abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193888900
Hallo mijn achterdeur gaat niet meer van het slot. gelukkig was ik binnen. Ik kan met veel moeite omdraaien en dan gaat de nachtschoot een stukje terug naar binnen. maar hij blijft in het slot zitten. slot is al oud dus mogelijk slijtage. iemand een tip om de nachtschoot toch open te krijgen?
pi_193889320
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:40 schreef Nico987 het volgende:
Hallo mijn achterdeur gaat niet meer van het slot. gelukkig was ik binnen. Ik kan met veel moeite omdraaien en dan gaat de nachtschoot een stukje terug naar binnen. maar hij blijft in het slot zitten. slot is al oud dus mogelijk slijtage. iemand een tip om de nachtschoot toch open te krijgen?
Eerst (indien mogelijk) slot inspuiten met kruipolie, paar x herhalen. Dan nog eens proberen.

Anders m.b.v. schroevendraaier via de spleet tussen deur en kozijn, schoot terugduwen in het slot.
pi_193889367
Dat eerste heb ik idd nog niet gedaan. dat laatste geprobeerd maar krijg geen grip misschien na inspuiten wel. dank je wel.
pi_193892604
uiteindelijk heb ik een gaatje in de schoot geboord en daar kon ik de punt van mijn zwaaihaak insteken voor grip.
. deur is nu open, morgen even ander slot halen.
pi_193893221
Is het niet het weer waardoor het hout van je deur is gaan werken?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193894568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:06 schreef Chinless het volgende:
Is het niet het weer waardoor het hout van je deur is gaan werken?
Het hout kan wel gaan werken, maar in principe schuurt de nachtschoot alleen over staal. Als het hout werkt, gaat meestal eerst de deur klemmen in de sponning.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 02-07-2020 20:52:17 ]
pi_193900933
ook nu hij open is werkt het niet. ooit iets soortgelijks mee gemaakt maar toen met het toilet slot waar ik in zat. Toen was er in het slot zelf een klein dingetje afgebroken.

Dit slot is oud dus zal het wel vervangen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')