep is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_193921849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:18 schreef XDo het volgende:
Een eiland, dus dat betekent dat er regelmatig speedboten langs varen.
Okay, ik moest echt hard lachen _O-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:34:14 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193921898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wist niet eens dat Zeeland eilanden had.

Voor de rest vind ik het redelijk apart dat gereformeerde dorpen het vaakst speed gebruiken, terwijl dat juist de grootste troep is.
Ben benieuwd naar de oorzaken. Best vervelend wonen blijkbaar daar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193921930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wist niet eens dat Zeeland eilanden had.

Voor de rest vind ik het redelijk apart dat gereformeerde dorpen het vaakst speed gebruiken, terwijl dat juist de grootste troep is.
Het ligt boven Zeeland. Goeree hoort bij Zuid Holland.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:37:37 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:44:22 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193922023
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:37 schreef RedFever007 het volgende:
Opnames nieuwe Speed
film?
Als je stopt met snuiven en slikken ontplof je.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193922071
Las pas geleden dat uit rioolonderzoek bleek dat het aantal coronabesmettingen In Amsterdam toenam.
Nu gebruiken ze rioolonderzoek voor drugsgebruik. Vraag me af wat ze nog meer onderzoeken in het riool en wat er met die gegevens gebeurt.
En hoe ver mogen ze gaan? Mogen ze een individuele afvoer controleren zodat je weet of die persoon ziek is? Drugs gebruikt? Elke dag onder de douche staat? Zwanger is? DNA verzamelen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_193922104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de oorzaken. Best vervelend wonen blijkbaar daar.
Er is daar vrij weinig te doen. Je kan naar de kerk en dat is het wel zo'n beetje.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:49:56 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193922107
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als je stopt met snuiven en slikken ontplof je.
Slikt ze denk je?
pi_193922151
wause plantage altijd nr1
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef Grishenko_ het volgende:
Voor de rest vind ik het redelijk apart dat gereformeerde dorpen het vaakst speed gebruiken, terwijl dat juist de grootste troep is.
Ja, iemand daar een verklaring voor? :P

Verbaasd me sowieso dat mensen uit die regio's bijna uitsluitend speed, GHB of cocaïne gebruiken. En hogeropgeleiden uit de stad weer vaker MDMA of psychedelica (ook wel cocaïne overigens. maar speed en GHB is echt een beetje een dingetje in gereformeerde dorpen en bij lageropgeleide mensen).
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193922172
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[...] Zelfs Europese steden als Amsterdam, Barcelona en Parijs blijven achter bij het Zuid-Hollandse eiland.
[...]
Vanwaar deze 'zelfs'? In van die dorpen/kleine steden waar drugsgebruik onder jongeren de norm is en alle jeugd als het ware een grote vriendengroep vormt ligt het drugsgebruik volgens mij altijd al veel hoger dan in grote steden. Of in ieder geval op basis van rioolwatermetingen dan.

Ben juist benieuwd of Goeree nu Oudewater van de troon heeft gestoten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 12:56:44 ]
pi_193922183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, iemand daar een verklaring voor? :P

Verbaasd me sowieso dat mensen uit die regio's bijna uitsluitend speed, GHB of cocaïne gebruiken. En hogeropgeleiden uit de stad weer vaker MDMA of psychedelica (ook wel cocaïne overigens. maar speed en GHB is echt een beetje een dingetje in gereformeerde dorpen en bij lageropgeleide mensen).
Hogeropgeleiden menen namelijk altijd te moeten pronken met educatieve achtergrond en dat ook vooral te benoemen als argument in zoveel mogelijk discussies. Immers zou de klap te groot zijn als ze moeten beseffen dat arrogantie een illusie is.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Vanwaar deze 'zelfs'? In van die dorpen/kleine steden waar drugsgebruik onder jongeren de norm is en alle jeugd als het ware een grote vriendengroep vormt ligt het drugsgebruik volgens mij altijd al veel hoger dan in grote steden. Of in ieder geval op basis van rioolwatermetingen dan.

Ben juist benieuwd of Goeree nu Oudewater van de troon heeft gestoten.
In Amsterdam wordt dagelijks 4 kilo (!!!) cocaïne gesnoven, zo is vorig jaar uit onderzoek gebleken.
Het grootste gedeelte op de Zuidas.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193922223
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wist niet eens dat Zeeland eilanden had.

Voor de rest vind ik het redelijk apart dat gereformeerde dorpen het vaakst speed gebruiken, terwijl dat juist de grootste troep is.
Je hebt wel je basisschool afgemaakt?
pi_193922260
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

In Amsterdam wordt dagelijks 4 kilo (!!!) cocaïne gesnoven, zo is vorig jaar uit onderzoek gebleken.
Het grootste gedeelte op de Zuidas.
Maar dat is geen garantie om de hoogste concentraties in het rioolwater te meten. Als het maar genoeg wordt verdund met ander huishoudelijk afvalwater komt je niet per se hoog uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 13:03:21 ]
pi_193922262
Ik denk dat het aan de rare tyde deze corona tyde ligt. Immers hebben mensen minder papier dus moeten ze sprokkelen. Ferraris gaan de deur uit Hyundais komen ervoor terug.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922299
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:56 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Hogeropgeleiden menen namelijk altijd te moeten pronken met educatieve achtergrond en dat ook vooral te benoemen als argument in zoveel mogelijk discussies. Immers zou de klap te groot zijn als ze moeten beseffen dat arrogantie een illusie is.
Wat ik zeg is gewoon feitelijk juist. Je kan dat hier vinden: https://www.trimbos.nl/do(...)52c-9d59105a85c2.pdf
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193922317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat ik zeg is gewoon feitelijk juist. Je kan dat hier vinden: https://www.trimbos.nl/do(...)52c-9d59105a85c2.pdf
Doet helemaal niets af aan mijn post.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922324
Of moet ik je serieus uitleggen dat het met beschikbaar budget te maken heeft niet zozeer met educatieve achtergrond

Edit: de algehele cultuur rondom verschillende inkomensgroepen nog buiten beschouwing gelaten
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922845
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Goeree-Overflakkee
Die naam. :')
  zaterdag 4 juli 2020 @ 15:03:36 #35
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193923630
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:59 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je hebt wel je basisschool afgemaakt?
Nee, wat is een basisschool?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_193928338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nee, wat is een basisschool?
Die periode dat Wes en Tony je wegwijs maken op de straten. De dynamiek van de pack leren en je je eerste dealtjes laat zetten. Introductie zeg maar.
Don't follow me, I'm just a man.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:00:04 #37
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193929532
Is maar de vraag of dat echt zo is, met Corona in Amsterdam had KWR pas geleden ook een blunder.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:54 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193929737
Goh, hoe zou dat komen? Omdat er geen tyfus te doen is op zo'n eiland naast bier zuipen en speed snuiven en daar is verder niks mis mee.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:41:49 #39
130803 Gripper
Get a grip
pi_193930338
Ik denk dat het te maken heeft met de visserij, dat is echt een bedrijfstak waar je werkt tot je erbij neervalt.
Op Urk snuiven ze zich tenslotte ook helemaal een slag in de rondte. Hard werken, lange dagen, dan wil je knallen en zoveel mogelijk van die mooie Zeeuwse platte oesters, Oosterschelde kreeft en ander mooi zeespul op je schuit laden. Want dat levert lekker veel geld op en dan kan je weer speed kopen en drinken zonder dronken te worden :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193930379
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Goh, hoe zou dat komen? Omdat er geen tyfus te doen is op zo'n eiland naast bier zuipen en speed snuiven en daar is verder niks mis mee.
Amen _O_
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193930407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:54 schreef Discombobulate het volgende:

Ja, iemand daar een verklaring voor? :P

Verbaasd me sowieso dat mensen uit die regio's bijna uitsluitend speed, GHB of cocaïne gebruiken. En hogeropgeleiden uit de stad weer vaker MDMA of psychedelica (ook wel cocaïne overigens. maar speed en GHB is echt een beetje een dingetje in gereformeerde dorpen en bij lageropgeleide mensen).
Goedkoper (speed in ieder geval is vrij goedkoop vergeleken met de rest).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 juli 2020 @ 04:50:14 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193935241
Beetje raar dat die burgemeester zo verbaasd reageert. 25 jaar geleden werd Goeree Overflakkee al het Witte Eiland genoemd. Niks nieuws onder de zon dus.
pi_193935272
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 04:50 schreef the-eye het volgende:
Beetje raar dat die burgemeester zo verbaasd reageert. 25 jaar geleden werd Goeree Overflakkee al het Witte Eiland genoemd. Niks nieuws onder de zon dus.
Vernuftige mannetjes
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 07:59:15 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193935967
In hoeverre vertekent het dumpen van drugsafval in het riool nog deze cijfers?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193935985
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 04:50 schreef the-eye het volgende:
Beetje raar dat die burgemeester zo verbaasd reageert. 25 jaar geleden werd Goeree Overflakkee al het Witte Eiland genoemd. Niks nieuws onder de zon dus.
Naar wat ik gelezen heb was dit onderzoek ook helemaal uitgevoerd op vraag van politici daar. Een één of andere stichting bestaande uit moeders had hierop gehamerd, wat mij doet vermoeden dat drugs de laatste jaren daar nog meer een probleem is geworden.
pi_193936000
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Naar wat ik gelezen heb was dit onderzoek ook helemaal uitgevoerd op vraag van politici daar. Een één of andere stichting bestaande uit moeders had hierop gehamerd, wat mij doet vermoeden dat drugs de laatste jaren daar nog meer een probleem is geworden.
Ik heb ervaring met moeders die hameren op drugs. Geloof me, die kunnen de rest nogal uit het oog verliezen.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193936075
Moeders die hameren op drugs. Hoe moet ik dat zien?
In plaats van 'eet je bord leeg' is het 'snuif je sealtje leeg' of zo? 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193938347
quote:
11s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:18 schreef StateOfMind het volgende:
Moeders die hameren op drugs. Hoe moet ik dat zien?
In plaats van 'eet je bord leeg' is het 'snuif je sealtje leeg' of zo? 8-)
Nee het is "hah ik luister lekker naar niks van wat je zegt, in plaats daarvan ga ik mn monoloog hervatten zodra je bent uitgepraat."
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 12:36:57 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193939127
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Naar wat ik gelezen heb was dit onderzoek ook helemaal uitgevoerd op vraag van politici daar. Een één of andere stichting bestaande uit moeders had hierop gehamerd, wat mij doet vermoeden dat drugs de laatste jaren daar nog meer een probleem is geworden.
Ik denk dat je niet eens van een drugsprobleem kunt spreken. Het is een refro organisatie die graag alles wil verbieden en daarvoor selectief shopt in de informatie die er over drugs te vinden is. Types als Ab Klink die meende door paddenstoelen te verbieden een drugsprobleem opgelost te hebben

[ Bericht 17% gewijzigd door the-eye op 05-07-2020 12:49:45 ]
pi_193939361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet eens van een drugsprobleem kunt spreken. Het is een refro organisatie die graag alles wil verbieden en daarvoor selectief shopt in de informatie die er over drugs te vinden is. Types als Ab Klink die meende door paddenstoelen te verbieden een drugsprobleem opgelost te hebben
Het gaat er ook om dat er niks te doen is en dat komt omdat niemand zijn nek durft uit te steken. Niemand durft het bijvoorbeeld aan om een (kleine) bioscoop daar te openen. Of winkels te openen die aantrekkelijk zijn voor de jeugd (skate winkels bijvoorbeeld). Gooi daar wat skateparken tegen aan en de jeugd heeft weer wat. Maar ik weet ook niet in hoeverre zulke activiteiten en winkels tegen worden gehouden daar.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:04:45 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193939467
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Naar wat ik gelezen heb was dit onderzoek ook helemaal uitgevoerd op vraag van politici daar. Een één of andere stichting bestaande uit moeders had hierop gehamerd, wat mij doet vermoeden dat drugs de laatste jaren daar nog meer een probleem is geworden.
Het zijn de moeders en politici die het probleem zijn. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_193939493
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn de moeders en politici die het probleem zijn. Legalize! *O*
Verbod op conservatieve politici en vervelende bemoeizuchtige moeders _O_
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:06:58 #53
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193939500
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het gaat er ook om dat er niks te doen is en dat komt omdat niemand zijn nek durft uit te steken. Niemand durft het bijvoorbeeld aan om een (kleine) bioscoop daar te openen. Of winkels te openen die aantrekkelijk zijn voor de jeugd (skate winkels bijvoorbeeld). Gooi daar wat skateparken tegen aan en de jeugd heeft weer wat. Maar ik weet ook niet in hoeverre zulke activiteiten en winkels tegen worden gehouden daar.
Ik zal niet beweren dat er veel te doen is voor de jeugd maar daar gaat het niet om joh. Als er iemand ontspoort en ergens in dat traject komt drugs voor dan wordt in die kringen dat graag als de oorzaak aangewezen.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:47:09 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193940006
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:00 schreef MichaelScott het volgende:
Is maar de vraag of dat echt zo is, met Corona in Amsterdam had KWR pas geleden ook een blunder.
Er wonen op Goeree Overflakkee 50.000 mensen (waarvan héél véél oudjes), in Amsterdam 850.000. Dan moet de jeugd toch wel heel veel speed gebruiken willen ze Amsterdam kunnen overtreffen. Ik heb dan ook zo m'n twijfels over dit onderzoek. Er zijn nogal wat stoffen die de analyses verstoren dus ik vraag me af hoe daar mee om is gegaan. Tevens vind ik het te gek voor woorden dat gemeenschapsgeld voor dit soort onderzoeken wordt gebruikt want het zegt niets over drugsproblematiek, misschien hoogstens iets over de mate van gebruik maar dat zijn toch echt twee verschillende dingen

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 05-07-2020 13:52:30 ]
pi_193940057
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er wonen op Goeree Overflakkee 50.000 mensen (waarvan héél véél oudjes), in Amsterdam 850.000. Dan moet je toch wel heel veel speed gebruiken wil je Amsterdam kunnen overtreffen. Ik heb dan ook zo m'n twijfels over dit onderzoek.
In verhouding tot werd er gezegd. Dus ik denk dat ze bedoelen dat ze per 50.000 inwoners in Amsterdam gerekend hebben?
  zondag 5 juli 2020 @ 13:53:03 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193940119
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In verhouding tot werd er gezegd. Dus ik denk dat ze bedoelen dat ze per 50.000 inwoners in Amsterdam gerekend hebben?
Okee dan heb ik niet goed gelezen
pi_194037384
quote:
Op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee heerst al generaties een "hardnekkige drugscultuur". Dat zegt ex-gebruiker Ronald de Bonte (46) bij Rijnmond. "Het wordt met de paplepel ingegoten." De Bonte leidt inmiddels een zelfhulpgroep voor verslaafden.

"Ik ken zelfs ouders die liever hun eigen kind drugs geven, zodat ze weten wat ze krijgen. Om op die manier de situatie te controleren die eigenlijk niet te controleren valt."

...

De drugscultuur is volgens De Bonte diepgeworteld. En het zijn echt niet alleen opgeschoten jongeren die op afgelegen plekken gebruiken, zegt hij. Het gebeurt ook in huiskamers, met kinderen. "Bijvoorbeeld op een verjaardag, dat ouders naast alcohol ook de drugs tevoorschijn halen. Mijn ervaring is dat kinderen echt wel doorhebben dat iets niet in de haak is. Of onbewust iets meekrijgen", zegt hij. "Maar kun je dat veranderen? Dat weet ik niet."

...
https://nos.nl/artikel/23(...)ree-overflakkee.html

WTF
pi_194038046
Als je vindt dat je mentaal gevangen zit, dan zoek je bevrijdingsmiddelen. Dus zoek naar die gevangenis om de oorzaak te vinden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:26:53 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194040807
quote:
Drugsgebruik is al jaren normaal in Nederland. Alleen sommige mensen op TV zitten nog in de ontkenningsfase. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194041108
quote:
Dat daar al jaren lang een drugsprobleem gaande is, dat is wel algemeen bekend. Echter kan ik me niet voorstellen dat ouders hun kinderen met verjaardagen drugs geven.
  Forum Admin zaterdag 11 juli 2020 @ 19:56:27 #61
232445 crew  Specularium
pi_194041168
quote:
Als samenle­ving hebben we de verantwoor­de­lijk­heid om hier de strijd tegen aan te gaan
Nou, nee.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:56:27 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194043016
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat daar al jaren lang een drugsprobleem gaande is, dat is wel algemeen bekend. Echter kan ik me niet voorstellen dat ouders hun kinderen met verjaardagen drugs geven.
Dat lees ik ook nergens. De volwassenen gebruiken zelf drugs waar hun kinderen bij zijn. Massa's mensen die dat al reden vinden om mensen op te sluiten en hun kinderen af te pakken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194043118
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat lees ik ook nergens. De volwassenen gebruiken zelf drugs waar hun kinderen bij zijn. Massa's mensen die dat al reden vinden om mensen op te sluiten en hun kinderen af te pakken.
Ah ok, verkeerd gelezen dan.

Tsja, als je nog steeds een goede ouder kunt zijn terwijl je high/stoned bent, be my guest. Mij lijkt het geen ideale combi.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:03:51 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194043177
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah ok, verkeerd gelezen dan.

Tsja, als je nog steeds een goede ouder kunt zijn terwijl je high/stoned bent, be my guest. Mij lijkt het geen ideale combi.
Dan moet je om te beginnen alcohol voor ouders verbieden. Alcohol is de gevaarlijkste, meest ongezonde en meest verslavende drug die er is. Op religie na misschien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194044430
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je om te beginnen alcohol voor ouders verbieden. Alcohol is de gevaarlijkste, meest ongezonde en meest verslavende drug die er is. Op religie na misschien.
Deze post spat van de intelligentie.
Don't follow me, I'm just a man.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 23:26:20 #66
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194044961
quote:
Dit leest als een karikatuur. Wellicht dat je een enkel gezin op Goeree kunt vinden waar dit gebeurt, vandaar dat er ook maar 1 bron is voor dit verhaal (ervaringsdeskundige Ronald)? Als dit echt een wijdverbreid fenomeen zou zijn, zou je meerdere bronnen moeten kunnen opsnorren. Dit riekt naar gevalletje sensatiejournalistiek waar ijverige journalist aangemoedigd door de redacteur gretig stelt dat dit de norm is op Goeroe omwille van de kliks die het genereert.
pi_194047746
quote:
Bizar.
Dus op zo'n (kring)verjaardag komt eerst de schaal met blokjes kaas met augurk met een vlaggetje w/ en metworst voorbij, gevolgd door de schaal met pillen en poeders _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194047755
En op bruiloften staat bij uitnodigingen bij de cadeau tip zeker 'een envelopje' :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 juli 2020 @ 07:00:15 #69
117098 Hathor
Effe niet
pi_194047765
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:55 schreef StateOfMind het volgende:
En op bruiloften staat bij uitnodigingen bij de cadeau tip zeker 'een envelopje' :')
:')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:06:30 #70
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194050819
quote:
Ik neem mijn eerdere uitspraken over Goeree-Overflakkee terug. Paradijsje op aarde. _O_

Gewoon lekker op een feestje een lijntje erbij, zonder hysterisch te doen over de kinderen, die je ook al zien drinken en jongeren die toch wel gebruiken begeleiden bij het verkrijgen van het juiste spul. _O_ Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:06:42 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194050823
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bizar.
Dus op zo'n (kring)verjaardag komt eerst de schaal met blokjes kaas met augurk met een vlaggetje w/ en metworst voorbij, gevolgd door de schaal met pillen en poeders _O-
Vergeet de alcohol niet. En in extreme gevallen word er ook nog samen gebeden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194050910
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)ree-overflakkee.html
Maar ook de gesloten cultuur van het eiland heeft er volgens hem mee te maken. "Er niet over praten, er niks aan doen. Zo wordt het probleem in stand gehouden. Ik heb niet meegekregen om over emoties te praten. Het was altijd: slikken en doorgaan.
pi_194050949
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:26 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dit leest als een karikatuur. Wellicht dat je een enkel gezin op Goeree kunt vinden waar dit gebeurt, vandaar dat er ook maar 1 bron is voor dit verhaal (ervaringsdeskundige Ronald)? Als dit echt een wijdverbreid fenomeen zou zijn, zou je meerdere bronnen moeten kunnen opsnorren. Dit riekt naar gevalletje sensatiejournalistiek waar ijverige journalist aangemoedigd door de redacteur gretig stelt dat dit de norm is op Goeroe omwille van de kliks die het genereert.
Saaie nuchtere mensen die niet uit verveling gaan speedballen. :') Waarom ook lekker sporten, gamen of een wandelingetje maken als je net zo makkelijk een dikke spuit kunt zetten of lekker kunt gaan chinezen? _O_
pi_194051377
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik neem mijn eerdere uitspraken over Goeree-Overflakkee terug. Paradijsje op aarde. _O_

Gewoon lekker op een feestje een lijntje erbij, zonder hysterisch te doen over de kinderen, die je ook al zien drinken en jongeren die toch wel gebruiken begeleiden bij het verkrijgen van het juiste spul. _O_ Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Is ook gewoon handig, als de zoon van je collega/buurman ook je dealer is. Kan je die gast er ook eens op aanspreken als dat joch te laat is oid.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')