Hier weer verder
Vriendelijk verzoek: Opmerkingen, commentaar of vragen posten in "Commentaren op de streamverslagen" dat houdt het verhaal overzichtelijk.
Vele oren maken het verhaal compleet dus liever een dubbel verslag dan géén verslag!!
Iedereen vertelt hoe lang en van wanneer tot wanneer ze met Balou hebben gezeten.
Overigens zijn alleen Hieke, Ferdi, Dees en Robin in de huiskamer inmiddels.
Hieke vraag aan Dees en Sjors of ze wat drinken willen. Hieke rommelt wat aan de tafel. Ferdi gaat naar de wc en daarna wil hij nog wat signeren.
00:05
Sjors leest en Dees zit met Balou.
Bianca kent Krezip trouwens niet. Ze heeft er nog nooit iets van gehoord. Desiree kent de samenstelling van de groep. Koos zit met 't BB-koffertje op schoot. Foto's uit te zoeken ergens voor. Robin kijkt mee. Bianca later ook. bianca: "Is dit bij jou thuis Koos? Gezellig!".
Bianca zegt dat het 00:15 is en dat ze in bed hoort te liggen.
Veel gepraat, af en toe een losse flard lied
Hieke vertelt 'n verhaal over iemand die verliefd op haar was. Mis helaas de details. Bianca: "Hij was verliefd, maar jij ging met iemand anders?". (Waar kennen we dat van? Red.) Hieke: "Hij vroeg of ik mee ging". Even later: "En toen in die avond werd Indy geboren". Desiree: "Gebóren? Gemaakt!". Hieke verbetert zichzelf: "Ja, gemaakt".
Fewrdi spuit met een spuitbus iets op de muren. Robin (met BB-stem): "Fewrdi, zou je daar mee op willen houden?". Hij gaat gewoon door. Robin: "Vragen ze strax aan 't eind: 'Fewrdi, zou je dat schoon willen maken?'". Fewrdi heeft duidelijk 'schik'. De dames kleppen ondertussen verder over vriendjes en vriendinnetjes.
Fewrdi zit lekker te pilsen, Bianca tikt weer 'n wijntje weg. (Er is nog hoop. Red.)
Koos is vrij rustig. Ook Desiree zit stilletjes te staren. (De actie zal van Fewrdi, Hieke en/of Bianca moeten komen. Red.) Er wordt steeds harder gepraat en gelachen.
Dees wordt geplaagd nu. Ze kan er zelf om lachen.
En muziek!!!!! Hoop gegil en gelach!
Het is 'mooi was die tijd'
Ze gaan meteen dansen. Sjors en Dees blijven zitten.
Muziek is klaar. Ze gaan verder met het gesprek van voor de muziek.
En opeens weer muziek! Gegil! En dansen.
Bianca en Hieke boven op de bank.
'Sexbomb' van Tom Jones.
Tijdens Sexbomb
Robin (helaas niet in beeld) danst met Balou op zijn nek.
Volgende nummer is Watje van Doe Maar
Robin slaat helemaal door met z'n immitaties. Hij spreekt na wat er door de anderen gezegd wordt, maar dan op z'n FdB's. Vooral Bianca moet erg lachen. (Ze kirt zo enorm dat de 'stem' elk moment kan omroepen dat er een doekje opgehaald kan worden in de DBK)
Fewrdi, tegen niemand in het bijzonder: "Come on, kiss my ass". De rust lijkt weergekeerd. Bianca: "Jammer, dat we geen liedjes meer kregen, we hebben wel ontzettend geouwehoerd he?". Dan even over Martijn. Bianca: "Dat is ook één van de redactieleden".
Fewrdi regeert ergens op: "Ik ben wel een van de twee blonden, we moeten het Arische ras hooghouden". Deze opmerking valt niet in goede aarde. Vooral bij Bianca en Koos. Koos geeft een uiteenzetting dat 't woord alleen in verband met de tweede wereldoorlog gebracht wordt. Fewrdi wil er niet al te zwaar aan tillen. Koos is gepikeerd en kortaf tegen Fewrdi en zegt iets van: "Dit pik ik niet!". (Er hangt ineens 'n onplezierige sfeer in de lucht). De redactie pikt dit ook op en gooit er toch maar weer gauw 'n stukkie muziek in.
Een Fries plaatje dit keer. Klinkt best goed eigenlijk. De stemming klaart meteen op. Fewrdi: "Ik versta er geen fuck van, 't is echt buitenlands". Hieke geeft per zin snel de vertaling: "Ik voel jou, elke keer opnieuw". Fewrdi: "Ik voel gewoon nu dat je een buitenlander bent". Hieke: "Bedankt!". (Klinkt niet echt gemeend. Red.) Zij vindt 't namelijk een leuk plaatje.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 07-12-2000 01:35]
Ze praten weer even over de reeds behandelde stelling: 'Heimwee is erger dan dorst'. Robin vindt overigens de stelling 'eigen volk eerst' best kloppen op sommige punten: "Bijvoorbeeld in de sport". Fewrdi knalt z'n eigen mening er even doorheen. Een moeilijk verhaal over allochtonen. De jongen is inmidels aangeschoten, of anders enigzins racistisch bezig. (Als ik 't goed begrijp tenminste. Red.)
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 07-12-2000 01:43]
Hij gaat zeker leuke dingen met Georgie doen, die woont toch dichtbij: "Maar ook al wonen mensen wat verderweg, ook dáár ga ik leuke dingen mee doen, maar meer zeg ik niet". Fewrdi wordt enigzins emotioneel. De groep is er stil van.
Ik kap ermee mensen, tot morgen!
Streams op slaapkamers. Lezende Koos, alleen op kamer, en Robin die niet in slaap kan komen, ook als enige in zijn kamer, onrustig draaiend, turend naar het plafond.
Op achtergrond luide stemmen uit woonkamer van Ferdi en Bianca.
*komop BB, back to living-room please!
Ferdi komt naar Robin kijken, duikt erop met snoekduik, staat op (geen geluid te horen) en verdwijnt weer.
Op andere stream legt Koos boek aan de kant, knipt nachtlampje uit, zucht diep en ligt meteen roerloos stil.
[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 07-12-2000 02:23]
*krijg laatste tijd steeds meer de indruk dat de BB-camera's 's nachts op onbemande auto-piloot draaien, niemand aanwezig nu die effe schakelt naar de actie in woonkamer.
02:40
Op stream-1 zware ademgeluiden van slapende Koos.
Op stream-2 ligt Robin inmiddels stil, lijkt ook in dromenland.
[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 07-12-2000 02:44]
5 Minuten later kruipt Koos weer onder de wol. Op andere stream kruipt ook Desiree in bedje.
Ferdi gaat harder praten, als enige af en toe te horen in onverstaanbare fragmentjes boven alles en iedereen uit.
Streams op badkamer met Hieke. Loopt naar woonkamer.
Streams op woonkamer.. Ferdi zit op praat- en discussiestoel.
Ferdi: Niemand heeft hier het gevoel meegemaakt wat wij kennen hier voor al die camera's. Nog geen dertig mensen!
Hieke en Bianca werpen af en toe iets tegen maar worden meteen weer overschreeuwd door Ferdi. Ferdi probeert Hieke het leven in Australië uit te leggen. Wat hij daar heeft meegemaakt heeft niemand meegemaakt.
Ferdi tegen Hieke: Jij weet niet hoe het daar is!
Hieke beetje kwaad: Dat jij dat weet mag je blij mee zijn.
Ferdi voelt zich aangevallen door Hieke. Deze heeft blijkbaar iets gezegd over de jeugdigheid van Ferdi en dat hij nog niet zoveel meegemaakt kan hebben als zij.
Bianca en Georgie houden zich op de vlakte.
Ferdi gaat door tegen Hieke: JIJ bent niet in Australië geweest.
Hieke probeert hem wat te kalmeren door te beamen dat Ferdi ook wel het een en ander heeft meegemaakt.
Dan is ie stil. Bianca grijpt haar kans maar meteen barst Ferdi weer los. Weer over Australië...
Streams naar badkamer. Bianca in omarming met Ferdi, zegt troostende en begrijpende woorden.
Bianca: Jij komt er wel weer overheen, je bent sterk genoeg.
Ferdi: Morgen.....morgenavond
Bianca: Jij gaat er morgen niet uit...ik hou van je..
Ferdi wat sniffend: Ik ook van jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |