abonnement Unibet Coolblue
pi_193871055
Ik ben alleen nog sporadisch in Nederland. Het bedrijf is gevestigd in VAE. Het probleem in Thailand is inderdaad dat minimaal 51% in bezit moet zijn van een local. Bedrijven of vastgoed.

Ik ga inderdaad maar mijn mond houden en sparen. Een luxe auto is nergens voor nodig gezien je met grab voor ¤3,- een rit in de stad hebt of voor ¤4,- de scooter vol gooit waar ik voorheen in Nederland zeker ¤100 per week aan kwijt was met de auto :P
Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_193872828
Tegen familie en vrienden zou ik zeggen dat het financieel goed gaat (waar), vooral gezien de lage kosten (ook waar). Hoe goed, hoeven ze niet te weten.

Ik vind het belangrijk om je levensstijl niet ineens te veranderen omdat je ineens veel geld verdient. Dat schijnt een behoorlijk probleem te zijn voor mensen in de muziekindustrie bijvoorbeeld. Doe dat alleen geleidelijk naar mate je weet dat je een bepaald niveau van uitgaven ook (permanent) kan vast houden. Terugzakken is erg moeilijk (en daarom gaan er ook zo veel "celebrities" bankrupt).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193873858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:17 schreef Rene het volgende:
Ik ben niet voor het verzwijgen eigenlijk. Want dan gun je het kennelijk jezelf niet.
Jawel je gunt jezelf rust. Rust is meer waard dan geld.
pi_193875227
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:36 schreef Der_Kannibale het volgende:
Ik ben alleen nog sporadisch in Nederland. Het bedrijf is gevestigd in VAE. Het probleem in Thailand is inderdaad dat minimaal 51% in bezit moet zijn van een local. Bedrijven of vastgoed.
Dit heb ik me daar ook wel eens laten vertellen, ja. Dan moet je je (zaken)partner wel héél erg vertrouwen :+

Woon je in Thailand?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193875306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 05:48 schreef Der_Kannibale het volgende:

[..]

Vanaf jongs af aan zijn er altijd al conflicten geweest.. Als het gras net iets groener is aan de overkant zijn er heel snel problemen en discussies. Dit kan gaan over geld, succes, bezit, werk, opleiding etc.

Ik ben de enige met een HBO diploma en zelfs daarover werd altijd over gezegd dat ik het niet zo halen :P. Ook geen felicitaties gehad bij het behalen hiervan. (Overige familieleden zijn LBO, VMBO niveau) niet om te bashen, maar om een beeld te scheppen.
Klinkt alsof het een stel klapjosties zijn. Waarom wil je überhaupt contact met ze? Ik zou direct vertellen dat je smerig rijk bent en dat ze op kunnen rotten met hun LBO diploma.
Facts don't care about your feelings
pi_193875620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 05:08 schreef RamboDirk het volgende:
2. wijs investeren, materialisme en luxe is opvulling van leegte.
En wat ga je dan met al die extra winsten van die wijze investeren doen? Nog meer investeren? Op een gegeven moment zul je toch al dat extra geld op moeten maken. Aan bijvoorbeeld materialisme en luxe :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193875673
Ow en welk idee ging het over? Kan je dat even DM-en? Gezien jij daar woont en ik hier zullen we niet in elkaars vaarwater terecht komen.

Bedankt alvast!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193875808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 05:08 schreef RamboDirk het volgende:

2. wijs investeren, materialisme en luxe is opvulling van leegte.
Zodat je kist van goud kan zijn met diamanten handgrepen?
pi_193875897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zodat je kist van goud kan zijn met diamanten handgrepen?
Of eerder stoppen met werken natuurlijk.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:45:38 #35
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_193875947
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zodat je kist van goud kan zijn met diamanten handgrepen?
een leuke buffer kan je ook gebruiken om een tijd iets anders te gaan doen of juist andere mensen te helpen. Niet alles direct uitgeven wat er binnenkomt hoeft niet te betekenen dat je de zakken van je doodshemd gevuld zijn.
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:48:23 #36
189961 ex
aperture science
pi_193876011
Ik verdien ook veel meer dan familie maar die maken er niet zo'n probleem van en vragen ook niet echt om geld. Af en toe help ik wel is iemand. Ik zit trouwens ook in het buitenland.

Ik heb een spaar potje gemaakt voor mijn nichtje dus die kan op haar 16de daarvan lekker studeren/rijbewijs halen etc (is nu 2 jaar).

Wat ik er verder mee doe? Investeren / sparen. Op zich een redelijke auto gekocht (tesla model 3) voor de tijd hier maar, er is een kans dat ik over 2 jaar terug 'moet' dus tot die tijd spaar ik lekker door. Kan ik altijd over 2 jaar in NL een hypotheek vrij huis kopen en wat rustiger aan gaan doen.

Edit: Bij mij is het wel structureel trouwens ook als ik terug ga in NL behoud ik dit salaris.
The cake is a lie!
pi_193876016
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:24 schreef vosss het volgende:
Ow en welk idee ging het over? Kan je dat even DM-en? Gezien jij daar woont en ik hier zullen we niet in elkaars vaarwater terecht komen.

Bedankt alvast!!
Haha
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:52:09 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193876078
Sparen/beleggen/investeren en jezelf een normaal inkomen uitkeren waar je van rond moet komen.
Het liefst zelfs als loon laten betalen door je bedrijf.

En tsja.... vertellen, ach... waarom zou je?
Je hebt gewoon inkomen van bedrijf X en dat is het, dat je toevallig ook de eigenaar bent en dat bedrijf het prima doet maakt verder niet zoveel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193876086
Geld moet rollen ^O^
Ik was hier...
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:53:49 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193876104
Overigens; mocht iemand in je familie- of vriendenkring echt hulp nodig hebben kun je dat natuurlijk best anoniem doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:11:27 #41
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_193877772
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:36 schreef Der_Kannibale het volgende:
Ik ben alleen nog sporadisch in Nederland. Het bedrijf is gevestigd in VAE. Het probleem in Thailand is inderdaad dat minimaal 51% in bezit moet zijn van een local. Bedrijven of vastgoed.
Daar is voor appartementen een prima omweg voor hoor, wordt veel toegepast op alle eilanden en iig ook bkk, die platgeslagen neerkomt op: in een gebouw met 100 appartementen zijn er 49 eigendom van farang en 51 staan leeg of worden verhuurd aan locals. Zie het als de Aziatische variant op een VVE om zo toch 'eigenaar' te kunnen worden van een appartement.

Ik laat familie weten: het gaat financieel lekker. Hóé lekker dat is niet relevant, laat staan dat ik vertel hoe ik aan mijn centen kom.
pi_193878604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:43 schreef ijs. het volgende:

[..]

Of eerder stoppen met werken natuurlijk.
Hopen dat je het haalt dan, zonde als je net voor dat moment de pijp aan Maarten geeft.
pi_193878628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:45 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

een leuke buffer kan je ook gebruiken om een tijd iets anders te gaan doen of juist andere mensen te helpen. Niet alles direct uitgeven wat er binnenkomt hoeft niet te betekenen dat je de zakken van je doodshemd gevuld zijn.
Ik heb toch ook niet gezegd dat je alles moet opmaken? Ik reageerde op een post die alles wil investeren en stelt dat materiaal en luxe geen geluk brengen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:06:51 #45
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193879047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zodat je kist van goud kan zijn met diamanten handgrepen?
Nee zodat je op je 40e financieel onafhankelijk bent, duh.
pi_193879049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:48 schreef ex het volgende:

Wat ik er verder mee doe? Investeren / sparen. Op zich een redelijke auto gekocht (tesla model 3) voor de tijd hier maar, er is een kans dat ik over 2 jaar terug 'moet' dus tot die tijd spaar ik lekker door.
Model 3 hoef je nog niet heel veel voor te verdienen...

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Nee zodat je op je 40e financieel onafhankelijk bent, duh.
Als ie 20k per maand verdient en niet materialistisch is dan ben je dat voor je 40e al wel. Maar misschien boeit dat hem ook niet en wil hij doorwerken tot 70 want hij vindt het leuk. Ik snap mensen nooit die zeggen ik hoef geen luxe. Natuurlijk wil je dat wel, maar alleen als je het kan missen, niet ten kosten van alles. Het maakt het leven zoveel beter als je veel geld hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door YoshiBignose op 01-07-2020 20:13:13 ]
Facts don't care about your feelings
pi_193879589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Nee zodat je op je 40e financieel onafhankelijk bent, duh.
Opportunistisch.
Eerst maar eens 40 worden. Ik word het graag in een fijne auto met een goede laptop en een gezellige tuin.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 01-07-2020 21:42:32 ]
pi_193879635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Model 3 hoef je nog niet heel veel voor te verdienen...
[..]

Als ie 20k per maand verdient en niet materialistisch is dan ben je dat voor je 40e al wel. Maar misschien boeit dat hem ook niet en wil hij doorwerken tot 70 want hij vindt het leuk. Ik snap mensen nooit die zeggen ik hoef geen luxe. Natuurlijk wil je dat wel, maar alleen als je het kan missen, niet ten kosten van alles. Het maakt het leven zoveel beter als je veel geld hebt.
Wellicht, maar dat moeten we aan @Rene vragen, wordt er bedoeld kwantiteit ipv kwaliteit.
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:01:37 #49
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_193879636
quote:
Als ie 20k per maand verdient en niet materialistisch is dan ben je dat voor je 40e al wel. Maar misschien boeit dat hem ook niet en wil hij doorwerken tot 70 want hij vindt het leuk. Ik snap mensen nooit die zeggen ik hoef geen luxe. Natuurlijk wil je dat wel, maar alleen als je het kan missen, niet ten kosten van alles. Het maakt het leven zoveel beter als je veel geld hebt.
Willen mensen luxe? Of willen ze een grotere auto dan de buurman of verder weg op vakantie?
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 21:02:31 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193879646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wellicht, maar dat moeten we aan @:Rene vragen, wordt er bedoeld kwantiteit ipv kwaliteit.
Snap je vraag niet helemaal?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')