abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193862658
Het zit zo, vandaag mooie auto gezien die mijn moeder graag wilt kopen. Bij deze koop wilt ze haar huidige auto inruilen. De auto staat echter op naam van mijn vader. Alle benodigde documenten zijn aanwezig, kentekenkaart en tenaamstellingscode.

Het probleem is echter dat mijn vader op dit moment in het buitenland is (en ook niet echt te bereiken is, lang verhaal). Hij wist al dat we de auto gingen verkopen. Mijn vraag is dus, kan de autohandelaar hier moeilijk om doen aangezien de auto op de naam van mijn vader staat en hij hier niet bij is. Zijn de kentekencard en de tenaamstellingscode voldoende om de auto die op naam staat van mijn vader namens hem te verkopen? Of is hier een aparte machtiging voor nodig? Qua rechtswege is het ook een bezit van mijn moeder (aangezien ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd) maar officieel staat het op de naam van mijn vader. Alvast bedankt.
pi_193862678
Volgens mij heb ik welleens een auto laten overschrijven zonder dat de oude eigenaar daarbij aanwezig was.
Dus ik denk dat het geen probleem is.
pi_193862711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:55 schreef koemleit het volgende:
Volgens mij heb ik welleens een auto laten overschrijven zonder dat de oude eigenaar daarbij aanwezig was.
Dus ik denk dat het geen probleem is.
Liet je het omschrijven naar je eigen naam of verkocht je het namens diegene? Ik snap dat als je een auto koopt en deze omschrijft op je eigen naam, de verkoper niet aanwezig hoeft te zien. Echter is ons situatie zo dat wij de documenten overhandigen aan een autohandelaar en dat die autohandelaar het dan weer omschrijft.
pi_193862738
Ook snap ik overigens dat een particulier het niet uitmaakt van wie de papieren komt, maar in ons geval is het een erkende autohandelaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door yoooo16 op 30-06-2020 19:09:55 ]
pi_193862929
Lijkt me niet:
quote:
Overschrijven bij een kentekenloket of RDW-balie
Zo schrijft u een auto over:
U vraagt de verkoper van het voertuig:
• het originele Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) en het Overschrijvingsbewijs of het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) en de tenaamstellingscode
• U neemt de documenten die u nodig heeft mee naar het kentekenloket of RDW-balie. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
• U betaalt de kosten
Bron: https://www.rdw.nl/partic(...)ewijs-op-naam-zetten
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193862980
quote:
Ah top. Had deze ook al genzien inderdaad. Dit geldt in het geval dat een particulier dus een auto heeft gekocht en de documenten van de verkoper heeft ontvangen. Denken jullie dat een autohandelaar, die erkend is door de rdw, ook genoeg heeft aan de kentekenkaart en tenaamstellingscode wanneer deze komt van iemand waarvan de auto niet op diegenes naam staat?
pi_193863015
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:54 schreef yoooo16 het volgende:
lang verhaal
Care to share? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193863066
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Care to share? :)
goeie ouwe man ging vreemd en sinds we er achter kwamen is hij in t buitenland aan het chillen :)
pi_193863721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:24 schreef yoooo16 het volgende:

[..]

goeie ouwe man ging vreemd en sinds we er achter kwamen is hij in t buitenland aan het chillen :)
-ja dag-

[ Bericht 14% gewijzigd door Rene op 30-06-2020 20:56:18 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_193863937
Dit lijkt me niet, nee. Juist om gezeik met scheidende stelletjes te voorkomen. Je kan toch ook geen huis verkopen wat niet van jou is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193863947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:24 schreef yoooo16 het volgende:

[..]

goeie ouwe man ging vreemd en sinds we er achter kwamen is hij in t buitenland aan het chillen :)
En nu wordt voor straf zijn auto verkocht?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193864516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:19 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En nu wordt voor straf zijn auto verkocht?
Lees eens goed, hij is er van op te hoogte. Auto staat alleen op zijn naam, feitelijk is het eigendom van mijn moeder aangezien zij ook alles betaald.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 20:56:42 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193864536
Kan een vorm van vervreemding zijn. Juist in dergelijke gevallen. Je kan wellicht het RDW bellen?
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Care to share? :)
Deze zaken hoeven niet per se. Doen niet per se ter zake. Het naadje van de kous is niet altijd nodig.
Het valt me/ons op dat dit in WGR steeds vaker op ethiek gaat zitten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193864558
Jongens, even voor de duidelijkheid, mijn vader is ervan op te hoogte. Hij WEET dat we de auto verkopen. Hij is alleen niet zelf bij de verkoop.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 20:59:17 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193864568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:58 schreef yoooo16 het volgende:
Jongens, even voor de duidelijkheid, mijn vader is ervan op te hoogte. Hij WEET dat we de auto verkopen.
RDW bellen. Misschien is een machtiging nodig. Dat kan je per PDF laten ondertekenen in adobe en dan retour mailen. Of iets dergelijks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193864684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:59 schreef Rene het volgende:

[..]

RDW bellen. Misschien is een machtiging nodig. Dat kan je per PDF laten ondertekenen in adobe en dan retour mailen. Of iets dergelijks.
Tja, wel onhandig:
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:54 schreef yoooo16 het volgende:
in het buitenland is (en ook niet echt te bereiken is, lang verhaal).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 21:11:28 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193864695
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Tja, wel onhandig:
[..]

Maar hij weet dat de auto verkocht wordt. Dat vind ik dubbelzinnig. Dus er is een vorm van contact.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193864718
Hij wist voor dat hij weg ging dat we de auto zouden verkopen. We hebben echter momenteel geen contact meer
pi_193864787
Mijn vader heeft pas mijn auto ingeruild (stond dus ook op mijn naam) bij een merkdealer. Heeft geen haan naar gekraaid hoor.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:23:21 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_193864797
Maar ervan weten en toestemming geven zijn 2 verschillende dingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:54 schreef yoooo16 het volgende:

[..]

Lees eens goed, hij is er van op te hoogte. Auto staat alleen op zijn naam, feitelijk is het eigendom van mijn moeder aangezien zij ook alles betaald.
Van rechtswege was het toch gedeeltelijk bezit of dan ineens niet meer?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_193864802
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:22 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vader heeft pas mijn auto ingeruild (stond dus ook op mijn naam) bij een merkdealer. Heeft geen haan naar gekraaid hoor.
Overschrijvingscode is genoeg inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2020 21:27:22 ]
pi_193864845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:23 schreef Elpis het volgende:
Maar ervan weten en toestemming geven zijn 2 verschillende dingen.
[..]

Van rechtswege was het toch gedeeltelijk bezit of dan ineens niet meer?
Snap dat je kritisch bent. Maar in dit geval heeft hij ook toestemming gegeven. Ik doe heus niet iets illegaals hoor. Nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Reden dat ik het hier vraag is puur zodat ik erop kan voorbereiden en eventueel iets zal moeten regelen.
pi_193864851
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:23 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Overschrijvingscode is genoeg inderdaad.
Aah top. Dit is inderdaad ook bij een grote (bekende) handelaar. Het zal dan vast goed zitten. Bedankt!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 21:29:54 #24
408813 crew  trein2000
pi_193864862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:19 schreef kalinhos het volgende:
Dit lijkt me niet, nee. Juist om gezeik met scheidende stelletjes te voorkomen. Je kan toch ook geen huis verkopen wat niet van jou is.
Alleen is het kentekenregister in tegenstelling tot het kadaster geen eigendomsregister ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193866685
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen is het kentekenregister in tegenstelling tot het kadaster geen eigendomsregister ;)
Huh maar een auto staat toch op iemands naam?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 23:55:10 #26
408813 crew  trein2000
pi_193866867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Huh maar een auto staat toch op iemands naam?
Ja. Voor boetes, APK en aanverwante zaken. Dat is formeel geen eigendomsregister. Als ik jou mijn auto verkoop en je de sleutels geef ben je op dat moment eigenaar geworden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193867143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:36 schreef kalinhos het volgende:
Huh maar een auto staat toch op iemands naam?
De tenaamstelling in het kentekenregister zegt niets over de eigenaar.
Een private lease auto staat bijvoorbeeld tenaamgesteld op een privé persoon, maar het eigendom is bij de leasemaatschappij.
pi_193867197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:24 schreef yoooo16 het volgende:

[..]

goeie ouwe man ging vreemd en sinds we er achter kwamen is hij in t buitenland aan het chillen :)
Kort verhaal eigenlijk :)
pi_193868230
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:23 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Overschrijvingscode is genoeg inderdaad.
Dit dus, als je de papieren hebt kun je hem overschrijven. Er is geen check op identiteit
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:27:38 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193869229
Daarom dus nooit al je papieren in je auto laten liggen, als die gejat wordt..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193872716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:27 schreef nils7 het volgende:
Daarom dus nooit al je papieren in je auto laten liggen, als die gejat wordt..
Eigenlijk is dat best een manco van die wet dan. Je zou toch redeneren dat uiteindelijk de kentekenhouder ook de eigenaar is dus dat alleen die persoon beslist over de verkoop.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 14:31:24 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193874080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat best een manco van die wet dan. Je zou toch redeneren dat uiteindelijk de kentekenhouder ook de eigenaar is dus dat alleen die persoon beslist over de verkoop.
Had gehoopt dat dat ondertussen wel es voorbij is. Maar kennelijk niet. Raar eigenlijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:49:30 #33
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_193875175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat best een manco van die wet dan. Je zou toch redeneren dat uiteindelijk de kentekenhouder ook de eigenaar is dus dat alleen die persoon beslist over de verkoop.
Degene die het tenaamstellingsbewijs heeft kan de auto verkopen zonder verdere controle!!! Deze daarom 5huis bewaren en niet in de auto dit is al jaren zo. Zonder dit document kun je nooit een auto over schrijven
pi_193875188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat best een manco van die wet dan. Je zou toch redeneren dat uiteindelijk de kentekenhouder ook de eigenaar is dus dat alleen die persoon beslist over de verkoop.
Tja, je moet die twee gegevens gewoon apart van elkaar bewaren. Net als je pin-code en je bankpas. Net als je puk-code en je sim-kaart. Niet zo moeilijk toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:49 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

Degene die het tenaamstellingsbewijs heeft kan de auto verkopen zonder verdere controle!!! Deze daarom 5huis bewaren en niet in de auto dit is al jaren zo. Zonder dit document kun je nooit een auto over schrijven
Dit dus :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:59:11 #35
189961 ex
aperture science
pi_193876179
Eh, ik moest bij het postkantoor (zo'n Post NL punt) mijn ID laten zien en die matchende ze met me kentekenbewijs. Geen idee wat de beste man had gedaan als het niet klopte maar dat er geen controle is klopt dus niet altijd.
The cake is a lie!
pi_193876678
Wordt de nieuwe auto met geleend geld betaald, hou dan rekening dat de echtgenoot mee moet tekenen...
pi_193876712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:59 schreef ex het volgende:
Eh, ik moest bij het postkantoor (zo'n Post NL punt) mijn ID laten zien en die matchende ze met me kentekenbewijs. Geen idee wat de beste man had gedaan als het niet klopte maar dat er geen controle is klopt dus niet altijd.
Die man begreep het niet zo goed, de koper moet ID laten zien voor de nieuwe tenaamstelling.
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:12:55 #38
189961 ex
aperture science
pi_193877284
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:40 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Die man begreep het niet zo goed, de koper moet ID laten zien voor de nieuwe tenaamstelling.
Ik geloof je direct (zomer vakantie, de beste man zag er niet heel oud uit). Wel vreemd/gevaarlijk eigenlijk dat je dus met zo'n papiertje een auto van 60k kan 'stelen'.
The cake is a lie!
pi_193883085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Tja, je moet die twee gegevens gewoon apart van elkaar bewaren. Net als je pin-code en je bankpas. Net als je puk-code en je sim-kaart. Niet zo moeilijk toch?
[..]

Dit dus :Y
Das het punt toch niet?

Een auto is gewoon een duur iets. Als je al de informatie hebt (namelijk kentekenregister) is het toch raar dat je die info niet gebruikt bij zoiets. Nu kan je dus als rancuneuze, nog samenwonende ex-to be gewoon de auto van je ex verkopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193883104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:49 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

Degene die het tenaamstellingsbewijs heeft kan de auto verkopen zonder verdere controle!!! Deze daarom 5huis bewaren en niet in de auto dit is al jaren zo. Zonder dit document kun je nooit een auto over schrijven
Ja je beschrijft een gevolg van wat ik zeg. Maar het zou juist niet zo moeten zijn. Je zou bij een overschrijving juist een check moeten hebben op tenaamstellingsbewijs én op legitimatie. Zeker als je je bedenkt dat die informatie (wie is precies eigenaar van welke auto) er al gewoon ís.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193884330
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja je beschrijft een gevolg van wat ik zeg. Maar het zou juist niet zo moeten zijn. Je zou bij een overschrijving juist een check moeten hebben op tenaamstellingsbewijs én op legitimatie. Zeker als je je bedenkt dat die informatie (wie is precies eigenaar van welke auto) er al gewoon ís.
Die informatie is er dus niet. Althans niet in het kentekenregister.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193884336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Das het punt toch niet?

Een auto is gewoon een duur iets. Als je al de informatie hebt (namelijk kentekenregister) is het toch raar dat je die info niet gebruikt bij zoiets. Nu kan je dus als rancuneuze, nog samenwonende ex-to be gewoon de auto van je ex verkopen.
Tja, iemand die geen eigenaar is van een zaak kan het eigendom niet overdragen. Een schilderij is ook een duur iets. Een gereedschapscollectie ook. Enz.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193888290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 07:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Die informatie is er dus niet. Althans niet in het kentekenregister.
Ja maar wel in een andere database. Wegenbelasting betaal ik, niet mijn adres. Wanneer de APK verloopt krijg ik bericht en niet mijn adres. De informatie wie eigenaar is van welke auto is er dus in diverse databases. Anders dan bij de aankoop van een gereedschapskist of bv een keuken van 30K.

Als ik in jouw huis zou inbreken en je eigendomsakte van je huis zou meenemen kan ik niet ineens dat huis gaan verkopen.

Tuurlijk, je moet je autopapieren nooit in je auto laten liggen etc, maar ik vind t gek dat er geen legitimatieplicht is bij de verkoop van een auto.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193888365
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja maar wel in een andere database. Wegenbelasting betaal ik, niet mijn adres. Wanneer de APK verloopt krijg ik bericht en niet mijn adres. De informatie wie eigenaar is van welke auto is er dus in diverse databases. Anders dan bij de aankoop van een gereedschapskist of bv een keuken van 30K.

Als ik in jouw huis zou inbreken en je eigendomsakte van je huis zou meenemen kan ik niet ineens dat huis gaan verkopen.

Tuurlijk, je moet je autopapieren nooit in je auto laten liggen etc, maar ik vind t gek dat er geen legitimatieplicht is bij de verkoop van een auto.
Kentekenhouder is gewoon niet hetzelfde als eigenaar. Een auto heeft 1 tenaamstelling, terwijl stellen vaak gezamenlijk eigenaar zijn. Ik snap je, maar het is er gewoon niet voor bedoeld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193888544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Kentekenhouder is gewoon niet hetzelfde als eigenaar. Een auto heeft 1 tenaamstelling, terwijl stellen vaak gezamenlijk eigenaar zijn. Ik snap je, maar het is er gewoon niet voor bedoeld.
maar mijn punt is juist dat ik geen argument zie waarom het niet hetzelfde zou moeten zijn.

Er zit een onderscheid in wat voor niemand nuttig is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193891118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

maar mijn punt is juist dat ik geen argument zie waarom het niet hetzelfde zou moeten zijn.

Er zit een onderscheid in wat voor niemand nuttig is.
Omdat wanneer de kentekenhouder eigenaar is, er dan geen gemeenschappelijk eigendom meer is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193893657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:29 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat wanneer de kentekenhouder eigenaar is, er dan geen gemeenschappelijk eigendom meer is?
Ik zie niet waarom dat een probleem is?

Zowel bij de RDW als de Belastingdienst kennen ze maar 1 eigenaar van een auto. Hetzij een natuurlijk persoon, hetzij een rechtspersoon. Ik zal niet weten wat daar mis mee is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193893675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom dat een probleem is?
Omdat een auto niet altijd van 1 individu is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193893717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat een auto niet altijd van 1 individu is.
Maar dat onderscheid maakt de RDW en Belastingdienst niet. Die sturen geen herinnering over APK of wegenbelasting naar "de eigenaars van" of "familie jansen".

Die schrijven gewoon degene aan op wiens naam het kenteken is geregistreerd. Simpeler kan niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193894750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 19:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Maar dat onderscheid maakt de RDW en Belastingdienst niet. Die sturen geen herinnering over APK of wegenbelasting naar "de eigenaars van" of "familie jansen".

Die schrijven gewoon degene aan op wiens naam het kenteken is geregistreerd. Simpeler kan niet.
Maar dát is de discussie toch ook niet? Ze sturen het naar de kentekenhouder, niet naar de eigenaar van de auto.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')