abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193919413
Het bestond al, omdat Tesla. Maar nu heeft BMW hetzelfde plan. Simpel, verkoop alle auto's met het volle optiepakket en laat gebruikers betalen als ze van de opties gebruik willen maken.
Wat een briljant plan! Zo worden auto's vast goedkoper.

Toch? Ja?

Is die keuzevrijheid een goed idee, of gaat dit helemaal de verkeerde kant op?

Bron:https://www.google.com/ur(...)-h13EoyK09us&cf=1
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_193919440
Jij kunt toch geen tesla betalen man. 🤣

Maar serieus. We gaan toe naar abonnementen. Autopilot en bijvoorbeeld auto’s die nadat ze jou vervoerd hebben ergens anders een ritje gaan doen en dan buik de stad ergens parkeren.
Whatever...
pi_193919487
In hoeverre ben je in overtreding als je de software op jouw auto manipuleert om de features te ontgrendelen?

Raak je dan alleen de garantie kwijt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_193919522
Abonnementen voor functies. Of nog genialer betalen wanneer je het gebruikt. Dan zet je stiekem alle opties aan en dan iedere maand kassa.

Maar kan mij wel voorstellen, dat je bijvoorbeeld autopilot of adaptive cruise alleen op vakantie wil gebruiken.

Ik rijd altijd met cruise aan. Maar zelfs dat is niet gebruikelijk.
.
pi_193919533
Ach, zie het als een rijdende iPhone. Goede apps zijn meestal niet gratis. Basis functies zitten er sowieso in.
Whatever...
pi_193919554
Inderdaad niet nieuw. De Volkswagen Golf 8 heeft dat ook al, bijvoorbeeld adaptieve snelheidsregeling later aanschaffen via de winkel op het beeldscherm.
pi_193919808
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:35 schreef Fer het volgende:
Abonnementen voor functies. Of nog genialer betalen wanneer je het gebruikt. Dan zet je stiekem alle opties aan en dan iedere maand kassa.

Maar kan mij wel voorstellen, dat je bijvoorbeeld autopilot of adaptive cruise alleen op vakantie wil gebruiken.

Ik rijd altijd met cruise aan. Maar zelfs dat is niet gebruikelijk.
Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruiken
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193919832
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:01 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruiken
Dat heb je dus niet.
pi_193919844
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat heb je dus niet.
Jawel. Vroeger had je de basisuitvoering en kocht je opties. Nu koop je een volledig uitgevoerde, maar zit het op slot. Je hebt het dus wel.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193919974
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:01 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruiken
Tja veel is software tegenwoordig. Zo’n sensor of camera kost een paar tientjes, maar ontwikkeling van een goed werkende functie miljoenen.

Of ze ontwikkelen het half, dan krijg je zo’n Franse auto.
.
pi_193920030
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:18 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja veel is software tegenwoordig. Zo’n sensor of camera kost een paar tientjes, maar ontwikkeling van een goed werkende functie miljoenen.

Of ze ontwikkelen het half, dan krijg je zo’n Franse auto.
Ja wat dat betreft hebben we meer gemeen met die Fransen dan we zelf af en toe willen erkennen
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193920184
Ik rijd nu een paar jaar in een Peugeot en oprecht een van de fijnste auto’s waar ik ooit in heb gereden. Zeker ivm Duitsers. En voor er hij gekost heeft goed uitgerust en verder ook nooit gelazerd mee gehad.
Whatever...
pi_193920383
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:35 schreef Spanky78 het volgende:
Ik rijd nu een paar jaar in een Peugeot en oprecht een van de fijnste auto’s waar ik ooit in heb gereden. Zeker ivm Duitsers. En voor er hij gekost heeft goed uitgerust en verder ook nooit gelazerd mee gehad.
Toch die leeuwen weer he
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193920396
Kom me vinde in m'n jag
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193920421
Net als micro transactions in games bedenken ze die dingen niet voor de gebruiker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193920464
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Net als micro transactions in games bedenken ze die dingen niet voor de gebruiker.
Pay to play pay to win :D
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193920825
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Net als micro transactions in games bedenken ze die dingen niet voor de gebruiker.
Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.

Voordeel voor de fabrikant is dat ze minder complexiteit in productie hebben en uiteindelijk ondanks wat meer hardware te leveren toch goedkoper uit zijn.
Whatever...
pi_193921329
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:05 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Jawel. Vroeger had je de basisuitvoering en kocht je opties. Nu koop je een volledig uitgevoerde, maar zit het op slot. Je hebt het dus wel.
Ja, maar het is dus discutabel of je er ook voor hebt betaald.
pi_193921337
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, maar het is dus discutabel of je er ook voor hebt betaald.
Dat ben ik met je eens.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193921461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.

Voordeel voor de fabrikant is dat ze minder complexiteit in productie hebben en uiteindelijk ondanks wat meer hardware te leveren toch goedkoper uit zijn.
Het heeft ook een psychologische functie. Normaal gesproken krijg je waarvoor je betaalt. Zit een functie er niet op, dan heb je daar ook geen knopje voor. Met alle functies ingebouwd en alle knopjes op je dash is het nogal zuur als je bij iedere druk op een knopje "deze functie is niet beschikbaar" krijgt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_193921695
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.

Voordeel voor de fabrikant is dat ze minder complexiteit in productie hebben en uiteindelijk ondanks wat meer hardware te leveren toch goedkoper uit zijn.
Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193924050
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.
Klopt, ook om het gratis toe te voegen ook al had je het niet gekocht. Bijvoorbeeld als een concurrent het gratis aanbiedt.
Whatever...
pi_193924062
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.
Een slimme fabrikant zet die in het besturingssysteem en niet in het Dashboard met fysieke knoppen.

Wel mooi; u heeft geen abonnement op airco bij temperaturen boven de 28 graden. 🤣
Whatever...
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 15:59:07 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193924662
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
pi_193924743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een slimme fabrikant zet die in het besturingssysteem en niet in het Dashboard met fysieke knoppen.

Wel mooi; u heeft geen abonnement op airco bij temperaturen boven de 28 graden. 🤣
Wie heeft het over fysieke knoppen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193924767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, ook om het gratis toe te voegen ook al had je het niet gekocht. Bijvoorbeeld als een concurrent het gratis aanbiedt.
Ja en wat is hier de prikkel als ze je geld al binnen hebben. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193924852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Die kan is zeer groot ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193925373
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en wat is hier de prikkel als ze je geld al binnen hebben. :+
De
Concurrentie voorblijven. Ze willen je de volgende auto ook verkopen. En als het gaat om abonnementen dan ga je ook gewoon per maand op kunnen zeggen. Dus dan moeten ze wel wat bieden!
Whatever...
pi_193925391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Zeker, maar dat gaat jouw verzekering niet leuk vinden. Rijd je onverzekerd rond met je gejailbreakte tesla.
Whatever...
pi_193929592
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het heeft ook een psychologische functie. Normaal gesproken krijg je waarvoor je betaalt. Zit een functie er niet op, dan heb je daar ook geen knopje voor. Met alle functies ingebouwd en alle knopjes op je dash is het nogal zuur als je bij iedere druk op een knopje "deze functie is niet beschikbaar" krijgt.
De Opel Kadett L van man vader vroeger had allemaal een plekken voor knopjes, waar alleen een dopje inzat, wat niet bewoog als je erop drukte. Is hetzelfde toch?
.
pi_193930990
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:03 schreef Fer het volgende:

[..]

De Opel Kadett L van man vader vroeger had allemaal een plekken voor knopjes, waar alleen een dopje inzat, wat niet bewoog als je erop drukte. Is hetzelfde toch?
Niet helemaal. Die dopjes zijn blanco en je kunt ze niet indrukken. Dat is een verschil met echte knopjes met symbolen erop die niet werken omdat je deze niet betaald hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_193937540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Ja een beetje tweaker zal zeker proberen om alles te unlocken zonder dat dit doorgezonden wordt naar de server.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193937670
Ik ben denk ik wel voor.

Het is natuurlijk veel makkelijker (dus ook kostenbesparend) als ze veel minder opties fysiek per bestelling anders hoeven te doen.

Alle electronica/apps er in bouwen en dan digitaal activeren voor de consument na betaling, is een stuk makkelijker
pi_193941296
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Uiteraard, dit zie je ook al bij andere apparatuur waar functies in software geblokkeerd zijn maar in de hardware al aanwezig zijn.
En soms is de hardware slechts een generieke processor waarbij de functies geheel in software zijn uitgevoerd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:47:09 #35
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193947463
Sorry u bent begrenst op 95km/u. Maak nu 1 euro over om 5 minuten lang 120 te rijden.
pi_193947507
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:47 schreef incel het volgende:
Sorry u bent begrenst op 95km/u. Maak nu 1 euro over om 5 minuten lang 120 te rijden.
Goed idee voor werkbussen en dat werkgever dan mag besluiten of hij betaalt of niet
.
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 21:36:37 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193949154
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker, maar dat gaat jouw verzekering niet leuk vinden. Rijd je onverzekerd rond met je gejailbreakte tesla.
Of verzekeraars gaan zeggen, dat Tesla maar moet voorkomen dat je met gehackte software rijdt, als de auto daar onveilig van wordt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193951134
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of verzekeraars gaan zeggen, dat Tesla maar moet voorkomen dat je met gehackte software rijdt, als de auto daar onveilig van wordt.
Ik vermoed dat dat niet mogelijk is. Net als nu verliest een auto die gemodificeerd is buiten de regels zijn RDW status. En een verzekeraar kan aangeven dat hij je verzekert, mits je je netjes officiele tesla software gebruikt. Volgens mij mogen ze dat prima eisen.
Whatever...
pi_193954293
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:47 schreef incel het volgende:
Sorry u bent begrenst op 95km/u. Maak nu 1 euro over om 5 minuten lang 120 te rijden.
Zo werkt het eigenlijk al. Immers kunnen mensen met veel geld af en toe wel een boete veroorloven :P
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')