abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:09:15 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193854909
https://nos.nl/l/2339009

quote:
Voor het eerst in vijf jaar is het aantal kinderen dat vaccinaties krijgt voor infectieziekten licht toegenomen. Tot die conclusie komt het RIVM in het rapport Vaccinatiegraad en jaarverslag Rijksvaccinatieprogramma Nederland 2019.

In het rapport schrijft het RIVM dat de toegenomen media-aandacht voor vaccineren en de initiatieven om de vaccinatiegraad te verhogen hun vruchten lijken af te werpen. "Het onderwerp vaccineren leeft weer. Dat is een heel andere boodschap dan de afgelopen jaren", zegt Hans van Vliet, die het Rijksvaccinatieprogramma bij het RIVM leidt tegen het AD. "De discussie over het weigeren van kinderen zonder inentingen op de crèche was verhit."

Stijging over vrijwel hele linie
Vooral het aantal inentingen van pubermeisjes tegen HPV (een virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) had een forse stijging, 7,5 procent ten opzichte van vorig jaar. Van de 10-jarigen was vorig jaar 89,7 procent ingeënt tegen de ziektes bof, mazelen, rode hond, difterie, tetanus en polio. Dat is een stijging van 0,2 procentpunt ten opzichte van 2018.

De vaccinatiegraad bij zuigelingen voor bof, mazelen en rode hond (BMR) steeg van 92,9 naar 93,6 procent. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO hanteert een ondergrens van 95 procent om dit soort ziektes uit te roeien.

Het percentage kinderen dat vorig jaar op 2-jarige leeftijd alle vaccinaties ontving, is gestegen naar 90,8 procent. Dat was 90,2 procent. 4,4 procent van die kinderen heeft geen enkele inenting gehad ten opzichte van 4,6 het jaar ervoor.

Weigeren
Traditioneel zijn het orthodox-christelijke ouders die om bijbelse redenen weigeren om het kinderen te laten inenten. Maar de laatste jaren was er ook een toenemend aantal ouders dat vanwege vermeende gezondheidsrisico hun kinderen niet liet vaccineren. Van die risico's is volgens wetenschappers trouwens geen sprake.

Staatssecretaris Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vindt de stijging "goed nieuws". "Na jaren van daling zagen we vorig jaar een stabilisatie van de vaccinatiegraad. Ik voel me hiermee gesterkt om volop door te zetten met de maatregelen die ik in 2018 heb ingezet om meer kinderen en jongeren te vaccineren via het Rijksvaccinatieprogramma."

In het Rijksvaccinatieplan worden kinderen ingeënt tegen 12 besmettelijke ziektes. Ouders zijn niet verplicht hun kinderen te laten vaccineren. Het kabinet heeft zo'n plicht in bepaalde situaties wel overwogen, als de vaccinatiegraad verder zou zakken.
Goede ontwikkeling.
Al is het natuurlijk heel gek dat vaccineren geen verplichting is.

Ongevaccineerde mensen weren van openbare plaatsen zoals scholen, overheidsgebouwen etc. En ouders beboeten voor het niet vaccineren van hun kinderen. :r
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193854921
Alles behandelen met de fluwelen handschoen, zo gaat de maatschappij langzaam maar zeker kapot :'(
pi_193855058
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:09 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/l/2339009
[..]

Goede ontwikkeling.
Al is het natuurlijk heel gek dat vaccineren geen verplichting is.

Ongevaccineerde mensen weren van openbare plaatsen zoals scholen, overheidsgebouwen etc. En ouders beboeten voor het niet vaccineren van hun kinderen. :r
Dan heb ik liever dat we een van de waddeneilanden vrijmaken en 100 van die antivaxxers erop gooien.
Vervolgens laat je ze om vaccins vechten battle royale stijl. Om ze wat te motiveren moet je uiteraard wat rode hond en mazelen e.d. erbij doen.
De rest mag dan kiezen je laat je kind vaccineren a 1000 euro per prik of je bent de volgende die naar de eilanden gaat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:29 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193855069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:10 schreef Banaanvragen het volgende:
Alles behandelen met de fluwelen handschoen, zo gaat de maatschappij langzaam maar zeker kapot :'(
:')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:28:14 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193855077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dan heb ik liever dat we een van de waddeneilanden vrijmaken en 100 van die antivaxxers erop gooien.
Vervolgens laat je ze om vaccins vechten battle royale stijl. Om ze wat te motiveren moet je uiteraard wat rode hond en mazelen e.d. erbij doen.
De rest mag dan kiezen je laat je kind vaccineren a 1000 euro per prik of je bent de volgende die naar de eilanden gaat.
Reality tv, zou kijken. :D
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:32:04 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193855118
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:09 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/l/2339009

Al is het natuurlijk heel gek dat vaccineren geen verplichting is.
Artikel 11 van de Nederlands Grondwet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:41 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193855166
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Artikel 11 van de Nederlands Grondwet.
"behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen"

Kan dus gewoon. :)
Je kind niet vaccineren is mijn inziens ook kindermishandeling. Heeft niks met vrijheid te maken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:47 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193855171
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:09 schreef Mikeytt het volgende:
Al is het natuurlijk heel gek dat vaccineren geen verplichting is.

Weer een stuk vrijheid de nek om draaien. Goed plan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:38:15 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193855189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:36 schreef Mikeytt het volgende:

"behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen"
Maar die zijn er niet inzake vaccinaties. En terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:38:32 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193855192
Ik eis een soort van leprakolonie voor ongevaccineerde gezinnen.
pi_193855216
Covid19 gaat er wel voor zorgen dat vaccinatie bij wet verplicht gaat worden.

Je lichaam is niet meer van u maar van de overheid!

Wen er alvast maar aan.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:26:44 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193855756
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:09 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/l/2339009
[..]

Goede ontwikkeling.
Al is het natuurlijk heel gek dat vaccineren geen verplichting is.

Dat is helemaal niet zo heel gek.

Dat veel anti-vaxxers met allerlei onzin argumenten komen tegen vaccins die al decennia lang zichzelf bewezen hebben, maakt natuurlijk niet automatisch dat elk nieuw op de markt gebracht vaccin even goed en grondig getest is op negatieve lange termijn-effecten.
Krekker is de bom!
pi_193855762
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:40 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Covid19 gaat er wel voor zorgen dat vaccinatie bij wet verplicht gaat worden.

Je lichaam is niet meer van u maar van de overheid!

Wen er alvast maar aan.
Wat een onzin.

Ik denk dat er niet snel naar gedwongen vaccinatie zal worden overgegaan, zeker niet voor volwassenen.

Ik zou het prima vinden als organisaties zoals kinderdagverblijven en scholen vaccinaties verplicht mogen stellen. Misschien ook nog wel voor volwassenen voor bepaalde activiteiten.

Het staat antivaccers vrij om een eigen school op te richten lijkt mij.
pi_193855842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Ik denk dat er niet snel naar gedwongen vaccinatie zal worden overgegaan, zeker niet voor volwassenen.

Ik zou het prima vinden als organisaties zoals kinderdagverblijven en scholen vaccinaties verplicht mogen stellen. Misschien ook nog wel voor volwassenen voor bepaalde activiteiten.

Het staat antivaccers vrij om een eigen school op te richten lijkt mij.
Totaal niet!

Een enorme beperking van de vrijheden van de mens.

Jij geeft aan dat je dus verplicht kunt worden voor bepaalde beroepen met andere woorden uitsluiten van mensen die geen onvoldoende getest vaccin in hun lichaam willen laten spuiten.

Weet jij wat voor bijwerkingen deze vaccinatiezooi heeft? en denk dan ook aan kwalen/ziektes die pas na 10 jaar meetbaar worden.

Zeer kwalijke zaak dit.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:34:28 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193855877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Totaal niet!

Een enorme beperking van de vrijheden van de mens.

Jij geeft aan dat je dus verplicht kunt worden voor bepaalde beroepen met andere woorden uitsluiten van mensen die geen onvoldoende getest vaccin in hun lichaam willen laten spuiten.

Weet jij wat voor bijwerkingen deze vaccinatiezooi heeft? en denk dan ook aan kwalen/ziektes die pas na 10 jaar meetbaar worden.

Zeer kwalijke zaak dit.
Weet je wat voor effecten die ziektes zelf hebben die je kan voorkomen met vaccineren? :') Praten over de schadelijke gevolgen en dan de plank volledig misslaan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193855903
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet je wat voor effecten die ziektes zelf hebben die je kan voorkomen met vaccineren? :') Praten over de schadelijke gevolgen en dan de plank volledig misslaan.
Ik heb het niet over de vaccinaties voor kinderen die zijn WEL uitvoerig getest.

De Covid19 vaccinatie's die willen ze dus erdoor duwen zonder deze goed getest te hebben.
Want dat duurt te lang jaren zelfs en dat proces wil men overslaan.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193855909
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Totaal niet!

Een enorme beperking van de vrijheden van de mens.

Jij geeft aan dat je dus verplicht kunt worden voor bepaalde beroepen met andere woorden uitsluiten van mensen die geen onvoldoende getest vaccin in hun lichaam willen laten spuiten.

Weet jij wat voor bijwerkingen deze vaccinatiezooi heeft? en denk dan ook aan kwalen/ziektes die pas na 10 jaar meetbaar worden.

Zeer kwalijke zaak dit.
Vertel eens welke bijwerkingen die 'vaccinatiezooi' heeft?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193855923
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de vaccinaties voor kinderen die zijn WEL uitvoerig getest.
Daar gaat het in dit topic dan ook over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193855940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Jij geeft aan dat je dus verplicht kunt worden voor bepaalde beroepen met andere woorden uitsluiten van mensen die geen onvoldoende getest vaccin in hun lichaam willen laten spuiten.

Probeer maar eens piloot, reisleider of zeeman te worden. Of een ander beroep waarbij je vaak naar een ver buitenland moet.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er in NL ook maar één praktiserend dierenarts rond loopt zonder tetanus vaccinatie. Ook al zou dat niet verplicht zijn dan zou het wel zeer risicovol zijn om het niet te hebben.

Je kan wel hoog van de toren blazen maar heel vaak is er al een vorm van verplichting voor bepaalde activiteiten. Nergens wordt het verplicht maar dan kan je gewoon niet mee doen.

Dus richt lekker zelf een school op voor niet gevaccineerde kinderen alsjeblieft. Of vind je dat weer te veel risico?
pi_193855954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel eens welke bijwerkingen die 'vaccinatiezooi' heeft?
Dat is dus nog niet bekend en dat is het probleem.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:41:29 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193855955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weer een stuk vrijheid de nek om draaien. Goed plan.
Hangt er van af. En maakt de discussie ook lastig. Want je kan ook denken de vrijheid voor het verspreiden van mogelijk dodelijke ziektes mag ook? Stel dat jou kind in aanraking komt met een ziekte via iemand die zich nooit heeft laten vaccineren op bijvoorbeeld op bijvoorbeeld de kinderopvang? Ik zou in elk geval in zorgverlenende functies vaccinatie wel verplicht willen hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:41:48 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193855960
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de vaccinaties voor kinderen die zijn WEL uitvoerig getest.

De Covid19 vaccinatie's die willen ze dus erdoor duwen zonder deze goed getest te hebben.
Want dat duurt te lang jaren zelfs en dat proces wil men overslaan.
Dan moet je een eigen topic maken en kan je daar off topic over Covid 19 vaccinaties berichten. Fijne dag nog.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193855971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het in dit topic dan ook over.
Ja en nee het gaat om wetgeving die de lichamelijke integriteit om zeep helpt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:43:27 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193855984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel eens welke bijwerkingen die 'vaccinatiezooi' heeft?
Uit de bijsluiter van de DKTP-prik:

quote:
4.Mogelijke bijwerkingen
Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddelbijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.Zoals met alle injecteerbare vaccins kunnen ernstige allergische reacties (anafylactische en anafylactoїde reacties) zeer zelden optreden (bij maximaal1 op 10.000 doses van het vaccin). Deze kunnen als volgt worden herkend:
huiduitslag die kan jeuken of met blaartjes
opzwellen van de ogen en het gezicht
moeite met ademhalen of slikken
een plotselinge afname van de bloeddruk en bewustzijnverlies
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:45:31 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193856015
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Totaal niet!

Een enorme beperking van de vrijheden van de mens.

Jij geeft aan dat je dus verplicht kunt worden voor bepaalde beroepen met andere woorden uitsluiten van mensen die geen onvoldoende getest vaccin in hun lichaam willen laten spuiten.

Weet jij wat voor bijwerkingen deze vaccinatiezooi heeft? en denk dan ook aan kwalen/ziektes die pas na 10 jaar meetbaar worden.

Zeer kwalijke zaak dit.
Vaccineren en daarna de ontdekking van antibiotica is een van de belangrijkste ontdekkingen uit de wereldgeschiedenis. En heeft vele miljoenen mensen top op de dag van vandaag het leven gered. Zelfs al zijn er bijwerkingen dan wegen die niet op tegen de enorme voordelen van deze middelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193856035
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:42 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ja en nee het gaat om wetgeving die de lichamelijke integriteit om zeep helpt.
Polio is een enorme inbreuk op je lichaam hoor. Dus ouders mogen kinderen wel aan dat risico blootstellen vind je?

OK, ik ben ook niet voor verplicht vaccineren maar er mag dan wel tegenover staan dat die mensen van bepaalde plaatsen geweerd mogen worden.
Als ik een week niet onder de douche ga staan mag ik ook de kroeg niet meer in. Wat is daar gek aan?
pi_193856094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uit de bijsluiter van de DKTP-prik:
[..]

Vrijwel alle medicijnen zijn voorzien van een bijsluiter met tig mogelijke bijwerkingen. Slechts zeer zelden zijn die ernstig.

Ik had ook meer het idee dat de user doelde op chronische, zeer ernstige bijwerkingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:50:32 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193856105
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Dat is dus nog niet bekend en dat is het probleem.
Het grootste probleem van het versneld op de markt brengen van het covid-vaccin is dat 'ie misschien niet werkt, niet dat er nu eventueel zulke levensgevaarlijke bijwerkingen aan vast zitten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193856153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het grootste probleem van het versneld op de markt brengen van het covid-vaccin is dat 'ie misschien niet werkt, niet dat er nu eventueel zulke levensgevaarlijke bijwerkingen aan vast zitten.
Ook de werking is een groot financieel risico.

leuk als je de hele wereldbevolking gaat injecteren met iets wat niet werkt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193856185
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel alle medicijnen zijn voorzien van een bijsluiter met tig mogelijke bijwerkingen. Slechts zeer zelden zijn die ernstig.

Ik had ook meer het idee dat de user doelde op chronische, zeer ernstige bijwerkingen.
Thalidomide beter bekend als softenon vergeten?

https://en.wikipedia.org/wiki/Thalidomide
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:57:57 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193856198
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel alle medicijnen zijn voorzien van een bijsluiter met tig mogelijke bijwerkingen. Slechts zeer zelden zijn die ernstig.

Ik had ook meer het idee dat de user doelde op chronische, zeer ernstige bijwerkingen.
Ik geef alleen maar antwoord op je vraag. :)

Niet vrijwel alle, maar alle medicijnen en vaccins hebben bijwerkingen. En soms ook hele ernstige. Maar we accepteren dat, omdat die over het algemeen niet opwegen tegen het nut van het medicijn of vaccin.

Het kan echter geen kwaad om je daar bewust van te zijn.

Mijn eega en ik moet binnenkort een beslissing over het HPV-vaccin nemen. Dat dient eigenlijk alleen om onze dochter te beschermen. Maar het is een vrij nieuw vaccin. En de voordelen voor onze dochter zijn niet een 100%, maar slechts een 65% gereduceerde kans op baarmoederhalskanker. Die kans gaat dan van ongeveer 6 promille naar 2 promille in haar leven.

Dus ik ben nog niet overtuigd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:01:08 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193856245
Kinderopvang de mogelijkheid geven ongevaccineerde kinderen te weigeren is al een stap in de goede richting.

Dat kunnen we vervolgens best doortrekken naar kroegen, restaurants, bioscopen, ergo alles wat niet essentieel is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:14:14 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193856412
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan moet je een eigen topic maken en kan je daar off topic over Covid 19 vaccinaties berichten. Fijne dag nog.
Hey slimmerd, wanneer iemand spreekt over vaccinatie verplichten is het niet meer dan logisch dat je hierbij niet alleen kijkt naar de bestaande lang bewezen vaccins maar dat je ook kijkt naar (de mogelijke risco's van) nieuwe vaccins die zeer waarschijnlijk versneld zullen worden ingevoerd.
Krekker is de bom!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:15:25 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193856433
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Thalidomide beter bekend als softenon vergeten?

https://en.wikipedia.org/wiki/Thalidomide
Zeer ernstige zaak en speelt wel vaker ook met andere medicijnen. Maar nog steeds geen argument om aan geven dat bijvoorbeeld vaccinatie niet werkt en mensenlevens red. En er is sinds softenon wel veel verbetert aan de test procedures en dergelijke.

Maar dat er gewetenloze bedrijven zijn die bijwerkingen onder de tafel vegen uit winstoverwegingen zal altijd zo blijven. Maar is een andere discussie. Dan of vaccinatie gezien de bewezen voordelen onverstandig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:18:17 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193856478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel alle medicijnen zijn voorzien van een bijsluiter met tig mogelijke bijwerkingen. Slechts zeer zelden zijn die ernstig.

Ik had ook meer het idee dat de user doelde op chronische, zeer ernstige bijwerkingen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Di-ethylstilbestrol


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Desdochter

1 generatie later:

quote:
Voor de kinderen van de vrouwen die DES gebruikten tijdens de zwangerschap had het DES-gebruik gevolgen voor hun gezondheid en vruchtbaarheid.

Gevolgen van DES-gebruik voor de desdochters Bewerken
Bij veel (met name vrouwelijke) foetussen ontstonden hierdoor afwijkingen aan de inwendige geslachtsorganen en vormafwijkingen aan de baarmoeder, wat bij sommige desdochters leidde tot verminderde vruchtbaarheid.
In sommige gevallen komen (door de vormafwijkingen) tijdens de zwangerschap afwijkingen van de ligging van de foetus voor, bijvoorbeeld een dwarsligging of een stuitligging.
De blootstelling aan DES in de baarmoeder bleek te leiden tot een vergrote kans op een anders zeldzame vorm van vaginakanker, ‘clear cell’-adenocarcinoom (CCAC) en op voorstadia van baarmoederhalskanker.[4]
De afwijkingen aan de inwendige geslachtsorganen bleken ook na de geboorte te leiden tot een hogeren kans op dit type carcinoom.


2 generaties later:

quote:
In 2002 is gebleken dat zonen van desdochters een twee à drie maal hogere kans hebben op hypospadie, een aangeboren afwijking van de penis . Door het DES-verleden neemt de kans hierop toe van 2 op 1000 naar 4 à 6 op 1000.
Krekker is de bom!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:21:24 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193856534
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hey slimmerd, wanneer iemand spreekt over vaccinatie verplichten is het niet meer dan logisch dat je hierbij niet alleen kijkt naar de bestaande lang bewezen vaccins maar dat je ook kijkt naar (de mogelijke risco's van) nieuwe vaccins die zeer waarschijnlijk versneld zullen worden ingevoerd.
Als je kijkt naar de ontwikkeling van nieuwe antibiotica en of vaccins speelt mee dat het vaak voor grote bedrijven niet winstgevend is om daar in te investeren. Een van de dingen is denk ik dat overheden dit zelf moeten gaan doen.

Corona zou je ook kunnen zien als een waarschuwing voor overheden dat je bepaalde essentiële zaken zelf in eigen hand moet houden. En dan gaat het niet alleen om medicijnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:24:23 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193856584
quote:
Heb je ook een voorbeeld van een vaccin met zulke ernstige en ook bewezen bijwerkingen? Dat is wat meer ontopic denk ik zo?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193856852
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo heel gek.

Dat veel anti-vaxxers met allerlei onzin argumenten komen tegen vaccins die al decennia lang zichzelf bewezen hebben, maakt natuurlijk niet automatisch dat elk nieuw op de markt gebracht vaccin even goed en grondig getest is op negatieve lange termijn-effecten.
Dit. Je zult maar last hebben van bepaalde bijwerkingen en dan verplicht een vaccin moeten nemen. Er lopen nog processen tegen de bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep.
pi_193856869
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Heb je ook een voorbeeld van een vaccin met zulke ernstige en ook bewezen bijwerkingen? Dat is wat meer ontopic denk ik zo?
https://nos.nl/l/2251454

https://zorgnu.avrotros.n(...)in-mexicaanse-griep/

Hier heb je een voorbeeld.

Je moet dit soort griepvaccins niet verwarren met een DKTP prik dat zich bewezen heeft.

Overigens heeft Zembla ooit een documentaire gemaakt over de jaarlijkse griepprik. Het is meer een vorm van zakkenvullerij dan dat het helpt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cherni op 30-06-2020 11:56:34 ]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:54:56 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193856993
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weer een stuk vrijheid de nek om draaien. Goed plan.
Dit heeft niks met vrijheid te maken. Vrijheden die de vrijheden van anderen inperken zijn geen vrijheden.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193857053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dit heeft niks met vrijheid te maken. Vrijheden die de vrijheden van anderen inperken zijn geen vrijheden.
Welke vrijheid perk je in van een ander als ik niet jaarlijks een griepprik haal.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:06:36 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193857150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit. Je zult maar last hebben van bepaalde bijwerkingen en dan verplicht een vaccin moeten nemen. Er lopen nog processen tegen de bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep.
Of je zult maar op de IC komen met Corona mocht er op dat moment een vaccin of medicijn zijn wat beschikbaar is. De vraag is meer wegen bijwerkingen op tegen de voordelen. En tot nu zijn de voordelen bewezen. Wat ik mis in je argumentatie zijn de voordelen vaccinatie.

De vraag is alleen en dat geld eigenlijk voor de ontwikkelingen rond medicijnen in het algemeen of je dat aan bedrijven moet overlaten die ontegenzeggelijk commerciële belangen hebben en zaken achter houden. Wat bijwerkingen aangaat. Oxycodon is daar een voorbeeld van.
https://www.medischcontac(...)uwe-heroineplaag.htm
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193857268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Ik denk dat er niet snel naar gedwongen vaccinatie zal worden overgegaan, zeker niet voor volwassenen.

Ik zou het prima vinden als organisaties zoals kinderdagverblijven en scholen vaccinaties verplicht mogen stellen. Misschien ook nog wel voor volwassenen voor bepaalde activiteiten.

Het staat antivaccers vrij om een eigen school op te richten lijkt mij.
Dat willen ze natuurlijk niet buiten religie zijn alle antivaxxers natuurlijk egoisten. Ze willen niet vaccineren omdat de groep hun bescherming biedt.
Maar zodra er wat aan de hand is willen ze wel voorrang.
Die religieuze zijn alleen dom maar die zitten voornamelijk bij elkaar en als er iets gebeurt is het gods wil. Ze vergeten alleen als God wil dat kinderen doodgaan aan ziektes hij ons nooit vaccins had laten uitvinden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193857345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of je zult maar op de IC komen met Corona mocht er op dat moment een vaccin of medicijn zijn wat beschikbaar is. De vraag is meer wegen bijwerkingen op tegen de voordelen. En tot nu zijn de voordelen bewezen. Wat ik mis in je argumentatie zijn de voordelen vaccinatie.

De vraag is alleen en dat geld eigenlijk voor de ontwikkelingen rond medicijnen in het algemeen of je dat aan bedrijven moet overlaten die ontegenzeggelijk commerciële belangen hebben en zaken achter houden. Wat bijwerkingen aangaat. Oxycodon is daar een voorbeeld van.
https://www.medischcontac(...)uwe-heroineplaag.htm
De voordelen zijn er zeker. De DKTP prik zou ik zeker nemen en heeft zich ook bewezen. Maar het vaccin tegen de griep neem ik jaarlijks niet. Daar zie ik namelijk niet het voordeel van in. Maar dat is persoonlijk. Dat een ander jaarlijks die prik haalt is uiteraard uit vrije wil en daar heb ik uiteraard geen problemen mee.
pi_193857455
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Libertarisch gedachtegoed beste gedachtegoed

Een overheid die je verplicht iets in je lichaam (of dat van je kind) te spuiten, moet toch wel een van de minst libertarische dingen zijn die je kunt bedenken.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:27:32 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193857569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel eens welke bijwerkingen die 'vaccinatiezooi' heeft?
Je krijgt er geen polio van enzo.
pi_193857665
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Thalidomide beter bekend als softenon vergeten?

https://en.wikipedia.org/wiki/Thalidomide
Volgens mij was dat geen vaccin. Des al niet te min was dat een schandaal en medicijn met vreselijke bijwerkingen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:34:39 #48
3542 Gia
User under construction
pi_193857688
Anti-vaxxers ook geen vaccin tegen corona geven.
pi_193857726
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
Anti-vaxxers ook geen vaccin tegen corona geven.
Wat versta je onder anti-vaxxers? Er zijn talloze mensen die niet jaarlijks een griepprik halen of een vaccin tegen de destijds Mexicaanse griep. Zijn dat ook anti-vaxxers?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')