abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:19:39 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_193880739
Gegroet,

Niet voor niets zijn wij Nederlanders waaronder u een trots volkje w/, hetgeen vooral mijn partner, ikzelf uiteraard *) en diverse anderen die in de betere Haerlemsche sferen :Y) :9 rondgaan vrijwel dagelijks ervaren. De kop van dit artikel spreekt al boekdelen: na 150 lange jaren zijn excuses voor slavernij gewoon onnodig *), daarover was men het vandaag ook unaniem eens bij de koffie c_/ tijdens een korte ambtelijke bijeenkomst op de Haerlemsche Grote Markt.

Ter illustratie: Er ligt een ongebruikelijke periode achter de rug, maar en masse krijgt men thans in NL alweer flink meer lucht. Behalve dat Mark Rutte van de VVD na tijden van serieus gevaar uiteraard óók nu een goede visie etaleert *) en al met al meer dan ooit te hebben bewezen een uitmuntend premier te zijn, is het fijn dat hij ook door andere rechtse partijen gesteund wordt in zijn voornemens om niet tot excuses over te gaan, vinden wij. o|O

We zijn intussen beland in corona-'light', en nu met ingang van vandaag meer mogelijk geworden is :9~ :Y) konden leden van reeds genoemde partijen zich prima buigen over de vraag óf excuses na zo'n lange tijd nog wel zou moeten geschieden. :W
Als men het aan vrij vooraanstaande Amsterdamse en dito Haerlemsche VVD gezinde :Y) hoge heren vraagt, personen die zowel in de financiële wereld als in de economische sector rondgaan *) en tevens gelieerd zijn aan onze branche *) waaronder politiek Den Haag, gaat het hier in Nederland op wat 'vlekjes' na vrij goed.

''Linkse partijen kunnen dus zoveel willen, maar ook bij dit vraagstuk blijft het handig en is het vrij onnodig met excuses te gaan komen voor oude dingen waar heden ten dage niemand schuld aan heeft'', aldus ongevraagd en geheel gratis commentaar c_/ uit hoofde van de plaatselijke Raad van Wijze Heren en andere professionals achter de coulissen. *)
Los van eventuele schadeclaims waar men niet op zit te wachten, is het ons inziens dus niet helemaal op zijn plaats over te gaan tot excuses ongeacht het verleden :N, mij dunkt.

Maar goed, waardige aandacht voor afschaffing van de slavernij is nog tot daar aan toe. En zo geschiedde! :s) :s) :s) Maar om er eventueel een nationale feestdag van te gaan maken, zoals Lodewijk Asscher reeds voorstelde, gaat de onzen *) ook 'n brug te ver. :X Bijgaand is het inrichten van een museum voor mijn part best optioneel.
Er is meer te doen in het heden, waaronder belangrijkere aandacht voor discriminatie in het onderwijs in plaats van verontschuldigingen voor het verleden. ;) Een dode spreekt immers niet meer :o, moge God hebbe zijn ziel! O-)

Tot zover de OP.

Scjvb

++++

Excuses Nederland voor slavernij komen er niet: 'Na 150 jaar niet nodig'

quote:
2 uur 28 minuten geleden
Aangepast: 16 seconden geleden



Jetten, Marijnissen en Klaver.

Op de dag dat het afschaffen van de slavernij wordt gevierd, was er tijdens het debat over racisme in de Tweede Kamer een hoofdrol weggelegd voor de excuses van Nederland voor datzelfde verleden.

Regeringspartijen D66 en ChristenUnie kregen geen Kamermeerderheid achter zich voor het aanbieden van die excuses door het kabinet.

CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma zei dat hij meer aandacht in het onderwijs wilde voor discriminatie en ook wel voelde voor een nationaal museum over het slavernijverleden. Maar voor excuses voelt hij niets. "Ik ben zelf niet overtuigd van de noodzaak om na zo lang, na 150 jaar, met excuses te komen."

Nationale feestdag

PvdA-leider Lodewijk Asscher hield een pleidooi om van Ketkoti, de viering van de afschaffing van slavernij op 1 juli, een nationale feestdag te maken. "Tegen racisme zijn is niet links of rechts, maar een teken van beschaafdheid." Zijn partij is voorstander van excuses voor het slavernijverleden.

Ook GroenLinks wil een spijtbetuiging van Rutte. "Om aan een gezamenlijke toekomst te werken, moeten we ook samen ons gedeelde verleden erkennen", zei GroenLinks-leider Jesse Klaver. Maar ondanks het pleidooi van de linkse partijen voor excuses van het kabinet, voelen VVD, CDA, PVV, FvD, Haga en de SGP daar niets voor.

'Angst aanpraten'

In hetzelfde debat reageerden veel partijen kwaad op PVV-leider Geert Wilders, die voorstellen om bewuster stil te staan bij het slavernijverleden bij voorbaat van tafel veegde. Wilders ontkent dat sprake is van een racismeprobleem in Nederland. "Het is hier niet slecht gesteld met discriminatie. Dat is alleen maar angst aanpraten."

D66-fractieleider Rob Jetten vroeg aan de PVV-leider 'welke boodschap hij heeft aan de duizenden jongeren die meekijken naar dit debat' die op een oplossing hopen. Wilders kaatste terug dat hij ze zou waarschuwen voor de 'bangmakerij' van Jetten. "U zet de Nederlanders in de verkeerde hoek. U bent fout en stigmatiserend bezig", zei Wilders.

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)eden-kamerdebat-over
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_193880772
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:21:33 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193880780
Discriminatie..
Noem eens 1 land dat niet Westers is en zijn hele grondgebied, infrastructuur, gezondheidszorg en financien deelt met willekeurige toelopers uit de Derde Wereld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193880856
Rubberen Rutte houdt zijn rug gelukkig recht. Optiefen met dat slavernijgezeik..in de dubbele agenda van de meelijwekkende nazaten van slaven staan toch alleen maar eurotekens.

Verder heeft Wilders natuurlijk volkomen gelijk.
pi_193880898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
:') :') :')
pi_193880971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Dit ja
pi_193880981
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:30 schreef maghreb het volgende:

[..]

Dit ja
:') :') :')
pi_193881032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Niemand heeft ze gedwongen om te komen en zij hebben loon ontvangen voor hun werk. Hun nazaten hebben zij fantastisch opgevoed waardoor deze goed geïntegreerd en geassimileerd zijn in onze samenleving. Je hoort hen niet en je ziet ze niet. Gewoon harde en eerlijke werkers die een steunpilaar zijn voor ons land. Dus excuses..nee. Dankbaar moeten wij zijn.
pi_193881093
onzin redenatie, hij kan gewoon namens de nederlandse staat excuses aanbieden voor wat er in het verleden is gebeurd. dat heeft helemaal geen betrekking op de mensen nu.
pi_193881114
ok, geen excuses bieden dan maar, ik ben de moeilijkste niet gelukkig. Leef en laat leven is mijn motto.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193881129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:36 schreef pokkerdepok het volgende:
onzin redenatie, hij kan gewoon namens de nederlandse staat excuses aanbieden voor wat er in het verleden is gebeurd. dat heeft helemaal geen betrekking op de mensen nu.
Je snapt het niet. Het stopt daar niet mee namelijk. Geef ze één vinger..etc.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:39:05 #12
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193881148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Hahaha
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193881168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Het stopt daar niet mee namelijk. Geef ze één vinger..etc.
oh, wat gebeurt er dan daarna?
pi_193881185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:
Discriminatie..
Noem eens 1 land dat niet Westers is en zijn hele grondgebied, infrastructuur, gezondheidszorg en financien deelt met willekeurige toelopers uit de Derde Wereld.
volgens mij Turkije
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193881197
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:30 schreef wcborstel het volgende:

[..]

:') :') :')
Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
pi_193881202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ok, geen excuses bieden dan maar, ik ben de moeilijkste niet gelukkig. Leef en laat leven is mijn motto.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga die herstelbetalingen maar bij de Fransozen en Spanjolen halen, daar hebben we als Nederlanders nl. ook nog smartengeld van tegoed.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:42:19 #17
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193881216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
:D _O-
pi_193881229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ga die maar bij de Fransozen en Spanjolen halen, daar hebben we als Nederlanders nl. ook nog smartengeld van tegoed.
ik denk dat deze wel bereid zijn tot bieden excuses. maar schadeclaim geven niet ;)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193881233
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
Dat land was al lang en breed weer opgebouwd voordat de eerste gastarbeider voet op Nederlandse bodem zette.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193881289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oh, wat gebeurt er dan daarna?
Wat denk je zelf. Geld geld geld. Dat werd al duidelijk in het gesprek met Rutte dat één van die slavernijmannetjes had. Hij wil een 50 jarig 'levensverbeteringstraject'. Wat is dat voor gekkigheid. Ga gewoon naar school en haal je diploma's.
pi_193881322
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
Bedankt Dries
pi_193881355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf. Geld geld geld. Dat werd al duidelijk in het gesprek met Rutte dat één van die slavernijmannetjes had. Hij wil een 50 jarig 'levensverbeteringstraject'. Wat is dat voor gekkigheid. Ga gewoon naar school en haal je diploma's.
"Levensverbeteringstraject" is gewoon straattaal voor door de witmang gefinancierd hoeren neuken nooit meer werken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193881374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Ah ja, daarin blinkt het westen uit en ziin de golfstaten lammetjes.
Wellicht geen directe slavernij (die in de islamitische wereld eeuwen na het westen is afgeschaft (als überhaupt)).
Maar toch ten minste net zo problematisch, als de post-slavernij contractarbeid in de laat koloniale periode van Europa.
(Wat niet heel Europa, maar maar een paar landen betekent.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Tanatos op 01-07-2020 23:02:03 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193881375
Nu nog excuses van de Turkjes wegens hun slavernijverleden graag.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193881461
Debat is nog bezig.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:57:45 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193881495
Excuses aan bieden is 1 ding, maar we weten allemaal wat er dan meteen achter aan komt. Uiteindelijk draait het gewoon om geld, keiharde euros en niets anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193881513
Laat ze lekker excuses vragen aan Akwasi. Zijn voorouders hebben de slaven verkocht. Ik ben benieuwd of hij schadevergoeding gaat betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193881642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Excuses aan bieden is 1 ding, maar we weten allemaal wat er dan meteen achter aan komt. Uiteindelijk draait het gewoon om geld, keiharde euros en niets anders.
ik ben de moeilijkste niet. Hoeft niet per se euro, mag ook dollar, goud of bitcoin.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193881648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Vooral sorry dat zij en hun nazaten tegen hun zin nu nog hier moeten verblijven. ;( Dat de overheid maar heel snel voor jou en aanhang een geheel verzorgde terugreis mag regelen. ;(
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:08:06 #30
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193881696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat land was al lang en breed weer opgebouwd voordat de eerste gastarbeider voet op Nederlandse bodem zette.
En sindsdien breken ze meer af dan dat ze opbouwen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_193881751
Rutte heeft weer even zijn natte vinger in de lucht gehouden en geschat dat de geesten er nog niet rijp voor zijn :')

Je bent echt een psycho als je excuses verwacht van mensen die helemaal niks te maken hebben gehad met leed waar jij echt helemaal niks te maken hebt gehad. Mijn opa had echt een ongezellige tijd in de oorlog en de rest van zijn leven een vurige hekel aan Duitsers, maar zijn zoon heeft er zijn halve leven mee gewerkt en ook jaren gewoond. Wie ben ik dan op hoge poten een sorry te eisen bij al die Duitsers hier in Grun?
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:35:44 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193882135
Excuses voor iets wat je niet zelf hebt gedaan zijn gewoonweg belachelijk.

Wat betreft de politici en anderen die wél excuses willen; het staat jullie vrij omdat namens jullie zelf te doen.

Het gaat gewoon over geld, dus wees dan ook zo sportief en maak zelf wat over aan een willekeurige nazaat.

Maar dat zal wel weer met zoiets zijn als de deugers die destijds wel een asielzoeker in huis zouden nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 01-07-2020 23:41:17 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 2 juli 2020 @ 00:03:13 #33
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193882493
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
En wat een bak ellende (2e, 3e, 4e generatie) hebben we daarmee binnen gehaald zeg..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193882551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
Hebben bepaalde private ondernemers goedkope arbeid geleverd zul je bedoelen, net zoals oost-europese arbeidsmigranten dat nu doen. Niet uit liefdadigheid overigens maar gewoon om daar zelf beter van te worden. :*
pi_193884145
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juli 2020 00:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hebben bepaalde private ondernemers goedkope arbeid geleverd zul je bedoelen, net zoals oost-europese arbeidsmigranten dat nu doen. Niet uit liefdadigheid overigens maar gewoon om daar zelf beter van te worden. :*
Excuses aan de rest van de bevolking die overlast ervaart van Oost-Europeanen is ook op zijn plaats. Een klein deel van de ondernemers verrijkt zich er enorm aan, maar de hele gemeenschap zit met de overlast.
pi_193884172
De VOC mentaliteit _O_ w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193884245
Excuses aan de joden dat kon weer wel :')

https://nos.nl/artikel/23(...)ns-de-holocaust.html
Geen sig.
pi_193884255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:11 schreef Knudde het volgende:
Excuses aan de joden dat kon weer wel :')

https://nos.nl/artikel/23(...)ns-de-holocaust.html
Ja, en?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193884301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:11 schreef Knudde het volgende:
Excuses aan de joden dat kon weer wel :')

https://nos.nl/artikel/23(...)ns-de-holocaust.html
Heeft Marokko of Turkije al excuses aangeboden voor de verkoop en het tot slaaf maken van miljoenen en miljoenen mensen incl. tig joden die met name als seksslaaf werden gebruikt in het Ottomaanse rijk?

Dag Knudde.
pi_193884318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft Marokko of Turkije al excuses aangeboden voor de verkoop en het tot slaaf maken van miljoenen en miljoenen mensen incl. tig joden die met name als seksslaaf werden gebruikt in het Ottomaanse rijk?

Dag Knudde.
Racist. Alleen westerse landen deden aan slavernij want die hebben dat uitgevonden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193884322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
En de gastarbeiders bieden hun excuses aan voor de daden van hun nakomelingen
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:35:43 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193884326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:57 schreef karr-1 het volgende:
Excuses aan bieden is 1 ding, maar we weten allemaal wat er dan meteen achter aan komt. Uiteindelijk draait het gewoon om geld, keiharde euros en niets anders.
Ik vind dat geen reden om dit deel van de geschiedenis niet te erkennen met bijvoorbeeld excuses of een feestdag voor het einde van de de slavernij. Als geld je enige beletsel is om het moreel juiste te doen, dan zijn we inderdaad geen steek verder gekomen sinds de slavernij.
pi_193884332
Had ik ook niet verwacht
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_193884360
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Levensverbeteringstraject" is gewoon straattaal voor door de witmang gefinancierd hoeren neuken nooit meer werken.
Ze hebben toch al een uitkering? :?
pi_193884371
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind dat geen reden om dit deel van de geschiedenis niet te erkennen met bijvoorbeeld excuses of een feestdag voor het einde van de de slavernij. Als geld je enige beletsel is om het moreel juiste te doen, dan zijn we inderdaad geen steek verder gekomen sinds de slavernij.
Het zet de deur open voor allerlei juridische kwesties. Airfryer en co staan al klaar.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:47:01 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193884396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:42 schreef RTR het volgende:

[..]

Het zet de deur open voor allerlei juridische kwesties. Airfryer en co staan al klaar.
Oh nee dan moeten we inderdaad blijven doen alsof er niks aan de hand was.

Misschien kunnen we de banden wat aanhalen met Turkije. Dat gebruikt de mogelijkheid voor herstelbetalingen ook altijd als boeman bij enige blijk van besef van de miljoenen niet-Turkse mensen die ze om hebben gebracht. Don't mention the war genocide...
pi_193884412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh nee dan moeten we inderdaad blijven doen alsof er niks aan de hand was.

Misschien kunnen we de banden wat aanhalen met Turkije. Dat gebruikt de mogelijkheid voor herstelbetalingen ook altijd als boeman bij enige blijk van besef van de miljoenen niet-Turkse mensen die ze om hebben gebracht. Don't mention the war genocide...
Ik moet niks van Turkije en die geitenneuker van een Erdolf hebben.

Airfryer en co hebben al talloze stichtingen die draaien op gemeenschapsgeld.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:53:25 #48
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_193884437
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
Dat zou je wel willen. Een nieuwe bron aanboren. Helaas gaat die vlag niet op. Verre van. Gastarbeiders hebben niks met de wederopbouw van Nederland te maken. Inmiddels allang niet meer "te gast" maar ingezetene.
🙈 🙉 🙊
  donderdag 2 juli 2020 @ 07:54:02 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193884439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:11 schreef Knudde het volgende:
Excuses aan de joden dat kon weer wel :')

https://nos.nl/artikel/23(...)ns-de-holocaust.html
Elke post van jou gaat over Joden, dan wel zionisten.

En dan noem je geregeld anderen racist.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193884443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Je bedoelt dat er nog steeds mensen in Turkije en Marokko worden uitgebuit. Wanneer gaan die landen hun excuses aanbieden?

Bovendien hebben de gastarbeiders in Nederland daar zelf voor gekozen. Zij zijn op vrijwillige basis hier naartoe gekomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193884566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:32 schreef HSG het volgende:

[..]

Racist. Alleen westerse landen deden aan slavernij want die hebben dat uitgevonden.
Het is dat ik weet dat je meestal cynisch of sarcastisch bedoelde reacties plaatst, maar soms kan het wat dat betreft verwateren as in, not sure if serious. :')
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:15:46 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193884604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:49 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik moet niks van Turkije en die geitenneuker van een Erdolf hebben.

Airfryer en co hebben al talloze stichtingen die draaien op gemeenschapsgeld.
Airfryer :D Wat een leuke originele grap. Ik ben op slag immuun voor alles wat die man zegt. What's next? Jan-Peter Bakkellende? _O-
pi_193884628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Airfryer :D Wat een leuke originele grap. Ik ben op slag immuun voor alles wat die man zegt. What's next? Jan-Peter Bakkellende? _O-
Wouter Boslim, Sultana Simons, Aquarium _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:19:53 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193884642
Dan niet joh

Wat een gedoe over een paar woorden :')
pi_193884659
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:41 schreef maghreb het volgende:

[..]

Hebben dit land opnieuw opgebouwd na de oorlog. Met je ' :') '
Oh sorry dan dat ze in hun eigen land geen goede toekomst hadden en geen werk, end dat we ze hier een nieuwe toekomst hebben gegeven met werk, loon en woningen. Ook sorry dat we daarna hun vrouwen en kinderen hierheen hebben gehaald.

Het enige wat er niet goed aan was, was dat we ze nooit hebben gevraagd goed te integreren omdat men nog dacht dat ze hier tijdelijk zouden zijn. En daar plukken we nu nog dagelijks de vruchten van.
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:28:27 #56
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_193884727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh nee dan moeten we inderdaad blijven doen alsof er niks aan de hand was.

er is niemand die doet alsof er niks aan de hand was. Niemand ontkent dat dat gebeurd is. Ook bij geschiedenislessen wordt het behandeld.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:15:33 #57
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193885126
Mooi!
Kunnen we het nu weer over wat anders hebben? Corona, BLM, Slavernij.
pi_193885137
Afstammelingen van slaven hebben veel meer en sneller 'the western livestyle' opgepakt, _omdat_ ze werden geïntroduceerd in het systeem. Niet op een mooie manier, maar zonder deze gebeurtenis waren ze net zo 'ver' ontwikkeld als hun lokale landgenoten.

'Ze' zitten allemaal te janken maar hun gelijken in dit tijdperk staan rijendik te wachten om de oceaan over te steken in gammele bootjes om óók een beter leven te krijgen, dezelfde 'kansen' te krijgen.

Change my mind.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:31:52 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193885337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:36 schreef pokkerdepok het volgende:
onzin redenatie, hij kan gewoon namens de nederlandse staat excuses aanbieden voor wat er in het verleden is gebeurd. dat heeft helemaal geen betrekking op de mensen nu.
Als de Nederlandse staat excuus aanbied denk ik dat je mogelijk schadeclaims zou kunnen verwachten van bepaalde landen waar voornamelijk zakkenvullers aan de macht zijn. Niet doen dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:42:56 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193885492
jongetje Rob van D66 en vriendje Klaver doen weer eens de popie jopie kaart spelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193885648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf. Geld geld geld. Dat werd al duidelijk in het gesprek met Rutte dat één van die slavernijmannetjes had. Hij wil een 50 jarig 'levensverbeteringstraject'. Wat is dat voor gekkigheid. Ga gewoon naar school en haal je diploma's.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de Nederlandse staat excuus aanbied denk ik dat je mogelijk schadeclaims zou kunnen verwachten van bepaalde landen waar voornamelijk zakkenvullers aan de macht zijn. Niet doen dus.
geen excuses omdat het je wel eens geld zou kunnen kosten, beetje trieste reden.
en als je excuses maakt voor daden in het verleden, zal dat wel meevallen, denk ik. het verleden is namelijk voorbij.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:02:27 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193885735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[..]

geen excuses omdat het je wel eens geld zou kunnen kosten, beetje trieste reden.
en als je excuses maakt voor daden in het verleden, zal dat wel meevallen, denk ik. het verleden is namelijk voorbij.
Na 150 jaar kun ook denken wie moet aan wie excuus maken? Geen van de slachtoffers en of de daders leven nog. Wat ik eigenlijk een sterk argument vindt. Herdenken en goed uitleggen wat er gebeurd is daar is verder niks mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193885757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Na 150 jaar kun ook denken wie moet aan wie excuus maken? Geen van de slachtoffers en of de daders leven nog. Wat ik eigenlijk een sterk argument vindt. Herdenken en goed uitleggen wat er gebeurd is daar is verder niks mee.
mooie symbolische afsluiter van het verhaal, vind ik. daarna kan je dan ook echt zeggen dat het klaar moet zijn.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:05:56 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193885784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mooie symbolische afsluiter van het verhaal, vind ik. daarna kan je dan ook echt zeggen dat het klaar moet zijn.
Dat klaar zijn is lastig. Daarvoor is de polarisatie te groot geworden. Een normale discussie is onmogelijk geworden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193885799
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
jongetje Rob van D66 en vriendje Klaver doen weer eens de popie jopie kaart spelen
Ageren tegen institutioneel racisme is ‘de popie jopie kaart spelen’?
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:09:43 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193885842
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:06 schreef maghreb het volgende:

[..]

Ageren tegen institutioneel racisme is ‘de popie jopie kaart spelen’?
Ja excuses voor iets wat 150 jaar geleden gebeurde is idioot en dat weten die jochies ook wel

Je kunt niet zeggen sorry en dan verder, het is een onderdeel van de geschiedenis, het is gebeurd en dat kun je niet ongedaan maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:11:45 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193885865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Ik vind het best erg wat die gastarbeiders hebben aangericht in Nederland maar... een excuses hoef ik echt niet van ze.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193885868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klaar zijn is lastig. Daarvoor is de polarisatie te groot geworden. Een normale discussie is onmogelijk geworden.
t is een grote stap vooruit, richting minder polarisatie.
pi_193885915
quote:
15s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:06 schreef maghreb het volgende:

[..]

Ageren tegen institutioneel racisme is ‘de popie jopie kaart spelen’?
Hou toch eens op. Kom eens met voorbeelden van institutioneel racisme. Waarbij duidelijk op papier staat dat het het beleid is mensen buiten te sluiten? Het is in Nederland bij wet geregeld dat iedereen voor de wet gelijk is, in tegenstelling tot veel landen in de rest van de wereld.
Is het hierdoor perfect in Nederland. Nee, bij lange na niet. Maar hou eens op met dat we mensen systematisch discrimineren. het komt me mijn neus uit en ik merk dat ik er zelf racistisch door wordt.

Als wij als blanken in een overwegend donker land zouden wonen zouden we dezelfde problemen ervaren als donkere mensen in een overwegend blank land, dat soort gedrag is gewoon mens eigen. Ik durf wel te beweren dat de problemen die blanken zouden ervaren in een overwegend donker land groter zouden zijn als donkere mensen in een overwegend blank land.

Die buitensluiting is gewoon het gevolg van normale sociale groepsprocessen waarbij men zich meer identificeert met mensen die het meest op onszelf lijken en die dus automatisch met voorrang zullen behandelen. Dat gebeurt op een onbewust level en is heel moeilijk eruit te krijgen omdat het in honderduizenden jaren evolutie geprogrammeerd is. Om te denken dat we dat in 500 jaar eruit krijgen is gewoon naief. Volgens mij ging het steeds beter, maar door dit hele BLM geneuzel merk ik alleen dat er weer meer polarisatie is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193886021
Het draait gewoon om geld zodat die nazaten niet meer hoeven te werken omdat hun voorouders slaven waren....

Geef die ratten 1 vinger en je wordt helemaal leeggezogen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:32:19 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193886083
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het draait gewoon om geld zodat die nazaten niet meer hoeven te werken omdat hun voorouders slaven waren....

Geef die ratten 1 vinger en je wordt helemaal leeggezogen
Natuurlijk, dat zou jij ook doen,

velen hebben hun over over over grootouders nooit gekend, alleen het verhaal gehoord
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193886101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat zou jij ook doen,

velen hebben hun over over over grootouders nooit gekend, alleen het verhaal gehoord
Ik zou deze kansloze zaak nooit nastreven...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193886196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de Nederlandse staat excuus aanbied denk ik dat je mogelijk schadeclaims zou kunnen verwachten van bepaalde landen waar voornamelijk zakkenvullers aan de macht zijn. Niet doen dus.
Hoezo?
Het is geen schuldbekenning.

Regeringen maken wel vaker excuses, daar zie ik nooit geldclaims op volgen hoor. Lijkt me ook een vrij kansloze claim.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:52:23 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hou toch eens op. Kom eens met voorbeelden van institutioneel racisme. Waarbij duidelijk op papier staat dat het het beleid is mensen buiten te sluiten? Het is in Nederland bij wet geregeld dat iedereen voor de wet gelijk is, in tegenstelling tot veel landen in de rest van de wereld.
Als de overheid en wellicht ook bedrijven algoritmes gebruikt waarbij er keuzes worden gemaakt op basis van afkomst en ras kan je inderdaad de vraag stellen is er dan sprake van institutionele racisme. De perikelen rond de belastingdienst zijn daar een goed voorbeeld van.

Je hebt gelijk dat wettelijk gezien racisme niet mogelijk zou moeten zijn. Ook met artikel 1 van de grondwet in gedachte. Maar de wet en je er aan houden ook als overheid zijn natuurlijk twee verschillende dingen. En dan laat ik het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken op straat er maar even buiten.

Maar gelukkig hebben ook rechterlijke macht en natuurlijk de parlementen om het een en andere te bewaken. Ook daar is de gang van zaken rond bijvoorbeeld de belastingdienst en dan pak ik het UWV er ook maar bij een mooi voorbeeld van. En als laatste moeten we de journalistiek niet vergeten die ook een vaak controlerende taak hebben door verborgen zaken naar boven te halen. Alhoewel dat steeds meer onder druk komt te staan.

Ik zelf ook gezien de belastingdienst denk dat er wel degelijk sprake is van institutioneel racisme in elk geval bij bepaalde instanties binnen en buiten de overheid. Hoe groot dit probleem is daar is best discussie over mogelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193886350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo?
Het is geen schuldbekenning.

Regeringen maken wel vaker excuses, daar zie ik nooit geldclaims op volgen hoor. Lijkt me ook een vrij kansloze claim.
Excuses is inherent een schuldbekentenis omdat als je niks hebt gedaan excuses niet nodig zijn.
Het is een eerste stap in schuldbekentenis en een schadeclaim. Deze mensen zullen nooit ophouden. Niet voor niks voeren ze nu geen rechtzaak, want dan moeten ze een keer ophouden en hun ongelijk erkennen. Via de media hoeft dit niet en zo wachten ze op het juiste moment om toe te slaan.

Het zijn net aasgieren die het leed van hun voorouders gebruiken om er zelf rijk van te worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:56:25 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193886351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo?
Het is geen schuldbekenning.

Regeringen maken wel vaker excuses, daar zie ik nooit geldclaims op volgen hoor. Lijkt me ook een vrij kansloze claim.
Daar gaat niet om, excuses maken voor zoiets ergs is niet van toepassing \

Is het zelfde als de huidige inwoners van ons buurland Duitsland nogmaals om excuses vragen om Hitler s wandaden

Dus doen we dat niet
ook geld betalen slaat nergens op

Ga maar Cambodja excuses vragen om de wandaden van Pol Pot of het Spaans kolonels regime of Rusland voor Stalin
Overigens komt slavernij nog steeds voor in Saoudie arabie en Qatar


Ga anders je excuses aanbieden aan Wil Smith
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193886389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niemand heeft ze gedwongen om te komen en zij hebben loon ontvangen voor hun werk. Hun nazaten hebben zij fantastisch opgevoed waardoor deze goed geïntegreerd en geassimileerd zijn in onze samenleving. Je hoort hen niet en je ziet ze niet. Gewoon harde en eerlijke werkers die een steunpilaar zijn voor ons land. Dus excuses..nee. Dankbaar moeten wij zijn.
Zij moeten dankbaar zijn, dat ze een Nederlands paspoort gekregen hebben, hebben we nu heel veel problemen door omdat men niet integreerd en assimiliseerd.
Naar mijn mening hadden ze die nooit moeten krijgen.
pi_193886406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Die gastarbeiders kunnen beter hun excuses aanbieden voor hun criminele kroost waar ze dit land mee opgezadeld hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193886423
Ik vind het idee van de oprichting van een Nationaal Historisch Museum van de SP eigenlijk een hele mooie. Daarin kun je het slavernijverleden ook een plek geven.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:02:36 #80
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193886427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Beter bieden ze hun excuses aan voor het uitbuiten van gastarbeiders. Daarvan zijn tenminste wel vaal slachtoffers en daders nog in leven.
Als die uitbuiting al waar zou zijn, wordt dat inmiddels niet ruimschoots gecompenseerd door decennialange sociale voorzieningen waarvan geprofiteerd wordt?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193886527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die gastarbeiders kunnen beter hun excuses aanbieden voor hun criminele kroost waar ze dit land mee opgezadeld hebben.
Die criminele kroosten zouden eens naar de moskee moeten gaan
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:12:30 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar gaat niet om, excuses maken voor zoiets ergs is niet van toepassing \

Is het zelfde als de huidige inwoners van ons buurland Duitsland nogmaals om excuses vragen om Hitler s wandaden

Dus doen we dat niet
ook geld betalen slaat nergens op
De Duitse overheid heeft wel degelijk schadevergoedingen betaald. En geeft subsidies aan organisaties als musea die bijvoorbeeld zich bezig houden met de Joden vervolging. Niet onlogisch want het gaat om recente gebeurtenissen waarvan nu nog nabestaande zijn die er bij betrokken zijn.

Slavernij is denk ik een ander verhaal. Dat is sinds 1873 afgeschaft. En figuren als Coen zijn al veel langer dood. Dat er aandacht moet zijn voor de slavernij en vooral de misdadige kanten er van lijkt me geen punt van discussie. Dat er veel goed is gegaan voor en tijdens de Gouden Eeuw maar dat daar ook wel wat zwarte pagina's aan vast zitten ook gen discussie punt op zich. Daar bij stil staan met een herdenking of een plaquette bij standbeeld waarin de ook wat donkere kanten worden belicht? Zou een goede oplossing moeten kunnen zijn?

Maar schadevergoeding? Nee natuurlijk want geen van de daders en directe nabestaande leven meer van de slavernij. Laat staan de Gouden Eeuw.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:12:40 #83
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193886576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die gastarbeiders kunnen beter hun excuses aanbieden voor hun criminele kroost waar ze dit land mee opgezadeld hebben.
Hoezo, vind jij al die plofkraken in snelle gestolen Audi's, tasjesdieven op scooters, afgehakte hoofden op de stoep, vermoorde advocaten en getuigen dan geen culturele verrijking?
Dat brengt toch een beetje spanning in de samenleving?

Dat touwtje-uit-de-brievenbus-tijdperk met om 17:00 de spruitjes op tafel was toch eigenlijk veel te degelijk en saai?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:14:23 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vind het idee van de oprichting van een Nationaal Historisch Museum van de SP eigenlijk een hele mooie. Daarin kun je het slavernijverleden ook een plek geven.
Ik zou het oplossen via het onderwijs. Een museum daar gaat niet iedereen naar toe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193886604
HansAckerNY twitterde op woensdag 01-07-2020 om 18:17:52 #racismedebat Wilders vraagt Klaver over excuses voor de 100 miljien doden door communisme. https://t.co/K1TdasQTOh reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193886606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou het oplossen via het onderwijs. Een museum daar gaat niet iedereen naar toe.
Veel klassen zouden zo'n trip naar zo'n museum kunnen maken in combinatie met leerstof.
  Redactie Sport donderdag 2 juli 2020 @ 11:15:47 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193886615
Lijkt me terecht. Je kunt moeilijk excuses maken voor iets waar je geen persoonlijke verantwoordelijkheid voor hebt.

Er zijn dingen gebeurd die niet oke zijn, klopt, lijkt me niet dat iemand het daar niet mee eens is. Maar ik vind niet dat ik of ook maar iemand in Nederland verantwoordelijkheid draagt voor wat er 150 jaar geleden is gebeurd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:16:37 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoezo, vind jij al die plofkraken in snelle gestolen Audi's, tasjesdieven op scooters, afgehakte hoofden op de stoep, vermoorde advocaten en getuigen dan geen culturele verrijking?
Dat brengt toch een beetje spanning in de samenleving? degelijk en saai?
Misdaad is van alle tijden en multicultureel. Willem Holleeder is daar een mooi voorbeeld van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:47 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193886647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Misdaad is van alle tijden en multicultureel. Willem Holleeder is daar een mooi voorbeeld van.
Ga Bouterse maar om excuses vragen voor de moorden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:56 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886649
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Veel klassen zouden zo'n trip naar zo'n museum kunnen maken in combinatie met leerstof.
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193886657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de overheid en wellicht ook bedrijven algoritmes gebruikt waarbij er keuzes worden gemaakt op basis van afkomst en ras kan je inderdaad de vraag stellen is er dan sprake van institutionele racisme. De perikelen rond de belastingdienst zijn daar een goed voorbeeld van.

Je hebt gelijk dat wettelijk gezien racisme niet mogelijk zou moeten zijn. Ook met artikel 1 van de grondwet in gedachte. Maar de wet en je er aan houden ook als overheid zijn natuurlijk twee verschillende dingen. En dan laat ik het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken op straat er maar even buiten.

Maar gelukkig hebben ook rechterlijke macht en natuurlijk de parlementen om het een en andere te bewaken. Ook daar is de gang van zaken rond bijvoorbeeld de belastingdienst en dan pak ik het UWV er ook maar bij een mooi voorbeeld van. En als laatste moeten we de journalistiek niet vergeten die ook een vaak controlerende taak hebben door verborgen zaken naar boven te halen. Alhoewel dat steeds meer onder druk komt te staan.

Ik zelf ook gezien de belastingdienst denk dat er wel degelijk sprake is van institutioneel racisme in elk geval bij bepaalde instanties binnen en buiten de overheid. Hoe groot dit probleem is daar is best discussie over mogelijk.
Wat jij benoemt is ethnisch profileren. En dat gebeurt geheel terecht. Er wordt gewoon teveel gesjoemeld met toelagen, dus het is niet verwonderlijk dat men onderzoek doet in de groep waarvan men aanneemt (en niet geheel onterrecht) dat men hier de grootste kans heeft gesjoemel te constateren.
Het is net als Allochtone vrienden altijd zeggen: Nederlanders zijn hartstikke gek en laten zich in hun naieviteit van alle kanten van achteren nemen, dan vraag je erom in hun ogen. Dus zie je genoeg lui in de bijsand zitten die gewoon bezit hebben in het land van herkomst wat op naam van de famillie staat. Gebeurt redelijk veel, maar wordt niets aan gedaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:18:46 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ga Bouterse maar om excuses vragen voor de moorden
Ik kijk wel uit. Ik kom dan misschien niet meer levend weg uit Suriname.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193886672
Namens Jan Pieterszoon Coen, Witte de With en de hele crew zeg ik: sorry. Wacht... ik zie Michiel de Ruiter en Piet Hein nee knikken dus deze excuses zijn niet namens hen. Maar namens de rest wel echt sorry.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport donderdag 2 juli 2020 @ 11:22:02 #94
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193886697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:02 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vind het idee van de oprichting van een Nationaal Historisch Museum van de SP eigenlijk een hele mooie. Daarin kun je het slavernijverleden ook een plek geven.
Lijkt mij sowieso dat zoiets gewoon bij geschiedenis wordt aangeleerd? Ik weet dat er in mijn tijd ook wel aangeleerd werd om kritisch te denken over het handelen uit de VOC-tijd. Net als over WOII.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:23:30 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat jij benoemt is ethnisch profileren. En dat gebeurt geheel terecht. Er wordt gewoon teveel gesjoemeld met toelagen, dus het is niet verwonderlijk dat men onderzoek doet in de groep waarvan men aanneemt (en niet geheel onterrecht) dat men hier de grootste kans heeft gesjoemel te constateren.
En dat je dan vervolgens daar is de belastingdienst weer een mooi voorbeeld van vervolgens de levens van honderden onschuldige burgers mee kapot maakt terecht vinden? Is dan een logisch gevolg van jou redenatie. En dat is vindt ik met alle respect raar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193886758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:23 schreef Megumi het volgende:
n dat je dan vervolgens daar is de belastingdienst weer een mooi voorbeeld van vervolgens de levens van honderden onschuldige burgers mee kapot maakt terecht vinden? Is dan een logisch gevolg van jou redenatie. En dat is vindt ik met alle respect raar.
Nee, dat is verschrikkelijk wat daar gebeurt is. Maar omdat niemand, zoals het goed overheidsbeleid eigen is, verantwoordelijkheid wou nemen voor de gemaakte fouten, bleef men maar doorgaan met het maken van fouten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:26:20 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij sowieso dat zoiets gewoon bij geschiedenis wordt aangeleerd? Ik weet dat er in mijn tijd ook wel aangeleerd werd om kritisch te denken over het handelen uit de VOC-tijd. Net als over WOII.
Ik heb aanwijzingen ook als ik met oudere kinderen binnen mijn eigen familie praat dat er wel wat mis is met het onderwijs op dit soort wellicht lastige onderwerpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:36:44 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193886947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, dat is verschrikkelijk wat daar gebeurt is. Maar omdat niemand, zoals het goed overheidsbeleid eigen is, verantwoordelijkheid wou nemen voor de gemaakte fouten, bleef men maar doorgaan met het maken van fouten.
Daar is best discussie over mogelijk. Het zou namelijk zo maar kunnen dat het geen fouten waren maar bewust beleid. En dat de top met name binnen de belastingdienst dit hebben willen achterhouden. En binnen dit kader zou institutionele racisme heel goed een rol kunnen spelen.

Maar voor nu is het aan het parlement en uiteindelijk hopelijk het OM daar stappen in te ondernemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193888188
Goeie zaak. Opzouten met verwijzingen naar een soort van erfzonde in de vorm van 'white guilt' of 'white privilege'. Dat die herstelbetalingsgelovigen zich maar eens verdiepen in de geschiedenis van de slavernij i.p.v vingertje wijzen en handje ophouden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193888323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijkt me terecht. Je kunt moeilijk excuses maken voor iets waar je geen persoonlijke verantwoordelijkheid voor hebt.

Er zijn dingen gebeurd die niet oke zijn, klopt, lijkt me niet dat iemand het daar niet mee eens is. Maar ik vind niet dat ik of ook maar iemand in Nederland verantwoordelijkheid draagt voor wat er 150 jaar geleden is gebeurd.
Ik zeg niet dat het per definitie niet kan. Maar ik denk dat je je daar niet zo makkelijk van af kunt maken zoals onlangs ten aanzien van de jodenvervolging is gedaan.
Je moet precies zijn in wat precies wanneer de verkeerde beslissingen van de Nederlandse staat en zijn voorganger waren, ook tov de tijd waarin ze genomen zijn. En dus ook door wie, en ten koste van wie. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')