abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193882393
Sinds een tijdje heb ik een vriend. We kennen elkaar al ruim 5 jaar dus ik weet wel hoe hij in elkaar zit. ( voor het geval dat men zeggen dat hij met een ander doet e.d)

Probleem zit nu zo dat als we seks hebben dat hij nog steeds een condoom wilt gebruiken ook al heb ik een spiraal.

Hij wilt het zo omdat ie totaal niet klaar voor een kindje is. Want wat als..

Ik wil het eigenlijk zonder doen, want het voelt beter en dat is ook 1 van de reden dat ik al een spiraal heb.

Is het raar dat hij zo denkt of moet ik gewoon niet zeuren en niet in discussie gaan met hem ?
pi_193882558
Een man die zijn verantwoordelijkheid neemt! _O_ _O_
  donderdag 2 juli 2020 @ 00:14:11 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193882639
Heb je rood haar?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193882747
Als je net begint met elkaar is het niet heel raar, als je al 2 jaar met m naar bed gaat zou ik het wel raar vinden.
pi_193882750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:08 schreef madam-april het volgende:
Een man die zijn verantwoordelijkheid neemt! _O_ _O_
Ga toch weg met je feministisch gezeik :')

Dubbel op is fucking raar

In 2020 is 1 maatregel (mannen/vrouwen condoom, spiraal, (prik)pil etc) prima en voldoende.
De ene is wat veiliger dan de ander, maar alles hangt samen met verantwoord gebruik.

Mocht het wel fout lopen dan is er plan B (morning after pil) of plan C (abortus)

Ik heb meer het gevoel dat de vriend van TS zijn vriendin niet vertrouwd (gedachte van: ze zegt dat ze de pil slikt, maar spoelt hem door de gootsteen om zwanger te worden, en hij mag daar jaren lang voor betalen.... geloof me, er zijn genoeg vrouwen die zo denken)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2020 00:27:37 ]
pi_193882793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:26 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

In 2020 is 1 maatregel (mannen/vrouwen condoom, spiraal, (prik)pil etc) prima en voldoende.
De ene is wat veiliger dan de ander, maar alles hangt samen met verantwoord gebruik.

Mocht het wel fout lopen dan is er plan B (morning after pil) of plan C (abortus)

Ik heb meer het gevoel dat de vriend van TS zijn vriendin niet vertrouwd (gedachte van: ze zegt dat ze de pil slikt, maar spoelt hem door de gootsteen om zwanger te worden, en hij mag daar jaren lang voor betalen.... geloof me, er zijn genoeg vrouwen die zo denken)
Morning after pill is wel lastig als een spiraaltje faalt. Daar merk je weinig van.
pi_193882813
quote:

[..]

Niks feministisch gezeik, gewoon gezond verstand van haar vriend.

Ik ben momenteel ruim 40weken zwanger en ik had een spiraaltje toen ik zwanger werd.

Plan B had hier sowieso niet gekund aangezien ik niet kon weten dat mijn spiraaltje zijn werk niet deed. En abortus is niet zomaar iets wat je wel even doet. Bovendien kan het zijn dat zij, mocht ze onverhoopt zwanger worden ondanks het spiraaltje, helemaal geen abortus wil. Waarom zou het voorkomen van een zwangerschap enkel de verantwoordelijkheid van de vrouw moeten zijn?
pi_193882845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niks feministisch gezeik, gewoon gezond verstand van haar vriend.

Ik ben momenteel ruim 40weken zwanger en ik had een spiraaltje toen ik zwanger werd.

Plan B had hier sowieso niet gekund aangezien ik niet kon weten dat mijn spiraaltje zijn werk niet deed. En abortus is niet zomaar iets wat je wel even doet. Bovendien kan het zijn dat zij, mocht ze onverhoopt zwanger worden ondanks het spiraaltje, helemaal geen abortus wil. Waarom zou het voorkomen van een zwangerschap enkel de verantwoordelijkheid van de vrouw moeten zijn?
Ik ken veel vriendinnen die een spiraal hebben, maar 'gelukkig' nog niet niemand die zwanger is geraakt.

De kans is wel heel erg klein dat het was gebeurd eigenlijk.
pi_193882905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:38 schreef Enawh het volgende:

[..]

Ik ken veel vriendinnen die een spiraal hebben, maar 'gelukkig' nog niet niemand die zwanger is geraakt.

De kans is wel heel erg klein dat het was gebeurd eigenlijk.
Komt vaker voor dan je zou denken. Alleen al bij mijn dochters op school ken ik 4 andere moeders die zwanger zijn geworden met een spiraaltje. De kans dat je zwanger wordt met een spiraaltje is niet enorm groot maar hij is zeker wel aanwezig. Ik vind het dus heel verstandig van jouw vriend dat hij ook zelf de verantwoordelijkheid neemt om ervoor te zorgen dat jij niet zwanger wordt.
pi_193882948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Komt vaker voor dan je zou denken. Alleen al bij mijn dochters op school ken ik 4 andere moeders die zwanger zijn geworden met een spiraaltje. De kans dat je zwanger wordt met een spiraaltje is niet enorm groot maar hij is zeker wel aanwezig. Ik vind het dus heel verstandig van jouw vriend dat hij ook zelf de verantwoordelijkheid neemt om ervoor te zorgen dat jij niet zwanger wordt.
Dan kan ik bij wijze van zelfs m'n spiraal weghalen en alleen condoom gebruiken.
  donderdag 2 juli 2020 @ 06:49:52 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193884168
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Komt vaker voor dan je zou denken. Alleen al bij mijn dochters op school ken ik 4 andere moeders die zwanger zijn geworden met een spiraaltje.
Dat klinkt niet heel erg betrouwbaar dan.
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:53:09 #12
486095 NotWijs
25 jaar, soms niet wijs
pi_193884930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:56 schreef Enawh het volgende:
Sinds een tijdje heb ik een vriend. We kennen elkaar al ruim 5 jaar dus ik weet wel hoe hij in elkaar zit. ( voor het geval dat men zeggen dat hij met een ander doet e.d)

Probleem zit nu zo dat als we seks hebben dat hij nog steeds een condoom wilt gebruiken ook al heb ik een spiraal.

Hij wilt het zo omdat ie totaal niet klaar voor een kindje is. Want wat als..

Ik wil het eigenlijk zonder doen, want het voelt beter en dat is ook 1 van de reden dat ik al een spiraal heb.

Is het raar dat hij zo denkt of moet ik gewoon niet zeuren en niet in discussie gaan met hem ?
Zijn gedachte is niet raar: ik wil geen kinderen dus ik gebruik condoom. In principe helemaal prima!

Persoonlijk zou ik dan voorstellen om het spiraal weg te laten halen. Hoe minder hormonen, hoe beter. Wil hij dat ook niet, dan is er mogelijk meer aan de hand: hij vertrouwt jou niet, is bang voor soa's, of neukt zelf buiten de deur.
pi_193885028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:54 schreef Enawh het volgende:

[..]

Dan kan ik bij wijze van zelfs m'n spiraal weghalen en alleen condoom gebruiken.
Wat een ondoordachte reactie :'). Ja, je kan je spiraal weghalen. Alleen een condoom is ook niet 100% safe. Dus waarom zou je? Je moet gewoon respecteren dat hij die keuze heeft gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
pi_193885653
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:53 schreef NotWijs het volgende:

[..]

Zijn gedachte is niet raar: ik wil geen kinderen dus ik gebruik condoom. In principe helemaal prima!

Persoonlijk zou ik dan voorstellen om het spiraal weg te laten halen. Hoe minder hormonen, hoe beter. Wil hij dat ook niet, dan is er mogelijk meer aan de hand: hij vertrouwt jou niet, is bang voor soa's, of neukt zelf buiten de deur.
Dit dus, ik heb als man toen ik geen kinderen wilde ook altijd die condom om gedaan. Daar heb je dan toch verantwoordelijkheid voor vind ik zelf. Beetje apart, mijn verlangen bij de ander neer te leggen. Je kan natuurlijk samen afspreken dat de spiraal voldoende is in een serieuze relatie maar dat hoeft niet de enige conclusie te zijn.
pi_193885863
quote:

[..]

Wat. De. Actual. Fuck.
Bestaat dit echt?

Dit ga ik eens met mijn suikerpap proberen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:16:06 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193885911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:11 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Wat. De. Actual. Fuck.
Bestaat dit echt?

Dit ga ik eens met mijn suikerpap proberen.
Ja, ik ken een aantal vrouwen in m'n omgeving die de pil niet namen terwijl hun vriend geen kind wilde. Dus zo raar is het niet dat mannen die gedachten hebben :{
pi_193885956
Naja TS, ik denk dat het inderdaad zijn eigen keuze is dat hij dit zo wil doen en dat moet je accepteren.

Alhoewel het er ook wel een beetje aan ligt hoe lang jullie samen zijn. Want stel je bent nog maar een paar maanden samen, dan snap ik het wel van hem. Maar als jullie al enkele jaren samen zijn vind ik het een beetje apart (maar vooralsnog is dat mijn mening, kan ook zijn dat jou vriend daar anders over denkt).

Als hij zo panisch is voor zwangerschap, kan je ook gewoon om de zoveel tijd testen. Ik gebruik zelf de prikpil en ik test om de zoveel tijd (altijd negatief gelukkig nog :)) puur zodat ik die 100% zekerheid heb. (En ja kost geld, maar condooms kosten ook geld dus...)
pi_193885995
quote:
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, ik ken een aantal vrouwen in m'n omgeving die de pil niet namen terwijl hun vriend geen kind wilde. Dus zo raar is het niet dat mannen die gedachten hebben :{
Dit is echt niet normaal... een kind is niet zomaar een beslissing die je door de strot van je partner kunt drukken.. Dat doe je toch in overleg :?
Wat nou als je partner dat helemaal niet wil, dan beslis je dus over zijn/haar leven, puur omdat jij iets graag wil. Als je echt van iemand houdt doe je dat toch op zijn minst in overleg.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:28:41 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193886036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:24 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

[..]

Dit is echt niet normaal... een kind is niet zomaar een beslissing die je door de strot van je partner kunt drukken.. Dat doe je toch in overleg :?
Wat nou als je partner dat helemaal niet wil, dan beslis je dus over zijn/haar leven, puur omdat jij iets graag wil. Als je echt van iemand houdt doe je dat toch op zijn minst in overleg.
Mee eens, maar goed niet iedereen denkt zo blijkbaar. In mijn omgeving waren het óf vrouwen die zo graag een kind wilden dat het ze niet interesseerde dat de man het niet wilde, óf vrouwen die daarmee dachten een slecht lopende relatie te redden :|W
pi_193886068
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mee eens, maar goed niet iedereen denkt zo blijkbaar. In mijn omgeving waren het óf vrouwen die zo graag een kind wilden dat het ze niet interesseerde dat de man het niet wilde, óf vrouwen die daarmee dachten een slecht lopende relatie te redden :|W
En puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar zijn daar ook daadwerkelijk kinderen uit voortgekomen?
Ik heb medelijden met die kinderen. Leuk als papa en mama gaan scheiden, maar mama wilde graag een kind en wilde de relatie met papa redden..
pi_193886096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

En puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar zijn daar ook daadwerkelijk kinderen uit voortgekomen?
Ik heb medelijden met die kinderen. Leuk als papa en mama gaan scheiden, maar mama wilde graag een kind en wilde de relatie met papa redden..
Ik had op de middelbare school een klasgenootje die vertelde dat haar vader gesteriliseerd was voor ze geboren werd maar dat na een test de conclusie was dat dat toch weer aan elkaar gegroeid was (in plaats van het voor de hand liggende dat haar moeder was vreemdgegaan). Tsja ze leek er niet minder gelukkig onder
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:33:12 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193886098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja, en relaties waarbij mama en papa constant ruzie hebben :{
pi_193886109
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:54 schreef Enawh het volgende:

[..]

Mwah, wij hebben korte tijd alleen een condoom gebruikt en het resultaat zit nu naast me een appel te eten. Condoom scheurde, morning after pil deed zijn werk niet en toen bleek ik zwanger.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_193886113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:33 schreef verbijstering het volgende:

[..]

Ik had op de middelbare school een klasgenootje die vertelde dat haar vader gesteriliseerd was voor ze geboren werd maar dat na een test de conclusie was dat dat toch weer aan elkaar gegroeid was (in plaats van het voor de hand liggende dat haar moeder was vreemdgegaan). Tsja ze leek er niet minder gelukkig onder
Tsja, dan is misschien onwetendheid in die zin acceptabel omdat het om een groter goed gaat (geluk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')