abonnement Unibet Coolblue
pi_193897750
Internationale koppels gescheiden van elkaar. Ze komen steeds meer in het nieuws. Sinds het inreisverbod dat in maart dit jaar van kracht ging, zijn enorm veel ongehuwde stellen van elkaar gescheiden, zonder enig zicht op wanneer ze elkaar weer kunnen zien.

Ik ben er één van. Heb mijn vriendin nu ruim een half jaar niet meer gezien en dat begint steeds lastiger te worden. Vooral het niet weten van een datum maakt je gek.

Hoe dit komt? Vanwege het inreisverbod voor niet-essentiele reizen voor niet-EU burgers, dat in maart van kracht ging en momenteel nog steeds van kracht is voor veel niet-EU landen. Want liefde wordt als niet-essentieel gezien. Alleen dus als je getrouwd bent of een geregistreerd partner bent. Maar is de liefde minder echt als je niet getrouwd bent? Juist in deze barre tijden wil je samen zijn met degene die je liefhebt. We willen met liefde 30x getest worden en 3 maanden in quarantaine als dat nodig is.

Maar er is goed nieuws. Misschien hebben jullie al van de campagnes #LoveIsNotTourism en #LoveIsEssential gehoord. Zo niet, zoek er eens op op Twitter. Duizenden gedupeerden maken zich hard om een uitzondering te vormen op het inreisverbod. Tot op heden werden we niet gehoord. Tot vandaag inderdaad: deze ochtend plaatsen Ylva Johansson, EU Home Commissioner of Home Affairs de volgende tweet:





Zij gaat zich hard maken om de EU Lidstaten dringend te verzoeken hun beleid aan te passen, zodat niet alleen getrouwde stellen kunnen inreizen, maar ook niet getrouwde stellen. Denemarken heeft dit beleid al gevolgd, zie: https://www.schengenvisai(...)ers-from-outside-eu/

Ook diverse EU parlementsleden in Duitsland hebben zich tot Ylva Johansson gewend waarin ze dringend verzoeken hiernaar te kijken. Zie bijvoorbeeld deze brief van Moritz Kömer. Mijn vriending kreeg de tranen in haar ogen toen ze dit las. Eindelijk voelden we ons niet meer alleen hierin:





Wat voelt dit als een enorme grote stap.

Nu wil ik heel graag jullie advies hierin: ik wil dit zoveel mogelijk bekend maken in de Nederlandse politiek, ook al volgen zij waarschijnlijk braaf op wat de EU adviseert, maar toch. Welke politicus/Tweede Kamer lid zou ik in NL kunnen aanschrijven die zich hard kan maken om dit bijvoorbeeld bij Grapperhaus/Stef Blok/Rutte bekend te maken? Ik heb nu de lijst van de Tweede Kamer leden voor me inclusief mailadressen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet dusdanig op de hoogte ben om te weten bij welk kamerlid ik de meeste kans zou maken. Die zich zou inzetten voor dergelijke gevallen.

Dank alvast voor jullie hulp hierbij!

Er is ook een petitie gaande, die jullie ook kunnen tekenen. De link: https://www.change.org/p/(...)reunite-couples-asap

[ Bericht 1% gewijzigd door Bessensap op 02-07-2020 23:29:44 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 2 juli 2020 @ 23:43:55 #2
491163 Viesdik
pi_193898291
ok.. goed verhaal toch
pi_193901003
Als je lid bent van een partij zou ik me tot die partij richten. Maar anders kun je misschien gewoon de commissie Europese Zaken (cie.eu@tweedekamer.nl) mailen, of een lid van die commissie: https://www.tweedekamer.n(...)ies/eu/samenstelling
Karabulut, Paternotte en Ploumen uit die commissie zijn wel mensen die zich in zoiets kunnen vastbijten, denk ik. Maar je hebt wel pech, sinds vandaag is de vakantie (reces) van de kamerleden begonnen, ik weet niet hoe snel ze dus reageren.

Maar eigenlijk lijkt het me een EU onderwerp, je zou ook Paul Tang (PvdA, EU parlement, paul.tang@europarl.europa.eu) kunnen proberen. Ik weet iig zeker dat hij zich met luchtvaart en dacht ik ook met de inreisverboden bezig houdt.


Sterkte, in ieder geval. En ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193901273
Thanks!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')