Het werkt net zoals met een auto: Boem is ho.
quote:grapjas
Op zaterdag 18 januari 2003 14:39 schreef _Michiel_ het volgende:
Gewoon proberen.Het werkt net zoals met een auto: Boem is ho.
niet doen, dat gaat goed fout!
quote:Je kunt niet alle spotjes op 1 adapter stoppen.... Anders hadden ze die wel verkocht...
Op zaterdag 18 januari 2003 14:37 schreef D.Rose het volgende:
Bij Ikea heb ik 3 sets van 2 hallogeenspotjes met adapter gekocht.
Nu zit ik dus met 3 adapters, niet echt netjes.
Men verkocht ook enkele spotjes, daar zat dan een kleinere adapter bij, dus ik kan waarschijnlijk niet alle spotjes op 1 adapter aanluiten.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
-edit-
Je kunt natuurlijk ook 1 grote adapter kopen waar ze allemaal op passen, elekrowinkels of lampenwinkels verkopen die meestal wel. Wel een oude adapter meenemen voor de juiste aansluitplug.
[Dit bericht is gewijzigd door Adfundum op 18-01-2003 14:57]
quote:Bovendien heb je dan ook nog eens te maken met het aantal ingangen, ik denk eigenlijk dat er maar 2 ingangen op zitten dan... toch?
Op zaterdag 18 januari 2003 14:51 schreef Adfundum het volgende:
op iedere adapter hoort te staan hoeveel vermogen deze kan leveren, meestal iets van 12V/5A of zoiets, deze kan dan 12x5 is 60 watt leveren, genoeg voor 3 lampjes van 20 watt. Je kunt kunt het dus zelf uitrekenen. Meestal is de apapter maar net groot genoeg voor de bijgleverde lampen.
quote:Dit maakt niks uit. Waarschijnlijk worden de spotje aangesloten d.m.v. kroonsteentjes of zoietsdergelijks. Dan kun je dus net zoveel lampjse aansluiten als de transformator toe laat.
Op zaterdag 18 januari 2003 14:53 schreef Jipje het volgende:[..]
Bovendien heb je dan ook nog eens te maken met het aantal ingangen, ik denk eigenlijk dat er maar 2 ingangen op zitten dan... toch?
Een andere oplossing voor dit probleem is het kopen van spotjes die geschikt zijn voor 230V. Dan heb je geen addapter meer nodig. Deze zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar bij de Praxis. Kosten ongevoor 15Euro per 3. (Toevallig van de week gekocht.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |