abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193902060
Vanwege afstand tot router / goeie wifi dekking, heb ik binnenkort een ethernet/wifi booster (via stopcontact, je kent het wel denk ik) in de ruimte waar ik het nodig heb.

Maar op het aansluitpunt zit dan maar 1 LAN aansluiting, terwijl ik het voor 2 apparaten tegelijk nodig heb. :+

Is er niet iets als een soort hub waar ik dan de kabel op aansluit en vanaf de hub dan weer twee kleinere kabels kan aansluiten op de apparaten?

Weet even niet waar ik op moet zoeken.

Edit : ik zie bijv. wel netwerk splitters zoals bijv deze : https://www.allekabels.nl(...)Tr7hxwxoCeyoQAvD_BwE

Maar dan staat er weer bij van dit kun je niet gebruiken om 1 poort te delen als 't ware.
Dus of ik snap 't niet of ik snap 't niet. :'(
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:56:46 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_193902163
Je hebt een switch nodig. Die kosten 20 a 25¤.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_193902165
CyberData 3-Port Gigabit Ethernet Switch

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 3 juli 2020 @ 09:59:18 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193902186
Als het een repeater is die in het stopcontact kan... heeft ie dan wel een kabelverbinding nodig?

Ze zijn er ook zonder namelijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 10:00:51 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_193902206
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:56 schreef embedguy het volgende:
Je hebt een switch nodig. Die kosten 20 a 25¤.
Voor 12¤ heb je ze ook al zie ik;
https://tweakers.net/netwerk-switches/vergelijken/
Waarschijnlijk wil je wel een 1000mbit switch en niet een 100mbit, verder hoef je nergens op te letten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_193902224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:59 schreef daNpy het volgende:
Als het een repeater is die in het stopcontact kan... heeft ie dan wel een kabelverbinding nodig?

Ze zijn er ook zonder namelijk.
Ze zijn er ook zonder, maar dat werkt niet zo geweldig in dit huis ben ik bang, tenminste ik heb iets soortgelijke geprobeerd maar krijg dan slechte ontvangst in die ruimte, wellicht dat iets blokkeert wat ik niet zie in de muren bijv.

Dus een word met kabel beneden bij de router geplaatst in een stopcontact, de ander in de ruimte waar ik het nodig heb en dan die weer met een kabel op de, bijv. pc.
Maar ja die andere die heeft dus maar 1 poort zover ik weet.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:04:53 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193902269
Je hebt een switch nodig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193902272
Voor de duidelijkheid, ik heb het over deze van ziggo zelf (die op zich goed zijn volgens een kennis van me met een soortgelijke woning toevallig met hetzelfde probleem) https://www.ziggo.nl/internet/extra-internetpunt
pi_193902281
Okay een switch dus, nooit geweten, zal even rondkijken, heb geen 8 poorten nodig. :P
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:06:00 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193902285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Okay een switch dus, nooit geweten, zal even rondkijken, heb geen 8 poorten nodig. :P
ja wacht even, wat is er met die dingen van Ziggo?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193902308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja wacht even, wat is er met die dingen van Ziggo?
Nou die heeft maar 1 lan poort onderop per stopcontact ding, zover ik weet. (krijg ze zo binnen)
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:10:28 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193902371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou die heeft maar 1 lan poort onderop per stopcontact ding, zover ik weet. (krijg ze zo binnen)
Ah ja, en op de kamer waar jij het nodig hebt heb je meer apparaten dan 1. Ja, dus wat je doet is je koopt een switch, en stop je netwerkkabel in het stopcontact ding, en aan de andere kant in de switch. Op die switch kun je vervolgens weer meerdere netwerkkabels aansluiten, zodat er bv 1 kabel naar je PC kan, en een andere kabel naar je PS4, en weer een andere kabel naar iets anders, etc.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193902427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah ja, en op de kamer waar jij het nodig hebt heb je meer apparaten dan 1. Ja, dus wat je doet is je koopt een switch, en stop je netwerkkabel in het stopcontact ding, en aan de andere kant in de switch. Op die switch kun je vervolgens weer meerdere netwerkkabels aansluiten, zodat er bv 1 kabel naar je PC kan, en een andere kabel naar je PS4, en weer een andere kabel naar iets anders, etc.
Is er ook een plug en play achtige switch?
Zie vooral dat je ze eerst helemaal moet afstellen of dat het via stroom van pc gaat en dat soort dingen.

Op dit gebied ben ik nogal een leek.

Edit : https://www.bol.com/nl/p/(...)pZR5DwBoCurgQAvD_BwE

Is dat iets?
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:16:09 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193902509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Is er ook een plug en play achtige switch?
Zie vooral dat je ze eerst helemaal moet afstellen of dat het via stroom van pc gaat en dat soort dingen.

Op dit gebied ben ik nogal een leek.

Edit : https://www.bol.com/nl/p/(...)pZR5DwBoCurgQAvD_BwE

Is dat iets?
Huh? Nee nee. Dat ding wat je linkt is wat je nodig hebt. Daar zit een stroomkabeltje bij. Die duw je in het stopcontact want die switch moet stroom hebben. Dan de netwerkkabels er in en klaar.

That's it. Er hoeft niets afgesteld of ingesteld te worden, het is plug & play.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193902522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Huh? Nee nee. Dat ding wat je linkt is wat je nodig hebt. Daar zit een stroomkabeltje bij. Die duw je in het stopcontact want die switch moet stroom hebben. Dan de netwerkkabels er in en klaar.

That's it. Er hoeft niets afgesteld of ingesteld te worden, het is plug & play.
Ja ik vroeg het voor de zekerheid. :+
Mooi, weer een kopzorg minder.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 juli 2020 @ 10:18:02 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193902533
GBit Switch van een paar euro.

Edit: rijkelijk laat ;)
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_193902550
een tweede kabel trekken is nog een optie. beetje afwasmiddel over de kabel en er gaan makkelijk twee UTP kabels door een buis.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:21:01 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193902578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja ik vroeg het voor de zekerheid. :+
Mooi, weer een kopzorg minder.


Ziet er ongeveer zo uit, al zal jij wellicht minder poorten nodig hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193902630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tweede kabel trekken is nog een optie. beetje afwasmiddel over de kabel en er gaan makkelijk twee UTP kabels door een buis.
Dit van ziggo is dus iets waar je alleen kabels nodig hebt van router -> aansluitpunt, tweede aansluitpunt elders in huis -> apparaat.

Ziggo heeft inderdaad ook een optie om dan van 1 aansluitpunt de boel door te trekken, maar daar kies ik bewust niet voor want dan moet ik 50meter aan kabel hebben lol, nee dat ga ik niet doen.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:17:46 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193904296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ziggo heeft inderdaad ook een optie om dan van 1 aansluitpunt de boel door te trekken, maar daar kies ik bewust niet voor want dan moet ik 50meter aan kabel hebben lol, nee dat ga ik niet doen.
Geen loze leidingen in huis? Of leidingen met ongebruikte telefoon- of coaxkabel die je kan vervangen door UTP?
So we just called him Fred
pi_193904682
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Geen loze leidingen in huis? Of leidingen met ongebruikte telefoon- of coaxkabel die je kan vervangen door UTP?
Nee helaas.
Maar dan nog zou dat redelijk onpraktisch zijn.

Dan is wat ik nu doe als 't ware de betere oplossing vooralsnog.
Als 't allemaal beetje werkt, en ga even maar vanuit dat het elektrisch netwerk niet zo slecht er voor staat, dan zou het een goeie oplossing zijn.

Beetje snelheidsverlies misschien, maar dat kan nog wel zolang het geen 50% is ofzo.
pi_193907429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beetje snelheidsverlies misschien, maar dat kan nog wel zolang het geen 50% is ofzo.
Heb je wel randaarde op de stopcontacten? Want dat scheelt aanzienlijk in snelheid.
pi_193907486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:34 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Heb je wel randaarde op de stopcontacten? Want dat scheelt aanzienlijk in snelheid.
Als het goed is wel ja, tenminste volgens mij is dat zelfs verplicht tegenwoordig maar dat weet ik dan weer ff niet zeker.
pi_193908124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwege afstand tot router / goeie wifi dekking, heb ik binnenkort een ethernet/wifi booster (via stopcontact, je kent het wel denk ik) in de ruimte waar ik het nodig heb.

Maar op het aansluitpunt zit dan maar 1 LAN aansluiting, terwijl ik het voor 2 apparaten tegelijk nodig heb. :+

Is er niet iets als een soort hub waar ik dan de kabel op aansluit en vanaf de hub dan weer twee kleinere kabels kan aansluiten op de apparaten?

Weet even niet waar ik op moet zoeken.

Edit : ik zie bijv. wel netwerk splitters zoals bijv deze : https://www.allekabels.nl(...)Tr7hxwxoCeyoQAvD_BwE

Maar dan staat er weer bij van dit kun je niet gebruiken om 1 poort te delen als 't ware.
Dus of ik snap 't niet of ik snap 't niet. :'(
Niet gaan klooien met switches en zo. Gewoon een nieuwe kopen.
pi_193908190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:22 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Niet gaan klooien met switches en zo. Gewoon een nieuwe kopen.
[ afbeelding ]
Waarom zou ik niet klooien met switches? Lijkt me redelijk simpel tot dusver.

Nee, enige probleem wat ik nu bespeur, na de vraag over randaarde, is dat de aansluiting in de ruimte waar ik nu dus geen internet heb wel randaarde heeft.
Maar die in de woonkamer waar de router en dus straks de eerste aansluitpunt zal komen, geen randaarde heeft op geen enkel stopcontact lol.
Het is geen nieuwbouw dus daar zal het wel mee te maken hebben, maar dit is toch ietwat irritant.
Geen idee wat m’n snelheden zullen zijn straks.
pi_193908371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet klooien met switches? Lijkt me redelijk simpel tot dusver.

Nee, enige probleem wat ik nu bespeur, na de vraag over randaarde, is dat de aansluiting in de ruimte waar ik nu dus geen internet heb wel randaarde heeft.
Maar die in de woonkamer waar de router en dus straks de eerste aansluitpunt zal komen, geen randaarde heeft op geen enkel stopcontact lol.
Het is geen nieuwbouw dus daar zal het wel mee te maken hebben, maar dit is toch ietwat irritant.
Geen idee wat m’n snelheden zullen zijn straks.
Omdat een switch weliswaar simpel en handig is, maar als aanvulling op iets anders dat eigenlijk niet klopt, niet de beste oplossing is.

Het beste en snelste is overigens nog steeds een kabel.

Te lui om het randaardeprobleem na te lezen O-)
Bij mij staat het hele pc-gedoe aangesloten op één dubbel stopcontact dat geen randaarde heeft. Daar hangen 3 stekkerdozen aan.
(ik zie de Fokbui al hangen) :P
pi_193909197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:42 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Omdat een switch weliswaar simpel en handig is, maar als aanvulling op iets anders dat eigenlijk niet klopt, niet de beste oplossing is.

Het beste en snelste is overigens nog steeds een kabel.

Te lui om het randaardeprobleem na te lezen O-)
Bij mij staat het hele pc-gedoe aangesloten op één dubbel stopcontact dat geen randaarde heeft. Daar hangen 3 stekkerdozen aan.
(ik zie de Fokbui al hangen) :P
Een enorme kabel is niet mogelijk.
De router zit in de woonkamer, de kamer waar het naartoe moet zit tig meter schuin naar boven als 't ware, dat is geen doen.

Randaarde mag niet verschillen (dus niet 1 stopcontact met en 1 zonder, moet allebei zijn) wil je optimaal gebruik willen maken van zo'n internet stroompunt.

Alleen weet ik niet in hoeverre het verlies qua snelheid betekent, 300mbit verbinding van ziggo, enig verlies is onvermijdelijk, maar ja niet te zeggen hoeveel precies.
pi_193909395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een enorme kabel is niet mogelijk.
De router zit in de woonkamer, de kamer waar het naartoe moet zit tig meter schuin naar boven als 't ware, dat is geen doen.

Randaarde mag niet verschillen (dus niet 1 stopcontact met en 1 zonder, moet allebei zijn) wil je optimaal gebruik willen maken van zo'n internet stroompunt.

Alleen weet ik niet in hoeverre het verlies qua snelheid betekent, 300mbit verbinding van ziggo, enig verlies is onvermijdelijk, maar ja niet te zeggen hoeveel precies.
Gebruik je geen randaarde; ik heb een poweradapter zonder randaarde op het ene stopcontact en op het andere niet. Loopt trouwens ook via een stekkerdoos, waqarvan de halve goegemeente zegt dat dat niet kan.

In oude huizen valt wel goed te boren om die kabels door te trekken en in nieuwe huizen kan je vaak gebruik maken van de telefoonaansluiting, die beneden en op de bovenverdieping een aansluiting heeft, dus een kabelgoot, die vaak ruim zat is.
pi_193909424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:44 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Gebruik je geen randaarde; ik heb een poweradapter zonder randaarde op het ene stopcontact en op het andere niet. Loopt trouwens ook via een stekkerdoos, waqarvan de halve goegemeente zegt dat dat niet kan.

In oude huizen valt wel goed te boren om die kabels door te trekken en in nieuwe huizen kan je vaak gebruik maken van de telefoonaansluiting, die beneden en op de bovenverdieping een aansluiting heeft, dus een kabelgoot, die vaak ruim zat is.
Geen nieuwbouw dit, vandaar dat het doortrekken niet echt heel realistisch is.
Dan moet ik eerst door het plafond boren, dan door een muur, dan nog een muur.. en dan nog een muur haha.
Plus natuurlijk iets van 50m aan kabel, dat is niet realistisch meer.

En wat is je snelheid trouwens in jouw setup?
pi_193909718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen nieuwbouw dit, vandaar dat het doortrekken niet echt heel realistisch is.
Dan moet ik eerst door het plafond boren, dan door een muur, dan nog een muur.. en dan nog een muur haha.
Plus natuurlijk iets van 50m aan kabel, dat is niet realistisch meer.

En wat is je snelheid trouwens in jouw setup?
Houdt niet over, maar is alleen voor m'n buitencamera die aan een pc-tje hangt zonder internetverbinding.

Nou, met een 30 cm. lange steenboor moet dat toch goed te doen zijn. Zolang je met UTP maar onder de 100 meter blijft. Ik heb het weleens gekker gezien. Hebben ze meters kabel gewoon los in het trappenhuis gelegd of een lijntje getrokken naar de overburen, allebei op twee hoog.
Dat soort werk is in India heel normaal

Is ook afhankelijk van wat je er boven mee gaat doen.
pi_193910210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 16:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet klooien met switches? Lijkt me redelijk simpel tot dusver.

Nee, enige probleem wat ik nu bespeur, na de vraag over randaarde, is dat de aansluiting in de ruimte waar ik nu dus geen internet heb wel randaarde heeft.
Maar die in de woonkamer waar de router en dus straks de eerste aansluitpunt zal komen, geen randaarde heeft op geen enkel stopcontact lol.
Het is geen nieuwbouw dus daar zal het wel mee te maken hebben, maar dit is toch ietwat irritant.
Geen idee wat m’n snelheden zullen zijn straks.
Een gigabit powweline adapter set behaald in de praktijk als alle stopcontacten randaarde hebben ongeveer de helft van de beloofde snelheid.
Als een van de stopcontacten geen randaarde heeft, kun je dat nog eens halveren.
Ik heb ook een tijd met powweline geklooid, tot ik merkte dat mijn internetsnelheid, ondanks snelheidsverhogingen van mijn provider niet toenam.
Toen heb ik maar een kabel getrokken en had ik nergens last meer van. Is ook nog eens veel goedkoper.
pi_193910924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:35 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Een gigabit powweline adapter set behaald in de praktijk als alle stopcontacten randaarde hebben ongeveer de helft van de beloofde snelheid.
Als een van de stopcontacten geen randaarde heeft, kun je dat nog eens halveren.
Ik heb ook een tijd met powweline geklooid, tot ik merkte dat mijn internetsnelheid, ondanks snelheidsverhogingen van mijn provider niet toenam.
Toen heb ik maar een kabel getrokken en had ik nergens last meer van. Is ook nog eens veel goedkoper.
Als ik het zou kunnen doen, deed ik het.
Net nog even voor wat voelt als de honderdste keer, alles nagelopen wat nou precies van woonkamer bijv naar boven loopt.
Er is wel een paar kachelbuizen die de juiste richting opgaan, maar als ik voel of ik er iets langs kan trekken of duwen, kom ik tegen metaal aan.

Van bovenaf gebeurt hetzelfde, even checken met een zaklamp zo goed mogelijk en ik kan zien dat het helaas geen rechte buis van boven naar beneden is, het splitst zich af naar twee richtingen, ik gok naar de badkamer.

Dat zou de beste oplossing geweest zijn, maar ik kom er niet langs en ik ben niet kundig genoeg met een boor om dan eventjes langs wat waterleidingen te gaan klooien.
pi_193911310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als ik het zou kunnen doen, deed ik het.
Net nog even voor wat voelt als de honderdste keer, alles nagelopen wat nou precies van woonkamer bijv naar boven loopt.
Er is wel een paar kachelbuizen die de juiste richting opgaan, maar als ik voel of ik er iets langs kan trekken of duwen, kom ik tegen metaal aan.

Van bovenaf gebeurt hetzelfde, even checken met een zaklamp zo goed mogelijk en ik kan zien dat het helaas geen rechte buis van boven naar beneden is, het splitst zich af naar twee richtingen, ik gok naar de badkamer.

Dat zou de beste oplossing geweest zijn, maar ik kom er niet langs en ik ben niet kundig genoeg met een boor om dan eventjes langs wat waterleidingen te gaan klooien.
Geen vriendelijke aannemer in de buurt, die je het probleem kan uitleggen en die dan roept: "Hee Piet, loop effe met die meneer mee en kijk even wat zijn probleem is"?

Moet je wel de werkplaats inlopen en niet bij de receptie gaan klooien én mazzel hebben.

Had ik eens met een klein elektromotortje; binnen een uurtje hadden ze die voor nop gerestaureerd en toen ik een kratje kwam afleveren kreeg ik nog een spuitbus Brakefluid mee om hem extra schoon te maken. Mja, dat was wel pure mazzel en die lui waren vakmannen.
Anyway succes.
pi_193921945
Helaas het werkt niet in dit huis, snelheid was nog wel mee te leven ~70mbps, maar continue signaal weg om de 10 seconden.

Retour dus.
pi_193922489
Even een soort vervolgvraag, als men nog meeleest. :P

Maar als ik zoiets probeer (en het is ietwat een wanhoop iets), moet de router waarop het aangesloten zal worden (van ziggo dus) in bridge modus of is dat niet nodig?

https://www.bol.com/nl/p/(...)srUGLG8aAl8oEALw_wcB

De uitleg is ietwat vreemd namelijk, bij de instructievideo is het dan "creeër je eigen netwerk naam +ww of gebruik wat je al had ingesteld in de router", dat klinkt logisch genoeg, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de eerste unit als een accesspoint zal gedragen wat betreft wifi.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 14:02:30 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193922983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[...]maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de eerste unit als een accesspoint zal gedragen wat betreft wifi.
Het zijn alle drie accesspoints ;)

Je kan het gewoon aansluiten op je Ziggo router en gaan met die banaan.
So we just called him Fred
pi_193923505
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:02 schreef Fred het volgende:

[..]

Het zijn alle drie accesspoints ;)

Je kan het gewoon aansluiten op je Ziggo router en gaan met die banaan.
Ja had het net toevallig op ziggo zelf gevraagd, want ze hadden de m4 3 pack in de aanbieding.
Het is inderdaad aansluiten, even alle andere stations goed verdelen middels de app door je huis heen, dan via de Deco app de boel instellen als accespoint, wifi op ziggo router eventueel uitschakelen hoewel dat technisch gezien niet hoeft maar vaak beter is zodat je geen WiFi vervuiling krijgt als t ware.
  zondag 5 juli 2020 @ 21:59:30 #38
51385 baskick
Juist ja!
pi_193949485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
een tweede kabel trekken is nog een optie. beetje afwasmiddel over de kabel en er gaan makkelijk twee UTP kabels door een buis.
Slecht idee. En hoezo een tweede? Er ligt er niet eens één.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193969733
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Even een soort vervolgvraag, als men nog meeleest. :P

Maar als ik zoiets probeer (en het is ietwat een wanhoop iets), moet de router waarop het aangesloten zal worden (van ziggo dus) in bridge modus of is dat niet nodig?

https://www.bol.com/nl/p/(...)srUGLG8aAl8oEALw_wcB

De uitleg is ietwat vreemd namelijk, bij de instructievideo is het dan "creeër je eigen netwerk naam +ww of gebruik wat je al had ingesteld in de router", dat klinkt logisch genoeg, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de eerste unit als een accesspoint zal gedragen wat betreft wifi.
Ik denk dat een/dit mesh netwerk het beste is voor je huis als je geen utp kabels kunt leggen/trekken. Eén ervan verbind je met je Ziggo router en de rest laat je draadloos met elkaar verbinden. De snelheid is niet supergeweldig (want er is geen aparte speciale antenne voor tussen de apparaten zelf, technisch verhaal..), maar zal wel redelijk voldoen denk ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_193969767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik denk dat een/dit mesh netwerk het beste is voor je huis als je geen utp kabels kunt leggen/trekken. Eén ervan verbind je met je Ziggo router en de rest laat je draadloos met elkaar verbinden. De snelheid is niet supergeweldig (want er is geen aparte speciale antenne voor tussen de apparaten zelf, technisch verhaal..), maar zal wel redelijk voldoen denk ik.
Ik heb de deco m4 gekocht, van ziggo zelf in de aanbieding.
Die zijn volgens mij iets beter qua communicatie onder elkaar.
pi_193969836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb de deco m4 gekocht, van ziggo zelf in de aanbieding.
Die zijn volgens mij iets beter qua communicatie onder elkaar.
Zou ook wel moeten voldoen denk ik. Zorg er wel voor dat je die TP Links regelmatig controleert op firmware updates (als ie dat al niet automatisch doet), want die dingen zijn regelmatig het doelwit van kwetsbaarheden. Kan gewoon via de app.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_193969883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:06 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zou ook wel moeten voldoen denk ik. Zorg er wel voor dat je die TP Links regelmatig controleert op firmware updates (als ie dat al niet automatisch doet), want die dingen zijn regelmatig het doelwit van kwetsbaarheden. Kan gewoon via de app.
Zal er op letten hoewel eerlijk ik maak me daar niet echt zorgen over, dit is niet echt een buurt waar iemand met een laptop in de auto rondrijd op zoek naar routers of modems met kwetsbaarheden, want voor zoiets moet je wel in de buurt zijn.

Kwetsbaarheden zijn er bijna nooit dat je op afstand vanuit India er iets mee kan doen, tenzij je het als router gebruikt.

Maar dit zal worden gebruikt als access point.
pi_193973706
Zo te zien is het gelukt, met fast roaming heb ik plots 866mbps verbinding in die kamer en daar zit toch echt metaal in de muren, zeer indrukwekkend.

Hopelijk blijft het zo, want het heeft ook 1 ander heel irritant probleem opgelost, dat op de pc ik via wifi trage snelheden kreeg ondanks volle verbinding met ziggo router.
Nu is het opeens meteen weer de volle mep á 250mbps bij een simpele speedtest.

Ook is het nu mogelijk om via de deco te kiezen of 2.4 of 5ghz gebruikt word, dat was eerder niet mogelijk, nieuwe feature dus.

Edit : Okay te snel gesproken, in die kamer zit toch iets vreemds blijkbaar.
Uiteindelijk kakt de snelheid helemaal in elkaar van ~260mbps naar als ik geluk heb ~130mbps.
Niet vreselijk, maar een behoorlijk verschil.

Alles gereset, op andere plekken gezet en het enige wat opvalt is wanneer ik bijv. de pc in een andere ruimte test op verbindingssnelheid.

Overal behalve die ruimte, ongeacht plaatsing van de deco's, is volle snelheid.. alsof die ene kamer een soort kooi er om heen heeft zitten.

Ik weet dat er in 1 muur zeker weten metaal zit, maar niet in de vloer.. en vlak onder die vloer (in de keuken in dit geval bovenop een kast) echt nog geen 50centimeter van de vloer / keukenplafond vandaan, maakt niets uit, snelheid kan niet hoger worden.

Enige wat ik kan bedenken is dat de deco's dan niet goed kunnen praten met elkaar of er is gewoon teveel aanwezig in 1 of 2 muren.

Jammer.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 07-07-2020 16:11:00 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:54:18 #44
54408 Parzival
Where it happens
pi_194007480
voor 100Mbit heb je maar 4 aders nodig.. en elke UTP kabel heeft er 8.. dus als je 100Mbit ok vindt... kun je dat ook nog doen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:59:49 #45
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194007548
Gewoon de kabel doorknippen en strippen. Dan 2 kabels er aan vast maken met kroonsteentje. Wel even opnieuw opstarten.
pi_194008376
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:54 schreef Parzival het volgende:
voor 100Mbit heb je maar 4 aders nodig.. en elke UTP kabel heeft er 8.. dus als je 100Mbit ok vindt... kun je dat ook nog doen..
Dit soort knutseloplossingen zijn voor beunhazen, hij heeft het al opgelost zoals je kan lezen. Daarnaast is 100mbit ook niet echt afdoende met 250mbit internet.

quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:59 schreef borbit het volgende:
Gewoon de kabel doorknippen en strippen. Dan 2 kabels er aan vast maken met kroonsteentje. Wel even opnieuw opstarten.
Ga lekker terug naar ONZ.
Powered by JanetjeŽ
pi_194018698
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2020 16:59 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Dit soort knutseloplossingen zijn voor beunhazen, hij heeft het al opgelost zoals je kan lezen. Daarnaast is 100mbit ook niet echt afdoende met 250mbit internet.
[..]

Ga lekker terug naar ONZ.
Nou ja half opgelost, het werkt heel goed op de kamer waar de computer apparatuur al stond.
Maar in de kamer waar het eigenlijk heen moet, werkt niets.
Onbetrouwbaar traag internet ongeacht plaatsing van de Deco units door het huis heen.

Ziggo bied me nog wel een mogelijkheid dat een monteur de boel komt bekabelen overal, daar denk ik nog over na want ik ga nog liever verhuizen. :')
Dit huis lijkt wel alsof het spookt zeg maar, wat een ellende. (niet alleen dit natuurlijk want dat is uiteindelijk niet zo belangrijk :+ )
pi_194019072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja half opgelost, het werkt heel goed op de kamer waar de computer apparatuur al stond.
Maar in de kamer waar het eigenlijk heen moet, werkt niets.
Onbetrouwbaar traag internet ongeacht plaatsing van de Deco units door het huis heen.

Ziggo bied me nog wel een mogelijkheid dat een monteur de boel komt bekabelen overal, daar denk ik nog over na want ik ga nog liever verhuizen. :')
Dit huis lijkt wel alsof het spookt zeg maar, wat een ellende. (niet alleen dit natuurlijk want dat is uiteindelijk niet zo belangrijk :+ )
Aardstralen, kan niet anders!
Powered by JanetjeŽ
pi_194019361
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:34 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Aardstralen, kan niet anders!
Haha nou ja ik heb geen idee, ik weet wel dat omdat wij in een hoekwoning zitten, het huis naast ons als 't ware stroom krijgt via onze meterkast.
Dus wij hebben onze eigen elektra en de meterkast zelf zeg maar, daaronder zit afgesloten als een soort zwarte doos, waar de stroom naar hun toe gaat.

Beetje vreemde opstelling volgens maar ja, best wel een oude woning op zich.
pi_194019778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Overal behalve die ruimte, ongeacht plaatsing van de deco's, is volle snelheid.. alsof die ene kamer een soort kooi er om heen heeft zitten.
Dat kun je wel een heel klein beetje testen of electromagnetische straling in de weg zit.

1 Zet alles van electronica helemaal uit in die kamer. Stroomloos maken. Stekers uit stopcontacten.
2 Loop met 1 smartphone die kamer in en scan naar alle wifi punten in de buurt. Noteer deze of maak een screenshot. Noteer ook de signaalsterktes (aantal streepjes).
3 Zet alle electronica weer aan in die kamer
4 Scan met exact dezelfde smartphone als in stap 2 weer naar alle wifi punten in de buurt. Noteer deze of maak een screenshot. Noteer ook de signaalsterktes (aantal streepjes).
5 Vergelijk de lijst met wifi punten van stap 2 met stap 4.
6 Wandel naar een punt in het huis waar je gegarandeerd goede wifi hebt/had
7 Scan weer naar alle wifi punten in de buurt zoals in stap 4 beschreven.
8 Vergelijk de lijsten van stap 2, stap 4 en stap 7 met elkaar. Wat is er bij gekomen, wat is er weggevallen, wat heeft opeens meer of minder streepjes.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_194019832
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Dus wij hebben onze eigen elektra en de meterkast zelf zeg maar, daaronder zit afgesloten als een soort zwarte doos, waar de stroom naar hun toe gaat.
Dat is een legale oplossing door de energiemaatschappij zelf geregeld?

quote:
Beetje vreemde opstelling volgens maar ja, best wel een oude woning op zich.
Erg handig om illegaal stroom af te tappen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_194019938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat is een legale oplossing door de energiemaatschappij zelf geregeld?
[..]

Erg handig om illegaal stroom af te tappen.
Ja aantal jaar geleden nog door Enexis of misschien was het Liander een nieuwe meterkast, we hadden nog van die wat oudere stoppen en nu zijn dat schakelaars zeg maar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')