abonnement Unibet Coolblue
pi_193879422
Vandaag mijn ouders gesproken en zij willen onder hun trap een kast laten bouwen. Het is nu vrij rommelig met een kastje dat mijn vader ooit zelf heeft gemaakt.

Er is vandaag een meubelmaker langs geweest en deze geeft aan om het helemaal dicht te maken. Zie foto's voor huidige situatie:









Volgens de meubelmaker is het dus het mooist om het dicht te maken en alles in kleur van de muur, dus wit. Losse planken achter de traptreden om de trap dicht te maken. Vervolgens een MDF plaat voor het eerste gedeelte van de trap. Over het laatste gedeelte komt dan een schuifdeur van vloer tot plafond die met rails aan het plafond vastzitten.

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij. Ik ben bang dat de gang een stuk kleiner gaat ogen en vind het daarnaast zonde van de open trap. Ik denk dat het een stuk mooier staat wanneer de meubelmaker een vergelijkbare kast maakt zoals er nu staat, maar dan met lades erin. Zodat je alles netjes kan opbergen, en daarnaast een mooie nieuwe kapstok. Het bruine kastje gaat overigens weg.

Iemand hier die suggesties of een andere kijk hierop heeft?
pi_193879454
De meubelmaker heeft gelijk. En als je alles wit maakt (zelfde kleur als de muren) valt het met die ruimte wel mee.

Zou gelijk overwegen de trap zelf ook lichter te maken. Als er toch stootborden komen is dit daarvoor hét moment.
pi_193879534
Luister naar je meubelmaker. Dat ziet er een stuk netter en opgeruimder uit
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:29:48 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193879984
Wat willen je ouders? Het is hun huis.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 21:30:15 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193879991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:51 schreef gianni61 het volgende:
Luister naar je meubelmaker. Dat ziet er een stuk netter en opgeruimder uit
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193880077
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:44 schreef spinazieruiker het volgende:
De meubelmaker heeft gelijk. En als je alles wit maakt (zelfde kleur als de muren) valt het met die ruimte wel mee.

Zou gelijk overwegen de trap zelf ook lichter te maken. Als er toch stootborden komen is dit daarvoor hét moment.
Ze hebben tijdens het bouwen van het huis er juist voor gekozen om een hardhouten trap te nemen ipv in kleur, dus die gaan ze sowieso niet qua kleur veranderen.

Is het niet heel erg zonde qua ruimte? Ik kwam nog met het idee om ipv de linkerkant dicht te maken daar greeploze lades in te verwerken. Zodat het toch nog strak is, maar dat je nog enigszins gebruik maakt van de ruimte erachter.
pi_193880098
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:29 schreef Lienekien het volgende:
Wat willen je ouders? Het is hun huis.
Mijn ouders willen heel graag dat we altijd meebeslissen met veranderingen in het huis, ook al zijn we al jaren het huis uit.
pi_193880134
Of alleen lage deel en de traptreden dichtmaken met lades of deurtjes en het hoge deel open houden als inloopje.
.
pi_193880231
Of zoiets?

https://www.werkspot.nl/o(...)en-van-kast-en-lades


quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:43 schreef Fer het volgende:
Of alleen lage deel en de traptreden dichtmaken met lades of deurtjes en het hoge deel open houden als inloopje.
Dat is in feite dit.
Somebody that I used to know
pi_193880281
Denk wel dat het het mooiste is als je de trap in ieder geval helemaal dichtmaakt. En dan misschien de helft (het laagste gedeelte) kastjes of lades. Het hogere gedeelte zou je misschien open kunnen laten (een nis). Schept ook lucht. Anders is het zo'n dichte wand.
Somebody that I used to know
pi_193880339
Ik snap het ruimte argument wel. Zou er zelf voor kiezen om al die rotzooi onder de trap weg te halen en alleen een kapstok over te houden. En dan een klein tafeltje met iets groens onder de trap, een deftig plantje ofzo

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2020 21:58:29 ]
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:58:31 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193880358
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:40 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mijn ouders willen heel graag dat we altijd meebeslissen met veranderingen in het huis, ook al zijn we al jaren het huis uit.
Ik zou ze dan zeggen dat ze vooral moeten doen wat ze zelf graag willen. Wordt toch wel eens tijd dat ze vertrouwen op hun eigen beoordelingsvermogen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193880451
Natuurlijk is het vooral aan hun, maar hierbij wat inspiratieplaatjes:

Want in mijn zoektocht naar plaatjes zag ik ineens dit:


En het hoeft natuurlijk geen speelhoek te worden, maar zo'n gat creëert wel lucht.

En dat ging naar:


Of:


Breekt de boel een beetje.
Somebody that I used to know
pi_193880530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:38 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ze hebben tijdens het bouwen van het huis er juist voor gekozen om een hardhouten trap te nemen ipv in kleur, dus die gaan ze sowieso niet qua kleur veranderen.

Is het niet heel erg zonde qua ruimte? Ik kwam nog met het idee om ipv de linkerkant dicht te maken daar greeploze lades in te verwerken. Zodat het toch nog strak is, maar dat je nog enigszins gebruik maakt van de ruimte erachter.
Alsof de huidige trap niet gelakt is. Dit is geen natuurlijke hardhout kleur.
pi_193882989
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:50 schreef Postbus100 het volgende:
Of zoiets?

https://www.werkspot.nl/o(...)en-van-kast-en-lades
[..]

Dat is in feite dit.
Lades in je stootborden lijkt aantrekkelijk maar in de praktijk is het niet handig. Je kunt er niet zo veel in kwijt als je zou denken. Maak je diepe lades dan is dat alsnog een aanslag op de ruimte onder je trap. En boven de lades houd je hetzelfde onpraktische lage hoekje over dat je normaal op de plek van de lades over zou houden.
pi_193883272
Je kunt kiezen voor lades maar die zijn aanzienlijk duurder dan dicht maken. wat de meubelmaker voorsteld is imo het goedkoopste met veel kast ruimte.

Je zou een soort apothekers kast kunnen maken over de hele trap, of alleen het eerste stuk.

Ik denk dat het qua optische ruimte gaat meevallen. want wat hij weghaalt aan ruimte is nu erg rommelig en je hebt open zicht op de woonkamer. daarnaast is gang ook gewoon een praktische ruimte die verschillende ruimtes verbind.

Met licht en spiegels kun je nog heel veel doen. Ik denk dat als alles wit is rondom de trap minder lelijk is.
pi_193892059
Ja, goh, je kunt beide kanten opgaan. Dichtmaken levert veel opbergruimte op en zal het geheel inderdaad rustiger maken, maar zoals je zelf al aangeeft verlies je ook ruimte. Als er al veel daglicht in de ruimte valt lijkt dat me niet zo'n probleem.

Maar voor jouw voorkeur om de huidige inrichting wat rustiger te maken valt ook iets te zeggen. Dat kan met relatief kleine ingrepen. De Ikea is ontzettend goed in het organiseren van dit soort ruimtes waardoor je de spullen nog altijd ziet maar het geheel toch rustiger oogt. Je zou eens inspiratieplaatjes op de website van Ikea kunnen bekijken.

Ik vind dit een mooi voorbeeld van georganiseerde rommel. Dit is alleen een goede oplossing als je de opbergruimte niet hard nodig hebt.



Je kunt ook een deel dichtmaken en een deel openhouden.



Ik vermoed dat een bank om op te zitten als je schoenen aan- of uittrekt erg prettig zou zijn. Dat kun je combineren met het wat opener houden van het geheel.




Met kleur kun je ook wat rust in de ruimte brengen. Vooral niet te veel verschillende kleuren en materialen gebruiken.



En je hoeft er niet veel geld tegenaan te gooien, hè? Wat ladekasten van de Ikea kunnen volstaan.



Maar natuurlijk is het vooral belangrijk wat je ouders willen. Ik snap het voordeel van een grote, dichte kast wel. Varianten met meer openheid moet je opgeruimd houden en juist jassen en schoenen vormen al gauw een grote puinhoop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:35:32 #18
491734 chix360
Gamerchixx
pi_193912064
ik lees mee..
#Nofilter
pi_193912177
Zoals het er nu uitziet wordt de trap compleet dicht gemaakt met stootboorden in het wit. Eerste gedeelte laten ze dicht maken met mdf, tweede gedeelte blijft open. Aan de binnenzijde willen ze een greeploze deur plaatsen zodat de vloerverwarming installatie daar achter zit. Daar komen ook planken tegen de muur voor schoenen. In het tweede gedeelte een strakke kapstok.

Deze is wel in smaak gevallen.

https://www.lumz.nl/kapst(...)okrek-santa-industry
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')