abonnement Unibet Coolblue
pi_193855778
quote:
De tv-reclame waarin de Amsterdamse e-bike-fabrikant VanMoof zijn nieuwe model promoot, is geweerd van de Franse televisie. De reclamewaakhond aldaar vindt dat de reclame, waarin beelden van hevige verkeersdruk worden gevolgd door een smeltende auto, ‘een klimaat van angst’ veroorzaakt. De reclame is min of meer een oproep aan de Fransen om de auto in de stad in te ruilen voor een e-bike om zo bij te dragen aan een groenere toekomst. Pijnlijk voor de auto-industrie, vinden de Fransen.
Volgens de reclamewaakhond ARPP geven bepaalde beelden in de reclame ‘de auto-industrie een slechte naam, terwijl ze een angstklimaat veroorzaken.’

De beslissing is genomen in een tijd dat de Franse auto-industrie in moeilijkheden verkeert, met een kelderende verkoop als gevolg van het coronavirus en een wijdverbreide economische krimp aan de horizon.

VanMoof vindt dat de Fransen hiermee een slecht signaal aan geven. “Om de sector – die verantwoordelijk is voor bijna een derde van de broeikasgasemissies van het land – te ondersteunen, heeft de regering onlangs een herstelplan aangekondigd ter waarde van 8 miljard euro.”

En tegelijkertijd wordt het schone alternatief, de e-bike, nu dus gehinderd in Frankrijk. Mede-oprichter Taco Carlier: “We zijn ons er altijd bewust van geweest dat deze commercial niets weg heeft van een gemiddelde fietsreclame. Het is een aanzet tot actie, een kans om het verleden achter ons te laten en echte vooruitgang te boeken die iedereen ten goede komt. De status quo bevragen zal altijd een confrontatie opleveren, maar dat wilden we vanaf het begin al bereiken.”

“Het is verbazingwekkend dat autobedrijven hun milieuproblemen mogen verdoezelen, terwijl degene die deze kwestie ter discussie stelt wordt gecensureerd.”

De televisiecommercial werd twee weken geleden al uitgezonden in Nederland en Duitsland. “De spot werd goed ontvangen door het publiek – zelfs in Duitsland, waar de auto-industrie jaarlijks meer dan 400 miljard euro omzet.”
Bron

De betreffende commercial:
pi_193855843
Vanmoof :') Dure hipster troep van waardeloze kwaliteit. En ja, ik heb er zelf ook een gehad. Kon elke 10km mijn trappers weer vastdraaien omdat ze er anders afflikkerden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193855870
Alleen al door het weren van deze reclame zal men marketing technisch veel meer bereiken als het gewoon meteen wel was uitgezonden in Frankrijk. :D
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:35:46 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193855886
Het grootkapitaal van de arme vervuilende autolobby moet wel worden beschermd jongens. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193855916
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het grootkapitaal van de arme vervuilende autolobby moet wel worden beschermd jongens. _O_
ja zieke lobby, de autoindustrie.
pi_193855963
Nog geen optie gevonden het aan rasicme te linken ?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:43:00 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193855975
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
Nog geen optie gevonden het aan rasicme te linken ?
Nee dit beschadigt de autolobby dus kan het mogelijk een paar centjes kosten voor deze miljardenindustrie, dat is nog veel erger
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:50:35 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193856107
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
Nog geen optie gevonden het aan rasicme te linken ?
pi_193856129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
Vanmoof :') Dure hipster troep van waardeloze kwaliteit. En ja, ik heb er zelf ook een gehad. Kon elke 10km mijn trappers weer vastdraaien omdat ze er anders afflikkerden.
dan draai je ze ook niet goed aan zeg... prutser.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193856152
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan draai je ze ook niet goed aan zeg... prutser.
:') Nee.
Na een maand had ik een 2 delige bout die compleet uit elkaar was getrokken van het vele aandraaien. Daarna een nieuwe bout met een shitload aan loctite (was de oplossing van de fietsenmakers...) en hij kwam nog steeds los.
Het probleem is dat de crank van die troep niet conisch is. Dus de complete belasting van het trappen komt op die fucking bout. Bij een normale fiets ram je met een hamer op die spies en je crank zit dan vast, die bout is haast alleen voor de sier.

Gelukkig zag die fiets er wel "duur" uit, want na 3 maanden was hij al gestolen en heb ik van de verzekering een BSP gekocht die 6 jaar later nog steeds top is _O_
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193856164
Vanmoof en Veloretti zijn voor mij idd fietsmerken die ik wel ontwijk, is echt matige kwaliteit. Zit nu voor een Popal te kijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:56:37 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193856176
Lees de concepten 'autolobby' en 'Frankrijk' in dezelfde zin en de kans dat wat daarop volgt een of andere protectionistische maatregel is benadert 1.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193856272
Zijn ook dure design fietsen, geen praktische waarde, puur een hebbeding wat zo gejat word want merknaam.

Zoiets als een rolex die het prima doen maar wel vaak zeer duur onderhoud nodig hebben.
pi_193856311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn ook dure design fietsen, geen praktische waarde, puur een hebbeding wat zo gejat word want merknaam.

Zoiets als een rolex die het prima doen maar wel vaak zeer duur onderhoud nodig hebben.
dus niet zoiets als een rolex, want je geeft zelf al aan dat die het prima doen en daarmee heeft het ding dus wel praktische waarde.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:08:25 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193856329
Denk hier maar aan, als Frankrijk voor de zoveelste keer over solidariteit loopt te lamenteren. Die lui interesseert maar één ding, en dat is hun eigen land.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193856417
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dus niet zoiets als een rolex, want je geeft zelf al aan dat die het prima doen en daarmee heeft het ding dus wel praktische waarde.
Ja kon even niet zo gauw iets bedenken. :')
Meer van dat rolex erg duur zijn maar om nou te zeggen dat het gerust lang mee gaat zonder onderhoud, is ook weer niet waar.
Je moet het ieder jaar wel laten onderhouden á 700eu per jaar.

Idem voor andere merken zoals bijv. Tissot etc.

Maar goed, vanmoof is dan een duur en ook nog eens slecht merk.
pi_193856442
Dit is het Streisand-effect

Verder..Frankrijk :r
pi_193856490
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit is het Streisand-effect

Verder..Frankrijk :r
of het Streisand-effect gaat optreden moet nog blijken natuurlijk... daar is pas sprake van als de Fransen nu massaal dit filmpje gaan bekijken op TuTube.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:48:27 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193857868
Tja, Renault en Peugeot behoren tot de grootste bedrijven van Frankrijk. Die hebben natuurlijk overal een dikke vinger in de pap daaro.
pi_193857974
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
Vanmoof :') Dure hipster troep van waardeloze kwaliteit. En ja, ik heb er zelf ook een gehad. Kon elke 10km mijn trappers weer vastdraaien omdat ze er anders afflikkerden.
Het eerste wat je voor het milieu kan doen is dingen bouwen die lang meegaan, of kopen natuurlijk. Het idee dat economische groei/welvaartsgroei en het milieu niet samengaan is onzin, de wegwerpmentaliteit en milieu is wat niet samen gaat. Duurzaamheid gaat uitstekend samen met duurzaamheid zeg maar.

VanMoof is wat huichelachtig omdat ze wel doen alsof ze een degelijke fiets bouwen en ze hebben ook heel erg hun best gedaan om ze er onverwoestbaar uit te laten zien. Maar dat begint bij de juiste onderdelen er op de juiste manier op zetten. Hoe dat moet is al heel lang bekend, ik heb zelf een fiets uit de jaren 70, die is over 10 jaar in een betere staat dan de meesten die nu verkocht worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:57:33 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193857976
Bizar om reclame voor fietsen te weigeren om je auto-industrie te redden. het is onder aan de streep gewoon beter als er veel minder gereden wordt.

Net zoals die eigenaren van tabakswinkels die -met succes!- protesteerden tegen het al te snel invoeren van anti-rookmaatregelen. Die zouden dan te succesvol zijn waardoor mensen te snel zouden stoppen met roken en hun omzet zouden mislopen!

Hoe eerder het stopt, hoe beter!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:58:32 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193857990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vanmoof en Veloretti zijn voor mij idd fietsmerken die ik wel ontwijk, is echt matige kwaliteit. Zit nu voor een Popal te kijken.
Watt vind ik er ook wel goed uitzien, geen idee of het kwaliteit is en een gewone fiets is wel wat zorgelozer naar de kroeg en terug
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:59:57 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193858003
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:08 schreef thedeedster het volgende:
Denk hier maar aan, als Frankrijk voor de zoveelste keer over solidariteit loopt te lamenteren. Die lui interesseert maar één ding, en dat is hun eigen land.
Solidariteit is voor hen gratis geld uit Duitsland en Nederland ontvangen. Alleen Germanen zijn dom en schuldbewust genoeg om daar keer-op-keer in te blijven trappen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193858395
i.i.g. zeggen ze de waarheid, dat waardeer ik enorm.

[ Bericht 1% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 30-06-2020 13:51:16 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193858779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
Nog geen optie gevonden het aan rasicme te linken ?
Ja die fiets is zwart dus racisme!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')