abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193878590
285b
Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, ...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stalking
Peace Love
Runsport 2000
nuA mpalao naacbl
%%"I reckon people are driven to do what they do for different reasons." Nat Pagle%%[/b]
pi_193878829
Nee. Kun je dit zelf niet bedenken?
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:54:02 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193878834
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:40 schreef Treehut362 het volgende:
285b
Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, ...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stalking
Kan ik moeilijk te beoordelen, maar we weten ook dat stalking soms wel moeilijk bewijsbaar is als het echt om stalking gaat. Maar we verkeren nog niet in normale stand van leven, vooral nog steeds in zeer uitzonderlijke situatie. De Nederlandse is wettelijk bevoegd om maatregelen te nemen als nodig is om veiligheid van het volk waarborgen. Zojuist is het ook goed dat de maatregelen er zijn om het virus nog steeds beter onder controle te houden.

U doelt op dat de politie zonder rechtelijke toestemming bij ons zomaar binnen mag komen kijken of we aan 1,5 meter afstand houden.... nee dat kan echt niet zo maar vanwege ons privacy. Maar dat zou een onderdeel zijn van een nieuwe corona spoedwet die na de zomer in werking zou treden... Ik denk dat de politie niet zo maar doet, maar kan wel na melding van iemand anders die politie belt dat anderen niet aan de maatregelen wil houden.

We kunnen ons allemaal echt niet te controleren of we goed met zijn allen aan de maatregelen houden. Maar wel blijvend aanspreken op iedereen die moet volhouden om aan de maatregelen te houden.

Over vrijheid en de maatregelen gesproken gaan niet altijd goed samen in praktijk, maar het was echt wel nodig geweest om ons vrijheid tijdelijk moeten inleveren om alsnog aan nieuwe normaal te wennen. Helaas was dit echt noodzakelijk geweest om alsnog de piek van het coronavirus te bestrijden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193889727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:53 schreef Heph844 het volgende:
Dacht, ik gooi het in de groep.
Peace Love
Runsport 2000
nuA mpalao naacbl
%%"I reckon people are driven to do what they do for different reasons." Nat Pagle%%[/b]
pi_193891031
Nee want de Nederlandse overheid heeft middels attributie bevoegdheden. Net zoals de overheid een geweldsmonopolie heeft.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:24:45 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891074
Ik zou gewoon een kuisheidsgordel aantrekken voor de zekerheid als je mogelijk met een politicus of ambtenaar in aanraking zou kunnen komen TS? Wellicht helpt je dat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid§ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:28:24 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee want de Nederlandse overheid heeft middels attributie bevoegdheden. Net zoals de overheid een geweldsmonopolie heeft.
Nee want we hebben een trias politica als ministers en presidenten zomaar zelf een oorlog zouden kunnen starten bijvoorbeeld waren we al lang naar de klote natuurlijk. Gezien de huidige wapentechnologie. En wie zou jij dan het liefst de monopolie op geweld willen geven? De bakker om de hoek.? :P En uiteindelijk stemmen we er in Nederland zelf voor welke overheid we willen hebben!

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 02-07-2020 16:33:47 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid§ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193891179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee want we hebben een trias politica als ministers en presidenten zomaar zelf een oorlog zouden kunnen starten bijvoorbeeld waren we al lang naar de klote natuurlijk. Gezien de huidige wapentechnologie. En wie zou jij dan het liefst de monopolie op geweld willen geven? De bakker om de hoek.? :P En uiteindelijk stemmen we er in Nederland zelf voor welke overheid we willen hebben!
Ik snap niet welk punt je precies wil maken.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:36:32 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik snap niet welk punt je precies wil maken.
Dat het niet klopt dat de overheid een monopolie op geweld heeft.
pi_193891203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat het niet klopt dat de overheid een monopolie op geweld heeft.
Heb je ook rechten gestudeerd? Zo ja dan zou ik je staats- en strafrecht boeken nog maar eens doorlezen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:40:20 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb je ook rechten gestudeerd? Zo ja dan zou ik je staats- en strafrecht boeken nog maar eens doorlezen.
Het hoofdstuk over de scheiding der machten heb jij wellicht over geslagen dan.
pi_193891252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het hoofdstuk over de scheiding der machten heb jij wellicht over geslagen dan.
Dat is allemaal overheid. Je haalt regering en overheid door elkaar. De geweldsmonopolie van de overheid is een van fundamenten van onze democratische rechtsstaat....
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:44:27 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is allemaal overheid. Je haalt regering en overheid door elkaar. De geweldsmonopolie van de overheid is een van fundamenten van onze democratische rechtsstaat....
Nee jij gooit het op een hoop. Ik zelf ben geen overheidsdienaar tegengekomen die A een standaard monopolie op geweld heeft. En dat B dat ook mag uitvoeren. Wat maar goed is ook dat zou bepaalde burgers direct het leven kunnen kosten denk ik zo.
pi_193891304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee jij gooit het op een hoop. Ik zelf ben geen overheidsdienaar tegengekomen die A een standaard monopolie op geweld heeft. En dat B dat ook mag uitvoeren. Wat maar goed is ook dat zou bepaalde burgers direct het leven kunnen kosten denk ik zo.
Ik geef het op. Tegen zoveel onwetendheid valt niet op te discussiŰren.
pi_193891488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:53 schreef Heph844 het volgende:
Dit.

De overheid heeft het monopolie op geweld wat in elke functionerende staat zo is.
Als het je niet zint richt je eigen staat op. Er zijn nog gebieden in de wereld waar dat kan. Zoek maar op internet.
pi_193891505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wel. Net nog een agent tegengekomen.
pi_193892053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik wel. Net nog een agent tegengekomen.
En ik vandaag mijn zwager die in het leger zit.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')