Ze forceren me dus een niet-noodzakelijke reis te maken waarbij ik en mijn gezin (vriendin + dochter van 2) in gevaar komen. Ik denk niet dat de situatie er beter op wordt na juli en met de herfstgriepjes in aantocht.quote:Op maandag 29 juni 2020 22:59 schreef madam-april het volgende:
Zolang de vlucht niet door hun wordt gecanceld krijg je je geld niet terug. Ze bieden wel de mogelijkheid om je reis uit te stellen/om te boeken.
Nee, je kunt je vlucht omboeken en je kunt als het goed is ook een voucher krijgen om op een later moment te kiezen waar je naartoe wil. En je kunt ook annuleren, alleen ben je dan wel (een deel van) je geld kwijt.quote:Op maandag 29 juni 2020 23:03 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Ze forceren me dus een niet-noodzakelijke reis te maken waarbij ik en mijn gezin (vriendin + dochter van 2) in gevaar komen. Ik denk niet dat de situatie er beter op wordt na juli en met de herfstgriepjes in aantocht.
Hoeveel geld kun je dan terug verwachten? Ik zou vertrekken de 22e juli, wanneer moet je dan annuleren?quote:Op maandag 29 juni 2020 23:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, je kunt je vlucht omboeken en je kunt als het goed is ook een voucher krijgen om op een later moment te kiezen waar je naartoe wil. En je kunt ook annuleren, alleen ben je dan wel (een deel van) je geld kwijt.
Dat ligt aan het geboekte ticket. Waarschijnlijk 0 euro voor jou.quote:Op maandag 29 juni 2020 23:14 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Hoeveel geld kun je dan terug verwachten? Ik zou vertrekken de 22e juli, wanneer moet je dan annuleren?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 29 juni 2020 23:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat ligt aan het geboekte ticket. Waarschijnlijk 0 euro voor jou.
Omdat je het wel geweten had als je een duur annuleerbaar ticket had genomenquote:
Moet je in de algemene voorwaarden die je hebt geaccepteerd bij je boeking kijken.quote:Op maandag 29 juni 2020 23:14 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Hoeveel geld kun je dan terug verwachten? Ik zou vertrekken de 22e juli, wanneer moet je dan annuleren?
Dit dekt zelfs een all risk annuleringsverzekering niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 04:08 schreef Drekkoning het volgende:
Dit is niet echt het pakkie an van de maarschappij maar een risico dat je zelf af moet dekken met bijvoorbeeld een reisverzekering.
Ging die vlucht gewoon door danquote:Op woensdag 1 juli 2020 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dit dekt zelfs een all risk annuleringsverzekering niet.
Heb met dat bijltje mogen hakken, nou er kwamen nog geen houtsplinters vanaf toen we een reis moesten annuleren omdat Trumpje de grenzen dicht gooide (ik kon toen niet eens, laat staan dat ik niet wilde).
We hadden via internet geboekt en de Trump maatregel kwam binnen 5 dagen na boeken dus wij konden die nog zelf annuleren maar andere kosten die we gemaakt hadden en die we niet konden annuleren kregen we niet terug.quote:
Vakantie naar Cairo is sowieso gevaarlijkquote:Op maandag 29 juni 2020 23:03 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Ze forceren me dus een niet-noodzakelijke reis te maken waarbij ik en mijn gezin (vriendin + dochter van 2) in gevaar komen. Ik denk niet dat de situatie er beter op wordt na juli en met de herfstgriepjes in aantocht.
Omdat je waarschijnlijk het goedkoopste ticket hebt geboekt.quote:
Had toendertijd ook maar meegespeeld met de lotto dan, als je zo'n vooruitziende blik hebtquote:Op woensdag 1 juli 2020 16:43 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk het goedkoopste ticket hebt geboekt.
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen in februari vakanties hebben geboekt voor deze zomer
Eind januari wilde ik ook boeken maar ik had toen al een voorgevoel dat reizen dit jaar wel eens een probleem kon gaan worden
Nee geen behoefte aanquote:Op woensdag 1 juli 2020 16:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Had toendertijd ook maar meegespeeld met de lotto dan, als je zo'n vooruitziende blik hebt
Ik kreeg net een mail van de tussenpersoon/kantoor dat de vlucht is geannuleerd. Weet iemand wat mijn rechten zijn?quote:Op maandag 29 juni 2020 22:44 schreef EenAndereWeg het volgende:
Goedenavond allemaal,
In februari had ik een reis geboekt met Lufthansa naar Egypte op 22 juli. Ik zou via Amsterdam naar Cairo reizen met een tussenstop in Frankfurt.
Het hotel had ik bij booking.com geboekt.
Nu is het volgende het geval; in februari was Egypte code geel, later is het code oranje geworden. Lufthansa vliegt nog gewoon naar Egypte via Amsterdam maar ik wil niet reizen omdat het code oranje is.
Wat zijn mijn rechten bij Lufthansa? Kan ik mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk geen voucher en als ik die al krijg zal ik hem niet gebruiken.
Vraag gewoon of je je geld terug krijgt ipv hier op een forum te posten.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:08 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Ik kreeg net een mail van de tussenpersoon/kantoor dat de vlucht is geannuleerd. Weet iemand wat mijn rechten zijn?
Ze repten met geen woord over dat ik mijn geld terug kon krijgen.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ervaring hebben met annuleringen rondom de covid-19.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:28 schreef SwitchSwatch het volgende:
[..]
Vraag gewoon of je je geld terug krijgt ipv hier op een forum te posten.
Pas om advies vragen als je zeker weet dat je je geld niet terug krijgt...
Ja hiero. Had binnen een week m'n geld terug. Keurig afgehandeld (Air Asia. Ja ik weet 't, Innisdemon vliegt budget )quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:42 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ervaring hebben met annuleringen rondom de covid-19.
Wanprestatie -> ontbinding -> geld terug.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:08 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Ik kreeg net een mail van de tussenpersoon/kantoor dat de vlucht is geannuleerd. Weet iemand wat mijn rechten zijn?
Ze repten met geen woord over dat ik mijn geld terug kon krijgen.
Wees blij.quote:Op zondag 5 juli 2020 00:49 schreef Innisdemon het volgende:
Air Asia. Ja ik weet 't, Innisdemon vliegt budget
ah dat is gelukt? Heel mooi. Welke CC maatschappij als ik vragen mag?quote:Op zondag 5 juli 2020 21:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Wees blij.
KLM annuleerde mijn vlucht, stuurt me doodleuk een voucher in plaats van geld terug. Via mijn creditcard m'n geld teruggehaald.
Je tussenpersoon moet je informeren over hoe het nu verder moet. Heb je nog niets van hen gehoord? (Behalve de annuleringsemail?)quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:42 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ervaring hebben met annuleringen rondom de covid-19.
Niemand forceert je.quote:Op maandag 29 juni 2020 23:03 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Ze forceren me dus een niet-noodzakelijke reis te maken waarbij ik en mijn gezin (vriendin + dochter van 2) in gevaar komen. Ik denk niet dat de situatie er beter op wordt na juli en met de herfstgriepjes in aantocht.
American Express. Maar ik ben er vrij zeker van dat ICS hetzelfde zou doen. Wat KLM doet is in strijd met de Europese wetgeving, zo'n creditcardmaatschappij doet gewoon een chargeback.quote:Op zondag 5 juli 2020 23:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ah dat is gelukt? Heel mooi. Welke CC maatschappij als ik vragen mag?
Hmm, ik heb zelf nl bijzonder slechte ervaring met ICS maar dat terzijdequote:Op maandag 6 juli 2020 10:41 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
American Express. Maar ik ben er vrij zeker van dat ICS hetzelfde zou doen. Wat KLM doet is in strijd met de Europese wetgeving, zo'n creditcardmaatschappij doet gewoon een chargeback.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |