abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193911202
Vinden jullie mensen ook laks worden met de 1.5 meter afstand etc?

Ik zit nu op een vakantiepark.
Vandaag grote invasie aan gekomen ivm start zomervakantie in het noorden denk ik.
Nu het zo druk is op het park merk ik dat vrijwel niemand meer met de 1.5m afstand rekening houdt.
Handen desinfecteren, looproute volgen gebeurd ook minimaal.
Op de deur van de friettent staat dat je maar met 2 binnen mag, maar men stormt gewoon binnen.

Het trieste vind ik ook dat personeel er niks van zegt.

Over een paar dagen naar huis.
Waren 5 super rustige dagen, ik heb genoten van de mooie veluwe.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:38:09 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193911228
Als personeel er wat van zegt is kans op een avond 99% dat ze iemand tegenkomen die hun verrot scheldt. Daar doen ze het niet voor.
pi_193911255
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:36 schreef hartloper het volgende:
Waren 5 super rustige dagen, ik heb genoten van de mooie veluwe.
Je bent er in de laksheid net zo debet aan als dat die mensen de 1,5 meter regel niet hebben gehandhaafd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_193911360
Terechte klacht
pi_193911500
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:39 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Je bent er in de laksheid net zo debet aan als dat die mensen de 1,5 meter regel niet hebben gehandhaafd.
Ik zei het tegen iemand in de winkel en die zei: de enige corona die nog bestaat is een fles bier sukkel.
pi_193911516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als personeel er wat van zegt is kans op een avond 99% dat ze iemand tegenkomen die hun verrot scheldt. Daar doen ze het niet voor.
Security loopt rond. Is hun taak toch? Corona stewards heten ze.
pi_193911636
Ja, slappe Nederland faalt totaal in handhaving.
Momenteel is het aantal besmettingen dermate laag dat het allemaal niet zo spannend is, maar dit schept wel een precedent.

Door Dinteloord laksigheid kan het opeens heel hart omslaan over een paar maanden.
Op mijn werken vinden ze het maar raar als ik nog probeer anderhalve meter na te streven. Veel mensen doen alsof Corona al voorbij is.
pi_193911760
Corona het a toch ook voorbij. Ik kom dagelijks op verschillende plekken, maar nergens wordt er aan 1,5m gedacht. Gister in een restaurant ook niet.

Alleen de ingang bereiken was lastig aangezien ze heet terras hadden afgezet met lint.
.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:24:14 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193911861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, slappe Nederland faalt totaal in handhaving.
Momenteel is het aantal besmettingen dermate laag dat het allemaal niet zo spannend is, maar dit schept wel een precedent.

Door Dinteloord laksigheid kan het opeens heel hart omslaan over een paar maanden.
Op mijn werken vinden ze het maar raar als ik nog probeer anderhalve meter na te streven. Veel mensen doen alsof Corona al voorbij is.
Dat merk ik ook veel aan in mijn woonplaats, waar ook te vinden was in elke winkel of supermarkt waar ik er bij was om boodschappen te doen. Ik heb ooit gezegd dat vele mensen na een paar weken al weer vergeten zijn dat de corona nog hier onder ons is. Maar dat is nu de realiteit waar we nu nog in verkeren zowel wel spannend is dat het weer mis kan gaan, echter in de zomermaanden is echt de kans heel klein dat er een piek komt... mede door het warme weer met veel zon.

Gevolgen van versoepelingen van de maatregelen zien we nu nog niet, waarmee we al in mei mee begonnen zijn. Maar op dit moment houden anderen wel goed aan de regels... en andere niet, is volkomen verschillend. Helaas zijn veel mensen te egoïstisch voor om alsnog aan de regels te houden zodat ze zelf onnodig vinden en natuurlijk denken ze nog belachelijk is dat de maatregelen nog zijn. Respect voor elkaar is er niet, maar ook normen en waarden is helemaal vervaagd waar we zelf mee opgegroeid zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193912343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:00 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik zei het tegen iemand in de winkel en die zei: de enige corona die nog bestaat is een fles bier sukkel.
_O-
pi_193912457
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:36 schreef hartloper het volgende:
Vinden jullie mensen ook laks worden met de 1.5 meter afstand etc?

Ik zit nu op een vakantiepark.
Vandaag grote invasie aan gekomen ivm start zomervakantie in het noorden denk ik.
Nu het zo druk is op het park merk ik dat vrijwel niemand meer met de 1.5m afstand rekening houdt.
Handen desinfecteren, looproute volgen gebeurd ook minimaal.
Op de deur van de friettent staat dat je maar met 2 binnen mag, maar men stormt gewoon binnen.

Het trieste vind ik ook dat personeel er niks van zegt.

Over een paar dagen naar huis.
Waren 5 super rustige dagen, ik heb genoten van de mooie veluwe.
Laks zeker, maar weet niet of je het men kwalijk moet nemen.
Als er een regel komt waarbij je bijv. naar iedereen die je tegenkomt moet gaan zwaaien, dan verwacht ik zo'n zelfde 'laksheid'.
Als dit blijkbaar is hoe het merendeel ermee om gaat kun je het de mensen wel massaal gaan verwijten, maar zit afstand houden dus niet in de menselijke natuur. Of zit er teveel eigenwijsheid in.
En dus is de enige oplossing alles maar te sluiten.
I'll give you something to do
  vrijdag 3 juli 2020 @ 21:24:04 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_193912860
De afbraak is al een tijdje aan de gang.

Er zijn een aantal 1.5 meter fundamentalisten over die koste wat kost dit beleid willen houden omdat de overheid dit zegt.

Maar na diverse versoepelingen en dalende cijfers is er ook geen reden voor om spastisch met de regels om te gaan, dat is simpelweg natuurlijk gedrag waar uiteindelijk toch ook de kudde in mee gaat.
Ook de overheid weet dit en gaat ook echt niet handhavend te werk, sterker nog, juist versoepelingen zijn eerder doorgevoerd omdat men ook wel weet dat het draagvlak onder de bevolking wegvalt.

Vergeet niet, met braaf volgen van alle regels bereik je echt helemaal niets. Juist het pionieren zorgt voor verandering en ontdekkingen in de wereld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_193913157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Laks zeker, maar weet niet of je het men kwalijk moet nemen.
Als er een regel komt waarbij je bijv. naar iedereen die je tegenkomt moet gaan zwaaien, dan verwacht ik zo'n zelfde 'laksheid'.
Als dit blijkbaar is hoe het merendeel ermee om gaat kun je het de mensen wel massaal gaan verwijten, maar zit afstand houden dus niet in de menselijke natuur. Of zit er teveel eigenwijsheid in.
En dus is de enige oplossing alles maar te sluiten.
Je slaat de spijker op z'n kop met je vergelijking met zwaaien. Niet dus :') Dat zwaaien doet niks natuurlijk hè?

En verder, dat iets niet in de natuur van de mens zit wil niet zeggen dat je het de mens daarom niet kwalijk mag nemen natuurlijk. Het zit ook niet in de natuur van de mens om z'n hand uit te steken wanneer 'ie afslaat op de fiets.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 21:48:08 #14
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193913171
Ja, maar ik ben zelf ook laks :@. Al is het niet opzettelijk, want ik vind de maatregelen wel belangrijk.
Met name wat betreft de anderhalve meter afstand. Ik vergeet dat gewoon. Denk steeds 'oh ja', en 2 sec later ben ik weer verstrooid aan het doen en let ik niet op. En hoestend naar buiten.
Ik vergeet steeds dat ik af en toe hoest, want dat doe ik het grootste deel van het jaar. En dan nodig ik mensen uit of kom bij anderen.
Desinfecteren doe ik wel goed, maar dat deed ik al voor de coronamaatregelen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 21:56:18 #15
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193913294
Looproute volgen in een winkel lukt me ook niet :@ Bij het binnenkomen denk ik er wel aan, maar dan ben ik afgeleid en bedenk ik ineens weer iets en dan loop ik kriskras de hele winkel door. Later besef ik dan pas (weer) dat dat niet de bedoeling is.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193916095
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:47 schreef wpor het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop met je vergelijking met zwaaien. Niet dus :') Dat zwaaien doet niks natuurlijk hè?

En verder, dat iets niet in de natuur van de mens zit wil niet zeggen dat je het de mens daarom niet kwalijk mag nemen natuurlijk. Het zit ook niet in de natuur van de mens om z'n hand uit te steken wanneer 'ie afslaat op de fiets.
Loop niet zo bijdehand te doen, natuurlijk doet dat niks maar dat maakt geen moer uit. Het gaat afgezien van evt. rechtvaardiging erom dat het beiden compleet indruisen tegen wat men gewend is. Het beeld wil hier nog wel eens wat vertroebelen nu virtue signallers de 1,5 meter al helemaal hebben omarmd.
Als het allemaal zo makkelijk was voor iedereen dan hadden we deze discussie ook niet.

Ik neem het ze pas kwalijk als het dusdanig uit de klauwen loopt met nieuwe haarden tot gevolg.
I'll give you something to do
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:00:30 #17
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_193919072
Ben ook een stuk lakser geworden, net als vele anderen. Schijnbaar maakt het weinig uit gezien de daling in aantal besmettingen/opnames/doden.

Ben de 'curve aan het flatten'
Drugs are good mkay?
pi_193919361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:00 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik zei het tegen iemand in de winkel en die zei: de enige corona die nog bestaat is een fles bier sukkel.
Dit zijn dezelfde tokkies die bij het BLM protest op de Dam nog schreeuwden: wat een belediging voor de zorg!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193919500
Dat zie ik al weken gebeuren. De regels worden niet meer door iedereen geaccepteerd en gehandhaafd. Beetje vreemd want de gevolgen kennen we allemaal. Als je het zo bekijkt roepen we een tweede golf (na de vakantie in het najaar) gewoon over ons zelf af.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:38:30 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193919555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:01 schreef hartloper het volgende:

[..]

Security loopt rond. Is hun taak toch? Corona stewards heten ze.
Fixed.
pi_193920056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:34 schreef JanGroen het volgende:
Dat zie ik al weken gebeuren. De regels worden niet meer door iedereen geaccepteerd en gehandhaafd. Beetje vreemd want de gevolgen kennen we allemaal. Als je het zo bekijkt roepen we een tweede golf (na de vakantie in het najaar) gewoon over ons zelf af.
Die kennen we dus niet (goed) want men weet niet eens welk van de maatregelen het effectiefst was en welke eventueel niet hadden gehoeven. Post hoc ergo propter hoc...
Blijkbaar is de laksheid van nu acceptabel, anders hadden we dat simpelweg wel terug gezien in de cijfers.
Er is nog steeds een wereld van verschil tussen hoe mensen met elkaar omgaan nu vs. pre-corona. Dus die 2e golf zou ik niet zo stellig over zijn.
I'll give you something to do
pi_193920197
Hier ook laks. Tussen onbekende nog 1,5m afstand, maar met vrienden allang niet meer.
pi_193920279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Die kennen we dus niet (goed) want men weet niet eens welk van de maatregelen het effectiefst was en welke eventueel niet hadden gehoeven.
Nou volgens mij is uit de cijfers toch gebleken dat geen handen meer schudden en 1,5 meter afstand aanhouden vrij effectief gebleken zijn. En juist deze 2 dingen zie ik steeds vaker niet meer nageleefd worden door mensen.
pi_193920745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:41 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Nou volgens mij is uit de cijfers toch gebleken dat geen handen meer schudden en 1,5 meter afstand aanhouden vrij effectief gebleken zijn. En juist deze 2 dingen zie ik steeds vaker niet meer nageleefd worden door mensen.
Inderdaad, dit is wel zorgelijk.

Er zijn naar schatting nog altijd zo'n 1500-2000 besmettelijke personen in Nederland. Dat is een veelvoud van toen het hier uitbrak en vrij snel piekte. Als nu alle maatregelen los gelopen, kan het op eens heel snel gaan, en daar komen we dan pas naar een paar weken achter.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:35:06 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193921036
Veel mensen zijn het zat om super paranoide met alles en iedereen om te gaan vermoed ik. Aangezien deze situatie niet snel voorbij gaat, geven mensen er een invulling aan die ze kunnen accepteren. Ik vind dat we ondertussen gewoon weer de eigen keuze kunnen maken. Ik niet bang om corona te krijgen. Ik hou me aan de 'regels' bij bedrijven en respecteer de wens van personen die daar zelf behoefte aan hebben. Als mensen of bedrijven er wat soepeler mee om gaan, dan ga ik prima mee met impliciete wederzijdse instemming.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193921101
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:35 schreef GemMagic het volgende:
Ik niet bang om corona te krijgen.
Nogal asociaal uitgangspunt als je het mij vraagt.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:45:05 #27
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193921194
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nogal asociaal uitgangspunt als je het mij vraagt.
Kun je uitleggen waarom je niet bang zijn asociaal vind? Ik vind het zelf geen leven om continu voor alles bang te zijn. Gewoon rekening houden met je omgeving en de wensen en verplichtingen van mensen om je heen dan hoef je niet per se alleen maar krampachtig regeltjes te volgen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193921386
Ik heb een kledingwinkel op een druk punt in Rotterdam, in het begin was ik fel op de regels, afstand houden, looprichtingen, handen schoonmaken maar na zoveel keer afgesnauwd te zijn en negatieve reacties te hebben gehad verwacht ik nu dat mensen maar hun eigen verantwoordelijkheid gebruiken. In de praktijk houden klanten zich totaal niet aan de 1,5 meter. Ik heb zo'n spatscherm bij de kassa maar mensen gaan er allemaal naast staan. Klanten komen te dichtbij en als je dan een stap achteruit doet zijn ze op hun pik getrapt. Er staat bij voorkeur pinnen maar dan krijg je een tirade van 'geld is geld wettelijk gezien blablabla'.
pi_193921493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:41 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Nou volgens mij is uit de cijfers toch gebleken dat geen handen meer schudden en 1,5 meter afstand aanhouden vrij effectief gebleken zijn. En juist deze 2 dingen zie ik steeds vaker niet meer nageleefd worden door mensen.
Ik vind het lastig. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn bij het toedichten van de resultaten aan slechts een deel van de maatregelen. Onderschat niet het effect van het vele thuiswerken, voorzichtig hoesten/niezen en thuis blijven bij (verkoudheids)klachten.
Als die 1,5 meter zo effectief was en hij wordt steeds vaker niet meer nageleefd, dan móét je dat terug gaan zien in de cijfers. Dat is geen kwestie van 'kans' want er lopen genoeg besmettelijken rond.
In feite zijn we onderdeel van een groot experiment, hoe je het ook wendt of keert. Het RIVM/OMT heeft ook geen absolute waarheid in pacht en corrigeert het beleid op basis van nieuwe inzichten of bevindingen in de praktijk.
I'll give you something to do
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:23:51 #30
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193921716
Door dit wil men de wet er koste wat kost doorheen drukken

Kan men iedereen lekker beboeten die zich niet aan de regels houd.

Mag natuurlijk niet gebeuren zo'n wet voor een virus

Krijgen we straks elk jaar een nieuwe wet op basis van een virus
pi_193921778
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:45 schreef GemMagic het volgende:
Kun je uitleggen waarom je niet bang zijn asociaal vind?
Het grootste deel van de bevolking heeft weinig reden om bang te zijn voor corona. Dat is dan ook niet de essentie. Je houd je aan de maatregelen om verspreiding tegen te gaan, om anderen die wel kwetsbaar zijn, te beschermen.

Omdat jij niet bang vind, vind je dat je je niet aan 'de regeltjes' hoeft te houden. Man man man.
pi_193921792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:59 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik heb een kledingwinkel op een druk punt in Rotterdam, in het begin was ik fel op de regels, afstand houden, looprichtingen, handen schoonmaken maar na zoveel keer afgesnauwd te zijn en negatieve reacties te hebben gehad verwacht ik nu dat mensen maar hun eigen verantwoordelijkheid gebruiken. In de praktijk houden klanten zich totaal niet aan de 1,5 meter. Ik heb zo'n spatscherm bij de kassa maar mensen gaan er allemaal naast staan. Klanten komen te dichtbij en als je dan een stap achteruit doet zijn ze op hun pik getrapt. Er staat bij voorkeur pinnen maar dan krijg je een tirade van 'geld is geld wettelijk gezien blablabla'.
Heftig ja, daar sta je dan met je goede bedoelingen. Ik denk dat je vertrouwen in de mensheid zo ook wel erg snel afneemt.
pi_193921835
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 00:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Loop niet zo bijdehand te doen, natuurlijk doet dat niks maar dat maakt geen moer uit. Het gaat afgezien van evt. rechtvaardiging erom dat het beiden compleet indruisen tegen wat men gewend is. Het beeld wil hier nog wel eens wat vertroebelen nu virtue signallers de 1,5 meter al helemaal hebben omarmd.
Als het allemaal zo makkelijk was voor iedereen dan hadden we deze discussie ook niet.

Ik neem het ze pas kwalijk als het dusdanig uit de klauwen loopt met nieuwe haarden tot gevolg.
Mijn punt is helemaal niet dat het niet makkelijk zou zijn? Tuurlijk is er discussie. Voor veel mensen is het lastig omdat het een 'onzichtbare vijand' is.

Amerikanen vinden het allemaal nog weer iets lastiger, dus die hebben al sneller alle maatregelen lekker los gelaten. En dat is te merken in de cijfers.
pi_193921868
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik vind het lastig. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn bij het toedichten van de resultaten aan slechts een deel van de maatregelen. Onderschat niet het effect van het vele thuiswerken, voorzichtig hoesten/niezen en thuis blijven bij (verkoudheids)klachten.
Als die 1,5 meter zo effectief was en hij wordt steeds vaker niet meer nageleefd, dan móét je dat terug gaan zien in de cijfers. Dat is geen kwestie van 'kans' want er lopen genoeg besmettelijken rond.
In feite zijn we onderdeel van een groot experiment, hoe je het ook wendt of keert. Het RIVM/OMT heeft ook geen absolute waarheid in pacht en corrigeert het beleid op basis van nieuwe inzichten of bevindingen in de praktijk.
Dat klopt ja, achteraf zal alles makkelijker zijn. Laten we het experiment dus niet spannender en onnodig risicovoller maken door zo snel mogelijk meerdere maatregelen tegelijk hevig te versoepelen. Zie ook Amerika.
pi_193921906
Ook in het OV: Een gigantisch groot deel zet gelijk hun kapje af als ze 1 cm uit het voertuig zijn, kleine moeite toch om het op te houden totdat je uit de buurt van mensen bent? En ook genoeg zonder mondkapje ;(

Ik hoop van harte dat wanneer er een tweede golf komt iedereen zich weer snel aan de regels gaat houden. Anders wordt het een hele saaie en donkere winter.
pi_193922040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:32 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat klopt ja, achteraf zal alles makkelijker zijn. Laten we het experiment dus niet spannender en onnodig risicovoller maken door zo snel mogelijk meerdere maatregelen tegelijk hevig te versoepelen. Zie ook Amerika.
In die zin is Amerika inderdaad een goed voorbeeld van hoe het niet moet, dus ik denk dat we hier een werkbare balans hebben gevonden voor zolang de zomer nog duurt. Wij zijn dan alsnog wel eigenwijs maar daar zijn ze nog een stuk eigenwijzer.
I'll give you something to do
pi_193922174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:45 schreef galantis het volgende:

[..]

In die zin is Amerika inderdaad een goed voorbeeld van hoe het niet moet, dus ik denk dat we hier een werkbare balans hebben gevonden voor zolang de zomer nog duurt. Wij zijn dan alsnog wel eigenwijs maar daar zijn ze nog een stuk eigenwijzer.
Dat denk ik ook 👍
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:14:43 #38
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193922382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het grootste deel van de bevolking heeft weinig reden om bang te zijn voor corona. Dat is dan ook niet de essentie. Je houd je aan de maatregelen om verspreiding tegen te gaan, om anderen die wel kwetsbaar zijn, te beschermen.

Omdat jij niet bang vind, vind je dat je je niet aan 'de regeltjes' hoeft te houden. Man man man.
Als dat is wat je er van op wilt vatten, prima. Maar in elk geval kan ik me goed voorstellen dat steeds minder draagvlak is voor allerlei aanpassingen en onnatuurlijke omgangsvormen. Zeker als je weet dat dit nog wel erg lang kan duren. Als er tegen het vaccin al niet weer een andere virus bedreiging is.

Als ik iemand de hand schud en we willen dat beide, dan staat het jou volledig vrij om dat asociaal te vinden. Mensen en hun vrijheid beperken voor het gemenebest kun je tijdelijk doen, maar op landere termijn zal het draagvlak eroderen. Dat is slechts mijn verklaring voor de tendens dat mensen er 'lak' aan krijgen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193922441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:14 schreef GemMagic het volgende:
Als ik iemand de hand schud en we willen dat beide, dan staat het jou volledig vrij om dat asociaal te vinden
Dat is geen kwestie van een mening maar een feit. Omdat je zelf geen risico loopt, breng je bewust anderen in gevaar.

Maar zelfs al zou het voor jou wel een risico zijn, dan nog is het asociaal omdat je dan niet alleen het risico voor je zelf neemt, maar ook voor anderen. Je gaat het namelijk verspreiden.

Vergelijk het met drugs. Als jij er voor kiest om in jouw huis een overdosis te nemen, is dat jouw zaak. Maar als jij er voor kiest om je zelf te bezatten en je stapt vervolgens in de auto, dan wordt het een ander verhaal. Want zwaar onder invloed van alcohol wordt jij een gevaar voor anderen.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:26:17 #40
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193922515
Ik ben dat niet met je eens. En natuurlijk loop je zelf ook altijd risico maar er is geen risicovrij leven.
De vrijheid om normaal met mensen om te gaan vind ik belangrijker. Dat er dan mensen zijn dat asociaal vinden of zelfs menen dat het feitelijk asociaal is, accepteer ik.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193922522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:59 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik heb een kledingwinkel op een druk punt in Rotterdam, in het begin was ik fel op de regels, afstand houden, looprichtingen, handen schoonmaken maar na zoveel keer afgesnauwd te zijn en negatieve reacties te hebben gehad verwacht ik nu dat mensen maar hun eigen verantwoordelijkheid gebruiken. In de praktijk houden klanten zich totaal niet aan de 1,5 meter. Ik heb zo'n spatscherm bij de kassa maar mensen gaan er allemaal naast staan. Klanten komen te dichtbij en als je dan een stap achteruit doet zijn ze op hun pik getrapt. Er staat bij voorkeur pinnen maar dan krijg je een tirade van 'geld is geld wettelijk gezien blablabla'.
mensen... :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:35:57 #42
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_193922670
Hou er overigens ook rekening mee dat binnen de geldende regels sinds 1 juli ook heel veel verspreiding mogelijk is. Er is niet eens zo veel dat we niet zouden mogen doen volgens de huidige regels. Belangrijkste lijkt mij om bij enig symptoom van ziekte je te onttrekken van contacten.

Wat ik wel aso vind is om de regels van winkels niet normaal te volgen of personeel te schofferen omdat ze je er op wijzen. Maar lekker bbqen op eigen terrein of met een paar vrienden in de auto vind ik prima kunnen. Volgens mij mag beide ook gewoon sinds 1 juli.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_193922762
Ik volg de regels in winkels en publieke plekken, maar ik mijd geen contact met anderen, en verder ben ik ook wel laks. Handen schudden e.d. doet vrijwel niemand meer, maar verder is alles weer bij het oude. Ik ben ondertussen een paar keer uit eten geweest en heb op een terras gehangen, en dan zie je dezelfde laksheid ook bij anderen.

Ik vind het prima, momenteel zijn de cijfers laag, en ik ken vrijwel geen oudjes die ik zou willen beschermen en ik ga ook niet doen alsof ik opeens geboeid ben hoe de gezondheid is van mensen die ik niet ken.
-nee-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:48:49 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193922827
Juiste balans tussen caution & courage: ik denk niet dat het zo verstandig is om nu al met drommen mensen binnen in een kroeg te gaan staan bijvoorbeeld. Maar knopjes van verkeerslichten etc afplakken is wel echt het andere uiterste.

Verder doe ik niet spastisch meer in de omgang met mensen die ik regelmatig zie. Wij weten gewoon van elkaar dat we thuis blijven als we (ziekte)klachten hebben, en die verstandhouding is fijn.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 16:26:53 #45
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193925223
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:35 schreef jasoe het volgende:
Hier ook laks. Tussen onbekende nog 1,5m afstand, maar met vrienden allang niet meer.
Kliklijn gebeld. Er nam niemand op.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_193925870
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:59 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik heb een kledingwinkel op een druk punt in Rotterdam, in het begin was ik fel op de regels, afstand houden, looprichtingen, handen schoonmaken maar na zoveel keer afgesnauwd te zijn en negatieve reacties te hebben gehad verwacht ik nu dat mensen maar hun eigen verantwoordelijkheid gebruiken. In de praktijk houden klanten zich totaal niet aan de 1,5 meter. Ik heb zo'n spatscherm bij de kassa maar mensen gaan er allemaal naast staan. Klanten komen te dichtbij en als je dan een stap achteruit doet zijn ze op hun pik getrapt. Er staat bij voorkeur pinnen maar dan krijg je een tirade van 'geld is geld wettelijk gezien blablabla'.
Op bijna alle punten ben ik het met je eens en probeer mijn eigen er ook zo goed mogelijk aan te houden maar ik betaal sinds kort weer met contant geld omdat het de reinste waanzin is dat iemand het geld niet wil aannemen i.v.m. corona, maar wel de boodschappen over de band schuift of de (in jouw geval) kleding aanpakt, opvouwt en in een tas doet waar waarschijnlijk meerdere mensen aangevoeld hebben dus waarom dan geen contant geld aan nemen ?
pi_193925999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:35 schreef GemMagic het volgende:
Veel mensen zijn het zat om super paranoide met alles en iedereen om te gaan vermoed ik. Aangezien deze situatie niet snel voorbij gaat, geven mensen er een invulling aan die ze kunnen accepteren. Ik vind dat we ondertussen gewoon weer de eigen keuze kunnen maken. Ik niet bang om corona te krijgen. Ik hou me aan de 'regels' bij bedrijven en respecteer de wens van personen die daar zelf behoefte aan hebben. Als mensen of bedrijven er wat soepeler mee om gaan, dan ga ik prima mee met impliciete wederzijdse instemming.
Wat je zelf doet moet je uiteraard zelf weten. Maar het probleem is dat het gros van de mensen die de maatregelen zat zijn wel in mijn 1,5 meter "aura" komen, omdat ze er van uit gaan dat anderen er net zo over denken. Als ik geen hand schut vinden ze dat raar en overdreven. Blijkbaar weet iedereen het beter dan de deskundigen. Ze vergeten alleen wel even "voor het gemak" dat de huidige situatie te danken is aan de genomen maatregelen uit het verleden. En daar profiteren ze wel gretig van.
pi_193926276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is wel zorgelijk.

Er zijn naar schatting nog altijd zo'n 1500-2000 besmettelijke personen in Nederland. Dat is een veelvoud van toen het hier uitbrak en vrij snel piekte. Als nu alle maatregelen los gelopen, kan het op eens heel snel gaan, en daar komen we dan pas naar een paar weken achter.
Helemaal mee eens.
pi_193926574
Vandaag met mijn zoontje naar een activiteit geweest.
Conform regels gisteren geboekt. Zouden maar dertig mensen mogen zijn. 15 kinderen en 1 ouder.

Toen ik er kwam stond de deur open. Geen enkele toegangscontrole.
Het stond in die warme ruimte binnen notime bomvol.

De heren van het animatie team zeiden er niks van en begonnen gewoon aan de show.

Hier gaat het al mis in het begin. Waarom staat er niemand aan de deur? Waarom geen bord "alleen voor aanmeldingen" ?

Ik ben gegaan. Voel me daar niet prettig. Wellicht ook omdat ik in de zorg werk en veel heb gezien.

Ik heb een makkelijk kindje.
We zijn een stuk gaan fietsen en eendjes voeren en hij vindt het prima. Door zijn gemakkelijkheid een fijne vakantie gehad.

Maar echt een week vol verbazing.
Een groot park waar mensen komen uit alle windstreken / landen moet mijn inziens een stuk strenger zijn (in de praktijk).

2 simpele regels:
- 1.5m afstand
- handen desinfectie*

* ik had zelf een flacon bij me maar stond niks bij de deur. Die is al 3 dagen op. Ik heb het 2x gezegd maar wordt niet aangevuld.
pi_193927548
Meid :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')