abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193880665
Nu is Roué Verveer op tv waarin hij grappen maakt over Surinamers. Jandino doet dat ook, onder meer met typetje Judeska en alle vooroordelen over Surinamers, zoals lui, uitkering, vreemdgaan, gezin in de steek laten etc. Extra aangezet accent, dikke rode lippen enzovoort.

Najib Amhali doet dat ook, grappen maken over Marokkanen. Grappen maken over dat ze crimineel en dom zijn.

Blanken mogen die grappen niet (meer) maken. Maar waarom mogen zwarten wel zwarten belachelijk maken of daar grappen over maken? Als blanken ze maken is het 'kwetsend', als zij ze maken dan is het okay en mag het. Zij mogen ook gewoon neger zeggen. Wij niet. Raar toch?!

Overigens (ik ben zelf blank) vind ik het zelf echt niet erg als bijv. Jandino grappen maakt over Nederlanders. Denk veel blanken/witten (pfff hoe moet/mag ik het noemen?) En ik vind dat ook helemaal niet racistisch ofzo. Denk dat veel blanken er zo over denken. Waarom vinden zwarten het wel erg? Snel op teentjes getrapt?

Is het geen discriminatie dat wij geen grappen mogen maken maar zij wel?



[ Bericht 17% gewijzigd door meneertje1972 op 01-07-2020 22:36:41 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_193880726
Omdat zelfspot geen discriminatie is.
pindazakje
pi_193880741
Had je de grap van Ali B over zwarte Piet gehoord. Hij mag het dus ook.
pi_193880755
mag sinterklaas wel wit zijn?
mag een zwarte piet wit zijn?
pi_193880823
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat zelfspot geen discriminatie is.
Maar is een grap maken over een iemand met een andere huidskleur discriminatie? Nee!
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_193880861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:23 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar is een grap maken over een iemand met een andere huidskleur discriminatie? Nee!
Volgens Sylvana Simons wel.
En zij heeft er verstand want ze is zelf negerinnetje.
pindazakje
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:27:58 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193882017
Iedereen mag die grappen maken en iedereen mag daar iets van vinden.
Probleem is dat landelijke media zich allemaal op dezelfde plek bevinden en allemaal aan de rest van het land vertellen wat goed en wat slecht is. Die diversiteit ontbreekt volledig.
pi_193882219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:19 schreef Hamzoef het volgende:
Had je de grap van Ali B over zwarte Piet gehoord. Hij mag het dus ook.
Snap je het concept van een roast? Nee, waarschijnlijk niet.
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:51:59 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193882331
Ja, natuurlijk mogen ze dat, is een vrij land voor zover ik weet. Oproepen tot geweld mag dan weer niet.
pi_193883740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:23 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar is een grap maken over een iemand met een andere huidskleur discriminatie? Nee!
Een grap niet maken om een andere huidskleur?

Een grap niet accepteren van een andere huidskleur?

Zwarte piet in zijn gezicht willen trappen is dichterlijke vrijheid.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_193883781
Je mag overal grappen over maken.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193903286
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193903380
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 05:24 schreef RTR het volgende:
Je mag overal grappen over maken.
Dit ja. Offense is taken, not given. Al moet ik daarbij wel zeggen dat je op persoonlijk niveau wel enige consideratie met iemands leed in acht mag nemen. Als iemand net iets traumatisch heeft meegemaakt, bijvoorbeeld verkracht of een familielid verloren of zo. Dan vind ik dat je daar geen grappen over moet maken. Niet omdat het niet 'mag' maar omdat het begrijpelijkerwijs zeer pijnlijk en kwetsend is en dat is niet cool.

Maar algemene generaliserende grappen, over blanken, negers, homo's, vrouwen, Nederlanders, lachen toch! Moet gewoon kunnen.

Ik kan het als blanke prima waarderen als anderen leuke gevatte grappen over blanken maken ^O^ Ongeacht de kleur van degene die de grap maakt.

Wie kent er trouwens nog een leuke Belgenmop?
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193903416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:27 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen mag die grappen maken en iedereen mag daar iets van vinden.
Probleem is dat landelijke media zich allemaal op dezelfde plek bevinden en allemaal aan de rest van het land vertellen wat goed en wat slecht is. Die diversiteit ontbreekt volledig.
Ook waar ja. Grote media hebben absoluut een agenda. Zij dienen een bepaald belang, en dat is beslist NIET het belang van de maatschappij of het volk.

Terwijl ze wel grote invloed hebben op het volk, en dus de maatschappij. Dat is niet gezond.

Hoe meer mensen hiervan bewust worden en grote media negeren, hoe beter.

De NOS, NPO, nu.nl, RTL, mainstream kranten, al die troep links laten liggen.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193903495
Geen enkel probleem met zwarte mensen grappen maken over wie dan ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 juli 2020 @ 11:34:05 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_193903587
Zolang in de grondwet staat dat we allemaal gelijk zijn vind ik dat iedereen overal grappen over mag maken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_193906695
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:34 schreef junkiesietze het volgende:
Zolang in de grondwet staat dat we allemaal gelijk zijn vind ik dat iedereen overal grappen over mag maken.
Als het aan Sylvana Simons ligt wordt de grondwet aangepast. Dan is iedereen gelijk, maar zwarten wel ietsje gelijker dan witten.

Want zo is ze, die nare racistische nazi.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:56:35 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193911459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 11:20 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Ook waar ja. Grote media hebben absoluut een agenda. Zij dienen een bepaald belang, en dat is beslist NIET het belang van de maatschappij of het volk.

Terwijl ze wel grote invloed hebben op het volk, en dus de maatschappij. Dat is niet gezond.

Hoe meer mensen hiervan bewust worden en grote media negeren, hoe beter.

De NOS, NPO, nu.nl, RTL, mainstream kranten, al die troep links laten liggen.
En die media zijn vaak zo blank als het maar kan. Maar uiteindelijk komen zij ook aan de beurt. Het is even wachten tot de 'witte helpers' tot inkeer komen en dan trekt het allemaal wel weer een beetje recht.
pi_193915946
Je mag gewoon grappen maken, is toch niet verboden? Je mag ook 100 zwarte zwarte pieten in je tuin neerzetten of in een zwartenpieten outfit het land doorkruisen.
Omdat er een paar zijn die emotioneel wat labiel zijn, snel gekwetst en daarvoor een podium krijgen wil niet zeggen dat jij je daar op aan moet passen, sterker nog, je helpt die mensen niet door ze zielig te vinden en in te stemmen...
  zaterdag 4 juli 2020 @ 16:32:06 #20
491750 dikkekat
drink thee more then u pee
pi_193925292
Grappen mogen altijd en maak je zelf. Of het goed ontvangen wordt is aan de ander. Geef je daar iets om of niet is de vraag.
Where it al started: hyves
pi_194078370
Iedereen mag nog steeds doen wat ie wilt. Ga vooral niet mee in het neo-marxisme wat op dit moment door middel van allerlei kleine, schijnbaar los van elkaar staande, actiegroepjes, stevig om zich heen grijpt en zich de instituties inwurmt. 'de lange mars naar de instituties', zoals het officieel heet. Het is een soort communisme 2.0 dat in ontwikkeling is. Levensgevaarlijk. Potentieel nog altijd even dodelijk als het communisme van de vorige eeuw. Langzaam wordt men vaker, maar het is stilletjes, naamloos en sluipenderwijs in de westerse wereld geslopen.

Ga vooral niet mee daarin. Laat je niet zeggen wat 'mag' en 'niet mag'. Boeiend als je hysterische reacties krijgt op je grappen of opmerkingen. Weet waar het vandaan komt, en wat er gaande is, en ontwapen het. Er zijn mensen met een Culturele Revolutie bezig in de westerse wereld, en vrijwel iedereen slaapt, denkt dat het 'gewoon de nieuwe tijd' is. Zorg dat je tot hen gaat behoren die zien en wakker zijn, en hou jezelf vooral zo veel mogelijk vrij van de psychologische dwangbuis!
Zie, laat je niet vangen en rebelleer!
Eens kijken
pi_194084779
Iedereen mag 'die' grappen maken. Dat een groepje racisten daar vervolgens over gaat zeuren heeft geen invloed op het wel of niet mogen.
Conscience do cost.
pi_194084828
Het is grappig dat "white fragility" blijkbaar een ding is, terwijl niemand een fuck geeft. Andersom kan het uitspreken van één woord dat met de N begint letterlijk je dood worden.
pi_194087325
Vond dit ook wel een bijzonder stukje:

https://www.nu.nl/cultuur(...)pot-niet-altijd.html

Benieuwd wat de commotie zou zijn als er b.v. stond "Volgens Youp van 't Hek snappen zwarte mensen zelfspot niet altijd" :P
-
pi_194087422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:51 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, natuurlijk mogen ze dat, is een vrij land voor zover ik weet. Oproepen tot geweld mag dan weer niet.
Volgens mij wel hoor. Zie Akwasi. Die is zover ik weet nog steeds niet ter verantwoording geroepen voor zijn opruiende teksten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 23:42:45 #26
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194093269
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Zie Akwasi. Die is zover ik weet nog steeds niet ter verantwoording geroepen voor zijn opruiende teksten.
Zal nog in behandeling zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')