abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7972097
de dierenwinkel hier heeft er nog nooit van gehoord, maar het bestaat dus echt. Dus een techniek waarmee je je huisdier ongeveer kunt opsporen doordat ie een chip bij zich draagt die te traceren is.
is iemand hiermee bekend?
pi_7972112
jah, kan dat niet bij de dierenambulance ofzo??
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_7972121
nee in die chip slaan ze info op zoals adres en telefoonnummer, wordt standaard gedaan bij alle asiels
pi_7972130
Hetzelfde als het kind van de Beckhempjes, bedoel je?
Wie?
  zaterdag 18 januari 2003 @ 16:46:40 #5
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_7972169
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:42 schreef JamesHetfield het volgende:
nee in die chip slaan ze info op zoals adres en telefoonnummer, wordt standaard gedaan bij alle asiels
Eigenlijk word er op die chip alleen een nummer opgeslagen, die geregisteerd staat (weet ff niet meer bij wie). Die chip is te lezen met een speciale lezer, de dierenarts, dierenambulance en asiels beschikken meestal wel over zo'n ding.
Asiels chippen tegenwoordig, de dierenarts kan je eigenhuis die ook tegen geringe vergoeding chippen.
Dieren in dierentuinen zijn tegenwoordig ook allemaal gechipt.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_7972174
Ja

Zouden ze met mensen ook moeten doen.

Mja
  zaterdag 18 januari 2003 @ 16:49:05 #7
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7972214
Als je huisdier (kat/hond) nog niet nummer in z'n oren heeft kan je daarvoor kiezen, of een chip. Chip is wat makkelijker aan/in te brengen, pijnlozer en het is niet eruit te halen. Mijn kat loopt ook met zo'n chippie rond, kon twee jaar geleden kiezen in het asiel of het in de oren moest of dat het chippie mocht zijn, was toen nog iets duurder maar leek me wel beter.
pi_7972218
maar iets om je kat op te sporen bestaat dus niet? (binnen een straal van honderd meter ofzo)
  zaterdag 18 januari 2003 @ 16:52:16 #9
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7972262
je kan je kat er niet mee terug vinden als je dat bedoelt... wat wel kan is achterhalen van wie die kat is... beetje zoals zo'n halsbandje met adreskokertje
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_7972302
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:46 schreef TumTum het volgende:

[..]

Eigenlijk word er op die chip alleen een nummer opgeslagen, die geregisteerd staat (weet ff niet meer bij wie). Die chip is te lezen met een speciale lezer, de dierenarts, dierenambulance en asiels beschikken meestal wel over zo'n ding.
Asiels chippen tegenwoordig, de dierenarts kan je eigenhuis die ook tegen geringe vergoeding chippen.
Dieren in dierentuinen zijn tegenwoordig ook allemaal gechipt.

dit klopt maar er is ook een systeem waarbij je de kat daadwerkelijk kan opsoren effe navragen bij je dierenarts en anders bij de faculteit diergeneeskunde in utrecht
pi_7985238
Mijn dierenarts wilde niet aan die 'geldverspilling'. Dus mijn kat heeft niets dan permanent een bandje om op waarop ik met grote cijfers mijn telefoonnummer heb geschreven.

Mijn ouders vonden een zwerver en brachten die bij hun dierearts langs en daar werd niet gekeken naar een chip. Dat zou 'onzin' zijn.

Zelf vond ik een aanlopertje die ik naar het asiel op de Polderweg bracht. ook dat werd niet gecontroleerd of er een chip in zit.

In Amsterdam werkt het dus niet. Ik hoorde van een vrouw die haar kat had weten te laten chippen. Ze was hem kwijt en melde dit overal bij de daartoe bestaande instanties. Er kwam geen reactie en ze ging er dus van uit dat hij er niet meer was. Na een aantal maanden gaat ze dan maar een nieuwe kat uitzoeken in het asiel: daar zit verdorie haar eigen gechipte kat. Zij vragen waarom ze het niet hadden gechecked: "oooooh we wistuh niet dat hij gesjipt was". Ik geloof dat de mensen die in asiels werken uit een sociale werplaatsplan komen. Heel mooi natuurijk. Maar zolang door hun niet wordt gekeken is het voor dierartsen idd 'flauwe kul' om te chippen.

Tattoos schijnt al precies zo'n verhaal te zijn: ze zoeken er niet eens naar.

Een kokertje is niet zo slim want als iemand het open maakt, kinderen doen dat vaak, en de kat slipt weg is alles verloren. Ik vertrouw maar op de lelijke grote band met reuzeblokletters in watervaste inkt. Het staat er zo groot op dat men de kat niet eens hoeft beet te pakken om het te kunnen lezen.

pi_7985549
Chips zijn al heel normaal..............

het is begonnen vanuit de wildlife kant, wilde dieren die chips kregen(en dierentuin dieren enzovoort).

Nu al een heel aantal jaren word het met veel succes bij huisdieren toegepast.

Wat is chippen............
er word een chip, ter grootte van een potloodpunt, ingebracht in de nek(omstreken), onder de huid dus.

die chip heeft een nummer, dat nummer hoort bij jou dier....

Waar chip je?
Of je dier word al gechipt bij de fokker(alle dieren met stamboom), of je laat je huisdier chippen bij de dierenarts.

Het grootte voordeel boven tatoeage's is dat chips niet verbleken, bij tatoeage's zie je heel vaak dat ze na een aantal jaren gewoonweg niet meer te lezen zijn.
en het is makkelijker een chipapperaat vlakbij een dier te houden dan in zijn oren te moeten kijken(of nog erger, de oude amerikaanse manier van tatoeeren in de lies).

Alle asiels, alle dierenambulance's, alle dierenartsen zijn in het bezit van een chip-aflees-apperaat, de kans dat je dier op z'n chip word terug gevonden is groot.

Ieder dier in nederland zou gechipt moeten zijn.............

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7986722
Ja maar als ze die chip dan niet checken?
Dan wordt het zwerfkattenprobleem alleen maar groter: allemaal dieren zonder bandje omdat de baas denkt dat de chip z'n werk wel doet.

Ik ga 1 keer met een vondeling naar de dierenarts maar voortaan meldt ik t gewoon bij de dierenkwijtlijn wat voor kat ik heb gevonden. Niks chip. Dan moet ik voor elke zwerver een consult betalen: ja dahahag!

Bovendien zoals ik al zei: de Amsterdamse dierenartsen en asiels checken geen chips!
Als het goed is komt je kat nooit in de dierenambulance. Die nemen nl aleen zwaar gewonde exemplaren mee. De rest moet je zelf mee naar de dierenarts of van af blijven.

Als je de dierenambulance belt voor een dier wat je in huis haalt is de rekening trouwens voor de vinder van het dier. Ook als je een goed verzorgde kat van straat naar het asiel brengt moet je betalen. Alleen dieren die eruit zien als een zwerver zijn gratis af te geven. Er is dus financieel gezien geen enkele rede om je te ontfermen over andermans dier. Dit is wel raar vind ik.

Zelf heb ik een 'kattenpotje' van beloningen die ik soms krijg door dieren terug te bezorgen. Om de zaak in financieel in balans te houden wordt ik dus "prijsjager".Heel vermoeiend maar ik vind verloren poezen zo zielig. Voor honden doen mensen veel meer hun best: het is gewoon oneerlijk.

pi_7987041
Komt helaas voor mijn weggelopen katten te laat

Wel een hele goeie methode, als het idd dan ook bij asiels e.d. wordt gechecked.

zondag 19 januari 2003 @ 17:07:08 #15
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_7989108
Tien wij gingen emigreren naar Nieuw Zeeland was een van de eisen (naast tientallen onderzoeken en injecties) dat de kat gechipt werd. De dierenarts deed dat onmiddellijk en had zelfs folders over chippen in de wachtkamer.

In Nieuw Zeeland voerde de dierenarts bij het eerste bezoek meteen alle chipgegevens in in de computer en haalde die gegevens er ook elke keer weer bij.

Binnenkort gaan we onze tweede kat ook laten chippen. Het zijn allebei raskatten dus ik neem aan dat, als ze ooit bij een asiel gebracht worden, ze wel gecontroleerd zullen worden.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_7991833
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:59 schreef Lurky het volgende:
Ja maar als ze die chip dan niet checken?
Dan wordt het zwerfkattenprobleem alleen maar groter: allemaal dieren zonder bandje omdat de baas denkt dat de chip z'n werk wel doet.

Ik ga 1 keer met een vondeling naar de dierenarts maar voortaan meldt ik t gewoon bij de dierenkwijtlijn wat voor kat ik heb gevonden. Niks chip. Dan moet ik voor elke zwerver een consult betalen: ja dahahag!

Bovendien zoals ik al zei: de Amsterdamse dierenartsen en asiels checken geen chips!
Als het goed is komt je kat nooit in de dierenambulance. Die nemen nl aleen zwaar gewonde exemplaren mee. De rest moet je zelf mee naar de dierenarts of van af blijven.

Als je de dierenambulance belt voor een dier wat je in huis haalt is de rekening trouwens voor de vinder van het dier. Ook als je een goed verzorgde kat van straat naar het asiel brengt moet je betalen. Alleen dieren die eruit zien als een zwerver zijn gratis af te geven. Er is dus financieel gezien geen enkele rede om je te ontfermen over andermans dier. Dit is wel raar vind ik.

Zelf heb ik een 'kattenpotje' van beloningen die ik soms krijg door dieren terug te bezorgen. Om de zaak in financieel in balans te houden wordt ik dus "prijsjager".Heel vermoeiend maar ik vind verloren poezen zo zielig. Voor honden doen mensen veel meer hun best: het is gewoon oneerlijk.

Officieel MOET elk asiel binnengebrachte dieren checken op chip........

Als het asiel in amsterdam dat niet doet dan is het een idee om dat eens aan te geven bij bv de dierenbescherming....

Maar over het algemeen genomen word er redelijk flink op chips gecontroleerd bij zwerfdieren....

Natuurlijk is het niet waterdicht, maar dat is niets.....

Het geeft iig extra veel kans dat je je dier terug kan vinden als je hem kwijt raakt en hoe meer kans je daarop hebt hoe beter.

bv bandjes bij katten hebben ook een reeel risiko, het zal echt niet de eerste kat zijn die zich ophangt aan zijn bandje buiten(dit is ook waarom je een kat altijd een volledig elastieken bandje om moet doen en NOOIT volledig leer zoals een honden-halsband).

Ook als je een goed verzorgde kat van straat naar het asiel brengt moet je betalen. Alleen dieren die eruit zien als een zwerver zijn gratis af te geven. Er is dus financieel gezien geen enkele rede om je te ontfermen over andermans dier. Dit is wel raar vind ik.

Dit is idd erg raar, hier heb ik nog nooit van gehoort.
ik heb 7 jaar asielwerk gedaan, heb er ook mijn opleiding in gevolg, mag mezelf dus redelijk ervaren met asiels noemen.....

Ook goed uitziende zwerfdieren worden gewoon kostenloos aangenomen....(er zijn toch ook gewoon verdwaalde huisdieren tussen!!!!).

Deze gang van zaken stinkt dus aan alle kanten, zo gebeurt het in de rest van de nederlandse asielen dus echt niet................

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7992112
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:59 schreef Lurky het volgende:

Als je de dierenambulance belt voor een dier wat je in huis haalt is de rekening trouwens voor de vinder van het dier. Ook als je een goed verzorgde kat van straat naar het asiel brengt moet je betalen. Alleen dieren die eruit zien als een zwerver zijn gratis af te geven.

Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij de dierenambulance en dat ze daar alleen zwaargewonde katten meenemen is onzin. Maar als er een kat buiten loopt, wil dat niet zeggen dat het dier verdwaald of weggelopen is. Als de dierenambulance die kat dan ophaald, moet ie naar het asiel om daar te wachten tot het baasje 'm ophaald. Baasje boos, want die moet betalen terwijl zijn kat gewoon een blokje om was.

Wij advieseren dan ook altijd om bij katten waarvan vermoed wordt dat ze weggelopen/verdwaald/thuisloos zijn, een koordje om z'n nek te hangen met je telefoonnummer erop en de vraag 'wie ben ik?' zodat een eventuele eigenaar je kan bellen als er niets aan de hand blijkt te zijn.
Wordt daar helemaal niet op gereageerd en veroorzaakt het dier overlast of verzwakt het, dan komt de dierenambulance hem/haar echt wel ophalen. Dan wordt ook meteen gekeken of er een chip aanwezig is.
De kosten zijn nooit voor de vinder, altijd voor de eigenaar. En volgens mij is dat bij alle dierenamulances zo.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  zondag 19 januari 2003 @ 22:35:00 #18
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_7996067
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:55 schreef Ijahman het volgende:

[..]

dit klopt maar er is ook een systeem waarbij je de kat daadwerkelijk kan opsoren effe navragen bij je dierenarts en anders bij de faculteit diergeneeskunde in utrecht

Je bedoelt dus terwijl het beest nog op straat loopt? Zoiets zal er ongetwijfelt zijn, maar ik vraag me af of dat
a) betaalbaar is
b) in de vorm van een chip is

Theoretisch moet zoiets heel goed mogelijk zijn met de huidige technieken, door satalieten zou de positie van dat beest in de gaten gehouden kunnen worden. (beetje zoals een navigatiesysteem), maar volgens mij is de huidige techniek nog niet in staat om zoiets echt draagbaar te maken, laat staan betaalbaar.

pi_7996120
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:35 schreef TumTum het volgende:

[..]

Je bedoelt dus terwijl het beest nog op straat loopt? Zoiets zal er ongetwijfelt zijn, maar ik vraag me af of dat
a) betaalbaar is
b) in de vorm van een chip is

Theoretisch moet zoiets heel goed mogelijk zijn met de huidige technieken, door satalieten zou de positie van dat beest in de gaten gehouden kunnen worden. (beetje zoals een navigatiesysteem), maar volgens mij is de huidige techniek nog niet in staat om zoiets echt draagbaar te maken, laat staan betaalbaar.

Het systeem bestaat onder de naam petfinder wat ik heb begrepen.

Overigens groetjes van je oude klasgenoot TumTum

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 19 januari 2003 @ 22:38:58 #20
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_7996183
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:38 schreef Lurky het volgende:
Mijn dierenarts wilde niet aan die 'geldverspilling'. Dus mijn kat heeft niets dan permanent een bandje om op waarop ik met grote cijfers mijn telefoonnummer heb geschreven.

Mijn ouders vonden een zwerver en brachten die bij hun dierearts langs en daar werd niet gekeken naar een chip. Dat zou 'onzin' zijn.

Zelf vond ik een aanlopertje die ik naar het asiel op de Polderweg bracht. ook dat werd niet gecontroleerd of er een chip in zit.

Ik heb dus zo'n hekel aan mensen die nieuwe ontwikkelingen tegengaan.
9 van de 10 keer zijn dat ouderen mensen die het verdommen om zich in nieuwe ontwikkelingen en technologieen te verdiepen, en zodoende in het verleden blijven hangen.
quote:
In Amsterdam werkt het dus niet. Ik hoorde van een vrouw die haar kat had weten te laten chippen. Ze was hem kwijt en melde dit overal bij de daartoe bestaande instanties. Er kwam geen reactie en ze ging er dus van uit dat hij er niet meer was. Na een aantal maanden gaat ze dan maar een nieuwe kat uitzoeken in het asiel: daar zit verdorie haar eigen gechipte kat. Zij vragen waarom ze het niet hadden gechecked: "oooooh we wistuh niet dat hij gesjipt was". Ik geloof dat de mensen die in asiels werken uit een sociale werplaatsplan komen. Heel mooi natuurijk. Maar zolang door hun niet wordt gekeken is het voor dierartsen idd 'flauwe kul' om te chippen.
Wat een achterlijk zooitje dan.
Lekker stelletje dan. Een asiel heeft voornamelijk de fucntie om vermiste dieren weer bij hun baasje terug te brengen, lekker dan dan dat ze er niet eens moeite voor doen.
Het klopt wel trouwens dat een asiel vaak een een soort 'sociale werkplaats' is, maar in een asiel hoort teminste 1 persoon aanwezig te zijn die WEL weet hoe zulke dingen horen te gebeuren.
pi_7999126
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:43 schreef erodome het volgende:
bv bandjes bij katten hebben ook een reeel risiko, het zal echt niet de eerste kat zijn die zich ophangt aan zijn bandje buiten(dit is ook waarom je een kat altijd een volledig elastieken bandje om moet doen en NOOIT volledig leer zoals een honden-halsband).
Je moet wel oppassen dat het bandje niet te los zit, want dan heb je de kans dat de kat een pootje ertussen krijgt zodat het bandje bij z'n oksel komt te zitten. Als hij dan niet op tijd wordt gevonden, sterft hij een langzame en pijnlijke dood omdat hij niet meer normaal kan lopen en eten. Er ontstaat nl een wond die steeds verder 'doorscheurt' door de elastiek. Als het een vlooienband is, is het nog erger want dan wordt het beest erdoor vergiftigd.
...
  maandag 20 januari 2003 @ 22:09:55 #22
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8015222
Aha, micro-chippen dus.

Wanneer zijn de mensen aan de beurt ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 20 januari 2003 @ 23:26:03 #23
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_8017229
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:36 schreef Llewella het volgende:

[..]

Het systeem bestaat onder de naam petfinder wat ik heb begrepen.

Petfinder, hmm, ga eens googlen binnenkort.....
quote:
Overigens groetjes van je oude klasgenoot TumTum
[offtopic]
!!!!!!!!!!!!!
OMG!

Judith! Da's een tijd geleden!
*checkt website*
Favo Muziek: Techno, Drum&Bass

Volgens mij moeten wij eens samen gaan stappen!
Geef me ff een mailtje: tumtum@deds.nl

pi_8022445
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:09 schreef M.ALTA het volgende:
Aha, micro-chippen dus.

Wanneer zijn de mensen aan de beurt ?

Als het net zo snel uitbreidt als bij de dieren....

Een jaar of 10 max

pi_8022686
Doet dat geen zeer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')