abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193887619
Hoi allen, al best wel een tijdje zit ik met mezelf enorm in knoei qua mijn sociale vaardigheden. Ik ben een persoon die best makkelijk nieuwe contacten kan leggen alleen het onderhouden ervan neemt veel van mijn energie weg.

Er heeft vroeger iets plaatsgevonden in mijn sociale leven waarbij ik het vertrouwen enorm ben kwijt geraakt in mensen en dat levert bij mij erg veel problemen.

Zit nu een aantal jaren op volleybal en dat heeft mij een enorme boost gegeven over hoe ik moet omgaan met mensen. Heb super leuke vrienden, best wel vaak hebben we een spelletjesavond, feestje of een borrel bij iemand. Ook vraag ik individueel wel eens aan iemand om keer wat af te spreken door te vragen “zin in een drankje” of iets anders puur voor de gezelligheid. In alle gevallen is dat ook super gezellig en spelen we ook een bordspelletje bij die persoon zelf.

Alleen ik merk dat het contact altijd van 1 kant komt. Er wordt mij nooit gevraagd van “zullen we een drankje doen” of iets anders. Er zal ook nooit iemand bij mij langskomen om iets te doen.

Is dit een verwachting die ik wel moet hebben hierbij. De laatste tijd neem ik ook geen contact met ze en dan hoor ik soms weken of maanden niets meer. Dan vraag ik me enorm af of het wel “vrienden” zijn en of ze wel eerlijk tegenover me zijn.

Groetjes
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:18:47 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193887680
Heb je ze wel eens gevraagd waarom het niet vanuit hen kwam?

Hebben ze ook nog andere vrienden waar ze veel mee afspreken? Of hebben ze ook gewoon graag genoeg eigen tijd?

Jouw afspreek behoefte kan hoger zijn die van hen.
Of dit nu specifiek met jou is of gewoon met mensen.

DAt het niet vanuit hen komt betekent niet perse dat ze niet willen afspreken. Zolang ze maar wel positief reageren als je het zelf vraagt en het ook echt gezellig is.

Daarna is het voor jezelf bepalen of je het goed zo vindt, of het zat bent die eenrichtingsverkeer. Dan bespreken en evt de vriendschap verbreken.
pi_193887834
Dit durf ik dus niet te vragen bij het groepje, vind het lastig om die confrontatie aan te gaan. Heb al niet zoveel vrienden waar ik soms wat mee afspreek en ben dan erg bang dat die “vriendschap” in een hevige discussie beëindigd.

Ja want de meeste uit het groepje spreken ook individueel af met elkaar.

Ik heb inderdaad gehoord dat mijn afspreek behoefte vroeger te hoog was en daar heb ik ook van geleerd, doe dat nu ook al een jaar niet meer zoveel als vroeger.

Eigenlijk heb ik geen keuze hierbij om het van een richting te laten komen anders heb ik totaal geen sociale leven meer. Alleen wanneer we met ze allen afspreken vraag ik mezelf wel eens af of ze echt willen dat ik kom, zodat ik me niet buitengesloten voel of iets dergelijks.
pi_193887862
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:14 schreef Kroepoek85 het volgende:
Er heeft vroeger iets plaatsgevonden in mijn sociale leven waarbij ik het vertrouwen enorm ben kwijt geraakt in mensen en dat levert bij mij erg veel problemen.

Wat was dat dan?
pindazakje
pi_193888039
Heb in het verleden een “vriendengroep” met verkeerde vrienden en heb stomme dingen gedaan. Ik was erg naïef en erg onzeker of mezelf ( dat laatste heb ik nog steeds ).
Toen ik mijn voormalige vriendin erbij betrok ging het mis. Ik kreeg dingen te horen die totaal niet waar waren. Mijn vriendin ging toen vreemd met iemand uit dat groepje. Heb toen afscheid genomen van alles en heb daardoor een tijdje in therapie gezetten. Achteraf heb ik gehoord dat mijn vriendin die leugens vertelde en sindsdien heb ik veel problemen met het vertrouwen in mensen. Dit al alweer 10 jaar geleden. Heb die tijd wel vaarwel gezegd en ook totaal geen contact meer met ze alleen het heeft behoorlijk mijn vertrouwen in mensen beschadigd.
pi_193892278
Nog even een toevoeging over het oorspronkelijke bericht. Het issue is niet zozeer fysiek afspreken maar ook een simpel berichtje van “hoe is het ermee”. Als ik dat vraag aan een vriend bijv dan krijg ik een reactie van “dat is toevallig zat vanmiddag te denken moet je appen”. Dat gebeurt me niet 1 of 2 x maar best vaak. Dan stel ik vaak de vraag “waarom moet het van toeval afhangen” vraag het gewoon.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 12:32:19 #7
491729 I_Need_Coffee
Koffielikeur mag ook :-D
pi_193904586
Ik heb ook van die "vrienden" die totaal niks van zich laten weten en waarbij alles van anderen af moet komen. Uiteindelijk hebben we er toen wel iets van gezegd (met het risico erbij dat je het dan alleen maar erger maakt, maar dat maakte ons toen niks meer uit). Die persoon was zich er totaal niet zo van bewust en toen kwam ook nog eens ter sprake dat hij psychologisch niet helemaal goed zat en zich slecht voelde waardoor die dus alleen maar binnen wou hangen op de bank.

Je komt er alleen maar achter door die vrienden (wellicht niet op een meteen beschuldigende manier) te vragen of er iets speelt. Mochten ze dan boos worden of je vriend niet meer willen zijn, nou dan weet je ook meteen hoe bevriend jullie waren en ben je wellicht beter af zonder.
pi_193904732
pi_193905054
Ik zat inderdaad te denken om totaal geen contact te nemen, wachten op een vraag aan hun kant. Probleem waar ik enorm mee zit is dat ik erg bang ben dat er helemaal niets meer overblijft. Ga er komende week met een vriendin erover hebben. Thx voor de reacties en zie wel waar het schip gaat stranden.
pi_193905449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:01 schreef Kroepoek85 het volgende:
Ik zat inderdaad te denken om totaal geen contact te nemen, wachten op een vraag aan hun kant. Probleem waar ik enorm mee zit is dat ik erg bang ben dat er helemaal niets meer overblijft. Ga er komende week met een vriendin erover hebben. Thx voor de reacties en zie wel waar het schip gaat stranden.
Krijg je straks van die verwijten dat jij niets van je liet horen (terwijl zij dus ook niets lieten horen). Been there, done that. Paar goede vrienden over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193910589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:39 schreef Duiveltja het volgende:
[ afbeelding ]
Zo waar. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')