abonnement Unibet Coolblue
pi_193890177
De mens gaat van nature het prettigst om met zijn soortgenoot. Het liefst heeft de mens soortgenoten als familie, vrienden, buren, schoonzoon, schoondochter, onderwijzers op school van kinderen, sportteam, collegas, werknemers, werkgevers, winkelmedewerkers, agenten, ambtenaren, rechters, overheid enz. Homogeniteit is wat aansluit bij de natuur van elk mens.

Soortgenoten hebben dezelfde persoonlijke hoofdfundament(en) in identiteit. Elk identiteit is gefundeerd op één of twee hoofdfundamenten waar het voor die individu voornamelijk om draait in het leven. Die fundamenten kunnen verschillende zaken zijn zoals een etniciteit, een geloof, een ideologie of een combinatie. Als er tussen individuen overeenkomst is in de hoofdfundament(en) zal het automatisch klikken in grote lijnen en vertrouwen scheppen. Er zullen altijd verschillen zijn, maar die zijn secundair en zorgen niet perse voor grote irritatie en conflicten.

Voorbeelden hoofdfundamenten in identiteit:
-Geloof: Katholiek
-Etniciteit: Berber
-Ideologie: Liberaal
-Combinatie: Molukse RMSer

Probleem:
Nederland heeft eigenlijk een beleid om bestaande homogene gemeenschappen te ontmantelen en divers te maken. Unieke dorpen met eigen historie en gemeenschap worden door woningbouw gemixt met ander soort identiteiten zonder toestemming van deze dorpsbewoners. Steden zijn al erg divers geworden en de homogeniteit van bewoners is ver te zoeken. Irritatie, conflict, criminaliteit, laag vertrouwen, polarisatie, ongezelligheid, enz worden steeds erger.

Voorstel:
Laat de politiek de nog bestaande gemeenschappen met rust laten en niet dwingen tot diversiteit. Accomodeer groepen die behoefte hebben aan een homogene gemeenschap dit te realiseren door gebieden exclusief te maken voor hen. Liberale mensen waar het zogenaamd niet boeit naast wie zij wonen kunnen in een groot liberaal mixgebied waar iedereen alsnog welkom is. Maar zet soort bij soort. Zo heeft niemand meer last van elkaar en kunnen we vrolijk verder leven.
pi_193890215
Wat een totale nonsens.

Allereerst is deze zin onzin:
quote:
Nederland heeft eigenlijk een beleid om bestaande homogene gemeenschappen te ontmantelen en divers te maken.
En de rest er omheen is ook alleen maar troep om te verdedigen dat je bang bent voor mensen die net iets anders zijn dan jij. Mensen verbieden ergens te gaan wonen is juist niet de oplossing. Juist als mensen tussen mensen wonen die ze normaal niet zouden opzoeken ontdekken ze dat die ander niet zo eng is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890341
quote:
Ja, Elly en Rikkert zongen 25 jaar geleden al "we stoppen iedereen in hokjes, vakjes... omdat ze anders zijn dan wij..."

Dat is nooit een goed idee geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890526
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:20 schreef Hanca het volgende:
En de rest er omheen is ook alleen maar troep om te verdedigen dat je bang bent voor mensen die net iets anders zijn dan jij.
Ik heb het uitvoerig beschreven en je hebt het dus niet gelezen. Het is niet net iets anders, maar fundamenteel anders.


quote:
Juist als mensen tussen mensen wonen die ze normaal niet zouden opzoeken ontdekken ze dat die ander niet zo eng is.
Of ontdekken ze dat ze juist verschrikkelijk geluk hebben dat ze niet met deze mensen (ook al zouden ze aardig zijn) wonen, werken, sporten, handelen, enz.

Je wilt alleen de best case scenario beschrijven he? En zelfs in de best case scenario kom je slechts tot oppervlakkig aardig omgang. Hechte vriendschappen, door het vuur voor elkaar gaan, nee dat zit er niet in en dat zal er nooit in komen.....
pi_193890542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je filmpje bewijst niks. In iedereen kan je wel een overeenkomst vinden, so what?
pi_193890543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:45 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je wilt alleen de best case scenario beschrijven he? En zelfs in de best case scenario kom je slechts tot oppervlakkig aardig omgang. Hechte vriendschappen, door het vuur voor elkaar gaan, nee dat zit er niet in en dat zal er nooit in komen.....
Dat kan best komen (en is er nu ook al). Maar zelfs al heb je dat niet, heb je dat nou nodig met je buren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193890815
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan best komen (en is er nu ook al). Maar zelfs al heb je dat niet, heb je dat nou nodig met je buren?
Ja tuurlijk. We willen een high trust society, waar je de deur savonds open kan laten zoals dat vroeger nog mogelijk was. We willen dat de kinderen vd buurt veilig kunnen buiten spelen en zelf naar huis kunnen lopen, de ouders/buren barbequen, de school homogeen is enz. Maar dat willen neo marxisten zoals jou niet nee.
pi_193890823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:05 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. We willen een high trust society, waar je de deur savonds open kan laten zoals dat vroeger nog mogelijk was. We willen dat de kinderen vd buurt veilig kunnen buiten spelen en zelf naar huis kunnen lopen, de ouders/buren barbequen, de school homogeen is enz. Maar dat willen neo marxisten zoals jou niet nee.
Ah, het de aap komt weer uit de mouw, dit topic kan wel weer dicht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193890838
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ah, het de aap komt weer uit de mouw, dit topic kan wel weer dicht.
En waarom is dat? Monddood maken? Behoort dat tot jouw ideologie?
pi_193890866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:05 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. We willen een high trust society, waar je de deur savonds open kan laten zoals dat vroeger nog mogelijk was. We willen dat de kinderen vd buurt veilig kunnen buiten spelen en zelf naar huis kunnen lopen, de ouders/buren barbequen, de school homogeen is enz. Maar dat willen neo marxisten zoals jou niet nee.
Ik ben niet bepaald een marxist. Ik ben alleen niet zo bang voor mensen die er anders uit zien. Mijn kinderen spelen met veel plezier met onder andere Syrische kinderen, inderdaad elke dag lekker op straat. Ik vertrouw mijn Surinaamse buurman de sleutel van mijn huis prima toe. Geen enkel probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193891037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben alleen niet zo bang voor mensen die er anders uit zien.
En ik heb nergens gezegd dat dit alleen ging om homogeniteit in etniciteit.

quote:
Mijn kinderen spelen met veel plezier met onder andere Syrische kinderen, inderdaad elke dag lekker op straat.
Bedankt voor het typen van irrelevante informatie.

quote:
Ik vertrouw mijn Surinaamse buurman de sleutel van mijn huis prima toe. Geen enkel probleem.
Je benoemd nu alweer slechts één aspect (etniciteit). Het ging om het hoofdfundament. Je kan bijvoorbeeld allebei Salafist zijn als hoofdfundament, waarbij etniciteit helemaal geen rol meer speelt.
pi_193891112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:22 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En ik heb nergens gezegd dat dit alleen ging om homogeniteit in etniciteit.
[..]

Bedankt voor het typen van irrelevante informatie.
[..]

Je benoemd nu alweer slechts één aspect (etniciteit). Het ging om het hoofdfundament. Je kan bijvoorbeeld allebei Salafist zijn als hoofdfundament, waarbij etniciteit helemaal geen rol meer speelt.
Salafisme is niet echt gewenst in Nederland en komt gelukkig ook niet veel voor. Ik ben zelf gereformeerd, maar hoef echt niet in een gereformeerde buurt te wonen. Waarom die angst voor mensen die anders zijn dan jij (niet alleen qua etniciteit)? Over het algemeen zijn die andere mensen ook gewoon aardige mensen die hard werken om in het weekend met de kinderen weg te kunnen, die genieten van een vakantie en die er last van hebben als hun kinderen puberen. Of ze nu katholiek, agnost of moslim zijn, of ze nu blond haar en blauwe ogen hebben of een donkere huidskleur, of ze nu Jan-Pieter heten of Ahmed. Zo veel verschillen we allemaal helemaal niet van elkaar, we hebben meer gemeen dan dat er verschillen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games donderdag 2 juli 2020 @ 16:31:00 #14
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193891130
En daar is het dagelijkse topic van de fascistische fokker die zich afvraagt waarom we geen rassenonderscheid mogen maken want dat werkt zo goed waarom zien jullie dat niet!!!!! 1!!!1!!een!!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193891633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Salafisme is niet echt gewenst in Nederland en komt gelukkig ook niet veel voor.
Niet gewenst bij de meerderheid ja, maar dat is niet relevant. Als we "vrijheid" als slogan hebben dan moet er dus ook ruimte zijn voor hen. Alleen het zou dan beter zijn dat ze samen allemaal bij elkaar kunnen wonen. Beter voor hen en beter voor de rest.

quote:
Ik ben zelf gereformeerd, maar hoef echt niet in een gereformeerde buurt te wonen.
Jouw fundament is dus niet gereformeerd, maar wat anders. Misschien Liberalisme of Linkse kerk or whatever.

quote:
Waarom die angst voor mensen die anders zijn dan jij (niet alleen qua etniciteit)?
Het hoeft toch geen angst te zijn perse. Het is een feit dat soort bij soort het makkelijkst gaat, ook in het dierenrijk.

quote:
Over het algemeen zijn die andere mensen ook gewoon aardige mensen die hard werken om in het weekend met de kinderen weg te kunnen, die genieten van een vakantie en die er last van hebben als hun kinderen puberen. Of ze nu katholiek, agnost of moslim zijn, of ze nu blond haar en blauwe ogen hebben of een donkere huidskleur, of ze nu Jan-Pieter heten of Ahmed. Zo veel verschillen we allemaal helemaal niet van elkaar, we hebben meer gemeen dan dat er verschillen zijn.
Dus omdat de meeste mensen in gemeen hebben dat ze hard werken en op ook op vakantie willen is het allemaal hetzelfde? Zit je jezelf in de maling te nemen?
pi_193891735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:31 schreef Puddington het volgende:
En daar is het dagelijkse topic van de fascistische fokker die zich afvraagt waarom we geen rassenonderscheid mogen maken want dat werkt zo goed waarom zien jullie dat niet!!!!! 1!!!1!!een!!
Blijkbaar, argumenten komen er niet uit. Ik heb het geprobeerd, maar lijkt hopeloos. Geen enkele onderbouwing waarom het zo geweldig zou zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193891761
De alt right bingokaart is weer bijna vol.
  donderdag 2 juli 2020 @ 17:31:34 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193891820
Ah weer een alt-right complottopic
pi_193891840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:47 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je filmpje bewijst niks. In iedereen kan je wel een overeenkomst vinden, so what?
Precies dus niet wat jij zegt. Homogeniteit is een keuze.
pi_193891925
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:33 schreef babylon het volgende:

[..]

Precies dus niet wat jij zegt. Homogeniteit is een keuze.
Als alle ooit gepeste personen in een vakje bij elkaar gaan staan, dat betekent niet dat ze ineens een homogene gemeenschap zijn. Hun fundamenten verschillen. Het gaat om de overeenkomst in fundamenten.
pi_193891974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:31 schreef Hexagon het volgende:
Ah weer een alt-right complottopic
Ah weer een ikkannietinhoudelijkreageren reactie
pi_193891983
Loopt ts nu apartheid te promoten hier? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193891987
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als alle ooit gepeste personen in een vakje bij elkaar gaan staan, dat betekent niet dat ze ineens een homogene gemeenschap zijn. Hun fundamenten verschillen. Het gaat om de overeenkomst in fundamenten.
Maar dat is dus onzin, dat een extreem verzuilde samenleving de samenleving beter maakt. Nee, het kweekt alleen onbegrip en afstand tussen mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193892071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dat is dus onzin, dat een extreem verzuilde samenleving de samenleving beter maakt. Nee, het kweekt alleen onbegrip en afstand tussen mensen.
Maak jij een gevestigd homogeen blank christelijk dorp (en die dat zo wil houden) beter als je er een Salafist, een LGBTer, een RMSer en een Erdo Turk erin doet? Is dat echt beter? Zo ja, hoe dan? Meer varietie in eten....wat nog meer?
pi_193892145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:50 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maak jij een gevestigd homogeen blank christelijk dorp (en die dat zo wil houden) beter als je er een Salafist, een LGBTer, een RMSer en een Erdo Turk erin doet? Is dat echt beter? Zo ja, hoe dan? Meer varietie in eten....wat nog meer?
Ja, dat maakt een dorp beter, op termijn. Minder wereldvreemdheid, meer begrip voor elkaar. Minder angst, meer samenzijn. Minder groepen tegenover elkaar, meer naast elkaar. En dat zeg ik als blanke christen.

Maar om je nogmaals op je fout in je TS te wijzen: niemand 'doet iets er in', er is daar geen beleid voor. Dat gaat gelukkig gewoon vanzelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193892187
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat maakt een dorp beter, op termijn. Minder wereldvreemdheid, meer begrip voor elkaar. Minder angst, meer samenzijn. Minder groepen tegenover elkaar, meer naast elkaar. En dat zeg ik als blanke christen.

Maar om je nogmaals op je fout in je TS te wijzen: niemand 'doet iets er in', er is daar geen beleid voor. Dat gaat gelukkig gewoon vanzelf.
Na, ik woon liever in Elspeet dan in Adam
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 17:59:21 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193892221
Ik snap de hele OP niet, alsof iemand die een RMS indo is geen orthodoxe katholiek kan zijn EN tegelijktijd ook nog homo.

Niemand is maar een ding behalve mens en de OP geeft blijk van een extreem beperkt wereldbeeld en denkraam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 18:00:29 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193892238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Na, ik woon liever in Elspeet dan in Adam
En andere mensen gruwelen van Elspeet en denken dat Adam fantastisch is. Godzijdank bestaan zowel Elspeet als Amsterdam in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193892300
Bevindelijk-gereformeerd lesbisch en een Portugese ex-communist.
pi_193892351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap de hele OP niet, alsof iemand die een RMS indo is geen orthodoxe katholiek kan zijn EN tegelijktijd ook nog homo.
Die ken ik niet, ik ken wel een gezin waarvan de vrouw syrisch en christelijk is, man Nederlands en ongelovig en ze hebben een dochter die transgender is (geboren als zoon). Die komen inderdaad wel in een heel klein hokje terecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 juli 2020 @ 18:08:51 #31
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193892376
Ja, ik geloof ook wel in de homogene cultuurgemeenschap of etnische groep als de meest natuurlijke en daarmee wellicht ook de meest stabiele territoriale organisatievorm. Monolithisch hoeft het niet te zijn, maar een vrij hoge mate van gelijkvormigheid lijkt me wel wenselijk. Al te in het oog springende verschillen in cultuur, religieuze opvattingen en groepsidentificatie hebben van oudsher een hoog conflictpotentieel, zeker als de minderheden groter worden en de leden van de verschillende groepen binnen dezelfde samenleving in steeds sterkere mate om dezelfde posities concurreren.

In complotten geloof ik niet zo. Ik denk eerder dat politieke en intellectuele elites vanuit verouderde paradigmata werken die in andere tijden voor andere omstandigheden ontworpen zijn, waardoor ze niet echt grip hebben op de situatie. Ik zie het als een quasi-autonoom proces dat voornamelijk door de zich steeds verder ontwikkelende technologie is opgestart en daardoor ook in gang wordt gehouden. Door de moderniteit vallen ook kaders weg die we als mensheid misschien juist wel nodig hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 02-07-2020 18:16:33 ]
pi_193892427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Na, ik woon liever in Elspeet dan in Adam
Dat mag, ik woon gelukkig ook niet in Amsterdam. Maar een plek als Urk, Volendam of Staphorst waar de derde generatie nog 'die vreemden' zijn zou ik me ook niet gelukkig voelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 18:14:03 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193892433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die ken ik niet, ik ken wel een gezin waarvan de vrouw syrisch en christelijk is, man Nederlands en ongelovig en ze hebben een dochter die transgender is (geboren als zoon). Die komen inderdaad wel in een heel klein hokje terecht.
Die ken ik ook niet maar er was een katholieke minderheid in de Molukken dus het kan zomaar gebeuren. Mensen doen de gekste dingen, tenslotte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193892517
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat maakt een dorp beter, op termijn. Minder wereldvreemdheid,
Hoezo ben ik wereldvreemd als ik niet met ze samenwoon? Ik kan toch handelen met ze, ik kan naar ze toe gaan en praten, ik kan reizen over de rest vd wereld.....


quote:
meer begrip voor elkaar.
Hoe kom je hierbij? Waarom is bij elkaar wonen een voorwaarde om meer begrip te hebben? Ik kan ook begrip voor groepen hebben zonder dat ik ze uberhaupt hoef te ontmoet (laat staan wonen met ze).

quote:
Minder angst
Wat is uberhaupt mis met angst? Mag dat niet? Soms is angst toch ook gewoon terecht? Wil jij gangster tuig uit ghettos of zigeuners naast je deur hebben?

quote:
meer samenzijn.
En waarom is dat goed? Uit elkaar zijn is ook goed, vaak noodzakelijk juist!

quote:
Minder groepen tegenover elkaar, meer naast elkaar.
Weer die regenboog utopie. Als han chinezen in nederland ervoor gekozen hebben om samen in één dorp te wonen in Limburg bv, en ik zit in den haag, sta ik nu ineens tegenover hen? Zijn ze mn vijand ineens? Je kraamt echt onzin uit he. Ik ben juist blij voor ze en zij blij dat ze eindelijk met elkaar kunnen zijn en niet overal meer gepest worden.

En je doet net of alle groepen allemaal hetzelfde zijn. Sommige groepen zijn gemanierd, maar je heb een andere levensvisie, kan geen probleem. Sommige groepen zijn niet alleen verschillend in de levensvisie, maar ook gewoon tuig of ongemanierd. En dat zal je niet veranderen.


quote:
niemand 'doet iets er in', er is daar geen beleid voor. Dat gaat gelukkig gewoon vanzelf.
Ok dus mag een blank christelijk dorp weigeren om Salafisten of Molukkers te accepteren in hun dorp? Geen probleem toch?
pi_193892550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap de hele OP niet, alsof iemand die een RMS indo is geen orthodoxe katholiek kan zijn EN tegelijktijd ook nog homo.
Jij hebt kennelijk de OP niet gelezen. Advies: lees
pi_193892563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:20 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ok dus mag een blank christelijk dorp weigeren om Salafisten of Molukkers te accepteren in hun dorp? Geen probleem toch?
Dat zou het tegenovergestelde zijn van wat jij zegt. Jij zegt dat het beleid zou zijn om mensen daar heen te sturen. Dit zou beleid zijn om mensen te weigeren. En gelukkig mag dat inderdaad niet, dat doet nogal wat mensenrechten en de grondwet geweld aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193892576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Als alle ooit gepeste personen in een vakje bij elkaar gaan staan, dat betekent niet dat ze ineens een homogene gemeenschap zijn. Hun fundamenten verschillen. Het gaat om de overeenkomst in fundamenten.
En jij komt met een hele lijst zelf verzonnen fundamenten. Of worden mensen geboren als hockeyer of politieagent.

Jouw fundament klopt niet. Je zoekt homogeniteit waar jij het denkt te zien. Dat kan ik ook. Vandaar her filmpje. Als jij hokjes mag verzinnen, dan ik ook.
pi_193892578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:03 schreef Geytenbeekje het volgende:
Bevindelijk-gereformeerd lesbisch en een Portugese ex-communist.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die ken ik niet, ik ken wel een gezin waarvan de vrouw syrisch en christelijk is, man Nederlands en ongelovig en ze hebben een dochter die transgender is (geboren als zoon). Die komen inderdaad wel in een heel klein hokje terecht.
Die kunnen allemaal in het liberale mix gebied, opgelost. Is de rest van die linkse zooi ook af.
pi_193892588
En nee, er zijn geen 'groepen' tuig en ongemanierd. Er zijn sommige mensen tuig en ongemanierd. De blanke rechtse man die als voetbalhooligan de boel sloopt, bijvoorbeeld. Terwijl hij de rest van de week misschien een keurige man is die een lieve vader is en netjes naar zijn werk gaat. Maar dat maakt niet de hele groep van blanke rechtse mannen 'tuig en ongemanierd'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193892592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En andere mensen gruwelen van Elspeet en denken dat Adam fantastisch is. Godzijdank bestaan zowel Elspeet als Amsterdam in Nederland.
Inderdaad. Heel goed. Bedankt voor het ondersteunen van mijn punt.
  Redactie Games donderdag 2 juli 2020 @ 18:27:44 #41
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193892623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:24 schreef BookFreak het volgende:

[..]


[..]

Die kunnen allemaal in het liberale mix gebied, opgelost. Is de rest van die linkse zooi ook af.
Godverdomme wat een intellectuele armoe van TS :') communist, transgender, syrisch? Allemaal liberale hoek. Je vraagt de anderen om je posts te lezen maar hierin lees je dat je er zelf amper over hebt nagedacht.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 18:28:07 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193892631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Inderdaad. Heel goed. Bedankt voor het ondersteunen van mijn punt.
Ik ondersteun je punt helemaal niet, je OP is gebaseerd op een leugen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193892712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou het tegenovergestelde zijn van wat jij zegt. Jij zegt dat het beleid zou zijn om mensen daar heen te sturen.
Heh? Waarheen te sturen?

quote:
Dit zou beleid zijn om mensen te weigeren.
Ja natuurlijk moeten bestaande homogene dorpen het recht hebben om te kiezen wie bij hen mogen wonen. Waarom niet?

quote:
En gelukkig mag dat inderdaad niet, dat doet nogal wat mensenrechten en de grondwet geweld aan.
Aha, dus dat betekent dat je bestaande homogene gemeenschappen dwingt om te mengen. Kijk eens...
pi_193892733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:33 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja natuurlijk moeten bestaande homogene dorpen het recht hebben om te kiezen wie bij hen mogen wonen. Waarom niet?
Denk daar zelf maar eens over na...

En als je het niet kunt verzinnen, sla dan eens wat geschiedenisboeken open.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193892751
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:44 schreef Barbusse het volgende:
Loopt ts nu apartheid te promoten hier? :')
Veertig jaar terug hadden ze hier al goede plannen voor.
  donderdag 2 juli 2020 @ 18:39:41 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193892816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:43 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ah weer een ikkannietinhoudelijkreageren reactie
Er valt ook niet inhoudelijk te reageren. Je schermt immers met beleid dat niet bestaat. En degenen die het niet met je eens zijn dat zijn neomarxisten.

Dan heeft een inhoudelijke discussie verder niet zoveel zin.
pi_193892871
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:25 schreef Hanca het volgende:
En nee, er zijn geen 'groepen' tuig en ongemanierd.
Maar jawel. En je hebt er zelf één genoemd.


quote:
Er zijn sommige mensen tuig en ongemanierd. De blanke rechtse man die als voetbalhooligan de boel sloopt, bijvoorbeeld. Terwijl hij de rest van de week misschien een keurige man is die een lieve vader is en netjes naar zijn werk gaat. Maar dat maakt niet de hele groep van blanke rechtse mannen 'tuig en ongemanierd'.
Als we een groep mannen hebben waar hun leven draait om argentijns hooliganisme bv en hun leven draait alleen om deze hooliganisme. Ja dan zijn ze toch gewoon tuig? Maakt niet uit wat hun kleur voor de rest is. Antifa, nog zo'n een voorbeeld. The Bloods, the Crips, noem het maar op joh....

Ja jij wilt lekker met ze samen wonen, meer begrip en samen zijn, ah gossie snik snik
pi_193892890
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Veertig jaar terug hadden ze hier al goede plannen voor.
Geweldig toch? Haha...
pi_193892900
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Denk daar zelf maar eens over na...

En als je het niet kunt verzinnen, sla dan eens wat geschiedenisboeken open.
En geen inhoudelijke reactie meer dus...
pi_193892932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Godverdomme wat een intellectuele armoe van TS :') communist, transgender, syrisch? Allemaal liberale hoek. Je vraagt de anderen om je posts te lezen maar hierin lees je dat je er zelf amper over hebt nagedacht.
Jij hebt niet de OP gelezen. Kies de belangrijkste fundament uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')