Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruikenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:35 schreef Fer het volgende:
Abonnementen voor functies. Of nog genialer betalen wanneer je het gebruikt. Dan zet je stiekem alle opties aan en dan iedere maand kassa.
Maar kan mij wel voorstellen, dat je bijvoorbeeld autopilot of adaptive cruise alleen op vakantie wil gebruiken.
Ik rijd altijd met cruise aan. Maar zelfs dat is niet gebruikelijk.
Dat heb je dus niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:01 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruiken
Jawel. Vroeger had je de basisuitvoering en kocht je opties. Nu koop je een volledig uitgevoerde, maar zit het op slot. Je hebt het dus wel.quote:
Tja veel is software tegenwoordig. Zo’n sensor of camera kost een paar tientjes, maar ontwikkeling van een goed werkende functie miljoenen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:01 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Het is alleen wel krom dat alles er al op zit, je betaalt om shit die er al op zit waar je al voor hebt betaald te gebruiken
Ja wat dat betreft hebben we meer gemeen met die Fransen dan we zelf af en toe willen erkennenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja veel is software tegenwoordig. Zo’n sensor of camera kost een paar tientjes, maar ontwikkeling van een goed werkende functie miljoenen.
Of ze ontwikkelen het half, dan krijg je zo’n Franse auto.
Toch die leeuwen weer hequote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:35 schreef Spanky78 het volgende:
Ik rijd nu een paar jaar in een Peugeot en oprecht een van de fijnste auto’s waar ik ooit in heb gereden. Zeker ivm Duitsers. En voor er hij gekost heeft goed uitgerust en verder ook nooit gelazerd mee gehad.
Pay to play pay to winquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Net als micro transactions in games bedenken ze die dingen niet voor de gebruiker.
Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Net als micro transactions in games bedenken ze die dingen niet voor de gebruiker.
Ja, maar het is dus discutabel of je er ook voor hebt betaald.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:05 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Jawel. Vroeger had je de basisuitvoering en kocht je opties. Nu koop je een volledig uitgevoerde, maar zit het op slot. Je hebt het dus wel.
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus discutabel of je er ook voor hebt betaald.
Het heeft ook een psychologische functie. Normaal gesproken krijg je waarvoor je betaalt. Zit een functie er niet op, dan heb je daar ook geen knopje voor. Met alle functies ingebouwd en alle knopjes op je dash is het nogal zuur als je bij iedere druk op een knopje "deze functie is niet beschikbaar" krijgt.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.
Voordeel voor de fabrikant is dat ze minder complexiteit in productie hebben en uiteindelijk ondanks wat meer hardware te leveren toch goedkoper uit zijn.
Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als de gebruiker het echt niet wil, dan kunnen ze een andere kopen. Dus ergens zit er toch iets in. Abonnement model is flexibiliteit boven laagste kosten. Uiteindelijk kan het als je er goed mee om gaat per kilometer goedkoper worden. Maar natuurlijk zijn er altijd ‘whales’ die veel meer opties aanzetten dan ze nodig hebben of ze niet voldoende gebruiken.
Voordeel voor de fabrikant is dat ze minder complexiteit in productie hebben en uiteindelijk ondanks wat meer hardware te leveren toch goedkoper uit zijn.
Klopt, ook om het gratis toe te voegen ook al had je het niet gekocht. Bijvoorbeeld als een concurrent het gratis aanbiedt.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.
Een slimme fabrikant zet die in het besturingssysteem en niet in het Dashboard met fysieke knoppen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja echter is het nu ook een makkelijke beslissing om functionaliteiten achter een micro transactie te verschuiven die je normaliter al bij een bepaald model had gekregen, het is een model waaraan beter verdient kan worden dan met de ouderwetse modellen.
Wie heeft het over fysieke knoppen?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een slimme fabrikant zet die in het besturingssysteem en niet in het Dashboard met fysieke knoppen.
Wel mooi; u heeft geen abonnement op airco bij temperaturen boven de 28 graden. 🤣
Ja en wat is hier de prikkel als ze je geld al binnen hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt, ook om het gratis toe te voegen ook al had je het niet gekocht. Bijvoorbeeld als een concurrent het gratis aanbiedt.
Die kan is zeer groot ja.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Dequote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja en wat is hier de prikkel als ze je geld al binnen hebben.
Zeker, maar dat gaat jouw verzekering niet leuk vinden. Rijd je onverzekerd rond met je gejailbreakte tesla.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
De Opel Kadett L van man vader vroeger had allemaal een plekken voor knopjes, waar alleen een dopje inzat, wat niet bewoog als je erop drukte. Is hetzelfde toch?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het heeft ook een psychologische functie. Normaal gesproken krijg je waarvoor je betaalt. Zit een functie er niet op, dan heb je daar ook geen knopje voor. Met alle functies ingebouwd en alle knopjes op je dash is het nogal zuur als je bij iedere druk op een knopje "deze functie is niet beschikbaar" krijgt.
Niet helemaal. Die dopjes zijn blanco en je kunt ze niet indrukken. Dat is een verschil met echte knopjes met symbolen erop die niet werken omdat je deze niet betaald hebt.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
De Opel Kadett L van man vader vroeger had allemaal een plekken voor knopjes, waar alleen een dopje inzat, wat niet bewoog als je erop drukte. Is hetzelfde toch?
Ja een beetje tweaker zal zeker proberen om alles te unlocken zonder dat dit doorgezonden wordt naar de server.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Uiteraard, dit zie je ook al bij andere apparatuur waar functies in software geblokkeerd zijn maar in de hardware al aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat ik me dan meteen afvraag.
Lok je met een dergelijke softwarematige betaalfeature op functionaliteiten, die dus sowieso al werkend in de auto aanwezig zijn, maar alleen 'unlocked' kunnen worden door een microtransactie, niet allerlei vormen van fraude uit d.m.v. software die gehacked gaat worden?
Goed idee voor werkbussen en dat werkgever dan mag besluiten of hij betaalt of nietquote:Op zondag 5 juli 2020 19:47 schreef incel het volgende:
Sorry u bent begrenst op 95km/u. Maak nu 1 euro over om 5 minuten lang 120 te rijden.
Of verzekeraars gaan zeggen, dat Tesla maar moet voorkomen dat je met gehackte software rijdt, als de auto daar onveilig van wordt.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker, maar dat gaat jouw verzekering niet leuk vinden. Rijd je onverzekerd rond met je gejailbreakte tesla.
Ik vermoed dat dat niet mogelijk is. Net als nu verliest een auto die gemodificeerd is buiten de regels zijn RDW status. En een verzekeraar kan aangeven dat hij je verzekert, mits je je netjes officiele tesla software gebruikt. Volgens mij mogen ze dat prima eisen.quote:Op zondag 5 juli 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of verzekeraars gaan zeggen, dat Tesla maar moet voorkomen dat je met gehackte software rijdt, als de auto daar onveilig van wordt.
Zo werkt het eigenlijk al. Immers kunnen mensen met veel geld af en toe wel een boete veroorlovenquote:Op zondag 5 juli 2020 19:47 schreef incel het volgende:
Sorry u bent begrenst op 95km/u. Maak nu 1 euro over om 5 minuten lang 120 te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |