abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193867007
Dag mensen,

Ik doe nu tijdelijk flexwerk in de zorg om ouderen/zieken te verzorgen en het huishouden te doen. Ik ben via een vriendin aan het werk gekomen. Nu hoorde ik pas later dat ik maar voor een enkele reis reiskostenvergoeding krijg (ik reis 55km heen, 55km terug). Is dit gebruikelijk? Ik ben daar niet bekend mee maar vind het wel een naaistreek als je het pas later hoort.

Ook rijd ik van huis naar huis en zit er soms een tussenrit van 20 minuten bij. De reistijd wordt wel doorbetaald maar mijn auto loopt ook niet op water. Ik krijg 1 of 2euro- meer per uur dan normaal.. ze zeiden tegen die vriendin dat als ik alles (van client naar client) wil opschrijven ze bang is dat ze mijn uursalaris gaan zakken.

Oh btw, ik werk maar 3 a 4 uurtjes op een dag.

Klinkt het als een normale werkgever of toch vrij gierig?😁
pi_193867186
Volgt je werkgever een CAO? Kijk even in je contract. Als dat zob is staat in de CAO hoe ze om moeten gaan met reiskosten. Mijn gut feeling zegt dat ze in ieder geval de reiskosten onder werktijd moeten vergoeden. Woon-werkverkeer ligt nogal aan je contract.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 07:37:37 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193868229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:50 schreef angelfish het volgende:
Volgt je werkgever een CAO? Kijk even in je contract. Als dat zob is staat in de CAO hoe ze om moeten gaan met reiskosten. Mijn gut feeling zegt dat ze in ieder geval de reiskosten onder werktijd moeten vergoeden. Woon-werkverkeer ligt nogal aan je contract.
Sterker nog, mocht je in dat geval schade rijden dan mag je werkgever daar ook voor opdraaien. Hij/zij laat je je privé bezit gebruiken voor werk-werk verkeer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193868249
Enkele reis reiskosten nog nooit van gehoord, wel dat er een maximale aantal kilometers vergoed worden.
pi_193868262
0,27 euro per km voor dienstreizen. Moet je gewoon kunnen declareren.
Reiskostenvergoeding is niet zo best in de VVT cao, dus dat klopt wel. Er zijn zoveel tekorten, was er dichterbij echt niets iets?
  woensdag 1 juli 2020 @ 08:07:31 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_193868392
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:43 schreef Basp1 het volgende:
Enkele reis reiskosten nog nooit van gehoord, wel dat er een maximale aantal kilometers vergoed worden.
Inderdaad. Bij mij is het ook begrensd (70km retour) en dat willen ze veranderen naar 20km retour.

Klinkt verder niet heel gek dat je maar voor 55km reiskostenvergoeding krijgt. Dat je dit pas later hoort lijkt me je eigen schuld aangezien dat dit in je contract/cao zal staan lijkt me.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 08:23:12 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193868519
Woon Werk wordt vaker deels vergoedt.
Werk Werk is doorgaans wel voor de werkgever óf ze moeten een ander alternatief bieden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193868545
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:13 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Dag mensen,

Ik doe nu tijdelijk flexwerk in de zorg om ouderen/zieken te verzorgen en het huishouden te doen. Ik ben via een vriendin aan het werk gekomen. Nu hoorde ik pas later dat ik maar voor een enkele reis reiskostenvergoeding krijg (ik reis 55km heen, 55km terug). Is dit gebruikelijk? Ik ben daar niet bekend mee maar vind het wel een naaistreek als je het pas later hoort.

Ook rijd ik van huis naar huis en zit er soms een tussenrit van 20 minuten bij. De reistijd wordt wel doorbetaald maar mijn auto loopt ook niet op water. Ik krijg 1 of 2euro- meer per uur dan normaal.. ze zeiden tegen die vriendin dat als ik alles (van client naar client) wil opschrijven ze bang is dat ze mijn uursalaris gaan zakken.

Oh btw, ik werk maar 3 a 4 uurtjes op een dag.

Klinkt het als een normale werkgever of toch vrij gierig?😁
Afhankelijk van een aantal variabelen kan het wel gunstig zijn wanneer je netto kilometervergoeding stijgt en je bruto salaris zakt. Minder afdracht naar belastingdienst
pi_193868572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:27 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Afhankelijk van een aantal variabelen kan het wel gunstig zijn wanneer je netto kilometervergoeding stijgt en je bruto salaris zakt. Minder afdracht naar belastingdienst
Ook weer minder pensioen en ww opbouw van de andere kant. ;)
pi_193868591
goed punt @Basp1
pi_193868625
Kunnen ze zo maar je uurtarief laten zakken? Klinkt als een soort dreigement
pi_193868705
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Sterker nog, mocht je in dat geval schade rijden dan mag je werkgever daar ook voor opdraaien. Hij/zij laat je je privé bezit gebruiken voor werk-werk verkeer.
Dat valt vies tegen, heb zelf een botsing gehad met eigen auto tijdens werktijd (geen woonwerk verkeer dus) en was gewoon voor eigen rekening) want daar kreeg ik tenslotte 0,19 ct vergoeding voor :`)
Gelukkig viel de schade mee, maar toch.
Ik werk overigens voor een vrij groot bekend Nederlands bedrijf, dus ga er vanuit dat ik daar vrij weinig aan kan doen dan weigeren om voortaan met mijn eigen auto te rijden tijdens werk.
pi_193868805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:27 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Afhankelijk van een aantal variabelen kan het wel gunstig zijn wanneer je netto kilometervergoeding stijgt en je bruto salaris zakt. Minder afdracht naar belastingdienst
Hierin is het gunstig om voor je gewone werkverkeer een cafetaria regeling toe te passen bij je eindejaarsuitkering bv om zo netto 0,19 eur per km te krijgen. Dat bedrag gaat dan af van je bruto eindejaarsuitkering zodat je netto meer overhoudt.
pi_193869308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hierin is het gunstig om voor je gewone werkverkeer een cafetaria regeling toe te passen bij je eindejaarsuitkering bv om zo netto 0,19 eur per km te krijgen. Dat bedrag gaat dan af van je bruto eindejaarsuitkering zodat je netto meer overhoudt.
Hierdoor daalt je fiscaal loon / SV-loon toch?

Van invloed op hypotheekrente-aftrek, kinderopvangtoeslag, hoogte eventuele WW, enz?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193869370
Vaak wordt het ook geen reiskosten vergoeding genoemd, maar een "tegemoetkoming in de kosten" zodat nergens de suggestie kan worden gewekt dat je een volledige vergoeding krijgt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2020 @ 09:41:13 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193869405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:46 schreef 111210 het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen, heb zelf een botsing gehad met eigen auto tijdens werktijd (geen woonwerk verkeer dus) en was gewoon voor eigen rekening) want daar kreeg ik tenslotte 0,19 ct vergoeding voor :`)
Gelukkig viel de schade mee, maar toch.
Ik werk overigens voor een vrij groot bekend Nederlands bedrijf, dus ga er vanuit dat ik daar vrij weinig aan kan doen dan weigeren om voortaan met mijn eigen auto te rijden tijdens werk.
Ik heb twee collega's die schade hebben gereden tijdens werk-werk verkeer en de werkgever heeft uiteindelijk gewoon (via verzekeraar) in de buidel moeten tasten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193869467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Hierdoor daalt je fiscaal loon / SV-loon toch?

Van invloed op hypotheekrente-aftrek, kinderopvangtoeslag, hoogte eventuele WW, enz?
Ja dat klopt. Het zal een rekensom En een afweging in korte en lange termijn zijn of het gunstig is om aan te vragen inderdaad.
Toen ik mn eerste jaar gewerkt had en dat deed had ik absoluut meer aan dat netto bedrag dan aan een eventueel lagere WW uitkering, maar er zijn vast ook situaties waarom je je fiscale loon niet wil verlagen ten gunste van netto opbrengsten.
pi_193869937
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:43 schreef Basp1 het volgende:
Enkele reis reiskosten nog nooit van gehoord, wel dat er een maximale aantal kilometers vergoed worden.
Dit idd. In de zorg moeten zakelijk kilometers vergoed worden tegen iets van ¤0,27 per km.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:07:53 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193870616
Het ligt allereerst aan je soort dienstverband

Via uitzendbureau, ZZP, intern dienstverband etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193871888
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:07 schreef Molo het volgende:
Het ligt allereerst aan je soort dienstverband

Via uitzendbureau, ZZP, intern dienstverband etc
Het ligt ook aan hoe je je arbeidsvoorwaarden hebt onderhandeld.
Als je niet zelf voor de reiskosten wil opdraaien dan moet je dit kenbaar maken voordat je start.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193872142
Je werkgever bepaalt, in overleg met jou, van welk vervoermiddel wordt uitgegaan. De hoogte van de tegemoetkoming is afhankelijk van het vervoermiddel en bedraagt:
als je reist met auto of motor: per werkdag ¤ 0,15 netto per afgelegde kilometer voor de eerste 10 kilometer en voor alle kilometers daarboven ¤ 0,27 netto per kilometer.

Volgens mij inderdaad enkele reis.

Werk werkverkeer krijgen wij ook enkel de tijd vergoed, volgens mij vrij standaard.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:54:07 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193874475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:26 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het ligt ook aan hoe je je arbeidsvoorwaarden hebt onderhandeld.
Als je niet zelf voor de reiskosten wil opdraaien dan moet je dit kenbaar maken voordat je start.
En dat ja. Afhankelijk van soort dienstverband in de zorg, plus onderhandelingen
Oftewel, je contract met bijbehorende voorwaarden

Ik snap trouwens niet hoe je hier pas over na gaat denken nadat je al (lang) gestart bent, en dan direct je werkgever mogelijk gierig noemt.
Maar goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:05:09 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193874632
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:54 schreef Molo het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe je hier pas over na gaat denken nadat je al (lang) gestart bent, en dan direct je werkgever mogelijk gierig noemt.
Das natuurlijk veel makkelijker dan de fout bij jezelf zoeken.....

Dit zijn inderdaad dingen die je van tevoren vraagt of regelt en niet als je allang begonnen bent en er dan nog een keer op terug wil komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193875262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Das natuurlijk veel makkelijker dan de fout bij jezelf zoeken.....

Dit zijn inderdaad dingen die je van tevoren vraagt of regelt en niet als je allang begonnen bent en er dan nog een keer op terug wil komen.
Ja en dan "gierige werkgever" neerzetten, in plaats van "domme luie werknemer".

En als je die reiskosten te weinig vindt, dan zoek je toch mooi een andere baan. Alhoewel ik me afvraag of ze je ergens aannemen :6
Facts don't care about your feelings
pi_193875330
Wat een helden in dit topic. Eerst klappen voor de zorg, maar heeft een medewerker een vraag dan is het gelijk een domme luiwammes. ^O^
pi_193875825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:00 schreef ijs. het volgende:
Wat een helden in dit topic. Eerst klappen voor de zorg, maar heeft een medewerker een vraag dan is het gelijk een domme luiwammes. ^O^
En als een werkgever niet alle reiskosten vergoedt zijn ze meteen gierig :O dan had je die overeenkomst niet moeten tekenen.
Facts don't care about your feelings
pi_193875913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En als een werkgever niet alle reiskosten vergoedt zijn ze meteen gierig :O dan had je die overeenkomst niet moeten tekenen.
De TT is een vraag, geen vaststelling.
pi_193875927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En als een werkgever niet alle reiskosten vergoedt zijn ze meteen gierig :O dan had je die overeenkomst niet moeten tekenen.
Ach voel je je als typische gierige werkgever aangesproken dat je zo geïrriteerd reageert hier. :D

Je zou ook diplomatiek kunnen antwoorden dat dit bij gierige werkgevers idd standaard is en werknemers beter moeten opletten bij contractonderhandelingen. ^O^
pi_193876291
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:44 schreef Basp1 het volgende:

Ach voel je je als typische gierige werkgever aangesproken dat je zo geïrriteerd reageert hier. :D

Je zou ook diplomatiek kunnen antwoorden dat dit bij gierige werkgevers idd standaard is en werknemers beter moeten opletten bij contractonderhandelingen. ^O^
Ik geef toe dat het wel een beetje flauw is om reiskosten niet te vergoeden, of maar deels. Maar je kan niet in de portemonnee van de werkgever kijken, vooral in deze periode niet. Dus als zij je een "gierig" aanbod doen, dan moet je dat weigeren of er beter over onderhandelen.

Verder gaat het hier om reistijd onder werktijd, dus ze krijgt gewoon doorbetaald en blijkbaar nog 1 a 2 uur meer ofzo? Klinkt niet echt gierig.
Facts don't care about your feelings
pi_193876378
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Verder gaat het hier om reistijd onder werktijd, dus ze krijgt gewoon doorbetaald en blijkbaar nog 1 a 2 uur meer ofzo? Klinkt niet echt gierig.
Maar reist ze dan met haar eigen auto of krijgt ze vervoer van de werkgever?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193876506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het wel een beetje flauw is om reiskosten niet te vergoeden, of maar deels.
Dat gebeurt natuurlijk bij veel werkgevers dat ze zich aan de cao houden waar gewoon een max aantal te vergoeden kilometer per dag voor woon werk verkeer in afgesproken is, en ook vaak pas vanaf 10 kilometer enkele reis reiskosten. ;)
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:27:19 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193876545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:00 schreef ijs. het volgende:
Wat een helden in dit topic. Eerst klappen voor de zorg, maar heeft een medewerker een vraag dan is het gelijk een domme luiwammes. ^O^
Ten eerste heb ik niet geklapt voor de zorg want onzin, ten tweede is een werkgever uitmaken voor gierig omdat je zelf niet goed onderhandeld hebt nou niet echt een lekkere opening
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193876642
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
0,27 euro per km voor dienstreizen. Moet je gewoon kunnen declareren.
Reiskostenvergoeding is niet zo best in de VVT cao, dus dat klopt wel. Er zijn zoveel tekorten, was er dichterbij echt niets iets?
Ja het stomme was dat ze eerst aangaf dat het in mijn omgeving zou zijn. Omdat het een vriendin is die met een vriend een detacheringsbureau heeft zei ze dat ze me 12.50 per uur ging geven en dat ik daarmee heel erg gematst werd. Heel lief dat ze het me gunt maar eigenlijk lijkt de rest niet echt te kloppen. Ik heb ook een contract maar daar staat eigenlijk weinig in. Ik heb alles van haar woorden laten afhangen. En als je later dan hoort "je reiskosten is voor een enkele reis" en "tussendoor krijg je geen km vergoeding" dan denk ik; heh? Misschien ben ik een beetje naief, ik weet het niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Binnenvetter22 op 01-07-2020 17:58:21 ]
pi_193876643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik niet geklapt voor de zorg want onzin, ten tweede is een werkgever uitmaken voor gierig omdat je zelf niet goed onderhandeld hebt nou niet echt een lekkere opening
Het is een vraag of het gierigheid is of standaard, dat een stel sjw werkgevers daar aanstoot aan nemen maakt het wel bizar. :D _O-
pi_193876743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het wel een beetje flauw is om reiskosten niet te vergoeden, of maar deels. Maar je kan niet in de portemonnee van de werkgever kijken, vooral in deze periode niet. Dus als zij je een "gierig" aanbod doen, dan moet je dat weigeren of er beter over onderhandelen.

Verder gaat het hier om reistijd onder werktijd, dus ze krijgt gewoon doorbetaald en blijkbaar nog 1 a 2 uur meer ofzo? Klinkt niet echt gierig.
Euro.. en daar hadden ze die vriendin van mij al op aangesproken. Ik moet soms 20 minuten van cliënt naar cliënt met eigen vervoer zonder vergoeding. Ik zou beter af zijn met reisvergoeding dan die 1 a 2 euro meer per uur. Daarnaast had ik voordat ik het contract had getekend van alles met haar besproken en ze gaf akkoord. In het contract staat niet veel, het is een vrij karig contract.. maar ik vertrouwde eigenlijk op haar.. omdat we dit mondeling hadden besproken (althans, ik dacht dat we elkaar hadden begrepen).

[ Bericht 9% gewijzigd door Binnenvetter22 op 01-07-2020 17:59:29 ]
pi_193876755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik niet geklapt voor de zorg want onzin, ten tweede is een werkgever uitmaken voor gierig omdat je zelf niet goed onderhandeld hebt nou niet echt een lekkere opening
Begrijpend lezen. Mijn vraag; is dit gierig of niet? Ik had nog geen conclusie getrokken lieverd..

[ Bericht 3% gewijzigd door Binnenvetter22 op 01-07-2020 17:48:04 ]
pi_193876833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar reist ze dan met haar eigen auto of krijgt ze vervoer van de werkgever?
Eigen auto
pi_193876940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En als een werkgever niet alle reiskosten vergoedt zijn ze meteen gierig :O dan had je die overeenkomst niet moeten tekenen.
In de overeenkomst staat niks over de vergoedingen behalve mijn uursalaris (¤12,50). Dit was mondeling besproken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Binnenvetter22 op 01-07-2020 18:07:24 ]
pi_193877203
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Euro.. en daar hadden ze die vriendin van mij al op aangesproken. Ik moet soms 20 minuten van cliënt naar cliënt met eigen vervoer zonder vergoeding. Ik zou beter af zijn met reisvergoeding dan die 1 a 2 euro meer per uur. Daarnaast had ik voordat ik het contract had getekend van alles met haar besproken en ze gaf akkoord. In het contract staat niet veel, het is een vrij karig contract.. maar ik vertrouwde eigenlijk op haar.. omdat we dit mondeling hadden besproken (althans, ik dacht dat we elkaar hadden begrepen).
Dus je reist bijvoorbeeld 20km, dat kost je ongeveer 20 x 0,25¤ = 5¤ en dan betalen ze 1¤ bovenop de minimumloon?

Dat is wel gierig ja.
.
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:53:00 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193877861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een vraag of het gierigheid is of standaard, dat een stel sjw werkgevers daar aanstoot aan nemen maakt het wel bizar. :D _O-
Ik ben geen werkgever en een sjw al helemaal niet
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:53:34 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193877869
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen. Mijn vraag; is dit gierig of niet? Ik had nog geen conclusie getrokken lieverd..
Lieverd :') Wanneer zijn we getrouwd?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:23:40 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193878322
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:35 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ja het stomme was dat ze eerst aangaf dat het in mijn omgeving zou zijn. Omdat het een vriendin is die met een vriend een detacheringsbureau heeft zei ze dat ze me 12.50 per uur ging geven en dat ik daarmee heel erg gematst werd. Heel lief dat ze het me gunt maar eigenlijk lijkt de rest niet echt te kloppen. Ik heb ook een contract maar daar staat eigenlijk weinig in. Ik heb alles van haar woorden laten afhangen. En als je later dan hoort "je reiskosten is voor een enkele reis" en "tussendoor krijg je geen km vergoeding" dan denk ik; heh? Misschien ben ik een beetje naief, ik weet het niet.
"Vriendin"

Zorg dat je je arbeidsvoorwaarden een volgende keer dat je ergens gaat werken goed uitvraagt, op papier laat zeggen en checkt dat je het ook echt begrepen hebt.
Dit is erg onhandig en geeft verwarrende verwachtingen over en weer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193878501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:35 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ja het stomme was dat ze eerst aangaf dat het in mijn omgeving zou zijn. Omdat het een vriendin is die met een vriend een detacheringsbureau heeft zei ze dat ze me 12.50 per uur ging geven en dat ik daarmee heel erg gematst werd. Heel lief dat ze het me gunt maar eigenlijk lijkt de rest niet echt te kloppen. Ik heb ook een contract maar daar staat eigenlijk weinig in. Ik heb alles van haar woorden laten afhangen. En als je later dan hoort "je reiskosten is voor een enkele reis" en "tussendoor krijg je geen km vergoeding" dan denk ik; heh? Misschien ben ik een beetje naief, ik weet het niet.
Nooit werken voor 'vrienden', komt alleen maar gezeik van.
pi_193878911
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Dus je reist bijvoorbeeld 20km, dat kost je ongeveer 20 x 0,25¤ = 5¤ en dan betalen ze 1¤ bovenop de minimumloon?

Dat is wel gierig ja.
En als ze net zo langzaam rijdt als jij heeft ze daar bovenop wel 30 min. salaris gehad á ¤ 6.25.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Euro.. en daar hadden ze die vriendin van mij al op aangesproken. Ik moet soms 20 minuten van cliënt naar cliënt met eigen vervoer zonder vergoeding. Ik zou beter af zijn met reisvergoeding dan die 1 a 2 euro meer per uur. Daarnaast had ik voordat ik het contract had getekend van alles met haar besproken en ze gaf akkoord. In het contract staat niet veel, het is een vrij karig contract.. maar ik vertrouwde eigenlijk op haar.. omdat we dit mondeling hadden besproken (althans, ik dacht dat we elkaar hadden begrepen).
Als ze glashard gelogen heeft is het natuurlijk wel een naaistreek, maar denk eerder dat het gewoon niet duidelijk gecommuniceerd is. Daarom nooit mondeling dit soort dingen bespreken. Het is wel rechtsgeldig, maar onmogelijk om nog te bewijzen.

Ik vind trouwens als werkgever dat het wel gierig is om reiskosten niet te vergoeden, met een paar uitzonderingen. Als iemand bij me komt solliciteren die 100 km enkele reis woont zou ik ook zeggen je bent gek, maar dan kan je gewoon een tussenweg kiezen, bijv. reiskosten vergoeden tot 50 km enkele reis.

[ Bericht 27% gewijzigd door YoshiBignose op 01-07-2020 20:04:02 ]
Facts don't care about your feelings
pi_193879815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lieverd :') Wanneer zijn we getrouwd?
😏
pi_193879844
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:23 schreef Molo het volgende:

[..]

"Vriendin"

Zorg dat je je arbeidsvoorwaarden een volgende keer dat je ergens gaat werken goed uitvraagt, op papier laat zeggen en checkt dat je het ook echt begrepen hebt.
Dit is erg onhandig en geeft verwarrende verwachtingen over en weer
Helemaal waar..😳
pi_193879874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En als ze net zo langzaam rijdt als jij heeft ze daar bovenop wel 30 min. salaris gehad á ¤ 6.25.
[..]

Als ze glashard gelogen heeft is het natuurlijk wel een naaistreek, maar denk eerder dat het gewoon niet duidelijk gecommuniceerd is. Daarom nooit mondeling dit soort dingen bespreken. Het is wel rechtsgeldig, maar onmogelijk om nog te bewijzen.

Ik vind trouwens als werkgever dat het wel gierig is om reiskosten niet te vergoeden, met een paar uitzonderingen. Als iemand bij me komt solliciteren die 100 km enkele reis woont zou ik ook zeggen je bent gek, maar dan kan je gewoon een tussenweg kiezen, bijv. reiskosten vergoeden tot 50 km enkele reis.
Ja, ik denk toch een miscommunicatie. Ik heb ook wel gezien dat voor vrienden werken niet ideaal is..🙈
pi_193879885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nooit werken voor 'vrienden', komt alleen maar gezeik van.
Haha ook een ervaring meegemaakt?
pi_193880937
Ik vind dat je voor werk-werk (dus niet woon-werk) verkeer op zijn minst 19 cent per kilometer vergoed hoort te krijgen en zelfs die vergoeding vind ik aan de lage kant. Voor mij was het een reden om niet meer mijn privé auto voor werk te gebruiken.
pi_193881681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:28 schreef exelletor het volgende:
Ik vind dat je voor werk-werk (dus niet woon-werk) verkeer op zijn minst 19 cent per kilometer vergoed hoort te krijgen en zelfs die vergoeding vind ik aan de lage kant. Voor mij was het een reden om niet meer mijn privé auto voor werk te gebruiken.
Beetje benzineauto loopt zo al 0,25¤ per kilometer. 19ct is alleen redelijk voor woon-werk of incidenteel zakelijk gebruik.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')