abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193883455
Sinds maart werk ik thuis, en plezierig is dat niet. Maar liever thuis dan Corona.

Via Skype en Zoom spreek ik met mensen op verschillende continenten en ik hoor steeds hetzelfde. Zo was er in Australië een grote familie die ondanks Covid-19 bij elkaar kwam, met een familielid die het virus had, waardoor 20 of meer mensen besmet raakten. En daardoor weer veel anderen.

Een Amerikaanse onderzoeker in Colorado waarmee we samenwerken kon de haren uit z’n hoofd trekken, omdat mensen zo onvoorzichtig zijn en elkaar besmetten. De toename in besmettingen gaat daar ook weer tot lockdowns leiden.

Voor ons in Seoul geldt hetzelfde. Het gros van de mensen is voorzichtig, maar zo liep ik door een straat waar een BBQ lucht hing. Keek door het raam van het restaurant waar mensen aan het feesten waren alsof Covid-19 niet bestaat.

We hebben een probleem met eigen verantwoordelijkheid. Er lopen (te) veel mensen rond die denken “dat moet toch kunnen” (al hoestende naar een feestje gaan).

Als je je als een peuter gedraagt, dan zullen grote mensen maatregelen moeten treffen. Zou het wat zijn om iedere onverlaat die iemand anders aansteekt een boete per besmetting op te leggen? De effecten van Covid-19 zijn niet mals. Mensen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor hun gedrag. Dat vrijblijvende blijkt niet goed te werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193883475
Ik krijg niet de indruk dat boetes de corrigerende werking hebben waar naar wordt gezocht.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193883785
Nee.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193884077
Je klinkt erg angstig.
pi_193884108
Trollen wordt in COR niet gewaardeerd.
pi_193884441
Helemaal los van hoe paranoïde dit plan is. Hoe gaat de overheid aantonen dat Jantje Pietje heeft aangestoken ipv andersom?

#prullenbak
pi_193884449
Lol wat maakt het uit dat 20 mensen een griepje krijgen. Weekje uitzieken en je bent immuun.
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:12:59 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193884575
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Lol wat maakt het uit dat 20 mensen een griepje krijgen. Weekje uitzieken en je bent immuun.
Probleem alleen is dat het helaas niet om een griep virus gaat maar om een virus wat diverse organen in je lichaam sloopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193884719
Sinds corona heb ik geen één boete meer gehad, heeft er ook mee te maken dat ik een stuk minder km's heb gereden.
pindazakje
pi_193884769
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 02:56 schreef Lyrebird het volgende:

Als je je als een peuter gedraagt, dan zullen grote mensen maatregelen moeten treffen. Zou het wat zijn om iedere onverlaat die iemand anders aansteekt een boete per besmetting op te leggen? De effecten van Covid-19 zijn niet mals. Mensen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor hun gedrag. Dat vrijblijvende blijkt niet goed te werken.
En hoe ga jij aantonen wie iemand heeft aangestoken? Een heel deel van de besmettelijke mensen weet niet eens dat ze besmet zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
  Spellchecker donderdag 2 juli 2020 @ 08:40:59 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193884828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En hoe ga jij aantonen wie iemand heeft aangestoken? Een heel deel van de besmettelijke mensen weet niet eens dat ze besmet zijn.
Besmet en besmettelijk is niet hetzelfde.
pi_193885258
Ik vind het ern goed idee maar moeilijk uitvoerbaar.
De boete moet dan wel zeer hoog zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:36:36 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193885399
Laten we gewoon meteen wat Goelags openen voor iedereen die zich niet aan de bevelen houdt.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:52:38 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193885616
Gewoon iedereen fusilleren die het waagt binnen anderhalve meter van een ander te komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')