abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:34:50 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_193929146
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Scherp hoor. _O- Meneer kan of wil de werkelijkheid niet onder ogen zien en begint te schelden en beledigen, denkt misschien ook nog dat dat zijn absurde stellingname kracht bijzet.
Ik zie de werkelijkheid prima. Als je niet gediend van persoonlijke aanvallen bent moet je er niet mee beginnen. Ik reageerde gewoon op het onderwerp voordat jij persoonlijk beschuldigend binnenkwam. Maar schijnbaar wekt zo'n discussie die over je hoofd gaat dat bij je op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193929174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zie de werkelijkheid prima. Als je niet gediend van persoonlijke aanvallen bent moet je er niet mee beginnen. Ik reageerde gewoon op het onderwerp voordat jij persoonlijk beschuldigend binnenkwam. Maar schijnbaar wekt zo'n discussie die over je hoofd gaat dat bij je op.
Meneer is nog boos hoor. _O- Als je selectief vormen van discriminatie voorstaat en die hier geniepig verdedigt ben je dus niet tegen discriminatie.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:48:33 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_193929345
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Meneer is nog boos hoor. _O- Als je selectief vormen van discriminatie voorstaat en die hier geniepig verdedigt ben je dus niet tegen discriminatie.
Da's een slap taalspelletje en precies de reden waarom ik die laatste zin zei. Doe beter je best dan middelbareschoolniveau. Aannemen is discrimineren, want je maakt onderscheid tussen geschikte en ongeschikte kandidaten, dat positieve discriminatie daarom ook discriminatie is, is een onzinnige tautologie. Wanneer we spreken over discriminatie als iets dat een strafbaar feit is, dan gaat het om systemische achterstelling. Daar is bij positieve discriminatie niet direct sprake van want de nieuwe staat van het systeem is minder discriminerend door de toepassing ervan. Daarom is het ook gewoon toegestaan door het College voor de Rechten van de Mens. Dat het college hier anders spreekt vond ik curieus want aan hun randvoorwaarden leek op eerste blik voldaan. Later las ik in een ander artikel dat het misschien komt doordat het voor de hele universiteit geldt en ook voor faculteiten waar de uitkomsten voor het systeem minder duidelijk de goede kant opslaan. Dat vind ik wel te billijken, ook intern heeft dat kritiek opgeleverd. We gaan zien wat de TU/e ermee doet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193929538
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's een slap taalspelletje en precies de reden waarom ik die laatste zin zei. Doe beter je best dan middelbareschoolniveau. Aannemen is discrimineren, want je maakt onderscheid tussen geschikte en ongeschikte kandidaten, dat positieve discriminatie daarom ook discriminatie is, is een onzinnige tautologie. Wanneer we spreken over discriminatie als iets dat een strafbaar feit is, dan gaat het om systemische achterstelling. Daar is bij positieve discriminatie niet direct sprake van want de nieuwe staat van het systeem is minder discriminerend door de toepassing ervan. Daarom is het ook gewoon toegestaan door het College voor de Rechten van de Mens. Dat het college hier anders spreekt vond ik curieus want aan hun randvoorwaarden leek op eerste blik voldaan. Later las ik in een ander artikel dat het misschien komt doordat het voor de hele universiteit geldt en ook voor faculteiten waar de uitkomsten voor het systeem minder duidelijk de goede kant opslaan. Dat vind ik wel te billijken, ook intern heeft dat kritiek opgeleverd. We gaan zien wat de TU/e ermee doet.
Nee, de notie van "positief discrimineren" is nou net het slappe taalspelletje en sukkelaars als jij denken dat, dat met een warrige woordenbrei recht te lullen valt.

Als je tegen discrimineren bent, ben je tegen discrimineren. Als jij selectief wel onderscheid gaat maken op karakteristieken waarop je geen onderscheid zou moeten mogen maken wanneer het groepen die jij graag bevoordeeld wenst te zien bevoordeelt (zogenaamd omdat die als slachtoffers van discriminatie achtergesteld zouden zijn) dan ben jij aan het discrimineren. :')

Dat moet een bolleboos als jij toch wel kunnen begrijpen? :') Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? :W
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:08:29 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193929674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, dat is discriminatie. Graag gewoon zeggen waar op het staat meneer president.
Hij zegt dat het gek is.

Mogelijk vindt hij het ook discriminatie.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:09:32 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_193929694
Als je dat een warrige woordenbrei vindt, tja 🤷‍♂️.

En ik snap heel goed het verschil tussen deontologie en utilitarisme, maar je moet niet met definities gaan zitten goochelen om je punt te maken als je niet begrijpt dat je definitie niet vol te houden is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193930070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:09 schreef speknek het volgende:
Als je dat een warrige woordenbrei vindt, tja 🤷‍♂️.

En ik snap heel goed het verschil tussen deontologie en utilitarisme, maar je moet niet met definities gaan zitten goochelen om je punt te maken als je niet begrijpt dat je definitie niet vol te houden is.
Nee de daadwerkelijke definitie van discrimineren is niet vol te houden wanneer je alsnog wilt discrimineren, dat is het hele punt daarom lul je er heel slap omheen en verdraai je dingen opzichtig. :') 8)7

Speciaal voor jou heel simpel: als er bij gelijke geschiktheid beleidsmatig gekozen zou worden voor de heteroseksuele blanke man dan zou je moord en brand schreeuwen. En terecht. Wanneer datzelfde gebeurt maar dan in het voordeel van andere groepen dan is het net zo fout. :*

[ Bericht 6% gewijzigd door van_Lamehuizen op 04-07-2020 21:34:54 ]
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:40:31 #108
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:45:26 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_193930425
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee de daadwerkelijke definitie van discrimineren is niet vol te houden wanneer je alsnog wilt discrimineren, dat is het hele punt daarom lul je er heel slap omheen en verdraai je dingen opzichtig. :') 8)7

Speciaal voor jou heel simpel: als er bij gelijke geschiktheid beleidsmatig gekozen zou worden voor de heteroseksuele blanke man dan zou je moord en brand schreeuwen. En terecht. Wanneer datzelfde gebeurt maar dan in het voordeel van andere groepen dan is het net zo fout. :*
Nee hoor, als ze bijvoorbeeld bij verplegers of basisschoolleraren bij gelijke geschiktheid een man zoeken, schreeuw ik daar geen moord en brand over. Dat is niet per se discriminatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193930537
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, als ze bijvoorbeeld bij verplegers of basisschoolleraren bij gelijke geschiktheid een man zoeken, schreeuw ik daar geen moord en brand over. Dat is niet per se discriminatie.
Dat is wel degelijk discriminatie, maar in ieder geval consequent van je. _O-

Vind je het ook terecht dat er voor aziaten als gevolg van affirmative action in de Verenigde Staten effectief hogere toelatingseisen gelden op universiteiten dan voor niet-aziaten? _O-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:54:27 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193930653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:45 schreef speknek het volgende:

Nee hoor, als ze bijvoorbeeld bij verplegers of basisschoolleraren bij gelijke geschiktheid een man zoeken, schreeuw ik daar geen moord en brand over. Dat is niet per se discriminatie.
Ik vraag me af wat dat dan wel is.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:16:12 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_193931141
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Vind je het ook terecht dat er voor aziaten als gevolg van affirmative action in de Verenigde Staten effectief hogere toelatingseisen gelden op universiteiten dan voor niet-aziaten? _O-
Ik weet niet zo goed waar je nu exact op doelt, maar in het algemeen leidt affirmative action er inderdaad toe dat er voor sommigen lagere toegangseisen bestaan dan anderen. Hebben ze in de VS sowieso wel een handje naar, ook qua mensen binnenlaten die goed zijn in sport of familie van een alumnus zijn etc. Ik ben daar niet zo'n groot voorstander van (maar nog minder van tuition fees van 200k per jaar). Als je dat doet kan ik me voorstellen dat Asian Americans bij bepaalde studies die status niet krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:16:55 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_193931156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat dat dan wel is.
Post 103.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 4 juli 2020 @ 22:23:53 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193931314
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:48 schreef speknek het volgende:
Aannemen is discrimineren, want je maakt onderscheid tussen geschikte en ongeschikte kandidaten
Nee, discrimineren is onderscheid maken. Heeft niets met ''kandidaten'' te maken. Het is de letterlijke betekenis van het woord.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:33:10 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_193931547
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, discrimineren is onderscheid maken. Heeft niets met ''kandidaten'' te maken. Het is de letterlijke betekenis van het woord.
Ja en bij het aannemen van iemand maak je onderscheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:33:45 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193931564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:16 schreef speknek het volgende:

Post 103.
Daar staat zeker geen antwoord op mijn vraag.

Bij gelijke geschiktheid iemand ten faveure van de ander aannemen vanwege de kleur, afkomst, gebrek, blauwe ogen, blond haar, geslacht, godsdienst of wat dan ook is discriminatie.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:53 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_193931592
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:33 schreef AchJa het volgende:
Daar staat zeker geen antwoord op mijn vraag.
Jawel
quote:
Bij gelijke geschiktheid iemand ten faveure van de ander aannemen vanwege de kleur, afkomst, gebrek, blauwe ogen, blond haar, geslacht, godsdienst of wat dan ook is discriminatie.
Oh je wou ook modder geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:34:53 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:35:58 #119
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193931625
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, als ze bijvoorbeeld bij verplegers of basisschoolleraren bij gelijke geschiktheid een man zoeken, schreeuw ik daar geen moord en brand over. Dat is niet per se discriminatie.
Dat is het wel, alleen is dat in sommige gevallen prima te rechtvaardigen.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:37:11 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_193931657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Opleiding, referenties, werkervaring etc. is iets anders he.
Oh dus discrimineren is toch niet hetzelfde als discrimineren, en het was alleen een slap taalspelletje. Nu zijn we weer terug bij post 103.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:37:57 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193931678
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:34 schreef speknek het volgende:
Jawel
Neen.

quote:
Oh je wou ook modder geven.
Jaja...Eerst heel bijdehand beginnen met dure taal om vervolgens te vervallen in persoonlijke aanvallen omdat je weet dat je ongelijk hebt. :')
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:40:54 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193931740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:37 schreef speknek het volgende:

Oh dus discrimineren is toch niet hetzelfde als discrimineren, en het was alleen een slap taalspelletje. Nu zijn we weer terug bij post 103.
Misschien moet jij je eens verdiepen in de betekenis van "discriminatie".

Nergens wordt iets over opleidingsniveau etc. genoemd, maar jij je zin verder hoor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 4 juli 2020 @ 22:41:27 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193931749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja en bij het aannemen van iemand maak je onderscheid.
Dus discrimineer je. Dat gebeurt inderdaad op tal van eigenschappen, maar het is en blijf discrimineren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 4 juli 2020 @ 23:13:36 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_193932439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen.
[..]

Jaja...Eerst heel bijdehand beginnen met dure taal om vervolgens te vervallen in persoonlijke aanvallen omdat je weet dat je ongelijk hebt. :')
Nee je probeert een discussie opnieuw te doen die zojuist gevoerd is met dezelfde argumenten waar zojuist op gereageerd is. Als je niet echt geïnteresseerd bent hoef je mijn en jouw tijd niet te verdoen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 23:14:40 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_193932465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus discrimineer je. Dat gebeurt inderdaad op tal van eigenschappen, maar het is en blijf discrimineren.
Ja en dat ontken ik ook niet, het is alleen een nogal onzinnig statement om te maken, want het is niet wat men bedoelt als men het over discrimineren heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')