abonnement Unibet Coolblue
pi_193858681
In mijn huurhuis maken we best vaak gebruik van de vlizo zolder, de trap naar deze zolder bestaat uit 1 lengte en piept en kraakt bij het in en uit schuiven. Daarnaast is het voor mijn vriendin altijd een behoorlijk gedoe om de trap weer terug te schuiven.

Ik wil daarom gaan kijken naar een andere vlizotrap. Een betaalbare vlizotrap (want huurhuis) die je makkelijk in en uit kunt schuiven/klappen en niet al teveel geluid maakt

Wat zijn aanraders? :)

BlaBlaBla
pi_193858773
Je wilt een vaste trap die niet in/uit klapt dan?
Of wat is er mis met de huidige?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:42:23 #3
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193859269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:57 schreef Soldier2000 het volgende:
In mijn huurhuis maken we best vaak gebruik van de vlizo zolder, de trap naar deze zolder bestaat uit 1 lengte en piept en kraakt bij het in en uit schuiven. Daarnaast is het voor mijn vriendin altijd een behoorlijk gedoe om de trap weer terug te schuiven.

Ik wil daarom gaan kijken naar een andere vlizotrap. Een betaalbare vlizotrap (want huurhuis) die je makkelijk in en uit kunt schuiven/klappen en niet al teveel geluid maakt

Wat zijn aanraders? :)

[ afbeelding ]
Je hoeft volgens mij de oude alleen maar even uit elkaar te halen en schoonmaken, daarna weer in elkaar met een beetje vet op de schanieren en hij piept waarschijnlijk niet meer. En ik wed dat die nieuwe ook weer binnen een paar jaar gaat kraken, dus mij lijkt het niet slim om de oude te vervangen.
Soms serieus, soms niet.
pi_193861307
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:57 schreef Soldier2000 het volgende:

Ik wil daarom gaan kijken naar een andere vlizotrap. Een betaalbare vlizotrap (want huurhuis) die je makkelijk in en uit kunt schuiven/klappen en niet al teveel geluid maakt

Wat zijn aanraders? :)
Wij hebben exact zo'n vlizotrap en het is i.d.d. een heel gedoe om 'm in te klappen en zwaar ding.

Misschien is deze lichter, want van aluminium:
https://www.amazon.nl/Abr(...)5MG9YBM4HAKRRH5KW4PV
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193862171
Hoelang wil/verwacht je er nog te wonen?

In geval het een houten verdiepingsvloer betreft, hoeft een houten vaste trap boven de trap naar de eerste etage geen heel groot fortuin te kosten.

Als je de zolder veel gebruikt en je er nog 10+ jaar verwacht te wonen, dan heb je vooral zelf veel plezier van de investering in je huurwoning.

Verwacht je binnen enkele jaren te verhuizen en heeft de zolder sta-hoogte? Vraag dan je verhuurder of hij, in ruil voor een huurverhoging, wat kan betekenen. Wanneer de zolder sta-hoogte heeft en een vaste trap, mag de verhuurder dit voortaan als extra vierkante meters woonruimte verhuren. En dat is ook aantrekkelijk wanneer jullie de woning verlaten en er een volgende huurder in komt.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:30:26 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_193864162
ik lees even mee.

Leuk die adviezen over een vaste trap, maar dat past niet zoals je ziet :P
Wij zitten met hetzelfde probleem, lompe houten trap die je in zijn gehele lengte naar boven moet schuiven. En een vaste trap gaat nooit passen.
disclaimer
pi_193864217
Ik heb zo’n inklap vlizotrap geplaatst, nog geen 100 euro bij de gamma als ik het mij goed herinner.

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_193864782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:30 schreef SQ het volgende:
ik lees even mee.

Leuk die adviezen over een vaste trap, maar dat past niet zoals je ziet :P
Wij zitten met hetzelfde probleem, lompe houten trap die je in zijn gehele lengte naar boven moet schuiven. En een vaste trap gaat nooit passen.
Zoals Ivo1985 zegt gaat het een vaste trap boven de huidige vaste trap. Kun je uitleggen waarom we moeten zien dat dit niet past?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:35:07 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_193864912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:21 schreef Oppie11 het volgende:

[..]

Zoals Ivo1985 zegt gaat het een vaste trap boven de huidige vaste trap. Kun je uitleggen waarom we moeten zien dat dit niet past?
Oh, dat kan ik zo niet zien op de foto. Puur afgaande op de foto zou ik zeggen dat het niet past ;)
disclaimer
pi_193865170
Wij hadden een inklapbare vlizotrap. Werkte prima en was niet zo duur (vraag me niet hoeveel precies). Uit de oude doos:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193865199
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:34 schreef Fukushima het volgende:
Ik heb zo’n inklap vlizotrap geplaatst, nog geen 100 euro bij de gamma als ik het mij goed herinner.

[ afbeelding ]
Ah, dat lijkt hetzelfde model te zijn. Ik was wat gedesoriėnteerd door je foto.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')